Hírek Sebastianról ( news ) |
Folytatódik az átszervezés: kulcsfigurák távoztak a Ferraritól2014.12.17. 15:01
A Ferrari kedden hivatalosan is bejelentette, meneszti Forma-1-es csapatának két főmérnökét, azaz Pat Fryt és Nikolasz Tombaziszt. A vörösök ezzel párhuzamosan azt is megerősítették, hogy a technikai igazgató, James Allison a jövőben még több szerepet kap az alakulatnál.
2014-ben kiábrándító évet zárt a Ferrari, 1993 után először ugyanis egyik versenyzőjük sem tudott Forma-1-es futamgyőzelmet szerezni, sőt a világbajnoki dobogóról is lecsúsztak (a csapat negyedik lett a gyártók bajnokságában). Az, hogy idén nem lesz esélyük a bajnoki cím megszerzésére, már a szezon elején egyértelművé vált, ezért a vezetőség komoly átalakításokba kezdett. Tavasszal új csapatvezető érkezett a csapathoz, ősszel pedig az elnök Luca di Montezemolo mellett a motorrészleg vezetője, Luca Marmorini is menni kényszerült.
A szezonzáró után az áprilisban kinevezett csapatvezető, Marco Mattiacci is elveszítette pozícióját, helyét Maurizio Arrivabene vette át. Az átalakítások azonban ezzel még nem értek véget, a mai napon ugyanis hivatalossá vált, hogy az istálló két főmérnökének, azaz Pat Frynak és Nikolasz Tombazisznak is mennie kell – azt, hogy ők elhagyják a vörösöket az elmúlt hetekben több komoly lap is tényként közölte. A görög szakember távozásával egyébként a 2000-es évek sikercsapatának egyik utolsó még a Ferrarit erősítő tagja int búcsút a vörösöknek. Tombazisz 1997-ben érkezett a Ferrarihoz, ahol – egy mclarenes kitérő után – 2006-ban nevezték ki főtervezőnek.
Az átszervezést a hivatalos közlemény szerint maga Arrivabene kezdeményezte, néhány nappal kinevezését követően – az új csapatvezető átláthatóbb struktúrát akar létrehozni egyértelmű felelősségi körökkel. A mai bejelentéssel az is hivatalossá vált, hogy a Lotustól érkező James Allinson a jövőben még több szerepet kap a vezetőségtől, hiszen a pályamérnöki feladatkört is ő fogja betölteni. Neki két, a Ferrari által felfedezett olasz mérnök jelent majd, a főtervezőként dolgozó Simone Resta és a motorrészlegért felelős Mattia Binotto. Az utóbbi szakember munkáját többek között a motorrészleg ügyvezető igazgatója, Lorenzo Sassi segíti majd.
A Scuderia Ferrari Forma-1-es tevékenységeit Massimo Rivola fogja menedzselni, a gyár GT-s részlegéért pedig Antonio Coletta irányítja. A Ferrari versenyzői akadémiáját a jövőben is Luca Baldisserri vezeti majd, aki közvetlenül Arrivabenének küldi jelentéseit. Az új csapatvezető a most létrehozott kereskedelmi részleget is vezeti majd, az eddigi sajtószóvivő, Renato Bisignani a marketingosztályhoz csatlakozik. Helyét az ismert Forma-1-es szakíró, Alberto Antonini veszi át, aki az elmúlt időszakban nemcsak újságíróként, hanem a Rai és a Sky televíziós szakkommentátoraként is dolgozott – a folytatásban ő fogja vezetni a most megalakuló „digitális csapatot” is.
Fontos statisztikák a 2014-es évről2014.12.16. 20:00
Azt szinte mindenki tudja, hogy a legtöbb futamgyőzelmet Lewis Hamilton, a legtöbb rajtelsőséget pedig Nico Rosberg szerezte 2014-ben, azt viszont talán kevesebben, hogy ki teljesítette a legtöbb kört és ki kapta a legtöbb büntetést. A BBC listájának segítségével ennek is utánajártunk.
