SEBASTIAN VETTEL HUNGARY >> WE RACE TO WIN !  Minden, ami Sebastian Vettel!!
Hírek Sebastianról ( news )
Archívum - 2016.

Arról szó sem lehet, hogy a Ferrari feladja!

2016.05.30. 18:13
Címkék: hírek

Image and video hosting by TinyPic

Bár a Monacói Nagydíj sem a tervek szerint alakult, a Ferrari nem adja fel a bajnoki reményeket, hiszen hosszú még a 2016-os szezon, ami több fordulatot is hozhat – jelentette ki a csapatvezető, Maurizio Arrivabene, majd elmondta, min kellene nagyon gyorsan javítaniuk.
 
Noha az előző versenyhétvégéken is voltak gondjaik, a monacói futam előtt legalább egy Ferrari-pilóta rendre ott volt a legjobb három között, múlt vasárnap azonban lecsúsztak a dobogóról, miután Kimi Räikkönen már a verseny elején kiesett, Sebastian Vettel pedig beragadt Sergio Pérez mögé, és be kellett érnie egy negyedik helyezéssel. A Red Bull eközben ismét harcban volt a győzelemért, az összetettben pedig 9 pontosra csökkentette hátrányát a Ferrarival szemben.
 
Az üldöző tehát egyre közelebb kerül, az üldözött pedig újra növelni tudta előnyét: a Mercedes jelenleg 67 ponttal előzi meg az olaszokat, kinek versenyzői is visszaestek a tabella negyedik (Räikkönen) és ötödik (Vettel) helyére. Ennek ellenére hallani sem akarnak a bajnoki remények feladásáról. „Erről szó sem lehet” – jelentette ki egyértelműen Arrivabene, amikor az esélyekről kérdezték. „Meg kell őriznünk a koncentrációkat, és csak a versenyekre szabad összpontosítanunk. Előre kell tekintenünk. Azt hiszem, ez a bajnokság eléggé érdekes lesz” – tette hozzá.
 
A csapatvezető nyilatkozata során kiemelte, a Ferrarinak a folytatásban az időmérős teljesítmény javítására kell összpontosítania, az utolsó szakaszban ugyanis Barcelona után Monte-Carlóban is kikaptak a Mercedestől és a Red Bulltól (érdekes, hogy a szabadedzésen mindkét alkalommal a címvédő nyomában voltak, a Q3-ra viszont „eltűntek”). Bár nem akar magyarázkodni, az olasz szakember úgy érzi, a hercegségben is ezért csúsztak le a dobogóról.
 
„Ez az első alkalom, hogy lemaradtunk a dobogóról. Nem akarom újra elmesélni maguknak az egész sztorit, hiszen tudják, mi történt, ugyanakkor mentséget sem akarok keresni. Barcelonában nem voltunk elég gyorsak – csak a Q3-ban – és itt is hasonló volt a helyzet, a futamon pedig megfizettük ennek az árát. Igyekszem tanulni ebből; és tényleg meg kell értenünk, mi a probléma. Felidézhetjük, mi volt Barcelonában a Q1-ben, de ez most egy másik történet. A Q3-ban rosszabb kört futottunk, mint az első szakaszban” – magyarázta kissé túlozva, Vettel ugyanis 58 ezreddel jobban ment a Q3-ban, a lényegen azonban ez nem sokat változtat, a rajtelsőséget megszerző Daniel Ricciardo ugyanis eközben 1,3 másodperccel volt gyorsabb az utolsó etapban, mint az edzés elején.

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva

Aligha Vettel hibája – az elúszott dobogónál égetőbb gondja van a Ferrarinak

2016.05.30. 18:06
Címkék: hírek

Image and video hosting by TinyPic

Bár Sebastian Vettel állítja, dobogós helyezést vesztegetett el azzal, hogy a futam elején beragadt Felipe Massa mögé, az újabb esély elszalasztása távolról sem az ő lelkén szárad. A Ferrari ördögi körbe került, és az örvény egyre veszélyesebb mélységbe húzza őket…
 
Sebastian Vettel önmagát hibáztatta amiatt, hogy a Ferrari dobogós helyezés nélkül volt kénytelen távozni Monacóból. A negyedik helyről rajtoló német úgy érezte, autója tempója meglett volna ahhoz, hogy közelebb kerüljön Lewis Hamiltonhoz és Daniel Ricciardóhoz, ám miután az első kerékcserét követően beragadt Felipe Massa mögé, Nico Rosberg előtte tudott maradni (őt később az utolsó kiálláskor aztán megelőzte a boxban), Sergio Pérez pedig elé tudott furakodni. A mexikói aztán a futam második felében egy körrel korábban váltott száraz pályás abroncsokra, amivel el is dőlt: Vettel nem fog tudni túljutni rajta, s lemarad a dobogóról.
 
A német szerint sorsát nem az utolsó kiállások, hanem a Massa mögött töltött körök pecsételték meg.  „Ha azokban körökben megelőzöm Massát, nem kellett volna harcolnom se Rosberggel, se Hülkenberggel vagy mással. Sokkal jobb helyzetben lettem volna a stratégia szempontjából a slickek felrakása kapcsán, és nagyobb lett volna az előnyöm is.”
 
