SEBASTIAN VETTEL HUNGARY >> WE RACE TO WIN !  Minden, ami Sebastian Vettel!!
Hírek Sebastianról ( news )
Archívum - 2015.

Szakértői szemmel: A jerezi teszt nyertesei és vesztesei

2015.02.11. 17:18

Image and video hosting by TinyPic

Biztató formában kezdett a Ferrari, előrelépett a Williams, de továbbra is a Mercedes a favorit – ez Gary Anderson mérlege az év első tesztje után. A volt F1-es tervezőmérnök szerint a Red Bull ugyanakkor aggódhat kulcsemberei kiválása miatt, míg a McLaren szenvedése akár Barcelonában is folytatódhat.

Múlt héten négy napon át Jerezben rótta a köröket a Forma–1 2015-ös mezőnye. A gyakorlás során láthattunk egy optimista és a figyelmet jó köridőkkel magára irányító Ferrarit, egy visszafogottan is kiemelkedő Mercedest, valamint egy sok-sok problémával küzdő Red Bullt és McLarent. Az Autosport állandó szakértőjét, Gary Andersont kérte fel, értékelje a Spanyolországban látottakat. A Jordan egykori vezető tervezője elárulta, rá is jó benyomást tett a négyből három napot „megnyerő” Ferrari.
 
„A Ferrari sokkal jobbnak tűnik, mint tavaly. A köridői összességében meggyőzőek voltak Jerezben. Mindkét versenyző olyan autóra vágyik, amelynek az első tengelye pozitívan és következetesen reagál, és mindketten azt nyilatkozták, hogy tetszik nekik az új SF15-T vezethetősége. Ez mindig óriási kincs az autó beállítása és fejlesztési irányának meghatározása terén, szóval összességében nagyon biztató teszten van túl a Ferrari” – vélekedett Anderson.
 
A Mercedes nem villogott igazán gyors köridőkkel a négy nap során, ám a teljesített kilométereivel így is sokakat meggyőzött arról, hogy idén is komoly előnyből vágott neki a felkészülésnek. „A Mercedes egyszerűen lehajtott fejjel csak a saját tesztprogramjára figyelt, nem igazán foglalkoztak azzal, mi történik a bokszutcában. Gyanítom, az első nap végén azért leporolták a tartalék stopperüket, hogy megnézzék a Ferrarit. Még Nico Rosberg is elismerte, hogy az olaszok teljesítménye felnyitotta a szemüket” – mondta a németekről Anderson.
 
Majd hozzátette, szerinte a csillagos márka azért igyekezett visszafogni magát. „Nem könnyű lassan menni egy gyors autóval. Normál esetben a legjobb megoldást az jelenti ilyenkor, hogy nagyobb üzemanyag-terheléssel körözöl, ami révén az autót ugyanolyan agresszíven vezetheted, de mégsem érsz el vele igazán jó köridőt. Hogy a Mercedes ezt tette volna, vagy a Ferrari idén megszorongathatja őket? A Mercedes csak alibizett? Szerintem a válasszal várjuk meg, hogy alakul a barcelonai teszt. De azt nem árt megjegyezni, hogy a Mercedes a legjobb idejét közepes keveréken futotta, míg Kimi Räikkönen a lágy gumit használta.”
 
Az új idény előtt nagy kérdés még az is, hogy a 2014-es év meglepetéscsapata, a Williams vajon képes lesz-e tartani remek formáját. Sokak szerint ahhoz, hogy továbbra is bele tudjanak szólni a nagyok dolgába, elsősorban tavalyi gyengeségét, az aerodinamikát kell fejleszteniük. Anderson szerint ez részben sikerült nekik. „A Williams kisebb előrelépést tett. A 2014-es autójuk egészen jó volt a kanyarbejáratnál, nagyon jó volt az első tengelye, de mindig úgy tűnt, mintha a hátsó rész kissé ideges lenne. Idén megőrizték a jó első tengelyüket, miközben a hátsó rész is jobbnak tűnik.”
 
