Fordító


A fordító nem tökéletes !

 
Következő Nagydíj

      2017. június 11.; KANADAI NAGYDÍJ

 

 
Sebastian Vettel

Image and video hosting by TinyPic

Sebastian Vettel egy olyan jelenség, amelyet még nem látott a Forma 1 több évtizedes világa. Erről a számok is tanúskodnak. Sebastian Vettel volt a legfiatalabb versenyző, aki valaha Forma 1-es edzéseken vett részt. Ő volt a legfiatalabb pilóta, aki valaha világbajnoki pontot szerzett. A legfiatalabb, aki valaha egy verseny élén állt. A legfiatalabb, aki pole pozícióból indulhatott. A legfiatalabb, aki futamgyőzelmet ünnepelhetett. És természetesen a legfiatalabb, világbajnok. Majd a legfiatalabb, versenyző, aki megvédte a címét. Egy olyan sportágban, ahol minden a sebesség körül forog, ez hatalmas teljesítmény.

 
Eseménynaptár

Image and video hosting by TinyPic

2017-es szezon következő futama:
» 2017. május 28., 14.00:  Monacói Nagydíj
május 25., csütörtök
10:00 - 11:30:Csütörtöki 1. szabadedzés
14:00 - 15:30:Csütörtöki 2. szabadedzés
május 27., szombat
11:00 - 12:00:Szombati szabadedzés
14:00 - 15:00:Időmérő
május 28., vasárnap
14:00 - 16:00:Verseny
KÖVETKEZŐ FUTAMOK:
Április 30., 14.00: Orosz Nagydíj
Május 14., 14.00: Spanyol Nagydíj
Május 28., 14.00: Monacói Nagydíj

>>Jegyvásárlás a Nagydíjra
>>2017-es versenynaptár

2017 tesztidőpontok:
augusztus 01-02., Hungaroring – évközi teszt
november 28-29., Abu-Dzabi – utószezoni gumiteszt

 
Tabella
Image and video hosting by TinyPic
 
1 Sebastian Vettel 129
2 Lewis Hamilton 104
3 Valtteri Bottas 75
4 Kimi Raikkonen 67
5 Daniel Ricciardo 52
6 Max Verstappen 45
7 Sergio Perez 34
8 Carlos Sainz 25
9 Felipe Massa 20
10 Esteban Ocon 19
11 Nico Hulkenberg 14

 

 
2017 Magyar Nagydíj

Image and video hosting by TinyPic

Légy részese TE IS a 2017-es Magyar Nagydíjnak. Jegyvásárlás, jegyinformációk!

Részletek  
Jegyvásárlás 
Diákjegy vásárlása 
Ibusz

 
2017 Pirelli Teszt

Image and video hosting by TinyPic

Az 1989 és a 2001-es teszt után most képviselteti magát legelőször a F1 összes csapata a Hungaroringen 2017. augusztus 1-jén -és 2.-án, a Magyar Nagydíj lezajlása után. Légy te is részese a tesztnek a Magyar pályán. Részletek hamarosan.....

 
Partnerek

Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPic
[Szabályzat] - [Lekerültél?] - BETELT!!

 
Információ

Image and video hosting by TinyPic

Üdvözöllek a Vettel.gportal.hu-n, ami Magyarország egyik legforgalmasabb és leginformáltabb Sebastian Vettel-ről szóló oldalán. Érdemes naponta többször ellátogatni, mert mindig rengeteg friss várja a rajongókat, látogatókat! Videók, képgaléria, extrák, rengeteg friss hírek, különböző menüpontok! Ahová ki van írva, hogy saját fordítás, az úgy is van, ezért kérlek ne tüntesd fel az oldaladon forrás nélkül. Amit nem saját magam fordítok le, annak a forrása megtalálható a dátumozás lábjegyzetében.

Téma: Sebastian Vettel, Forma 1
Szerkesztő: Melanie
Az oldal tanácsadója: Nuti
Design: Melanie
Nyitás: 2013. július 3.
Nyelv: Magyar
Az eddig legforgalmasabb nap: 5624
Ajánlott böngésző: Google Chrome, Mozilla
Forrás: M4Sport,Gp-Live
E-mail: vettelmagyarorszag@gmail.com  
Online     ;  live

 
Archívum
 

Hírek    Minidrivers      Képek        Nagydíj      Videó     Teszt    Egyéb  Összefoglaló

 

 

lap tetejére

Hírek Sebastianról ( news )

Vettel ezt sem félt bevállalni!

2017.06.13. 18:58
Címkék: hírek
Mindent feltett egy lapra a Force Indiák ellen, pedig őrizgethetné is az előnyét. Sebastian Vettel idén nem ismer félelmet!
 
Sebastian Vetteltől idén már megszokhattuk, a fontos helyzetekben mindig vállalja a kockázatot. A kanadai verseny előtt meglévő kényelmes, 25 pontos előnye nem feltétlenül indokolja ezt a merészséget, ám a szezonja már annál inkább: eddig mindig bejött neki. Valtteri Bottast Barcelonában a füvön előzte meg, Lewis Hamiltonnal össze is koccant – most pedig nem sokon múlt, hogy belerohanjon az egyik Force Indiába.
 
Célját viszont ezúttal is elérte, az Esteban Ocon ellen a 66. kör elején bemutatott manőveréért pedig jár neki egy nagy kalapemelés. „Maximális kockázatot vállaltam” – ismerte el Vettel. „Előzni akartam és kész. Meglepődtem, mert sokkal gyorsabb voltam, és azt gondoltam, elég simán meg tudom előzni őket. De mivel két autó volt egymás mögött, a szélárnyék hatása kisebb volt. Viszont sok leszorítóerőt vesztettem, ezért elég sokat csúszkáltam. Többet, mint amire számítottam.”
 
A manőver Vettel bátorságát és improvizáló képességét is dicséri. „Egymással harcoltak a tizenhármas és tizennégyes kanyarban, én pedig jól gyorsítottam ki. Aztán az egyenes közepén elhatároztam magam. Azt mondtam: a belső ívre megyek, bármi áron! Esteban egy kicsit tétovázott a féktávon, én reagáltam erre, és nagyon csúszós volt a belső ív. Éppen csak be tudtam venni az egyes kanyart, amivel nagyon elégedett vagyok.”
 
Hogy Vettel bajnoki éllovasként vállalta mindezt, duzzadó önbizalmáról is sokat elárul, valamint arról , hogy valóban elemében érzi magát az idei autókkal. Talán nem is véletlen, hogy eddig mindig jól jött ki az efféle kockázatos megoldásokból 2017-ben.
 
