SEBASTIAN VETTEL HUNGARY >> WE RACE TO WIN !  Minden, ami Sebastian Vettel!!
Következő Nagydíj

      2017. április 30.; OROSZ NAGYDÍJ

 
Sebastian Vettel

Sebastian Vettel egy olyan jelenség, amelyet még nem látott a Forma 1 több évtizedes világa. Erről a számok is tanúskodnak. Sebastian Vettel volt a legfiatalabb versenyző, aki valaha Forma 1-es edzéseken vett részt. Ő volt a legfiatalabb pilóta, aki valaha világbajnoki pontot szerzett. A legfiatalabb, aki valaha egy verseny élén állt. A legfiatalabb, aki pole pozícióból indulhatott. A legfiatalabb, aki futamgyőzelmet ünnepelhetett. És természetesen a legfiatalabb, világbajnok. Majd a legfiatalabb, versenyző, aki megvédte a címét. Egy olyan sportágban, ahol minden a sebesség körül forog, ez hatalmas teljesítmény.

 
Seb

Image and video hosting by TinyPic

 
HÍRFOLYAM

Az oldalon elérhető a hírlevél funkció! Ha Te sem szeretnél lemaradni a Forma-1 következő futamairól, akkor iratkozz fel az oldal hírlevelére, ahol értesítést kaphatsz arról, hogy mikor kezdődik a következő Nagydíj hétvége!

Image and video hosting by TinyPic
Íratkozz fel hírlevelünkre, ha minden versenyhétvége előtt szeretnél értesítést kapni!
 Mi előre szóltunk!

Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPic

FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE, NEM AKAROK LEMARADNI!

 
Partnerek

Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPic
[Szabályzat] - [Lekerültél?] - BETELT!!

 
Információ

Üdvözöllek a Vettel.gportal.hu-n, ami Magyarország egyik legforgalmasabb és leginformáltabb Sebastian Vettel-ről szóló oldalán. Érdemes naponta többször ellátogatni, mert mindig rengeteg friss várja a rajongókat, látogatókat! Videók, képgaléria, extrák, rengeteg friss hírek, különböző menüpontok! Ahová ki van írva, hogy saját fordítás, az úgy is van, ezért kérlek ne tüntesd fel az oldaladon forrás nélkül. Amit nem saját magam fordítok le, annak a forrása megtalálható a dátumozás lábjegyzetében.

Téma: Sebastian Vettel, Forma 1
Szerkesztő: Melanie
Az oldal tanácsadója: Nuti
Design: Melanie
Nyitás: 2013. július 3.
Nyelv: Magyar
Az eddig legforgalmasabb nap: 5624
Ajánlott böngésző: Google Chrome, Mozilla
Forrás: M4Sport,Gp-Live
E-mail: vettelmagyarorszag@gmail.com  
Online     ;  live

 

Hírek    Minidrivers      Képek        Nagydíj      Videó     Teszt    Egyéb  Összefoglaló

 

lap tetejére

Hírek Sebastianról ( news )

Vettelt nem vezeti félre a Mercedes...

2017.04.28. 18:31
Címkék: hírek
Kétsége sincs afelől Sebastian Vettelnek a Ferrari sikerét hozó két szabadedzés után, hogy a Mercedesekben több van annál, mint amit pénteken megmutott.
 
Nem túlságosan forró időjárás, 90 fokos kanyarok, hosszú egyenesek, a gumikat alig koptató aszfalt – tényezők, melyek arra utaltak, Szocsi a Mercedes kezére játszhat, s nagy kihívás elé állíthatja a Ferrarit. Ehhez képest nem a korábban megszokott csillagos uralommal rajtolt el az Orosz Nagydíj hétvégéje, hanem a Ferrari kettős sikerével. Délelőtt Kimi Räikkönen, délután Sebastian Vettel bizonyult a leggyorsabbnak, másodszor ráadásul mindketten legyőzték a két Ezüstnyilat, mégpedig jó 0,6 másodperces előnnyel.
 
Vettel nem is tűnt elégedetlennek a nap végén – de elbizakodottnak sem. „Ez csak egyetlen kör volt” – mondta az első helyet jelentő idejéről a Sky Sportsnak. „Sokkal fontosabb ennél, amit utána csináltunk. Úgy érzem, az edzések között sikerült javulnunk, ezért egészen elégedett vagyok.”
 
Vettel meg sem várta, hogy befejezzék a kérdést, szerinte a Mercedes tudatosan visszafogta-e magát, máris rávágta: „Igen! Ez egy olyan pálya, amely nagyon fekszik nekik. Erősek lesznek holnap” – jósolta.
 
Más kérdés, hogy Lewis Hamilton és Valtteri Bottas sokat csúszkált pénteken, és nem csupán egy gyorskörön, de a hosszú etapokon is lassabbnak tűntek a négyszeres világbajnoknál. Vettel azonban ennek kapcsán is figyelmeztetett: „Tavaly, ha jól emlékszem, ilyenkor azt mondták a pénteki nap után, hogy a Williams lesz a leggyorsabb. Aztán kiderült, hogy a Mercedes a leggyorsabb. Időnként igencsak félrevezető lehet ez, sok tényező lehet befolyással a teljesítményre, az üzemanyag-mennyiség, a motormódok.”
 
„Ez a pálya különleges. A legfontosabb, hogy magunkkal foglalkozzunk. És mint mondtam, az egyensúly jó volt, sikerült javulnunk, ezért meglehetősen elégedett vagyok” – értékelt a bajnoki éllovas.
 

Ferrari-uralom Szocsiban – Vettel az élen

2017.04.28. 18:24
Bár a jelek arra utaltak, hogy az orosz pálya a Mercedesnek kedvez, egyelőre a Ferrari mutatott meggyőzőbb formát rajta. Sebastian Vettel legfőbb ellenfele eddig a feljavult Kimi Räikkönen volt!
 
Hamar a lényegre tért a két élcsapat az Orosz Nagydíj második szabadedzésén. A délelőtt leggyorsabbnak bizonyuló Kimi Räikkönen pár perc után azonnal az élre állt a szuperlágy gumikon. 1:36,8-as köre ugyan még jócskán elmaradt a délelőtti legjobbjától, ám arra sem kellett sokáig várni, hogy túlszárnyalja azt: hamar 1:35,980-ra javított.
 
Sebastian Vettel elmaradt tőle – első próbálkozásuk után a hátránya közel 0,8 másodperc volt a finnel szemben. A Mercedesnél eközben Lewis Hamilton fordított a délelőtti sorrenden. Ők is szuperlágyas etappal kezdtek, s a brit 0,6-et vert a harmadik helyre besoroló kollégájára, 1:35,710-es körével pedig a vezetést is átvette.
 
A Red Bull valamivel lassabban kezdte a gyakorlást. Daniel Ricciardo először 20 perc elteltével lépett a gázra, és délelőtti hátrányát megfelezve Räikkönen mögé sorolt be harmadikként, 0,5 másodperces lemaradással.
 
A Haas edzése ennél jóval nehézkesebben indult. Kevin Magnussen és Romain Grosjean már az első körökben komoly vezethetőségi problémákra panaszkodott. Az új Carbone Industrie-fékeket tesztelő amerikaiak egyelőre nehezen találják a ritmust, már a délelőtt sem tűntek túl elégedettnek. „Mi a pokol történik itt?!” – kérdezte ingerülten Grosjean csapatától. Nem úgy hangzott, mint aki örül, hogy végre megoldást találtak egy őket tavaly óta üldöző problémára…
 
A McLarennél ezzel szemben pozitív dolgok is történtek. A délelőtt motorhibával leálló Stoffel Vandoorne ugyan begyűjtött egy 15 rajthelyes büntetést, motorcseréjét már az edzés elejére sikerült befejezni a szerelőknek, így a belga csupán úgy negyed órát veszített edzéséből.
 