„A Williams egyik nagy előnye tavaly a végsebesség volt. Jerezben ők kerültek ezen lista élére – egy szinten a Mercedesszel. Tavaly a csapat azért nem boldogult bizonyos pályákon, mert nem volt akkora leszorítóerejük, mint más autóknak. Barcelonában már jobban kirajzolódik, mekkorát fejlődtek, mivel a Spanyol Nagydíj helyszínén kéz a kézben jár a nagy leszorítóerő és a jó köridő” – tekintett előre a szakember.
 
Akik nem voltak meggyőzőek…
 
Miközben az előző három csapat egészen jó szájízzel távozhatott az évad első gyakorlásának helyszínéről, két riválisuk, a Red Bull és a McLaren korántsem lehetett teljesen elégedett: a négy nap során ők tették meg a legkevesebb kört, miután számos technikai problémával találták szembe magukat.
 
Az osztrákok idei teljesítményére Anderson szerint alighanem hatással lesz, hogy az előző évek sikercsapata jócskán átalakult, több kulcsember (Sebastian Vettel, Peter Prodromou) pedig távozott. „Ha összevetjük a Red Bullt a Toro Rossóval, az utánpótláscsapat egészen jó munkát végzett, miközben az első számú alakulat talán visszaesett. Adrian Newey már nem olyan elkötelezett az F1 iránt, és eléggé kiábrándult a szabályok alakulása láttán is, ezért már más projektekben is részt vesz. Igen, még mindig része a Red Bullnak, de az F1-ben nem elég, ha csak néző vagy. Vagy száz százalékot nyújtasz, vagy semmit. Nincs helye a felületességnek” – mondta a technikai igazgató háttérbe vonulásáról.
 
„Vettel távozása a Ferrarihoz pedig egy újabb csapás számukra, hiszen a csapat többé-kevésbé köré épült. Daniel Ricciardo remek évet futott tavaly, de vajon mi lesz akkor, ha a Red Bull nem nyújt olyan jó teljesítményt? Barcelona egy nagy próba lesz számukra. A Renault-motor még visszafogott volt Jerezben, a Red Bullnak gyári csapatként pedig már nem lehet kifogása, ha nem javulnak. Ha a Red Bull nem javul, előbb-utóbb megmutatkoznak az összeomlás első jelei.”

A Ferrari 1,2 másodpercet gyorsult tavaly óta?

2015.02.11. 17:17

Image and video hosting by TinyPic

Miközben a tökéletességre törekvő Sebastian Vettel hozzáállásával lepte új ferraris munkatársait, új autója egyes források szerint nem kevesebb, mint 1,2 másodpercet gyorsult 2014-es elődjéhez képest.

És Sebastian Vettel csak jegyzetelt és jegyzetelt. A német versenyző Jerezben tesztelhette először új F1-es Ferrariját, ám a két nap során nem csupán az SF15-T-vel, de új csapatával is ismerkedett. Noha a hírek szerint már meglehetősen sok időt töltött el a tél folyamán is a maranellói gyárban, a négyszeres világbajnok Spanyolországban elmondta, bizony még mindig van mit tanulnia. Ennek is volt köszönhető, hogy amikor épp nem az autójában ült, általában ott volt a kezében egy fekete notesz, melybe fontosabb és kevésbé fontos információkat, megjegyzéseket, észrevételeket jegyzett föl magának.
 
A német Sport Bild munkatársa, Ralf Bach szerint ezen notesz nélkül alig-alig lehetett látni a Red Bull korábbi sztárját – s mindez máris megmutatja, mekkora elszántsággal és milyen munkamorállal vettette bele magát a felkészülésbe. Bach szerint e tökéletességre törekvésével és aprólékosságával új kollégáit is meglepte. „Ilyesmit még nem láttunk egyetlen versenyzőnktől sem. Még Michael Schumachertől sem. Ilyen szempontból Sebastian kitűnik közülük” – idézte a német a Scuderia egyik magas beosztású mérnökét.
 
