Két kanyart is elszúrt Sebastian Vettel mindent eldöntő körében, mégsem hiszi, hogy a hibák nélkül ő rajtolhatna a pole-ból.
Csupán 0,268 másodperc választotta el egymástól a melbourne-i időmérő edzés végén Lewis Hamiltont és Sebastian Vettelt. Annak tudatában, hogy tavaly még 0,8 volt közöttük, a differencia kicsinek tűnik – azt tekintve viszont, hogy a Ferrari versenyzője kétszer is belehibázott a körébe, soknak.
Nem véletlenül nyilatkozta azt a leintés után, nem elégedett körével. „Szívesebben indulnék a pole-ból, de nem hinném, hogy elérhető lett volna. Bár időnként olyan érzésem volt, mehettem volna gyorsabban is” – elmélkedett.
Amint az a Q3-as körének fedélzeti kamerás felvételén is jól látható, a két hibát az első és a 9-es kanyarban követte el. „Próbáltam későn fékezni, hogy még nagyobb tempót vigyek át a kanyaron” – magyarázta az első kanyaros eset kapcsán. „Egy kicsit elvesztettem az első tengelyt, és egyenesen sodródtam tovább.”
A 9-es kanyarjában még látványosabb megcsúszást láthattunk tőle. Arról a fordulóról van szó, melyben a harmadik szabadedzésen Lance Stroll összetörte az autóját. Látható, hogy Vettelt sem választotta el sok attól, hogy az újonc sorsára jusson. „Itt is próbáltam egy kicsit nagyobb tempót továbbvinni, mert tudtam, hogy Lewis első ideje nagyon jó volt. Egy kicsit elkéstem. Az utolsó szektor aztán már egészen jól sikerült” – magyarázta.
A szektoridők is ezt tükrözték: a Ferrari a legtöbb időt az első szakaszon vesztette, az utolsóban pedig Vettel volt a leggyorsabb. Ez annak is köszönhető, hogy autója főleg a lendületes, gyors kanyarokban muzsikál jól, míg a Mercedes az egyenesekben és a lassabb fordulókban van előnyben.
Megpróbálja megismételni tavalyi remek rajtját Sebastian Vettel. Úgy érzi, lehet esélye a győzelemre!
„Hogyhogy meglepetés?” – kérdezett vissza meglepetten Sebastian Vettel, amikor fölvetették neki, a Scuderia meglepően közel van a Mercedeshez. Elmondása szerint közel 0,3 másodperces hátránya reálisnak mondható, jóllehet utolsó Q3-as körében elkövetett pár hibát.
„Tudtuk, hogy nagyjából itt lehetünk, ha minden jól sikerül. A Mercedes dominált az elmúlt években, és reméljük, hogy ezúttal változást hozhatunk” – bizakodott.
Mert a német bizony hiszi, Hamilton meggyőző pénteki hosszú etapjai ellenére is lesz esélye a győzelemre vasárnap. Mindenekelőtt a jó rajtjában bízik, amely egy éve ugyanitt már egyszer helyzetbe hozta. Akkor a stratégiát szúrta el csapata. „Az autónk nem sokkal lassabb. Tegnap nem volt jó napunk, de ma sokkal jobbnak éreztem, az egyensúly is rendben volt, tehát a versenyen is jobbak leszünk. Remélem, összejön egy jó rajt, amivel átvehetjük a vezetést. Aztán megpróbáljuk irányítani a versenyt. Talán megnyílik előttem egy kis rés… Ha így lesz, biztosan megpróbálom!”
Erre már csak azért is szüksége lenne, mert az előjelek szerint sok előzésre nem számíthatunk Melbourne-ben, és ha az élre állna, esetleges tempóhátránya sem számítana. „Jól felkészültünk a rajtokból. Eleinte kicsit vakon fogunk menni, majd kiderül, jól sikerül-e vagy sem. Remélem, hogy tartani tudom magam a hagyományokhoz: tavaly jól sikerült a rajt a második helyről. De az új szabályok miatt nincs garancia semmire. Kimi a negyedik helyen van, és remélem, mindketten jól indulunk, és kihívás elé állíthatjuk a Mercedest már az első kanyarban. De a verseny hosszú lesz, és ez az első futam az évben. Balul sülhet el egy kiállás, lehetnek biztonsági autós fázisok is. Sosem tudhatjuk.”
