SEBASTIAN VETTEL HUNGARY >> WE RACE TO WIN !  Minden, ami Sebastian Vettel!!
Hírek Sebastianról ( news )
Archívum - 2017.

Minidrivers - Ausztrál Nagydíj

2017.03.29. 18:44
Címkék: minidrivers

Felkerült a legújabb Minidrivers rész; az Ausztrál  Nagydíjról! Jó szórakozást!

Todt: Vettel módszere Michaelére emlékeztet

2017.03.29. 18:25
Címkék: hírek
 
Jean Todt egykori versenyzőjével, Michael Schumacherrel állította párhuzamba Sebastian Vettelt – Norbert Haug szerint pedig ha így folytatja, nem lesz kérdés, hol folytatja…
 
Tíz éve annak, hogy a Ferrari utoljára egyéni világbajnoki címet nyert. 2007-ben Kimi Räikkönennel úgy értek föl a csúcsra, hogy az istállót akkor még Jean Todt vezette. Az a siker amolyan utórezgése volt a híres Michael Schumacher-korszaknak. Most, hogy Sebastian Vettel elsőre le tudta győzni a Mercedeseket Ausztráliában, a tifosi máris reménykedni kezdett: talán egy újabb sikeres éra kezdődhet el 2017-ben.
 
Todt elárulta, lát párhuzamot Vettel és a vörösben öt világbajnoki címet nyerő Schumacher között. „Vettel módszere nagyon emlékeztet engem a Michael Schumacherrel töltött időkre. Mindkettejüket ugyanolyan győzelmi éhség jellemzi, amely akkora, hogy azzal az egész csapatot meg tudják mozgatni” – állapította meg az Auto Bildnek.
 
A Ferrari-szerelők, valamint Maurizio Arrivabene díjátadón látott örömkönnyei, felszabadult éneklése valóban azt mutatta, a 2016 sikertelensége által megtépázott gárda újra igazi csapat kezd lenni. És ez nem csak az eredmények tekintetében lehet jó hír a jövő szempontjából.
 
Vettel kapcsán tavalyi második félévben érzett frusztráltsága miatt elkezdték pedzegetni, talán nem is lesz olyan hosszú a ferraris időszaka, mint azt első évében gondolhattuk, s talán egy újabb sikertelen év után elgondolkodik azon a 2018-ra megnyíló Mercedes-lehetőségen.
 
Norbert Haug, a csillagosok korábbi sportigazgatója úgy véli, ha Vettel úgy folytatja az idényt, ahogyan elkezdte, nem lezárul egy fejezet, hanem egy új veszi kezdetét az ő és a vörösök életében. „Ha azt látja, hogy világbajnok lehet a Ferrarival, kényelmes helyzetben lesz. Ha nem, akkor a csapatnak el kell fogadnia, hogy más lehetőséget is számításba vesz. A legbiztosabb út a maradása felé, ha a Ferrari továbbra is olyan jó autót biztosít számára, mint Ausztráliában” – jelentette ki.
 
Todt szerint akárhogy is alakul az év, a Scuderia sikeressége kell a Forma–1-nek. „Vettel győzelme fontos volt a Forma–1 számára, mivel a Mercedesnek végre ellenfele akadt” – állapította meg.
 

Marko: Segítettünk Sebnek megnyerni a futamot

2017.03.28. 18:05
Címkék: hírek
 
Max Verstappen sokat tett Sebastian Vettel hétvégi sikeréért, Lewis Hamiltonnak viszont nem szándékosan tettek keresztbe, állítja Helmut Marko.
 
A holland versenyző csak az 5. helyen ért célba, ám így is az Ausztrál Nagydíj egyik meghatározó szereplője lett. Miután első etapját az ultralágyon hosszabbra nyújtották, mint a Mercedes, körökön keresztül feltartotta a boxból éppen mögé visszatérő Lewis Hamiltont, és ezzel Sebastian Vettel hátvédjévé vált.
 
Helmut Marko tanácsadó szerint csak véletlenül. „Mi futottuk a saját versenyünket, és még gyorsak voltunk” – utasította el az Auto Motor und Sport feltételezését, hogy szándékosan maradtak kinn a Mercedes bosszantása céljából. „Wolff úrnak taktikailag jobban meg kéne terveznie, hova küldi vissza az autóját. Vettel pedig köszönetet mondhat nekünk. Segítettünk neki megnyerni ezt a versenyt.”
 
