Fordító


A fordító nem tökéletes !

 
Következő Nagydíj

      2017. június 11.; KANADAI NAGYDÍJ

 

 
Sebastian Vettel

Image and video hosting by TinyPic

Sebastian Vettel egy olyan jelenség, amelyet még nem látott a Forma 1 több évtizedes világa. Erről a számok is tanúskodnak. Sebastian Vettel volt a legfiatalabb versenyző, aki valaha Forma 1-es edzéseken vett részt. Ő volt a legfiatalabb pilóta, aki valaha világbajnoki pontot szerzett. A legfiatalabb, aki valaha egy verseny élén állt. A legfiatalabb, aki pole pozícióból indulhatott. A legfiatalabb, aki futamgyőzelmet ünnepelhetett. És természetesen a legfiatalabb, világbajnok. Majd a legfiatalabb, versenyző, aki megvédte a címét. Egy olyan sportágban, ahol minden a sebesség körül forog, ez hatalmas teljesítmény.

 
Eseménynaptár

Image and video hosting by TinyPic

2017-es szezon következő futama:
» 2017. május 28., 14.00:  Monacói Nagydíj
május 25., csütörtök
10:00 - 11:30:Csütörtöki 1. szabadedzés
14:00 - 15:30:Csütörtöki 2. szabadedzés
május 27., szombat
11:00 - 12:00:Szombati szabadedzés
14:00 - 15:00:Időmérő
május 28., vasárnap
14:00 - 16:00:Verseny
KÖVETKEZŐ FUTAMOK:
Április 30., 14.00: Orosz Nagydíj
Május 14., 14.00: Spanyol Nagydíj
Május 28., 14.00: Monacói Nagydíj

>>Jegyvásárlás a Nagydíjra
>>2017-es versenynaptár

2017 tesztidőpontok:
augusztus 01-02., Hungaroring – évközi teszt
november 28-29., Abu-Dzabi – utószezoni gumiteszt

 
Tabella
Image and video hosting by TinyPic
 
1 Sebastian Vettel 129
2 Lewis Hamilton 104
3 Valtteri Bottas 75
4 Kimi Raikkonen 67
5 Daniel Ricciardo 52
6 Max Verstappen 45
7 Sergio Perez 34
8 Carlos Sainz 25
9 Felipe Massa 20
10 Esteban Ocon 19
11 Nico Hulkenberg 14

 

 
2017 Magyar Nagydíj

Image and video hosting by TinyPic

Légy részese TE IS a 2017-es Magyar Nagydíjnak. Jegyvásárlás, jegyinformációk!

Részletek  
Jegyvásárlás 
Diákjegy vásárlása 
Ibusz

 
2017 Pirelli Teszt

Image and video hosting by TinyPic

Az 1989 és a 2001-es teszt után most képviselteti magát legelőször a F1 összes csapata a Hungaroringen 2017. augusztus 1-jén -és 2.-án, a Magyar Nagydíj lezajlása után. Légy te is részese a tesztnek a Magyar pályán. Részletek hamarosan.....

 
Partnerek

Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPic
[Szabályzat] - [Lekerültél?] - BETELT!!

 
Információ

Image and video hosting by TinyPic

Üdvözöllek a Vettel.gportal.hu-n, ami Magyarország egyik legforgalmasabb és leginformáltabb Sebastian Vettel-ről szóló oldalán. Érdemes naponta többször ellátogatni, mert mindig rengeteg friss várja a rajongókat, látogatókat! Videók, képgaléria, extrák, rengeteg friss hírek, különböző menüpontok! Ahová ki van írva, hogy saját fordítás, az úgy is van, ezért kérlek ne tüntesd fel az oldaladon forrás nélkül. Amit nem saját magam fordítok le, annak a forrása megtalálható a dátumozás lábjegyzetében.

Téma: Sebastian Vettel, Forma 1
Szerkesztő: Melanie
Az oldal tanácsadója: Nuti
Design: Melanie
Nyitás: 2013. július 3.
Nyelv: Magyar
Az eddig legforgalmasabb nap: 5624
Ajánlott böngésző: Google Chrome, Mozilla
Forrás: M4Sport,Gp-Live
E-mail: vettelmagyarorszag@gmail.com  
Online     ;  live

 
Archívum
 

Hírek    Minidrivers      Képek        Nagydíj      Videó     Teszt    Egyéb  Összefoglaló

 

 

lap tetejére

Hírek Sebastianról ( news )

Vettel további büntetésre számíthat?

2017.06.27. 19:57
Címkék: hírek
Tovább folytatódhat Sebastian Vettel azerbajdzsáni ügye, az Auto Motor und Sport információi szerint ugyanis a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt fontolóra vette, hogy új vizsgálatot indít a német ellen, aki a legvégső esetében eltiltásos büntetést is kaphat.
 
Komoly visszhangja van a két bajnokesélyes vasárnapi ütközésének, amiért a „veszélyesen vezető” Vettel már a verseny alatt megkapta a maga szankcióját (10 másodperces stop and go büntetést). Előfordulhat azonban, hogy az ügy tovább folytatódik, a mértékadó német szaklap ugyanis úgy értesült, az FIA elnöke elgondolkodott egy új vizsgálat indításán.
 
Vettel helyzetét nehezíti, hogy „visszaesőnek” számít, a tavalyi Mexikói Nagydíj után (ahol egy emlékezetes rádióbeszélgetés során küldte melegebb éghajlatra az FIA versenyigazgatóját, Charlie Whitingot) ugyanis már felmerült, hogy egy hasonló vizsgálat indul ellene. Akkor azonban megúszta az ügyet, miután hivatalosan is elnézést kért viselkedéséért, és biztosította a szövetséget, a folytatásban is elkötelezett támogatója lesz a közlekedésbiztonsági kampánynak.
 
Persze most is előfordulhat, hogy az FIA nem bolygatja tovább az esetet, amire most részben a nemzetközi sajtóban tapasztalható fölháborodás és felhajtás miatt terveznek vetni egy pillantást. Abban az esetben, ha a vizsgálat elindul, Vettelnek a Sportbíróságon kell felelnie a történtek miatt, és még az is előfordulhat, hogy további büntetést kap vasárnapi „kirohanásáért”.
 
Legvégső esetben még eltiltást is kaphat, amihez egyébként is közel került, Bakuban ugyanis a stop and go mellé 3 büntetőpontot is kapott, ezzel pedig közel került a 12-es határhoz, melynek elérésekor a „rosszalkodó” versenyzőnek automatikusan ki kell hagynia a következő megmérettetést. A német egyébként többek szerint is „keményebb büntetést” érdemelt volna, amiért ráhúzta Ferrariját Lewis Hamilton Mercedesére a biztonsági autós fázis alatt.
 
Todt egyébként élt már át hasonlót, csak akkor pont a másik oldalon, 1997 végén ugyanis Michael Schumacher egy Jacques Villeneuve-vel való szándékos ütközés miatt veszítette el pontjait. A francia szakember akkor a későbbi rekordbajnokot alkalmazó Ferrari csapatvezetőjeként dolgozott. További érdekesség, hogy Paul Gutjahr akkor, és most Bakuban is ott volt a versenybírák között.

Bajnokok kritizálják a balhét kiváltó Hamiltont

2017.06.27. 19:53
Címkék: hírek
Bár a világsajtó most Sebastian Vettel „gyerekes” és sportszerűtlen viselkedésétől hangos, azért vannak, akik védelmükbe vették a németet. És Lewis Hamiltonnak is kijutott a kritikákból.
 
Nagy visszhangja van az idei két bajnokaspiráns bakui összezördülésének. Többen Zinedine Zidane Marco Materazzival látott lefejelős esetéhez hasonlítják Sebastian Vettel koccanását Lewis Hamiltonnal, mások a példakép szerepet emlegetik föl, melynek a német ezúttal nem felelt meg, és persze akadnak túlzó megnyilvánulások is, eltiltásról, közveszélyesnek titulált megmozdulásról.
 
A többség elítéli Vettel dühtől vezérelt manőverét, azért vannak olyanok is, akik szerint Lewis Hamiltonnak sincs joga egy brutalitást elszenvedő, ártatlan áldozatnak beállítania magát. Bár az FIA a telemetria adataiból megállapította, a versenyben vezető brit nem követett el szabálytalanságot azzal, hogy lassan haladt az ominózus kanyarban, ettől még nem mindenki számára egyértelmű, hogy nem tudatosan csinálta azt, amit.
 
A korábbi versenyző, Christian Danner például megjegyezte: „Hamilton nem fékezett, egyszerűen csak nem adott gázt. Viszont nekem ne mondja senki, hogy nem tudta, mit vált ki ezzel! Lewis Hamiltonról beszélünk, aki pontosan tudja, hogy mit csinál!”
 
A Zidane, Materazzi dilemma úgy tűnik, ez esetben is fennáll. Helmut Marko úgy vélte, valójában Hamilton provokálta ki Vettelből a sportszerűtlen megnyilvánulást. És így látja ezt a háromszoros világbajnok Sir Jackie Stewart is. „A baleset annak köszönhető, hogy Lewis előtte olyan gyorsan lassított egy nagyon lehetetlen helyen. Ezt is számításba kell venni. Ez egyfajta sokk volt Sebastian számára, és ezért ment aztán Lewis mellé, hogy megkérdezze: »Mi a fenét csinálsz?!« Meg kell mondjam, még sosem láttam olyat, hogy valaki ilyen hirtelen lelépjen a gázról. Csinálnak ilyet, hogy meglepjék a másikat, de ez túlzás volt.”
 
A skót azt ugyanakkor hangsúlyozta, az ellenfél sportszerűtlensége még nem teszi kevésbé sportszerűtlenné Vettel manőverét. „Amit csinált, annak nincs helye itt, nincs rá mentség, és helytelen volt. Elfogadhatatlan viselkedés. A megítélésének biztosan nem tett jót. De egyszerű lenne egy emberre hárítani a felelősséget, a kiváltó okot mégis az a helytelen viselkedés jelentette, ami azt megelőzően történt” – utalt vissza még egyszer Hamilton lassúságára.
 
Persze a frontvonal ezen oldalán is hallani túlzónak ható véleményeket. Bernie Ecclestone szemet könnyen tud hunyni Vettel kormánymozdulata fölött. „Ilyesmi megtörténik az autóversenyzésben. Szerintem Hamilton meg akarta nehezíteni Vettel dolgát, ezért fékezett, és ez váltotta ki az ütközést. Vettel utána következő reakciója normális volt: tudtára akarta adni Hamiltonnak, hogy jól tudja, mi volt a szándéka” – nyilatkozta az F1 korábbi vezére.
 
Hogy Jacques Villeneuve a többséggel ellentétes nézőponton van, az nem meglepő. A Michael Schumacherrel történt 1997-es jerezi esete miatt az viszont mégis annak hat, hogy ő most Vettel pártjára állt. „Ez nagyon más volt” – hárította az ő esetükkel való párhuzam lehetőségét a kanadai. „Tíz mérföld/órával mentek, kit érdekel? Természetesen csúnya volt, de végső soron Lewis féktesztelte őt. Én versenyző vagyok, ott voltam korábban. Ha valaki ezt csinálná velem, ugyanazt tenném, amit Seb. Büntetést kapott érte, a legnagyobbat, amit szerintem kaphatott az új szabályok mellett.”
 
A világbajnok egyébként nem hiszi, hogy Vettel szándékosan húzta volna rá a kormányt a Mercedesre. „Így nem mész neki másnak a kerekeddel, mert a saját autódat is széttöröd. És egy kézzel kormányozott. Ha neki akarsz menni valakinek, akkor két kézzel fogod a kormányt” – hívta föl a figyelmet.
 
Összességében pedig megállapította, a történtekben volt pozitívum is. „Bizonyos szempontból még örülök is, mert látni, hogy a versenyzőknek vannak érzelmeik. Van két fickó, akik a bajnoki címért harcolnak, és mérgesek egymásra. Végső soron nem történt semmi sérülés – mi itt a gond? A tévé szempontjából nagyszerű volt. Sokkal jobb ezt látni, mint azt, hogy megkérik Bottast, lassítsa le Vettelt Lewis kedvéért. Az szerintem kínos volt” – idézte föl a Mercedes barcelonai csapatjátékát.

Vettel tisztázni fogja Hamiltonnal

2017.06.26. 19:50
Címkék: hírek
Sebastian Vettel elbeszélgetne Lewis Hamiltonnal a Bakuban történtekről. Már ha ellenfele nyitott lesz rá.
 
Forrtak az indulatok az Azeri Nagydíj után a paddockban. Sebastian Vettel beszélni sem volt hajlandó a büntetést érő manőveréről, miközben Lewis Hamilton szégyenletesnek nevezte az ellenfele szándékos, kormányráhúzós manőverét.
 
A négyszeres világbajnok előrebocsátotta, szeretné akkor megbeszélni a konfliktusukat Hamiltonnal, ha már egy kicsit csillapodtak a kedélyek. „Nincs vele problémám. Versenyzőként nagyon tisztelem őt. Nem gondolnám, hogy szándékosan csinálta, mert ezzel azt is kockáztatta volna, hogy az ő autója megsérül, vagy vége lesz a futamának. De nem ez a megfelelő pillanat arra, hogy beszéljünk. Fogok vele beszélni, tisztázzuk, majd továbblépünk. Talán nem vagyok elég okos, de nem vagyok bonyolult sem. Szeretném rendezni ezt vele, és nem hinném, miközben azt gondolom, nincs túl sok rendeznivalónk” – nyilatkozta.
 
Hamiltont nem különösebben érdekelte riválisa „közeledése”, és a maga részéről nem is látja szükségét a párbeszédnek. „Nem hiszem, hogy megvan neki a számom” – reagált Vettel szavaira. „Én inkább hagyom, hogy a teljesítményem beszéljen helyettem a pályán. Tudom, hogy miket mondott a verseny után, de nincs kedvem ujjal mutogatni. Azt mondom, a fejtámaszom miatt veszítettem el a versenyt, de még van hátra tizenegy futam. Én ezekre koncentrálok.”
 
„Nem vagyok dühös, nem foglalkozom vele. Tény, hogy a versenyt akkor én vezettem, hogy most sok pontot veszítettünk. De Valtteri még így is második lett, dobogóra állhatott, mi pedig vezetünk a konstruktőri bajnokságban. Az időmérőn és a versenyen is gyorsabbak voltunk a Ferrarinál. Ezek a pozitívumok, amiket magunkkal vihetünk Bakuból” – próbált optimistán a jövőbe tekinteni.
 
A háromszoros bajnok egyértelművé tette, rossz példaképnek tartja Vettelt, aki versenyzőhöz és bajnokhoz nem méltó módon viselkedett. A németet megkérdezték arról, nem érzi-e úgy, hogy a történtek ártani fognak megítélésének. „Nem. Versenyezni vagyunk itt” – felelte. „Felnőttek vagyunk, az emberek elvárják, hogy versenyezzünk, és néha kitesszük a könyökünket. Ezt akarják látni. Talán van, hogy túl közel kerülünk egymáshoz, de az emberek valódi előzéseket akarnak, nem kikerüléseket. Én élveztem a versenyt, de nem hinném, hogy az helyes volt, hogy én kaptam büntetést, ő pedig nem.”

FIA: Vettel hajszálra volt a diszkvalifikációtól!

2017.06.26. 19:47
Címkék: hírek
Fontolóra vette az FIA bírósága Sebastian Vettel diszkvalifikációját. Végül a lehetséges második legsúlyosabb büntetés mellett döntöttek.
 
Idén többször megírtuk, hogy ez a Sebastian Vettel már távolról sem emlékeztet minket arra a Sebastian Vettelre, akit a múlt évben Mexikóban láttunk. Azerbajdzsánban viszont egy pillanatra újra megidézte akkori önmagát. És ahogy a tavalyi rádiózásának hevében történt ütközésével (Daniel Ricciardóval akadt össze), úgy most is egy biztosnak tűnő dobogót veszített el.
 