„Agresszívek voltunk az első kiállásnál, ami szerintem jó döntés volt” – értékelt Vettel. „De valahogyan túl kellett jutnunk Felipén, ami nem sikerült. Ezzel lendületet vesztettünk, és emiatt szakadtunk le a többiektől. Ha sikerül megelőznöm őt, az első két helyezettre összpontosíthattunk volna ahelyett, hogy a dobogóért kellett volna aggódnunk. Itt vesztettük el a versenyt. Az autónk volt olyan gyors, hogy jobb eredményt érhessünk el vele ennél.”
 
Így úszott el Vettel dobogója
 
Kritikát persze a csapat agresszív taktikájának kivitelezése kapcsán is meg lehetne fogalmazni. A négyszeres bajnok a verseny 12. körében állt ki köztes esőgumikért, ami alapvetően valóban előnyt jelentett számára a száradó pályán. Ekkor Nico Rosbergtől 1,840 másodperccel volt lemaradva, miközben Sergio Pérezzel szemben 2,660 másodperces előnyben volt.
 
Agresszív lépés ugyanakkor azonnal értelmét is veszítette azzal, hogy visszatértekor éppen Felipe Massa mögé érkezett meg. A stratégák kockázatvállalása a gyors cselekvésben állt: mivel azonnal behívták versenyzőjüket, kevéssé foglalkoztak azzal, hogy Vettel számára „légüres teret” találjanak a mezőnyben a kerékcsere utánra.
 
„Massa majd úgyis kiáll előlünk” – gondolhatták. A probléma akkor vált súlyossá, amikor kiderült, a Williamsnek eszében sincs a Vettelékéhez hasonlóan agresszív taktikát követni. Vettel a futam után kissé rosszallóan meg is jegyezte: „Nem tudom, miért maradtak kinn olyan sokáig. Semmi értelme nem volt késlekedniük és az esőgumin haladniuk tovább.” 
 
Hogy a brit csapat mérnökei valóban ésszerűtlen döntést hoztak-e, nem tisztünk megítélni, az viszont biztos, hogy szó sem volt extrém választásról: miközben Massa a 20. körben váltott köztes esőgumira, Nico Rosberg is vele egy időben állt ki, Sergio Pérez egy, Daniel Ricciardo pedig három fordulót várt a cserével – Lewis Hamilton meg 11 kört tett még rá. Magyarán: a többi csapat számára távolról sem volt olyan egyértelmű, hogy Vettelék útja a legjobb.
 
Vettel korai kiállásának értelmét az adta volna meg, ha a német kihasználja a köztes gumi által kínált tempóelőnyt. Ehhez képest a 14. és 19. kör között (azaz a mercedeses kiállásáig) Vettel Rosberggel szemben a köridők alapján összesen 2,856 másodpercet veszített. Eközben a 20. körig, azaz a mexikói kiállásáig Pérezzel szemben pedig 5,928 másodpercet. Rosberg végül kiállását követően 0,564 másodperccel volt Vettel előtt, egy körrel később Pérez 1,076 másodperces előnyben volt vele szemben.
 
E számok jól mutatják, még úgy is egy hajszálon múlt Vettel pozícióvesztése, hogy Massa miatt lassú tempóra kényszerült. Hogy mennyi időt bukott a brazil mögött, nehéz megbecsülni, tény viszont, hogy miután a Williams kiállt előle a 20. körben, Vettel a 21. fordulóban 1,665 másodperccel gyorsabb kört futott, mint egy körrel korábban – ami még úgy is nagy különbség, hogy a pálya fokozatosan száradt.
 
Rosberg, Pérez és Vettel köridőinek alakulása a Massa mögött töltött időszakban
 
Rosberg (esőgumi) Pérez (esőgumi) Vettel (köztes gumi)
 
14. kör 1:38,922 1:38,880 1:39,663
15. kör 1:37,478 1:37,770 1:38,014
16. kör 1:40,096 1:37,529 1:38,834
17. kör 1:37,461 1:37,041 1:38,061
18. kör 1:36,986 1:37,068 1:38,100
19. kör 1:36,397 1:36,734 1:37,524
20. kör boksz 1:36,483 1:37,237
21. kör boksz 1:35,572
 
A hibát nem a vasárnapban kell keresniük
 
Vettel önkritikája ugyanakkor már csak azért is túlzónak hat, mert versenye alakulását távolról sem csak a Massa elleni sikeres manőver hiánya határozta meg. És ezzel ő maga is tisztában van. „A versenyen nagyon gyorsak voltunk, de tegnap nem végeztünk elég jó munkát.”
 
A tegnap alatt pedig az időmérő edzést értette, amelyen Barcelona után másodszor esett meg vele az a kínos helyzet, hogy a Q3-ban gyengébb időt futott, mint előtte a Q2-ben. Mindez egy visszatérő probléma a Ferrarinál: a csapat hiába dolgozott két napon át a gumikezelési gondok orvoslásán a spanyol futamot követő teszten, a jelek szerint megoldást most sem találtak.
 
