Hírek Sebastianról ( news )
Archívum - 2017.

Vettel a listavezető

2017.06.24. 14:29
Címkék: hírek
Rekordgyanús mennyiségű kicsúszást, megpördülést és tolatást láthattunk az Azeri Nagydíj nyitónapján. A statisztikából kiderül, mely versenyzők hibáztak a legtöbbet, és mely kanyarok a legproblémásabbak.
 
A két szabadedzés során összesen 57 alkalommal lendült a sárga zászló Bakuban, egyszer virtuális biztonsági autóval, kétszer pedig piros zászlóval fogták vissza a mezőnyt. Bár erre vonatkozó információ nincs, az biztos, hogy ez az edzésnap a hibák szempontjából az utóbbi évek egyik listavezetője volt.
 
A vonatkozó statisztikákat a német Motorsport-Magazin gyűjtötte össze, és bár a sárga zászlós jelzések nem feltétlenül esnek egybe a vezetői hibákkal, beszédes adat, hogy a délutáni második gyakorlás 37 sárga zászlójából csupán egy volt köszönhető technikai hibának: Fernando Alonso váltóproblémája jelentette a kakukktojást. A több 36 esetben pályaelhagyás volt az ok.
 
Az első kanyarban volt a legtöbb elfékezés
 
A német szaklap kanyaronkénti statisztikát is közölt, melyből kiderül, a legtöbb bakit, 13-at az 1-es kanyarban láthattuk. 7-szer az első, 6-szor a második szabadedzésen csúsztak ki ott. A mutató nem meglepő, hiszen, a 2 kilométeres egyenes után e balkanyar előtt található a legkeményebb féktáv, melyen 2 másodperc alatt 4,6 G-erős is hat a versenyzőkre, s 340-ről nagyjából 120 km/órára lassulnak. A leglátványosabb hibát itt Max Verstappen vétette ott, aki túl későn döntötte el, hogy a kanyarbevétel helyett inkább a bukóteret kéne választania, s a falnak csapta Red Bullját.
 
A második legnehezebb kanyarnak a 3-as bizonyult, amely a második hosszú egyenes végén található, mely magába foglalja a második DRS-zónát is. Itt 320-ról 95 km/órára lassulnak az autók. Az első edzésen összesen 4-szer, a másodikon 6-szor lendült itt a sárga zászló.
 
A 8-as kanyarban is sok volt a hiba, és a nap három autótöréséből kettőre itt került sor. A pálya legkeskenyebb, bizonyos ponton mindössze 7 méter széles szakaszán és a lassú tempó (80 km/óra) ellenére könnyű hibázni, s ebben a magas kerékvetők is közrejátszanak. Délután összesen 8-szor sárgáztak ezen a helyen
 
Kanyarok és sárga zászlók pénteken (1. edzés/2. edzés):
 
1-es kanyar: 13 (7/6)
3-as kanyar: 10 (4/6)
8-as kanyar: 10 (2/8)
2-es kanyar: 9 (1/8)
15-ös kanyar: 7 (1/6)
4-es kanyar: 1 (0/1)
12-es kanyar: 1 (1/0)
 
Az edzésnap végén Sebastian Vettel még viccelődött is azon, hogy szinte a pálya összes bukóterét feltérképezte. „Pontosítanék: a 15-ösében nem jártam” – fűzte hozzá széles mosollyal. Az önirónia mögött azért némi bosszúság is lehetett: a bajnoki éllovas szokatlanul sokat hibázott, és mindenkinél többször idézett elő sárga zászlót: szám szerint 9-szer.
 
Ezzel Romain Grosjeant előzte meg eggyel, míg a „dobogó” harmadik fokára a csak délután szenvedő Lewis Hamilton állt fel.
 
Érdekesség, hogy a 20-ból mindössze 4 versenyző miatt nem lendült a sárga zászló a két edzés során. Ők Daniel Ricciardo (aki tavaly autót is tört itt), az újonc Lance Stroll, Nico Hülkenberg és Pascal Wehrlein voltak. Mindez persze nem jelenti azt, hogy egyikük sem vétett hibát, de olyan súlyosat nem, ami miatt figyelmeztetni kellett volna a társakat.
 