Győzelmek
|
Versenyző
|
Csapat
|
|
Hol szerezte győzelmeit?
|
1.
|
Lewis Hamilton
|
Mercedes
|
11
|
Maláj Nagydíj, Bahreini Nagydíj, Kínai Nagydíj, Spanyol Nagydíj, Brit Nagydíj, Olasz Nagydíj, Szingapúri Nagydíj, Japán Nagydíj, Orosz Nagydíj, Amerikai Nagydíj, Abu-dzabi Nagydíj
|
2.
|
Nico Rosberg
|
Mercedes
|
5
|
Ausztrál Nagydíj, Monacói Nagydíj, Osztrák Nagydíj, Német Nagydíj, Brazil Nagydíj
|
3.
|
Daniel Ricciardo
|
Red Bull
|
3
|
Kanadai Nagydíj, Magyar Nagydíj, Belga Nagydíj
|
Rajtelsőségek
|
Versenyző
|
Csapat
|
|
Hol szerezte rajtelsőségeit?
|
1.
|
Nico Rosberg
|
Mercedes
|
11
|
Bahreini Nagydíj, Monacói Nagydíj, Kanadai Nagydíj, Brit Nagydíj, Német Nagydíj, Belga Nagydíj, Japán Nagydíj, Amerikai Nagydíj, Brazil Nagydíj, Abu-dzabi Nagydíj
|
2.
|
Lewis Hamilton
|
Mercedes
|
7
|
Ausztrál Nagydíj, Maláj Nagydíj, Kínai Nagydíj, Spanyol Nagydíj, Olasz Nagydíj, Szingapúri Nagydíj, Orosz Nagydíj
|
3.
|
Felipe Massa
|
Williams
|
1
|
Osztrák Nagydíj
|
Leggyorsabb körök
|
Versenyző
|
Csapat
|
|
Hol futotta meg a leggyorsabb kört?
|
1.
|
Lewis Hamilton
|
Mercedes
|
7
|
Maláj Nagydíj, Brit Nagydíj, Német Nagydíj, Olasz Nagydíj, Szingapúri Nagydíj, Japán Nagydíj, Brazil Nagydíj
|
2.
|
Nico Rosberg
|
Mercedes
|
5
|
Ausztrál Nagydíj, Bahreini Nagydíj, Kínai Nagydíj, Magyar Nagydíj, Belga Nagydíj
|
3.
|
Sebastian Vettel
|
Red Bull
|
2
|
Spanyol Nagydíj, Amerikai Nagydíj
|
4.
|
Kimi Räikkönen
|
Ferrari
|
1
|
Monacói Nagydíj
|
4.
|
Felipe Massa
|
Williams
|
1
|
Kanadai Nagydíj
|
4.
|
Sergio Pérez
|
Force India
|
1
|
Osztrák Nagydíj
|
4.
|
Valtteri Bottas
|
Williams
|
1
|
Orosz Nagydíj
|
4.
|
Daniel Ricciardo
|
Red Bull
|
1
|
Abu-dzabi Nagydíj
|
Teljesített körök
|
Versenyző
|
Csapat
|
Hány kört teljesített?
|
1.
|
Jenson Button
|
McLaren
|
1120
|
2.
|
Kevin Magnussen
|
McLaren
|
1111
|
3.
|
Valteri Bottas
|
Williams
|
1110
|
4.
|
Daniel Ricciardo
|
Red Bull
|
1095
|
5.
|
Kimi Räikkönen
|
Ferrari
|
1076
|
6.
|
Fernando Alonso
|
Ferrari
|
1066
|
7.
|
Nico Rosberg
|
Mercedes
|
1063
|
8.
|
Lewis Hamilton
|
Mercedes
|
1048
|
9.
|
Nico Hülkenberg
|
Force India
|
1036
|
10.
|
Jean-Éric Vergne
|
Toro Rosso
|
971
|
11.
|
Sebastian Vettel
|
Red Bull
|
970
|
12.
|
Romain Gorjsean
|
Lotus
|
963
|
13.
