Hírek Sebastianról ( news ) |
„Vettel lóg egy sörrel Verstappennek”2017.03.26. 19:22
Christian Horner reméli, a folytatásban nemcsak „ajándékozzák”, hanem megszerzik a futamgyőzelmeket.
Max Verstappen nemcsak azzal vált meghatározó szereplőjévé a melbourne-i versenynek, mert nem hagyta előzni Lewis Hamiltont. Miután megvívta a csatáját a boxból kijövő Sebastian Vettellel, besorolt a Ferrari mögé, s még további két körön keresztül tartotta maga mögött a Mercedest. A négyszeres világbajnok ez idő alatt némi egérutat nyert ellenfelével szemben, akinek aztán már esélye sem volt támadópozícióba kerülni.
„Sebastian lóg egy sörrel Maxnak” – jegyezte meg ennek kapcsán Christian Horner. „Max hozta őt olyan helyzetbe, amelyből végül meg tudta nyerni a versenyt. Ez természetesen jót tesz a sportágnak, hiszen más győztesünk van. De szeretnénk a lehető leghamarabb mi is részt venni a partin.”
Ettől egyelőre jóval messzebb vannak, mint a Ferrari, igaz, Horner és Verstappen is kiemelte a nap végén, hogy helyzetük távolról sem olyan reménytelen, mint az időmérő edzés alapján tűnt.
A holland versenyző utolsó etapja ad okot a bizakodásukra, a szuperlágy gumin ugyanis tartani tudta Kimi Räikkönen tempóját. „Egyáltalán nem vagyunk olyan messze a Mercedestől. A Ferrari nagyon meggyőző volt. Az övék volt a leggyorsabb autó, mi pedig harmadikok voltunk. Jó fél másodpercet kéne találnunk, hogy harcba szállhassunk velük. Max most nyomást gyakorolt Kimire, de Vettel és Hamilton tempójára nem lettünk volna képesek” – összegzett Horner.
Az RB13-assal egyelőre sok probléma van. Helmut Marko szombaton elismerte, túlságosan kicsi a „működési tartománya” ahhoz, hogy kiegyensúlyozottan teljesítsenek vele különböző pályákon, gumikon, körülmények között. Horner azonban továbbra is hiszi, hogy ha mindent rendbe tesznek, a két rivális kihívói lehetnek a bajnoki címért folyó harcban. „Másfajta koncepciót választottunk, mint a többiek. Szerintem még nagyon sok van benne. A mostani versenyből is megtanultunk sok mindent, a tervezőrészlegünk pedig most lázasan dolgozik.”
„A Ferrari jól dolgozott a tél folyamán, de a szezon húsz futamból áll. Ezek az autók még gyerekcipőben járnak. A fejlesztés gyors lesz. Emiatt hiszem, hogy az év során még versenyképesek leszünk. De függ a helyzetünk a motorpartnerünktől is” – fogalmazott a brit.
A Renault egyelőre az MGU-K-val kapcsolatos gondokkal van elfoglalva, így egyelőre az is kérdés, bevetik-e Barcelonában az új erőforrásukat, vagy valóban Kanadáig halogatják azt.
Ausztrál nagydíj ismétlése2017.03.26. 17:56
Figyelem, aki lemaradt a mai napon megtartott Ausztrál Nagydíjról, az 21.15-kor újranézheti az M4 Sport csatornán!
Vettel: Ez nem lopott győzelem volt!2017.03.26. 13:27
Megérte Lewis Hamiltonra akaszkodni! Sebastian Vettel negyedik ferraris győzelmét követően versenye kulcspillanatairól beszélt.
Olyasmit láthattunk a 2017-es idénynyitón, amit az előző évben nem nagyon: komoly nyomás alá került a Mercedes-istálló. Bár már az előző szezonban és a korábbi években is volt pár futam, melyen nem volt meg a szokásos letaglózó tempófölényük, általában kényelmes helyzetből védekezték ki a támadásokat, hol időmérős extra lóerőikbe, hol pályán elfoglalt kedvezőbb pozíciójukba kapaszkodva.Melbourne-ben most viszont a Ferrarinak sikerült kizökkenteni őket komfortzónájukból – mégpedig autójuk kiváló tempójával.
Sebastian Vettel azt tervezte, már a rajtnál megzavarja őket, ám ez végül nem sikerült. Be kellett sorolnia Lewis Hamilton mögé, ám ahelyett, hogy a brit a megszokott módon fokozatosan elhúzott volna tőle, a német utánfutóként akaszkodott rá Mercedesére.
Kitartása meghozta a gyümölcsét: ellenfele elhasználta abroncsait, majd az elévágástól tartva a boxba hajtott. „Elég hamar rájöttünk, hogy nagyon jó a tempónk. Végig képes voltam követni Lewist. Aztán tíz-tizenkét kör után igen keményen kezdte nyomni, próbált ellépni. Sikerült is neki egy kicsit, én pedig nehezen tudtam tartani a lépést, de azért követtem” – mesélte Vettel.
„Tudtam, hogy ha bármi is történne az első kiállásnál, nekem közvetlenül ott kell lennem mögötte, nyomás alá kell helyeznem, vagy készen kell állnom arra, hogy hamarabb a boxba menjek, és megpróbáljam megelőzni őt a kiállással. Miután láttuk, hogy kiálltak előttünk, nem volt értelme követni őket, ezért kint maradtunk. A gumik még bírták, a tempónk rendben volt.”
Vettel ekkor még nem volt biztos benne, hogy az élre állva ki tud autózni akkora előnyt, amennyivel a kiállása után is az élre tud visszatérni. Ám Max Verstappen besegített neki. „Láttuk, hogy megvan a különbség, így be is mentünk a boxba. És bevált! Szoros volt, sok időt vesztettem a bevezető körömön, mert lekörözötteket értem utol, talán egy Williamst. Nagyjából egy másodpercet buktam miatta, ezért kicsit mérges is voltam. De ez is elég volt.”
Az első helyért aztán végül még a Red Bull-lal is kellett egyet csatáznia. „Max közvetlenül mögöttem volt, Lewis pedig utána. Az egyes kanyar csúszós volt, de sikerült jól kigyorsítanom, a hármas kanyarnál pedig levédtem a belső ívet. Tudtam, hogy Max próbálkozni fog, de sikerült magam mögött tartanom. Ez meghatározó pillanat volt a verseny szempontjából.”
Vettel ugyanakkor hangsúlyozta, ez nem egy Mercedestől ellopott győzelem volt. „Szerencsénk volt, hogy Lewis forgalomba került, de ez nem lopott siker volt. A gumikkal kiválóan boldogultunk, akár a végtelenségig is elmentem volna velük. Az autó igazán fantasztikus volt, és bár a rajtom nem sikerült jól, már az első körökben éreztem, hogy megvan a tempó. Ez a Ferrari már nem a tavalyi Ferrari. Minden okunk megvan ünnepelni! Ugyanakkor két lában a földön kell járnunk, a következő feladatot Kína jelenti majd” – tekintett előre.
Marchionne: Csak idő kérdése volt!2017.03.26. 11:12
Közleményt adott ki a Ferrari elnöke, Sergio Marchionne csapata másfél év óta első győzelme után.
A német himnuszt sokszor hallottuk az előző évben is, ám az utoljára a 2015-ös a Szingapúri Nagydíj fordult elő, hogy utána közvetlenül az olaszok nemzeti dala csendült fel. A nyeretlenül zárt 2016-os szezon megviselte a Ferrarit és szurkolóikat is, ám Sebastian Vettel vasárnapi melbourne-i sikere után már nem a kesergésé és a kritikáké a főszerep.
A mögöttünk hagyott időszakban Sergio Marchionne, a Ferrari kőkemény elnöke is kapott hideget, meleget – most közleményben gratulált csapatának, s igyekezett máris fékezni egy kicsit a lelkesedést.
„Csak idő kérdése volt. Együtt örülök a csapattal és a tifosival, akik mellettünk álltak egész idő alatt. Majdnem egy és fél éve vártuk ezt a győzelmet. Újra hallani az olasz himnuszt, nagyon megindító” – írta az olasz.
„Sebastian nagyszerűen versenyzett, és biztos vagyok benne, hogy Kimi is hamarosan előreverekszi magát a csapattársa mellé. Természetesen ez a győzelem az egész csapaté, azoké, akik a pályán voltak, és akik Maranellóban. Csak a csapatmunkával érhetjük el a fő céljainkat.”
„Fontos azonban emlékezni arra is, hogy ez még nem a célállomás, csupán az első lépés egy hosszú úton. Mindannyiunknak összeszedettnek kell maradni, és minden egyes nappal javulni” – intett óvatosságra Marchionne, aki külön gratulált az istálló tesztversenyzőjének, Antonio Giovinazzinak is, aki első F1-es versenyén a 12. helyen ért célba a Sauberrel.
Sebastian Vettel a nap versenyzője!2017.03.26. 09:17
Sebastian Vettelt szavazták meg a szurkolók az Ausztrál Nagydíj legjobb versenyzőjének.
Seb nyilatkozata a dobogón2017.03.26. 09:12
Sebastian Vettel (Ferrari) – 1. hely
„Köszönöm mindenkinek! Fantasztikus verseny volt; őrületes, persze pozitív értelemben. Amikor jöttem vissza a boxba az emberek már a pályán rohangáltak. A csapatnak nagyon kellett már ez, nem sokat aludtunk itt a helyszínen és Maranellóban sem. Szükségünk volt már erre. Az autó jól viselkedett, élvezetes volt vezetni. Csodás nap volt, köszönöm szépen! A bajnoki cím még nagyon messze van, viszont most boldog vagyok. A rajttal nem voltam elégedett, mert kicsit elidegeskedtem és kipörögtek a kerekek. Lewis jobb volt, de később próbáltuk nyomás alá helyezni. Szerencsénk volt, hogy a forgalomba ért vissza, de nagyon jól dolgoztunk. Az autók is jobbak, keményebben lehet nyomni. Tavaly hamar elkoptak a gumik, persze most is kopnak, de nem akkora mértékben, és folyamatosan lehet nyomni. Jó érzés vezetni. Hihetetlen az autó!”
Sebastian Vettel nyerte a szezonnyitót.2017.03.26. 08:42
A Ferrari egy okos taktikai húzással rántotta ki Lewis Hamilton alól az első helyet.
Már az Ausztrál Nagydíj rajtja előtt eldőlt, hogy ausztrál szempontból nem lesz túlzottan eredményes a 2017-es futam, hiszen Daniel Ricciardo már a rajtrácsra sorakozásnál a pálya szélén parkolta le autóját. A váltó rakoncátlankodott, és ezzel el is úszott a verseny az ausztrál számára.
Nézői szempontból viszont egy kicsit pozitívabb képet festett a rajt. Lewis Hamilton indult az élről, és bár a második helyről startoló Sebastian Vettel kicsit belassult az indításnál, a Ferrari nem szakadt le a nagy „mumustól”.
A négyszeres világbajnok, akinek sikerszámát Hamilton idén szeretné utolérni, beakasztotta a vontatókötelet a Mercerdesbe, és a DRS engedélyezéséig nem is került ki az 1 mp-es bűvkörből.
A DRS azonban nem „működött” igazán, így végül a német 1 másodpercen kívülre került, de semmiképpen sem játszott alárendelt szerepet. Jött egy kis 1-2 másodperces különbségtartáson belüli adok-kapok.
Hol Hamilton, hol Vettel volt a gyorsabb. A 15. kör tájékán volt egy fordulópont, amikor aztán Vettel begyújtott a paripáknak, és ismét bement 1 másodperc alá..., de Hamilton a bokszba „menekült”.
És akkor úgy tűnt, a Ferrari nagyon eltaktikázza. Vettel ugyanis továbbment, és míg Hamilton futotta a leggyorsabb köröket, a német hozott egy erős, de lassabb standardot.
Vettelnek a fülére szólt a Ferrari, hogy rendben vannak a gumik, ami így először külsőre nagyon furcsán hangzott. Miért akar a Ferrari csúnyán kikapni?
Nem akart! Ott volt nekik „cinkostársként” Max Verstappen, aki lassabb volt Vettelnél, és Hamilton éppen mögéje érkezett meg. A hollandot pedig nem nagyon lehet megelőzni, és ha a Ferrari alatt tényleg kitartanak a gumik, és még kinn is marad néhány kört, simán megszerezhetik az első helyet.
A Ferrari taktikája tökéletesen működött. Épp annyi ideig maradt kinn Vettel, hogy Hamilton, sőt Vertsappen elé tudott visszajönni, és ezzel megtörtént a helycsere, Toto Wolff pedig a Piedone időket idézve bevitt két fejtetőst az előtte álló asztalnak.
Kevesen gondolták volna, de egy Ferrari került az élre a 2017-es idénynyitón. Ráadásul egy kis feltartás, és talán az üldözés során kicsit elhasznált gumiknak köszönhetően Hamilton 6 másodperces hátrányba került.
Verstappen, pedig mint aki jól végezte dolgát, kiállt a bokszba, csapattársa, Daniel Ricciardo pedig a pálya szélére.
Ami a csapattársakat illeti, Hamilton és Bottas esetében az új jövevény a futam első felében eléggé alárendelt szerepet játszott. Jó messziről próbálta figyelemmel kísérni az első helyért harcolók csatáját, ám a második szakaszban közelebb lépett.
Míg Hamilton a 40. körre 8 másodperces hátrányba került Vettelhez képest, Bottas 2 másodpercre közelítette meg márkatársát.
A házi csata természetesen nem fajult el. Hamilton bár panaszkodott a gumijaira, tartotta a kis, de elégséges különbséget Bottashoz képest.
Míg Vettel úgy tűnt, mintha másik ligában versenyezne, hiszen jócskán lemaradtak tőle a többiek, márkatársa, Kimi Räikkönen ugyanilyen, de fordított helyzetben volt.
A finn a 4. helyen látótávolságon kívülre került az első hármashoz képest, ráadásul a futam nagy ferraris taktikai eszköze, Max Vestappen ott loholt a nyakában. Keréktörésre itt sem került sor.
Ahogy az élen is maradt minden az újban! Mármint a nagy változás kitartott a futam végéig, és Sebatian Vettel megnyerte a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat!
Az Ausztrál Nagydíj végeredménye:
1 Sebastian Vettel Ferrari 57 1:24:11.670
2 Lewis Hamilton Mercedes 57 9.975
3 Valtteri Bottas Mercedes 57 11.250
4 Kimi Räikkönen Ferrari 57 33.393
5 Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 57 28.827
6 Felipe Massa Williams-Mercedes 57 1'23.386
7 Sergio Pérez Force India-Mercedes 56 1 kör
8 Carlos Sainz Toro Rosso-Renault 56 1 kör
9 Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 56 1 kör
10 Esteban Ocon Force India-Mercedes 56 1 kör
11 Nico Hülkenberg Renault 56 1 kör
12 Antonio Giovinazzi Sauber-Ferrari 55 2 kör
13 Stoffel Vandoorne McLaren-Honda 55 2 kör
- Fernando Alonso McLaren-Honda 50 -
- Kevin Magnussen Haas-Ferrari 46 -
- Lance Stroll Williams-Mercedes 40 -
- Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 25 -
- Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 21 -
- Jolyon Palmer Renault 15 -
- Romain Grosjean Haas-Ferrari 13 -
Ennyit gyorsultak a csapatok2017.03.25. 18:25
Lewis Hamilton ugyan új pályacsúcsot állított fel Melbourne-ben, ennél gyorsabb köröket várt a 2017-es autóktól. Megvizsgáltuk, mennyivel voltak jobbak a csapatok 2016-os önmaguknál!
A brit már a múlt évben is közel került ahhoz, hogy megfussa minden idők leggyorsabb körét az Albert Parkban, akkor 0,328 másodperc hiányzott neki. Idén már összejött az új rekord: 1:22,188 másodperces ideje 1,341 másodperccel bizonyult jobbnak Sebastian Vettel 2011 óta fennálló legjobbjánál.
És 1,649-del a 2016-os pole-nál. Tekintve, hogy a spanyolországi teszteken nagyjából több mint 3 másodperccel jobb időt autóztak, mint a tavalyi pole, Hamilton számára a melbourne-i gyorsulás mértéke kisebb a vártnál. „Azt hittük, több lesz ennél a különbség. Nem igazán tudom, miért lett ennyire szoros. A pálya miatt lehet, mivel elég hűvös az idő. Biztos vagyok benne, hogy a szezon során sokkal többet fogunk gyorsulni. Az autók folyamatosan fejlődnek – elvégre teljesen újak –, és gyorsabban is zajlik majd a fejlesztés, mint tavaly.”
Felipe Massa is elmondta, Spanyolországban gyorsabbnak érezte az autót, és arra számított, hogy Melbourne-ben gyorsabb körökre lesznek képesek. „Azt hittem, három másodperccel gyorsabbak leszünk ennél” – ismerte el.
1,7 másodperces átlagos gyorsulás
Összevetettük az idei és a tavalyi ausztrál időmérő eredményeit. Minden csapat legjobb idejét vettük alapul, melyből kiderül, átlagban 1,692 másodpercet javított a mezőny, ami szinte megegyezik a pole-eredmények különbségével.
A 20 résztvevőből mindössze 5-en autóztak jobb időt szombaton Hamilton tavalyi pole-idejénél – igaz, ha figyelembe vesszük, mennyire dominált a Mercedes 2016-ban, ez nem is tűnik akkora meglepetésnek.
A csapatok közül a Haas gyorsult a legnagyobb mértékben: 4,3 másodperccel. Ez az eredmény kiugró, a második Ferrari és a harmadik Renault és a negyedik Red Bull csupán 2 másodperccel volt jobb, mint egy éve.
A lista végére a Toro Rosso, a McLaren és a Force India került. Mindhárman 1 másodpercnél kevesebbet javítottak, s tekintve, hogy a Toro Rosso idén és tavaly is a top 10 tagja volt, ez leginkább a másik két csapat teljesítménye szempontjából nem túl hízelgő.
Így gyorsultak a csapatok a 2016-os legjobb időmérős körükhöz képest:
Csapat /2017 / 2016 / Különbség
Haas 1:24,074 1:28,322 -4,248
Ferrari 1:22,456 1:24,675 -2,219
Renault 1:25,091 1:27,241 -2,150
Red Bull 1:23,485 1:25,589 -2,104
Mercedes 1:22,188 1:23,837 -1,649
Sauber 1:26,236 1:27,435 -1,199
Williams 1:24,443 1:25,458 -1,015
Toro Rosso 1:24,487 1:25,434 -0,947
McLaren 1:25,425 1:26,125 -0,700
Force India 1:25,064 1:25,753 -0,689
| |
|
|
|
Üdvözöllek Sebastian Vettel magyar rajongói oldalán. A legfrissebb információkat osztom meg Sebastian Vettelről. Hírek, képek, videók! Ha Te is szereted Sebastiant kövess bennünket facebookon, twitteren, instagram.
További információkért,és friss hírekért kövesd a https://www.facebook.com/vettelhungary/ facebook oldalt!
| |
|
A 2021-es versenynaptár
Május 23.: Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
Június 6.: Azeri Nagydíj, Baku
Június 13.: Kanadai Nagydíj, Montreal
Június 27.: Francia Nagydíj, Le Castellet
Július 4.: Osztrák Nagydíj, Spielberg
Július 18.: Brit Nagydíj, Silverstone
Augusztus 1.: Magyar Nagydíj, Hungaroring
Augusztus 29.: Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5.: Holland Nagydíj, Zandvoort
Szeptember 12.: Olasz Nagydíj, Monza
Szeptember 26.: Orosz Nagydíj, Szocsi
Október 3.: Szingapúri Nagydíj, Szingapúr
Október 10.: Japán Nagydíj, Szuzuka
Október 24.: Egyesült Államok Nagydíja, Austin
Október 31.: Mexikói Nagydíj, Mexikóváros
November 7.: Brazil Nagydíj, Sao Paulo
November 21.: Ausztrál Nagydíj, Melbourne
December 5.: Szaúd-Arábiai Nagydíj, Dzsidda
December 12.: Abu-Dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi
| |
|
|