Versenyzők és sárga zászlók (1. edzés/2. edzés):
 
Vettel: 9 (2/7)
Grosjean: 8 (2/6)
Hamilton: 4 (0/4)
Palmer: 4 (2/2)
Alonso: 3 (0/3)
Vandoorne: 3 (1/2)
Verstappen: 3 (1/2)
Bottas: 2 (1/1)
Ericsson: 2 (0/2)
Massa: 2 (1/1)
Ocon: 2 (1/1)
Pérez: 2 (2/0)
Räikkönen: 2 (1/1)
Sainz: 2 (0/2)
Kvjat: 1 (0/1)
Magnussen: 1 (1/0)
 
A sok kicsúszásnak többféle oka van. Sokan a túl kemény gumikra panaszkodtak, melyeket a hektikus edzéseken, a pálya sajátosságai miatt, a meleg idő ellenére is nehéz volt munkára bírni. Ez megnehezítette az autók pályán tartását.
 
Romain Grosjeannak speciális problémája is volt: a fékekkel küzdött. „Egyáltalán nem éreztem őket” – magyarázta a Haas versenyzője. Sebastian Vettel eközben annak tudta be a sok hibát, hogy kevés a viszonyítási pont az egyforma kanyarokban. „Versenyzői szemszögből nehéz pálya ez, mert közel vannak a falak, és mind egyforma, ami miatt nincs viszonyítási pontod. Nem könnyű memorizálni a féktávokat, ami látszott is” – mutatott rá.
 
„Már nem is emlékszem, mikor használtam utoljára a hátramenetet, de ma háromszor is” – jegyezte meg. Az egyik legkomikusabb jelenetet a második edzés közepén láthattuk, amikor egyszerre csúsztak ki a 8-as kanyar bukóterébe Felipe Massával, aki aztán eltorlaszolta előtte a visszautat. „Egyenesen ment, az én gumim pedig blokkolt, és én is egyenesítettem. De elég sokáig tartott, mire megtaláltam a hátramenetet. A gombot vagy tizenötször nyomtam meg” – magyarázta Massa.
 
A trükkös 8-as
 
Ami a problémás 8-as kanyart illeti, Sergio Pérez a belső íven lévő kerékvetőt okolta a balesetéért, míg Jolyon Palmer elmondása szerint az ő hibája okát az jelentette, hogy rendkívül nehéz felmérni ott a féktávot. „Van, hogy irányításod alatt tartasz mindent, de lassúnak érzed magad, ezért a következő alkalommal egy kicsit jobban feszegeted a határt, és az már túl sok. A fékezés pengeélen táncolás. Én kicsit lassú voltam a nyolcasban, aztán egy kicsit később fékeztem, de blokkolt a kerekem, és egyenest a falnak mentem. Csak a fékezéssel kísérleteztem egy kicsit, de jött a blokkolás” – magyarázta a brit versenyző.
 
Vettel is hasonlótapasztalatokról számolt be. „Ma vagy hatvanszor teljesítettem azt a kanyart, és ebből harmincszor gondoltam úgy, hogy nem fogom bevenni Feszegeted a határokat, de ezen a helyen nagyon könnyű átlépni őket. Én párszor kihasználtam a dzsókeremet, és a bukóteret választottam. Nagyon szűk az a rész, és az emelkedőn fölfelé kell menned, a kanyart pedig vakon venni. És természetesen próbálsz a lehető legközelebb kerülni a falhoz” – magyarázta.
 
Érdekes lesz látni, hogy a folytatásban mennyire csökken a hibák száma Bakuban. A pálya felgumizódása talán segíthet, és talán a tét súlya is precízebbé teheti a versenyzőket. Vagy éppen hibába hajszolhatja őket. A múlt évben mindenesetre már láthattuk, hogy egy kaotikus délután milyen hatással lehet a mezőnyre. Akkor a GP2 versenyeit folyamatos balesetek és biztonsági autók jellemezték, amit látva az F1-es kollégák végül olyan óvatosak voltak vasárnap, hogy gyakorlatilag hibát sem láthattunk tőlük.

Szinte mindenütt kicsúsztam legalább egyszer…

2017.06.23. 18:58
Címkék: hírek
Sebastian Vettel nem találta a ritmust, az autójával sem teljesen elégedett még, ám így sem aggódik a folytatást illetően.
 