Az első félóra végén a Ferrari volt az első csapat, amely ultralágy gumikon száguldott Szocsiban. Köreik alapján úgy fest, Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel az eddigi hétvégékhez képest jóval szorosabb házon belüli csatának nézhet elébe. Mindketten több, hűtő körökkel is megszakított gyorskört teljesítettek. Gyorsabban Räikkönen kezdett, aki előbb 1:34,721-es, majd 1:34,383-es időt futott. „Úgy tűnik, Kimi jól érzi magát” – állapította meg Paul di Resta. Vettel első két körében lassabbnak bizonyult csapattársánál, akitől a második és harmadik szektorban maradt el minimális mértékben.
 
Ekkor csupán 0,097 másodperc választotta el őt az élen álló „Jégembertől.”Aztán egy lassabb kört követően újra nekilendült, és ekkor már 0,263 másodperccel jobbnak bizonyult. 1:34,120-es eredménye 1,3 másodperccel jobb volt Nico Rosberg tavalyi pole-idejénél.
 
A két ferraris körei ráirányították a figyelmet egy Szocsiban jellemzőnek mondható kérdésre: milyen stratégiával érhető el a legjobb köridő az időmérőn? A sima aszfalt nem könnyíti meg a gumik fölmelegítését, ezért a csapatok hol egy, hol két bemelegítő kört választanak, mielőtt mindent beleadnának. Ezen a téren a csapatok és a versenyzők között is lehetnek különbségek.
 
Már csak emiatt is érdekes volt hallani, ahogyan Lewis Hamilton első ultralágyas próbálkozása során azt közölte a rádión: „A gumik már készen állnak az első körben.” Ehhez képest ezt, majd a következő repülőkörét is megszakította – előbbit pályaelhagyás miatt –, és ő is csak harmadszor volt képes jó időt autózni. Csakhogy legjobb köre így is 1:34,829 volt, amivel nemcsak Vetteltől maradt el 0,7-del, de az ultralágyas etapját lassabban kezdő, utána viszont gyorsuló Valtteri Bottastól is.
 
A finn 0,039 másodpercet vert rá. A brit ráadásul még ezt követően is el-elhagyta a pályát, s érezhetően voltak gondjai a pálya első szektorában. Az edzés feléhez közeledve a két Ferrari és Mercedes mögé az első 40 percben nem sokat látott, időközben a 11. helyig visszaeső, egyszer pedig ki is csúszó Max Verstappen zárkózott föl, aki közel 0,4-del volt gyorsabb Ricciardónál. Mögöttük Massa, Hülkenberg, Magnussen és Pérez volt a sorrend.
 
A délutáni edzés időmérős szimulációkról szóló része ezzel véget is ért, a folytatásban a csapatok már a hosszú etapokra helyezték a hangsúlyt. Bottas, Hamilton és Vettel az ultralágy keveréken kezdett, Räikkönen a szuperlágyon. 2007 bajnokának tempója egy korai elfékezés miatt nem tűnt túl erősnek, Vettelé viszont annál inkább – a vörös autók eddig igencsak meggyőző formát mutatnak Oroszországban.
 
Ugyanezt nem mondhatja el magáról a Red Bull és Max Verstappen. A holland versenyző délelőtt sem tűnt elégedettnek az RB13-assal, korábban a váltójára is panaszkodott, 20 perccel a délutáni edzés vége előtt pedig félre is kellett kormányoznia autóját a 16-os kanyarból kijövet. „Elszállt az erő, elszállt az erő” – üzente csapatának.
 
Mindössze 15 kört tudott teljesíteni a második 90 perc során, és Szergej Szirotkin délelőtti problémája után ez már második Renault-erőforrás volt a hétvégén, amely megadta magát.
 
A középmezőnyt ezúttal is Felipe Massa Williamse vezette, mögötte Nico Hülkenberg, Kevin Magnussen és Sergio Pérez tette változatossá a sorrendet. A mezőny végén ismét a Sauberek zártak, akik közé azonban ezúttal beékelődött Lance Stroll.
 
A második szabadedzés felvételről 22 óra 10 perctől lesz látható az M4 Sporton. A szocsi program a szombati harmadik szabadedzéssel folytatódik, melyet az M4 Sport és az M4 Sport.hu 10:55-ös kezdéssel élőben közvetít.
 
Orosz Nagydíj, 2. szabadedzés – végeredmény:
1. Sebastian Vettel Ferrari 1:34,120 36
2. Kimi Räikkönen Ferrari 1:34,383 +0,263 36
3. Valtteri Bottas Mercedes 1:34,790 +0,670 36
4. Lewis Hamilton Mercedes 1:34,829 +0,709 34
5. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:35,540 +1,420 15
6. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:35,910 +1,790 26
7. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:36,261 +2,141 39
8. Nico Hülkenberg Renault 1:36,329 +2,209 38
9. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:36,506 +2,386 31
10. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:36,600 +2,480 38
11. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:36,654 +2,534 39
12. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:36,765 +2,645 27
13. Jolyon Palmer Renault 1:36,711 +2,591 22
14. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:37,039 +2,919 31
15. Carlos Sainz Toro Rosso-Renault 1:37,083 +2,963 36
16. Stoffel Vandoorne McLaren-Honda 1:37,125 +3,005 25
17. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Renault 1:37,300 +3,180 35
18. Pascal Wehrlein Sauber-Ferrari 1:37,441 +3,321 30
19. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:37,747 +3,627 36
20. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:37,819 +3,699 29

Sebastian Vettel Billy Monger balesetéről

2017.04.28. 18:20
Címkék: hírek
Sebastian Vettel kiemelte, a történtek után muszáj elgondolkodni, lehet-e javítani bármit is a biztonságon a hasonló esetek megakadályozása érdekében, s minden hasonló balesetből le kell vonni a következtetéseket
 „Tragikus, ami történt. A kockázat mindig benne van. Ilyen tempónál bármi megtörténhet. Ezt időnként elfelejti az ember, mert – Istennek hála – nem történik meg olyan gyakran. De természetesen mindent meg is teszünk az ilyen esetek elkerüléséért. Szorítunk, hogy Billy felépüljön” 

Räikkönen nyitott az élen – Vettel 5. lett

2017.04.28. 18:13
Címkék: hírek
Kimi Räikkönen elsőségével indult az Orosz Nagydíj hétvégéje – a finn a sokat csúszkáló Mercedeseket előzte meg, míg a szintén piruettező Sebastian Vettel csak az 5. helyen zárt. Repült a Force India motorborítása…
 
Az előző években megszokottnál melegebb, 25 Celsius-fokos időben vette kezdetét az Orosz Nagydíj első szabadedzése, a mezőnyben mindjárt két hazai versenyzővel. Danyiil Kvjat szokás szerint a Toro Rossóban ült, a Renault-nál Nico Hülkenberg autóját viszont az első másfél órában Szergej Szirotkin vezette. A franciák azonban nem csak ezen a téren újítottak. Bahreinben tesztelt új első szárnyuk és levegőt átvezető kerékagyuk is most debütál élesben – reményeik szerint megoldást jelentve a versenyen tapasztalt gumiproblémáikra.
 