Ami a statisztikákat illeti, Vettel mindenesetre nincs rossz helyzetben. Ausztráliában az elmúlt hét versenyen mindössze kétszer nyert az első rajtkockából induló. Igaz, a második pozíció is ugyanennyi elsőséget hozott.
Akár a 8 G-s erőhatást is elérhetik a 2017-es autókkal a versenyzők Romain Grosjean elmondása szerint. Lewis Hamilton és Sebastian Vettel szerint az F1-nek ilyennek kell lennie!
Új (nem hivatalos) pályacsúcsot állított fel Lewis Hamilton az Ausztrál Nagydíj szombati időmérő edzésén. 1:22,188 másodperces idejénél még soha senki sem tudott jobbat ezen a pályán, ám az idei versenygépekben nem is annyira a múlt évhez viszonyított 1,7 másodperces gyorsulás az igazán lenyűgöző, hanem a kanyartempó, melynek köszönhetően a versenyzők olykor vadászgépekben átélhető erőhatásokat élnek át – igaz, rövidebb ideig, mint a levegőt szelő „kollégáik”.
Sebastian Vettel is így véli. „Sokkal gyorsabbak, sokkal élvezetesebb vezetni őket, és olyanok, amilyeneknek lenniük kell: feszegetjük velük a határokat. Lewis akkor kezdte a pályafutását, amikor az autók ehhez hasonlóak voltak a tapadás szempontjából. Én az előtt, hogy éppen kezdett megváltozni a helyzet, szóval nekem is van némi tapasztalatom abból az időszakból. Szerintem ezek a leggyorsabb autók, amiket valaha vezettünk, és a valaha használt leggyorsabbak is.” „Ami a hibákat illeti, igen, talán ha nagy tempó mellett megpördülsz, nehezebb megfogni, míg korábban többet csúszkáltunk a gumik miatt, de azok inkább erőcsúsztatások voltak, nem vesztettük el az irányítást. Ilyen tekintetben kicsit nehezebb a helyzet, mivel gyorsabban kell reagálnod. De én ezt pártolom, mert sokkal élvezetesebb így” – jelentette ki a Ferrari versenyzője.
Nézni lehet, megfogni nem – Sebastian Vettel nem foglalkozott a szülői tanáccsal. De Lewis Hamilton fülébe jutott, mit tett…
Viszonylag sűrűn előfordul az időmérő edzések után, hogy a versenyzők ellenfeleik autói körül ólálkodnak, s próbálnak ellesni vagy megérteni pár trükköt. Az viszont, amit Sebastian Vettel csinált a melbourne-i kvalifikáció után, már jóval ritkább.
A négyszeres világbajnok előbb a Toro Rosso, aztán a Red Bull, majd a Mercedes autóját is alaposan szemügyre vette, s olyannyira kíváncsi volt, hogy vette a bátorságot, és meg is érintette őket. Volt Red Bull-os csapattársai mosolyogva nézték el neki az illetlenségét – Lewis Hamilton már nem volt ennyire elégedett, amikor a francia televízió munkatársa közölte vele, Vettel hozzáért a Mercedeséhez…
Hamilton: Ööö, nem is tudom… Sebastian, úgy hallom, hozzányúltál az autómhoz! – szólt át a szomszédban interjút adó kollégának. – Csak megnézted, vagy meg is érintetted? Ő azt mondja, meg is fogtad!
Vettel: Nem, csak nézegettem...
Hamilton: Aha... Rendben, jól van…
Vettel: Emlékezz, mit mondtak a szülők: „Csak nézheted, de nem nyúlhatsz hozzá” – ütötte el viccel a történteket a magát nem szégyellő ferraris.
Üdvözöllek Sebastian Vettel magyar rajongói oldalán. A legfrissebb információkat osztom meg Sebastian Vettelről. Hírek, képek, videók! Ha Te is szereted Sebastiant kövess bennünket facebookon, twitteren, instagram.
Sebastian Vettel, autóversenyző és Négyszeres világbajnok a Forma-1 királykategóriában. 1987. július 3. -ban született. Heppenheim-ben, Németországban. Pályafutását 2006-ban a BMW Saubernél kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat pilótája. Sebastian az autóversenyzés mellett boldog családapa.
Vagyok, aki vagyok. Nem próbálok meg más lenni, mint aki vagyok. Néhány embernek talán tetszik, másoknak lehet, hogy nem. De ez az élet. - Sebastian Vettel