Verstappen az utolsó körökben Kimi Räikkönenre is felzárkózott a szuperlágy gumikon, ám megelőzni már nem tudta őt. Nemcsak azért, mert amikor 2 másodperces közelségbe ért, a Red Bullja sok leszorítóerőt vesztett. Fékproblémájáról a kanyarok előtt kerekéből fölszálló fekete füst adott jelet. „Bizonyos szenzorjelzéseket kaptunk arról, mennyi maradt még a fékekből. Nem akartunk kockáztatni, ezért azt mondtuk Maxnak, hagyja a támadási kísérletet. Nem volt könnyű megértetni ezt vele” – árulta el az osztrák, hozzátéve: „Hisszük, hogy Maxnak sikerült volna az előzés, de sajnos biztonsági okok miatt lefújtuk.”
 
A Red Bull Ausztráliában nem mutatott olyan jó formát, mint amilyet előzetesen vártak tőle. Karosszériájukkal is vannak gondok: az RB13-as túlságosan érzékeny a körülmények változására, így sokat bajlódnak a beállításokkal. Marko ennek ellenére a versenyen látott biztató jeleket. „A versenytempónk jó volt, Verstappen felzárkózott Räikkönenre. Sokkal közelebb voltunk, mint az időmérőn. Akkor a Q2-ben és a Q3-ban mi nem tekerhettük fel a motort, mint a Mercedes és a Ferrari. Ez máris öttized hátrányt jelent. Ezenkívül még nincs meg az autónk ideális beállítása – a versenyen sem. Láthattuk, Verstappen nem egyszer keresztbe is állt.”
 
A szakember szerint a verseny pozitívuma, hogy a gumikopást sikeresen kordában tartották – ez a teszteken még nem ment olyan jól. „Egy fokkal lágyabb gumin voltunk, mint a Mercedes és a Ferrari, és nem volt gond a célig eljutni a szuperlágyon. A benzinnel és a motorral sem volt probléma, végig támadhattunk.”
 
Úgy tudni, az ERS-gondokkal küzdő Renault csak Kanadában veti majd be első újításait, a Red Bull viszont Marko ígérete szerint már hamarabb megoldja a karosszériával kapcsolatos nehézségeket. „A karosszériánkkal három verseny után ott leszünk a Mercedes és a Ferrari szintjén. A motorral viszont hosszabb időre lesz szükség” – jósolta.
 

2015 után elbotlott a ferrari, sikerül tovább lépni?

2017.03.28. 18:01
Címkék: hírek
 
A kapott kritikák, a nagy elvárások és az elmúlt időszak kemény munkája miatt is óriási elégtételt jelent az ausztráliai győzelem a Ferrari számára. De képesek lesznek-e bajnokesélyessé válni?
 
Összesen 553 nap telt el azóta, hogy Ferrari-versenyző állt a dobogó tetején. Utoljára szintén Sebastian Vettel ünnepelt, 2015-ben Szingapúrban. A Ferrari akkor még ünnepelt csapat volt, a remény csapata, amely megtörheti a Mercedes dominanciáját. 2014-hez képest nem várt mértékű előrelépést tettek, időnként alaposan megnehezítették a Mercedes dolgát, három versenyt is nyertek, s úgy tűnt, a teljes megújulással olyan útra léptek, amely 2016-ban a bajnoki cím felé viszi majd őket.
 
Jól tudjuk, mi történt azóta... Nyeretlen szezonjuk után 2017-nek úgy vágtak neki, hogy szinte teljesen elzárkóztak a külvilágtól, a közvélemény pedig előre leírta esélyeiket, mondván, Maranello a folyamatos ígérgetés földje, a James Allisont elvesztő csapatból hosszú évek óta hiányzik az ötletesség, az átütő erő, és nem képesek olyan szinten fejleszteni, mint a tavaly a Mercedes első számú kihívójává előlépő a Red Bull.
 
Már csak emiatt is jelentett igazi csattanót Sebastian Vettel idénynyitón aratott győzelme. A csapat  fellélegezhetett. „Jó versenyünk volt, és ez hatalmas megkönnyebbülést jelent. Az utóbbi hónapok nem voltak könnyűek. De csak magunkkal foglalkoztunk, végeztük a dolgunkat. Próbáltuk összerakni az autót, minden apró részletre odafigyelni” – magyarázta Vettel a futam után.
 
Azt is kiemelte: „Kívülről nehéz megítélni, mennyire nehéz hónapok voltak ezek.”
 
Hogy ezt szemléltesse, kiemelte, szerelőik Melbourne-ben is a határokat feszegették a munkával. „Volt, hogy a fiúk nem sokat aludtak. Emellett most ott volt még az időeltolódás. Három-négy órákat aludtak csak éjszakánként. És ha ezt heti rendszerességgel csinálod, az bizony kimerít. Emiatt is örülök, hogy én vezethetem az autót: így többet alhatok… De szerintem az mindenki számára egyértelmű, mekkora teher került le most rólunk.”
 