Arról is megkérdezték, nem érezte-e úgy, hogy a sportszerűség határán táncolt, elvégre Oconnak a bukótérbe kellett menekülnie az ütközés elkerülése érdekében. „Nos, az enyém volt a belső ív, és ennél jobban nem tudtam megfékezni az autót. Neki megvolt az esélye arra, hogy korábban visszavegyen, de harcoltunk. A belső íven voltam, ahol szó szerint semmi tapadás nincs, és csakis arra törekedtem, hogy valahogy bevegyem a kanyart.”
 
Aki mer, az nyer. Vettel e manővere után a 4. pozíciót is megszerezte, így néggyel több egységet gyűjtött, mint ha megelégedett volna a Force Indiák mögötti célba vitorlázással. Év végén akár még ez a pár pont is a javára döntheti a bajnoki csatát.
 
Bár a dobogó hiányzott neki, összességében élvezte pechesen induló futamát. „A célunk más volt a futam előtt, de miután megsérült az autóm, már arra koncentráltam, mi jön most, és elég mozgalmas versenyem volt, sok volt a dolgom. Maga a verseny nagyszerű volt, igazán élveztem, nem unatkoztam. De a tempónk megvolt ahhoz, hogy ennél jobb helyen érjünk célba” – összegzett a 12 pontos előnnyel élen álló négyszeres világbajnok.

Vettel: Trófeát akartam, egy körön múlt

2017.06.13. 18:52
Címkék: hírek
Peches első kanyarja után a lehető legtöbbet hozta ki Sebastian Vettel a vasárnapi versenyéből. Bajnokhoz méltó, bátor manővert mutatott be a hajrában, ám a dobogóról éppen csak lecsúszott.
 
„Jó verseny, szép visszatérés, de az autó ennél többre volt hivatott ma” – mondta a Ferrarinak a csapatrádióba Sebastian Vettel kalandos Kanadai Nagydíja után. Pontosan írta körül délutánját. A négyszeres világbajnok eddig valamennyi idei versenyt az első vagy a második helyen zárt, ez a sorozat most viszont szerencsétlen körülmények között megszakadt –már az első kanyarban.
 
A német versenyző az őt belső íven támadó Valtteri Bottasra figyelt az első kanyar féktávján, ám azzal nem számolt, hogy az álomrajtot vevő Max Verstappen mindannyiukat megtréfálja a külső íven. A Red Bull nagy lendületében bal hátsó kerekével levitte a Ferrari vezetőszárnyának jobboldali részét. „A szárnyam nem csak úgy leesett magától, szóval igen, volt összeérés” – nyilatkozta a Sky Sportsnak. „De három autó az első kanyarban nem fér el egymás mellett. Sajnos olyan helyzetbe kerültem, hogy Lewis előttem volt, így nem fékezhettem ennél rövidebbet, különben belerohanok. Valtteri mellettem volt belül, és a semmiből megjelent Max kívül. Meglátta a rést, kihasználta. Átment a szárnyamon, de nem szándékosan csinálta, hiszen nagy lett volna a defekt kockázata. Végül én húztam a rövidebbet.”
 
A német RTL-nek kiemelte, nem hibáztatja Verstappent. „Nem volt valami jó a tapadás, de jól rajtoltam, szerintem mindent jól csináltam. Jól rugaszkodtam el, és utána arra figyeltem, hogy Lewis szélárnyékába kerüljek. Közben láttam, hogy Valtteri rajtja még jobb volt, és a belső éven tolakodott be mellém, kívül pedig jött Max. Nem tudom őt hibáztatni ezért.”
 
Pechjére a szárnysérülés csak azt követően vált igazán komollyá, hogy kiment a pályáról a biztonsági autó. Ezzel további értékes időt bukott el. „A szárnyam megsérült, és sajnos ezt csak később vettük észre. Akkor fizettük meg az árát, amikor a biztonsági autó már kiment. Ekkor a kerékcsere már tíz másodperccel többe kerül az embernek.”
 
A leszakadt szárnya miatt Vettelnek az 5. körben orrkúpot kellett cserélnie, 31 másodperces kiállásával visszaesett a mezőny legvégére, a 18. helyre – innen kapaszkodott aztán előre egészen a 4. helyig.  Számos előzést bemutatott, a hajrában pedig kihasználta az előre nem tervezett második kerékcseréje során kapott friss ultralágy gumikat, és nagy tempóval zárkózott föl a két Force Indiára.
 
Esteban Ocont a 66. körben előzte meg, elképesztően bátor és rendkívül veszélyes, bevetődős manőverrel, amely során kis híján el is vesztette uralmát autója fölött. „Eléggé necces volt. Beszívott a szélárnyék, és az ember ilyenkor nem tudhatja, mi lesz. Az egész reflexmozdulat volt, a pálya pedig azon a részen eléggé koszos volt. De megérte, túl akartam jutni rajta, muszáj volt túljutnom rajta. Viszont túlságosan sok időt vesztettem ezzel, és lemaradtam a harmadik helyről.”
 
Teljesítményét látva Vettelt a szurkolók a futam legjobbjának választották. Ez viszont sovány vigasz volt számára. „Szerettem volna egy trófeát, de nem kaptam. Egy kicsit aljas dolog volt, hogy a nemzeti himnusz idején a verseny előtt elénk tették a trófeákat: nézzétek, ez az, amit megszerezhettek… A verseny eleje nem úgy alakult, ahogyan szerettük volna, de legalább sikerült a lehető legtöbbet kihoznunk belőle. Amikor utolértem a végén a csoportot, meg voltam győződve róla, hogy dobogóra állhatok. Egy kör hiányzott sajnos.”
 
Vettel így is megőrizte bajnoki első helyét, eddig 25 pontos előnye azonban 12 pontra olvadt Lewis Hamiltonnal szemben.

Hamilton nyert, Vettel 4. lett

2017.06.11. 21:43
Címkék: hírek
Lewis Hamilton 12 pontra megközelítette Sebastian Vettelt a kanadai győzelmével. A dobogóra a brit mellett Valtteri Bottas és Daniel Ricciardo fért fel.
 
Hamilton a pole pozícióból vághatott neki a vasárnapi versenynek, mellőle pedig Sebastian Vettel várhatta a piros lámpák kialvását a második helyről.
 
A rajt után Hamilton megőrizte a vezetést, Max Verstappen pedig az 5. helyről parádés startot vett, és az első kanyarban már másodikként fordult el.
 
A 3-as kanyarban aztán Carlos Sainz és Romain Grosjean ütköztek, minek következtében a spanyol autója keresztbeállt, és nagy tempónál belecsúszott Felipe Massa versenyautójába.
 
Rögtön a rajt után Vettel és Verstappen is ütköztek – a kisebb koccanás következtében Vettel Ferrarijának első szárnya megsérült, amit néhány körrel később, a biztonsági autós szakasz után le is kellett cserélni.
 