|
Felipe Massa
|
Williams
|
954
|
14.
|
Esteban Gutiérrez
|
Sauber
|
933
|
15.
|
Danyiil Kvjat
|
Toro Rosso
|
924
|
16.
|
Sergio Pérez
|
Force India
|
891
|
17.
|
Adrian Sutil
|
Sauber
|
858
|
18.
|
Pastor Maldonado
|
Lotus
|
847
|
19.
|
Max Chilton
|
Marussia
|
769
|
20.
|
Jules Bianchi
|
Marussia
|
754
|
21.
|
Marcus Ericsson
|
Caterham
|
714
|
22.
|
Kobajasi Kamui
|
Caterham
|
663
|
23.
|
Will Stevens
|
Caterham
|
54
|
24.
|
André Lotterer
|
Caterham
|
1
|
Élen töltött körök száma
|
Versenyző
|
Csapat
|
Hány kört töltött az élen?
|
1.
|
Lewis Hamilton
|
Mercedes
|
495 (az összes 43,65%-a)
|
2.
|
Nico Rosberg
|
Mercedes
|
483 (az összes 42,59%-a)
|
3.
|
Daniel Ricciardo
|
Red Bull
|
72 (az összes 6,35%-a)
|
4.
|
Fernando Alonso
|
Ferrari
|
32 (az összes 2,82%-a)
|
5.
|
Felipe Massa
|
Williams
|
30 (az összes 2,65%-a)
|
6.
|
Sergio Pérez
|
Force India
|
11 (az összes 0,97%-a)
|
7.
|
Nico Hülkenberg
|
Force India
|
5 (az összes 0,44%-a)
|
8.
|
Valtteri Bottas
|
Williams
|
4 (az összes 0,35%-a)
|
9.
|
Jenson Button
|
McLaren
|
1 (az összes 0,09%-a)
|
10.
|
Sebastian Vettel
|
Red Bull
|
1 (az összes 0,09%-a)
|
Büntetések
|
Versenyző
|
Csapat
|
Hányszor büntették?
|
1.
|
Pastor Maldonado
|
Lotus
|
10
|
2.
|
Esteban Gutiérrez
|
Sauber
|
8
|
3.
|
Jean-Éric Vergne
|
Toro Rosso
|
8
|
4.
|
Romain Gorjsean
|
Lotus
|
6
|
5.
|
Max Chilton
|
Marussia
|
4
|
6.
|
Jules Bianchi
|
Marussia
|
4
|
7.
|
Danyiil Kvjat
|
Toro Rosso
|
3
|
8.
|
Kevin Magnussen
|
McLaren
|
3
|
9.
|
Sebastian Vettel
|
Red Bull
|
2
|
10.
|
Daniel Ricciardo
|
Red Bull
|
2
|
11.
|
Adrian Sutil
|
Sauber
|
2
|
12.
|
Sergio Pérez
|
Force India
|
2
|
13.
|
Fernando Alonso
|
Ferrari
|
2
|
14.
|
Nico Hülkenberg
|
Force India
|
2
|
15.
|
Valteri Bottas
|
Williams
|
1
|
16.
|
Kobajasi Kamui
|
Caterham
|
1
|
17.
|
Marcus Ericsson
|
Caterham
|
1
|
18.
|
Lewis Hamilton
|
Mercedes
|
1
|
19.
|
Jenson Button
|
McLaren
|
1
|
20.
|
Felipe Massa
|
Williams
|
1
|
21.
|
Nico Rosberg
|
Mercedes
|
0
|
22.
|
Kimi Räikkönen
|
Ferrari
|
0
|
23.
|
Will Stevens
|
Caterham
|
0
|
24.
|
André Lotterer
|
Caterham
|
0
|
Tóból halászták ki a Red Bull ellopott trófeáit2014.12.16. 18:52
December 6-án hajnali fél 2 óra tájékán ismeretlen tettesek betörtek a Red Bull F1-es istálló Milton Keynes-i főhadiszállására, ahonnan több mint 60 trófeát eltulajdonítottak.