És amíg így marad, sok monacóihoz hasonló nehéz helyzetre és elszalasztott lehetőségre számíthatnak még. Elvégre ahogy két hete a győzelmet bukták el versenytempójukhoz mérten gyenge rajtpozíciójuk miatt, úgy most a dobogó esélyét. „Meghatározó lenne megoldani a problémát, ami sokba került Barcelonában és Monacóban is” – ismerte el Maurizio Arrivabene csapatfőnök. „A gondot a szombat délután jelentette. Rá kell jönnünk, miért, mert elég abszurd, hogy az autónknak a Q1-ben és a Q2-ben még jó a teljesítménye, de ugyanezt képtelenek vagyunk megismételni a Q3-ban. A gumik működési tartományán van a hangsúly, de mélyelemzésbe nem szeretnék bocsátkozni.”
 
„Annyit tudunk, hogy az autó gumihasználatával van összefüggésben a dolog. Meg kell oldanunk a problémát, mert ha nem rajtolunk a legjobb pozíciókból, olyan gondokkal találjuk szembe magunkat, amelyek elkerülhetőek lennének. Most is ez történt. Ahhoz, hogy visszanyerjük a pozíciónkat, agresszív stratégiát kellett választanunk, ám ezzel végül Massa mögött találtuk magunkat. És nem Felipének kéne az ellenfelünknek lennie. Az agresszív taktikánk helyes volt, de nem kellene ilyen választásokra kényszerülnünk, ha jobbak lennénk az időmérőn.”
 
A Ferrari ördögi körbe került.
 
A helyzet persze már ismerős lehet számukra: a Scuderia évek óta gyengén teljesít az időmérőkön. Jól jelzi ezt, hogy 2010 óta mindössze 5 (!) alkalommal rajtolhattak az első rajtkockából – utoljára 2015-ben Szingapúrban. Arrivabene mégsem beszél trendről. „Az elmúlt szezonok autói nagyon eltérőek egymástól. Talán a mostani problémánk hasonlít a korábbihoz, de az okok mások. Most felújították az aszfaltot, mások a visszajelzések, így nehéz lenne összehasonlítani a helyzetet a korábbival.”
 
Kanadában jön az új motor
 
Vettel szerint hétvégi teljesítményükben az időmérős baki volt az egyetlen kivetnivaló. A német továbbra is dicséri autója tempóját, valamint csapata taktikázását is helyesnek ítélte. A hangulatot pedig a csalódás ellenére is jónak ítélte. „A hangulat kiváló a csapaton belül. Természetesen volt pár nem túl jó versenyzünk, ma sem alakult jobban, de legalább célba értünk. Próbáltam fölzárkózni Pérezre, hogy esetleg legyen esélyem a dobogóra, de közben azt is kockáztattam, hogy a falnak megyek. Próbáltam nyomást gyakorolni rá, hibába hajszolni őt, de ez nem volt elég az előzéshez.”
 
Ami a folytatást illeti, Arrivabene jelezte, Kanadában érkezik az új motorjuk. Előrelépést remélnek tőle, de azt még nem tudják, módosító pontokat is használniuk kell-e hozzá, vagy a megbízhatóság javítására hivatkozva is kapnak engedélyt az FIA-tól a változtatásra. „Lesz újításunk az erőforrás terén, de azt még nem tudjuk, költünk-e rá zsetont. Jelenleg is tárgyalunk az FIA-val arról, mit tegyünk.”
 
Életbevágó lenne javulniuk. A Ferrari előnye a monacói hétvégével 9 pontosra olvadt az egyre jobb formában lévő Red Bull-lal szemben a konstruktőri bajnokságban. S ha így folytatják, nemhogy Mercedest nem vernek, lecsúszhatnak a második helyről is.
 
Arrivabene mindenesetre problémájuk ismeretében továbbra sem aggódik emiatt. „A célt a Mercedes jelenti számunkra. Ők hozzák ki a legtöbbet az autójukból, a többiek csak követik őket. Nagyon versenyképes a Red Bull azokon a helyszíneken, ahol használni tudják a nagy leszorítóerejüket, de Barcelonában is nekünk kellett volna nyernünk helyettük” – állapította meg.
 
A feltételes mód persze mit sem változtat a tényeken: a Ferrari képtelen a maximumot kihozni csomagjából és lehetőségeiből. És amíg így van, a „nekünk kellett volna nyernünk” mondat nem kapaszkodó, inkább egyre súlyosabb teher lesz számukra.

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva

Monacói Nagydíj >> Interjú a futam után

2016.05.29. 17:39
Címkék: video

Vettel: Ez az én hibám

2016.05.29. 17:38

Image and video hosting by TinyPic

A győzelemre nem, de a dobogós eredményre volt esélye a Ferrarinak – ám a lehetőségét most sem tudta kihasználni a csapat. Sebastian Vettel saját magát tette felelőssé ezért.

A német a csalódást keltő időmérő edzés után csak a negyedik helyről vágott neki az esős pályán induló Monacói Nagydíjnak. Az élmezőnyből elsőként váltott köztes esőgumikra a pálya száradásakor, ám végül úgy alakult, hogy képtelen volt kihasználni az ebből származó előnyét: Nico Hülkenberg és Fernando Alonso táraságában hosszú körökön keresztül vonatozott Felipe Massa lassú Williamse mögött.
 