Persze azért Vettelt sem kellett félteni. Az olasz televízió megmutatta, szombaton még késő este is ott volt szerelőivel a garázsban, egyeztetett mérnökével, tudni akart mindenről. Elhivatottságnak tehát ő sincs híján.
 
És hogy mennyire fölszabadító volt a vasárnapi eredmény, azt Maurizio Arrivabene csapatfőnök díjátadón elmorzsolt könnycseppjei is jelezték. Jock Clear vezető mérnök a csapattagok érzéseiről is beszélt. „Az előző év igencsak fájt. Azt is olvastuk, miket írtak rólunk. Tudjuk, hogy magasak az elvárások, de a valóság az, hogy a Mercedest nagyon nehéz legyőzni. Tudtuk, hogy most is nehéz lesz, ennek ellenére nyerni tudtunk. Ez klassz érzés, amit most napokig élvezni fogunk” – nyilatkozta.
 
A nagy kérdés most az, hogyan tovább. Vajon a Ferrari a folytatásban is képes lesz felülmúlni a Mercedest, vagy Ausztrália a németek egyszeri megingása volt, mint amit az utolsó Ferrari-győzelem idején, 2015-ben Szingapúrban láttunk?
 
A mostani Vettel-siker és a jól alakult téli tesztek nemcsak megkönnyebbülést jelentenek a Ferrari számára, de egyben még nagyobb terhet is: ahogy 2015-ben, úgy most is fokozatosan egyre többet fognak várni tőlük.
 
Maurizio Arrivabene szerint csak egy módja van annak, hogy ezúttal ne okozzanak csalódást. „Ez még csak a bajnokság első versenye volt, van még tizenkilenc, melyeken meg kell őriznünk az összeszedettségünket. Nem szabad hagynunk, hogy bármi elvonja a figyelmünket. Mostantól csakis a következő futamon járhat az agyunk” – intette visszafogottságra csapatát, mely szerinte újra kiválóan működik.  „Amikor bemutattuk az SF70H-t, azt mondtuk, ez a mi Ferrarink. Ez arra utal, milyen keményen dolgoztak rajta az embereink az elmúlt hónapokban Maranellóban és a pályán. Ahogy Sebastian, úgy az egész csapat nagyszerű munkát végzett. Az autónk jól működött, kiegyensúlyozott, következetes a gumikkal is, emiatt agresszív taktikát követhettünk.”
 
A szakértők mindenesetre látnak esélyt arra, hogy a Scuderia a szezon egészét tekintve is állja a versenyt a Mercedesszel. Paul di Resta szerint az olaszoknak van egy nagy előnyük: „A Mercedest a hibridérában eddig senki sem késztette a határok feszegetésére, és most a Ferrari ennek az előnyét használta ki. Sebastian és Lewis testbeszéde azt sugallja, tudják, hogy ki kell maradniuk a bajból, mert a végén ők lesznek az a két fickó, akik megküzdenek a végső sikerért” – vélekedett.
 
Martin Brundle szerint ez még nem ennyire egyértelmű. „A barcelonai teszteken és itt is láthattuk a tempójukat, a gumikezelésüket, a jó formájukat, a megbízhatóságukat. Úgy vélem, ez egy egész szezonon át tartó harc lesz. Már megkaptuk a választ erre a kérdésre. Csak arra nem, képesek lesznek-e megnyerni a versenyek többségét.”
 
Mert a következő lépést még mindig, Szingapúr után másfél évvel is ez jelenti Vettelék számára.
 

Ausztrál Nagydíj – sajtóvisszhang

2017.03.28. 07:02
Image and video hosting by TinyPic
 
A nemzetközi sportsajtó Sebastian Vettel és a Ferrari - valamint a pilóta Gina becenévvel illetett versenygépe - sikerétől hangos a Forma-1-es idénynyitó, a melbourne-i Ausztrál Nagydíj másnapján.
 
Ausztrália:
 
Herald Sun: „A tündöklő Gina megtáncoltatta a babákat. Tökéletesen kezdődött Gina és Seb kapcsolata az Ausztrál Nagydíjon.”
 
The Age: „Lélegzetelállító előadásával Vettel a 2015-ös szezon óta az első futamgyőzelmet ajándékozta a Ferrarinak. A verseny azonban megmutatta, hogy az F1 mennyire függ a bonyolult technikától.”
 
 
Németország:
 
Berliner Morgenpost: „Vörös durranás. Vettel már az első futamon megtörte a Mercedes uralmát.”
 
Frankfurter Rundschau: „Vettel beköszönt. Gálaverseny után győzelem Melbourne-ben.”
 
Hamburger Abendblatt: „Vettel sikere vörös riasztás a Mercedes számára.”
 
Olaszország:
 
La Repubblica: „A vissza a jövőbe olasz változata. Újjászületés és feltámadás.” 
 
Il Messaggero: „Ferrari - ez egy álom. És mindenekelőtt megváltás Sebastian Vettelnek. Nagy volt a nyomás rajta, mert régóta nem szállított győzelmet a Ferrarinak.”
 
Gazzetta dello Sport: „Elégedettség, de nem diadalittasság. Sebastian Vettel óriási ausztráliai győzelmével hatalmas örömet okozott a Ferrari szurkolóinak. De az előző szezon sebei még mindig égnek.”
 
Nagy-Britannia:
 
The Daily Telegraph: „Vettel győzelme előrevetít egy epikus harcot Hamiltonnal. A Mercedes három éve szorongatja a Forma-1-et, de a Ferrari tegnap különleges tempóval és csellel kiszabadult.”
 
The Guardian: „Vettel és a Ferrari megtette az első lépést a hosszú úton. A generáció két legjobbja igazi csatát vívott Melbourne-ben. Ezt a párharcot akár az egész szezon során élvezhetjük.”
 
The Sun: „Katasztrofálisan kezdődött a szezon Lewis Hamilton számára. A boxstratégia áldozata lett.”
 
Franciaország:
 
Le Monde: „Vannak vereségek, amelyek reményt adnak, ilyen Lewis Hamiltoné is. A Mercedes-pilóta, az Ausztrál Nagydíj favoritja a pole pozícióból rajtolt, majd második lett a ferraris Sebastian Vettel mögött.”
 
Le Figaro: „Vettel és a Ferrari újra a csúcson. A német 18 hónapos szünet után nyert ismét, s megelőzte a Mercedes kettősét Ausztráliában.”
 
Svájc:
 
Tagesanzeiger: „Rákoppintottak a Mercedes orrára. Sebastian Vettel révén a Ferrari 553 nap után ismét futamgyőzelmet ünnepelhetett.”
 

Hogy kerültek nézők a pályára a tiszteletkörben?

2017.03.27. 20:04
Címkék: hírek
Image and video hosting by TinyPic
 
A látvány régi időket idézte, és Sebastian Vettelt is alaposan meglepte – de miért rohanhattak be a pályára a szurkolók Ausztráliában?
 
Azok az idők már rég elmúltak, amikor Nigel Mansell győzelme után kénytelen megállni a hazai pályáján, mert egy métert sem tud továbbhaladni az azt ellepő, eksztázisban lévő brit közönségtől. Az FIA ma már tiltja az ilyesmit, ám Sebastian Vettel melbourne-i győzelme után mégis átélhetett valami hasonlót.
 
A vasárnapi futam leintése után már a tiszteletkör vége előtt nézők özönlöttek a pályára az Albert Parkban, és a mezőny a lelkesen integető emberek között lavírozva tért vissza a boxutcába. „Ez őrület volt, de pozitív értelemben! Mindenütt nézők voltak Ferrari-zászlókkal. Egyszerűen hihetetlen volt” – nyilatkozta Vettel, aki nem aggódott, inkább örült a váratlan élménynek.
 
De hogy történhetett meg mindez? Az FIA reakciójából hamar kiderült, nem a Liberty Media egy újabb újításáról volt szó… „A nézőket normál esetben akkor engedjük be a pályára, ha az ellenőrző autónk a mezőny végén befejezi a levezető kört. Ezúttal a tizenötös kanyarnál viszont valamilyen oknál fogva már az előtt kinyitották a kapukat, hogy az autónk elhagyta volna azt a szakaszt. Egyes Ferrari-szurkolók pedig euforikus állapotban voltak. Szerencsére nem lett belőle veszélyes helyzet. De még meg fogjuk vizsgálni a történteket” – nyilatkozta Charlie Whiting versenyigazgató.
 
Az ausztrál szervezők is így fognak tenni – nincs kizárva, hogy a mulasztásnak lesznek következményei. „Aggódom, mivel nagyon-nagyon szigorú szabályaink vannak a huszonegy versenyre, ami eddig tökéletesen működött, de most valami hiba történt” – nyilatkozta a főszervező, Andrew Westacott. „Még nem tudjuk, mi történt, de tart a vizsgálat, a szervezők és a versenyirányítás szempontjából is megnézzük, mi történt. Nem gondolnám, hogy a nézők rossz szándéka állt volna a háttérben.”
 
Westacott és az FIA is arra gyanakszik, hogy a jelzőrendszereknél és azok használatánál keresendő a hiba. „Talán abban hibáztak, ahogy a jelet adták arról, mikor lehet belépni a pályára. De még vizsgálódunk. Nem akarok találgatni a következményekről, amíg nincsenek tények. Rendelkezésünkre állnak az ipari kamerák, a rádiós felvételek és még sok minden. Annak viszont örülök, hogy az alkalmazottaink mindent megtettek, hogy megfékezzék az embereket, amíg az utolsó autó is visszatér.”
 