Bach azt is hozzátette, Vettel a mérnököket a versenyzői megbeszéléseken is elkápráztatta lazaságával, tudásával, visszajelzéseivel, s beszámolója során olyan részletesen „szétszabdalta” a jerezi pálya minden egyes kanyarját is, amilyet az olasz mérnökök jó ideje nem tapasztaltak. „Vettellel a Schumacher-éra óta először tért vissza a Ferrarihoz a perfekcionizmus” – írja az F1-Insider című blogján Bach.
 
Túlzásokba persze jobb nem esni – a lelkesedés terén sem. Hiába érte el ugyanis mindkét tesztnapján a legjobb időt Vettel, s hiába egészítette ki mindezt a zárónapon Kimi Räikkönen egy harmadik elsőséggel, a vörösök teljesítményéről még nagyon is korai lenne szuperlatívuszokban beszélni. Már csak azért is, mert egyelőre a szakértők úgy vélik, továbbra is a Mercedesnél az előny.
 
1,2 másodpercet gyorsult a télen a Ferrari?
 
Kedden már beszámoltunk róla, hogy a Williams számítógépes szimulációi azt mutatják, a címvédő tempófölénye a tél folyamán is kitartott, mögöttük azonban igen szoros a küzdelem a grove-iak és a Ferrari között. Ralf Bach a Ferrari-istálló köreiből úgy értesült, a vörösök idei autója jelentősen javult, 1,2 másodperccel gyorsabb a tavalyi F14T-nél. Az Ezüstnyilakkal szembeni hátrányukat azonban még így is 0,8 másodpercre tippelik.
 
A Motorsport című brit magazin – némiképp hitelesebb forrásnak számító – munkatársa, Mark Hughes mindeközben ennél óvatosabban boncolgatta az erősorrendet, de végül Bachéhoz hasonló következtetésekre jutott. Szerinte jerezi produkciójuk alapján egyelőre csak a Mercedes, Ferrari, Williams hármas teljesítménye összevethető, mivel a Red Bullnak sok problémája volt, kevés kört tett meg, és még a Renault is számos fejlesztéssel készül a későbbiekre.
 
A brit két meghatározó szempontot is figyelembe vett az eredmények kiértékelésénél: az üzemanyag-szintet és a használt gumikeveréket. Előbbi téren meglehetősen nagy szemléletbeli különbségek lehetnek az egyes istállók között, pontos információink pedig nincsenek arról, ki milyen taktikát követett a négy nap során. Csupán annyi, hogy az említett trió legjobb ködei egyaránt 10-11 körös etapok során születtek.
 
Hughes éppen ezért inkább a használt gumikból indult ki. „Räikkönen a lágy gumin érte el a legjobb idejét. Rosberg és Massa viszont a közepesen – melyek a Pirelli szerint 1,5 másodperccel lassabbak a lágynál. Ha Räikkönen időeredményéhez hozzáadjuk ezt az időt, a Williamsszel egy szinten vannak, de 0,4 másodperccel a Mercedes mögött” – írja Hughes, némiképp szorosabb küzdelmet feltételezve, mint német kollégája.
 
Hughes szerint ugyanakkor nem árt megjegyezni, hogy Vettel a hírek szerint a közepes keveréken futotta előző napi legjobb idejét, azaz a keverékek közti különbséget jóváírva a németnek elméletben 1,4 másodperccel gyorsabbnak kellett lennie csapattársánál… „Ez nem valószínű” – teszi hozzá a szakíró, megemlítve, hogy egyes feltételezések szerint Vettel egy jelöletlen, de lágy keveréket használt a második napon az említett körén.
 
Akárhogy is, Hughes, Bach és más szakemberek abban egyetértenek, hogy az első négy tesztnap után a Mercedes tűnk 2015 favoritjának, a Ferrari pedig nagyot lépett előre tavalyi önmagához képest. A többi meg majd úgyis kiderül – Barcelonában, de legkésőbb a melbourne-i idénynyitón.

Nem vár csodát csapatától a Ferrari elnöke

2015.02.11. 17:16

Image and video hosting by TinyPic

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne elégedett csapata jerezi eredményeivel, azt viszont nem tartja valószínűnek, hogy a vörösök dominálni fognak a 2015-ös évadban. Az olasz szakember figyelmeztet: bár tapasztalható némi fejlődés, a gárda előtt még mindig hosszú út áll.