Vettel állította, ellenfele féktesztelte őt a 19. körben történt ütközéseik előtt. „A kanyarból kijövet olyan erősen fékezett, hogy már nem tudtam elkerülni. Ott fékezett, ahol kigyorsítani szokás” – magyarázta. Csakhogy a Mercedes telemetriája mást mutatott: Hamilton rá sem lépett a fékpedálra.
 
Az Auto Motor und Sport konkrét adatokat is kapott, melyekből kiderült, Hamilton a 15-ös és a 16-os kanyarnál mért tempója között a három újraindítás során mindössze 3 km/órás eltérés mutatkozott, mindig ugyanott vette el a lábát a gázról, egyszer sem gyorsított, de nem is fékezett. „A fékek melegítését Lewis mindig a 15-ös kanyar előtt elintézte” – erősítette meg az FIA egyik embere.
 
A többi esethez képest a különbséget az jelentette, hogy ekkor Vettel közelebb volt ellenfeléhez, s ezért lepte meg őt a tempója. A szabályok szerint a britnek azonban joga volt a sebesség kontrollálásához.
 
A német szaklap azt is megtudta, hogy a Paul Gutjahr, Enzo Spano, Anar Shukrov és Danny Sullivan által alkotott versenybíróság kis híján kizárta Vettelt a versenyből. „Nehéz döntés volt, és Vettel hajszállal kerülte csak el a fekete zászlót” – ismerte el az egyik bíró.
 
A portál szerint két okból tekintettek el a létező legsúlyosabb büntetési formától: egyrészt nem akartak döntő mértékben, közfelháborodást keltően beleszólni a bajnoki küzdelembe (ha valóban így van, az szembemenne a bíráskodás alapelvével), másrészt nincs konkrét szabály arra, milyen büntetési formát kell alkalmazni ilyen esetekben. A végül kiosztott 10 másodperces stop-and-go büntetés az időbüntetések közül a legsúlyosabb.
 
Sokak, így Lewis Hamilton szerint viszont nem elég súlyos. „Zúdultak a kritikák. Az egyik korábbi versenyző azt írta nekem, hogy túl enyhe volt ez a büntetés” – ismerte el a bíró. A Mercedes egyik embere pedig megjegyezte: „Angliában éppen mostanában tiltottak el egy juniorversenyzőt egy évre, mert szándékos balesetet okozott. A tíz másodperces stop-and-go arra való, ha akkor jössz ki a boxutcából, amikor az még zárva van…”
 
Nem kizárt, hogy Vettel manőverének ugyanúgy lesz még utóélete, mint az egy évvel ezelőtti mexikói rádiós kirohanásának, amikor Charlie Whitingot küldte melegebb éghajlatra. Akkor csak úgy tudta elkerülni, hogy az FIA sportbírósága elé álljon, hogy többszörösen is bocsánatot kért Whitingtól. A szövetség akkor hivatalos indoklásában jelezte: „Egy hasonló esetet után a jövőben szakmai következmények lesznek, az ügyet pedig az FIA sportbírósága elé tárjuk.”
 
Kérdés, hogy e „felfüggesztett büntetése” csak az FIA elleni támadásokra, vagy egyéb sportszerűtlen megnyilvánulásokra is vonatkozik-e. A döntés a szövetség elnökén, Jean Todton múlik.

Hamilton: Szégyen, hogy így vezet egy négyszeres bajnok

2017.06.26. 19:44
Címkék: hírek
A manőver Sebastian Vettelre, az enyhe büntetés a Forma–1-re nézve volt szégyen Lewis Hamilton szerint. A brit nem leplezte tovább valódi véleményét incidensükről.
 
A közvetlenül a leintést követően mutatott visszafogottsága után Lewis Hamilton már nem fékezte indulatait, amikor Sebastian Vettelről kérdezték. A bajnoki csatában ellenfelével szemben újabb két pontot vesztő brit úgy érzi, egyszerűen szégyen, amit a szándékosan belehajtó ellenfele vasárnap délután produkált.
 
„Ha bizonyítani akarja, hogy férfi, akkor szerintem ezt az autóból kiszállva kéne megtennie, szemtől szemben” – nyilatkozta keményen a háromszoros világbajnok. „Ha valaki veszélyesen vezet, az bármely versenyzőt veszélybe sodorhatja. Szerencsére csak lassan haladtunk, ha gyorsan mentünk volna, rosszabb lett volna. De képzeljük most el azokat a kis gyerekeket, akik ma Forma–1-et néztek, és azt látják, hogy egy négyszeres világbajnok így viselkedik! 
 
„Azt látják, hogy ez lehet az eredménye annak, ha ennyire undorító módon versenyzel. Ez azt jelenti a paddock számára, hogy mindenki vezethet így, még így is meglehet a negyedik hely, még ezt is megúszhatod. Vettel szó szerint mellém jött, és belém hajtott. Ez precedenst teremt az F1-en belül. Csak azt remélhetjük, hogy ez nem gyűrűzik be az alacsonyabb kategóriákba.”
 
Vettel azzal vádolta Hamiltont, hogy a kanyarban szándékosan fékezett előtte, az újraindítás előtti pillanatokban. A mercedeses cáfolja, hogy bosszantani akarta őt. „Nem fékteszteltem, csak kontrolláltam a tempóm. Mint mindenki az újraindításoknál, én is lassítottam. Nyilvánvalóan aludt, és ezért jött belém. Nem én voltam a probléma. Mellém jönni, hogy szándékosan belém hajthasson, aztán megúszni ezt, és így is negyediknek lenni – szerintem ez szégyen! Saját magát hozta szégyenbe ma.”
 
Hamiltont megkérdezték, üzen-e bármit is ellenfelének, akivel az eset után nem váltottak szót. „Nincs üzenetem számára” – tette egyértelművé.

Vettel: Ha én büntetést kaptam, Lewisnak is kellett volna

2017.06.26. 19:40
Címkék: hírek
Nem ismeri be Sebastian Vettel, hogy sportszerűtlen manővert mutatott be Lewis Hamilton ellen, riválisa féktesztjével viszont egy kicsit sem elégedett.
 
Meg is nyerhette volna ezt a versenyt, célba érhetett volna Lewis Hamilton mögött másodikként, végül csak 4. lett, de így is 12-ről 14 pontra növelte előnyét Sebastian Vettel a brittel szemben a bajnokságban. Kettejük bakui küzdelme kétes manőverekről marad emlékezetes: előbb a mercedeses lassított furcsa módon a Ferrari előtt, aztán ezt megbosszulandó Vettel koccant neki szándékosan Hamiltonnak.
 
Utóbbi manőveréért 10 másodperces stop-and-go büntetést kapott, és csak a szerencséjének köszönhette, hogy ellenfele végül ezt nem tudta előnyére fordítani.
 
Semmi sem történt – vagy igen?” – kérdezett vissza a négyszeres világbajnok, amikor a Sky Sports a veszélyes vezetéséről kérdezte. „Igen, ütköztünk, de féktesztelt – mégis, mire számítunk? Biztos vagyok benne, hogy nem szándékosan csinálta, de annyi biztos, hogy ez nem volt helyes manőver. Ha én szenvedek, a mögöttem lévők még inkább szenvednek. Nem hinném, hogy szükség volt erre, veszélyes volt, és meg is sérült az autóm. Pár éve ugyanezt már Kínában is megcsinálta az újraindításnál. Szerintem egyszerűen nem szabad így csinálni.”
 
Vettelt szembesítették a második koccanással is, melyért a büntetést kapta. „Nos, én… akkor előztem meg őt, amikor kiállt, vagyis a baleset után… Miután megtörtént az eset, mellé értem, és a kezemmel jeleztem neki, hogy ezt meg hogy gondolta. Nyilván nem mondtam neki semmit, hiszen úgysem hallja, de megmutattam neki, hogy nem voltam elégedett” – hallgatta el a lényeget.
 
A riporter megjegyezte: „De összeértetek.” Vettel erre csak annyit felelt: „Igen. Belehajtottam hátulról…” 
 
A Channel 4 tévécsatornának eközben elmondta, szerinte Hamilton is büntetést érdemelt volna. „Nyilvánvaló volt, hogy nem szándékosan mentem bele. Megsérült a szárnyam, és talán neki is volt egy kisebb sérülése, de semmi, ami befolyásolta volna a versenyt. Egyszerűen nem így kéne csinálni ezt. És már többször megcsinálta. Az újraindításnál jó volt, meg is lepett, és nem hinném, hogy szükség volt erre. A probléma az volt, hogy közvetlenül mögötte voltam, és más autók is, ami láncreakciót indíthatott be. Végső soron elég egyértelmű volt. Férfiként küzdünk. Nincs rádió-összeköttetésem vele, és szerintem ha én kaptam büntetést, neki is kellett volna.”
 
Vettel a másik csatornának nyilatkozva is kerülte a válaszadást az ő sportszerűtlen manőverét firtató kérdésre. „Felnőttek vagyunk, férfiak vagyunk, az érzelmek tombolnak az autóban. Kerék a kerék ellen akarunk harcolni, de nem az újraindítás előtt.”
 
Bár a történtek után kérdéses, tartható-e a béke kettejük között, elmondása, viszonyuk nem fog megváltozni. „Még mindig tiszteljük egymást, és nincs problémám vele. Ez csak egy eset volt ma, ami nem volt helyes, és szerintem ha engem büntettek, őt is kellett volna. De talán a Premier Leagube-ben is minden vasárnap vannak bírók, akik szétfújják a meccset, és egyes játékosok elégedettek, mások pedig nem. Ilyen a sport. Az biztos, hogy a tíz másodperc nagyon hosszú idő, amikor ott állsz, és semmit sem tehetsz.”

Ricciardo, Bottas és Stroll a káoszfutam dobogóján!

2017.06.25. 17:14
Címkék: nagydíj
Vettelt veszélyes vezetés „hátráltatta", Hamiltont pedig a fejvédője vette le a győzelmi esélyesek listájáról...
 
A Forma-1-es közvetítések vezető kommentátora, Szujó Zoltán még azt taglalta az Azeri Nagydíj felvezető köre alatt, hogy a Ferrarinak valószínűleg van taktikája arra, hogyan cseréljék meg versenyzőiket a rajtrácson elfoglalt helyükhöz képest.
 
A Scuderia versenyzői között a világbajnoki pontversenyt illetően a sorrend ugyanis messze nem volt ideális, hiszen a tabella élén álló Sebastian Vettel épp márkatársa, Kimi Räikkönen mögé sorakozhatott csak fel a 4. helyre.
 
A futam a második kanyarban azonban megoldotta a nehéz kérdést. Valtteri Bottas és a Ferrari finnje ugyanis összekoccantak kicsit, ami zöld jelzést adott Vettelnek egészen fel a második helyig, legnagyobb riválisa, Lewis Hamilton mögé.
 
Räikkönen egész jól megúszta, Perez és Verstappen mögé az 5. helyre csúszott vissza, Bottas viszont a mezőny végén találta magát.
 
Az élen, Vettel ajándékfelzárkózása ellenére sem alakult ki pozíciócsata. A német szép lassan lemaradt riválisától, amely hátrány aztán a futam 1/5-énél Danyiil Kvjat parkoló autója okán beküldött Safety Car miatt semmissé vált. A mezőny a biztonsági autós periódus alatt kereket cserélt, így nagyjából maradt a korábbi sorrend.
 
Az „újraindításnál” Hamilton azonnal meglépett Vetteltől... mindhiába!
 
A biztonsági autó ugyanis fél körig maradt csak a bokszban, miután Räikkönen sérült autójáról még a célegyenesben lerepült a bargeboard. És még ezen túl is voltak törmelékek a pályán.
 
A sorrend ekkor: Hamilton, Vettel, Perez, Massa, Ocon, Räikkönen, Stroll (igen, Stroll), Hülkenberg, Ricciardo és a csapata által előnyben nem részesített Kevin Magnussen.
 
Hogy hová tűnt Max Verstappen? Ő a biztonsági autós periódus előtt épp nagy csatába akart keveredni Sergio Pérezzel a 3. helyért, de végül a Renault motorja meghiúsította dobogós reményeit.
 
Na, de vissza a biztonsági autóhoz! Merthogy amint a második periódus is véget ért, elindult a harmadik is.
 
Vettel még a 2. periódus alatt nekikoccant Hamiltonnak, amikor az talán indokolatlanul lassan hajtott. A német nagyon begurult a történtek miatt, és a brit mellé zárkózott, átintegetett, majd ráhúzta a kormányt olyannyira, hogy koccantak ismét egyet.
 
Aztán elindult a futam, Vettel autójáról le is esett egy kis darab a célegyenesben, majd Ocon ütközött Perezzel, ami miatt Räikkönen defektet kapott, és Charlie Whiting már nyomta is a Safety Car gombot.
 
Mivel a fél mezőny autója ürített a pályára alkatrészeket, a döntés végül piros zászló lett. A Mercedes nekilátott foldozni Hamilton diffúzorát, a Ferrari pedig Vettel első szárnyát, a nézők pedig minden elképzelhető szögből megtekinthették kettejük kétszeres koccanását, és oda-vissza integetését.
 
Ismét egy újraindítás, Hamilton ismét trükközött, ahogy ilyenkor az első helyen hajtónak illik, de Vettel felzárkózott mögé az indítás pillanatában is! Aztán mindkettőjüket hátraküldte kicsit az élet. Azaz Vettelt a versenybírák veszélyes vezetésért, Hamiltont pedig az autója, amelyen a fejvédő készült elrepülni.
 
Mindketten a bokszba hajtottak, amiből végül Vettel jött ki jobban. A biztonsági autós indulás miatt a mezőny egészen egyben volt, így a két rivális a középmezőny elejére ért csak vissza. Az egészből Vettel jött ki jobban, aki a hetedik helyre csatlakozott be, míg Hamilton a nyolcadikra.
 
És ami ennél még érdekesebb! a következőképpen festett a verseny 35. körében a sorrend: Ricciardo, Stroll Magnussen, Ocon, Bottas, majd Vettelék...
 
Innentől pedig már csak az volt a kérdés, hogy a listavezetők felérhetnek-e a dobogóra, avagy, hogy milyen sorrendben. Végül azonban sem kettejük sorrendje nem változott, sem a dobogó elérése nem sikerült.
 
Oda ugyanis a cipőből ivás nagymestere, Daniel Ricciardo állt fel elsőként. Szinte hihetetlen, de a Red Bull versenyzőjét a kanadai futamig folyamatosan negatív kritikával illetett Lance Stroll követte volna a második helyen, ha az utolsó kör végén a célegyenesében meg nem előzi őt a futam elején ütköző Valtteri Bottas. De így is csodás a kanadai dobogós végeredménye...
 
Vettel végül negyedik, Hamilton pedig ötödik lett.
 
Végeredmény - Baku Nagydíj 2017
1 Daniel Ricciardo Red Bull TAG 2:03'55.570
2 Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 3.904
3 Lance Stroll Williams Mercedes 4.009
4 Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 5.976
5 Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 6.188
6 Esteban Ocon Force India Mercedes 30.298
7 Kevin Magnussen Haas Ferrari 41.753
8 Carlos Sainz Jr. Toro Rosso Renault 49.400
9 Fernando Alonso McLaren Honda 59.551
10 Pascal Wehrlein Sauber Ferrari 1'29.093
11 Marcus Ericsson Sauber Ferrari 1'31.794
12 Stoffel Vandoorne McLaren Honda 1'32.160
13 Romain Grosjean Haas Ferrari 1 kör
14 Kimi Raikkonen Ferrari Ferrari
  Sergio Perez Force India Mercedes
  Felipe Massa Williams Mercedes
  Nico Hulkenberg Renault Renault
  Max Verstappen Red Bull TAG
  Daniil Kvyat Toro Rosso Renault
  Jolyon Palmer Renault Renault

 

Kövesd élőben - F1 -

2017.06.25. 15:04
Címkék: live

Hamarosan kezdetét veszi a Forma-1 közvetítése, melynek eseményeiről ebben a cikkben számolunk be. 