Hamilton, Vettel – a legjobb a legjobb ellen!

2017.03.27. 19:51
Címkék: hírek
Image and video hosting by TinyPic
 
Kölcsönös tisztelet és felfokozott várakozás jellemzi Lewis Hamiltont és Sebastian Vettelt kettejük bontakozó párharca kapcsán. De a brit azért Nico Rosberg irányába is ellőtt egy-két nyilat…
 
Az Ausztrál Nagydíj előtt azon elmélkedtünk, vajon 2017-ben megvalósul-e az a párharc, amely valójában már közel egy évtizede tart Lewis Hamilton és Sebastian Vettel között, ám eddig igazán mégsem bontakozhatott ki. A két versenyző a statisztika terén bemutatkozásuk óta verseng egymással, az eredményeik szempontjából pedig ők számítanak a jelen Forma–1-ének két legsikeresebb tagjának. Csak épp a pályán nem csaptak össze egymással túl gyakran.
 
A hétvégi Ausztrál Nagydíj a kettejük csatájáról szólt, így egyelőre a bajnokságban is ők állnak az első két helyen. De vajon válhat-e ebből az egész szezonon átívelő kettős küzdelem?
 
A versenyt követően másokat is foglalkoztatta ez a kérdés, így már az FIA hivatalos sajtótájékoztatóján, majd a későbbi interjúk során is erről faggatták a két bajnokot.
 
„Minden tiszteletem Lewisé” – nyilatkozta Vettel, amikor kettejük meglepően kevés pályán megvívott csatájáról kérdezték. „Hihetetlen volt a debütálása itt tíz évvel ezelőtt. Még ma is emlékszem a külső íves előzésére, amikor a többiek bolondnak néztek ki mellette. Azóta, a legelső nap óta bizonyítja, milyen gyors, tehetséges versenyző, aki keményen is dolgozik. Csak idő kérdése volt, hogy mikor lesz világbajnok, én meg megpróbáltam megakadályozni ebben Brazíliában a Toro Rossómmal…” – utalt az esős 2008-as interlagosi bajnoki fináléban a brit ellen bemutatott előzésére, mely az emlékezetes Timo Glock-jelenet nélkül Hamilton bajnoki címébe került volna.
 
„Nagyon tisztelem tehát Lewist, bizonyította, hogy ő a leggyorsabb versenyzők egyike a rajtrácson, és természetesen szeretnék szoros csatát vívni vele. Most úgy tűnik, egyformán jó autónk van. Remélem, így marad, aztán majd elválik. Az biztos, hogy élvezet a győzelmekért harcolni, és élvezet a legjobbakkal harcolni.”
 
A mellette helyet foglaló Hamilton hasonló szép szavakkal beszélt riválisáról. „Ezt csak megerősíthetem. Hihetetlenül tisztelem Sebastiant, és amit eddig elért pályafutása során. Kiváltság egy korszakban versenyezni vele, és végre eljöhet az az idő, amikor valóban megküzdhetünk egymással. Remélem, hogy szorosabb csatákat vívhatunk, mint most, de még mindig azt mondom, egyforma a tempónk, és nagyon-nagyon kemény menet lesz az idei. Fizikálisan és mentálisan is kimerítő lesz. De ahogy Sebastian is mondta, a Forma–1 arról szól, hogy a legjobbak ellen versenyzel, és ez sarkall arra, hogy még keményebben dolgozz, még magasabb szintre lépj. Már alig várom!”
 
A háromszoros világbajnok emellett a sorok között az eddigi nagy riválisának, Nico Rosbergnek is elrejtett egy üzenetet. „Határozottan élvezetesebb, amikor egy másik csapat versenyzője ellen harcolsz. Mindenki tudja, mennyire jó Seb. Ez csak még érdekesebbé teszi a küzdelmünket” – nyilatkozta, arra is utalva, hogy eddig nem feltétlenül a legjobb ellen küzdött…
 
Egy arra irányuló újságírói kérdésre, jobb versenyzőnek tartja-e Vettelt Rosbergnél, igennel felelt. „Idén a legjobbak harcolnak a legjobbak ellen az élen. Klassz lenne, ha még Fernando is itt lehetne, e erre úgy tűnik, nincs esély. Sebastian a négy bajnoki címével még évekig meghatározó személyisége lesz a Forma–1-nek. Örülök, hogy ellene és a Ferrari ellen harcolhatok. Igazi élversenyző, és ez nagyszerű.”
 