A csapat biztató eredményeket ért el a 2015-ös idény első gyakorlásán, a négynapos tesztsorozat első két napján ugyanis Sebastian Vettel futotta meg a leggyorsabb kört, a zárónapon pedig Kimi Räikkönen, aki a hét legjobb köridejével állt a lista élére. A Ferrari irányítását tavaly ősszel átvevő Sergio Marchionne azonban nem akar messzemenő következetéseket levonni az említett eredményekből. Az olasz szakember tudja, hogy a jó kezdés nem jelent egyet azzal, hogy a 2015-ös szezonban a vörösök uralják majd a királykategóriát.
 
„Természetesen engem is bizakodással tölt el az új versenyautó [első teszten mutatott] sebessége” – idézi Marchionne szavait a La Gazzetta dello Sport című olasz sportnapilap. „Viszont én is tisztában vagyok azzal, hogy más teljesíteni egy gyorskört és más folyamatosan jó tempót autózni egy verseny során. Persze bízom a csapatban és bízom a srácok által elvégzett munkában, de most mindenekelőtt időre van szükségünk” – folytatja a hatvankét éves szakember.
 
„Büszke vagyok a munkájukra, de majd meglátjuk, mi történik, amikor Ausztráliában kezdetét veszi a világbajnokság. Nagyon sok tennivalónk van még addig” – magyarázza Marchionne, akinek egyelőre nincsenek magas elvárásai az alaposan átalakított (a tavalyi szezon során több mérnök és vezető is távozott a Ferraritól) Forma-1-es alakulattal szemben. „Nem várok csodát [a csapattól], az viszont rendkívül fontos, hogy lássuk, valóban sikerült előrelépéseket tennünk. Reményeim szerint a barcelonai teszten ismét megbizonyosodhatunk arról, hogy sikerült fejlődést elérnünk!” 
 
Az előszezon második tesztsorozata jövő csütörtökön veszi kezdetét a Spanyol Nagydíjnak is otthont adó Barcelonában. Itt a versenyzőknek ismét négy napjuk lesz arra, hogy próbára tegyék 2015-ös versenygépeiket, majd egy háromnapos pihenő után ismét pályára gurulhatnak, február 26-án (csütörtökön) ugyanis elstartolt az utolsó tesztsorozat. Ez után a gyakorlás után a csapatok Ausztrália felé veszik az irányt, ahol március 15-én teljesítik az év első megmérettetését.

Tesztversenyzője szerint a Ferrari idén sem szerez győzelmet

2015.02.11. 17:15

Image and video hosting by TinyPic

A Ferrari versenyzői biztató eredményeket értek el Jerezben, a tesztidény első gyakorlásának helyszínén, a csapat tapasztalt tesztpilótája szerint azonban meglepő volna, ha a vörösök idén győzelmeket ünnepelhetnének. Marc Gené úgy véli, továbbra is a Mercedes a favorit.

A négynapos jerezi gyakorlás első és második napján Sebastian Vettel futotta meg a leggyorsabb kört, a zárónapon pedig Kimi Räikkönen állt az eredménylista élére, mégpedig a teszthét legjobb köridejével. Noha azt már több szakember is elmondta, hogy ezek az eredmények még nem nevezhetők mérvadónak, sőt maga a Ferrari sem akar komolyabb jelentőséget tulajdonítani azoknak, néhányan úgy vélik, a vörösök idővel méltó kihívói lehetnek a címvédő alakulatnak.
 
Mivel Jerezben a Ferrari erőforrásait használó Sauber is jól szerepelt (a svájciak tisztességes távokat futottak, a harmadik napon pedig brazil pilótájuk, Felipe Nasr került az eredménylista élére), többen abban kezdtek bízni, hogy az olaszok valóban komoly előrelépéseket tettek a V6-as turbófeltöltős hajtóegység fejlesztése terén. A nemzetközi sajtóban megjelenő hírek szerint egyébként a Ferrari 40-80 lóerőt talált a téli hónapokban, azaz teljesítmény tekintetében valóban közelebb lehet a tavalyi szezonban legyőzhetetlennek tűnő Mercedeshez.
 
A Ferrari tehát biztatóan kezdett, a csapat rutinos tesztversenyzője azonban nem hiszi, hogy az egylet valóban fenyegetést jelent a németekre. Marc Gené legutóbbi nyilatkozatában kihangsúlyozta, ez az időszak a fejlődésről szól, vagyis most nem a győzelmeket kell megcélozni, hanem azt, hogy a csapat előre tudjon lépni a kiábrándító 2014-es évad után. „Ettől az évtől nem azt várjuk, hogy futamokat nyerünk!  Ez egy kellemes meglepetés lenne! Az autó jobb lett, de ez volt a cél! A favorit azonban még mindig a Mercedes” – mondta a 40 éves spanyol a Marca című sportnapilapnak.
 
Noha a Ferrari nemrég két fiatal pilótát is igazolt tesztcsapatába (Esteban Gutiérrezt, aki hivatalosan harmadikszámú versenyző lesz és Jean-Éric Vergne-t, aki a szimulátorban dolgozik majd), továbbra is számít Gené segítségére, aki idén kezdi 11. évét a vörösök kötelékében. A spanyol 1999 és 2004 között két ízben maga is tagja lehetett a királykategória mezőnyének: a Minadri és a Williams pilótájaként 36 futamon vett részt. Az utóbbi években többnyire megbízhatósági versenyeken indult; idén a Nissan gyári csapatát képviseli majd a Le Mans-i 24 órás viadalon.

Különleges festés Vettel Ferrariján és sisakján

2015.02.09. 13:06

Image and video hosting by TinyPic

Nem csupán a borítás alatt, de külsejében is jelentősen megváltozott a Ferrari. Egy fotós Jerezben érdekes jelenségre lett figyelmes a vörösök új autóján. S közben Sebastian Vettel sisakfestése is újra a figyelem középpontjába került…

Hiába Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen biztató időeredményei, a Ferrari 2015-ben biztosan nem fog ragyogni a pályán. Legalábbis szó szerint nem. A múlt heti négynapos jerezi teszten egy fotós, Alex Galli ugyanis fölfedezte, hogy az SF15-T-t különleges festéssel látták el. A megoldásnak vélhetően a vörösök szponzorai örülnek leginkább.
 
„Az autójuk színe nagyon jó, mert egyáltalán nem tükröződik” – mesélte tapasztalatairól Galli az olasz Omnicorse-nak. „Úgy vélem, ezt a megoldást kifejezetten azért fejlesztették ki, hogy az autón látható szponzorfeliratok jól olvashatóak legyenek. A leginkább az nyűgözött le, hogy amikor elállt az eső és elkezdett sütni a nap, ilyen körülmények között a többi autónál érzékelhető a tükörhatás, ám az SF15-T-nél szó sem volt ilyesmiről. Még a kocsitesten lévő vízcseppek is komoly tükröződést produkálnak, de a Ferrariról mintha egyszerűen csak lecsúsztak volna” – mondta a szakember.
 
Az F1-es autók festése csupán részletkérdésnek tűnhet – s valójában elsősorban csak marketingszempontból fontos. Ha a mérnökök választhatnának, vélhetően karbonszínű autókat versenyeztethetnének, hiszen minden felvitt festékréteg némi pluszsúlyt jelent. Éppen ennek köszönhető azonban, hogy ezen a téren is komoly kutatások folynak a színfalak mögött: a cél ugyanis, hogy az elérni kívánt összhatás a lehető legkönnyebb és legegyenletesebb felületű (aerodinamikai szempontból minden apró hiba rossz hatással lehet) festéssel valósítsák meg.
 
Vettel sisakjának rejtett jelentése van?
 