Erőpálya ide vagy oda, pénteken Bakuban nem az volt a kérdés, hogy a Ferrari mennyire képes közel kerülni a Mercedeshez, hanem az, hogyan került mindkét szabadedzésen a két esélyes elé a Red Bull és Max Verstappen. A holland remek formában körözött az azeri nyitónapon, a Scuderiáról ugyanez már nem egészen mondható el. Mindkét versenyzőjük számos alkalommal járt a bukótérben (igaz, ki nem…), Kimi Räikkönen a gumikkal bajlódott, és Sebastian Vettelnek sem sikerült összerakni egy jó kört.
 
A négyszeres világbajnoknak a nap végén fölvetették, a bukótereket legalább olyan jól feltérképezte, mint az ideális ívet. Nevetve jegyezte meg: „Pontosítanom kell: a tizenötös kanyar bukóterében egyszer sem jártam!”
 
„El kell ismernem, valóban szinte mindenütt kicsúsztam legalább egyszer. Nem is tudom pontosan, miért volt ez, hiszen a pálya ma nem is volt annyira csúszós. De ez egy elég nehéz pálya, a kanyaroknál nehéz viszonyítási pontot találni, tájékozódni. És ha csak egy kicsit fékezel később, máris érzed, hogy nem lesz meg a kanyar. Az edzéseken nyilván nem kockáztatsz, inkább mész egyenesen tovább. Ha nem teszed, akkor ezen a pályán igencsak nehéz dolgod lesz.”
 
„Bakunak megvan a maga varázsa, nem egy könnyű pálya. Sokszor voltam a pálya mellett, ezért nem is tudok mérleget vonni. Ez nem segít a ritmus megtalálásában. Még nem éreztem magam százszázalékosan az autóban. Kipróbáltunk pár dolgot, és nem működött minden. Nem állíthatom, hogy volt egyetlen hibátlan köröm is.”
 
Vettel előrebocsátotta, komolyan veszi a Red Bull pénteki erős formáját, és elképzelhetőnek tartja, hogy hatan lesznek esélyesek a pole-ra a szombati időmérőn. „A Red Bull nagyon jó volt, a Mercedesszel mindig számolni kell, de legalább mi is ott vagyunk elöl, ezért nem aggódom igazán a szombat és a vasárnap miatt” – tekintett előre a bajnoki tabella első helyén álló német.

Tolató autók, piros zászló és Verstappen-elsőség

2017.06.23. 18:39
Címkék: hírek
Flúgos napot zárt az F1 mezőnye Bakuban. A Red Bull meglepőnek mondható kettős sikert aratott pénteken, a második edzés a tucatnyi kicsúszásról, egy piros zászlóról és a győztes utolsó pillanatban elkövetett hibájáról szólt.
 
Délután még mindig 28 Celsius-fokot mértek Bakuban, ám a pálya hőmérséklete 10 fokkal csökkent az első edzésen mérthez képest. Az időmérő edzés és a verseny szempontjából a helyi idő szerint 17 órakor rajtoló edzés számít a reprezentatívabbnak, ezért a csapatoknak a 90 percben a legfőbb feladatot a gumik és a beállítások harmóniába hozása jelentette, mind egy körön, mind hosszabb távon. Ám mint kiderült, sokkal nehezebb dolguk volt, mint elsőre gondolták…
 
A második gyakorlás mozgalmasabban kezdődött az elsőnél, de azért voltak hasonlóságok is: már az első percekben több füstölős elfékezést, bukótérben parkolást, piruettet és tolatást láthattunk. Romain Grosjean, Carlos Sainz, Nico Hülkenberg, Sebastian Vettel, Fernando Alonso és Valtteri Bottas is hibázott látványosat az első félórában. Danyiil Kvjat kétszer is kicsúszott, másodjára pedig a pályabíróknak úgy kellett megfordítani a szűk helyen megrekedt, és még le is fulladt Toro Rossóját. Az orosz az elektromotor segítségével indította újra gépét.
 
Elismerés illette a Force India szerelőit: 5 perccel a kezdés után Sergio Pérez már menetre készen várakozott az első edzésen összetört autójában. A mexikói elismerte, rosszul használta a kerékvetőt, ám balesete után is csak amiatt aggódott, van-e elegendő tartalékelemük a folytatásra.
 