A Mercedes versenyzője egyúttal azt is jelezte, motivációs gondjai biztosan nem lesznek – noha a szezon előtt még arról találgatott a sajtó, vajon nem hat-e rosszul rá Rosberg visszavonulása és a visszavágás lehetőségének hiánya. „Jobban meg akarom nyerni a bajnokságot, mint bármikor! Már a múlt évben is azt gondoltam, ennél jobban nem akarhatom a sikert, de most kétszer annyira akarom! Fitt vagyok, készen állok. Hiszem, hogy nyerhetek.”
 
A hírek szerint olyannyira elszánt, hogy bulik és lazítás helyett ezúttal egyből hazarepült, hogy Monacóban folytassa az edzést.
 

interjú Sebastian Vettellel

2017.03.27. 19:51
Címkék: hírek
Image and video hosting by TinyPic
 
Felszabadultság, könnyes szemek és egy új szerelem kezdete – a Formula1.com interjúja az ausztráliai érzelmi hullámvasútról Sebastian Vettellel!
 
A maihoz hasonló napon nagy lehet a szerelem az új autóddal, Ginával…
 
Sebastian Vettel: Elsőre fantasztikus volt a hölgy! Remélem, ez csak a kezdete egy hosszú szerelmi viszonynak! (nevet) Kivételes nap volt, főleg a nehéz 2016-os szezon és a kemény tél után, mely során a szívünket-lelkünket beleadtunk ebbe az autóba. A hosszú éjszakák és a kemény munka végre meghozta a gyümölcsét.
 
Mennyire volt fontos, hogy a megfelelő időben álltál ki?
 
Vettel: Természetesen kulcsfontosságú volt. A rajt után rájöttünk, hogy ez nem lesz sétagalopp, de összességében jó volt a tempónk, ami reményt adott. Nyomás alá helyeztem Lewist. Ő állt ki előbb, amivel vállalta a kockázatát annak, hogy forgalomba tér vissza. Így is lett. Ez a kezünkre játszott, de ennél is fontosabb, hogy jó volt a tempónk, a gumik pedig bírták. Ezért sikerült az élen maradnom.
 
Miről egyeztettetek, miután Lewis olyan korán kiállt? Újragondoltátok a taktikát?
 
Vettel: Azonnal úgy döntöttünk, kint maradunk. Az elsődleges taktikánk az volt, hogy nyomást gyakorlunk Lewisra és elsőként állunk ki. De láttuk, hogy túl messze vagyunk, ezért esélyünk sincs az elévágásra. Aztán ő lépett a kiállással, és mivel a Valtterivel szembeni előnyünk elég nagy volt, úgy döntöttünk, kint maradunk. Aztán a kiállásomkor elkaptam.
 
De nemcsak a kiállás számított, el is húztál előle. Mennyire lepett ez meg?
 
Vettel: Szuper érzés volt! Tudtam, hogy próbál majd nyomást gyakorolni rám a futam vége felé, ezért felkészültem az ellentámadásra. De végül mégsem támadott. Azt mondta, nem boldogult jól a keményebb gumival – mi igen! Ez volt a kulcsa annak, hogy irányítani tudtuk a versenyt.
 
A Ferrari vállalt némi kockázatot a 2017-es autója tervezésével. Mennyire kifizetődő ez?
 
Vettel: Mindig próbálod a lehető legjobb autót összerakni, van, hogy sikerül, van, hogy nem. Ezúttal úgy tűnik, ment. Fontos volt a csapat számára, hogy lendületbe jöjjön, hogy új ötletekkel álljon elő. Az elmúlt években a Mercedes volt a mérce – meglátjuk, idén hogy alakul.
 
Elsőre úgy tűnt, sikerül lerajtolnod Lewist, aztán mégis elhúzott. Mi történt?
 
Vettel: Talán túl agresszív voltam, túl sokat akartam. Lewis remekül rajtolt, és hirtelen azzal kellett foglalkoznom, hogy Valtteri nehogy megelőzzön. Szerencsém volt, hogy nem rajtolt túl jól, mert ezekkel a széles autókkal még nem tapasztaltuk meg, milyen pozícióért harcolni.
 
Mennyire élvezted az utolsó kört? Már elég rég voltál ilyen helyzetben…
 
Vettel: Nagyon élveztem! Kicsit visszavehettem a tempóból, a különbség nem változott, mivel Lewis is lassított. Emiatt nézelődhettem balra és jobbra, és láthattam a szurkolókat, a sok zászlót. De a legszebb zászló a kockás zászló volt!
 
Azt mondod, te nyertél, vagy inkább azt, hogy a Mercedes veszített a taktikája és a forgalom miatt?
 
Vettel: Mindkettő. De azt mondanám, keményen megdolgoztunk ma a szerencsénkért.
 
Várhatunk tőletek egy kettős viadalt Lewisszal ebben a szezonban?
 
Vettel: Nagyon jó lenne! De még mindig úgy vélem, hogy a Mercedes van elöl – ők voltak az elmúlt években is. Nekünk szuperül indult a szezonunk, ennél jobbat nem is kérhettünk volna.
 
Milyen érzés volt a dobogóról lenézni a srácokra? Sokuknak könnyek szöktek a szemébe.
 
Vettel: Ez csak egy pillanatkép volt arról, milyen intenzív hónapokon vagyunk túl. Hatalmas kő esett le a szívünkről ma. Mostantól csak a magunk dolgával kell törődnünk, és nem hagyhatjuk, hogy bármi is megzavarjon minket.
 

Massa és Seb

2017.03.26. 21:08
Címkék: képek

Massa instagram oldalán osztotta meg az alábbi képet, amelyen Sebastiannal látható. Massa gratulált a négyszeres világbajnok futamgyőzelméhez.

Image and video hosting by TinyPic

Vettel: Göröngyös utunk volt tavaly

2017.03.26. 19:25
Címkék: hírek

Image and video hosting by TinyPic

Jót tettek a tavalyi megpróbáltatások a Ferrarinak Sebastian Vettel szerint. Bajnoki esélyeikről hallani sem akar, azt viszont taglalta, miért olyan meghatározó ez a siker a Scuderia számára.
 
„Általában nem vagyok nagy pezsgőrajongó, de a dobogón valahogy mindig ízlik. Nem tudom, miért… Remélem, még maradt belőle, bár nem nagyon hiszem. Majd úgyis találok másik üvegeket” – nyilatkozta Sebastian Vettel széles mosollyal az Ausztrál Nagydíj díjátadója és hivatalos sajtótájékoztatója után.
 
Volt is oka ünnepelni. Melbourne-ben másodszor győzött pályafutása során, a Ferrari versenyzőjeként pedig ez volt a negyedik elsősége. És többet várt rá, mint tervezte.
 
2015-ben Szingapúrban szezonbéli harmadik győzelmét aratta, s akkor még úgy tűnt, 2016 lehet az igazán nagy év számára és csapata számára. Nyeretlenül zárták. Most viszont már garantáltan nem fogják, mi több, a Scuderia 2012, Vettel pedig 2013 óta először áll a bajnoki tabella élén. És ha úgy folytatják, ahogyan elkezdték…
 
„Ez még korai következtetés” – hárította a bajnoki esélyeiket firtató kérdést a négyszeres világbajnok. „Ez szerintem most egyáltalán nem számít. Csak az a fontos, hogy nagyszerű versenyünk volt!”
 
Vettel számára az sem jelent sokat, hogy a Ferrari utoljára 2007-ben nyert szezonnyitót Ausztráliában, Kimi Räikkön és a csapat mindmáig utolsó bajnoki évében. „Ez most engem őszintén szólva nem érdekel. Szerencsés voltam eddig a karrieremmel, voltak jó versenyeim, jó éveim, de az első futamon még semmiképp sem szabad ilyesmiről beszélni. Lépésről lépésre kell haladni. Jó tudni, hogy van egy remek autónk, de ez még csak a kezdet.”
 
A futamgyőztes szerint a mostani sikernek nem a bajnokság, hanem a csapat élete szempontjából van nagy jelentősége. „Ha nem vagy tagja ennek a csapatnak, nehéz ezt megérteni, de az elmúlt hat hónap nagyon kemény volt számunkra” – utalt vissza a 2016-os sikertelenségre, a külvilágtól kapott kritikákra. „Ez egy nagy elégtétel, a méltó jutalom. De ez csak a jéghegy csúcsa. Az alapokat már rég lefektettük. Most élvezzük, amit elértünk, a csapaton belüli hangulat kiváló, és csak rajtunk áll, hogy megtartjuk-e ilyennek.”
 
Az eredmény mindannyiunk számára pozitív meglepetés. A menetrendünk egyszerű: nem nézünk balra, nem nézünk jobbra, nem nézünk előre, nem nézünk hátra. Csak arra figyelünk, amit az adott pillanatban csinálnunk kell. Az előző tizenkét hónapban sok föl és le, balra és jobbra volt, de az utóbbi pár hónapban lehiggadtunk, és megpróbáltunk csak a munkánkra figyelni.”
 
„Nagy átalakulás volt, de mindenki szeret itt dolgozni, együtt a másikkal, és ez a kulcs. Nincs rövidített útvonal, el kell végezni a feladatodat, sok órát gondolkodni. A szenvedély itt és a gyárban is nagy mozgatóerő. Szerintem őrület, hogy ezek a fiúk mennyi munkaórát dolgoznak a boxutcában.  Ehhez szeretned kell, amit csinálsz.”
 