Online Links

Hamilton a pole-ban

2017.06.24. 16:16
Címkék: hírek

Lewis Hamiltont még a piros zászló sem állította abbéli tervében, hogy megszerezze karrierje 66. pole pozícióját.

Bár a szabadedzések alapján úgy tűnt, szoros küzdelem alakulhat ki a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull között a kvalifikáción, a világbajnok istálló végül magabiztosan bérelte ki az első rajtsort.
 
Lewis Hamilton 1 perc 40,593 másodperces idővel szerezte meg a rajtelsőséget, közel fél másodperccel megelőzve saját csapattársát, Valtteri Bottast.
 
A második rajtsorból a Ferrari párosa startolhat, Kimi Räikkönen azonban ezúttal gyorsabb volt Sebastian Vettelnél. A maranellói gárda versenyzői bő 1 másodperccel voltak lassabbak Lewis Hamiltonnál.
 
Az 5. helyről a Red Bull ifjú versenyzője, Max Verstappen rajtolhat majd, és parádésan szerepeltek az időmérő edzésen a Force India versenyzői is, hiszen Sergio Perez a 6., Esteban Ocon a 7. helyről indulhat majd Bakuban.
 
A legjobb tízben végzett még a Williams kettőse is: Lance Stroll F1-es pályafutása eddigi legjobb eredményét érte el, hiszen csapattársa, Felipe Massa előtt megszerezte a 8. rajtkockát. A Q3-ba jutott még Daniel Ricciardo is, ő azonban az időmérő utolsó szegmensében autójában bal hátulját a falnak csapta.
 
Balesete miatt 3 perccel a kvalifikáció leintése előtt meg is lengették a piros zászlókat.
 
A Toro Rosso versenyzői lemaradtak a top 10-ről: Daniil Kvyat 11., Carlos Sainz 12., lett, őket Kevin Magnussen követte a Haas versenyautójával, majd Nico Hülkenberg és Pascal Wehrlein következik a rajtrácson.
 
Fernando Alonso ugyan a 16. helyen végzett szombaton, ám a sorozatos motorcserék miatt a mezőny végéről indul majd, akárcsak csapattársa, Stoffel Vandoorne.
 
Az Azerbajdzsáni Nagydíj versenyét vasárnap, magyar idő szerint 15 órától futják.
 
Végeredmény - időmérő - Baku Nagydíj 2017
1 Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1'40.593 214.834
2 Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1'41.027 0.434 213.911
3 Kimi Raikkonen Ferrari Ferrari 1'41.693 1.100 212.510
4 Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1'41.841 1.248 212.201
5 Max Verstappen Red Bull TAG 1'41.879 1.286 212.122
6 Sergio Perez Force India Mercedes 1'42.111 1.518 211.640
7 Esteban Ocon Force India Mercedes 1'42.186 1.593 211.484
8 Lance Stroll Williams Mercedes 1'42.753 2.160 210.317
9 Felipe Massa Williams Mercedes 1'42.798 2.205 210.225
10 Daniel Ricciardo Red Bull TAG 1'43.414 2.821 208.973
11 Daniil Kvyat Toro Rosso Renault 1'43.186 2.593 209.435
12 Sainz Jr. Toro Rosso Renault 1'43.347 2.754 209.109
13 Kevin Magnussen Haas Ferrari 1'43.796 3.203 208.204
14 Nico Hulkenberg Renault Renault 1'44.267 3.674 207.264
15 Pascal Wehrlein Sauber Ferrari 1'44.603 4.010 206.598
16 Romain Grosjean Haas Ferrari 1'44.468 3.875 206.865
17Marcus Ericsson Sauber Ferrari 1'44.795 4.202 206.219
18 Stoffel Vandoorne McLaren Honda 1'45.030 4.437 205.758
19 Fernando Alonso McLaren Honda 1'44.334 3.741 207.130
18 Jolyon Palmer Renault Renault

Motorcsere Vettelnél az időmérő előtt

2017.06.24. 14:37
Címkék: hírek
Hidraulikus probléma állította félre Sebastian Vettelt az utolsó azeri szabadedzésen. A csapat óvintézkedésekről beszél.
 
A négyszeres világbajnok abban reménykedett, hogy a pénteki csúszkálássorozata után szombaton  elkapja a ritmust a bakui versenypályán, ám a harmadik szabadedzése rövidebbre sikerült, mint tervezte. Már az első etapját meg kellett szakítania, mert a szerelőknek ellenőrizniük kellett valamit a motorja környékén, aztán miután újra a pályára hajtott, mérnöke visszahívta.
 
7 kör megtétele után ért véget számára a gyakorlás, mivel hidraulikai probléma lépett fel. „Csökkent a hidraulikus nyomás a pályán. Ezt duplán is ellenőriznünk kellett, ami időbe telt. A bajnoki helyezésünket tekintetbe véve biztosra akartunk menni, ezért a garázsban maradtunk” – magyarázta a csapat szóvivője a Sky Sportsnak.
 