Az eredményjelzőn ezúttal is Max Verstappen neve villant fel az első helyen. Az első másfélórában leggyorsabb holland a lágy gumikon futott 1:43,9-es eredménnyel vitte a prímet. Christian Horner már a két edzés között sem győzte őt dicsérni, mennyire jól megy neki a piszkos, nehéz pályán. A holland mögé aztán Daniel Ricciardo is fölzárkózott az első félóra végéhez közeledve, ami azt jelezte, a Red Bull talán jól választott, amikor a „monzai” lapos hátsó szárnyat hozta el Azerbajdzsánba, s akár még meg is tréfálhatja a Ferrarit és a Mercedest.
 
Az első 30 perc végéhez közeledve a már az első edzésen is jó formát mutató két Force India követte a Red Bullokat (Pérez, Ocon sorrendben), mögöttük Lewis Hamilton 0,6 másodperces hátránnyal volt negyedik. Kimi Räikkönen már az első etapján folyamatosan a gumikra panaszkodott. „Szenvedek, mint az őrült! Főleg a bal elsővel” – mondta csapatának. Sebastian Vettel ekkor a 11., Valtteri Bottas a 12. helyen szerénykedett.
 
Az élmezőnyből elsőként éppen a finn merészkedett ki a szuperlágy gumikon a második etapja során. Az egyelőre bizonytalannak tűnő, többet is hibázó egyszeres futamgyőztes ezzel is csak a 3. helyre kapaszkodott fel, 0,4-es hátránnyal.
 
Vettel első próbálkozását már kisebb baleset zavarta meg. 33 perc elteltével Danyiil Kvjat azt prezentálta, hogyan kell Pirellivel Pirellit rombolni. Az egyik jobbosból agresszíven kigyorsítva megiramodott az autója hátulja, és jobb hátsó kerekével ledarált egy Pirelli-reklámfeliratot. Miután a törmelék a pálya szélén maradt, a versenyirányítás rövid időre a virtuális biztonsági autót „küldte pályára”.
 
A falat egyébként nemcsak az orosz érintette. Korábban az egyik Force India, aztán Max Verstappen és Felipe Massa is veszélyesen közel merészkedett hozzá.
 
Közel háromnegyed órát kellett várni arra, hogy valaki megszorongassa Verstappent. Vettel 1:43,615-ös körrel vette át a vezetést a szuperlágy gumin, de a holland ugyanezen gumitípuson szintén gyorsult, s egy csapásra vissza is vette az első helyet: 1:43,362-es időt futott. Következett Raikkönen, aztán Bottas, de mindketten elmaradtak tőle egy tizeddel.
 
A javításoknál már csak a kicsúszások jöttek sűrűbben, a szabadedzés pedig kezdett önmaga karikatúrájává válni. Az első etapok tucatnyi hibáját újabbak követték. Hamilton, Alonso és Verstappen is a bukótérbe menekítette autóját, Vettel és Massa pedig kötelékben csúszott ki a 8-as kanyarnál, dugót kialakítva ott. A brazil alig találta a hátramenetet, így az előtte álló Ferrarinak meg kellett várnia, amíg kitolat a szalagkorlátok közül.
 
Pár perccel később aztán már a pályán is dugó lett, Jolyon Palmernek hívták, aki a 8-as kanyarnál ugyanazt a hibát követte el, amit Pérez az első edzésen. Jobb kerekével a kitüremkedő falnak hajtott, majd meg is pihent ott. Egyre többen rebesgetik, hogy akár már a nyári szünetben véget érhet renault-s pályafutása, és ez az újabb hiba aligha javít a helyzetén.
 
Ezúttal is piros zászlós megszakítás következett, melynek köszönhetően úgy 10 percet veszített a mezőny. A hosszú etapokra fél órájuk maradt, ám volt, akinek a lendülete már pár kilométer megtétele után elfogyott. „Motor” – jött a mindent elmondó kommentár a lelassuló Fernando Alonsótól, akinek idén lassan a világ minden táján lesznek pályabíró ismerősei... Miután kiszállt, és megfékezte üresen elszabaduló McLarenjét, előbb számon kérte rajtuk, miért neki kell elkapnia a guruló fenevadat, aztán a kerítés mellől nézte a szerencsés többieket, akik nem Honda-motort használnak…
 
A hajrában az eredmény már nem változott, de az edzés képe sem: jöttek az újabb kicsúszások, a panaszok a gumikra és a forgalomra. Hamiltonnak és Räikkönennek volt egy meleg pillanata az első kanyarnál, ahol majdnem egymásba csúsztak; Bottas és Massa is teljesen kockásra fékezte az első abroncsát, a finn és Hamilton ráadásul a vártnál hamarabb be is fejezte a körözést.
 
A Ferrarik biztató köridőket produkáltak megtankolva, de a nap meglepetését a kis leszorítóerővel köröző Red Bullok vártnál jobb formája jelentette. Ám hogy még a leintés előtti pillanatokban is legyen egy csavar: a pénteken verhetetlen Verstappen pár másodperccel a vége előtt elfékezte magát az első kanyarban, és mivel túl későn választotta a bukóteret, végül összetörte Red Bullját….
 
Két Verstappen-elsőség keserű zárással, megszámlálhatatlan számú kicsúszás és két piros zászló – flúgosabban nem is kezdődhetett volna az Azeri Nagydíj. Már kíváncsian várjuk, milyen fordulatokat tartogat a folytatásban! Folytatás szombaton a harmadik szabadedzéssel, amely 11:55-ös műsorkezdéssel újra élőben lesz követhető az M4 Sporton és az m4sport.hu-n.
 
Azeri Nagydíj, 2. szabadedzés – végeredmény:
1. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:43,362 36
2. Valtteri Bottas Mercedes 1:43,462 +0,100 32
3. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:43,473 +0,111 34
4. Kimi Räikkönen Ferrari 1:43,489 +0,127 35
5. Sebastian Vettel Ferrari 1:43,615 +0,253 35
6. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:44,113 +0,751 27
7. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:44,306 +0,944 34
8. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Renault 1:44,321 +0,959 27
9. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:44,484 +1,122 37
10. Lewis Hamilton Mercedes 1:44,525 +1,163 23
11. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:44,609 +1,247 33
12. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:45,515 +2,153 15
13. Carlos Sainz Toro Rosso-Renault 1:45,733 +2,371 34
14. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:45,831 +2,469 33
15. Nico Hülkenberg Renault 1:46,003 +2,641 29
16. Jolyon Palmer Renault 1:46,061 +2,699 17
17. Stoffel Vandoorne McLaren-Honda 1:46,174 +2,812 28
18. Pascal Wehrlein Sauber-Ferrari 1:47,150 +3,788 25
19. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:47,347 +3,985 25
20. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:47,722 +4,360 22

Verstappené az első edzés, Vettel 3. lett

2017.06.23. 18:35
Címkék: hírek
Red Bullok az első két helyen az azerbajdzsáni nyitányon! Az edzést a hibázó Sergio Pérez miatt lendült piros zászló törte derékba.
 
Ultramodern épületek és középkori kőfalak, az év leghosszabb padlógázos és legkeskenyebb pályaszakasza – a naptár egyik legellentmondásosabb helyszínére érkezett a Forma–1 mezőnye. A 28 méterrel a tengerszint alatt fekvő Baku utcai versenypályája ötvözi az előző két, egymástól teljesen különböző versenyhelyszín sajátosságait, és amolyan Monacónak álcázott Monzaként állítja dilemma elé a mérnököket az autó beállítása terén. Választásra kényszerítve őket: leszorítóerő vagy magas végsebesség?
 
Ahány csapat, annyi helyzet, annyiféle vélemény. Több résztvevőnél tűntek fel a Kanadában, Spában vagy akár Monzában használatos hátsószárnyak, és az sem véletlen, hogy többen aerodinamikai mérésekkel kezdték a munkát a korábbi időzóna ellenére a megszokottnál egy órával később kezdődő pénteki első szabadedzésen. Köszönhetően a helyi idő szerint 14 órás rajtnak, a levegő hőmérséklete már a 30 Celsius-fokot közelítette, míg az aszfalt 54 fokos volt.
 
Az első mért időket a két Haas jegyezte, később a két Williams csatlakozott hozzájuk, a mezőny viszont csak később kezdett el igazán mozgolódni. A legjobbak közül Sebastian Vettel tűnt fel elsőként az első félóra végén, a lágy gumikon. Első köreiben elkövetett kisebb hibákat, de ezzel nem volt egyedül. A bukótérben járt többek között Felipe Massa, Kimi Räikkönen és Jolyon Palmer is.
 