A 11. körben Max Verstappen alatt műszaki hiba miatt megállt a versenyautó – a holland a szenzációs rajtot követően a 2. helyről volt kénytelen feladni a versenyt.
 
A verseny első felében Lewis Hamilton folyamatosan növelte előnyét, és miközben a mezőny többi tagja megejtette első kerékcseréjét, a Mercedes brit pilótája a 32. körig elment az ultralágy keverékű gumikkal.
 
Hozzá hasonlóan Esteban Ocon is hosszú etapot teljesített, ő a második helyről érkezett meg első kiállására – méghozzá ugyanabban a körben, mint Hamilton.
 
Hamilton természetesen az élre, Ocon pedig a 6. helyre jött vissza első kiállása után. A második helyen ekkor Bottas, míg a harmadikon Ricciardo haladt, megelőzve Sergio Pérezt és Kimi Räikkönent.
 
Sebastian Vettel a mezőny végéről a 7. helyre küzdötte fel magát, a 35. körben a német Ocon mögött haladt, megelőzve Fernando Alonsót, aki ekkor még mindig nem járt a bokszban.
 
Kimi Räikkönen a 42. körben ismét érkezett a bokszba, autójára pedig a Pirelli ultralágy abroncsait szerelték fel.
 
Alonso 1 körrel később érkezett meg első és egyetlen tervezett kerékcseréjére: az ultralágy gumikat szuperlágyakra cserélték a McLarennél, a spanyol a 11. helyre érkezett vissza.
 
A 47. körben aztán Alonso mögé megérkezett Lance Stroll, a hazai közönsége előtt versenyző kanadai pedig magabiztosan előzte meg a kétszeres világbajnokot.
 
Vettel a 49. kör végén érkezett meg második kiállására az 5. helyről. A német az ultralágy gumikat kapta az utolsó etapra, és a 7. helyről folytathatta a versenyt.
 
Vettel a 61. körben utolérte csapattársát, Kimi Räikkönent, aki hibázott az utolsó sikánban. A német elment a finn mellett, és a Force Indiák, valamint Daniel Ricciardo nyomába eredt.
 
Pérez a csapatutasítást figyelmen kívül hagyva tartotta maga mögött csapattársát, Ocont, miközben Vettel megérkezett a páros mögé.
 
A 66. körben a német támadásba lendült, egy agresszív manőverrel megelőzte Ocont, és Pérezt kezdte le üldözni.
 
Fernando Alonso 2 körrel a leintés vége előtt motorhiba miatt feladta a futamot. Ugyanebben a körben Vettel Pérez mellett is elment, így már a 4. helyen száguldott, és Ricciardót vette üldözőbe. Az ausztrál előnye viszont túl nagy volt, így küzdelemre kettejük között már nem került sor.
 
Ocon még az utolsó körben támadást indított Pérez ellen, a mexikói azonban visszaverte csapattársa támadását.
 
A versenyt végül Lewis Hamilton magabiztosan, közel 20 másodperces előnnyel nyerte csapattársa, Valtteri Bottas előtt. A dobogó legalsó fokára Daniel Ricciardo állhatott fel, míg a vb-éllovas Sebastian Vettelt a negyedik helyen intette le a kockás zászló.
 
A német mögött a két Force India ért célba, míg Kimi Räikkönen 7. lett Nico Hülkenberget megelőzve.
 
Hazai közönsége előtt első pontjait szerezte a Williams ifjú versenyzője, Lance Stroll, aki a 9. helyen zárta a Kanadai Nagydíjat. A top 10-ben végzett még Romain Grosjean is a Haas versenyautójával.
 
A Forma-1-es világbajnokság küzdelmei két hét múlva folytatódnak majd Bakuban, az Azerbajdzsáni Nagydíjjal.
 
Végeredmény - 2017-es Kanadai Nagydíj
Hely Versenyző Autó Motor Különbség
1 Lewis Hamilton Mercedes Mercedes
2 Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 19.783
3 Daniel Ricciardo Red Bull TAG 35.297
4 Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 35.907
5 Sergio Perez Force India Mercedes 40.476
6 Esteban Ocon Force India Mercedes 40.716
7 Kimi Raikkonen Ferrari Ferrari 58.632
8 Nico Hulkenberg Renault Renault 1'00.374
9 Lance Stroll Williams Mercedes 1 kör
10 Romain Grosjean Haas Ferrari 1 kör
11 Jolyon Palmer Renault Renault 1 kör
12 Kevin Magnussen Haas Ferrari 1 kör
13 Marcus Ericsson Sauber Ferrari 1 kör
14 Stoffel Vandoorne McLaren Honda 1 kör
15 Pascal Wehrlein Sauber Ferrari 2 kör
16 Fernando Alonso McLaren Honda
  Daniil Kvyat Toro Rosso Renault
  Max Verstappen Red Bull TAG
  Felipe Massa Williams Mercedes
  Carlos Sainz Jr. Toro Rosso Renault

Vettel: Az autónk nagyon jó

2017.06.11. 19:47
Címkék: hírek
A Ferrari mindkét versenyzője rontott a Q3-ban a második kanyarban, és úgy vélik, szombati hátrányuk vasárnapra eltüntethető. Sebastian Vettel célja továbbra is a győzelem.
 
Az időmérő edzés kezdetéig úgy tűnt, a Ferrari lehet a fő esélyese a szombatnak, ám a csapatnak végül esélye sem volt arra, hogy 2010 óta először ismételjen, azaz zsinórban második alkalommal is pole-t szerezzen. Közelebb ehhez Sebastian Vettel került, aki a Q3 elején a hajtűben hibázott, majd futott egy nem tervezett „középső” gyorskört is. Ekkor 4 ezredre közelítette meg Lewis Hamiltont, ám miután a brit sokat javított, neki a harmadik próbálkozásakor már nem volt válasza.
 
Elmondása szerint túlságosan agresszív volt. „Az utolsó körömmel nem voltam elégedett, szerettem volna megismételni a másodikat, csak gyorsultam volna még egy kicsit. Keményen nyomtam, túl keményen. Tudtam, hogy muszáj javítanom, még ha csak öt ezredet is” – magyarázta.
 
Fölvetődött, nem követett-e el hibát a Ferrari azzal, hogy Hamiltonnal ellentétben nem kettő, hanem csak egy bemelegítő kört teljesített. „Hittem, hogy összejön az első. Látszott, hogy az idők egyre jobbak lesznek, és hittem, hogy ez a helyes döntés.” 
 
Az edzést megelőzően nagy kérdés volt, mennyit ér Kanadában a Mercedes híres időmérős motormódja. Több szakértő is úgy vélte, nem annyit, hogy fölényesen legyőzzék a Ferrarit, ám bebizonyosodott, volt elég tartalék a csillagosok V8-asában. Vettel szerint nem csak ezen múlt. „Mindig is tudtuk, hogy a Mercedes nagyon gyors lesz, főleg a hajrában. Lewis ma jobb munkát végzett, remek kört rakott össze, ő volt ma a jobb” – ismerte el. „A második kanyar bejáratánál i vesztettem egy kicsit, aztán két tizedet a kijáratánál is. Onnan már tudtam, hogy be kell hoznom a lemaradást. Ez sikerült is a kör végére.”
 
Vettel szerint a 0,3-es lemaradása még nem jelenti azt, hogy vasárnap esélytelen lesz a Mercedesszel szemben. „Az autónk nagyon jó, elégedett voltam vele délelőtt, és jó lehet a versenyen is. Megvan a tempónk a győzelemhez. Holnap nagyon szoros versenyre számítok. Végig tudtam, hogy nem lehet minden alkalommal olyan gondjuk, mint Monacóban. Elég nehéz itt előzni, kíváncsian várom, hogy alakul a verseny. De az autónk minden pályán, minden körülmények között gyors.”
 
Vettel csapattársa, a monacói edzéselső, Kimi Räikkönen eközben a negyedik rajtkockát szerezte meg. A Hamiltontól 0,8 másodpercet kapó finn úgy érezte, többre is képes lett volna, de hibázott az utolsó körén. „Gyors volt az utolsó köröm, de hibát követtem el a második kanyarban. Egy kicsit javítottam, de nem sikerült jó kört futnom, és megfizettem ennek az árát. Egy kicsit nehezebb volt ma, mint tegnap, nem éreztem úgy a gumikat, de ez van” – értékelt a „Jégember”.
 
Nem lepte meg, hogy ilyen nagy volt a hátránya csapattársával szemben. „Ezen a pályán ha elszúrsz egy kanyart, sok időt veszítesz. Az autónk jó, de valamiért az időmérőn most küszködtünk vele. A verseny itt gyakran hektikus, sok minden történhet. Sosem tudhatod, gyorsan változhat a helyzeted. Mindent megpróbálunk, aztán meglátjuk, mi lesz. De a tempónknak jónak kell lennie.”

Kanadai Nagydíj, időmérő nyilatkozat

2017.06.10. 20:55
Címkék: hírek

Sebastian Vettel (Ferrari – 2. rajthely)

„Szerintem holnap nyerhetünk. Nem vagyok túlzottan elégedett az utolsó körömmel. Jó lett volna, ha sikerül megismételni az elsőt. Lehet, hogy kicsit túlerőltettem. Veszítettem egy kicsit, és próbáltam visszahozni az időt, igyekeztem utolérni magam. Összességében jó időmérő volt ez, hiszen folyamatosan javultunk, igaz, a végén nem sikerült elkapni a ritmust. Remélem, holnap rendben leszünk.”

Hamilton és a történelmi pole Kanadában

2017.06.10. 20:48
Címkék: hírek
Lewis Hamilton 65. pole-ját szerezte Kanadában, és ezzel utolérte Ayrton Sennát az örökranglistában.
 
Nagyon magabiztosan indította a Kanadai Nagydíj időmérő edzését a Ferrari, hiszen egyedüliként a mezőnyben csak a két vörös autóra nem kerültek fel az ultralágy, vagyis a „szupergyors” abroncsok. Persze, az elég valószínűtlen a Scuderia jelenlegi formájában, hogy egy keveréknyivel lassabb gumival kikerülnének a 15-ös továbbjutási körből, de azért voltak már top csapatok esetében meglepetéskiesések a Q1-ben.
 
Pláne olyan esetlekben, mint ami ezen a napon történt az első felvonás utolsó percében, amikor is Pascal Wehrlein lendületes gyorskörre próbált indulni, de ehelyett a szemközti falba csapódott. És ezzel már vége is volt az utolsó ötösben állók javítási esélyének.
 
A kanadaiak pechére az „esélyesek” közt volt az új helyi hős, Lance Stroll is, aki eleddig még nem versenyzett az otthoni pályáján, és a szombati program is hamar véget ért számára. A williamszes mellett elsők közt búcsúzott, Stoffel Vandoorne, Kevin magnussen, Marcus Ericsson és a falban veszteglő Pascal Wehrlein.
 
A Q1-et egyébként a Mercedes duója nyerte, a pályát igazán kedvelő Valtteri Bottas-Lewis Hamilton sorrendben. Kettejük között mindösszesen hét ezrednyi különbség volt. Sebastian Vettel lett a kezdőkör harmadik helyezettje, akinek három és fél tizednyi hátránya a lassabb keverék számlájára fel is íródott.
 
A második szakasz is a Mercedes kettős sikerét hozta, fordított sorrendben, de hasonló, nüánsznyi különbséggel. A Ferraritól Kimi Räikkönen férkőzött nagyon közel, Vettel egy kisebb hiba után a bokszba állt utolsó gyorskörét követően, tudván, hogy hátránya hasonló a lassabb gumikkal futottéhoz, amit ismét elégségesnek ítéltek a mérnökök a 10-be való továbbjutáshoz. Igazuk is lett!
 
Nem folytathatta a körözést viszont többek között a legutóbbi versenyhétvégén Amerikában vendégszereplő Fernando Alonso, aki ezzel együtt egészen boldognak tűnt. Talán élesen él benne a felszabadultság érzése azok után, hogy elég magasra tette a lécet a McLarennek ahhoz, hogy az ne tudja átugrani a szerződéshosszabbításért folyó csatában.
 
A spanyollal távozott Danyiil Kvjat, Carlos Sainz, Romain Grosjean és Jolyon Palmer.
 
A Ferrari kezdetleges magabiztosságát kissé talán megtörte a tény, hogy Lewis Hamilton először ezen a pályán 1:11-es kört rajzolt az aszfaltra kezdésként.
 
Vártuk a Ferrari válaszát.
 
Sebastian Vettel leggyorsabb első szektorral indított, de a középsőnél rontott egy minimálisat, és úgy tűnt, már nem lesz köze a mercedeses űridőhöz.
 
4 ezred! Ennyivel kapott ki a német ebben a körben, és Lewis Hamilton máris kigurult a bokszból. Ha közel vesztett helyzetből ennyit ki tud hozni a Ferrari, akkor jobb lesz tovább javítani a korábban elérhetetlennek tűnő köridőn.
 
Leggyorsabb első szektor...
 
Leggyorsabb második szektor...
 
És végül 336 ezredre növelte az előnyét Lewis Hamilton.
 
Ezzel vége is volt...
 
Legalábbis a sorrendet eldöntő versengésnek. Vettel maradt a második helyen, Bottas és Raikkönen „elődjeként”.
 
A show azonban folytatódott! Lewis Hamilton ezzel a pole-lal utolérte hősét, Ayrton Sennát az első rajtkockák száma tekintetében. Mindkettőjüknek 65-65 pole-ja van. Ez nagyon komoly rekord, ami mellett egyébként sem illik elmenni szó nélkül.
 
A Forma-1 vezetése azonban nemhogy szó nélkül nem hagyta a rekordbeállítást, de még egy eredeti, Ayrton Senna által is használt bukósisakkal is megünneplete a történelmi eseményt. Érzelmes pillanatok voltak mind Hamilton, mind a rajongók számára.
 
A pályán kívül események tehát egy kicsit talán ellopták a show-t, pedig Hamilton „űr-pole”-ja önmagában is címlapsztori. Azonban a fő kérdés ezúttal is vasárnapra maradt!
 
1     Lewis Hamilton     Mercedes     1m11.459s     - 
2     Sebastian Vettel     Ferrari     1m11.789s     0.330s 
3     Valtteri Bottas     Mercedes     1m12.177s     0.718s 
4     Kimi Raikkonen     Ferrari     1m12.252s     0.793s 
5     Max Verstappen     Red Bull/Renault     1m12.403s     0.944s 
6     Daniel Ricciardo     Red Bull/Renault     1m12.557s     1.098s 
7     Felipe Massa     Williams/Mercedes     1m12.858s     1.399s 
8     Sergio Perez     Force India/Mercedes     1m13.018s     1.559s 
9     Esteban Ocon     Force India/Mercedes     1m13.135s     1.676s 
10     Nico Hulkenberg     Renault     1m13.271s     1.812s 
11     Daniil Kvyat     Toro Rosso/Renault     1m13.690s     - 
12     Fernando Alonso     McLaren/Honda     1m13.693s     - 
13     Carlos Sainz     Toro Rosso/Renault     1m13.756s     - 
14     Romain Grosjean     Haas/Ferrari     1m13.839s     - 
15     Jolyon Palmer     Renault     1m14.293s     - 
16     Stoffel Vandoorne     McLaren/Honda     1m14.182s     - 
17     Lance Stroll     Williams/Mercedes     1m14.209s     - 
18     Kevin Magnussen     Haas/Ferrari     1m14.318s     - 
19     Marcus Ericsson     Sauber/Ferrari     1m14.495s     - 
20     Pascal Wehrlein     Sauber/Ferrari     1m14.810s     -  

 

Folytatódott a Ferrari uralma!

2017.06.10. 20:45
Címkék: hírek
Sebastian Vettel vette át a stafétát a pénteket leggyorsabbként záró Kimi Räikkönentől – az utolsó szabadedzésen is maguk mögött tartották a Mercedest a vörös gépek.
 
A korábban éjszakára jósolt záporoknak nyomát sem lehetett látni szombat délelőtt Kanadában, ahol a harmadik szabadedzés napos idő és 19 Celsius-fokos hőmérséklet mellett vette kezdetét – és a péntekinél jóval kevesebb vezetői hiba alapján kedvezőbb állapotú pályán.
 
Először Daniel Ricciardo vállalkozott mért körre a mezőnyből. Az ausztrál versenyző alatt pénteken meghibásodott a Renault egyik, már csak szabadedzéseken használt erőforrása, így mindössze 8 körig jutott. Max Verstappennél eközben váltóhiba lépett föl, amit ugyancsak büntetés nélkül orvosoltak. Szombat délelőttjük már problémamentesen telt.
 
Az ausztrál 1:15,278-as eredménnyel vezetett 10 perc elteltével, aztán érkeztek a Ferrarik, és nekivágtak első ultralágyas etapjuknak – na meg délelőtti „uralkodásuknak”. Ezúttal Vettel volt jobb formában. Második gyorskörén 1:13,7-nél állt meg a stopper, aztán két hűtőkör, majd egy 1:13,015-ös eredmény következett, ami az edzés első felének legjobb ideje volt. Meggyűlt viszont a baja a forgalommal, és arra panaszkodott, hogy mivel előtte és mögötte is autók vannak, képtelen tiszta etapot teljesíteni, sem visszavenni, sem gyorsítani nem tud.
 
A pénteki első, Kimi Räikkönen csak 1:14,120 másodpercet produkált első etapján. Nem volt elégedett az elvégzett változtatásokkal. Ez meg is zavarta őt egy kicsit. „Visszatérhetnénk a holnapi beállításhoz? Úgy értem, a tegnapihoz” – kérdezte mérnökétől…
 
A két Mercedes a szuperlágy gumikon futotta első, 10 körös etapját. Hamilton 1:13,516-os idővel a második helyre zárkózott föl, Valtteri Bottas 0,4-del lassabbnak bizonyult nála. Szintén a piros abroncsokon ment Max Verstappen, aki csupán 11 ezreddel maradt el Hamiltontól. Ricciardo eközben hosszú etappal kezdett, így ekkor még elmaradt a vezető ötöstől. A Red Bullokon egyébként aerodinamikai áramlást jelző festék is foszforeszkált délelőtt, ami szombat lévén szokatlan  látvány volt. Az osztrákok továbbra is gőzerővel dolgoznak az RB13-as rendbetételén, és a főnökök elmondása szerint jó úton járnak.
 
Úgy tíz perc szünetet tartott a Ferrari, aztán versenyzői friss szett ultralágy gumin kezdtek újabb etapba. Vettel azonnal 1:12,704-re, majd 1:12,572-re javított, s ezzel jó két tizeddel túlszárnyalta Lewis Hamilton múlt évi montreali pole-idejét. Räikkönen 1:12,864-gyel zárkózott fel mögé másodiknak.
 
A két Mercedes nehezen tartotta velük a lépést, két versenyzőjük pedig a gumik előkészítése terén is más módszert választott. Bottas egyből 1:13,3-as körrel kezdett, Hamilton viszont két bemelegítő kör után lendült csak neki (1:13,0). aztán hűtőköre után 1:12,926 másodpercet ért el. Hátránya közel négy tized volt Vettellel szemben – ezt kéne ledolgozniuk a kvalifikációig.
 
Bottasnak az egyik sikánban egy meleg pillanata is volt: autóját megdobta az agresszíven vett kerékvető, és éppen csak meg tudta menteni azt a faltól. Szombat délelőtt egyébként jóval kevesebb vezetői hibát láthattunk, ami a pálya állapotának javulásáról, a jobb tapadásról és a pontosabb beállításokról árulkodik. Marcus Ericssonnak azért így is volt egy látványos kanyarlevágása.
 
A Red Bull-osoknál Verstappen volt a gyorsabb – Bottasnál is. A holland a hajrában a mezőnyből 4.-ként futott 12-es kört, és ezzel beférkőzött a finn elé. Ricciardót közel 0,6 másodperc választotta el csapattársától, és négy helyezés: az ausztrált a középmezőny idei két egykörös remeklője, Nico Hülkenberg és Felipe Massa előzte meg.
 
A legjobb tízbe még Esteban Ocon és Carlos Sainz fért be, a Toro Rossók és a Force Indiák között szoros a csata, de közéjük keveredett Fernando Alonso is, aki 12.-ként Sergio Pérezt is megelőzte.
 
Vajon hogyan változik a sorrend az első éles megméretésen? Kiderül az időmérő edzésen, melyet az M4 Sport és az m4sport.hu 18.45-ös műsorkezdéssel élőben közvetít!
 
Kanadai Nagydíj, 3. szabadedzés – végeredmény:
1. Sebastian Vettel Ferrari 1:12,572 20
2. Kimi Räikkönen Ferrari 1:12,864 +0,292 19
3. Lewis Hamilton Mercedes 1:12,926 +0,354 22
4. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:12,965 +0,393 22
5. Valtteri Bottas Mercedes 1:13,210 +0,638 24
6. Nico Hülkenberg Renault 1:13,493 +0,921 20
7. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:13,527 +0,955 22
8. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:13,545 +0,973 35
9. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:13,635 +1,063 26
10. Carlos Sainz Toro Rosso-Renault 1:13,667 +1,095 22
11. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Renault 1:13,788 +1,216 23
12. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:13,885 +1,313 18
13. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:13,956 +1,384 27
14. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:13,994 +1,422 19
15. Jolyon Palmer Renault 1:14,102 +1,530 22
16. Stoffel Vandoorne McLaren-Honda 1:14,228 +1,656 22
17. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:14,392 +1,820 18
18. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:14,409 +1,837 25
19. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:14,883 +2,311 25
20. Pascal Wehrlein Sauber-Ferrari 1:14,965 +2,393 25

Így hozta zavarba Vettelt a két kérdező

2017.06.10. 20:39
Címkék: hírek
Ha kérdezik, Sebastian Vettel előszeretettel ad hosszú választ – ezúttal viszont megtiltották neki. Íme, az eredmény!
 
A feladat egyszerű, a megoldása már annál nehezebb. Sebastian Vettelt a kanadai paddockban „elkapta” a holland Ziggo Sport két riportere, és rendhagyó interjút készített vele, melynek során a föltett kérdésekre kizárólag igennel vagy nemmel felelhetett. Mindössze egyetlen dzsókerlehetősége volt – mint kiderült, többre lett volna szüksége…
 
Állítás: A családom a legfontosabb dolog az életemben.
 
Vettel: Igen.
 
Állítás: Én vagyok a Forma–1 új világbajnoka.
 
Vettel: Mit értesz az alatt, hogy új? Tudom, hogy csak igent vagy nemet mondhatok, de…
 
Kérdező: Igen vagy nem? 2017-ről van szó.
 
Vettel feltartja a dzsókerkártyát.
 
Állítás: A párharcom Mark Webberrel ádáz és őszinte volt.
 
Vettel: Nem.
 
Állítás: A Ferrarai visszatérése nem meglepetés a számomra.
 
Vettel: Nem. Vagyis nem meglepetés.
 
Állítás: Renesse egy jó üdülőhely lakókocsival.
 
Vettel: Igen. Lakókocsi nélkül is.
 
Állítás: Max Verstappen lesz a következő csapattársam.
 
Vettel: (felmutatja a dzsókerkártyát, de nem lehet) Nem. Szerződése van.
 
Állítás: Elhagyni az előző csapatomat sokkal nehezebb volt, mint gondoltam.
 
Vettel: Igen.
 
Állítás: A szurkolóknak közelebb kellene kerülniük a Forma–1-hez.
 
Vettel: Igen.
 
Állítás: Élvezem a csatát Lewis Hamiltonnal.
 
Vettel: Igen.
 
Állítás: A versenyek között is magam lehetek.
 
Vettel: Igen.
 
Állítás: Szeretem a holland pudingot, de csak vaniliásan.
 
Vettel: Igen.
 
Állítás: A Ferrari konstruktőri világbajnoki címe sokkal fontosabb, mint az én egyéni bajnoki címem.
 
Vettel: (nevet) Ez nem szép… Igen.
 
Állítás: A Ferrarinál dolgozni egy álom megvalósulását jelenti.
 
Vettel: Igen.
 
Állítás: A piros ruhák sokkal jobban állnak, mint a kékek.
 
Vettel: Igen.
 
Állítás: A Beatles a valaha volt legjobb együttes.
 
Vettel: (hosszas gondolkodás után) Igen.
 
Állítás: Utálok borotválkozni.
 
Vettel: Igen.
 
A négyszeres világbajnok a végén lehetőséget kapott arra is, hogy megmagyarázza az általa meredeknek érzett válaszokat. „Volt pár kérdés, ami nem volt valami fair. Túl korán használtam ki a dzsókeremet. Azt hiszem, azt meg kell magyaráznom, ami Maxot mint a csapattársamat illeti. Én még azt sem tudom, hogy én itt leszek-e, mivel nincs szerződésem. Maxnak viszont úgy tudom, hogy van, szóval őt kéne megkérdezni erről. Ő többet tud nálam” – pontosított.

Vettel tudja, min kell változtatni, hogy a pole-ért harcolhasson

2017.06.10. 20:36
Címkék: hírek
Sokat csúszkált, le is van maradva, de Sebastian Vettel úgy érzi, harcba szállhat a pole pozícióért szombaton.
 
Amilyen simán indult a monacói hétvégéje, annyira hektikus volt a pénteki napja Kanadában. Sebastian Vettel mindkét szabadedzésen több megpördülést és kicsúszást mutatott be az egyelőre igencsak koszos, csúszós pályán, ráadásul délelőtt Lewis Hamilton, délután pedig Kimi Räikkönen is gyorsabbnak bizonyult nála.
 
A négyszeres világbajnok hátránya a második 90 percben 0,265 másodperc volt az első helyen végző csapattársával szemben. Ettől függetlenül is elégedetten értékelte napját. „Sínen vagyunk, elégedettek lehetünk. Elég zűrös volt a pályán, mert – főleg a nap elején – nagyon piszkos volt. Sok mindent kipróbáltunk, a többség bevált, holnapra már csak gyorsulnunk kellene egy kicsit” – értékelt a bajnoki tabella első helyezettje.
 
„Kanadában általában nem könnyű fölmelegíteni a gumikat, de ma nem a pálya okozta a fejtörést, hanem az, hogy mennyire poros volt. Nagyon igyekeznünk kellett, hogy az úton tartsuk az autót. Volt pár kicsúszásom is, nem volt egyszerű.”
 
Vettel a délutáni hosszú etapjai során többször is panaszkodott a csapatrádióban Lewis Hamiltonra, aki előtte hol hibázott, hol visszavett, és ezzel őt is hátráltatta. Ingerültsége az autóból kiszállva hamar elszállt. „Egyszerűen csak annyi történt, hogy próbáltunk következetesen gyors köröket futni, hogy felmérjem az autó viselkedését, és ha nem szabad előtted a pálya, az nem segít ebben. De biztos vagyok benne, hogy Lewis nem direkt csinálta. A pálya állapota hibára késztetett, de holnapra javulni fog a helyzet.”
 
Ami a szombatot illeti, tudja, min kell változtatniuk ahhoz, hogy esélyes legyen a pole-ra. „A célunk természetesen az első sor lesz szombaton. De abban is biztos vagyok, hogy a Mercedes megnehezíti a dolgunkat. Szoros csatára számítok velük, muszáj még javulnunk. De az edzés végén már egészen pontosan éreztem, mire lesz szükségünk szombaton ahhoz, hogy javítsunk a kocsi viselkedésén. Remélem, hogy sikerül is megvalósítanunk.”
 
Vettel idén egy pole pozíciót jegyez, Szocsiban szerezte – csapata, a Ferrari a hatból két alkalommal tudta felülmúlni a Mercedest a kvalifikáción.

Élre állt a Ferrari a 2. szabadedzésen

2017.06.10. 20:31
Címkék: hírek
Monacói formáját idézte Kimi Räikkönen a kanadai második szabadedzésen. Lewis Hamilton és Sebastian Vettel sem tudta túlszárnyalni idejét. Dühöngések, kicsúszások és egy piros zászló tarkította a második 90 perces tréninget.
 
Az időjárási viszonyok nem sokat változtak délutánra Montrealban: 23 Celsius-fokra melegedett a levegő, a szél továbbra is kitartóan fújt – nagy kérdés volt, a pálya állapota mennyit javult a délelőtti csúszkálások óta. Előrebocsátjuk, hiba volt most is bőven…
 
Két peches szereplője is volt az első másfél órának. Carlos Sainz korai motorhibája után elsők között hajtott a pályára a második gyakorlás elején, a McLarennél viszont néma maradt a garázs. Fernando Alonso és Stoffel Vandoorne autója is az emelőn állt – a spanyolnak a fellépő hidraulikai szivárgás megoldására kellett várnia úgy egy órát.
 
Az edzés alaphangját a Ferrarik adták meg. Mindketten szuperlágy gumikon futottak ki, és Kimi Räikkönen nevéhez fűződött a csapat első 14 alatti ideje: 1:13,990. Az első 20 percben ez számított az etalonnak, Sebastian Vettel 0,1 másodpercre tudta megközelíteni csapattársát. A két vörös autó 9 körös etapot futott a piros oldalfalú gumikon.
 
Aztán pályára hajtott a Mercedes is. Lewis Hamilton 10. körében vette át a vezetést, csekély, 35 ezredes előnnyel. Bottas Vettel elé ugrott másodiknak, mögöttük pedig a két Red Bull sorakozott.
 
Az első félórában máris számos hibát láthattunk. Romain Grosjean két egymást követő körben pördült meg a 6-os kanyarban. Az első a délelőtti esetek után még nem is lett volna meglepetés, az ismétlés már annál inkább. „Nem pördülhetek meg kétszer ugyanabban a kanyarban! Itt valami nem stimmel a rendszerekkel” – mondta a francia a csapatrádión. Majd meg is erősítette: „Valami nem jó a hátulján, az egyes és kettes kanyarban sem volt hátsó tapadás.”
 
Láthattunk blokkolós fékezést és kanyarlevágást Valtteri Bottastól és Danyiil Kvjattól, de náluk is melegebb pillanatot élt át Sebastian Vettel, aki alatt a Bajnokok Fala felé közeledve tört ki a Ferrari hátulja. „Majdnem elvesztettem” – mondta mérnökének, aki megkönnyebbülve konstatálta, hogy csak majdnem…
 
A két Red Bullnál másfajta gondok merültek fel. „Erőt veszítek. Mondjátok, mit tegyek” – kért tanácsot Ricciardo csapatától. Az ausztrált be is hívták és ki is szállították autójából: a motornál bukkantak hibára. Összesen 8 kör került a neve mellé. Verstappen eközben a kormánykijelzőjével bajlódott. „Semmi sem működik…” – panaszkodott. Mérnökének úgy kellett félbeszakítania: „Oké-oké, Max, higgadj le!”
 
Az első félóra már letelt, amikor a két Ferrari ismét megjelent a pályán – már az ultralágy gumikon. A köridők nagy ütemben javultak. Vettel azonnal 1:13,7-et futott, majd 1:13,2-t, de Räikkönen ismét túlszárnyalta, a hétvége legjobb idejével: 1:12,935.
 
A Mercedesnek erre már nem volt válasza. Hamilton megrekedt 1:13,150-nél, ami Vettel elé, a második helyre rangsorolta őt. Bottas 0,4 másodperces hátránnyal volt negyedik. Ismét a figyelem középpontjába kerültek a gumimelegítő körök. Miközben a Ferrarik egy kör után képesek voltak jó tempót diktálni, Hamiltonék két kört is futottak, mielőtt a gázba tapostak volna.
 
Az ötödik helyen a kisebb szünet után visszatérő Verstappen állt, fél másodpercen belül Räikkönenhez képest. Őt Massa, Ocon és Kvjat követte. Ricciardo motorgondjai miatt nem körözhetett, így visszacsúszott 14.-nek.
 
Romain Grosjean a 10. helyen állt ekkor, de elégedettnek kicsit sem lehetett nevezni. A 6-os kanyarban bemutatott korai megpördüléseit egy újabb piruettel egészítette ki, ezúttal a második kanyar előtt. „Mi a pokol történik?! Kezd elegem lenni” – dühöngött. Aztán amikor egy újabb panaszkodása során mérnöke közölte vele, mit csinál csapattársa, Kevin Magnussen, csak a.nnyit felelt: „Ó, **** meg őt!” Günther Steinernek alighanem lesz egy-két szava a rádiós megnyilvánulása miatt már tavalyi megdorgált versenyzőhöz…
 
A hosszú etapok előtt még láthattunk két incidenst a Bajnokok Falánál. Marcus Ericsson érintőre vette a hírhedt betont, Stoffel Vandoorne viszont csak megpördült előtte, ahogy az utolsó sikánból jött ki. A belga ezzel megfosztotta magát a javítás lehetőségétől. A lágy gumin futott körével csak a 19. helyen állt, az ultralágyon pedig további próbálkozásaival sem tudott gyorsulni.
 
Bottas Mercedese már tele volt tankolva, amikor ő is bemutatott egy látványos hibát. Egyszerűen kirepült a pályáról, amikor megcsípte az első kanyar belső kerékvetőjét. A füves-kavicsos bukótéren átsodródva tért vissza a pályára, és ezzel a mögötte érkező Vettelt is megzavarta. A német később a 6-os kanyarban is bemutatott egy piruettet.
 
Az utolsó félórában végül Alonso is felbukkant a pályán. Szuperlágy gumin teljesített első etapját, mely során a 16. helyig lépkedett előre. A spanyol aztán pár perccel a vége előtt, amikor már mindenki a versenytempóval foglalkozott, ultralágyas körrel robbantott, s lépett előre 7.-nek. Ha már rossz nap, legyen benne egy kis móka is…
 
20 perccel a leintés előtt Max Verstappen autója a 8-as kanyar felé tartva erejét vesztette és leállt. Miután a pálya ezen szakaszán nincs megnyitva a korlát, piros zászlóval szakították félbe a körözést, és ezzel együtt a hosszú etapokat. A Red Bull ezzel mindkét autóját műszaki hiba miatt vesztette el a hajrára – nem éppen ilyen első napról álmodtak.
 
Az újraindítás után kisebbfajta tumultus alakult ki a hajtűkanyarban. Lance Stroll Bottast próbálta elkerülni a kigyorsításkor, ám miközben jobbra húzta a kormányt, majdnem nekiment a közben megérkező Räikkönennek. Vettelnek eközben Hamiltonnal gyűlt meg a baja, aki szuperlágyas etapja során többször is feltartotta őt. „Ront, majd visszavesz” „Újra visszavett” – panaszkodott bajnoki ellenfelére többször is.
 
Vettelnek ezúttal be kellett érnie a harmadik hellyel, az edzés Räikkönené lett. A monacói pole-szerző a délelőtti korai megpördülése után egyetlen hibát sem vétett, ami a csúszós pályán elismerésreméltó teljesítmény. Ráadásul következetesen gyors volt egy körön és a hosszú etapokon is.
 
Kanadai Nagydíj, 2. szabadedzés – végeredmény:
1. Kimi Räikkönen Ferrari 1:12,935 41
2. Lewis Hamilton Mercedes 1:13,150 +0,215 41
3. Sebastian Vettel Ferrari 1:13,200 +0,265 41
4. Valtteri Bottas Mercedes 1:13,310 +0,375 42
5. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:13,388 +0,453 25
6. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:14,063 +1,128 38
7. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:14,245 +1,310 19
8. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:14,299 +1,364 46
9. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Renault 1:14,461 +1,526 38
10. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:14,501 +1,566 41
11. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:14,566 +1,631 33
12. Nico Hülkenberg Renault 1:14,604 +1,669 38
13. Carlos Sainz Toro Rosso-Renault 1:14,621 +1,686 43
14. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:14,676 +1,741 35
15. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:15,072 +2,137 8
16. Jolyon Palmer Renault 1:15,127 +2,192 40
17. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:15,240 +2,305 40
18. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:15,611 +2,676 31
19. Stoffel Vandoorne McLaren-Honda 1:15,624 +2,689 20
20. Pascal Wehrlein Sauber-Ferrari 1:16,308 +3,373 31
 
© 2013-2017 VETTEL.GPORTAL.HU - JB17
MAGYARORSZÁG LEGFORGALMASSABB SEBASTIAN VETTEL RAJONGÓI OLDALA

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic
Íratkozz fel hírlevelünkre, ha minden versenyhétvége előtt szeretnél értesítést kapni, hogy le ne maradj a Forma1 futamairólMi szóltunk!

FELÍRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE, NEM AKAROK LEMARADNI!

Image and video hosting by TinyPic

Vagyok, aki vagyok. Nem próbálok meg más lenni, mint  aki vagyok.  Néhány embernek talán tetszik, másoknak lehet, hogy nem. De ez az élet. - Sebastian Vettel
Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPic


**A legújabb magyarországi mémes oldal. Ismerd meg most!Oszd, lájkold!** Nevess, szórakozz, kattints ide! Ne unatkozz!*    *****    Nézz élõ live filmet gportalon! 0-24-ben! Klikk ide! Filmek élõ live!!!!!    *****    SELENA GOMEZ MAGYARORSZÁG - TUDJ MEG TÖBBET SELENA GOMEZ MAGÁNÉLETÉRÕL, SZERELMÉRÕL, CSALÁDJÁRÓL, KARRIERÉRÕL!    *****    HA TE IS IMÁDOD A ZÖLD ÍJÁSZ VILÁGSIKERÛ SOROZAT ELBÛVÖLÕ SZERELMESPÁRJÁT AKKOR ITT A HELYED! MAGYAR OLICITY SITE    *****    The Vampire Diaries & The Originals szerepjáték - ha kedveled a sorozatokat és írni is szeretsz, ne habozz!    *****    Rendhagyó kedvezményt ajánlok Nektek, Te monhatod meg, hogy mi legyen az ára. Pl.: Születési, párkapcsoklati, horoszkóp.    *****    KÖNYVismertetõk, kötelezõ olvasmányok    *****    BOOKFANCLUB -> A könyvek birodalma elvezet a képzelet csendes világába!<<-BOOKFANCLUB    *****    Ingyenes, korlátlan képfeltöltés!!! www.kepfeltolto.eu    *****    Autista - Állatbarát - Homoszexuális - Intelligens - Kívülálló - Mûvészlélek - Segítõkész - Toleráns    *****    Portálépítés és portáldíszítés kezdõknek és haladóknak! Rengetek leírás, JavaScriptek , CSS ,HTML kódok,Design!    *****    HAT ÉVE ONLINE! - LÁTOGASS EL MAGYARORSZÁG EGYETLEN MÛKÖDÕ SELENA GOMEZZEL FOGLALKOZÓ OLDALÁRA! - HAT ÉVE ONLINE!    *****    A SZULTÁNA: HÍREK - KÉPEK - SOROZATISMERTETÕK - TÖRTÉNELMI INFÓK - ÉRDEKESSÉGEK MINDEN MENNYISÉGBEN A SOROZATRÓL    *****    Bûbájos boszorkák - Charmed - Extrák - Érdekességek - Cikkek - Interjúk - Bûbájos boszorkák - Charmed - Charmed -Játékok    *****    Itt a nyár! Kivirágzott a mályva és a pipitér! Hogy mit szólt ehhez a két virágmanó? Gyere, és olvasd el a Mesetárban!    *****    STITCHERS - Magyarország egyetlen oldala a természetfeletti krimi-drámasorozatról! A Stitchers sorozatot megéri nézni!    *****    Nézz Élõ live filmet gportalon. Klikk klikk klikk.    *****    Gréti. 23. Egyetemista. Chevelle. Rap. Jégkorong. Ottawa Senators. Jean-GabrielPageau. Írás. Olvasás. Blog. (:    *****    Élõ live mozifilmek. Ha szereted a filmeket, sorozatokat, meséket akkor itt a helyed!    *****    Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok