Hamilton volt a leggyorsabb az első szabadedzésen2014.04.04. 15:44
Hamilton Rosberget és Alonsót utasította maga mögé. Őket Hülkenberg, Button, Räikkönen és Magnussen követi - Vettel éppen befért a legjobb tízbe.
Lewis Hamilton 1 perc 37,502 másodperces idővel végzett az élen a Bahreini Nagydíj első szabadedzésén. Az angolt csak mercedeses csapattársa, Nico Rosberg tudta megközelíteni, aki bő 0,2 másodperccel maradt el tőle, igaz, a német a tréning elején kisebb elektronikai problémával szembesült.
Az Ezüst Nyilak az edzés nagy részét az első két helyen töltötték, ám csak a gyakorlás végén vették vissza a vezetést a végül 3-4. pozícióban záró ferraris Fernando Alonsótól és a force indiás Nico Hülkenbergtől, akik rövid időre eléjük kerültek.
A nyitóedzés első fél órájában a speciálisan erre az időszakra kiosztott gumiszetteken a most már megszokottnál kisebb tolongás alakult ki az aszfaltcsíkon, a következő egy óra első 20-25 percében pedig alig-alig hajtottak pályára az autók.
Felipe Massa és az erre az edzésre a másik Williams volánját átvevő tesztpilóta, Felipe Nasr például kirívóan kevés kört tettek meg, azt sem kiugróan jó tempóban. Nem úgy a másik két beugró tesztversenyző, a sauberes Giedo van der Garde és a caterhames Robert Frijns – utóbbi a maga 35 körével egyenesen a nap eddigi legszorgalmasabb versenyzőjévé avanzsált abban az autóban, amellyel eddig Kobajasi Kamui 11 kört tett meg az előző két futam négy pénteki edzésén összesen.
A legtöbb felvont szemöldököt mégsem ez, hanem a Ferrari pillanatnyi koncentrációzavara okozta, amelynek során Fernando Alonsót egy alkalommal három közepes és egy lágy keverékű gumin engedték útjára. Szerencsére a spanyol, észrevéve a hibát (a bal első volt a lágy) gyorsan leállította a kocsit a boxutcában, ahonnan a szerelők visszatolták azt a garázsba – így talán elkerülheti a büntetést, mivel a szabályok alapvetően tiltják a különböző keveréken történő pályára hajtást.
A Williamsek mellett a két Red Bull is nagyon a lista mélyén végzett, ám Vettelék nehezebb autóval köröztek, mint például az élen végző Mercedesek.
Néhány perccel a zárás előtt még előbb Kimi Räikkönen Ferrarija, majd Rosberg szállt el győzelmi zászló módjára a célegyenes végén, miután elmérték a kemény féktávot, de szerencsére egyikük sem ragadt a bukótérben.
A második edzés közép-európai idő szerint délután 17:00-kor kezdődik, pont, amikor Bahreinban lenyugszik a nap.
A Bahreini Nagydíj első szabadedzésének végeredménye:
1. Lewis Hamilton (Mercedes) 1:37,502, 14 kör
2. Nico Rosberg (Mercedes) 1:37,733, +0,231 13 kör
3. Fernando Alonso (Ferrari) 1:37,953, +0,451 17 kör
4. Nico Hülkenberg (Force India-Mercedes) 1:38,122, +0,620 10 kör
5. Jenson Button (McLaren-Mercedes) 1:38,636, +1,134 16 kör
6. Kimi Räikkönen (Ferrari) 1:38,783, +1,281 12 kör
7. Kevin Magnussen (McLaren-Mercedes) 1:38,949, +1,447 15 kör
8. Danyiil Kvjat (Toro Rosso-Renault) 1:39,056, +1,554 24 kör
9. Sergio Pérez (Force India-Mercedes) 1:39,102, +1,600 21 kör
10. Sebastian Vettel (Red Bull-Renault) 1:39,389, +1,887 16 kör
11. Felipe Massa (Williams-Mercedes) 1:39,533, +2,031 11 kör
12. Jean-Éric Vergne (Toro Rosso-Renault) 1:39,862, +2,360 26 kör
13. Felipe Nasr (Williams-Mercedes) 1:40,078, +2,576 14 kör
14. Daniel Ricciardo (Red Bull-Renault) 1:40,406, +2,904 19 kör
15. Adrian Sutil (Sauber-Ferrari) 1:40,652, +3,150 20 kör
16. Pastor Maldonado (Lotus-Renault) 1:40,793, +3,291 31 kör
17. Jules Bianchi (Marussia-Ferrari) 1:40,$89, +3,387 20 kör
18. Giedo van der Garde (Sauber-Ferrari) 1:40,913, +3,411 20 kör
19. Romain Grosjean (Lotus-Renault) 1:41,036, +3,534 24 kör
20. Max Chilton (Marussia-Ferrari) 1:41,794, +4,292 20 kör
21. Robin Frijns (Caterham-Renault) 1:42,417, +4,915 35 kör
22. Marcus Ericsson (Caterham-Renault) 1:42,711, +5,209 21 kör
MINIDRIVERS - MALÁJ NAGYDÍJ2014.04.04. 12:40
Felkerült a legújabb Minidrivers része a Maláj Nagydíjról! Jó szórakozást!
Vettel a motorerő és a megbízhatóság terén lát lemaradást: nem mutogat a Renault-ra2014.04.04. 12:21
Sebastian Vettel korrekt politikus, és nem használja a Renault-ot voodoo babaként. A négyszeres bajnok kifogja a szelet a kritikusok vitorlájából.
A csapatvezetés 80 lóerős hátrányról beszél a Mercedeshez képest, ami leginkább az egyenesekben jelent hátrányt. Bahreinben kettő is van belőlük, ami ismét kiütközhet a párharc folyamán. A Renault folyamatosan fejleszt és dolgozik, de a motorcserére vonatkozó szigorú szabályok hatással vannak a szoftverfejlesztésre is: az első motorral le akarják tudni a tengerentúli fordulókat, és majd Spanyolországban érkezik egy jelentős módosítás.
Vettel nem mutogat a motorpartnerre. “Részünkről még nagyon sokat kell fejlődni. A motor vezethetősége, az autó teljesítménye – ezekre kell koncentrálnunk. A Renault jelenleg mindennel próbálkozik, hogy fokozza a motor teljesítményét. Végül egy összjátékról van szó köztünk és a Renault között”- ecsetelte. “Ki kell fogni a szelet a vitorlából: úgy vélem, nem szabad mindig ennyire szigorúan mutogatni a Renault-ra.”
A bahreini teszteken a Mercedes rengeteg kört pakolt a W05-be, szemben a Red Bull-lal, “így sikerült arra használniuk a teszteket, hogy teljesen más alappal kezdhetik meg a versenyeket”. “Sok a tennivaló a részünkről. Én is úgy gondolom, már a teszteken világos volt az, hogy nagyon le vagyunk maradva az erő tekintetében, és van mit behozni.”
Nem csak a motorerő terén kell fejlődni. “Először biztosra kell menni, hogy befejezzük a versenyeket. Jelenleg 50 százalékon áll a megbízhatóságunk. Eddig mindig csak egy autó ért célba.”
Vettel panaszlevelet kapott a szövetségtől2014.04.03. 18:40
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt személyesen fogalmazott meg egy levelet a négyszeres világbajnoknak a túlzottan erős kritika miatt.
Sebastian Vettel az elmúlt hétvégén Malajziában nagyon erősen kritizálta az új hangokat a Forma-1-ben. A német úgy fogalmazott, hogy a V6-os erőforrások hangjai egyszerűen sza*ok.
Christian Horner, a Red Bull Racing csapatfőnöke megvédte a versenyzőjét, aki a többi pilótával ellentétben szabadabban fogalmazhatja meg a véleményét. A korábbi hírek még arról is szóltak, hogy az FIA megbüntetheti emiatt a címvédőt, de ha a Red Bull eláll az üzemanyag-üggyel kapcsolatos fellebbezéstől, akkor a szövetség sem lép Vettel ügyében.
A német Sport Bild most arról ír, hogy az FIA elnöke már Malajziában megírta és elküldte a panaszlevelét Vettelnek. A francia figyelmeztette a németet, aki ezzel a mondatával erősen negatív hangsúlyban tüntette fel a sportot. Todt engedélyezi a kritikákat, de csak a jó ízlés határain belül.
Vettel Bahreinben elmondta, nem jó, ha a versenyzők magukban tartják a gondolataikat, vagy elkezdenek színlelni. A német mindig is őszinte volt, és ő egyszerűen csak a rajongók érdekeit nézi, mivel gyakorlatilag ő is az, mindamellett, hogy az F1-ben versenyez.
„Az autóknak állatoknak kell lenniük, melyek megijesztenek bennünket, versenyzőket és meg kell szelídítenünk őket. Sajnos ez már nem igaz a sportra. Egyszerűen amiatt kritizáltam az új szabályokat, mert már nincs móka a Forma-1-ben. Még mindig a világ legjobb autóival versenyzünk. A hangok azonban már nem olyan jók, de a Forma-1 még mindig a motorsport csúcsát jelenti.”
Damon Hill, 1996 Forma1 világbajnoka:
„Függetlenül attól, hogy valaki egyetért vele, vagy sem, Sebastiannak lehet véleménye. Különösen jónak találom, hogy vállalja emiatt a kockázatot.”
Vettel: Tudtam, hogy kemény lesz Ricciardo, nehéz lesz ellene2014.04.03. 17:29
Sebastian Vettelt kicsit sem lepte meg az, hogy Daniel Ricciardo nagyon erősen kezdett a Red Bullnál.
Az ausztrál versenyző ugyan Ausztráliában és Malajziában is nagyon erős teljesítményt nyújtott, a szerencse egy alkalommal sem volt mellette, így hiába a dobogós helyezés és az erős sepangi forma, nulla pont áll a neve mellett.
„Őszintén sajnálom őt emiatt, mert nagyon megérdemelte volna azokat a pontokat.” – mondta Ricciardo német világbajnok csapattársa Bahreinben.
„Nem igazán lepett meg az, ahogyan kezdte a szezont. Ő egy nagyon tehetséges és gyors versenyző, aki már ideje korán elhatározta, hogy megpróbálja megnehezíteni az életemet. Biztos vagyok benne, hogy lesznek futamok, amikor gyorsabb lesz nálam és előttem ér majd célba, aminek persze nem fogok örülni, de ez teljesen normális.”
„Sokkal jobb, ha egy erősebb csapattárs dolgozik melletted, mert az csak arra sarkall, hogy többet mutass meg magadból. Daniel épp egy ilyen személy, és szeretek vele dolgozni, mert egy könnyed, vicces karakter, de ha munkáról van szó, akkor hozzám hasonlóan nem ismer tréfát.”
„A célunk az, hogy közös erővel győzelemhez segítsük a Red Bullt. Biztos vagyok benne, hogy lesznek még dobogós helyezései és szerintem futamgyőzelmei is. A csapat keményen dolgozik, akárcsak a Renault. Nem kell sok időnek már eltelnie ahhoz, hogy minden a helyére kerüljön és ismét zökkenőmentesen tudjunk dolgozni.”
„A legjobb természetesen az lenne, ha már ezen a hétvégén ott lehetnénk a Mercedesek előtt, de csak egy hét telt el a maláj futam óta, így nem várhatunk hatalmas előrelépést, de miután az autónkkal nincs komoly gond, bízhatunk a Renault munkájában, amivel közelebb kerülhetünk a Mercedeshez. Jelen pillanatban azonban még mindig ők a favoritok, de az is fontos, hogy folyamatosan ott álljunk a dobogón.”
Braun2014.04.03. 13:43
Figyelem Férfiak! Már kapható a Sebastian Vettel által kampányolt Braun kollekciója, akciósan, a Tescoban! A mai tesco reklámújságban Vettel nézett vissza rám! :)
Bahreini Nagydíj >> pályabejárás2014.04.03. 13:37
Sebastian a mai napon már bejárta a pályát Bahrein-ben, illetve a sajtónapon is túl van már. Folyamatosan töltöm fel a képeket a mai napról!
A-tól Z-ig a Formula 1 - 1. rész (A-D)2014.04.03. 13:15
Az Infiniti Red Bull Racing a mai napon elindította a legújabb minisorozatát, amelynek az első részét a mai napon publikálták, a címe pedig "A-tól Z-ig a Forma 1" lett . Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo, Sebastien Buemi, Christian Horner és Adrian Newey az első részben elemezi betűnként a Forma 1-et. A sorozat következő része három hét múlva jelenik meg!
Sepang Start2014.04.02. 18:28
Íme egy amatőr felvétel a Maláj Nagydíj startjáról!
Red Bull: nem vitás, baj van a szenzorokkal2014.04.02. 10:00
Christian Horner szerint a látszat csal, nem csak nekik vannak gondjaik a Gill Sensors műszereivel. A Red Bull Racing csapatfőnöke elmondta, megoldást kell találni a problémákra.
Malajziában is megadta magát az üzemanyag áramlását mérő szenzor, ismét a Red Bullban, Ricciardónál. Elméletileg más csapatoknál is, de valahogy mindig csak a címvédő gárda kerül rivaldafénybe – legalábbis így tűnik. Horner az Autosport előtt elmondta, mit éltek át Sepangban.
“Már a verseny előtt tönkrement. Informáltuk róla az FIA-t, és megkérdeztük őket, fel tudjuk-e éleszteni azzal, ha gyakorlatilag túráztatjuk az autót a rajtrácson. A verseny elején ezt tettük, de nem éledt újra. Tehát a szenzor az egész futamon nem működött”- folytatta.
“Szerintem ez egyértelműen demonstrálja, gondok vannak a szenzorokkal”- jegyezte meg. Arra nem tud magyarázatot, ők miért szenvednek többet emiatt, mint a riválisok. “Fogalmam sincs. Nyilvánvalóan sok adattal rendelkezünk, melyeket át kell venni, végig kell mazsolázni. Elméletileg nem kellene, hogy oka legyen, de utána kell járni, meg kell érteni. Látszólag mindenki más elégedett velük. De a Toro Rossónak is két meghibásodással kellett számolnia a hétvége alatt, és más gondok is voltak a pitben. Mi csak róluk tudunk. De határozottan nem csak a Red Bullra igaz.”
|