Az első 30 perc Massa vezetésével telt le, a brazil 1:46,907 másodperc alatt ért körbe a 6 kilométeres pályán. Vettel fokozatosan lopakodott közelebb hozzá, de elé kerülnie első etapján nem sikerült. A Mercedesnek igen. A csapatnál Lewis Hamilton kezdett nagyobb lendülettel, aki 7. körében már 1:45,5-nél járt, azaz máris 1 másodperccel gyorsabb volt, mint egy éve, és tekintélyes, 0,8-es előnnyel átvette a vezetést az ideiglenesen élre ugró Sergio Péreztől. Valtteri Bottas eközben egy megpördüléssel, később pedig egy „falpuszival” irányította magára a figyelmet.
 
Az edzés lassan csordogáló első „félidejének” végén a kanadai győztes Pérez, Verstappen, Massa, Ocon, Ricciardo, Vettel, Bottas, Räikkönen és Magnussen előtt vezetett – a legjobb tízben a közepes gumit használó két Red Bullon kívül mindenki a lágy papucsokon futotta idejét. A mezőny második felében a McLarenek és Lance Stroll is az ultralágyakat próbálgatta, a két Toro Rossónak pedig még nem volt mért ideje. Mint kiderült a faenzaiakat nem műszaki hiba hátráltatta, az előre tervezett aerodinamikai mérések (új vezetőszárnyuk van) oltárán mondtak le a körözésről.
 
A perceken át tartó tétlenséget ismét a Haasok törték meg, aztán Max Verstappen már a szuperlágy gumikon hajtott a pályára. Minimális, 0,088 másodperces előnnyel állt vele az élre, ám egy hűtő kört követően már 1:44,762-t, aztán 1:44,410-et ért el.
 
Hiába voltak ekkor pályán a Mercedesek is, Hamilton és Bottas hosszabb szuperlágyas etapja során 1 másodpercen kívül rekedt a hollandhoz képest. Eléjük Ricciardo (+0,470), a használt lágy gumikon hajtó Vettel (+0,557) és Pérez (+0,988) is befurakodott.
 
A Ferrari egyébként egy hosszabb szünet után tűnt föl újra a pályán. Pontosabban a pályán és a bukótérben. Vettel előbb a 8-as kanyart egyenesítette ki, majd miután megállt, bal visszapillantójáról nagy nyugalommal távolított el egy ráakadó szemetet. Aztán a 3-as forduló bukóterében is járt. „Kiegyenesítettem a hármast. Forgalomba kerültem” – adott magyarázatot csapatának. Nem sokkal később a 9. helyen álló Räikkönen is megvizsgálta a bukótér minőségét.
 
Az ő hibájuk viszont semmi sem volt ahhoz képest, amit Pérez 20 perccel a leintés előtt követett el a pálya legkeskenyebb szakaszán. A középkori városfal bástyájának tövében, a balosban egy Hamilton tavalyi időmérőjét idéző manővert mutatott be: túl agresszíven gyorsított ki, a belső íven lévő kerékvető megdobta Force Indiáját, mely jobb első kerekével a falnak ütközött, majd letört darabjai mellett pihent meg.
 
A rózsaszín autó piros zászlót csalt elő, miután eltorlaszolta a pályát. A silverstone-iakat az vigasztalhatta, hogy csak egy pénteki váltó volt az autójukban, tehát az esetleges csere miatt nem kellett aggódniuk.
A takarítás közel negyed óráig tartott, így amikor a boxutca végén újra zöldre váltott a lámpa, már csak 6 percük maradt a versenyzőknek. Az éllovas Verstappent és a műszaki gondokkal szembesülő Jolyon Palmert kivéve mindenki ki is hajtott.
 
Pár vezetői hibát még láthattunk, a sorrendben jelentős változást viszont már nem. Az első szabadedzés kettős Red Bull-sikert hozott, ami egy erőpályán biztató kezdés az osztrákok számára. Verstappen közel fél másodperccel volt gyorsabb csapattársánál, a bajnoki címért harcolók közül a lágy gumin futó Vettel a 3., Hamilton az 5. helyen végzett.. A legjobb tíz közé Bottas, Ocon, Massa, Räikkönen és Kvjat fért be, a Mclareneknél ezúttal a 15.-ként záró Stoffel Vandoorne volt a gyorsabb, a sort pedig a két Sauber zárta.
 
A bakui program délután folytatódik, a második szabadedzést 14:55-ös műsorkezdéssel az M4 Sport és az m4sport.hu élőben közvetíti.
 