Ami friss hír, hogy a nyomozást vezető Chris Oakman mai híradása szerint az ellopott serlegek egy részét, körülbelül 20 darabot a tegnapi nap során egy speciális mentőcsapat kihalászta a Sandhurst közelében fekvő Horseshoe-tóból (szabadfordításban: Patkó-tó).
„Becsléseink szerint 20 trófeát mentettünk ki a tóból, de a pontos szám meghatározásában a Red Bull segítségét kértük, mivel a kupák egy része megsérült” – számolt be róla a detektív.
Arról nincsenek információink, hogy vajon hány helyi horgásznak volt jó kapása az elmúlt napokba – komoly kincsek akadhattak horogra…
Új szponzor csatlakozott a Ferrarihoz2014.12.16. 17:26
Egy nappal azt követően, hogy a csapat hivatalosan is bejelentette Esteban Gutiérrez szerződtetését, a Ferrari Forma-1-es alakulata azt is megerősítette, hogy szponzori megállapodást kötött a mexikói érdekeltségű América Móvil Csoporttal.
Miután hivatalossá vált, hogy a 23 éves mexikói versenyző csatlakozik a vörösökhöz, sokan biztosra vették, hogy a pályafutását támogató telekommunikációs cégóriás is a Ferrarinál fog kikötni. A bejelentésre alig 24 órát kellett várni, az olasz alakulat ugyanis kedden egy hivatalos közleményben tudtatta a nagyvilággal, hogy szerződést kötött az América Móvillal.
A világ egyik vezető telekommunikációs cégeként aposztrofált América Móvil leányvállalatai közé tartozik – többek között – a Telmex, Telcel és Claro, melyek a hivatalos közlemény szerint saját országaikban mind piacvezető vállalatok. A megegyezés értelmében az említett cég logói jelennek majd meg csapatnál.
A Ferrari közleményéből kiderül, hogy a feliratok a 2015-ös versenyautón is helyet kapnak – arról, hogy egészen pontosan hol és mekkora felületen egyelőre nem érkezett információ –, valamint a két állandó versenyző (Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel) és a harmadik számú pilóta (Esteban Gutiérrez) ruházatán is láthatóak lesznek.
Visszatekintés a 2014-es szezonra: red bull racing2014.12.16. 08:00
Az Infiniti Red Bull Racing 2014-es szezon összefoglaló videója! Daniel Ricciardo első győzelme Kanadában, és Sebastian Vettel búcsúzása a Red Bulltól Abu Dhabiban!
MiniDrivers - a legemlékezetesebb előzések2014.12.15. 20:32
Íme a legújabb Minidrivers rész; amiben a legemlékezetesebb pillanatokat, és előzéseket nézhetjük meg picit másképpen.
Vettelnek többet ér az első ferraris cím, mint az ötödik Red Bull-os?2014.12.15. 20:06
A Ferrarihoz szerződő Sebastian Vettel számára sokkal többet jelentene az, ha megszerezhetné első világbajnoki címét a vörösök pilótájaként, mintha a jövőben ötödször is felérne a csúcsra a Red Bull alkalmazásában – jelentette ki a német idei csapattársa, Daniel Ricciardo.
A német versenyzőt a 2010-es és a 2013-as szezon között senki sem tudta megállítani, idén viszont nemcsak a bajnoki címet veszítette el, hanem a csapattárssal vívott küzdelemben is alulmaradt. Daniel Ricciardo 2014-ben három futamgyőzelmet szerzett, míg Vettel egyszer sem állhatott fel a dobogó legmagasabb fokára és az év végi összesítésében is „csak” az ötödik helyet tudta megszerezni, míg márkatársa harmadikként zárta a szezont.
A négyszeres világbajnok Japánban bejelentette, az évad végén elhagyja a Red Bullt, Abu-Dzabiban pedig az is hivatalossá vált, hogy 2015-től a Ferrari versenyzője lesz. A fiatal ausztrál nem hiszi, hogy kettejük összecsapásának eredménye közrejátszott Vettel döntésében; szerinte a németet az új kihívások motiválták és az, hogy a Ferrarival is felérjen a csúcsara, ezt a győzelmet ugyanis sokkal többre becsülné, mint egy ötödiket, amit „nevelőegyesülete”, azaz a Red Bull színeiben szerez.