Az előző év megpróbáltatásai Vettel szerint kellettek is ahhoz, hogy ráleljenek a helyes ösvényre. „Elég göröngyös utunk volt tavaly, de az is jó volt. Végig kellett járnunk, hogy tanulhassunk, és most eljött a csúcs, versenyt nyertünk. De ez még nem a vége, csak a kezdet. Jó érzés, hogy valamit kaptunk cserébe.”
 
Vettel kiváló csapatember hírében áll, ám a múlt évben Maurizio Arrivabene és Sergio Marchionne többször is tudatosította benne, nem feladata, hogy vezesse a gárdát. A futamot követően megkérdezték tőle, mekkora szerepe volt abban, hogy így összerázódott a csapatuk. „Én nem irányítottam semmit, nem én vagyok a vezető, szóval erről másokat kell kérdezni” – hárított.
 
„Amikor két-három éve nekikezdtünk ennek, tudtuk, hogy sok munka vár ránk, mert a csapat mélyponton volt. Az első évben remek volt a hangulat, de szerintem az előző is jó év volt. Nem az eredmények szempontjából, hanem mert a csapat javult. Olykor jó, keresztülmenni a nehézségeken, és tanulni belőlük. Ez nem kellemes érzés, de fontos, hogy lásd, mi zajlik a háttérben. Az elmúlt hat hónapban a csapat nagyon higgadt volt. Elvégeztük a munkánkat, és ez most kezd kifizetődni.”
 
Hogy az út hová vezet, az viszont még nem látszik. Vettel hangsúlyozta, hiába állnak a tabella élén, ettől még továbbra is a Mercedes a favorit. „Ezek a fickók bizonyították az elmúlt években, hogy ők azok, akiket le kell győzni. Tudjuk, hogy kiváló motorjuk van, de az autójuk is kiváló volt az előző években, és nagyot léptek előre. Nekünk kell tehát fölzárkóznunk.”
 
Úgy tűnik, jó úton haladnak.
 
 
Fordító


A fordító nem tökéletes !

 

 
facebook
 

Üdvözöllek Sebastian Vettel magyar rajongói oldalán. A legfrissebb információkat osztom meg Sebastian Vettelről. Hírek, képek, videók! Ha Te is szereted Sebastiant kövess bennünket facebookon, twitteren, instagram.

További információkért,és friss hírekért kövesd a https://www.facebook.com/vettelhungary/ facebook oldalt!

 
Sebastian Vettel

 

Sebastian Vettel, autóversenyző és Négyszeres világbajnok a Forma-1 királykategóriában.  1987. július 3. -ban született. Heppenheim-ben, Németországban. Pályafutását 2006-ban a BMW Saubernél kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat pilótája. Sebastian az autóversenyzés mellett boldog családapa.

+News+Sebastian Vettel+Gallery+Blog+Extra+Live+On

 

+Hivatalos Oldal
+Facebook
+Instagram
+Twitter
+Tumblr

 

 
Eseménynaptár

 

A 2021-es versenynaptár
 
Május 23.: Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
Június 6.: Azeri Nagydíj, Baku
Június 13.: Kanadai Nagydíj, Montreal
Június 27.: Francia Nagydíj, Le Castellet
Július 4.: Osztrák Nagydíj, Spielberg
Július 18.: Brit Nagydíj, Silverstone
Augusztus 1.: Magyar Nagydíj, Hungaroring
Augusztus 29.: Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5.: Holland Nagydíj, Zandvoort
Szeptember 12.: Olasz Nagydíj, Monza
Szeptember 26.: Orosz Nagydíj, Szocsi
Október 3.: Szingapúri Nagydíj, Szingapúr
Október 10.: Japán Nagydíj, Szuzuka
Október 24.: Egyesült Államok Nagydíja, Austin
Október 31.: Mexikói Nagydíj, Mexikóváros
November 7.: Brazil Nagydíj, Sao Paulo
November 21.: Ausztrál Nagydíj, Melbourne
December 5.: Szaúd-Arábiai Nagydíj, Dzsidda
December 12.: Abu-Dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi
 
Archívum
 

 

lap tetejére

© 2013-2020 VETTEL.GPORTAL.HU - MAGYARORSZÁG SEBASTIAN VETTEL RAJONGÓI OLDALA

 Vagyok, aki vagyok. Nem próbálok meg más lenni, mint aki vagyok. Néhány embernek talán tetszik, másoknak lehet, hogy nem. De ez az élet. - Sebastian Vettel


Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.    *****    Amway termék elérhetõ áron!Tudta, hogy az általános tisztítószer akár 333 felmosásra is alkalmas?Több info a weboldalon