Megpróbált előzni, de hiába. A lassú tempó pedig oda vezetett, hogy végül a korábban kiálló Sergio Pérez az utolsó kerékcseréknél elé került – innentől pedig meg kellett elégednie a negyedik pozícióval. „Semmi kétség afelől, hogy gyorsabbak voltunk náluk, de valahogy sikerült elénk kerülniük” – nyilatkozta a négyszeres bajnok a Sky Sportsnak. „Alaposan meg kell néznünk, hogy csinálták. Hogy szerencsével vagy sem, de egy körrel korábban álltak ki, mint mi, és ez meghatározó volt.”
 
A német saját hibájának tartja, hogy nem került jobb pozícióba. „Egész jó munkát végeztünk. Megelőztük a Mercedest a kerékcserénél. A tempónk megvolt, de az első pár kör a köztes esőgumin jobban is sikerülhetett volna. Meg kellett volna előznöm Felipét, de nem tudtam. Ha sikerül, dobogós lehettem volna. De ez az én hibám. Gyorsabb gumikon mentem, és tudom, hogy nehéz itt előzni, de ennek ellenére nekem össze kellett volna hoznom. Sajnos ezzel elég sok időt vesztettem, így a többieknek esélyük nyílt arra, hogy ellépjenek tőlem” – magyarázta.

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva

Micsoda futam! Hamilton nyert Monacóban

2016.05.29. 16:27
Címkék: hírek

Image and video hosting by TinyPic

Az eső és a Red Bull besegített Lewis Hamiltonnak – a brit címvédő egy őrült versenyen állta Daniel Ricciardo támadásait, s megszerezte tavalyi austini futam óta első győzelmét. A halvány Nico Rosberg csak 7. lett – Sergio Pérez a nap meglepetésembereként lett 3.!

„Rendkívüli az időjárás a gumik szempontjából – ha így esik, akkor biztonsági autó mögül rajtolunk. Nem akarok unalmasnak hangozni, de nagyon vizes a pálya” – nyilatkozta Fernando Alonso a Monacói Nagydíj rajtja előtt negyed órával.
 
Igaza lett: egy Mercedes fordult el elsőként az első kanyarban, ám a Red Bull ezt cseppet sem bánta. A 45. születésnapját épp ma ünneplő Bernd Mayländer a biztonsági autóval vezette fel a mezőnyt, melyhez a boxutcából rajtoló Max Verstappen is csatlakozhatott. Mindez azért nagy szó, mert a rajt előtt még kalapálva próbálták leszedni kerekét a boxutca kinyitása utáni próbakör során megolvadt felnijéről: a szerelőknek még nem sokkal a verseny előtt is dolgozniuk kellett a hiba kijavításán.
 
Elődje, Danyiil Kvjat rosszabbul járt: az első kör végén azonnal a Toro Rosso garázsa elé hajtott. „Srácok, állandó tempóban ragadtam” – jelezte. Majd miután visszatérésekor sem változott semmi, elkeseredetten tette föl a kérdést: „Miért mindig velem történik ez?” Mire a második boxutca látogatása után autója megjavult, már két kör hátrányban volt.
 
Rajt – balesetekkel 
 
„A pálya már készen áll, kezdhetünk versenyezni, gyerünk” – adta ki a jelszót Kevin Magnussen, s a 7. körben szavai meghallgatásra találtak. Az első helyen álló Ricciardo könnyedén szakadt el a Mercedesektől, Hamilton azonban komoly nyomást gyakorolt Rosbergre. Száguldásukat pár kör erejéig ugyanakkor a virtuális biztonsági autó hátráltatta: Jolyon Palmer a célegyenesben egy zebrán megcsúszva csapódott a falnak. Miközben takarítottak, Kevin Magnussen, Jenson Button, Felipe Nasr és Danyiil Kvjat köztes esőgumikra váltott.
 
A zöld zászló után azonnal következett az újabb baleset: Kimi Räikkönen a Loews-kanyarban csúszott a falba, ráadásul olyan balszerencsésen tért vissza, hogy azzal sarokba szorította Romain Grosjeant. A Ferrari az alagút után törött első felfüggesztéssel állt félre, miközben sofőrje még egy FIA-vizsgálatot is kapott a „nyakába”.
 
Az élmezőnyből elsőként Sebastian Vettel szánta rá magát a köztes esőgumira váltásra: a 13. kör végén cserélt, s egy körrel később Fernando Alonso, kettővel később pedig Nico Hülkenberg is követte példáját. Szervizük nem sikerült a legszerencsésebben: mindhárman Felipe Massa mögé tértek vissza, aki addig fogta vissza őket, hogy végül Nico Rosberg és Sergio Pérez is eléjük tért vissza kiállásuk után.
 
Rosberg elveszve – bontakozó párharc az élen
 
A bajnoki éllovas ekkor viszont már csak harmadik volt. Miután a verseny elején látványosan maga mögé gyűjtött egy kisebb vonatot, Ricciardótól pedig több mint 8 másodpercre leszakadt, a Mercedes a 16. körben arra utasította, engedje el csapattársát. A német meglepően készségesen félre is állt, Hamilton pedig körönként több másodperccel gyorsabb időket autózva igazolta: a kérés jogos volt.
 
A másodiknak előrelépő Hamilton igyekezett lopni a távolságot az éllovassal szemben, s innentől kezdve eldőlt, az ő különcsatájukról szól majd a futam. Miközben az egy körön belül Magnussent, Wehrleint és Bottast is megelőző Max Verstappen a köztes esőgumin már 3-4 másodperccel gyorsabb körökre volt képes az első két helyezettnél, a Red Bull és a Mercedes már azon kezdett gondolkodni, mikorra időzítse egyre elkerülhetetlenebbé váló kiállását.
 
A Red Bull a 23. körben Ricciardo autójára is köztes gumit tett fel, Hamiltonék viszont úgy döntöttek, megvárják, míg a pálya slick gumikhoz alkalmassá szárad. Úgy tűnt, az osztrákok taktikáztak jól: Ricciardo körönként 3 másodpercet adott az éllovasnak, hamar fölzárkózott rá, s amikor az a 31. körben ultralágy papucsot kapott, az ausztrál kiváló kört futva kiautózott annyi előnyt, hogy egy újabb csere után is az élre térjen vissza.
 
Ekkor jött a dráma: a Red Bull boxfala és szerelői között a csapat elmondása szerint „kommunikációs hiba” történt, s mivel nem álltak készen a slickek, Ricciardo kerékcseréje 13 (!) másodpercesre nyúlt el. Hamilton éppen csak elhúzott a Red Bull mellett, amikor az visszatért a pályára. A reményt ezek után az jelentette számára, hogy míg ő szuperlágy gumit kapott, Hamilton autójára a gyorsabban kopó ultralágy keverék került.
 
Adok-kapok Hamilton és Ricciardo között
 
A Red Bull számára az újabb csapás a 35. körben következett: Max Verstappen (a hétvégén már másodszor) a Massenet külső szalagkorlátjába csúszott, s összetört autójával előcsalta a virtuális biztonsági autót.
 
Több se kellett Ricciardónak, a zöld jelzés után azonnal támadó üzemmódba kapcsolt! Pengeélen táncolt a Loews után, az alagútban kétszer is megingott, majd miután a szintén kockáztató Hamiltonnak le kellett vágnia a sikánt, bebújt ellenfele mellé jobbról. Csakhogy a brit rázárt. Az ausztrált még az sem zavarta, hogy autója keresztbe áll – fél kézzel elengedte a kormányt, csak hogy elégedetlenül integethessen szerinte túl agresszív kollégájának. Az FIA másképp látta: nem járt büntetés a manőverért.
 
Ricciardo ezt követően oda-vissza jojózott Hamiltonon. Próbálkozott lekörözéseknél, az alagútnál, a Tabacnál, de képtelen volt túljutni ellenfelén.
 
Eközben a mezőnyben…
 
A száraz gumira váltásból Rosberg jött ki legrosszabbul. Amellett, hogy Vettel megelőzte őt a boxban, a korábban cserélő Sergio Pérez és Fernando Alonso is elé került. Midőn a bajnoki tabella első helyezettje beragadt a McLaren mögé, a lágy gumikat magabiztosan nyüstölő Pérez és Vettel abban reménykedett, hogy az élen haladók gumija megadja magát, s újabb kiállásra kényszeríti őket.
 
Még hátrébb is zajlottak az események. Kevin Magnussen a verseny első felében még a túl optimista Danyiil Kvjattal akaszkodott össze a Rasscasse-ban, majd a Mirabeau-ban csúszott a falba – szárnytörése a futama végét is jelentette.
 
A Rasscasse volt a Sauberek találkahelye is. A svájci csapat Felipe Nasrt próbálta rávenni arra, hogy engedje el gyorsabb csapattársát, ám miután a brazil nem mutatott hajlandóságot erre, Marcus Ericsson kvjati elszántsággal rohant bele, s késztette páros piruettre. Pontszerzés reményében érkeztek meg Monte-Carlóba, a svájciak végül egyetlen célba érésnek sem örülhettek.
 
Meleg pillanata ezt követően még Vettelnek is volt egy, aki a Massenet-ben mutatta meg Verstappennek, hogyan kerülhette volna el a kiesést.
 
Győzelem – egy év késéssel…
 
Ahogy közeledett a futam vége, egyre nyilvánvalóbbá vált: Ricciardo szuperlágy gumija Hamilton szélárnyékában nem bírja a gyűrődést. Hamilton eközben bajnokhoz méltó taktikussággal babusgatta a lila papucsokat, éppen annyira terhelve őket, amennyire a megfelelő tempó tartásához szükség van.
 
Bár szombaton rendkívül csalódott volt harmadik rajtkockája miatt, a háromszoros világbajnokot a vasárnapi futam duplán kárpótolta. Az eső és az ellenfél hibája ugyanúgy a kezére játszott, ahogy mindmáig egyetlen monacói győzelmekor 2008-ban, s a Mercedes múlt évi taktikai bakija után most épp egy másik csapat boxutcai mellényúlása hozta meg számára a hőn áhított sikert a hercegségben. Pályafutása 44. győzelmével 19 pontot faragott a szemfüles Nico Hülkenberg által a hajrában a 7. helyre hátratessékelt Nico Rosberggel szembeni ponthátrányából.
 
Daniel Ricciardo eközben négy 4. helye után idei első dobogós helyezését szerezte – mégis tán most volt a legszomorúbb. Barcelona után újabb győzelmi esélyt szalasztott el önhibáján kívül. Sergio Pérez már annál boldogabb volt: szokása szerint kihasználva a kavarodást ismét egy lesipuskás 3. helyet szerzett a Force Indiának.
 
A Ferrari eközben ezúttal dobogó nélkül maradt – Fernando Alonso viszont a mutatós 5. hellyel örvendeztette meg az önmagától előzetesen jobb teljesítmény váró McLarent.
 
A bajnoki küzdelem a szezon 7. futamával, a két hét múlva rendezendő Kanadai Nagydíjjal folytatódik június 12-én.
 
A Monacói Nagydíj végeredménye
1. Lewis Hamilton Mercedes 1 ó 59 p 29,133 mp
2. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer +7,252 mp
3. Sergio Pérez Force India-Mercedes +13,825 mp
4. Sebastian Vettel Ferrari +15,846 mp
5. Fernando Alonso McLaren-Honda +1 p 25,076 mp
6. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes +1 p 32,999 mp
7. Nico Rosberg Mercedes +1 p 33,290 mp
8. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari +1 kör
9. Jenson Button McLaren-Honda +1 kör
10. Felipe Massa Williams-Mercedes +1 kör
11. Valtteri Bottas Williams-Mercedes +1 kör
12. Esteban Gutiérrez Haas-Ferrari +1 kör
13. Romain Grosjean Haas-Ferrari +2 kör
14. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes +2 kör
15. Rio Haryanto Manor-Mercedes +4 kör
16. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari kiesett
17. Felipe Nasr Sauber-Ferrari kiesett
18. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer kiesett
19. Kevin Magnussen Renault kiesett
20. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Ferrari kiesett
21. Kimi Räikkönen Ferrari kiesett
22. Jolyon Palmer Renault kiesett

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva

A nagy ferrari kvíz

2016.05.28. 18:47
Címkék: video

Monacói Nagydíj >> interjú az időmérő után

2016.05.28. 18:07
Címkék: video

Vettelék ismét a hajrában buktak el

2016.05.28. 17:45
Címkék: hírek

Image and video hosting by TinyPic

Ismét a döntő pillanatban buktak el, s ismét a gumikkal gyűlt meg a baja a Ferrarinak. Sebastian Vettel önkritikusan elismerte, képtelenek kihozni autójukból a maximális teljesítményt.
 
„Jól kezdtük, rosszul végződött” – Sebastian Vettel tömör értékelése mindent elmondott a Ferrari monacói időmérő edzéséről. A német versenyző a Q1-ben még a leggyorsabb volt, a Q2-ben Daniel Ricciardo előtt állt, a hajrában viszont nem, hogy nem javított addigi legjobb idején, 0,2 másodperccel elmaradt tőle.
 
A leintés után elégedetlenül állapította meg, autója egyre csak rosszabbá vált. „Mint mondtam, a kezdés jó volt, így a magabiztosságunkkal sem volt gond. Csakhogy nem sikerült kihasználnunk azt a tapadást, ami amúgy rendelkezésünkre állt. A többieknek sikerült, mi nem is gyorsultunk. Jobb munkát kellett volna végeznünk, de ez van, meglátjuk, mi lesz holnap.”
 
Vettelt ismét megkérdezték a Red Bull javuló formájáról, valamint arról, hogy egyre inkább úgy tűnik, ők is ellenfelükké lépnek elő. „Nem, szó sincs arról, hogy ekkora lenne közöttünk a különbség, mint amekkorának látszik. Egyszerűen nem tudtuk kihozni a maximumot az autónkból. A kocsi gyors, efelől nincs is kétségem. Jól kezdtünk ma délelőtt, csütörtökön küszködtünk kicsit. Az előttünk állók semmi olyat nem csináltak, amire mi ne lennénk képesek. Csakhogy nem csináltuk meg – ez itt a gond” – ismerte el a négyszeres bajnok.
 
Csapattársa, Kimi Räikkönen még vele sem tudta tartani a lépést szombat délután – igaz, a hajrában közelebb került hozzá. A finn 0,2 másodpercet kapott Vetteltől, de Nico Hülkenberg 6 ezreddel megelőzte őt. Emellett egy váltócsere miatti öt rajthelyes büntetés is vár még rá, ami a 11. rajtkockát jelenti számára.
 
„Egész hétvégén nehéz volt működésre bírni a gumikat. Délelőtt jól ment, az időmérőn is javultunk, de egyszerűen arról van szó, hogy nem sikerül úgy bánnunk a gumikkal, ahogy kéne. Máskor is probléma volt ez, de itt különösen az. Nagyon a gumi működési tartományának határán táncolunk. Egy kicsit megcsúszik a hátsó gumi, ahol nem is számítasz rá, aztán alulkormányzott lesz az autó – eléggé nehéz, de ez van” – összegezte a Scuderia problémáját a 2007-es világbajnok.
 

Ricciardo első pole-ját szerezte Monacóban

2016.05.28. 17:39
Címkék: hírek

Image and video hosting by TinyPic

Daniel Ricciardo csodás körrel szerezte meg pályafutása első pole pozícióját Monacóban! A két Mercedes nem bírt az ausztrállal – a Red Bull első edzéselsőségét ünnepli a 2013-as Brazil Nagydíj óta! A barcelonai hős, Max Verstappen eközben már a Q1-ben búcsúzott.
 
Q1 – füstjelek és búcsú a barcelonai győztestől
 
Éppen csak kihajtott a mezőny az időmérő edzésre, máris „visszafújták” a rajtot. Felipe Nasr Sauberje az alagútból kijövet füstjelekkel adta a világ tudtára, számára még túl korai a száguldás. Lendült a piros zászló – de nem azért, mert a brazil a pálya szélén állította le autóját, sokkal inkább mert az egyik legnehezebb féktávon, a kikötő sikánja előtt hagyott olajfoltot az aszfalton.
 
Rövid takarítás után aztán már valóban kezdetét vette a küzdelem – mely elsőre pontosan azt hozta, amit előzetesen várhattunk: a Ferrari, a Mercedes és a Red Bull versenyzőinek csatáját. Elsőre Lewis Hamilton rajzolt a pályára egy 1:14,8-as kört, ám ahogy melegedtek az ultralágy gumik, úgy változott a sorrend. A nagyok első ütközetét Sebastian Vettel nyerte, aki Lewis Hamilton, Nico Rosberg és Daniel Ricciardo előtt a legjobb idővel jutott tovább a Q2-be.
 
Erre a másik Red Bullnak, már esélye sem volt. Az előző futamot hibátlan teljesítménnyel nyerő Max Verstappen már délelőtt is feszegette a határokat az uszodánál lévő sikánban, most viszont át is lépett rajtuk. Ezúttal nemcsak súrolta, de neki is kormányozta jobb első kerekét a pályára benyúló korlátnak. Felfüggesztése azonnal eltört (a harmadik edzésen már a Massenet-ben is odaverte azt), ő pedig már a Q1-ben búcsúzott. „Rendben vagyok” – mondta a rádióban. Hangjából azonban érződött, cseppet sem volt…
 
A pályabontás miatt újból lendülő piros zászló után a mezőny végére irányult a figyelem. A Manoroknak esélyük sem volt a továbbjutásra, a Sauber és a Renault viszont nagy csatát vívott egymással a legjobb 16-ba kerülésért. Kevin Magnussen ugyan továbbjutott, de miután piros jelzés mellett hagyta el a boxutcát, az FIA jelezte, a kvalifikáció után vizsgálatot indít ellene.
 
A Q1-ben végül Marcus Ericssonnak, Jolyon Palmernek, Rio Haryantónak és Pascal Wehrleinnek intettünk búcsút a két korábbi kieső mellett. Az első tíz sorrendje Vettel, Hamilton, Rosberg, Ricciardo, Pérez, Hülkenberg, Kvjat, Grosjean, Sainz és Räikkönen volt.
 
Q2 – Rosbergnek volt válasza Hamilton pazar első körére
 
Egy sor 1:27-1:30-as körrel rajtolt el az időmérő második felvonása, ami jelezte, hiába az ultralágy keverék, ezen papucsoknak legalább két melegítő kör kell ahhoz, hogy igazán jól teljesítsenek. Hogy Lewis Hamilton ezen felül rátalált-e valami extra trükkre is, nem tudjuk, az viszont biztos, hogy már a Q2 elején óriási időt autózott: 1:14,056-os eredménye nemcsak az addigi leggyorsabb idő volt a hétvégén, de több mint 0,4 másodperccel jobbnak bizonyult, Nico Rosbergé.
 
A német nagy igyekezetében egy ízben kis híján húzott „egy Verstappent”: az uszoda sikánjánál jobb első kerekével ő is súrolta a szalagkorlátot. A hajrában futott újabb gyors körével aztán 0,013 másodperccel sikerült Hamilton elé kerülnie, ami a Q3-as hajrá szempontjából szükséges volt önbizalmának.
 
Mögöttük Sebastian Vettelt és Daniel Ricciardót vívott nagy csatát: elsőre 0,012 másodperc, második próbálkozásuknál pedig 0,039 másodperc választotta el őket egymástól – miközben az új váltóval köröző Kimi Räikkönen továbbra is fél másodperccel maradt el csapattársától.
 
A legjobb tízbe rajtuk kívül a csapattársát továbbra is verő Danyiil Kvjat és Carlos Sainz, a két Force India és Fernando Alonso jutott be. Búcsúztunk Valtteri Bottastól, Esteban Gutiérreztől, Jenson Buttontől, Felipe Massától, Romain Grosjeantól és Kevin Magnussentől.
 
Q3 – Hamilton-rémület, Ricciardo-varázslat
 
Hiába a kiváló forma, Lewis Hamiltonnak rémálomszerűen indult a kvalifikációs finálé. Az ellenfelek sorra előzték meg Mercedesét a boxutca kijáratánál, miközben a brit jelezte: „Fiúk, valami elromlott a motorral. Nincs hajtásom.” Az ellenfelek már az első körre melegítettek, a Mercedes szerelői viszont kapkodva tolták vissza a leállt gépet a garázsba.
 
És ha ez nem lett volna elég a németeknek, jött az újabb meglepetés: Daniel Ricciardo első próbálkozásakor máris előhúzott egy 1:13,622-as kört a… nos, hogy honnan, azt rajta kívül talán senki sem tudta.
 
Föl volt adva a lecke, Nico Rosbergnek ám beletört a bicskája a feladatba: elsőre 0,3 másodperccel elmaradt az ausztráltól, aztán a mindent eldöntő utolsó körében is csak 0,169 másodpercre faragta hátrányát. A pályára rövid ellenőrzés után visszatérő Hamiltonnak érezhetően lendületét vette a műszaki probléma. A brit 0,3 másodperces hátránnyal a harmadik rajtkockára kormányozta autóját.
 
A két Ferrari eközben reménytelen helyzetben volt a riválisokhoz képest: Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen is egy másodperccel gyengébb időt futott, amikor igazán számított, a finn elé ráadásul a nagyot hajrázó Nico Hülkenberg is befurakodott. „Az autó egyre rosszabb lesz” – állapította meg a leintéskor mérgesen Vettel.
 
Daniel Ricciardo pályafutása első pole pozícióját szerezte, a Red Bull utoljára a 2013-as idényzárón nyert edzést. 2012 óta nem fordult elő, hogy Monacóban nem egy Mercedes nyerte az időmérőt – akkor a futamon Red Bull-győzelem született…
 
A Monacói Nagydíjat vasárnap 13:30-as műsorkezdéssel az M4 Sport élőben közvetíti.
 
Monacói Nagydíj, időmérő edzés – végeredmény
 
1. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:13,622
2. Nico Rosberg Mercedes 1:13,791 +0,169
3. Lewis Hamilton Mercedes 1:13,942 +0,320
4. Sebastian Vettel Ferrari 1:14,552 +0,930
5. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes 1:14,726 +1,104
6. Kimi Räikkönen Ferrari 1:14,732 +1,110
7. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari 1:14,749 +1,127
8. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:14,902 +1,280
9. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Ferrari 1:15,273 +1,651
10. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:15,363 +1,741
11. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:15,273 +1,651
12. Esteban Gutiérrez Haas-Ferrari 1:15,293 +1,671
13. Jenson Button McLaren-Honda 1:15,352 +1,730
14. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:15,385 +1,763
15. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:15,571 +1,949
16. Kevin Magnussen Renault 1:16,058 +2,436
17. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:16,299 +2,677
18. Jolyon Palmer Renault 1:16,586 +2,964
19. Rio Haryanto Manor-Mercedes 1:17,295 +3,673
20. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes 1:17,452 +3,830
21. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:22,467 +8,845
22. Felipe Nasr Sauber-Ferrari idő nélkül -------
 

Nagydíjak összefoglaló videója

2016.05.28. 12:34
Címkék: video
 
Fordító


A fordító nem tökéletes !

 

 
facebook
 

Üdvözöllek Sebastian Vettel magyar rajongói oldalán. A legfrissebb információkat osztom meg Sebastian Vettelről. Hírek, képek, videók! Ha Te is szereted Sebastiant kövess bennünket facebookon, twitteren, instagram.

További információkért,és friss hírekért kövesd a https://www.facebook.com/vettelhungary/ facebook oldalt!

 
Sebastian Vettel

 

Sebastian Vettel, autóversenyző és Négyszeres világbajnok a Forma-1 királykategóriában.  1987. július 3. -ban született. Heppenheim-ben, Németországban. Pályafutását 2006-ban a BMW Saubernél kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat pilótája. Sebastian az autóversenyzés mellett boldog családapa.

+News+Sebastian Vettel+Gallery+Blog+Extra+Live+On

 

+Hivatalos Oldal
+Facebook
+Instagram
+Twitter
+Tumblr

 

 
Eseménynaptár

 

A 2021-es versenynaptár
 
Május 23.: Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
Június 6.: Azeri Nagydíj, Baku
Június 13.: Kanadai Nagydíj, Montreal
Június 27.: Francia Nagydíj, Le Castellet
Július 4.: Osztrák Nagydíj, Spielberg
Július 18.: Brit Nagydíj, Silverstone
Augusztus 1.: Magyar Nagydíj, Hungaroring
Augusztus 29.: Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5.: Holland Nagydíj, Zandvoort
Szeptember 12.: Olasz Nagydíj, Monza
Szeptember 26.: Orosz Nagydíj, Szocsi
Október 3.: Szingapúri Nagydíj, Szingapúr
Október 10.: Japán Nagydíj, Szuzuka
Október 24.: Egyesült Államok Nagydíja, Austin
Október 31.: Mexikói Nagydíj, Mexikóváros
November 7.: Brazil Nagydíj, Sao Paulo
November 21.: Ausztrál Nagydíj, Melbourne
December 5.: Szaúd-Arábiai Nagydíj, Dzsidda
December 12.: Abu-Dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi
 
Archívum
 

 

lap tetejére

© 2013-2020 VETTEL.GPORTAL.HU - MAGYARORSZÁG SEBASTIAN VETTEL RAJONGÓI OLDALA

 Vagyok, aki vagyok. Nem próbálok meg más lenni, mint aki vagyok. Néhány embernek talán tetszik, másoknak lehet, hogy nem. De ez az élet. - Sebastian Vettel


Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.    *****    Amway termék elérhetõ áron!Tudta, hogy az általános tisztítószer akár 333 felmosásra is alkalmas?Több info a weboldalon