Ha már a dizájnnál tartunk, az olasz La Gazzetta dello Sport mindeközben nem az új Ferrari, hanem Sebastian Vettel új sisakfestéséről értekezik friss számában. A négyszeres bajnok korábban híres volt arról, hogy szinte versenyről versenyre váltogatta sisakdizájnját. Jerezben azonban elárulta, ennek egy időre biztosan vége. „Már régóta fontolgattam, hogy megállapodok egy adott dizájnnál. A csapatváltással aztán ez a döntés megérlelődött bennem. Az ember változik, miért ne köthetnék ki egyszer egy állandó festésnél, vagy miért ne váltogassam azt ritkábban, mint eddig?” – tette föl a költői kérdést Vettel Jerezben Ralf Bachnak.
 
Vettel első ferraris tesztjét egy szolid sisakban teljesítette, melyen fehér alapon a német trikolor volt látható. Az említett olasz lap most rámutatott, e tervezés kísérteties hasonlóságot mutat a német példaképe, Michael Schumacher által még 1985-ben a gokartos években használt festéssel. Ismerve Vettelt, s figyelembe véve, hogy idén éppen 30 éve annak, hogy a hétszeres világbajnok ezen sisakban második lett a gokart-világbajnokságon, nem vennénk mérget rá, hogy mindez pusztán csak véletlen…
 
Vettel mostani sisakját egyébként ugyanaz a Jens Munser tervezte, aki korábban Schumacher fejvédőin is dolgozott. Ennek köszönhetően került rá például pontosan ugyanaz a piros szín is, ami a „Hétszeres” későbbi védjegyévé vált a Scuderiánál. „Természetesen továbbra is bízom Jens kreativitásában, és nem kizárt, hogy egyik-másik versenyen még beugrik valami a sisak festését illetően” – tette hozzá Vettel, utalva arra, hogy időnként azért mégis elgondolkodik egy-egy különleges dizájnon.
 

Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPic

Visszatért a régi Vettel

2015.02.09. 13:05

Image and video hosting by TinyPic

Jót tett a csapatváltás Sebastian Vettelnek – véli korábbi mentora, Helmut Marko. A 2014-es nehézségek és kedvetlenség után mintha visszatért volna a régi négyszeres világbajnok.

Biztatóan indult Sebastian Vettel és a Ferrari kapcsolata. A német versenyző múlt héten teljesítette első valódi tesztjét a vörösökkel Jerezben – két napja során pedig mindkétszer a legjobb köridő került a neve mellé. Hogy a Ferrari előrelépett a tél folyamán, sok szakember szerint nyilvánvaló – még ha vannak is kétkedők az olaszok teljesítményével kapcsolatban. „Csak emlékezzünk arra, hogy egy éve is a Ferrari volt a leggyorsabb Jerezben. Aztán mihelyst elkezdődött az év, hirtelen drámaian megváltozott az összkép” – figyelmeztetett például a Turun Sanomatnak nyilatkozó Valtteri Bottas.
 
A Scuderia számára ugyanakkor az eredményeknél talán jóval fontosabb a csapaton belüli hangulatváltozás. Maurizio Arrivabene csapatfőnök a négynapos gyakorlást követően kiemelte, legénysége visszanyerte motivációját. És hasonló történt Sebastian Vettellel is, aki érezhetően már bőven túllépett a 2014-es szezon összes kudarcán, a nyeretlenségen, az autóval való állandó küzdelmén és a csapattárs Daniel Ricciardótól elszenvedett vereségen.
 
Helmut Markónál, a Red Bull tanácsadójánál aligha ismeri bárki is jobban a paddockban a négyszeres bajnokot. Az osztrák szerint márpedig mintha kicserélték volna Vettelt. „Sebastian jó hangulatban van. Pimasz és vicces üzeneteket írogat nekem. Visszatért a régi Sebastian” – nyilatkozta Marko a Bildnek.
 
A lap kiemelte, jó hangulatához talán az is hozzájárult, hogy Vettelt az első tesztre családtagjai, apja Norbert és testvére – a szintén az autóversenyzés világával ismerkedő –, Fabian is elkísérték. A Bild beszámolója szerint Vettel már olyannyira azonosult a Ferrarival, hogy még telefonját is vörösre cserélte, melyen ott virít az ágaskodó lovacska emblémája is. A bulvárlap azt is megemlíti, hogy éles kontraszt van az idén órákat a Ferrari maranellói gyárában töltő és a tavaly sokszor már a rosszul sikerült futamok után pár órával hazautazó Vettel között.
 
Így látja ezt az RTL állandó szakértője, a korábbi F1-es versenyző Christian Danner is. „Olykor csodát tesz, ha kicseréled a tapétát. És ha az új tapéta piros, még az érzelmek is magukkal ragadnak. A Ferrari a legérzelmesebb márka a Forma–1-ben. Ha ott vagy, az teljesen más érzést jelent” – fogalmazott a német.
 
Noha Vettel óvatos a 2015-re vonatkozó jóslatokkal (már egyetlen győzelemmel is elégedett lenne), sokan úgy vélik, a német ezzel a lendülettel és hozzáállással sikerre viheti a gyökeresen átalakult Scuderiát. Korábban David Coulthard is erről nyilatkozott: „Miért ne lehetne Sebastian Vettel sikeres a Ferrarival is? Véleményem szerint sokkal nehezebb volt élcsapattá formálni a Red Bullt, amelynek semmilyen F1-es múltja és tapasztalata nem volt. Velük négy bajnoki címet nyert – ami óriási eredmény” – fogalmazott a skót.

Fiat 500X tesztelése

2015.02.08. 09:18

Sebastian Vettel és Kimi Raikkönen az elmúlt napokban tesztelték az új Fiat 500X stabilitását és kapacitását Maranello-ban. Íme egy közös kép:

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Melbourne már készül a szezonnyitó futamra

2015.02.08. 08:48

Március 15.-én rajtol el a Forma 1 mezőnye Ausztráliában. Melbourne nem bízza magát a véletlenekre, így már megkezdődtek az előkészületek a versenypálya helyszínén.

Coulthard: Ha Vettel a Red Bull-lal a csúcsra ért, a Ferrarival is megteheti

2015.02.07. 17:40

Image and video hosting by TinyPic

A korábbi F1-es versenyző, David Coulthard szerint Sebastian Vettel nyerő alkat, akárcsak Michael Schumacher, és ha a Red Bullt sikerre vezette, a Ferrarival is a csúcsra juthat.

Remekül kezdte a Ferrari a 2015-ös idényt: Jerezben a négy tesztnapból háromszor az ő autójuk érte el a legjobb időt. Noha ezen eredményekből következtetni még hiba lenne, sokak szerint az máris egyértelművé vált, hogy a vörösök jobb alapokról várják a szezont, mint egy éve.
 
A manapság tévés szakértőként tevékenykedő David Coulthard osztja ezen véleményt. „Az erőviszonyok értékeléséhez meg kell várnunk az első futamot. De egy dolog máris világossá vált: határozottan erősebbek, mint egy éve. Annál persze rosszabbul már nemigen mehetne” – mondta az olaszokról nevetve a Weltnek adott interjújában. „A motor fejlesztése terén jól haladnak. Azonban nekik elsősorban a Renault-motoros istállókra kell figyelniük. Ha gyorsabbak lesznek, mint ők, csak akkor vehetik célba a Mercedest. Hogy meddig fog ez tartani? Fogalmam sincs.”
 
A csapat új versenyzője, Sebastian Vettel szerint időre lesz szükségük, mire teljesen új csapatuk „összeáll” annyira, hogy eredményessé is váljon. A német helyzetét sokan honfitársáéhoz, Michael Schumacheréhez hasonlítják, aki 1996-ban érkezett a Scuderiához, s csak öt év elteltével tudott bajnoki címet nyerni.
 
A hétszeres világbajnok egykori riválisa, Coulthard úgy véli, hasonló tettre Vettel is képes lehet. „Ha azt nézzük, mi kell ehhez, abszolút! Sebastian Vettel egy nyerőgép – ugyanúgy, mint Michael Schumacher. Négy bajnoki címet nyert a Red Bull-lal, ez önmagáért beszél” – mondta a skót.
 
„Azt azonban nem szabad elfelejtenünk, hogy a szabályok révén akkoriban a versenyzőknek sokkal több lehetőségük volt, mint ma. A Forma–1 más lett. Nem hiszem, hogy Vettelnek ezért Schumachert kéne követnie. Inkább előre kell néznie, és elősegítenie a Ferrari újjászervezését.”
 
Coulthard szerint erre Vettel éppen alkalmas személyiség – és ezt már előző csapatánál bizonyította. A skót úgy látja, a Ferrarival nyerni talán még könnyebb feladat is, mint a Red Bullt a csúcsra juttatni. „Nézzék csak meg a Ferrarit! Ennek a csapatnak komoly hagyományai vannak, és korábban felfoghatatlanul sok futamot nyertek. Maranellóban tudják, milyen érzés győzni, a DNS-ükben van a győzelem. Ilyen alapokra lehet sikeres csapatot építeni. Miért ne sikerülhetne mindez egy olyan versenyzőnek, mint amilyen Sebastian Vettel? Az én szememben sokkal nehezebb volt a Red Bullt győztes istállóvá formálni. Semmilyen történelmük nem volt, sem F1-es tapasztalatuk. Ennek ellenére sikerült négy bajnoki címet szerezniük. Ez szerintem óriási teljesítmény” – zárta gondolatát a skót.

TKart Magazin (2014)

2015.02.07. 16:29

Sebastian Vettel még 2014. májusában szerepelt a TKart Magazinban. A magazinhoz készült képeket összegyűjtöttem nektek, és feltöltöttem az összes képet a galériába! Összesen 13 db kép található a galériában!

Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPic

A további képekért kattints a képekre!

 
Fordító


A fordító nem tökéletes !

 

 
facebook
 

Üdvözöllek Sebastian Vettel magyar rajongói oldalán. A legfrissebb információkat osztom meg Sebastian Vettelről. Hírek, képek, videók! Ha Te is szereted Sebastiant kövess bennünket facebookon, twitteren, instagram.

További információkért,és friss hírekért kövesd a https://www.facebook.com/vettelhungary/ facebook oldalt!

 
Sebastian Vettel

 

Sebastian Vettel, autóversenyző és Négyszeres világbajnok a Forma-1 királykategóriában.  1987. július 3. -ban született. Heppenheim-ben, Németországban. Pályafutását 2006-ban a BMW Saubernél kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat pilótája. Sebastian az autóversenyzés mellett boldog családapa.

+News+Sebastian Vettel+Gallery+Blog+Extra+Live+On

 

+Hivatalos Oldal
+Facebook
+Instagram
+Twitter
+Tumblr

 

 
Eseménynaptár

 

A 2021-es versenynaptár
 
Május 23.: Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
Június 6.: Azeri Nagydíj, Baku
Június 13.: Kanadai Nagydíj, Montreal
Június 27.: Francia Nagydíj, Le Castellet
Július 4.: Osztrák Nagydíj, Spielberg
Július 18.: Brit Nagydíj, Silverstone
Augusztus 1.: Magyar Nagydíj, Hungaroring
Augusztus 29.: Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5.: Holland Nagydíj, Zandvoort
Szeptember 12.: Olasz Nagydíj, Monza
Szeptember 26.: Orosz Nagydíj, Szocsi
Október 3.: Szingapúri Nagydíj, Szingapúr
Október 10.: Japán Nagydíj, Szuzuka
Október 24.: Egyesült Államok Nagydíja, Austin
Október 31.: Mexikói Nagydíj, Mexikóváros
November 7.: Brazil Nagydíj, Sao Paulo
November 21.: Ausztrál Nagydíj, Melbourne
December 5.: Szaúd-Arábiai Nagydíj, Dzsidda
December 12.: Abu-Dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi
 
Archívum
 

 

lap tetejére

© 2013-2020 VETTEL.GPORTAL.HU - MAGYARORSZÁG SEBASTIAN VETTEL RAJONGÓI OLDALA

 Vagyok, aki vagyok. Nem próbálok meg más lenni, mint aki vagyok. Néhány embernek talán tetszik, másoknak lehet, hogy nem. De ez az élet. - Sebastian Vettel


A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.