„Szerintem ez [hogy új kihívásokra vágyott] sokkal érthetőbbé teszi Sebastian döntését” – nyilatkozta Ricciardo a crash.net egyik munkatársának. „Teljesen egyértelmű az, hogy nem akart egy olyan szezont, mint az idei volt, és ez talán mindent más megvilágításba helyezett. Négy világbajnoki címet nyert a Red Bull versenyzőjeként, nem lehet, hogy az ötödik sokkal vonzóbb volna számára, ha egy másik csapattal tudná megszerezni?” – folytatja a 25 éves sportember, aki nyilatkozata során ismét kihangsúlyozta, tudja Vettel ilyen szenvedéllyel gondol magára a Ferrarira.
„Tudom, milyen szenvedéllyel gondol a Ferrarira, de magukra a közúti autókra is. Tudom azt is, hogy nagy rajongója ennek a cégnek és magának a márkának is, ezért úgy gondolom, nem volt nehéz a távozás mellett dönteni és elfogadni a Ferrari ajánlatát – persze az ő szemszögéből nézve” – magyarázza az ausztrál versenyző, kinek korábbi csapattársa már teljesítette első ferraris tesztjét (a vörösök 2012-es versenygépét vitte pályára Olaszországban).
Ferrari: A forradalmi átalakítás is visszaüthet?2014.12.15. 17:45
Változásra van szüksége a Ferrarinak, ám az is visszaüthet, ha túlreagálják az eredménytelenséget, s túlzásba viszik az átalakítást – véli az istálló korábbi sikerkovácsa, Jean Todt.
Egyre távolibb emléknek tűnik a Ferrari számára 2007, amikor Kimi Räikkönennel utoljára nyertek világbajnoki címet. A csapatot akkor még a Michael Schumacher neve által fémjelzett korszak megalapozója, Jean Todt irányította, aki a következő évben fordított hátat a vörösöknek. Azóta tart a mélyrepülés Maranellóban, melyet idén gyökeres átszervezésekkel kíván megfékezni az új vezetőség.
Az azóta már FIA-elnök Todt az olasz Rai televíziónak nyilatkozva elmondta, a Ferrarinak valóban frissítésre van szüksége, ám szerinte azzal is hibát követnének el, ha most forradalmi változásokat hajtanának végre a sikertelenség miatt. „A Ferrari nem beteg. Ezt egy kicsit túlzó lenne állítani. Valamennyien tudjuk, milyen népszerű a Ferrari a világban, Olaszországban pedig különösen, ahol az érzelmek problémát is jelenthetnek. Ez az elragadtatás időnként azt eredményezi, hogy a Ferrari gyorsabban hoz döntéseket, mint más csapatok. Mondhatjuk, hogy a Ferrari egy kicsit fáradt ember benyomását kelti, akinek orvoshoz kell mennie” – intette óvatosságra a francia volt csapatát.
„A helyzetet részletesen ki kell elemezni, majd meg kell alkotni a tervet a fejlődésre, de mindezt forradalom nélkül. A győzelem a Ferrari múltjának része, de mindig nem lehet nyerni. Emlékszem, amikor mi nyerni kezdtünk, sokan mondogatták, hogy belefáradtak a győzelembe, mert már előre tudták, mi lesz a futamok eredménye. A valóságban nem mindig érzel elégedettséget.”
A 68 esztendős francia végül a Ferrari új csapatfőnökét, Maurizio Arrivabenét, valamint új versenyzőjét, Sebastian Vettelt is méltatta. Utóbbiról megjegyezte, a mezőny egyik legjobbjának tartja.
A négyszeres világbajnok érkezése ugyanakkor önmagában még nem jelent garanciát a sikerre. Todt egykori versenyzője, Gerhard Berger szerint igenis szükség lesz némi vérfrissítésre a csapatnál. „Sok múlik azon, Sebastian partnerekre talál-e a csapatnál. Egyedül nem lehet képes előrébb vinni a csapatot. A fejlődéshez egy sor hozzáértő szakemberre van szükség hozzá a technikai oldalon, a politika terén, a csapat egészénél. Mindegy, hogy Sebastian Vettelnek vagy Fernando Alonsónak hívják a versenyzőjüket, látható, hogy a versenyző önmagában nem elegendő. Megfelelő technikai csapatnak kell mögöttük állni. Sebastian a Red Bullnál ezt megkapta, ott volt Christian Horner, Helmut Marko és Adrian Newey is. Most hasonlóra kell törekednie a Ferrarinál. Ez az első feladat. Hiba lenne azonnali fejlődésre számítani” – nyilatkozta Berger a Motorsport Magazinnak.
Majd a Vettelre váró feladatokról is beszélt. „Sebastiannak villámgyorsan ki kell elemeznie, hogy mi az emberek legfőbb erőssége, milyen gyengéi vannak a csapatnak a technikai fronton, és ezekre megoldást kell találnia. Meg kell győznie a csapatvezetést arról, hogy új emberekre van szükség, akiket az előre meghatározott szerkezetbe építhetnek. Ez a legnehezebb ebben. De bízom Sebastianban.”
„Michael Schumachernek már egyszer sikerült. Neki ott volt Rory Byrne, Ross Brawn és a többiek, akik hozzásegítették őt a győzelemhez. Sebastian és közte még fölösleges lenne párhuzamot vonni. Michael már akkor tudta, kikkel érkezik, amikor váltott. Nem tudom, Sebastian tudja-e már ugyanezt” – mondta az osztrák.
Ferrari: Ne féljünk a változásoktól2014.12.14. 08:48
Komoly változások idejét éli jelenleg a Ferrari. Luca di Montezemolót Sergio Machionne váltotta az elnöki pozícióban, míg az F1-es istálló élére Stefano Domenicali helyett előbb Marco Mattiacci, majd Maurizio Arrivebene érkezett, Fernando Alonsót pedig Sebastian Vettel váltotta a pilótaülésben.
Noha a Mercedesnél például úgy vélik, ez a sok-sok hirtelen és drasztikus változtatás a rivális csapatoknál a kapkodás jele, ami rövid távon mindenképp nekik kedvezhet, Sergio Marchionne elnökúr a Ferrari szokásos év végi, elő-karácsonyi estebédjén megnyugtatta övéit, és arra kérte a maranellói gyár összes dolgozóját, ne féljenek a változásoktól és az új idők kezdetétől.
„Ne féljetek a változásoktól, legyetek proaktívak és legyen bátorságotok új ötletekkel előállni. Tudom, hogy képesek vagytok erre, és ez az, amire a Ferrarinak szüksége van” – szólította meg övéit a Presidente, majd hozzátette: „Ebben a teremben nagyon sok tehetséges ember van jelen. Én azért vagyok itt, hogy a legjobbat hozzam ki belőletek és a rendelkezésetekre bocsássak minden szükséges erőforrást annak érdekében, hogy a fantasztikus versenyzőink képességeivel kombinálva olyan pozícióba kerüljünk, hogy a győzelmekért harcolhassunk.”
„Ezért is neveztem ki csapatfőnöknek Maurizio Arrivabenét, aki biztosíték arra, hogy a Ferrari előnyt kovácsoljon nagyon hatékony irányítóinak munkájából. Minden bizodalmam Maurizióban van. Ő régóta ismeri ezt a világot, és minden képessége megvan ahhoz, hogy elkormányozza a Scuderiát ebben a nemcsak számunkra, de általában véve a Formula-1 számára is nehéz időben” – ért mondandója végére Marchionne, átadva a szót az imént fényezett Arrivabenének.
„Büszke vagyok, hogy ennek a nagyszerű vállalatnak dolgozhatok, amely a legjobb mindközül. Egy cég annyi, amennyit a dolgozói érnek, és jelen esetben én a legkülönlegesebb emberekkel dolgozhatok együtt. Most azért vagyunk itt, hogy együtt várjuk a karácsony eljövetelét, de januártól kezdve mindenkitől támadó magatartást szeretnék látni, mert a célunk az, hogy a Scuderiát visszajuttassuk méltó helyére az F1-ben” – mondta el a csapatfőnök.
Érdekesség, hogy a rendezvényen a Ferrari jövő évi F1-es pilótái, Kimi Raikkönen és Sebastian Vettel mellett a frissen a McLarenhez átigazolt Fernando Alonso is részt vett, sőt, a spanyolnak még néhány szép búcsúajándékkal is kedveskedtek.
Hivatalosan a Scuderia Ferrari versenyzője2014.12.13. 16:24
A Ferrari csapat hivatalos oldalán már elérhető Sebastian Vettel életrajza.
KARRIER:
1995-2002 Gokart győztes különböző címekkel
2003 Második a F.BMW ADAC Eifelland Versenyen
2004 F.BMW ADAC bajnok az ADAC Berlin-Brandenburg e.V-n.
2005 5. az F3 Európa ASL-Mucke Motorsport kategóriában
2006 2. az F3 Európa ASM Formule 3-ban és tesztpilóta a BMW Sauber F1 Team-nél.
2007 14. az F1 Világbajnokságban a BMW Sauberrel és a Scuderia Toro Rossoval (6 pont)
2008 8. az F1 világbajnokságban a Scuderia Toro Rosso csapattal (35 pont)
2009 2. az F1világbajnokságban a Red Bull Racing csapattal(84 pont)
2010 F1 világbajnok a Red Bull Racing-el (256 pont)
2011 F1 világbajnok Red Bull Racing-el (392 pont)
2012 F1 világbajnok Red Bull Racing-el (281 pont)
2013 F1 világbajnok Red Bull Racing-el (397 pont)
2014 5. a F1 világbajnokságban a Red Bull Racing-el (167 pont)
Születésnap: 1987. július 03.
Születési hely: Heppenheim - Németország
Magasság: 1,75 M
Súly: 62 kg
Családi állapot: Egyedülálló (Sebastiannak van egy kislánya, és barátnőjével Hannával élnek együtt, családi házukban.)
Hobbi: Labdarúgás, sport általában
Versenyek: 139
Győzelem: 39
Pole pozíciók: 45
Dobogós helyezések: 66 (1:39 2:14 3:13)
Leggyorsabb körök: 24
Pont: 1618
| |
|
|
|
Üdvözöllek Sebastian Vettel magyar rajongói oldalán. A legfrissebb információkat osztom meg Sebastian Vettelről. Hírek, képek, videók! Ha Te is szereted Sebastiant kövess bennünket facebookon, twitteren, instagram.
További információkért,és friss hírekért kövesd a https://www.facebook.com/vettelhungary/ facebook oldalt!
| |
|
A 2021-es versenynaptár
Május 23.: Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
Június 6.: Azeri Nagydíj, Baku
Június 13.: Kanadai Nagydíj, Montreal
Június 27.: Francia Nagydíj, Le Castellet
Július 4.: Osztrák Nagydíj, Spielberg
Július 18.: Brit Nagydíj, Silverstone
Augusztus 1.: Magyar Nagydíj, Hungaroring
Augusztus 29.: Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5.: Holland Nagydíj, Zandvoort
Szeptember 12.: Olasz Nagydíj, Monza
Szeptember 26.: Orosz Nagydíj, Szocsi
Október 3.: Szingapúri Nagydíj, Szingapúr
Október 10.: Japán Nagydíj, Szuzuka
Október 24.: Egyesült Államok Nagydíja, Austin
Október 31.: Mexikói Nagydíj, Mexikóváros
November 7.: Brazil Nagydíj, Sao Paulo
November 21.: Ausztrál Nagydíj, Melbourne
December 5.: Szaúd-Arábiai Nagydíj, Dzsidda
December 12.: Abu-Dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi
| |
|
|