SEBASTIAN VETTEL HUNGARY >> WE RACE TO WIN !  Minden, ami Sebastian Vettel!!
Hírek Sebastianról ( news )
Archívum - 2015.

Ez vár Vettelre a Ferrarinál

2015.01.10. 17:20

Image and video hosting by TinyPic

Nagy várakozás előzi meg, vajon Sebastian Vettel mire megy az elmúlt években egyre lejjebb süllyedő Ferrarival 2015-ben. A csapat volt versenyzője tudja mi vár a németre, s pár tanáccsal is ellátta őt.
 
„Már régóta úgy éreztem, hogy nem akarok a legjobb autóban ülni. Olyan helyzetre vágytam, ahol együtt fejlődhetek a csapattal egy bizonyos szintig. Már eljutottam erre a szintre, és szeretném most ugyanezt a Ferrarival együtt is elérni.”
 
E szavakat Michael Schumacher még 1995 augusztusában mondta, miután bejelentette, elhagyja a Benettont, s a következő szezonban csatlakozik a Ferrarihoz. Többszörös bajnokként érkezett egy olyan csapathoz, amely évek óta képtelen volt kijutni az őt lefelé húzó örvényből. Aztán évek kemény munkájával elérte eredeti célját, s olyan sikercsapatot épített fel kollégáival, amely a sportág történetében példátlan egyeduralkodásba kezdett a 2000-es évek első éveiben.
 
Mivel a helyzetük és a csapatváltásuk mögött álló motivációjuk között is van némi hasonlóság, sokan vonnak párhuzamot Schumacher és a Red Bullt 2014 végén a Scuderia kedvéért elhagyó Sebastian Vettel között. A négyszeres bajnok célja hasonló, mint példaképének, ám hogy ő is sikerrel jár-e, arról egyelőre megoszlanak a vélemények (egyébként 1995-ben sem volt ez másképp). A múlt tanulságaira építve viszont talán előrébb juthat.
 
A Ferrarinál elsőre még minden szép...
 
A szintén négyszeres világbajnok Alain Prost két esztendőn át maga is a Ferrari versenyzője volt, s ez idő alatt alaposan megismerhette az olasz csapatot. A franciának éppen ezért arra is van rálátása, mi vár Vettelre 2015-ben. „Elsőre a Ferrrarinál mindig minden működik, mert jó passzban vagy és nincsen semmilyen probléma. Ez olyan, mint amikor a politikában új elnököt választasz. Három-hat hónapig az egész jónak tűnik, aztán ezt követően a lehetőség megszűnik létezni. Szóval az első hat hónap nagyon fontos” – nyilatkozta az Autosport legújabb számában a Ferrarival 1990-ben a bajnoki címért küzdő Prost, akit a következő, gyengébben sikerült szezon vége előtt aztán menesztett a csapat.
 
„Az első dolog, hogy nagyon sok mindent el kell mondania arról, mi mindent tud a Red Bull csapatáról, a karosszériáról, a motorról. Bármilyen tapasztalat, amit magaddal tudsz vinni nagyon fontos az elején a csapatnak és a versenyzőnek ahhoz, hogy tudják, hogy hozhatják ki a legtöbbet abból, ami eddig a rendelkezésükre állt. Aztán fel kell tenni a kérdést, mit akarsz szervezeti szinten ahhoz, hogy mindent kihozz a csapatból. Sebastiannak egy teljesen új rendszert kell megtanulnia.”
 
A kulcs: politika és viszályok helyett összetartás!
 
És egy teljesen új rendszer felépítésében kell kulcsszerepet vállalnia. A Ferrarinál történt kirúgási hullám ugyanis a csapat gyökeres átszervezésének részét jelentette, mellyel az új vezetőség szeretné végre hatékony csapattá tenni a vörösöket. „2013-ban és 2014-ben sok lehetőség maradt kiaknázatlanul. Sebastian számára a legnagyobb kihívást az jelenti majd, hogy 2015-ben a Ferrari kezd újjáépülni. Elkötelezettséget várunk a versenyzőinktől, és azt, hogy mindent kipréseljenek az autójukból. Ezért vannak itt, ez a dolguk” – nyilatkozta még karácsony előtt az elnök Sergio Marchionne.
 
Sokan úgy látják, ha Fernando Alonsónak öt év alatt sem sikerült bajnoki címet kipréselni a Scuderiából, Vettelnek sem fog menni. De vannak olyan vélemények is, amelyek szerint az elmúlt években éppen az a plusz hiányzott a sikerhez, amit a csapat erős kohéziója képes hozzátenni a jó teljesítményhez. Schumacher példája márpedig azt mutatja, ennek megteremtésében a versenyzőn is nagyon sok múlik. A csapatát gyakran nyilvánosan bíráló Alonso ilyen szempontból talán nem illett teljesen az amúgy is belső harcairól, intrikáiról híres, érzelmes csapathoz. Vettelnek tehát ezen aspektusokra is nagyon oda kell majd figyelnie.
 
Így látja ezt Prost is, akit 1991 végén hivatalosan egy, az autóra tett megjegyzése miatt tettek ki a csapatból, valójában viszont egy egész éven át tartó hatalmi harc végeredményeként. A francia szerint ha Vettel érvényesülni akar a Ferrarinál, gyorsan fel kell mérnie az erővonalakat.
 
„Mindig nehéz bárkinek is tanácsokat adni, amikor a Ferrarihoz megy, mert ez nem egy olyan csapat, mint a többi. Nem igazán ismerem a struktúrájukat jelenleg. Csak kívülállóként szemlélem őket, de belülről ezt ismerned kell. Nagyon sok helycsere és változás történt. De jó régen adtam egy tanácsot Jean Todtnak. Azt mondtam neki, próbáljon kialakítani egy olyan emberekből álló csoportot, akik képesek jól együttműködni, és legyen óvatos a politikával. Szerintem megfogadta ezt, és ennek eredménye látszott a Rory (Byrne), Ross (Brawn), Michael (Schumacher) és az ő neve által fémjelzett években. Ők igazán összedolgoztak. Ez fontos, mert nagyon nehéz elérni, hogy az egész csoport összetartson.”
 
Vettel nehéz kezdetre számíthat
 
A csapatfőnök Maurizio Arrivabene szavaiból márpedig az tűnik ki, elsősorban ő is azt várja el Vetteltől, hogy legyen jó csapatjátékos. „A versenyzők a show sztárjai, de ettől még ők is csak alkalmazottak. Mások, de alkalmazottak. Láttam, hogy kezdte a munkát Sebastian nálunk, és biztosra veszem, hogy a legjobbját nyújtja majd” – utalt a múlt év végi bahreini tesztre, ahol Vettel először tűnt fel a Ferrari garázsában, azonnal új lendületet adva a csapatnak.
 
Prost úgy véli, nehéz szezon vár Vettelre első ferraris évében, ám szerinte a csapatváltása helyességét nem is lehet megkérdőjelezni. „Sebastian jól döntött. Négyszer lett világbajnok, új kihívásra van szüksége. És talán a Ferrarinak is valami más kell most. A Ferrarit Sebastian és Kimi köré építik újjá. Ez mintha egy új kezdet lenne. De igencsak meglepődnék, ha a Ferrari nagyon-nagyon versenyképes lenne 2015-ben…” – tekintett előre a francia.

Newey: Vettel olyan dolgokat visz a Ferrarihoz, amiknek nem örülünk

2015.01.10. 13:19

Image and video hosting by TinyPic

A Red Bull szakembere, Adrian Newey megérti, hogy miért akart Sebastian Vettel távozni tőlük, viszont sajnálja, hogy ez elkerülhetetlenül egyirányú információáramlást is jelent a két F1-es csapat között.
 
Az osztrák istálló az elmúlt években éppen a Newey neve által fémjelzett technikai megoldásokról vált híressé, és sikereit is jórészt ezeknek köszönheti. Persze a csapatok közötti szakemberáramlás során a mérnökök mindig magukkal viszik a meglévő tudásukat, ám így van ez a versenyzőkkel is. Newey szerint pedig nem is vitás, hogy Vettel is megosztja majd a Ferrarival azokat a munkamódszereket, amelyek a Red Bullnál is jól működtek, hiszen immár az a célja, hogy jelenlegi csapatát minél jobb helyzetbe hozza.
 
„Szeretne messzebbre nyúlni és felfedezni új dolgokat, de az életben természetes ez a kíváncsiság, hiszen az ember meg akarja tudni, hogyan képes teljesíteni másmilyen környezetben” - mondta Vettelről a szakember. „Teljesen meg tudom érteni, hogy miért váltott. Ám sajnos biztos vagyok benne, hogy olyan dolgokat is magával visz a Ferrarihoz, amelyeknek jobban örülnénk, ha nem jutnának el hozzájuk.”
 
A Red Bull F1-es részlegétől idén visszább lépő Newey a SkySportsnak nyilatkozva beszélt arról is, hogy az engedélyezett motorfejlesztés ellenére sem vár nagy változást az erőforrások közötti erősorrendben, ám mégis úgy véli, nincs fájóan felülreprezentálva a motorok szerepe a sportban.
 
„Hogy a Renault és a Ferrari feljuthat-e a Mercedes szintjére? Nagyon nehéz lesz számukra - és persze azt sem tudjuk, hogy a Honda milyen teljesítménnyel fog beszállni” - értékelte az idei helyzetet Newey.
 
„Ám valamivel gyengébb motorral és jobb aerodinamikával továbbra is lehetséges nyerni. Viszonylag jó az egyensúly a motor és a karosszéria között, és meglátásom szerint ennek így is kell lennie. Persze az előző évet egyértelműen a motor dominálta, és ennek eredményeként láthattuk a Williams előretörését is. Kétségtelenül jó munkát végeztek, de szerintünk a motor jelentette számukra a legfőbb tényezőt.” 

Az FIA megerősítette, nem lesz verseny Dél-Koreában

2015.01.10. 10:49

Image and video hosting by TinyPic

Ahogyan arra számítani lehetett, 2015-ben sem látogat Dél-Koreába a Forma-1 mezőnye – mindezt a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) is megerősítette a minap.
 
A Forma-1 kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone még decemberben mindenkit meglepett azzal, az utolsó pillanatban Dél-Korea is bekerült az idei kalendáriumba, így a 2015-ös tervezet 21 futamosra bővült.
 
Habár voltak vélemények, melyek szerint mindez pusztán azért történt, hogy a Forma-1 csapatai egy motorral többet használhassanak el az idény során, Ecclestone akkor úgy fogalmazott, kizárólag a szerződésben foglaltak miatt került be a naptárba Korea, noha már akkor sejteni lehetett, az ázsiai országba minden bizonnyal nem látogat el a Forma-1 mezőnye.
 
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a minap pontot tett az ügy végére, amikor weboldalán publikálta a végleges idei naptárat, mely megerősíti, 2015-ben csak 20 versenyt rendeznek a Forma-1-ben.
 
„A kereskedelmi jogok birtokosa javasolta – mivel ehhez joga van –, hogy a Dél-Koreai Nagydíj kerüljön bele a naptárba, mivel volt esély arra, hogy 2015-ben megtartják a futamot” – nyilatkozta az AUTOSPORT-nak az FIA egyik szóvivője.
 
„Az FIA ezt elfogadta, persze ceruzával beírva. Mivel azonban mégsem lesz futam, a hivatalos naptárból is kikerült.”

Vettel beszólása ártott a Forma-E megítélésének?

2015.01.10. 08:36

Image and video hosting by TinyPic

Tiszteletben tartja Sebastian Vettel véleményét a Forma-E első embere, Alejandro Agag, elmondása szerint azonban a négyszeres világbajnok hónapokkal ezelőtti kijelentése ártott a szárnyait bontogató elektromos sorozatnak.
 
Vettel tavaly szeptemberben fejtette ki véleményét a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) legújabb versenysorozatáról: a német pilóta komolytalannak nevezte az elektromos szériát. Elmondta, hogy nem rajong a bajnokságért, amit egyelőre nemcsak versenyzőként, hanem nézőként sem talál vonzónak. Noha, azóta több hónap is eltelt, a széria első embere csak most, a bajnokság negyedik, argentínai versenyhétvégéje előtt reagált a négyszeres világbajnok kijelentésére.
 
„Nagy rajongói vagyunk Vettelnek” – idézi a Reuters a spanyol sportvezető szavait. „Ő egyszerűen csak nem szereti a bajnokságunkat. Talán, egy nap őt is sikerül majd meggyőznünk, hogy jöjjön át a Forma-E-be” – teszi hozzá Agag, kinek sorozata a hétvégén Buenos Airesben vendégeskedik majd. Az itt kialakított utcai pályán az előzetes kalkulációk szerint elektromos hajtású versenygépek a 220 km/órás sebességet is elérhetik, maga a sorozat pedig komoly szerepet játszhat a technika fejlődésében, a világbajnok megjegyzései viszont nem segítették annak népszerűsítését.
 
„Az emberek még mindig nem úgy gondolnak rájuk [a Forma-E versenyautóira], mint valami menő, valami gyors dolgokra. Természetesen tiszteletben tartjuk azt, amit Vettel gondol, de ugyanúgy tiszteletben tartjuk azt is, amit Alain Prost gondol” – utalt a másik négyszeres világbajnokra, aki korábban több alkalommal is kiállt a sorozat mellett, sőt jelenleg ő vezeti a DAMS Forma-E-ben érdekelt alakulatát (e.dams-Renault); három futam után ez az istálló vezeti a csapatok bajnokságát.
 
Agag reményei szerint idővel több gyártó is csatlakozik a bajnoksághoz, ami a világbajnoki rangot is megkaphatja majd a Nemzetközi Automobil Szövetségtől. „Úgy gondoljuk, hogy jövőre négy-öt gyártó is érdekelt lehet a bajnokságban” – mondja a spanyol, aki szerint már az is csoda, hogy időben tető alá tudták hozni a szériát. „Két évvel ezelőtt nem voltak autóink, nem voltak helyszíneik és nem voltak csapataink sem. Televíziós közvetítőink sem voltak, most viszont van egy bajnokság, ami teljes gőzzel halad előre, és amelyben a versenyzők komoly küzdelmeket vívnak” – zárja gondolatát.

A Ferrari is megerősítette bemutatója dátumát

2015.01.09. 18:13

Image and video hosting by TinyPic

A napokban több forrás is arról írt, hogy a Ferrari a hónap végén leplezi le 2015-ös versenygépét, most pedig hivatalossá vált, hogy a vörösök január 30-án prezentálják új autójukat a nagyközönségnek – az esemény az interneten is figyelemmel követhetjük.
 
Néhány órával azután, hogy a McLaren megerősítette, az interneten keringő híreknek megfelelően január 29-én leplezi le 2015-ös versenygépét, a Ferrari is ismertette a bemutató dátumát (ők január 30-án prezentálják autójukat). A vörösök – riválisukhoz hasonlóan – az interneten leplezik le versenyautójukat – a hivatalos közlemény szövege szerint az esemény előtti napokban az autó nevét is felfedik, valamint ismertetni fogják a bemutató pontos időpontját.
 
A csapat komoly átszervezésekkel készül a 2015-ös évre, a tavalyi gyenge teljesítmény hatására ugyanis több szakember is távozott, illetve távozni kényszerült az istállótól. Többek között a korábbi elnök, Luca di Montezemolo is elhagyta a Ferrarit, de távozott még a csapatvezető, Stefano Domenicali, utódja Marco Mattiacci, a motorrészleg vezetője és a két korábbi főtervező is.
 
A Ferrari pilótapárosán is változtatott: az öt év után távozó Fernando Alonso helyét a Red Bullt elhagyó Sebastian Vettel veszi majd át, aki saját elmondása szerint izgatottan várja már pályafutása új korszakának kezdetét. A német – korábbi csapattársa, Daniel Ricciardo elmondása szerint – mindig is rajongott a márkáért, a csapat klasszisa, Michael Schumacher pedig gyermekkori hőse volt. Vettel csapattársa Kimi Räikkönen lesz – ő ötödik ferraris szezonját kezdheti majd, melyben mindenképpen jobb eredményeket szeretne elérni, mint 2014-ben, amikor 12. lett az összetettben.
 
Miközben a csapat bejelentette bemutatójának időpontját, a La Gazzetta dello Sport legutóbbi cikkében arról ír, hogy a legutóbbi szélcsatornás tesztek biztatóak voltak, ez pedig előrelépést jelent az istálló számára; az egyelőre 666 kódnéven futó autóról korábban rosszabb hírek érkeztek.
 
A 2015-ös bemutatók eddig ismert dátumai:
 
január 21. – Force India (Mexikó - csak az új festést mutatják be)
január 29. – McLaren (az interneten)
január 30. – Ferrari (az interneten)

Az FIA ismertette a virtuális biztonsági autós szabály részleteit

2015.01.09. 09:31

Image and video hosting by TinyPic

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) hivatalosan is a szabálykönyvébe foglalta az új virtuális biztonsági autó intézményét. A regulákból kiderül, pontosan hogy is működik majd a szisztéma.

A virtuális biztonsági autós rendszer az FIA válasza Jules Bianchi tavalyi Japán Nagydíjon történt súlyos balesetére, melynek során a Marussia versenyzője kettős sárga zászlós jelzés alatt csúszott ki az esős pályáról. A rendszert az év utolsó versenyein több ízben is tesztelte a mezőny, és bár voltak gyermekbetegségei, végül kellően hatékonynak ítélték ahhoz, hogy 2015-ben bevezessék.
 
Az FIA megújított sportszabályzatába már bele is került az újítás, melynek működéséről a 41-es cikkelyből tudhatunk meg minden részletet. Ebből egyértelműen kiderül, hogy a virtuális biztonsági autót kizárólag „kettős sárga zászlós jelzésnél vetik be a pálya bármely pontján, ha a résztvevők vagy a személyzet veszélybe kerülnek, de a körülmények nem indokolják a biztonsági autó bevetését.”
 
Amikor a versenyirányítás kiadja a jelzést, a pálya szélén lévő információs lámpákon a „VSC” felirat villan fel a bírói állásoknál, miközben a kettős sárga zászlót is lengetni kezdik. A versenyzők ilyenkor nem állhatnak ki a bokszba, csak ha kereket kell cserélniük, és az FIA által előírt limitidő fölött kell maradniuk legalább egyszer valamennyi bírói szektorban (azaz a VSC-lámpák közötti szakaszokon). Aki átlépi a sebességkorlátozást, az büntetésre számíthat.
 
A virtuális biztonsági autós fázisban senki sem előzhet, kivéve, ha az egyik autó a bokszba hajt (ekkor az első biztonsági autós vonal után szabad előznie, kifelé menet pedig a pályán a második biztonsági autós vonal előtt), illetve ha a másik autónak szemmel látható problémái vannak.
 
Miután a veszélyt elhárították, az FIA a csapatokat informálja, hogy hamarosan véget ér a virtuális biztonsági autós fázis. Ezt követően 10-15 másodperccel a VSC feliratok zöld színűre váltanak, s a versenyzők folytathatják a versenyt. 30 másodperccel később az említett lámpákat lekapcsolják.
 
Az így teljesített körök – a biztonsági autós fázishoz hasonlóan – hivatalos versenykörök, azaz beleszámítanak a futam körszámába.

Kiderült, hol és mikor lesznek a 2015-ös szezonközi tesztek

2015.01.09. 09:30

Image and video hosting by TinyPic

A Red Bull kikotyogta, a Pirelli megerősítette – kiderült, hol és mikor tesztel a Forma–1 mezőnye a 2015-ös szezon közben.

Azt már régóta tudjuk, miként alakul a Forma–1-es csapatok téli tesztprogramja, ám arról eddig nem volt sok információnk, a mezőny mikor és mely helyszíneken gyakorolhat a szezon közben. Eddig. A Red Bull ma ugyanis közzétett egy, a 2015-ös változásokat összesítő cikket a honlapján, melyben „elszólta magát”.
 
Az osztrák csapat arról számolt be, az idei két szezonközi tesztet Spanyolországban (Barcelona) és Ausztriában (Spielberg) rendezik, közvetlenül az ottani versenyek után. A Speedweek érdeklődésére utóbb a Pirelli is megerősítette ezen program helyességét.
 