Fejlesztések persze más csapatok autóin is feltűntek. A Red Bull például eltérő oldaldobozokkal, különböző légterelő lemezekkel küldte pályára Daniel Ricciardót és Max Verstappent. Az osztrákok folytatják az RB13-as aerodinamikájának rendbetételét – a reményeik szerint végső megoldást jelentő új csomagjukat a következő versenyen, Barcelonában vetik be.
 
Az első mért időt Valtteri Bottas autózta, aki egy 1:39,871 másodperces eredménnyel állt az élre. Ő és Lewis Hamilton kezdték a legaktívabban a munkát, a lágy gumikon, az első negyed óra főszereplőjévé mégis a hazai versenyző, Szergej Szirotkin vált. „Valami gond van a motorral” – jelezte a rádión az orosz, miközben autója megállt a 2-es kanyar után.
 
Ezt hosszas tanácskozás követte az őt elsőre megszokásból Nicónak nevező mérnökével, ám mire Mark Slade elmagyarázta neki, hogyan tudná újraindítani erőforrását, a tanácstalanságot türelmetlenül szemlélő pályabírók eltolták őt a bukótérből.
 
Miután lendültek a zöld zászlók, a két Williams mutatott be látványos csúszkálásokat; a bajnoki címért küzdő Mercedes és Ferrari pedig fokozatosan lendületbe jött. Sebastian Vettel a lágy gumin 1:37,607-es idővel máris megközelítette a 2016-os péntek legjobb eredményét, ám nem sokáig állt az élen, mivel az Ezüstnyilakra már ekkor fölkerültek a szuperlágy abroncsok. Bottas és Hamilton is javított eredményén, a gyorsabb pedig ezúttal a finn volt, aki 1:36,119-es kört futva jó fél másodpercet vert csapattársára. Később mindketten bemutattak kicsúszásokat: Bottas egy abszolút legjobb első szektor után hagyta el a pályát, míg Hamilton a 2-es kanyar új fekvőrendőrszerű kerékvetőit tesztelte egy kisebb ugratással.
 
A negyedik helyen álló Kimi Räikkönen eközben a gumik vibrációjára panaszkodott. Ő az első – még lágygumis – etap után csupán 28 ezreddel maradt el Vettel legjobbjától.
 
Az első 40 perc elteltével a Mercedesek és Ferrarik mögött a már 2,2 másodperces hátrányban lévő Daniel Ricciardo, a tőle 7 ezreddel elmaradó Sergio Pérez, valamint Felipe Massa, Max Verstappen, Esteban Ocon és Carlos Sainz sorakozott. Hamiltonék mellett egyedül Sainz használta a szuperlágy abroncsokat, a többiek mind a lágy papucsokon futottak.
 
A Pirelli által biztosított pluszgumik visszaadásának időszaka ezúttal a megszokottnál hosszabb szünethez vezetett. A mezőny jó negyedórát pihent, a csapatok többsége adatelemzéssel és az autó módosításával töltötte ezt az időt – a Red Bullnál mindkét versenyző az autóból kiszállva, sisak nélkül várakozott.
 
Már csak 35 perc volt hátra az edzésből, amikor Kevin Magnussen megtörte a csöndet. A Haas pénteken a Brembo helyett a Carbone Industrie fékjeit használja, melyekkel mindkét versenyzőjük elégedett volt a bahreini teszteken. A dán első kerekéből több féktávon is felszálló fekete füst, mely a fékhibák előjele, ugyanakkor nem tűnt túl biztató látványnak.
 
A következő meneteknek a mezőny többsége már szuperlágy gumikkal vágott neki. „Másfél másodperces javulást várunk a gumiktól” – jelezte Lance Strollnak a mérnöke. A leglátványosabb előrelépést elsőként Pérez tette, aki felzárkózott harmadiknak a két Mercedes mögé.
 
Aztán következett Räikkönen aki második próbálkozásra futott egy 1:36,074-es időt, s ezzel 45 ezerddel Bottas elé ugrott a tabella élén.
 
Sebastian Vettel ekkor nekivágni sem tudott gyorskörének. A rádión azt jelezte, egy nagy elem hever a pályán. Hamar kiderült, Esteban Ocon motorborítása repült le. A francia lemeztelenített autóval tért vissza a boxba, miközben a riválisok vélhetően kíváncsi szemmel figyelték a láthatóvá vált erőforrását.
 
A szervezők úgy döntöttek, piros zászlóval szakítják félbe a körözést, amíg megtisztítják a pályát. A szünet mindössze 3 percig tartott. Vettel nem sokáig tétlenkedett, egyből neki is vágott szuperlágyas körének, ám abba a 11-es kanyarban belehibázott. Csapattársához hasonlóan neki is újra kellett próbálkoznia. Három repülőkört is teljesített, de csak 1,156 másodpercre tudta megközelíteni Räikkönent, harmadik körében ráadásul meg is pördült a 15-ös kanyar kijáratánál.
 
Hasonló piruettet Hamiltontól is láthattunk a hajrában egy elfékezés után, javítást viszont már nem. A Mercedes a többiekkel ellentétes programot futott, s a korai szuperlágyas köreiket lágyas etapok követték.
 
A Red Bullnál ezzel szemben Max Verstappennek sikerült fölzárkóznia a 4. helyre. A hollandot az edzés közepén váltógond hátráltatta, és autója vezethetőségével sem volt elégedett. Ennek ellenére kevesebb mint 0,1-del jobb időt futott csapattársánál.
 
Az utolsó percekben inkább csak a középmezőnyben történtek változások, Ricciardo és Pérez mögé Felipe Massa és a tőle csak pár ezreddel elmaradó Lance Stroll zárkózott föl. A javítók között volt Stoffel Vandoorne is, aki azonban 3 perccel a leintés előtt baljós üzenettel szolgált csapatának: „Nincs erő, nincs erő” – jelezte. Csapattársa, Fernando Alonso eközben a 13. helyen zárta az edzést, 2,7 másodperces hátránnyal.
 
A második szabadedzést magyar idő szerint 14 órakor rendezik, az M4 Sporton felvételről, 22:10-es műsorkezdéssel lesz megtekinthető.
 
Orosz Nagydíj, 1. szabadedzés – végeredmény:
1. Kimi Räikkönen Ferrari 1:36,074 19
2. Valtteri Bottas Mercedes 1:36,119 +0,045 24
3. Lewis Hamilton Mercedes 1:36,681 +0,607 23
4. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:37,174 +1,100 19
5. Sebastian Vettel Ferrari 1:37,230 +1,156 19
6. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:37,290 +1,216 19
7. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:37,457 +1,383 29
8. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:37,900 +1,826 29
9. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:37,944 +1,870 30
10. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:38,065 +1,991 28
11. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Renault 1:38,496 +2,422 17
12. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:38,747 +2,673 23
13. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:38,813 +2,739 16
14. Carlos Sainz Toro Rosso-Renault 1:38,976 +2,902 17
15. Jolyon Palmer Renault 1:39,158 +3,084 16
16. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:39,533 +3,459 17
17. Stoffel Vandoorne McLaren-Honda 1:39,541 +3,467 19
18. Pascal Wehrlein Sauber-Ferrari 1:39,731 +3,657 21
19. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:40,079 +4,005 20
20. Szergej Szirotkin Renault idő nélkül ------ 2

Vettel: Fejleszteni kell! Ez lesz a legfontosabb…

2017.04.28. 18:07
Címkék: hírek
Sebastian Vettel szerint a folyamatos fejlesztés lehet a siker kulcsa a Mercedes elleni küzdelemben. A német szerint egyértelmű, hogy a Ferrarinak a fegyverkezési versenyben is tartania kell a lépést, ha végig harcban akar lenni a világbajnoki címért.
 
A vörösök nagyon jól kezdték a szezont, az első három futamból ugyanis kettőt megnyertek, a pontversenyt vezető Vettel szerint azonban ez nem jelent garanciát arra, hogy a folytatásban is ilyen versenyképesek lesznek. A sikeretlen 2016-os szezon után – melyben a Ferrari nem tudta megfelelően fejleszteni autóját – a német tudja, az újításoknak fontos szerepük lesz.
 
„Azt hiszem, a kezdetektől fogva elégedettek lehetünk, hiszen már Barcelonában láttuk és éreztük, hogy az autó jól viselkedik. Nem lehet sok okunk a panaszra” – mondta az Orosz Nagydíj sajtónapján az SF70H versenygépességéről, majd gyorsan hozzátette. „Azóta javultunk, de kulcsfontosságú lesz, hogy a folytatásban is tudjunk fejlődni.”
 
„Három futamot rendeztek és kettőt megnyertünk, szóval vannak pozitívumok, de még mindig hosszú út áll előttünk, és még mindig van néhány dolog, amin javítanunk kell. Dolgok, melyekről tudjuk, hogy javíthatunk. Magunkkal kell törődnünk, és majd meglátjuk, mi lesz” – magyarázta.
 
„Nagyon elégedettek lehetünk azzal, ahol most állunk és a már teljesített futamokkal, különösen a tempó tekintetében, hiszen szerintem mindhárom versenyen hoztuk a Mercedes szintjét. Kétszer is mi voltunk a gyorsabbak, de az idei évre különösen igaz, hogy minden lépésre koncentrálnunk kell, ha versenyben akarunk maradni, miközben az autók fejlődnek. Úgy érzem, a csapat most erre fókuszál, és én is erre fókuszálok” – zárta gondolatát a négyszeres világbajnok.
 

Újabb turbócsere vár Vettelre és Räikkönenre

2017.04.28. 18:04
Címkék: hírek
Újra turbót cserél a Ferrari mindkét autójában – az erőforrások terén egyedül a Mercedes áll úgy, ahogyan tervezte.
 
Bár a télen szinte nem voltak problémáik, s az eddigi versenyhétvégéken is a jó eredményekkel hívták fel magukra a figyelmet, úgy tűnik, a Ferrarinál mégsem minden alakul tökéletesen. A jelek arra utalnak, hogy nem várt turbóproblémáik vannak. Romain Grosjeannál Ausztráliában lépett fel turbóhiba, Bahreinben aztán előbb Kimi Räikkönennél, majd Sebastian Vettelnél is cserélni kellett a nagydíjhétvégén, miközben a teszten is kényszerszünetet tartottak hasonló okok miatt.
 
Az FIA által csütörtökön kiadott, a szocsi szabadedzések előtti állapotot tükröző táblázatból kiderül, mindkét világbajnok már a második turbóját használta Bahreinben, mely mellé új V6-ost és MGU-H-t, energiatárolót és központi elektronikát is kaptak. Az Auto Motor und Sport viszont arról számolt be, hogy Oroszországban máris jön az újabb csere: mind a négy idei erőforrással fölszerelt autójukba (Ferrari és Haas) új turbófeltöltő és MGU-H kerül, s ezzel Vettel és Räikkönen neve mellett már ott fognak sorakozni a veszélyt jelző 3-asok. Az FIA részéről hivatalos megerősítés erről egyelőre nem érkezett.
 
Ki kell persze emelni, hogy az eddig használt egységeket szabadedzéseken még bevethetik – kivéve azokat, amelyek maradandó károsodást szenvedtek el. Räikkönen szahíri pénteki hibája kapcsán nincs információ arról, használható lesz-e még az akkor megállt erőforrása.
 
A világbajnoki címért folyó csatában ugyanakkor meghatározó szerepet játszhatnak a mostani cserék. Miközben a Ferrarinak minden bizonnyal büntetésre, büntetésekre kell számítania az év későbbi szakaszában, a Mercedes egyelőre tartja magát eredeti ütemtervéhez – egyedüli motorgyártóként nem kellett még kényszercseréket végrehajtania.
 
Versenyzők és motorkomponensek az Orosz Nagydíj kezdete előtt:
 
Versenyző V6-os Turbó MGU-H MGU-K Energiatároló Központi elektronika
Lewis Hamilton 1 1 1 1 1 1
Valtteri Bottas 1 1 1 1 1 2
Daniel Ricciardo 1 1 1 1 1 2
Max Verstappen 1 1 1 1 1 2
Sebastian Vettel 1 2 2 1 2 2
Kimi Räikkönen 2 2 2 1 2 2
Sergio Pérez 1 1 1 1 1 1
Esteban Ocon 1 1 1 1 1 1
Felipe Massa 1 1 1 1 1 1
Lance Stroll 1 1 1 1 1 1
Fernando Alonso 2 2 2 2 1 1
Stoffel Vandoorne 2 3 3 2 2 2
Danyiil Kvjat 2 2 2 1 1 1
Carlos Sainz 2 2 2 3 2 2
Romain Grosjean 1 2 2 2 1 1
Kevin Magnussen 1 1 1 2 1 1
Nico Hülkenberg 2 2 2 2 1 2
Jolyon Palmer 1 1 1 1 1 1
Marcus Ericsson 1 1 1 1 1 1
Pascal Wehrlein 1 1 1 1 1 2

Vettel: Senki sem kételkedhet Räikkönen képességeiben

2017.04.27. 18:44
Címkék: hirek
Hiába a gyenge idénykezdés, Sebastian Vettel védelmébe vette csapattársát, akiben továbbra is hisz. Nem várja el, hogy második számú legyen mellette.
 
Finnek másodhegedűs szerepben. Sem Kimi Räikkönen, sem Valtteri Bottas nem tudott eddig kilépni csapattársa árnyékából 2017-ben, ezért Szocsiban az egyik központi témát az jelenti, vajon a Ferrari és a Mercedes a szoros bajnoki csata miatt lefokozza-e őket második számúvá, hogy így növelje Sebastian Vettel, illetve Lewis Hamilton esélyeit. Ám hiába a találgatás, valamennyi érintett arról beszélt, nem kér a csapatsorrendből.
 
Sebastian Vettel szerint már az is hiba lenne, ha valaki leírná Räikkönen esélyeit az első három, várakozást talán alulmúló versenye után. „Talán nem olyan versenyeket futott, amilyeneket érdemelt volna. Legutóbb a rajtja és az első köre sokba került neki, máskülönben ő is a dobogón állhatott volna” – vette védelmébe a finnt a négyszeres világbajnok. „A csapaton belül pontosan látom, hogy mi történik, és eddig nem alakultak százszázalékosan a dolgok számára. De nem hinném, hogy bárki is kételkedne benne a paddockban. Ő az egyik legtehetségesebb versenyzőnk. Nem hiszem, hogy bárki képes lenne elmenni a rali-vébére, és egyből úgy teljesíteni, mint ő, majd visszatérni, és újra egyből fölvenni a tempót” – utalt csapattársa 2010-es és 2011-es kihagyására.
 
„Nem gondolnám, hogy bárki is kételkedne a képességeiben, a tehetségében. Egyszerűen szükség van arra, hogy minden úgy alakuljon, ahogy szeretnéd. Ha megnézzük, tavaly is voltak versenyek, amelyeken nem úgy alakultak, megvoltak a csúcsok és mélypontok, de a szezon egészét tekintve ez mindig kiegyenlítődik.”
 