Azeri Nagydíj, 1. szabadedzés – végeredmény:
1. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:44,410 19
2. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:44,880 +0,470 22
3. Sebastian Vettel Ferrari 1:44,967 +0,557 20
4. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:45,398 +0,988 16
5. Lewis Hamilton Mercedes 1:45,497 +1,087 16
6. Valtteri Bottas Mercedes 1:45,737 +1,327 19
7. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:45,752 +1,342 24
8. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:45,968 +1,558 25
9. Kimi Räikkönen Ferrari 1:46,000 +1,590 18
10. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Renault 1:46,617 +2,207 11
11. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:46,649 +2,239 28
12. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:46,721 +2,311 23
13. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:46,837 +2,427 22
14. Nico Hülkenberg Renault 1:47,217 +2,807 21
15. Stoffel Vandoorne McLaren-Honda 1:47,446 +3,036 22
16. Carlos Sainz Toro Rosso-Renault 1:47,501 +3,091 13
17. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:47,551 +3,141 20
18. Jolyon Palmer Renault 1:47,525 +3,115 15
19. Pascal Wehrlein Sauber-Ferrari 1:49,048 +4,638 19
20. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:49,937 +5,527 21

A nyári szünet után eldőlhet Vettel sorsa

2017.06.23. 18:32
Címkék: hírek
Határidőről nem tud, mégis van esély arra, hogy Sebastian Vettel jövője tisztázódni fog az Olasz Nagydíjig.
 
Három versenyt már nyert, minden hétvégére esélyesként érkezik, ráadásul jó ideje bajnoki éllovasként – ez merőben más helyzet, mint amilyenben Sebastian Vettel a múlt év második felében volt. Emiatt az esélyek is javultak arra, hogy a német hosszabbítson a Ferrarival.
 
Ám hiába a sikerek, ő elmondása szerint továbbra sem kíván 2018-cal foglalkozni. „Pillanatnyilag eléggé sok a dolgunk a szezon ezen szakaszában. Sok versenyünk van rövid időn belül. Talán a nyáron, akkor egy kicsit több időnk lesz erre” – bocsátotta előre a négyszeres világbajnok, aki menedzser híján maga kénytelen tárgyalóasztalhoz ülni a vezetőséggel.
 
Mindezek alapján mutatkozik esély arra, amiről már hetekkel ezelőtt beszéltek Olaszországban: a Ferrari Monza környékén ismertetheti 2018-as felállását. Sergio Marchionne elnök állítólag ezt a határidőt adta Vettelnek – igaz, ő erről mit sem tud. „Nem tudok róla, hogy lenne határidő, talán meg kéne kérdeznem valakit erről. A szerződések általában január elsejével kezdődnek és december harmincegyedikén járnak le, szóval a határidő talán december vége. Legalábbis úgy tudom, a mostani szerződésem akkor jár le, de ebben nem vagyok biztos” – mondta a német.
 
Azt mindazonáltal nyomatékosította, jelenleg remekül érzi magát bőrében. „Ez egy nagyon fontos év számunkra. Kezdenek jönni az eredmények, melyekért már jó ideje dolgozunk. Remélem, hogy ez csak a kezdet, és még ennél is többre lehetünk képesek. Nagyon jól érzem magam most.”
 
Pletykák szerint a Ferrari kettős plusz egy éves szerződést kínál versenyzőjének, azaz 2019-ig biztosítaná helyét a csapatban, és opciós joga lenne a 2020-as hosszabbításra.
 
Korábbi mentora és felfedezője, Helmut Marko számára nem kétséges, hogy Vettel Maranellóban marad, szerinte inkább az a kérdés, milyen feltételeket szab az új megállapodáshoz. „Maradni fog. Jól érzi magát, sikeres. Most sokkal inkább arról lesz szó, hogy milyen feltételekkel ír alá. Én el tudom képzelni, hogy belefoglalja a megállapodásba, milyen csapattársat akar a jövőben” – nyilatkozta az Auto Bild Motorsportnak. Utóbbi megjegyzéssel talán arra utalt, Vettel nem biztos, hogy szívesen látná a csapatban a velük hírbe hozott Fernando Alonsót, Max Verstappent vagy Daniel Ricciardót.
 
Vettel sosem titkolta, tökéletesen elégedett azzal, hogy barátja, Kimi Räikkönen versenyez mellette. A szintén ez év végéig szóló szerződéssel rendelkező finn a feltételezések szerint kaphat is egy újabb szezont Marchionnééktől – már ha ő maga is úgy gondolja, folytatja F1-es pályafutását
 
Fordító


A fordító nem tökéletes !

 

 
facebook

 
Sebastian Vettel

Image and video hosting by TinyPic

Sebastian Vettel, autóversenyző és Négyszeres világbajnok a Forma-1 királykategóriában.  1987. július 3. -ban született. (30 éves) Heppenheim-ben, Németországban. Pályafutását 2006-ban a BMW Saubernél kezdte. Jelenleg a Scuderia Ferrari olasz csapat tagja. Sebastian autóversenyzés mellett boldog családapa, két gyermekének a neve: Emily és Matilda.

+News+Sebastian Vettel+Gallery+Blog+Extra+Live+On

A fordító nem tökéletes !

 
twitter
 
Archívum
 

 

lap tetejére

© 2013-2017 VETTEL.GPORTAL.HU - JB17
MAGYARORSZÁG LEGFORGALMASSABB SEBASTIAN VETTEL RAJONGÓI OLDALA

Image and video hosting by TinyPic

Vagyok, aki vagyok. Nem próbálok meg más lenni, mint  aki vagyok.  Néhány embernek talán tetszik, másoknak lehet, hogy nem. De ez az élet. - Sebastian Vettel
Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPic


Vonatozzunk együtt a gyereknapon! Robogjatok Budapesten vagy Balatonfenyvesen, vagy készítsetek kisvonatot a Mesetárban!    *****    Filmes hírek és kritikák lelõhelye. ÚJ oldal, ami filmekkel és színészekkel foglalkozik. Nézz be most és máskor is!    *****    Az egyetlen magyar forrás a BOSSZÚÁLLÓK univerzumáról | Az egyetlen magyar forrás a BOSSZÚÁLLÓK univerzumáról    *****    HAMAROSAN - DOVE CAMERON RAJONGÓI OLDAL - HAMAROSAN - DOVE CAMERON RAJONGÓI OLDAL - HAMAROSAN - DOVE CAMERON    *****    KÖNYVAJÁNLÓK - ha nem tudod mit olvass, itt találhatsz hozzá inspirációt - BOOKISLAND    *****    Loki rajongók! Fan Fiction és egyéb történetek! Gyere és olvass nálam kedvedre! Ha tetszik, claim loyalty to me! (Loki)    *****    Ayang - Avagy milyen is a világ az én szememmel    *****    LÉGY A MAGAD ASZTROLÓGUSA és segíts másoknak is az asztrológia tanaival!    *****    Társszerkesztõket keresek a dakotajohnson.tk újranyitásához.Ha érdekel és szeretnél jelentkezni kattints a részletekért!    *****    Április 22. a Föld napja! Az ünnep alkalmából cifraszûrös juhászlegény vár benneteket a Mesetárban! Nézzetek be hozzánk!    *****    Asztrológiai tanácsadás, részletes elemzésekkel, a legkedvezõbb áron és teljesen ingyenes konzultáció, idõkorlát nélkül!    *****    Egy jégkorong-rajongó lelkészgyakornok lány blogja - ha van kedved, nézz be, szeretettel látlak :) Gréti    *****    Minden Kedves látogatómat szeretettel várom Asztrológia oldalamon, ahol az oktatás INGYENES, az elemzés BECSÜLET-KASSZÁS    *****    Ayang Avagy milye is a világ az én szememmel    *****    Charmed - Új külsõ - Még több tartalom - Még több információ, érdekesség - CHARMED - Bûbájos boszorkák - Varázslat - Cha    *****    BOOKISLAND -> A könyvek birodalma elvezet a képzeletünk világába! <- BOOKISLAND    *****    KUTYA VS MACSKA, MELYIK AZ OKOSABB? SZAVAZZ! FÉLSZ A ROBOTOKTÓL, VAGY SEM? MONDD EL! KUTYA VS MACSKA!KUTYA VS MACSKA!!!!    *****    Outsider - Gay - Creative - Rebel - Tolerant - Furry - Brony - Hipster - Gamer - Otherkin - Geek - Autistic    *****    Online Gyermekáruház és bababolt Több ezer termékkel olcsón, országos kiszállítással!    *****    Charmed - Új külsõ - Még több tartalom - Még több információ, érdekesség - CHARMED - Bûbájos boszorkák - Varázslat - Cha