Mint ismert, 2014-ben még négy szezon közbeni gyakorlási lehetősége volt a csapatoknak (Bahrein, Spanyolország, Nagy-Britannia, Abu-Dzabi), idén ez a szám megfeleződik. Az említett gyakorlások mindegyike kétnapos lesz, az összesen rendelkezésre álló négy tesztnapból kettőn pedig valamennyi csapatnak fiatal versenyzőket kell foglalkoztatnia.
 
A csapatoknak a téli felkészülési idény során három tesztlehetőségük lesz – valamennyi Spanyolországban.
 
A 2015-ös tesztprogram:
 
Téli tesztek:
 
február 1-4., Jerez
február 19-22., Barcelona
február 26-március 1., Barcelona
 
Szezonközi tesztek:
 
május 12-13., Barcelona
június 23-24., Spielberg

Nagyot gyorsulhatnak tavalyhoz képest a 2015-ös autók

2015.01.09. 09:29

Image and video hosting by TinyPic

Jelentős mértékben javulni fognak a köridők a 2015-ös szezonban – véli a Forma–1 hivatalos gumibeszállítója, a Pirelli.

A 2014-es átfogó szabályváltozásoknak köszönhetően a múlt évben a korábbiakhoz képest jelentősen lassultak a Forma–1-es autók, amiért a sportág számos kritikát kapott. Mindez elsősorban az aerodinamika átalakulásával lecsökkent leszorítóerőnek, valamint a motorok megváltozásának köszönhető.
 
A lassulásban ugyanakkor némi szerepet játszottak a Pirelli, a 2013-asnál keményebb, s ezáltal lassabb abroncsai is. Az olasz gumicég az előző évnek – a korábbi hibákból tanulva – konzervatívabb hozzáállással vágott neki, mivel nem volt biztos abban, pontosan milyen hatással is lesz a megnövekedett forgatónyomaték és a kisebb leszorítóerő a gumikra.
 
2015-nek viszont már több ismerettel tarsolyukban vághatnak neki – magabiztosabban. Paul Hembery, a cég sportigazgatója arra számít, idén jelentősen gyorsulnak majd az autók. „Az elmúlt szezonban a motorgyártók, a csapatok és mi magunk is rengeteget tanultunk. Így rendkívül érdekes lesz látni, mi vár majd ránk Ausztráliában. Csak akkor kapunk pontos képet a változások hatásairól” – nyilatkozta az orosz f1news.ru című portálnak.
 
„A Pirellinek már most pontosabb információi vannak arról, mire számíthatunk a következő szezonban, és annyit mondhatok, hogy lesznek nagyon érdekes dolgok – és akkor még finoman fogalmaztam. Jelentős tempójavulásra számítunk, és ha azt is figyelembe vesszük, mennyit javulnak átlagban a köridők egy szezon alatt, szerintem 2015 végére már közel fogunk kerülni a rekorddöntésekhez” – jósolta a brit szakember.

Idén már nem az M1 közvetíti az F1-es versenyeket

2015.01.07. 19:43

Image and video hosting by TinyPic

 2015-ben már nem az M1-en lesznek láthatóak a Forma-1-es világbajnoki sorozat küzdelmei – erősítette meg kedden kiadott közleményében a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA).
 
A kommünikéből kiderül, március 15-től megújul az M1 közszolgálati televíziós csatorna műsorkínálata, mely így a továbbiakban folyamatos hírszolgáltatást biztosít, továbbá hírháttér- és magazinműsorokat sugároz.
 
Ebből kifolyólag a továbbiakban már a Duna TV lesz az MTVA zászlóshajója, mint „nemzeti főadó”, melynek értelmében az eddig az M1-en sugárzott szórakoztató műsorok átkerülnek erre a csatornára.
 
Az M4 Sportcsatorna indulásáig pedig a kiemelkedő hazai és nemzetközi sportesemények – így a Forma-1 is – a Duna TV-n lesznek láthatóak.
 
Információink szerint az M4 Sportcsatorna leghamarabb júliusban indulhat el, azt azonban nem tudni, hogy a Forma-1-es közvetítések is átkerülnek-e a nemzeti sportcsatornára.

Csúszik a Ferrari költözése

2015.01.06. 12:10

Image and video hosting by TinyPic

Elhalasztja új gyárépületébe való átköltözését a Ferrari. A csapat vezetői számára a 2015-ös felkészülés most mindenekfelett áll.
 
A „Gestione Sportiva” új, minden igényt kielégítő gyárépületét még 2012-ben kezdték el építeni, s az eredeti tervek szerint a létesítményt idén januárban már át is akarták adni (az gyakorlatilag már el is készült). A Speedweek azonban úgy értesült, ezen tervek most némiképp módosultak. Az eredeti elképzelés szerint a 2015-ös autót már az új épületben prezentálták volna a nagyközönségnek, ám a csapatfőnök Maurizio Arrivabene karácsony előtt bejelentette, Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen autóját a korábbi hagyományokkal ellentétben ezúttal nem egy nagyszabású rendezvény keretében, hanem az interneten keresztül leplezik le.
 
Arrivabene és az elnök, Sergio Marchionne a külsőségek helyett inkább a munkára helyezi a hangsúlyt, ezért az említett lap szerint úgy döntöttek, a költözködés nem lehet semmilyen hatással a 666-os kódnéven futó projektre. Így ahelyett, hogy a 2015-ös gép fejlesztési ütemtervét bolygatták volna meg, inkább az új gyárépület „felavatását” halasztották február második felére – s addig a régi helyen folytatják a munkát.
 
A tesztidény egyébként február 1-jén Jerezben veszi kezdetét, az olasz csapat pedig ígérete szerint január végén mutatja be az új autóját. Hogy pontosan melyik napon, egyelőre még nem dőlt el – Arrivabene jelezte, erről is a fejlesztések alakulásától függően döntenek majd.

Image and video hosting by TinyPic

 
Fordító


A fordító nem tökéletes !

 

 
facebook
 

Üdvözöllek Sebastian Vettel magyar rajongói oldalán. A legfrissebb információkat osztom meg Sebastian Vettelről. Hírek, képek, videók! Ha Te is szereted Sebastiant kövess bennünket facebookon, twitteren, instagram.

További információkért,és friss hírekért kövesd a https://www.facebook.com/vettelhungary/ facebook oldalt!

 
Sebastian Vettel

 

Sebastian Vettel, autóversenyző és Négyszeres világbajnok a Forma-1 királykategóriában.  1987. július 3. -ban született. Heppenheim-ben, Németországban. Pályafutását 2006-ban a BMW Saubernél kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat pilótája. Sebastian az autóversenyzés mellett boldog családapa.

+News+Sebastian Vettel+Gallery+Blog+Extra+Live+On

 

+Hivatalos Oldal
+Facebook
+Instagram
+Twitter
+Tumblr

 

 
Eseménynaptár

 

A 2021-es versenynaptár
 
Május 23.: Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
Június 6.: Azeri Nagydíj, Baku
Június 13.: Kanadai Nagydíj, Montreal
Június 27.: Francia Nagydíj, Le Castellet
Július 4.: Osztrák Nagydíj, Spielberg
Július 18.: Brit Nagydíj, Silverstone
Augusztus 1.: Magyar Nagydíj, Hungaroring
Augusztus 29.: Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5.: Holland Nagydíj, Zandvoort
Szeptember 12.: Olasz Nagydíj, Monza
Szeptember 26.: Orosz Nagydíj, Szocsi
Október 3.: Szingapúri Nagydíj, Szingapúr
Október 10.: Japán Nagydíj, Szuzuka
Október 24.: Egyesült Államok Nagydíja, Austin
Október 31.: Mexikói Nagydíj, Mexikóváros
November 7.: Brazil Nagydíj, Sao Paulo
November 21.: Ausztrál Nagydíj, Melbourne
December 5.: Szaúd-Arábiai Nagydíj, Dzsidda
December 12.: Abu-Dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi
 
Archívum
 

 

lap tetejére

© 2013-2020 VETTEL.GPORTAL.HU - MAGYARORSZÁG SEBASTIAN VETTEL RAJONGÓI OLDALA

 Vagyok, aki vagyok. Nem próbálok meg más lenni, mint aki vagyok. Néhány embernek talán tetszik, másoknak lehet, hogy nem. De ez az élet. - Sebastian Vettel


Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!