Ennélfogva Vettelnél föl sem merül annak a lehetősége, hogy Räikkönen az ő segédje legyen idén. „Az elmúlt két és fél évben teljesen nyílt versenyt vívtunk egymással. Volt, hogy szoros volt, volt, hogy túl szoros – például tavaly Kínában a részemről… Ez nem volt ideális, de a csapattársaddal ettől még ugyanúgy próbálsz harcolni, mint mindenki mással” – fogalmazott.
 
Azt azért hozzátette, Maranellóban is léteznek alapszabályok, melyeket minden körülmények között be kell tartaniuk, s melyeket bizonyos helyzetekben követniük kell. „Mindketten pontosan tudjuk, hogy a Ferrarinak versenyzünk” – jegyezte meg.
 
Szocsi kedvez a Mercedesnek
 
A bajnokság éllovasa persze nemcsak csapattársával foglalkozik a hétvégén, szeretne újabb sikereket elérni. Könnyű dolga nem lesz. Szocsi papíron több szempontból is kedvez a Mercedesnek: a sima aszfalt nem hozza úgy elő a gumikopás terén eddig tapasztalt problémáikat, mint Bahrein, ráadásul karakterisztikáját tekintve is fekszik a pálya az Ezüstnyílnak. Olyannyira, hogy a három év alatt még egyetlen körben sem állt az élen rajtuk kívül.
 
„Papíron ez egy Mercedesnek kedvező pálya, szóval biztosan erősek lesznek. Minden más meglepetés lenne” – ismerte el Vettel is. „De volt itt pár kanyar, amelyben már tavaly is erősnek éreztem az autónkat. A DNS-e pedig valamennyire hasonló az ideinek is, még ha a szabályok változtak is, és más is vezetni. Szóval mi is erősek lehetünk itt.”
 
Vettel abban bízik, az SF70H-val sikerült olyan területeken is fejlődniük, amelyeken eddig gyengébbek voltak – erre alapozva oroszországi esélyeiket sem írja le. „Tavaly voltak helyszínek, ahol gyengék voltunk, és reméljük, hogy idén erősebbek leszünk. Meglátjuk, hogy állunk. Az időjárás stabilnak tűnik, de a gumik fölmelegítése körül vannak kérdőjelek. Van, aki egy, mások két kört teljesítettek tavaly. Ilyen szempontból nem könnyű mindent rendbe rakni ezen a pályán, főleg az időmérőn” – tekintett előre.
 

Vettel sikerei a tíz évvel ezelőttinél is többet érnének?

2017.04.27. 18:39
Címkék: hírek
Részese volt a Schumacher-korszak sikereinek, az utolsó bajnoki győzelmeknek, de a hanyatlásának is. Nikolasz Tombazisz elmondta, miért tekinti nagyobb vívmánynak a mostani idénykezdést a 2008-asnál, és mi a legfontosabb változás a Ferrarinál a távozása óta.
 
Három verseny, két győzelem – utoljára 2007-ben és 2008-ban, azaz utolsó egyéni, illetve csapatbajnoki címszerzésének évében kezdett ennyire jól szezont a Ferrari. Akkor Kimi Räikkönen és Felipe Massa osztoztak a győzelmeken, Sebastian Vettel ezúttal egymaga nyert két futamot, amire utoljára Michael Schumacher volt képes a maranellóiakkal – szintén egy bajnoki évben, 2004-ben.
 
A görög Nikolasz Tombazisz az előző évtized sikereit előbb Rory Byrne segítőjeként, majd az istálló főtervezőként élte meg. Azt követően viszont maga is részese volt a hanyatlás időszakának, melynek során csak bajnoki vereségek jutottak a Scuderiának, valamint a gyakori kritika, hogy technikai téren nem elég kreatívak és merészek. Tombaziszt 2014 végén állították fel az azóta már teljesen átalakult csapat tervezőrészlegének éléről, s miután új csapata, a Manor már megszűnt, most külső szemlélőként figyeli a vörösök sikereit.
 
Elmondása szerint van egy jelentős különbség a 2007-08-as erős idénykezdéseik és a mostani nyitány között. „Akkoriban úgy éreztük, egy örökkévalóság telt már el Michael bajnoki címe óta. Az első futamgyőzelmek önbizalmat adtak nekünk. De Vettel mostani győzelmei értékesebbek, mert egy teljesen újjászervezett csapat érte el őket” – állapította meg Tombazisz a La Gazzetta dello Sportnak. És nem mellesleg azóta újabb 10 év telt el az utolsó bajnoki győzelem óta.
 
A vörös autók korábbi megalkotójaként úgy látja, az SF70H minden téren előrelépés. „Három területen érzek fejlődést: az aerodinamika, a mechanika és a motor területén is. A Ferrari egyelőre a nyers tempó tekintetében még nincs a Mercedes szintjén. Azt sem szabad elfelejtenünk, hogy a Mercedes a három futamból kettőt stratégiai hibák miatt veszített el. Az a tény azonban, hogy a Mercedes hibázik a taktika terén, számomra azt sugallja, hogy a Ferrari komoly nyomást gyakorol rájuk. Három év dominancia után nincsenek hozzászokva az efféle küzdelemhez.”
 
Szerinte a legmeghatározóbb változást azonban nem az jelenti, hogy versenyképes az autójuk, sokkal inkább az, hogy úgy szervezték újjá a csapatot, hogy az immár tud versenyképes autót gyártani.
 

Kvjat: Szívesen torpedózom meg Sebastiant

2017.04.26. 18:32
Címkék: hírek
 
Egy évvel a hírhedt ütközés után Danyiil Kvjat már nevetni is tud oroszországi hibasorozatán. A Szocsiban történtek elindították a lejtőn F1-es pályafutását, ám úgy érzi, azóta sikerült ismét emelkedő pályára állnia.
 
Sebastian Vettel a gumifalban ül összetört Ferrarijában, és csak szitkozódik. Jól ismert jelenet a 2016-os Orosz Nagydíjról. A négyszeres világbajnoknak minden oka meg is volt dühösnek lenni, hiszen Danyiil Kvjat előbb az első kanyarban hajtott bele hátulról, majd nem sokkal később még egyszer nekiment, végleg kiütve őt a versenyből. Vettel az eset után még a Red Bull boxfalához is odasétált, és jelezte volt csapatfőnökének, Christian Hornernek, ideje elbeszélgetnie az őt már Kínában is felbosszantó orosszal.
 
Kvjat számára nem túl szép emlék az egy évvel ezelőtti hazai futam – az volt az utolsó versenye a Red Bull színeiben. Helmut Marko szétszórtságára és görcsösségére hivatkozva állította fel és vezényelte vissza a Toro Rossóhoz, hogy helyet biztosítson legújabb kedvencének, Max Verstappennek.
 
Az ezt követő depressziós időszaknak viszont már vége, és ezt az is jelzi, hogy Kvjat a szocsi visszatérés előtt már viccelődni is tudott az egy évvel ezelőtt történteken. „Amikor Oroszországra gondolok, elsőként Sebastian jut az eszembe. Szívesen torpedózom meg Sebastiant, ez az hobbim!” – mondta komolytalanul. „Na jó, mindenki tudja, hogy csak viccelek. Komolyra fordítva a szót: az első kanyarban talán az első, ami eszembe jut, az a fékezés…”
 
Kvjat a tavaly történtek után hosszasan emésztette magát, és ez a teljesítményére is alaposan rányomta bélyegét. Akkor F1-es jövőjét is bizonytalannak érezte, az előrelépés lehetősége pedig a „lefokozás” után nem tűnt reálisnak. Mára azonban ezen is túl van, teljes értékű felkészülést végzett a télen, visszaszokott a Toro Rossóba, és még az önbizalmát is visszanyerte. „Jobban készen állok, mint valaha! Egyszerűen csak végzem a dolgomat, és mindig a Q3-ba jutok, vagy legalábbis közel kerülök hozzá. A tempóm következetes, és nincsenek már olyan megmagyarázhatatlan megingások, mint a korábbi években” – állapította meg.
 
Sőt, szerinte még sosem volt olyan jó formában az F1-ben, mint jelenleg. „Azt gondolom, ez így van. Mindennek össze kell jönnie ahhoz, hogy jó eredményeket érjek el. Türelmesnek kell lennem.”
 
Elmondása szerint a jobb hangulata és nagyobb magabiztossága azonban nemcsak annak köszönhető, hogy átgondolta a korábban történteket, úgy érzi az idei szabályváltozások is pozitívan hatottak rá. „2014 és 2016 között elég frusztráló volt. Csak utas voltál az autóban” – utalt a sokak által bírált spórolós vezetésre.
 
Az orosznak emellett az is segítségére van, hogy a Toro Rosso ütőképesebb, mint tavaly az egyéves Ferrari-motorokkal volt, ráadásul van egy nagyon erős csapattársa, Carlos Sainz, aki mellett nem sokat rágódhat a múlton. „Hasonló beállításokkal versenyzünk, és nagyjából ugyanolyan gyorsak vagyunk. Csak a kanyar bejáratánál és a fékezésnél vannak különbségek közöttünk. Megvannak a hullámhegyeink és hullámvölgyeink, de így érdekesebb, mintha mindig csak egymásra vigyorognánk” – állapította meg.
 
Ami a hétvégét illeti, Kvjat Szocsiban nem a 2016-os, inkább a 2015-ös formáját hozná. Akkor a Toro Rossóval az 5. hellyel örvendeztette meg hazai közönségét. „Oroszországban a Forma–1 nagy növekedésnek indult 2014 óta. Az ország számára a legnagyobb előrelépést az jelentette, hogy lett saját versenye. Ez mindig egy különleges hétvége számomra, hiszen a hazai futamomról van szó. Nagyon jó időmérőket futottam itt, de sosem sikerült tökéletes versenyt összeraknom. Idén ez lesz a cél. Nagyon klassz itt versenyezni, mindig érzem az orosz szurkolók buzdítását, és szeretném a legtöbbet kihozni ebből, hogy egy jó eredménnyel háláljam meg nekik. Ezúttal szeretnék végre szombaton és vasárnap is jól teljesíteni” – tekintett előre a tavalyi 15. helyezett.
 

„Zokniban” versenyez Vettel...

2017.04.26. 18:19
Címkék: hírek
Talán gyorsabb nem lesz tőle, mégis extrém újításnak tűnik: Sebastian Vettel különleges zokni-cipőben versenyez az orosz hétvégétől!
 
Image and video hosting by TinyPic
 
A Forma–1-ben fő az innováció – és ez nem korlátozódik kizárólag az autók fejlesztésére. Sebastian Vettel már a melbourne-i idénynyitón megejtett hivatalos versenyzőfotózáson furcsa lábbelit viselve jelent meg, az Orosz Nagydíj hétvégéjén pedig először versenyez a Puma új fejlesztésű cipőjében, mely sokkal inkább hajaz egy zoknira…
 
A késlekedés okát az jelentette, hogy az extrém kinézetű cipő használatát még az FIA-nak is jóvá kellett hagynia, e folyamat pedig a tűzállósági tesztek miatt elhúzódott. Szocsiban viszont első versenyét „teljesíti” a furcsa zoknicipő-
 
Az új lábbeli egyik legfőbb különlegességét az jelenti, hogy nem alkalmaztak rajta varrást. „Megpróbáltuk a versenyzőcipőt a legszükségesebb sajátosságokra redukálni. Nem használtunk cipőfűzőt, az egész csak egyetlen anyagból áll, és a felső része nyúlik, ezért tökéletesen illeszkedik a lábra, tartást és stabilitást biztosítva neki, ami szintén nagyon fontos” – magyarázta Gregor Hübner, a Puma sportmarketing részlegének vezetője az Auto Bildnek.
 
A cipő anyaga Nomex, talpa műgumiból készült, a létező legkönnyebb anyagból, mely emellett tökéletesen tapad is. Mindössze 135 grammot nyom. A gyártó törekedett a megfelelő levegőzésről is, de elmondásuk szerint tűzállóvá volt tenni a legnehezebb – ehhez használták a Nomexet. „Számunkra a versenyző véleménye és észrevételei a legfontosabbak, mert olyan cipőt akarunk biztosítani neki, amilyet ő szeretne. És ez sikerült” – állapította meg Hübner.
 
Az új lábbeli egyik legfőbb különlegességét az jelenti, hogy nem alkalmaztak rajta varrást. „Megpróbáltuk a versenyzőcipőt a legszükségesebb sajátosságokra redukálni. Nem használtunk cipőfűzőt, az egész csak egyetlen anyagból áll, és a felső része nyúlik, ezért tökéletesen illeszkedik a lábra, tartást és stabilitást biztosítva neki, ami szintén nagyon fontos” – magyarázta Gregor Hübner, a Puma sportmarketing részlegének vezetője az Auto Bildnek.
 
 
Image and video hosting by TinyPic
 
A cipő anyaga Nomex, talpa műgumiból készült, a létező legkönnyebb anyagból, mely emellett tökéletesen tapad is. Mindössze 135 grammot nyom. A gyártó törekedett a megfelelő levegőzésről is, de elmondásuk szerint tűzállóvá volt tenni a legnehezebb – ehhez használták a Nomexet. „Számunkra a versenyző véleménye és észrevételei a legfontosabbak, mert olyan cipőt akarunk biztosítani neki, amilyet ő szeretne. És ez sikerült” – állapította meg Hübner.
 

Sebastian Vettel titkos élete – egy másfajta interjú…

2017.04.26. 18:12
Címkék: interjú
 
Ismét megújította rendhagyó interjúsorozatát a Forma–1 hivatalos honlapja. Első alanyuk a bajnokságot vezető Sebastian Vettel volt, aki többek között elárulta, mely film ríkatta meg őt utoljára, megnevezte legkínosabb hibáját, elárulta, mikor volt legutóbb igazán dühös (nem Mexikóban!), és még egy elgondolkodtató tanáccsal is ellátott minket!
 
Eltekintve a Forma–1-től, mi az, ami igazán megbizserget?
 
Sebastian Vettel: A sebesség úgy általában.
 
Mely filmen sírtál utoljára?
 
Vettel: Az Oroszlánon.
 
Mitől félsz?
 
Vettel: A gumikopástól! (nevet)
 
Melyik könyvet olvastad legutóbb?
 
Vettel: Nem olvasok túl sokat…
 
Mit mondtak rólad a tanáraid az iskolai értékelésben?
 
Vettel: Ahogy mondtam: nem olvasok túl sokat!
 
Van bűnös szenvedélyed?
 
Vettel: A csokoládé.
 
Gyűjtesz bármit is?
 
Vettel: Nem. Ezt a lehetőséget megtartom későbbre.
 
Mi hiányzik legjobban az otthonból, amikor úton vagy?
 
Vettel: Az otthon, minden, ami hozzá tartozik: az ágyam, a párnám…
 
Mi volt a legrosszabb vásárod?
 
Vettel: Az biztos, hogy valami elektronikai kütyü, talán egy telefontöltő – valami haszontalan dolog.
Milyen egy ideális versenymentes vasárnapod?
 
Vettel: Otthon vagyok, sokáig alszom, sok időt töltök a családdal és a barátokkal.
 
Mi volt a legkínosabb hibád, amit valaha elkövettél?
 
Vettel: 2007, Fudzsi. (az újonc Vettel a biztonsági autós fázisban belehajtott Mark Webberbe, mindketten ígéretes pozícióból estek ki.)
 
Mikor voltál legutóbb igazán dühös?
 
Vettel: Amikor a német futballcsapat vesztett Franciaország ellen az Európa-bajnokság elődöntőjében tavaly.
 
Melyik szuperképességet választanád: repülési képesség vagy láthatatlanná válás?
 
Vettel: A repülés. Megkönnyítené az életem! (nevet)
 
Mit énekelsz a zuhany alatt?
 
Vettel: Nem éneklek…
 
Hiszel a szerelemben első látásra?
 
Vettel: Már nem, szerelmes vagyok.
 
Mi a legrosszabb abban, hogy híres vagy?
 
Vettel: Híresnek lenni! (nevet)
 
Az F1-en kívül mi tölt el a legnagyobb megelégedéssel?
 
Vettel: Ha lazíthatok, és a családommal, a barátaimmal tölthetem a szabadidőmet.
 
Mi szerepel a bakancslistádon?
 
Vettel: Utazás, több idővel.
 
Három embert hívhatsz meg vacsorázni, élőt vagy halottat is. Kik lennének azok?
 
Vettel: Enzo Ferrari, Audrey Hepburn és Albert Einstein. Érdekes beszélgetés alakulna ki!
 
Mi volt a legjobb abban, hogy gyerek voltál?
 
Vettel: Nem ismerni az aggodalmat.
 
Mit kellene minden embernek legalább egyszer kipróbálnia az életében?
 
Vettel: Eltölteni pár hónapot offline.
 

Berger merész ötlete Vettellel

2017.04.21. 18:42
Címkék: hírek
 
Szívesen látná a Német Túraautó-bajnokságban Sebastian Vettelt a sorozat új vezére, Gerhard Berger.
 
Fernando Alonso indianapolisi szereplése miatt a bahreini hétvégén központi témát jelentett a Forma–1-es versenyzők más sorozatokban való esetleges kalandozása. Sergio Pérez irigykedett spanyol kollégájára, Lewis Hamilton elárulta, ő inkább a NASCAR-ban próbálná ki magát, amire egyszer tett is kísérletet, ám a Mercedes végül útját állta, míg Kevin Magnussen arról beszélt, egyszer szívesen versenyezne apja, Jan csapattársaként Le Mans-ban.
 
Sebastian Vettel egyelőre kiválóan érzi magát a Forma–1-ben, ám a DTM élére nemrég kinevezett Gerhard Berger szerint ez még nem lenne akadálya annak, hogy az „ő” sorozatában is próbára tegye képességeit. „Biztosra veszem, hogy Vettel szívesen versenyezne emellett a DTM-ben, ha tehetné. A mai versenyzőknek több idejük van, mint nekünk volt annak idején. Alig van már teszt” – nyilatkozta Szahírban az Auto Motor und Sportnak.
 
Arról is beszélt, hogy izgalmas lépésnek találja Alonso amerikai szereplését, és szerinte újra meg kéne honosítani, hogy egy versenyző több sorozatban is szerepelhessen. „Ez a régi szép időkbe repít vissza. Végre ki kellene törnünk ezekből a formaságokból! Én 1985-ben Adelaide-ben az Arrows csapatával versenyeztem a Forma–1-ben, és emellett Bob Jane-nél a nemzeti túraautó-bajnokságban is. Akkoriban az ilyesmire még volt lehetőség, és mindannyian nagyon élveztük” – nosztalgiázott.
 

Ferrarit gyengítő körülmény? – Vettel reagált

2017.04.21. 18:38
Címkék: hírek
 
Az olasz gárda csak melegben versenyképes?
 
Sok szakértő szerint a Ferrari előny akkor lép életbe, amikor komoly hőségben versengnek az ellenfelekkel. A feltételezés már csak azért is helyénvalónak tűnik, hogy az olasz gárda mindkét idei győzelmét meleg időben szerezte, a hűvösebb kínai időjárás során viszont vereséget szenvedtek.
 
A La Gazzeta dello Sport hasábjain megjelent interjújában a csapat német versenyzője, Sebastian Vettel azonban elutasította a teóriát, mondván a hőmérséklet nem játszott komoly szerepet az idei két sikereiben. Valamint azt is, hogy a hűvösebb oroszországi időjárásban emiatt hátrányban lennének az ellenfelekkel szemben.
 
„Nem gondolom, hogy Szocsiban problémánk volna csak azért, mert ott hűvösebb van, mint Bahreinben volt” – jelentette ki Vettel.
 
„Kínában hűvös volt, és mi versenyképesek voltunk” – tette hozzá a négyszeres világbajnok, aki ezzel együtt leginkább nem a győzelmi esélyekről beszélt, hanem arról, hogy mi lesz a feladatuk: „Továbbra is nyomást kell gyakorolnunk az ellenfeleinkre, elsősorban Lewis Hamiltonra. A Ferrari taktikája eddig tökéletes volt, de továbbra is koncentráltnak kell maradnunk” – tette hozzá Vettel.
 
Az Orosz Nagydíj a hónap utolsó hétvégéjén következik, melyet egyébként közvetlenül a hazai „Nagy Futam” követ majd május elsején, hétfőn.
 

Minidrivers - Braheim Nagydíj

2017.04.20. 18:56
Címkék: minidrivers

Felkerült a legújabb Minidrivers rész; az Braheim  Nagydíjról! Jó szórakozást!

Minden idők legjobb Vetteljét látjuk

2017.04.20. 18:51
Címkék: hírek
 
Gerhard Berger számára eddig a Ferrari jelenti a szezon nagy meglepetését. Olyannyira, hogy most már a szerinte élete formájában lévő Sebastian Vettelre fogadna.
 
Az első három futam a Mercedes és a Ferrari különversenyéről, azon belül is Lewis Hamilton és Sebastian Vettel párharcáról szólt. Jelenleg a német áll jobban, 7 pontos előnnyel vezeti a bajnokságot, miután Melbourne-t követően Szahírban is nyerni tudott.
 
Korábbi Toro Rossó-s csapatfőnöke, Gerhard Berger nem hitte volna, hogy a Scuderia ilyen gyorsan kimászik a tavalyi gödörből. „Minden fogadást elvesztettem volna, mert nem gondoltam volna, hogy a Ferrari valóban le tudja győzni a Mercedest” – ismerte el a Sport Bildnek.
 
Szerinte a föltámadásban kulcsszerepe van Sebastian Vettel föltámadásának is. „Most minden idők legjobb Vetteljét látjuk! Úgy tűnik számomra, mintha Seb egy sikerfilm forgatókönyvét kapta volna meg, melyben ráadásul övé a főszerep” – jelentette ki, hozzátéve: „A Vettel-faktor lehet a döntő idén.”
 
Vettel múlt évhez képest javuló formáját fölfedezője, Helmut Marko is feltűnőnek találja. „Sebastian egységet alkot az autójával. Folyamatosan a határon autózik, de a legkisebb hibának sem enged teret, és mindig tudja, mit kell tennie. Egyszerűen élvezi a versenyzést. És ilyen állapotában nagyon nehéz legyőzni. Főleg úgy, ha a Mercedes hibázgat” – állapította meg.
 
A német lap egy magát megnevezni nem kívánó kollégát is idéz, aki szintén úgy véli, Vettel odafigyelésével és alaposságával kerekedhet Hamilton fölébe. „Hamilton nem elég harapós. Csakis akkor hagyatkozhatsz pusztán a tehetségedre, ha egy olyan autót kapsz, amely egy másodperccel gyorsabb mindenkinél. Három tized előny körönként már nem elég ahhoz, hogy csak úgy legyőzd Vettelt” – mondta a titokzatos versenyző.
 
Hamiltont persze azért aligha kell félteni. A Nico Rosbergtől tavaly elszenvedett veresége után buzog benne a bizonyítási vágy, és arról is többször beszélt már idén, hogy a Vettellel való versengés belőle is a legjobbat hozza ki.
 
Jean Alesi úgy véli, nem is annyira a két versenyző, sokkal inkább a két csapat helyzetének különbsége lehet meghatározó: a Scuderia 10 éve nem nyert bajnokságot, a Mercedes az elmúlt évek dominanciája során viszont attól is elszokott, hogy bárki nehéz helyzetbe hozza. „A Ferrari előnye egyértelmű: ők éhesebbek. A Mercedes valahogy jóllakottnak tűnik, és most hirtelen azt észleli, hogy nem olyan könnyű nyerni, és taktikai hibákat vét” – állapította meg, utalva arra, hogy Ausztráliában és Bahreinben egyaránt kizökkentették őket az olaszok bátor és céltudatos stratégiájukkal.
 
Elejére | Újabbak | Régebbiek | Végére |
 
Fordító


A fordító nem tökéletes !

 
Navigáció

01. FŐOLDAL
>> Böngéssz a friss hírek között!
02. SEBASTIAN VETTEL
>> Tudj meg mindent a német versenyzőről!
03. VETTEL BLOGJA(hivatalos)
>> Olvasd Vettel hivatalos blogját magyarul!
04. EXTRA
>>Böngéssz az Avatarok, háttérképek, letöltések között!
05. OLDAL GALÉRIA
>> Böngéssz a temérdek képek között!
06. VETTEL.GPORTAL.HU
>> Fontos tudnivalók az oldalról!
07. OLDAL KERESŐ
>>Keress az oldalon!
08. BEJELENTKEZÉS
>> Itt tudsz regisztrálni az oldalra!

 
Eseménynaptár
 
13. BAHREINI NAGYDÍJ, SZAHÍR
ÁPRILIS 14., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Vettel 1:32.679
2. szabadedzés: 1. Vettel 1:31.310
ÁPRILIS 15., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:32.194
pole: Bottas 1:28.769, 2. Hamilton 1:28.792 3.Vettel
ÁPRILIS 16., VASÁRNAP
17.00: a futam (57 kör, 308.238 km)

2017-es szezon következő futama:
» 2017. Április 30., 14.00: Orosz Nagydíj
április 14. , péntek
13:00 - 14:30 Pénteki 1. szabadedzés
17:00 - 18:30 Pénteki 2. szabadedzés
április 15. , szombat
14:00 - 15:00 Szombati szabadedzés
17:00 - 18:00 Időmérő
április 16. , vasárnap
17:00 - 19:00 Futam
KÖVETKEZŐ FUTAMOK:
Április 30., 14.00: Orosz Nagydíj
Május 14., 14.00: Spanyol Nagydíj
Május 28., 14.00: Monacói Nagydíj

>>Jegyvásárlás a Nagydíjra
>>2017-es versenynaptár

2017 tesztidőpontok:
augusztus 01-02., Hungaroring – évközi teszt
november 28-29., Abu-Dzabi – utószezoni gumiteszt

 
Tabella
1 Sebastian Vettel 68
2 Lewis Hamilton 61
3 Valtteri Bottas 38
4 Kimi Raikkonen 34
5 Max Verstappen 25
6 Daniel Ricciardo 22
7 Felipe Massa 16
8 Sergio Perez 14
9 Carlos Sainz 10
10 Romain Grosjean 4
 
2017 Magyar Nagydíj

Image and video hosting by TinyPic

Légy részese TE IS a 2017-es Magyar Nagydíjnak. Jegyvásárlás, jegyinformációk!

Részletek  
Jegyvásárlás 
Diákjegy vásárlása 
Ibusz

 
2017 Pirelli Teszt

Image and video hosting by TinyPic

Az 1989 és a 2001-es teszt után most képviselteti magát legelőször a F1 összes csapata a Hungaroringen 2017. augusztus 1-jén -és 2.-án, a Magyar Nagydíj lezajlása után. Légy te is részese a tesztnek a Magyar pályán. Részletek hamarosan.....

 
Archívum
 
© 2013-2017 VETTEL.GPORTAL.HU - JB17
MAGYARORSZÁG LEGFORGALMASSABB SEBASTIAN VETTEL RAJONGÓI OLDALA

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic
Íratkozz fel hírlevelünkre, ha minden versenyhétvége előtt szeretnél értesítést kapni, hogy le ne maradj a Forma1 futamairólMi szóltunk!

FELÍRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE, NEM AKAROK LEMARADNI!

Image and video hosting by TinyPic

Vagyok, aki vagyok. Nem próbálok meg más lenni, mint  aki vagyok.  Néhány embernek talán tetszik, másoknak lehet, hogy nem. De ez az élet. - Sebastian Vettel
Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPic


Ha még nem tetted túl magad a Twilight iránti rajongásodon és írni is szeretsz, gyere! MO egyetlen Twilight FRPG-je!    *****    Brutal Wonderland~ Álarcoshölgy blogja. #kritika #graphics #cikkek #filmek #webkritika #érdekességet katt katt    *****    JÁTÉK A 150000 Ft értékû laptopért!    *****    Újra nyitva a Fitspiration, a Gportal multitémájú blogja. Kattintsatok az új tartalmakért, cikkekért. FITSPIRATION    *****    Autóbontó Blog    *****    Kedveled Ian Somerhaldert? Odáig vagy a szépséges színésznõért, Nina Dobrevért? Kattints! Nem csak TVD rajongóknak!    *****    Internetes otthoni munkák!!    *****    antropomorf állatok | internetes szubkultúra | képzeletbeli világ | toleráns emberek    *****    ÚJ!!! Kérdõasztrológia oktatás DÍJMENTESEN, tanácsadás BECSÜLET KASSZÁS alapon!    *****    Blogger Közösség Facebookon a szerkesztõknek (ismerkedés, vélemények, tanácsok) - Csatlakozz :)    *****    Szeretnék titeket egy játékra hívni,semmi mást nem kell tenned,csak ez a weboldalon jellentkezni: jegvirag.gportal.hu    *****    Keress pénzt ingyen! Napi 2-4 dollár!    *****    Bidista.com    *****    Leighton Meester - Infók és érdekességek Leighton új sorozatáról - Gossip Girl - Leighton Meester - Cikkek, érdekességek    *****    Rendszeres havi stabil jövedelmet biztosító internetes otthoni munkák!    *****    A nemrég nyílt új oldalon még egyelõre nincsen sok dolog, de azért már találsz pár olvasnivalót! Gyere nézz be hozzánk!!    *****    MAGYARORSZÁG LEGNAGYOBB DEMI LOVATOVAL FOGLALKOZÓ HONLAPJA! NAPONTA FRISSÜLÕ HÍREK, CIKKEK, KÉPEK! DEMI LOVATO HUNGARY!    *****    Adóbevallás - hamarosan közeledik az adóbevallás határideje Május 22    *****    Családi pótlék utalás 2018    *****    Brutal Wonderland~ Álarcoshölgy blogja. #kritika #graphics #cikkek #filmek #webkritika #érdekességet katt katt