Biztosat nem tudott mondani azzal kapcsolatban, mennyire aggasztó a helyzetük az időmérő szempontjából, de nem tűnt különösebben gondterheltnek. „Volt egy hasonló esetünk Spanyolországban. Akkor minden rendben lett az időmérőig. Természetesen a fiúkra nagyon sok munka vár a garázsban, és attól tartok, feszült pillanatok lesznek ezek számukra, de nagyon jó szerelőink vannak” – nyugtatta meg szurkolóikat.
 
„Voltam a Ferrarinál, és nem vagyok biztos benne, hogy tudják, pontosan mi a probléma forrása. Ezért a legjobb, amit most tehetnek, hogy minden lehetséges dolgot kicserélnek” – mondta Martin Brundle az időmérő előtt.
 
Az említett barcelonai helyzetet egyébként egy vészmegoldást jelentő motorcserével orvosolták. Az olasz Sky úgy tudja most is így lesz: a vörösök a belső égésű motort cserélik ki Vettelnél (az idei legelső verzióra), miközben Kimi Räikkönen autóját is alaposan átvizsgálják.
 
A bajnoki éllovasnak egyedül a turbócserétől kell félnie, ez az egyetlen egység, melyből már elérte a 4-es számot és a büntetés küszöbét. A V6-osból, az MGU-K-ból, az energiatárolóból és a központi elektronikából a 2. példányát használja, míg az MGU-H-ból a 3.-at.
 
A Ferrarin kívül a Red Bullnál és a Renault-nál is lázas munka folyik. Max Verstappen az edzés hajrájában állt le, Jolyon Palmer autója pedig az első percekben gyulladt ki.
Elejére | Újabbak | Régebbiek | Végére |
 
© 2013-2017 VETTEL.GPORTAL.HU - JB17
MAGYARORSZÁG LEGFORGALMASSABB SEBASTIAN VETTEL RAJONGÓI OLDALA

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic
Íratkozz fel hírlevelünkre, ha minden versenyhétvége előtt szeretnél értesítést kapni, hogy le ne maradj a Forma1 futamairólMi szóltunk!

FELÍRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE, NEM AKAROK LEMARADNI!

Image and video hosting by TinyPic

Vagyok, aki vagyok. Nem próbálok meg más lenni, mint  aki vagyok.  Néhány embernek talán tetszik, másoknak lehet, hogy nem. De ez az élet. - Sebastian Vettel
Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPic


**A legújabb magyarországi mémes oldal. Ismerd meg most!Oszd, lájkold!** Nevess, szórakozz, kattints ide! Ne unatkozz!*    *****    Nézz élõ live filmet gportalon! 0-24-ben! Klikk ide! Filmek élõ live!!!!!    *****    SELENA GOMEZ MAGYARORSZÁG - TUDJ MEG TÖBBET SELENA GOMEZ MAGÁNÉLETÉRÕL, SZERELMÉRÕL, CSALÁDJÁRÓL, KARRIERÉRÕL!    *****    HA TE IS IMÁDOD A ZÖLD ÍJÁSZ VILÁGSIKERÛ SOROZAT ELBÛVÖLÕ SZERELMESPÁRJÁT AKKOR ITT A HELYED! MAGYAR OLICITY SITE    *****    The Vampire Diaries & The Originals szerepjáték - ha kedveled a sorozatokat és írni is szeretsz, ne habozz!    *****    Rendhagyó kedvezményt ajánlok Nektek, Te monhatod meg, hogy mi legyen az ára. Pl.: Születési, párkapcsoklati, horoszkóp.    *****    KÖNYVismertetõk, kötelezõ olvasmányok    *****    BOOKFANCLUB -> A könyvek birodalma elvezet a képzelet csendes világába!<<-BOOKFANCLUB    *****    Ingyenes, korlátlan képfeltöltés!!! www.kepfeltolto.eu    *****    Autista - Állatbarát - Homoszexuális - Intelligens - Kívülálló - Mûvészlélek - Segítõkész - Toleráns    *****    Portálépítés és portáldíszítés kezdõknek és haladóknak! Rengetek leírás, JavaScriptek , CSS ,HTML kódok,Design!    *****    HAT ÉVE ONLINE! - LÁTOGASS EL MAGYARORSZÁG EGYETLEN MÛKÖDÕ SELENA GOMEZZEL FOGLALKOZÓ OLDALÁRA! - HAT ÉVE ONLINE!    *****    A SZULTÁNA: HÍREK - KÉPEK - SOROZATISMERTETÕK - TÖRTÉNELMI INFÓK - ÉRDEKESSÉGEK MINDEN MENNYISÉGBEN A SOROZATRÓL    *****    Bûbájos boszorkák - Charmed - Extrák - Érdekességek - Cikkek - Interjúk - Bûbájos boszorkák - Charmed - Charmed -Játékok    *****    Itt a nyár! Kivirágzott a mályva és a pipitér! Hogy mit szólt ehhez a két virágmanó? Gyere, és olvasd el a Mesetárban!    *****    STITCHERS - Magyarország egyetlen oldala a természetfeletti krimi-drámasorozatról! A Stitchers sorozatot megéri nézni!    *****    Nézz Élõ live filmet gportalon. Klikk klikk klikk.    *****    Gréti. 23. Egyetemista. Chevelle. Rap. Jégkorong. Ottawa Senators. Jean-GabrielPageau. Írás. Olvasás. Blog. (:    *****    Élõ live mozifilmek. Ha szereted a filmeket, sorozatokat, meséket akkor itt a helyed!    *****    Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok