Fordító


A fordító nem tökéletes !

 
Következő Nagydíj

      2017. június 11.; KANADAI NAGYDÍJ

 

 
Sebastian Vettel

Image and video hosting by TinyPic

Sebastian Vettel egy olyan jelenség, amelyet még nem látott a Forma 1 több évtizedes világa. Erről a számok is tanúskodnak. Sebastian Vettel volt a legfiatalabb versenyző, aki valaha Forma 1-es edzéseken vett részt. Ő volt a legfiatalabb pilóta, aki valaha világbajnoki pontot szerzett. A legfiatalabb, aki valaha egy verseny élén állt. A legfiatalabb, aki pole pozícióból indulhatott. A legfiatalabb, aki futamgyőzelmet ünnepelhetett. És természetesen a legfiatalabb, világbajnok. Majd a legfiatalabb, versenyző, aki megvédte a címét. Egy olyan sportágban, ahol minden a sebesség körül forog, ez hatalmas teljesítmény.

 
Eseménynaptár

Image and video hosting by TinyPic

2017-es szezon következő futama:
» 2017. május 28., 14.00:  Monacói Nagydíj
május 25., csütörtök
10:00 - 11:30:Csütörtöki 1. szabadedzés
14:00 - 15:30:Csütörtöki 2. szabadedzés
május 27., szombat
11:00 - 12:00:Szombati szabadedzés
14:00 - 15:00:Időmérő
május 28., vasárnap
14:00 - 16:00:Verseny
KÖVETKEZŐ FUTAMOK:
Április 30., 14.00: Orosz Nagydíj
Május 14., 14.00: Spanyol Nagydíj
Május 28., 14.00: Monacói Nagydíj

>>Jegyvásárlás a Nagydíjra
>>2017-es versenynaptár

2017 tesztidőpontok:
augusztus 01-02., Hungaroring – évközi teszt
november 28-29., Abu-Dzabi – utószezoni gumiteszt

 
Tabella
Image and video hosting by TinyPic
 
1 Sebastian Vettel 129
2 Lewis Hamilton 104
3 Valtteri Bottas 75
4 Kimi Raikkonen 67
5 Daniel Ricciardo 52
6 Max Verstappen 45
7 Sergio Perez 34
8 Carlos Sainz 25
9 Felipe Massa 20
10 Esteban Ocon 19
11 Nico Hulkenberg 14

 

 
2017 Magyar Nagydíj

Image and video hosting by TinyPic

Légy részese TE IS a 2017-es Magyar Nagydíjnak. Jegyvásárlás, jegyinformációk!

Részletek  
Jegyvásárlás 
Diákjegy vásárlása 
Ibusz

 
2017 Pirelli Teszt

Image and video hosting by TinyPic

Az 1989 és a 2001-es teszt után most képviselteti magát legelőször a F1 összes csapata a Hungaroringen 2017. augusztus 1-jén -és 2.-án, a Magyar Nagydíj lezajlása után. Légy te is részese a tesztnek a Magyar pályán. Részletek hamarosan.....

 
Partnerek

Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPic
[Szabályzat] - [Lekerültél?] - BETELT!!

 
Információ

Image and video hosting by TinyPic

Üdvözöllek a Vettel.gportal.hu-n, ami Magyarország egyik legforgalmasabb és leginformáltabb Sebastian Vettel-ről szóló oldalán. Érdemes naponta többször ellátogatni, mert mindig rengeteg friss várja a rajongókat, látogatókat! Videók, képgaléria, extrák, rengeteg friss hírek, különböző menüpontok! Ahová ki van írva, hogy saját fordítás, az úgy is van, ezért kérlek ne tüntesd fel az oldaladon forrás nélkül. Amit nem saját magam fordítok le, annak a forrása megtalálható a dátumozás lábjegyzetében.

Téma: Sebastian Vettel, Forma 1
Szerkesztő: Melanie
Az oldal tanácsadója: Nuti
Design: Melanie
Nyitás: 2013. július 3.
Nyelv: Magyar
Az eddig legforgalmasabb nap: 5624
Ajánlott böngésző: Google Chrome, Mozilla
Forrás: M4Sport,Gp-Live
E-mail: vettelmagyarorszag@gmail.com  
Online     ;  live

 
Archívum
 

Hírek    Minidrivers      Képek        Nagydíj      Videó     Teszt    Egyéb  Összefoglaló

 

 

lap tetejére

Hírek Sebastianról ( news )

Bottas a leggyorsabb az időmérő előtt!

2017.06.24. 14:34
Címkék: hírek
Csillaghullással hangolt a mezőny az időmérőre Bakuban. Előbb Sebastian Vettel, majd Max Verstappen alatt hibásodott meg az autó. Valtteri Bottas és Kimi Räikkönen tette teljessé a finn uralmat az utolsó gyakorláson!
 
Folytatódik-e a pénteki csúszkálások őrült sorozata? Ez volt a legfőbb kérdés az Azeri Nagydíj harmadik szabadedzése előtt. A körülmények nem sokat változtak tegnap óta: az aszfalt ezúttal is meleg, 56 Celsius-fokos volt, ám ez a gumimelegítési problémákra már a nyitónapon sem jelentett gyógyírt. Egyvalami viszont változott az éjszaka folyamán: a Sergio Pérezt és Jolyon Palmert is megtréfáló 8-as kanyarnál az FIA a versenyzők kérésére módosított a túl magasnak ítélt kerékvetőn és a falak kialakításán. Lewis Hamiltont mérnöke azért figyelmeztette, nem minden olyan, amilyennek látszik: „A kerékvető egy részét ugyanolyan színűre festették, mint az aszfalt.”
 
Az első mért időt Jolyon Palmer jegyezte, ám szintén ő volt az első, akinek az edzése véget ért. Renault-ja hátuljából a 4. körében lángok csaptak föl, és a balszerencsés brit félre is állt a 2-es kanyar bukóterében. Pénteken műszaki probléma, majd a balesete hátráltatta, ezúttal 10 perc sem jutott neki – csak nem akar véget érni a válságos időszaka.
 
Miután a pályabírók még perceken át próbálták elfojtani az újra és újra felcsapó lángokat, jó ideig sárga zászlós jelzés mellett folytatódott az edzés. „Még mindig sárga zászló van a kettesben. Próbáld meg melegen tartani az első gumikat” – érkezett az utasítás Danyiil Kvjatnak. Ezek a kényszerű lassítások már pénteken is megnehezítették a jó köridők elérését, és újabb versenyzői hibákhoz vezettek.
 
Az idő szorítása miatt az élmezőny nem várakozott a garázsban, folyamatosan köröztek a figyelmeztetés idején is. Aztán 17 perc elteltével szabaddá vált a pálya, és jöttek a jobb köridők. A Mercedesek és a Red Bullok a sárga gumikon kezdtek, a két Ferrari a szuperlágyon. Valtteri Bottas 1:44,5-tel állt az élre, Lewis Hamilton 0,2-es hátránnyal követte őt, míg a pénteki leggyorsabb Max Verstappenről és Daniel Ricciardóról hamar kiderült, hogy nehezebb autóval hajtottak ki.
 
Bottas aztán pár körrel később 1:43,720-re javított, ami a legjobb lágygumis kör volt. Hamilton nem találta a ritmust, hol abszolút legjobb első szektort futott, hol a középső szakaszon javított, ám hiába nyújtotta 3 körrel hosszabbra az első etapját, mint csapattársa, képtelen volt összerakni egy jó kört. 1:44,390-es eredménye csak az 5. helyre rangsorolta ekkor.
 
A két Ferrari is elmaradt Bottastól. Räikkönen a szuperlágyon csak 0,4 másodpercre tudta megközelíteni őt, Vettelt pedig az első pár köre után hamar elnyelte a garázs. Szerelői UV-lámpával vizslattak valamit autója motorja környékén – vélhetően sérülés nyomait.
 
Az első 30 perc leteltével Bottas a már szuperlágyas etapjába kezdő Massa előtt vezetett 0,1 másodperccel, mögöttük Räikkönen, Pérez, Hamilton, Ocon, Kvjat, Sainz, Hülkenberg és Stroll volt a sorrend. A két Red Bull a 14-15. helyen tanyázott, Daniel Ricciardo bemutatott egy látványos mentést.
 
Vettel pedig ekkor már csak Palmert előzte meg. Aztán miután visszatért a pályára, feljött 6.-nak, 0,6-es hátránnyal, ám mérnökének rossz híre volt számára: „Sebastian, gyere vissza a boxba. Attól tartok, ugyanaz a hiba.”
 
A jelek arra utaltak, az erőforrás túlmelegedésével bajlódtak, ám később megerősítették, hidraulikus problémáról van szó. Hamar lekerült a motorborítás, Vettel pedig ki is szállt az autójából – és az edzésből is. Nem a legjobb hangolás az időmérőre…
 
Az utolsó 20 perc közeledett, amikor a Mercedeseken már szuperlágy gumik tűntek föl. Hamilton 1:43,348-as eredménnyel vette át a vezetést csapattársától, Bottas két próbálkozás alatt kevesebb mint egy tizedet tudott gyorsulni. De nem hagyta magát, s pár perccel később egy 1:43,057-es eredménnyel vette vissza az első helyet, amire Hamiltonnak csak egy 0,1-del lassabb válasza volt.
 
Aztán Räikkönen is gyorsult, és a hétvége első 43-on belüli körével ugrott az élre. De csak ideiglenesen, Bottas ugyanis 0,095 másodperccel nála is gyorsabb volt: az új etalon 1:42,742 lett.
 
Verstappen tegnapi lendülete alábbhagyni látszott. A holland szuperlágyas etapja elején ugyan a 3. helyre lépett előre, már ekkor motorral problémára panaszkodott. Mérnöke megnyugtatta, minden rendben, folytathatja a körözést. Egészen 10 perccel a leintés előttig így is tett, amikor szó szerint is elszállt a lendülete: „Egyszerűen minden lekapcsolt” – jelezte, miközben félrehúzódott. A Ferrari után a Red Bullnak is egy autója maradt állva.
 
Az utolsó szabadedzés a tegnapinál kevesebb balesetet hozott, de azért így is voltak meleg helyzetek. A korai percekben Marcus Ericssont, Kevin Magnussent és Danyiil Kvjatot láthattuk a bukótérben, a hajrában Romain Grosjeannak volt egy falérintős megpördülése, Felipe Massa pedig elégedetten jelentette mérnökének a 8-as kanyarban átélt kalandja után: „Majdnem ütköztem. Nagy mázlim volt!” Ugyanezt később Sergio Pérez és Lewis Hamilton is elmondhatta magáról – mindketten meglegyezték a falat. Az utolsó percben aztán a pénteken hibátlanul vezető Lance Stroll is kicsúszott, és tapasztalat híján csapatától kért segítséget a hátramenet megtalálásához.
 
Az edzés finn uralmat  hozott, Bottast és Räikkönent kevesebb mint 0,1 másodperc választotta el egymástól. Hamilton lett a harmadik, aki mögött Esteban Ocon tűnt föl az előkelő 4. helyen. A legjobb tízbe még Verstappen, Massa, Kvjat, Stroll és Pérez fért be, Vettelnek mindössze 7 kör és a 12. hely jutott.
 
Az időmérő edzést 14:45-ös műsorkezdéssel az M4 Sport és az m4sport.hu élőben közvetíti.
 
Azeri Nagydíj, 3. szabadedzés – végeredmény:
1. Valtteri Bottas Mercedes 1:42,742 21
2. Kimi Räikkönen Ferrari 1:42,837 +0,095 14
3. Lewis Hamilton Mercedes 1:43,158 +0,416 23
4. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:43,287 +0,545 24
5. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:43,344 +0,602 21
6. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:43,614 +0,872 16
7. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:43,738 +0,996 18
8. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Renault 1:43,908 +1,166 21
9. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:44,040 +1,298 17
10. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:44,138 +1,396 22
11. Nico Hülkenberg Renault 1:44,312 +1,570 16
12. Sebastian Vettel Ferrari 1:44,344 +1,602 7
13. Carlos Sainz Toro Rosso-Renault 1:44,401 +1,659 23
14. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:44,741 +1,999 18
15. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:44,926 +2,184 20
16. Stoffel Vandoorne McLaren-Honda 1:45,143 +2,401 17
17. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:45,491 +2,749 20
18. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:45,645 +2,903 21
19. Pascal Wehrlein Sauber-Ferrari 1:45,722 +2,980 19
20. Jolyon Palmer Renault 1:53,040 +10,298 4

Vettel a listavezető

2017.06.24. 14:29
Címkék: hírek
Rekordgyanús mennyiségű kicsúszást, megpördülést és tolatást láthattunk az Azeri Nagydíj nyitónapján. A statisztikából kiderül, mely versenyzők hibáztak a legtöbbet, és mely kanyarok a legproblémásabbak.
 
A két szabadedzés során összesen 57 alkalommal lendült a sárga zászló Bakuban, egyszer virtuális biztonsági autóval, kétszer pedig piros zászlóval fogták vissza a mezőnyt. Bár erre vonatkozó információ nincs, az biztos, hogy ez az edzésnap a hibák szempontjából az utóbbi évek egyik listavezetője volt.
 
A vonatkozó statisztikákat a német Motorsport-Magazin gyűjtötte össze, és bár a sárga zászlós jelzések nem feltétlenül esnek egybe a vezetői hibákkal, beszédes adat, hogy a délutáni második gyakorlás 37 sárga zászlójából csupán egy volt köszönhető technikai hibának: Fernando Alonso váltóproblémája jelentette a kakukktojást. A több 36 esetben pályaelhagyás volt az ok.
 
Az első kanyarban volt a legtöbb elfékezés
 
A német szaklap kanyaronkénti statisztikát is közölt, melyből kiderül, a legtöbb bakit, 13-at az 1-es kanyarban láthattuk. 7-szer az első, 6-szor a második szabadedzésen csúsztak ki ott. A mutató nem meglepő, hiszen, a 2 kilométeres egyenes után e balkanyar előtt található a legkeményebb féktáv, melyen 2 másodperc alatt 4,6 G-erős is hat a versenyzőkre, s 340-ről nagyjából 120 km/órára lassulnak. A leglátványosabb hibát itt Max Verstappen vétette ott, aki túl későn döntötte el, hogy a kanyarbevétel helyett inkább a bukóteret kéne választania, s a falnak csapta Red Bullját.
 
A második legnehezebb kanyarnak a 3-as bizonyult, amely a második hosszú egyenes végén található, mely magába foglalja a második DRS-zónát is. Itt 320-ról 95 km/órára lassulnak az autók. Az első edzésen összesen 4-szer, a másodikon 6-szor lendült itt a sárga zászló.
 
A 8-as kanyarban is sok volt a hiba, és a nap három autótöréséből kettőre itt került sor. A pálya legkeskenyebb, bizonyos ponton mindössze 7 méter széles szakaszán és a lassú tempó (80 km/óra) ellenére könnyű hibázni, s ebben a magas kerékvetők is közrejátszanak. Délután összesen 8-szor sárgáztak ezen a helyen
 
Kanyarok és sárga zászlók pénteken (1. edzés/2. edzés):
 
1-es kanyar: 13 (7/6)
3-as kanyar: 10 (4/6)
8-as kanyar: 10 (2/8)
2-es kanyar: 9 (1/8)
15-ös kanyar: 7 (1/6)
4-es kanyar: 1 (0/1)
12-es kanyar: 1 (1/0)
 
Az edzésnap végén Sebastian Vettel még viccelődött is azon, hogy szinte a pálya összes bukóterét feltérképezte. „Pontosítanék: a 15-ösében nem jártam” – fűzte hozzá széles mosollyal. Az önirónia mögött azért némi bosszúság is lehetett: a bajnoki éllovas szokatlanul sokat hibázott, és mindenkinél többször idézett elő sárga zászlót: szám szerint 9-szer.
 
Ezzel Romain Grosjeant előzte meg eggyel, míg a „dobogó” harmadik fokára a csak délután szenvedő Lewis Hamilton állt fel.
 
Érdekesség, hogy a 20-ból mindössze 4 versenyző miatt nem lendült a sárga zászló a két edzés során. Ők Daniel Ricciardo (aki tavaly autót is tört itt), az újonc Lance Stroll, Nico Hülkenberg és Pascal Wehrlein voltak. Mindez persze nem jelenti azt, hogy egyikük sem vétett hibát, de olyan súlyosat nem, ami miatt figyelmeztetni kellett volna a társakat.
 
Versenyzők és sárga zászlók (1. edzés/2. edzés):
 
Vettel: 9 (2/7)
Grosjean: 8 (2/6)
Hamilton: 4 (0/4)
Palmer: 4 (2/2)
Alonso: 3 (0/3)
Vandoorne: 3 (1/2)
Verstappen: 3 (1/2)
Bottas: 2 (1/1)
Ericsson: 2 (0/2)
Massa: 2 (1/1)
Ocon: 2 (1/1)
Pérez: 2 (2/0)
Räikkönen: 2 (1/1)
Sainz: 2 (0/2)
Kvjat: 1 (0/1)
Magnussen: 1 (1/0)
 
A sok kicsúszásnak többféle oka van. Sokan a túl kemény gumikra panaszkodtak, melyeket a hektikus edzéseken, a pálya sajátosságai miatt, a meleg idő ellenére is nehéz volt munkára bírni. Ez megnehezítette az autók pályán tartását.
 
Romain Grosjeannak speciális problémája is volt: a fékekkel küzdött. „Egyáltalán nem éreztem őket” – magyarázta a Haas versenyzője. Sebastian Vettel eközben annak tudta be a sok hibát, hogy kevés a viszonyítási pont az egyforma kanyarokban. „Versenyzői szemszögből nehéz pálya ez, mert közel vannak a falak, és mind egyforma, ami miatt nincs viszonyítási pontod. Nem könnyű memorizálni a féktávokat, ami látszott is” – mutatott rá.
 
„Már nem is emlékszem, mikor használtam utoljára a hátramenetet, de ma háromszor is” – jegyezte meg. Az egyik legkomikusabb jelenetet a második edzés közepén láthattuk, amikor egyszerre csúsztak ki a 8-as kanyar bukóterébe Felipe Massával, aki aztán eltorlaszolta előtte a visszautat. „Egyenesen ment, az én gumim pedig blokkolt, és én is egyenesítettem. De elég sokáig tartott, mire megtaláltam a hátramenetet. A gombot vagy tizenötször nyomtam meg” – magyarázta Massa.
 
A trükkös 8-as
 
Ami a problémás 8-as kanyart illeti, Sergio Pérez a belső íven lévő kerékvetőt okolta a balesetéért, míg Jolyon Palmer elmondása szerint az ő hibája okát az jelentette, hogy rendkívül nehéz felmérni ott a féktávot. „Van, hogy irányításod alatt tartasz mindent, de lassúnak érzed magad, ezért a következő alkalommal egy kicsit jobban feszegeted a határt, és az már túl sok. A fékezés pengeélen táncolás. Én kicsit lassú voltam a nyolcasban, aztán egy kicsit később fékeztem, de blokkolt a kerekem, és egyenest a falnak mentem. Csak a fékezéssel kísérleteztem egy kicsit, de jött a blokkolás” – magyarázta a brit versenyző.
 
Vettel is hasonlótapasztalatokról számolt be. „Ma vagy hatvanszor teljesítettem azt a kanyart, és ebből harmincszor gondoltam úgy, hogy nem fogom bevenni Feszegeted a határokat, de ezen a helyen nagyon könnyű átlépni őket. Én párszor kihasználtam a dzsókeremet, és a bukóteret választottam. Nagyon szűk az a rész, és az emelkedőn fölfelé kell menned, a kanyart pedig vakon venni. És természetesen próbálsz a lehető legközelebb kerülni a falhoz” – magyarázta.
 
Érdekes lesz látni, hogy a folytatásban mennyire csökken a hibák száma Bakuban. A pálya felgumizódása talán segíthet, és talán a tét súlya is precízebbé teheti a versenyzőket. Vagy éppen hibába hajszolhatja őket. A múlt évben mindenesetre már láthattuk, hogy egy kaotikus délután milyen hatással lehet a mezőnyre. Akkor a GP2 versenyeit folyamatos balesetek és biztonsági autók jellemezték, amit látva az F1-es kollégák végül olyan óvatosak voltak vasárnap, hogy gyakorlatilag hibát sem láthattunk tőlük.

Szinte mindenütt kicsúsztam legalább egyszer…

2017.06.23. 18:58
Címkék: hírek
Sebastian Vettel nem találta a ritmust, az autójával sem teljesen elégedett még, ám így sem aggódik a folytatást illetően.
 
Erőpálya ide vagy oda, pénteken Bakuban nem az volt a kérdés, hogy a Ferrari mennyire képes közel kerülni a Mercedeshez, hanem az, hogyan került mindkét szabadedzésen a két esélyes elé a Red Bull és Max Verstappen. A holland remek formában körözött az azeri nyitónapon, a Scuderiáról ugyanez már nem egészen mondható el. Mindkét versenyzőjük számos alkalommal járt a bukótérben (igaz, ki nem…), Kimi Räikkönen a gumikkal bajlódott, és Sebastian Vettelnek sem sikerült összerakni egy jó kört.
 
A négyszeres világbajnoknak a nap végén fölvetették, a bukótereket legalább olyan jól feltérképezte, mint az ideális ívet. Nevetve jegyezte meg: „Pontosítanom kell: a tizenötös kanyar bukóterében egyszer sem jártam!”
 
„El kell ismernem, valóban szinte mindenütt kicsúsztam legalább egyszer. Nem is tudom pontosan, miért volt ez, hiszen a pálya ma nem is volt annyira csúszós. De ez egy elég nehéz pálya, a kanyaroknál nehéz viszonyítási pontot találni, tájékozódni. És ha csak egy kicsit fékezel később, máris érzed, hogy nem lesz meg a kanyar. Az edzéseken nyilván nem kockáztatsz, inkább mész egyenesen tovább. Ha nem teszed, akkor ezen a pályán igencsak nehéz dolgod lesz.”
 
„Bakunak megvan a maga varázsa, nem egy könnyű pálya. Sokszor voltam a pálya mellett, ezért nem is tudok mérleget vonni. Ez nem segít a ritmus megtalálásában. Még nem éreztem magam százszázalékosan az autóban. Kipróbáltunk pár dolgot, és nem működött minden. Nem állíthatom, hogy volt egyetlen hibátlan köröm is.”
 
Vettel előrebocsátotta, komolyan veszi a Red Bull pénteki erős formáját, és elképzelhetőnek tartja, hogy hatan lesznek esélyesek a pole-ra a szombati időmérőn. „A Red Bull nagyon jó volt, a Mercedesszel mindig számolni kell, de legalább mi is ott vagyunk elöl, ezért nem aggódom igazán a szombat és a vasárnap miatt” – tekintett előre a bajnoki tabella első helyén álló német.

Tolató autók, piros zászló és Verstappen-elsőség

2017.06.23. 18:39
Címkék: hírek
Flúgos napot zárt az F1 mezőnye Bakuban. A Red Bull meglepőnek mondható kettős sikert aratott pénteken, a második edzés a tucatnyi kicsúszásról, egy piros zászlóról és a győztes utolsó pillanatban elkövetett hibájáról szólt.
 
Délután még mindig 28 Celsius-fokot mértek Bakuban, ám a pálya hőmérséklete 10 fokkal csökkent az első edzésen mérthez képest. Az időmérő edzés és a verseny szempontjából a helyi idő szerint 17 órakor rajtoló edzés számít a reprezentatívabbnak, ezért a csapatoknak a 90 percben a legfőbb feladatot a gumik és a beállítások harmóniába hozása jelentette, mind egy körön, mind hosszabb távon. Ám mint kiderült, sokkal nehezebb dolguk volt, mint elsőre gondolták…
 
A második gyakorlás mozgalmasabban kezdődött az elsőnél, de azért voltak hasonlóságok is: már az első percekben több füstölős elfékezést, bukótérben parkolást, piruettet és tolatást láthattunk. Romain Grosjean, Carlos Sainz, Nico Hülkenberg, Sebastian Vettel, Fernando Alonso és Valtteri Bottas is hibázott látványosat az első félórában. Danyiil Kvjat kétszer is kicsúszott, másodjára pedig a pályabíróknak úgy kellett megfordítani a szűk helyen megrekedt, és még le is fulladt Toro Rossóját. Az orosz az elektromotor segítségével indította újra gépét.
 
Elismerés illette a Force India szerelőit: 5 perccel a kezdés után Sergio Pérez már menetre készen várakozott az első edzésen összetört autójában. A mexikói elismerte, rosszul használta a kerékvetőt, ám balesete után is csak amiatt aggódott, van-e elegendő tartalékelemük a folytatásra.
 
Az eredményjelzőn ezúttal is Max Verstappen neve villant fel az első helyen. Az első másfélórában leggyorsabb holland a lágy gumikon futott 1:43,9-es eredménnyel vitte a prímet. Christian Horner már a két edzés között sem győzte őt dicsérni, mennyire jól megy neki a piszkos, nehéz pályán. A holland mögé aztán Daniel Ricciardo is fölzárkózott az első félóra végéhez közeledve, ami azt jelezte, a Red Bull talán jól választott, amikor a „monzai” lapos hátsó szárnyat hozta el Azerbajdzsánba, s akár még meg is tréfálhatja a Ferrarit és a Mercedest.
 
Az első 30 perc végéhez közeledve a már az első edzésen is jó formát mutató két Force India követte a Red Bullokat (Pérez, Ocon sorrendben), mögöttük Lewis Hamilton 0,6 másodperces hátránnyal volt negyedik. Kimi Räikkönen már az első etapján folyamatosan a gumikra panaszkodott. „Szenvedek, mint az őrült! Főleg a bal elsővel” – mondta csapatának. Sebastian Vettel ekkor a 11., Valtteri Bottas a 12. helyen szerénykedett.
 
Az élmezőnyből elsőként éppen a finn merészkedett ki a szuperlágy gumikon a második etapja során. Az egyelőre bizonytalannak tűnő, többet is hibázó egyszeres futamgyőztes ezzel is csak a 3. helyre kapaszkodott fel, 0,4-es hátránnyal.
 
Vettel első próbálkozását már kisebb baleset zavarta meg. 33 perc elteltével Danyiil Kvjat azt prezentálta, hogyan kell Pirellivel Pirellit rombolni. Az egyik jobbosból agresszíven kigyorsítva megiramodott az autója hátulja, és jobb hátsó kerekével ledarált egy Pirelli-reklámfeliratot. Miután a törmelék a pálya szélén maradt, a versenyirányítás rövid időre a virtuális biztonsági autót „küldte pályára”.
 
A falat egyébként nemcsak az orosz érintette. Korábban az egyik Force India, aztán Max Verstappen és Felipe Massa is veszélyesen közel merészkedett hozzá.
 
Közel háromnegyed órát kellett várni arra, hogy valaki megszorongassa Verstappent. Vettel 1:43,615-ös körrel vette át a vezetést a szuperlágy gumin, de a holland ugyanezen gumitípuson szintén gyorsult, s egy csapásra vissza is vette az első helyet: 1:43,362-es időt futott. Következett Raikkönen, aztán Bottas, de mindketten elmaradtak tőle egy tizeddel.
 
A javításoknál már csak a kicsúszások jöttek sűrűbben, a szabadedzés pedig kezdett önmaga karikatúrájává válni. Az első etapok tucatnyi hibáját újabbak követték. Hamilton, Alonso és Verstappen is a bukótérbe menekítette autóját, Vettel és Massa pedig kötelékben csúszott ki a 8-as kanyarnál, dugót kialakítva ott. A brazil alig találta a hátramenetet, így az előtte álló Ferrarinak meg kellett várnia, amíg kitolat a szalagkorlátok közül.
 
Pár perccel később aztán már a pályán is dugó lett, Jolyon Palmernek hívták, aki a 8-as kanyarnál ugyanazt a hibát követte el, amit Pérez az első edzésen. Jobb kerekével a kitüremkedő falnak hajtott, majd meg is pihent ott. Egyre többen rebesgetik, hogy akár már a nyári szünetben véget érhet renault-s pályafutása, és ez az újabb hiba aligha javít a helyzetén.
 
Ezúttal is piros zászlós megszakítás következett, melynek köszönhetően úgy 10 percet veszített a mezőny. A hosszú etapokra fél órájuk maradt, ám volt, akinek a lendülete már pár kilométer megtétele után elfogyott. „Motor” – jött a mindent elmondó kommentár a lelassuló Fernando Alonsótól, akinek idén lassan a világ minden táján lesznek pályabíró ismerősei... Miután kiszállt, és megfékezte üresen elszabaduló McLarenjét, előbb számon kérte rajtuk, miért neki kell elkapnia a guruló fenevadat, aztán a kerítés mellől nézte a szerencsés többieket, akik nem Honda-motort használnak…
 
A hajrában az eredmény már nem változott, de az edzés képe sem: jöttek az újabb kicsúszások, a panaszok a gumikra és a forgalomra. Hamiltonnak és Räikkönennek volt egy meleg pillanata az első kanyarnál, ahol majdnem egymásba csúsztak; Bottas és Massa is teljesen kockásra fékezte az első abroncsát, a finn és Hamilton ráadásul a vártnál hamarabb be is fejezte a körözést.
 
A Ferrarik biztató köridőket produkáltak megtankolva, de a nap meglepetését a kis leszorítóerővel köröző Red Bullok vártnál jobb formája jelentette. Ám hogy még a leintés előtti pillanatokban is legyen egy csavar: a pénteken verhetetlen Verstappen pár másodperccel a vége előtt elfékezte magát az első kanyarban, és mivel túl későn választotta a bukóteret, végül összetörte Red Bullját….
 
Két Verstappen-elsőség keserű zárással, megszámlálhatatlan számú kicsúszás és két piros zászló – flúgosabban nem is kezdődhetett volna az Azeri Nagydíj. Már kíváncsian várjuk, milyen fordulatokat tartogat a folytatásban! Folytatás szombaton a harmadik szabadedzéssel, amely 11:55-ös műsorkezdéssel újra élőben lesz követhető az M4 Sporton és az m4sport.hu-n.
 
Azeri Nagydíj, 2. szabadedzés – végeredmény:
1. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:43,362 36
2. Valtteri Bottas Mercedes 1:43,462 +0,100 32
3. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:43,473 +0,111 34
4. Kimi Räikkönen Ferrari 1:43,489 +0,127 35
5. Sebastian Vettel Ferrari 1:43,615 +0,253 35
6. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:44,113 +0,751 27
7. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:44,306 +0,944 34
8. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Renault 1:44,321 +0,959 27
9. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:44,484 +1,122 37
10. Lewis Hamilton Mercedes 1:44,525 +1,163 23
11. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:44,609 +1,247 33
12. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:45,515 +2,153 15
13. Carlos Sainz Toro Rosso-Renault 1:45,733 +2,371 34
14. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:45,831 +2,469 33
15. Nico Hülkenberg Renault 1:46,003 +2,641 29
16. Jolyon Palmer Renault 1:46,061 +2,699 17
17. Stoffel Vandoorne McLaren-Honda 1:46,174 +2,812 28
18. Pascal Wehrlein Sauber-Ferrari 1:47,150 +3,788 25
19. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:47,347 +3,985 25
20. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:47,722 +4,360 22

Verstappené az első edzés, Vettel 3. lett

2017.06.23. 18:35
Címkék: hírek
Red Bullok az első két helyen az azerbajdzsáni nyitányon! Az edzést a hibázó Sergio Pérez miatt lendült piros zászló törte derékba.
 
Ultramodern épületek és középkori kőfalak, az év leghosszabb padlógázos és legkeskenyebb pályaszakasza – a naptár egyik legellentmondásosabb helyszínére érkezett a Forma–1 mezőnye. A 28 méterrel a tengerszint alatt fekvő Baku utcai versenypályája ötvözi az előző két, egymástól teljesen különböző versenyhelyszín sajátosságait, és amolyan Monacónak álcázott Monzaként állítja dilemma elé a mérnököket az autó beállítása terén. Választásra kényszerítve őket: leszorítóerő vagy magas végsebesség?
 
Ahány csapat, annyi helyzet, annyiféle vélemény. Több résztvevőnél tűntek fel a Kanadában, Spában vagy akár Monzában használatos hátsószárnyak, és az sem véletlen, hogy többen aerodinamikai mérésekkel kezdték a munkát a korábbi időzóna ellenére a megszokottnál egy órával később kezdődő pénteki első szabadedzésen. Köszönhetően a helyi idő szerint 14 órás rajtnak, a levegő hőmérséklete már a 30 Celsius-fokot közelítette, míg az aszfalt 54 fokos volt.
 
Az első mért időket a két Haas jegyezte, később a két Williams csatlakozott hozzájuk, a mezőny viszont csak később kezdett el igazán mozgolódni. A legjobbak közül Sebastian Vettel tűnt fel elsőként az első félóra végén, a lágy gumikon. Első köreiben elkövetett kisebb hibákat, de ezzel nem volt egyedül. A bukótérben járt többek között Felipe Massa, Kimi Räikkönen és Jolyon Palmer is.
 
Az első 30 perc Massa vezetésével telt le, a brazil 1:46,907 másodperc alatt ért körbe a 6 kilométeres pályán. Vettel fokozatosan lopakodott közelebb hozzá, de elé kerülnie első etapján nem sikerült. A Mercedesnek igen. A csapatnál Lewis Hamilton kezdett nagyobb lendülettel, aki 7. körében már 1:45,5-nél járt, azaz máris 1 másodperccel gyorsabb volt, mint egy éve, és tekintélyes, 0,8-es előnnyel átvette a vezetést az ideiglenesen élre ugró Sergio Péreztől. Valtteri Bottas eközben egy megpördüléssel, később pedig egy „falpuszival” irányította magára a figyelmet.
 
Az edzés lassan csordogáló első „félidejének” végén a kanadai győztes Pérez, Verstappen, Massa, Ocon, Ricciardo, Vettel, Bottas, Räikkönen és Magnussen előtt vezetett – a legjobb tízben a közepes gumit használó két Red Bullon kívül mindenki a lágy papucsokon futotta idejét. A mezőny második felében a McLarenek és Lance Stroll is az ultralágyakat próbálgatta, a két Toro Rossónak pedig még nem volt mért ideje. Mint kiderült a faenzaiakat nem műszaki hiba hátráltatta, az előre tervezett aerodinamikai mérések (új vezetőszárnyuk van) oltárán mondtak le a körözésről.
 
A perceken át tartó tétlenséget ismét a Haasok törték meg, aztán Max Verstappen már a szuperlágy gumikon hajtott a pályára. Minimális, 0,088 másodperces előnnyel állt vele az élre, ám egy hűtő kört követően már 1:44,762-t, aztán 1:44,410-et ért el.
 
Hiába voltak ekkor pályán a Mercedesek is, Hamilton és Bottas hosszabb szuperlágyas etapja során 1 másodpercen kívül rekedt a hollandhoz képest. Eléjük Ricciardo (+0,470), a használt lágy gumikon hajtó Vettel (+0,557) és Pérez (+0,988) is befurakodott.
 
A Ferrari egyébként egy hosszabb szünet után tűnt föl újra a pályán. Pontosabban a pályán és a bukótérben. Vettel előbb a 8-as kanyart egyenesítette ki, majd miután megállt, bal visszapillantójáról nagy nyugalommal távolított el egy ráakadó szemetet. Aztán a 3-as forduló bukóterében is járt. „Kiegyenesítettem a hármast. Forgalomba kerültem” – adott magyarázatot csapatának. Nem sokkal később a 9. helyen álló Räikkönen is megvizsgálta a bukótér minőségét.
 
Az ő hibájuk viszont semmi sem volt ahhoz képest, amit Pérez 20 perccel a leintés előtt követett el a pálya legkeskenyebb szakaszán. A középkori városfal bástyájának tövében, a balosban egy Hamilton tavalyi időmérőjét idéző manővert mutatott be: túl agresszíven gyorsított ki, a belső íven lévő kerékvető megdobta Force Indiáját, mely jobb első kerekével a falnak ütközött, majd letört darabjai mellett pihent meg.
 
A rózsaszín autó piros zászlót csalt elő, miután eltorlaszolta a pályát. A silverstone-iakat az vigasztalhatta, hogy csak egy pénteki váltó volt az autójukban, tehát az esetleges csere miatt nem kellett aggódniuk.
A takarítás közel negyed óráig tartott, így amikor a boxutca végén újra zöldre váltott a lámpa, már csak 6 percük maradt a versenyzőknek. Az éllovas Verstappent és a műszaki gondokkal szembesülő Jolyon Palmert kivéve mindenki ki is hajtott.
 
Pár vezetői hibát még láthattunk, a sorrendben jelentős változást viszont már nem. Az első szabadedzés kettős Red Bull-sikert hozott, ami egy erőpályán biztató kezdés az osztrákok számára. Verstappen közel fél másodperccel volt gyorsabb csapattársánál, a bajnoki címért harcolók közül a lágy gumin futó Vettel a 3., Hamilton az 5. helyen végzett.. A legjobb tíz közé Bottas, Ocon, Massa, Räikkönen és Kvjat fért be, a Mclareneknél ezúttal a 15.-ként záró Stoffel Vandoorne volt a gyorsabb, a sort pedig a két Sauber zárta.
 
A bakui program délután folytatódik, a második szabadedzést 14:55-ös műsorkezdéssel az M4 Sport és az m4sport.hu élőben közvetíti.
 
Azeri Nagydíj, 1. szabadedzés – végeredmény:
1. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:44,410 19
2. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:44,880 +0,470 22
3. Sebastian Vettel Ferrari 1:44,967 +0,557 20
4. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:45,398 +0,988 16
5. Lewis Hamilton Mercedes 1:45,497 +1,087 16
6. Valtteri Bottas Mercedes 1:45,737 +1,327 19
7. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:45,752 +1,342 24
8. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:45,968 +1,558 25
9. Kimi Räikkönen Ferrari 1:46,000 +1,590 18
10. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Renault 1:46,617 +2,207 11
11. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:46,649 +2,239 28
12. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:46,721 +2,311 23
13. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:46,837 +2,427 22
14. Nico Hülkenberg Renault 1:47,217 +2,807 21
15. Stoffel Vandoorne McLaren-Honda 1:47,446 +3,036 22
16. Carlos Sainz Toro Rosso-Renault 1:47,501 +3,091 13
17. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:47,551 +3,141 20
18. Jolyon Palmer Renault 1:47,525 +3,115 15
19. Pascal Wehrlein Sauber-Ferrari 1:49,048 +4,638 19
20. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:49,937 +5,527 21

A nyári szünet után eldőlhet Vettel sorsa

2017.06.23. 18:32
Címkék: hírek
Határidőről nem tud, mégis van esély arra, hogy Sebastian Vettel jövője tisztázódni fog az Olasz Nagydíjig.
 
Három versenyt már nyert, minden hétvégére esélyesként érkezik, ráadásul jó ideje bajnoki éllovasként – ez merőben más helyzet, mint amilyenben Sebastian Vettel a múlt év második felében volt. Emiatt az esélyek is javultak arra, hogy a német hosszabbítson a Ferrarival.
 
Ám hiába a sikerek, ő elmondása szerint továbbra sem kíván 2018-cal foglalkozni. „Pillanatnyilag eléggé sok a dolgunk a szezon ezen szakaszában. Sok versenyünk van rövid időn belül. Talán a nyáron, akkor egy kicsit több időnk lesz erre” – bocsátotta előre a négyszeres világbajnok, aki menedzser híján maga kénytelen tárgyalóasztalhoz ülni a vezetőséggel.
 
Mindezek alapján mutatkozik esély arra, amiről már hetekkel ezelőtt beszéltek Olaszországban: a Ferrari Monza környékén ismertetheti 2018-as felállását. Sergio Marchionne elnök állítólag ezt a határidőt adta Vettelnek – igaz, ő erről mit sem tud. „Nem tudok róla, hogy lenne határidő, talán meg kéne kérdeznem valakit erről. A szerződések általában január elsejével kezdődnek és december harmincegyedikén járnak le, szóval a határidő talán december vége. Legalábbis úgy tudom, a mostani szerződésem akkor jár le, de ebben nem vagyok biztos” – mondta a német.
 
Azt mindazonáltal nyomatékosította, jelenleg remekül érzi magát bőrében. „Ez egy nagyon fontos év számunkra. Kezdenek jönni az eredmények, melyekért már jó ideje dolgozunk. Remélem, hogy ez csak a kezdet, és még ennél is többre lehetünk képesek. Nagyon jól érzem magam most.”
 
Pletykák szerint a Ferrari kettős plusz egy éves szerződést kínál versenyzőjének, azaz 2019-ig biztosítaná helyét a csapatban, és opciós joga lenne a 2020-as hosszabbításra.
 
Korábbi mentora és felfedezője, Helmut Marko számára nem kétséges, hogy Vettel Maranellóban marad, szerinte inkább az a kérdés, milyen feltételeket szab az új megállapodáshoz. „Maradni fog. Jól érzi magát, sikeres. Most sokkal inkább arról lesz szó, hogy milyen feltételekkel ír alá. Én el tudom képzelni, hogy belefoglalja a megállapodásba, milyen csapattársat akar a jövőben” – nyilatkozta az Auto Bild Motorsportnak. Utóbbi megjegyzéssel talán arra utalt, Vettel nem biztos, hogy szívesen látná a csapatban a velük hírbe hozott Fernando Alonsót, Max Verstappent vagy Daniel Ricciardót.
 
Vettel sosem titkolta, tökéletesen elégedett azzal, hogy barátja, Kimi Räikkönen versenyez mellette. A szintén ez év végéig szóló szerződéssel rendelkező finn a feltételezések szerint kaphat is egy újabb szezont Marchionnééktől – már ha ő maga is úgy gondolja, folytatja F1-es pályafutását

Vettel: Mi érdemeljük a több dicséretet

2017.06.22. 18:42
Címkék: hírek
Inkább a Ferrari munkáját dicséri Sebastian Vettel szerint, hogy idén egyenlő ellenfelei a Mercedesnek, és ezt a külvilágnak is el kellene ismernie.
 
A Mercedesnél a kanadai győzelmük után állították, még ma is övék a leggyorsabb autó, de ez csak akkor mutatkozik meg, ha sikerült tökéletesen munkára bírniuk azt és a gumikat. A szakértők is azt látják a Ferrari legnagyobb előnyének, hogy autójuk könnyen beállítható és kiegyensúlyozott. Sebastian Vettel Azerbajdzsánban úgy érezte, tisztáznia kell ezt a kérdést, s felhívta a figyelmet arra, hogy csapata érdeme ez a különbség.
 
„Ne felejtsük el, hogy a Mercedes az elmúlt három évben mindenkit elsöpört. A karosszériájuk sokat fejlődött 2014 és 2016 között, a csapatuk is sokat fejlődött. Idén ennek ellenére nagyjából ugyanolyan volt a tempónk, ezért úgy vélem, mi több dicséretet érdemlünk. Nekik megvolt a fejlesztési tempójuk az elmúlt években, ezért mi több elismerést érdemlünk azért, mert fel tudtunk zárkózni hozzájuk a tempó terén” – elmélkedett Vettel.
 
„A versenyeken egy tizeden belül vagyunk. Nehéz az autók erősségéről és gyengeségeiről beszélni. Sokat beszélnek a vezethetőségről, de szerintem ezt az egészet csak felfújják, én nem hiszek ebben. Nem olvasok el minden interjút, ami velük készül, ezért nem is tudom pontosan, mik a Mercedes problémái. Mi a magunk dolgával törődünk.
 
Szerinte Kanada sem mutatott más képet, a teljesítményüket a balszerencsésen alakuló futamuk miatt viszont nem lehetett összehasonlítani. „Annyi biztos, hogy vasárnap nem kellett szégyenkeznünk. A tempónk annak ismeretében elégedettséggel töltött el, hogy milyen károkat szenvedett az autónk. A Mercedesszel a pontos összevetésre nem volt lehetőség, de nem láttam akadályát annak, hogy a győzelemért harcoljunk. Nyilván bosszankodtam, de föladni nem szoktam, mert tudom, hogy a versenyen bármi megtörténhet.”
 
„A szezon során megszokott, hogy vannak ilyen versenyeid. Nyilván nem a legjobb élmény, de nem alakulhat mindig minden úgy, ahogy szeretnéd. A legfontosabb, hogy a lehető legtöbbet hozd ki a lehetőségedből. Lehet, hogy ezek a pontok döntenek majd a végelszámolásnál.”
 
A bajnoki éllovas attól sem tart, hogy a szezon közben változik a helyzetük, s mint az elmúlt években oly sokszor, a hanyatlani kezd a formájuk. „Kívülről nézve klassz lehet a Mercedes és a Ferrari küzdelme, számunkra pedig már most siker ez a szezon. Az autók sokat változtak év eleje óta, és nem titok, hogy nekünk nem mindig ment jól a fejlesztés, de idén tudjuk tartani a lépést” – állapította meg elégedetten. „Ez egy nagyon fontos szezon számunkra. Jól megy a munka, kezd minden összeállni, és kezdjük látni az eredményét annak, amin már jó ideje dolgozunk. Remélem, hogy ez csak a kezdet, és ennél is többre leszünk képesek.”
 
Ami a hétvégét illeti, a német szerint Bakuban a gumikezelés dönthet a győzelem sorsáról. „A pálya tavaly nagyon sima volt, nehéz volt működésre bírni rajta a gumikat. Hosszú egyenesek kötik össze a kanyarokat, ami megint csak nehezíti a gumimelegítést, a kanyarok pedig lassúak, és ez is kevés energiát visz a gumikba. Meghatározó lesz, hogy működnek a gumik” – vélekedett az idén már három győzelmet arató versenyző.

Vettel számíthat Räikkönen segítségére – majd…

2017.06.22. 18:39
Címkék: hírek
Kimi Räikkönen számára magától értetődő, hogy hozzásegíteni Sebastian Vettelt ötödik bajnoki címéhez – de csak egy feltétellel…
 
Két győzelem és egy második hely. Sebastian Vettelnél ez az idénykezdést írja le, Kimi Räikkönen esetében viszont azon helyezéseket, amelyekért annyi pont jár, amekkora a hátránya jelenleg csapattársával szemben… A 68 egység nem kevés, a négyszeres világbajnok csapattársaként pedig sokak szerint már szinte behozhatatlan. A finn azonban úgy van vele, amíg matematikai esélye van a bajnoki címre, nem várható el tőle, hogy Vettel fegyverhordozója legyen.
 
Utána viszont… „A csapaton belül egyértelműek a szabályok, meg van határozva, mit szabad és mit nem, mit vár el tőlünk a csapat. Minden e szabályok mentén történik. Nem hiszem, hogy itt most el kéne mondanom nektek, miről beszélünk a csapaton belül” – reagált Räikkönen a bakui csütörtöki sajtótájékoztatón az ő bajnokságban betöltött szerepét firtató kérdésre.
 
„Maurizio (Arrivabene) nyilatkozott erről, és azóta semmi sem változott. Pontosan tudjuk, hogy a dolgok bárhogy alakulhatnak, és ez rendben is van, mindig így volt, legalábbis azoknál a csapatoknál, amelyeknél én megfordultam. Ha többé már nincs matematikai esélyem arra, hogy a bajnoki címért harcoljak, akkor biztosan segíteni fogok. Nincs problémám ezzel, a múltban sem volt.  Ez mindannyiunk számára könnyű döntés, legalábbis a mi csapatunknál.”
 
Räikkönen hangsúlyozta, Vettellel közös céljuk, hogy a lehető legtöbb pontot szerezzék a Ferrarinak a konstruktőri bajnokságban. „Az elsődleges, hogy a Ferrarival az élen legyünk, ennél nincs fontosabb. Aztán ha Seb nyer, nekem pedig már semmi esélyem, akkor így megy ez. Elsődlegesen a Ferrarinak dolgozunk, őket kell a lehető legjobb helyzetbe hoznunk, aztán meglátjuk, hogy alakul.”
 
Hogy minél tovább életben tartsa matematikai esélyeit, Räikkönennek mindenekelőtt el kellene kezdenie nyerni. Csakhogy idén eddig egyetlen hétvégén tudta legyőzni Vettelt, Monacóban, és akkor is csak az időmérő edzésen. Arról is kérdezték a „Jégembert”, ő minek tulajdonítja ezt a nagy pontkülönbséget – a puszta balszerencsének, vagy az idei autóval is vannak problémái?
 
„Valóban elég nagy a különbség közöttünk, és a rossz versenyek is hozzátettek ehhez. Seb eddig remek munkát végzett, mindenütt erős volt. Én nem kezdtem jól, az első pár versenyem nem volt nagyon rossz, de nem is alakult úgy, ahogyan szerettem volna. Emellett voltak kisebb gondjaim itt-ott, egy kiesésem is volt, a legutóbbi versenyem sem alakult ideálisan. Sajnos így megy ez, amikor a csapattársad szinte minden alkalommal a dobogón van. A pontok terén gyorsan változik a helyzet, ilyen a versenyzés” – magyarázta 2007 bajnoka.
 
Ami a bakui hétvégét illeti, a Ferrari egy évvel ezelőtt jó formát mutatott az utcai pályán, ám Räikkönen szerint ez ezúttal semmire sem jelent garanciát. „Ez egy teljesen más pálya. Utcai pályának nevezik, de semmi hasonlóságot nem mutat Monacóval. De mindenütt jó az autónk, meglátjuk, hogy alakul, mi mindent megteszünk” – tekintett előre, hozzátéve, a legutóbbi montreali fékproblémákat már orvosolták, és újabb szoros csatára számít a Mercedesekkel.

Ezért nem használja Vettel a közösségi oldalakat

2017.06.21. 19:14
Miközben egyre több sportoló kezdi aktívan használni a különböző közösségi oldalakat, és maga a Forma–1 is fontosnak érzi ezen felületek meghódítását, a Ferrari klasszisa, Sebastian Vettel továbbra sem rajong értük. Most részletesen elmagyarázta, miért!
 
Vannak, akik szinte minden nap megosztanak valamit követőikkel, vannak, akik csak a versenyzésről posztolnak, és vannak olyanok, akik csak elvétve „teszik tiszteletüket” oldalaikon, a 2017-es mezőny tagjai közül azonban csak ketten nincsenek jelen egyik közösségi oldalon sem. Név szerint a Ferrari két nagyágyúja, Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen.
 
Noha az égvilágon semmi problémája sincs azokkal, akik használják a közösségi oldalakat, a németet továbbra sem hozza lázba a dolog. „Egyszerűen nem értem, miért kell folyamatosan elmondani másoknak, éppen mit csinálsz, hol vagy, kivel vagy” – mondta az RLT-nek egy interjú során. „Nekem nincs szükségem erre. Ugyanakkor nem hibáztatom az embereket, ha folyamatosan magukról beszélnek” – tette hozzá „tisztázásképpen”.
 
Vettel sosem szerette a nyilvánosság elé tárni magánéletét, gyermekeiről például csak a monacói hétvége során készült fénykép. „Egy olyan generáció tagja vagyok, amely szégyenlős volt, ha képek készültek róla, és ezeket vissza kellett néznie” – magyarázza a négyszeres bajnok, kinek hozzáállása szöges ellentéte bajnoki riválisáénak, Lewis Hamiltonénak, aki előszeretettel használja a közösségi médiát, amiért többen dicsérik is, mondván még több emberhez viszi közel az F1-et.
 
Vettel viszont inkább a „személyesebb élményeket” részesíti előnyben, éppen ezért nem nagy rajongója a mostanában egyre népszerűbb szelfiknek, és a „hagyományosabb” közös fotóknak sem. „Az emberek odajönnek hozzám, és megkérdezik, csinálhatunk-e egy közös fotót, aztán hirtelen továbbállnak” – utal arra, hogy sokan beszélni sem próbálnak a pilótákkal.
 
„Néha meg szoktam kérdezni, mit csinálnak ezekkel a képekkel, és a válasz gyakran az, hogy ötletük sincs. Valaki egy nap azt mondta, szüksége van egy fotóra, hogy bebizonyítsa a barátainak, valóban találkozott velem. Erre én azt válaszoltam, nem lehet túl megbízható barát, ha nem hisznek neki. Őszintén mondom, nekem sokkal többet jelent, ha kezet rázhatok valakivel, és megoszthatom az élményt, ha később találkozom valakivel” – zárta gondolatát.

Miért várt a Ferrari Vettel szárnycseréjével?

2017.06.13. 19:03
Címkék: hírek
Hogy nem volt esélye nyerni, az az első kanyaros baleseten múlt. De meglehetett volna a dobogó, ha a Ferrari nem tétovázik szárnycseréjével?
 
Sebastian Vettel vezetőszárnyát a kiválóan rajtoló Max Verstappen az első kanyarban taposta le. Az egyik fedélzeti kamerás felvételen már akkor látszott, valami nem stimmel a légterelő jobboldalával. Carlos Sainzék balesete miatt már az első körben biztonsági autó állt a mezőny élére, a Ferrari viszont ezt nem használta ki a szárnycserére.
 
Vettel szárnyáról akkor szakadt le egy méretes darab, amikor a tempót visszafogó Mercedes már a boxba hajtott. Végül az 5. körben ejtették meg a szárnycserét. A négyszeres világbajnok a futam után kiemelte: „Tíz másodpercet ajándékoztunk el ezzel. Elintézhettük volna a biztonsági autó idején is.”
 
De akkor miért nem tették? A versenyző balszerencsés helyzetről beszél. „Éreztem, hogy az autóval valami nem stimmel, de nem voltam biztos benne teljesen. Jönnek-mennek a széllökések, ilyenkor az autót furcsának érzi az ember. Utólag viszont már azt kell mondjam, hamarabb is észre kellett volna vennünk.”
 
Hozzátette: „Az első kör általában eléggé zavaros, mert a gumik hidegek. A hatos és hetes kanyarból kijövet éreztem valamit, de utána jött a biztonsági autó. Arra kértem a csapatot, hogy ellenőrizze a károkat, de annyira lassan haladtunk, hogy nem igazán lehetett érezni.”
 
Tekintve, hogy Vettel 0,6 másodperccel ért célba a 3. helyen leintett Daniel Ricciardo mögött, az a 10 másodperc, amivel kevesebbet veszített volna, ha a biztonsági autó idején áll ki, bizony dobogós helyezést ért volna számára. Ráadásul esélyt kínált volna arra, hogy korábban kezdje meg a felzárkózását, hiszen a biztonsági autó mögött felzárkózhatott volna a mezőny végére. Így viszont a kiállása után a 17. helyezettől is 10 másodperc választotta el.
 
Maurizio Arrivabene elmagyarázta, miért úgy jártak el, ahogy. „Amikor a biztonsági autó bejött, az adatainkból úgy láttuk, hogy az első szárny csak kicsit sérült meg. Csak amikor a harmadik körben szabad lett az út – vagyis a következő körökben –, kapott a szárny akkora terhelést, hogy letört, a valódi kár tehát csak ekkor vált láthatóvá. A szárny viszont csak az egyik dolog volt. A lerepülő alkatrészek az egyik oldalsó légterelőt, valamint a padlólemezt is károsították.”
 
„A versenyünket a rajttól kezdve megzavarták. Seb a sérült autóval nem tudta megmutatni, mire képes. Kimi esetében pedig a végén a fékekkel adódott problémánk, amit még ellenőriznünk kell a gyárban” – összegzett a csapatfőnök.
 
© 2013-2017 VETTEL.GPORTAL.HU - JB17
MAGYARORSZÁG LEGFORGALMASSABB SEBASTIAN VETTEL RAJONGÓI OLDALA

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic
Íratkozz fel hírlevelünkre, ha minden versenyhétvége előtt szeretnél értesítést kapni, hogy le ne maradj a Forma1 futamairólMi szóltunk!

FELÍRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE, NEM AKAROK LEMARADNI!

Image and video hosting by TinyPic

Vagyok, aki vagyok. Nem próbálok meg más lenni, mint  aki vagyok.  Néhány embernek talán tetszik, másoknak lehet, hogy nem. De ez az élet. - Sebastian Vettel
Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPic


**A legújabb magyarországi mémes oldal. Ismerd meg most!Oszd, lájkold!** Nevess, szórakozz, kattints ide! Ne unatkozz!*    *****    Nézz élõ live filmet gportalon! 0-24-ben! Klikk ide! Filmek élõ live!!!!!    *****    SELENA GOMEZ MAGYARORSZÁG - TUDJ MEG TÖBBET SELENA GOMEZ MAGÁNÉLETÉRÕL, SZERELMÉRÕL, CSALÁDJÁRÓL, KARRIERÉRÕL!    *****    HA TE IS IMÁDOD A ZÖLD ÍJÁSZ VILÁGSIKERÛ SOROZAT ELBÛVÖLÕ SZERELMESPÁRJÁT AKKOR ITT A HELYED! MAGYAR OLICITY SITE    *****    The Vampire Diaries & The Originals szerepjáték - ha kedveled a sorozatokat és írni is szeretsz, ne habozz!    *****    Rendhagyó kedvezményt ajánlok Nektek, Te monhatod meg, hogy mi legyen az ára. Pl.: Születési, párkapcsoklati, horoszkóp.    *****    KÖNYVismertetõk, kötelezõ olvasmányok    *****    BOOKFANCLUB -> A könyvek birodalma elvezet a képzelet csendes világába!<<-BOOKFANCLUB    *****    Ingyenes, korlátlan képfeltöltés!!! www.kepfeltolto.eu    *****    Autista - Állatbarát - Homoszexuális - Intelligens - Kívülálló - Mûvészlélek - Segítõkész - Toleráns    *****    Portálépítés és portáldíszítés kezdõknek és haladóknak! Rengetek leírás, JavaScriptek , CSS ,HTML kódok,Design!    *****    HAT ÉVE ONLINE! - LÁTOGASS EL MAGYARORSZÁG EGYETLEN MÛKÖDÕ SELENA GOMEZZEL FOGLALKOZÓ OLDALÁRA! - HAT ÉVE ONLINE!    *****    A SZULTÁNA: HÍREK - KÉPEK - SOROZATISMERTETÕK - TÖRTÉNELMI INFÓK - ÉRDEKESSÉGEK MINDEN MENNYISÉGBEN A SOROZATRÓL    *****    Bûbájos boszorkák - Charmed - Extrák - Érdekességek - Cikkek - Interjúk - Bûbájos boszorkák - Charmed - Charmed -Játékok    *****    Itt a nyár! Kivirágzott a mályva és a pipitér! Hogy mit szólt ehhez a két virágmanó? Gyere, és olvasd el a Mesetárban!    *****    STITCHERS - Magyarország egyetlen oldala a természetfeletti krimi-drámasorozatról! A Stitchers sorozatot megéri nézni!    *****    Nézz Élõ live filmet gportalon. Klikk klikk klikk.    *****    Gréti. 23. Egyetemista. Chevelle. Rap. Jégkorong. Ottawa Senators. Jean-GabrielPageau. Írás. Olvasás. Blog. (:    *****    Élõ live mozifilmek. Ha szereted a filmeket, sorozatokat, meséket akkor itt a helyed!    *****    Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok