SEBASTIAN VETTEL HUNGARY >> WE RACE TO WIN !  Minden, ami Sebastian Vettel!!
Hírek Sebastianról ( news )
Archívum - 2015.

Monacói Nagydíj >> képek

2015.05.24. 20:11

Újabb képek kerültek fel az oldalunk galériájába!

Seb blogja: Monaco Grand Prix Monte Carlo, 2015. május 23.

2015.05.24. 19:27, saját fordítás
időmérőedzés utáni írása

Image and video hosting by TinyPic

Elégedett vagyok a harmadik hellyel. Úgy tűnt ma mindenki küzd a gumik felmelegítésével, - ami vicces - , mert ezeket szuperlágy gumiknak hívnak. A Mercedes volt az a páros, akik a legkevésbé szenvedtek e probléma miatt, emiatt látszik nagyobbnak a különbség. A csütörtöki eső nem hatott ránk jobban mint a többi csapatra, a mai hidegebb idő nem segített rajtunk de nem keresünk kifogásokat. Holnap a harmadik helyről indulok a belső íven. Bármi megtörténhet és remélem jól kapom el a rajtot és átugorhatom az egyik előttem levő autót, de ez nehéz lesz, mert egy jó kezdett kell, különben Lewis is blokkolja az utat. A különbség nem nagy, többet nyerhetünk mint veszítehetünk.

Q1 P2 1: 17,502 Lágy - 7 kör 
Q2 P3 1: 16,181 SzuperLágy - 4 kör / SzuperLágy - 5 kör 
Q3 P3 1: 15,849 SzuperLágy - 4 kör / SzuperLágy - 4 kör 
Időjárás: levegő hőmérséklete 20/22 ° C , pálya hőmérséklete 31/37 ° C. - Felhős

Ecclestone: Vettel és Rosberg nem tesznek jót az üzletnek???

2015.05.24. 18:51
Image and video hosting by TinyPic
 
Bernie Ecclestone szerint Nico Rosberg és Sebastian Vettel nem jelenti a legnagyobb üzletet a Forma-1 számára – ellenben Lewis Hamiltonnal.
 
Financiális okok miatt az idei szezonban a Forma-1 mezőnye kihagyja a Német Nagydíjat – Ecclestone szerint ez részben arra is fogható, hogy Vettel és Rosberg nem elég népszerű hazájukban.
 
A Forma-1 ura elmondta, velük szemben Lewis Hamilton remek szolgálatot tesz az üzletének. A Formula1.com interjút készített Rosberggel és Ecclestonnal, ahol az üzletember elmondta, a két német versenyzőnek többet kellene tennie a sportért.
 
„Üzleti szempontból – ne haragudj, hogy ezt mondom, Nico – de nem teszel jót a biznisznek. Ez keményebben hangzik, mint amit valójában jelent, de a szurkolók nem állnak melletted Németországban.”
 
„Ahogy a Német Nagydíj eltörlése is mutatja, Németország egy szörnyű piac a Forma-1 számára.”
 
„Ezzel szemben Lewis egy hős az Egyesült Királyságban. A britek imádják a Forma-1-et. Sebastian [Vettel] nem sokat tesz a F1-ért, az emberek alig ismerik meg őt az utcán.”
 
Az üzletember hozzátette, nem csak a pilótáknak, de a csapatfőnököknek is feltűnőbbnek, kiemelkedőbbnek kellene lenniük.
 
„Vegyék el Toto Wolff mercedeses pólóját, küldjék ki az utcára – senki nem fogja megismerni.
 
Mikor azt kérdezték Ecclestone-tól, hogy a Ferrari új csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene jó karakter-e, így felelt: „Saját maga miatt igen, de nem a Forma-1 számára.”

Monacoi Nagydíj >> Pódiumi nyilatkozatok

2015.05.24. 16:13

Sebastian Vettel, Ferrari – 2. hely

„Volt fordulat a végén, meg is lepődtem rajta! De ott voltunk, amikor kellett, és sikerült megelőznünk Lewist. Magabiztossá tett, hogy elé kerültem. Végig próbáltam szorongatni Nicót, jól reagáltunk a kiállásoknál, de sajnos nem sikerült elévágnunk. Szerintem sokkal közelebb voltunk a Mercedesekhez a versenyen, mint az időmérőn. Az újraindításnál kicsit aggódtam a hideg gumik miatt. Nem alaptalanul. Ezek a gumik nem arra készültek, hogy lehűljenek, és újra felmelegítsük őket. Nico is és én is próbáltuk megóvni a gumikat. Tudtuk, hogy nehéz lesz majd megelőzni, vagy akár utolérni Lewist, úgyhogy nem igazán kergettük egymást. Lewis a végén azonban a friss szett szuperlággyal sokkal gyorsabb volt nálunk, viszont kellett két-három kör, hogy bemelegedjenek a gumik. Nico nagyon jól ment, esélyem se volt megfogni, csak magam mögött kellett tartanom Lewist.”

A Mercedes bakija után Rosberg nyert, Vettel a 2.!

2015.05.24. 16:09

Image and video hosting by TinyPic

A Mercedes elképesztő baklövése után Nico Rosberg sorozatban harmadszor nyerte meg a Monacói Nagydíjat. A mindvégig magabiztosan vezető Lewis Hamiltont a biztonsági autós fázisban behívták, így végül harmadiknak esett vissza Sebastian Vettel mögé. Max Verstappen nagyot bukott; megvannak a McLaren első pontjai.

Nico Rosberg sorozatban harmadszor diadalmaskodott a Monacói Nagydíjon, miután egy kései biztonsági autós periódus alatt elhappolta a futamgyőzelmet a verseny nagy részében végig vezető mercedeses csapattársától, Lewis Hamiltontól.
 
A pole pozícióból induló címvédő megőrizte a helyét a piros lámpák kialvásánál, ahogy Rosberg is kivédekezte a ferraris Sebastian Vettel támadását.
 
Hamilton ezt követően közel egy kiállásnyi előnyt épített ki magának a versenypályán, az élen maradt a kerékcseréket követően is, ám csapata érthetetlen módon még egyszer kihívta őt a bokszba, amikor baleset miatt a 78 körös futam 64. körében beküldték a biztonsági autót.
 
Az extra szervizelés visszavetette őt a harmadik helyre, Rosberg és Vettel mögé, szabaddá téve az utat az előbbi pilóta győzelme előtt. Hamilton – az újabb gumijai ellenére – a maradék körökben még a hibátlanul védekező Vettelen sem talált fogást.
 
Ami a négyszeres világelsőt illeti, ő a befutótól eltekintve gyakorlatilag az egész versenyt Rosberg 6-os rajtszámú Ezüstnyila nyakán töltötte. Két esélye az előrejutásra a rajt és a bokszkiállások voltak: előbbinél ugyan ellenfele mellé került az első kanyarban, ám Rosberg jobb kigyorsítással megverte őt a dombon felfelé, utóbbinál pedig a német állítása szerint az egyik Manor-versenyző feltartotta őt.
 
A Ferrari pilótájának az indulásnál egy pillanatig még azért is aggódnia kellett, hogy a blokkoló kerekekkel különösen mélyen fékező Danyiil Kvjat elkerülje az autóját. Kvjat végül elkerülte őt – menet közben viszont sikeresen megelőzte az előle induló Red Bull-os csapattársát, Daniel Ricciardót.
 
Mások nem voltak olyan szerencsések, mint Vettel. Felipe Massa briliáns rajtot vágott ki a Williamsszel, ám a lotusos Pastor Maldonado kiszorította őt az első kanyarban, és megsértette a vezetőszárnyát. Nico Hülkenbergnek szintén az első szárnya károsodott, miután a mclarenes Fernando Alonso finoman a korlátba taszította őt a Mirabeau-kanyarban.
 
Egyik agresszor sem jutott azonban messzire: Alonso sokáig a legjobb tízben autózott – annak ellenére, hogy a fenti akcióért öt másodperces büntetéssel sújtották – végül viszont túlmelegedés miatt a 43. körben kiesett. Maldonadónak az elektronikus hátsó fékrendszere mondta fel a szolgálatot még a 7. körben – ám nem azelőtt, hogy lassan haladva begyűjtötte volna az újonc Max Verstappen első szárnyának egy részét.
 
A fenti versenyzőkkel ellentétben Verstappennek legalább a kár ellenére sem kellett szárnyat cserélnie, ám egy elképesztően hosszú kerékcsere után egy ideig úgy tűnt, hogy mégis kiesik a pontszerzők közül. A Toro Rossónál stratégiát váltottak, és eggyel több kiállással, illetve új gumikkal próbálkoztak. Verstappen sikeresen átjutott a csapattársán, Carlos Sainzon, a gumijaival szenvedő Valtteri Bottason, és hosszas méregetés után a 64. körben megpróbálta kifékezni az utolsó pontszerző helyen haladó, és szintén lassabb Romain Grosjean Lotusát. Ahogy azonban megkezdte a manővert, előbb a számára túl korán lassító ellenfelébe szállt bele, majd pedig orral az első kanyar szalagkorlátjába.
 
A versenyirányítás előbb a virtuális, majd a tényleges biztonsági autó beküldése mellett döntött, a Mercedesnél pedig úgy vélték, hogy – bő egy kiállásnyi előnye tudatában – biztos, ami biztos új gumikat tetetnek fel Lewis Hamilton autójára. A húzás azonban balul sült el; Rosberg és – centikkel – Vettel is a brit bajnok elé került, annak kerékcseréjét követően.
 
A zöld zászló után az élen a sorrend már nem változott, mögöttük viszont Ricciardo egy lesipuskás manőverrel visszaelőzte a korábbi bokszlátogatások alatt eléje kerülő Räikkönent.
 
Rosberg az újabb győzelmével és csapattársa harmadik helyével megfelezte a távolságot az éllovashoz képest a világbajnoki tabellán, amelyet így tehát Hamilton vezet 126 ponttal, a 116 egységgel rendelkező német pilóta előtt. Vettelnek hat forduló után 98 pont áll a neve mellett.
 
A világbajnokság a két hét múlva megrendezésre kerülő Kanadai Nagydíjjal folytatódik.

1. Nico Rosberg Mercedes 1 ó 49 p 18,420 mp
2. Sebastian Vettel Ferrari +04,4
3. Lewis Hamilton Mercedes +06,0
4. Danyiil Kvjat Red Bull-Renault +11,9
5. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault +13,6
6. Kimi Räikkönen Ferrari +14,3
7. Sergio Pérez Force India-Mercedes +15,0
8. Jenson Button McLaren-Honda +16,0
9. Felipe Nasr Sauber-Ferrari +23,6
10. Carlos Sainz Toro Rosso-Renault +25,0
11. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes +26,2
12. Romain Grosjean Lotus-Mercedes +28,2
13. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari +31,1
14. Valtteri Bottas Williams-Mercedes +45,7
15. Felipe Massa Williams-Mercedes +1 kör
16. Roberto Merhi Manor-Marussia-Ferrari +2 kör
17. Will Stevens Manor-Marussia-Ferrari +2 kör
18. Max Verstappen Toro Rosso-Renault kiesett
19. Fernando Alonso McLaren-Honda kiesett
20. Pastor Maldonado Lotus-Mercedes kiesett

Monacói Nagydíj – rajtrács

2015.05.24. 09:39

Innen várja a mezőny a lámpák szabad jelzését!

Idén ötödik alkalommal sorakozhat fel Lewis Hamilton az első rajtkockába, miután megszerezte első monacói pole pozícióját. A Mercedes ismét kisajátította az első sort, immáron negyedik alkalommal 2015-ben, míg Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen a két Red Bull-lal a második és harmadik soron. Saját és csapata idei legjobb rajthelyét szerezte meg Sergio Pérez és Jenson Button, a két Williams pedig most először szorult ki a legjobb tízből. Két változás is történt az időmérő edzéshez képest. Romain Grosjean váltócseréje miatt öt rajthelyes büntetést kapott, míg Carlos Sainzot a mérlegelés elmulasztása miatt utólag diszkvalifikálták, így csak a boxutcából vághat neki a 78 körös versenynek. Innen várja a mezőny a Monacói Nagydíj rajtját!

Monacói Nagydíj – rajtrács

  1.  
1. sor Lewis Hamilton 2.
    Nico Rosberg
     
  3.   
2. sor Sebastian Vettel 4.
    Daniel Ricciardo
     
  5.  
3. sor Danyiil Kvjat 6.
    Kimi Räikkönen
     
  7.  
4. sor Sergio Pérez 8.
    Pastor Maldonado
     
  9.  
5. sor Max Verstappen 10.
    Jenson Button
     
  11.  
6. sor Nico Hülkenberg 12.
    Felipe Massa
     
  13.  
7. sor Fernando Alonso 14.
    Felipe Nasr
     
  15.  
8. sor Romain Grosjean* 16.
    Valtteri Bottas
     
  17.  
9. sor Marcus Ericsson 18.
    Will Stevens
     
  19.   
10. sor Roberto Merhi 20.
    **

 

*Romain Grosjeant váltócsere miatt 5 rajthellyel hátrébbsorolták

**Carlos Sainz a boxutcából rajtol

Ferrari: Csak ne túlozzunk!

2015.05.23. 21:09

Image and video hosting by TinyPic

A Ferrari csapatfőnökének cseppet sem tetszik, hogy kezdeti sikereik miatt a szurkolók és a média is túlzó elvárásokat támaszt csapata irányába.
 
Hiába a látványos formajavulásuk tavaly óta, Maurizio Arrivabene szerint a bajnoki címért legkorábban csak jövőre szállhat harcba a Ferrari. A csapatfőnök továbbra is tartja magát a télen megfogalmazott célokhoz: szerinte pár futamgyőzelemmel is meg kell elégedniük.
 
„A szezon elején azt mondtam, őszinték és nyíltak akarunk lenni. Barcelonában például el kellett döntenünk, ki menjen az újításokkal, és ki a régi autóval. Kimi rávágta, hogy ő kéri a régit. És akkor a médiában azt hallom, hogy pénzérmét dobtunk fel, hogy dönteni tudjunk erről. Ekkor azt kérdeztem magamtól: most a Forma–1-ben vagy a Szerencsekerékben vagyunk?” – fogalmazott Arrivabene a dpa hírügynökségnek.
 
Minden tettünket sokkal jobban fölnagyítják, mint amilyen valójában. Ha valaki siet, máris azt feltételezik róla, hogy valami drámai dolog áll a háttérben. Egyszer például sürgősen a vécére kellett mennem, de azonnal azt kérdezték tőlem, mire fel a nagy sietség. Egy ilyen csapatban lenni igazi megtiszteltetés. De olykor az elvárások az egekbe emelkednek. Nekünk fékeznünk kell őket.”
 
„Malajzia után nagyot léptünk előre az előző évhez képest. Barcelonában aztán 45 másodperc volt a hátrányunk, miközben a múlt évben 1 perc és 27 másodperc. Öt futam után már van egy győzelmünk és öt dobogós helyezésünk. Ezt a szezon előtt senki sem várta tőlünk. Malajzia után viszont arra gondoltam, ez túl korán jött. Mert az emberek azóta azt várják el tőlünk, hogy bajnokok legyünk. Nekünk viszont alázatosnak kell lennünk és két lábbal a földön kell maradnunk. A világ minden táján vannak tifosók, és mihelyst kicsit is kidugjuk a fejünket a vízből, ők már bajnoki címet remélnek tőlünk. De most még nem lehet. Jövőre viszont már mindenképp meg fogjuk próbálni” – magyarázta a csapatfőnök.
 
Végül pedig hozzátette, ezen hozzáállást a Ferrari elnökétől, Sergio Marchionnétól vette át. „Ő mindig azt hajtogatja, hogy a földön kell járnunk. Már régóta dolgozom együtt nagy főnökökkel, mindegyikük különbözik, de valamennyien nagy célokat akarnak elérni. Idén ez a cél a futamgyőzelem – négyet nyerni fantasztikus lenne. Jövőre pedig újrafogalmazzuk a céljainkat” – tekintett előre Arrivabene.

Vettel még nem adta fel: Két dologban bízhat

2015.05.23. 21:05

Image and video hosting by TinyPic

Nem kedvezett a hűvös időjárás a Ferrarinak, ám ha vasárnapra változik a helyzet, még közelebb kerülhetnek a Mercedeshez – véli Sebastian Vettel.
 
Barcelona után Monacóban sem tudott harcba szállni az első rajtsor helyeiért a Ferrari. Sebastian Vettel ugyan ezúttal is a Mercedesek első számú üldözője volt, a harmadik rajtkockát 0,7 másodperces hátránnyal szerezte meg. Ezen pozíció jelentősen csökkenti győzelmi esélyeit, ám 2008-ban már láttunk példát arra, hogy innen is lehet nyerni: akkor Lewis Hamiltont azonban az időjárás és a biztonsági autó is segítette.
 
Vettel brit riválisa példájából próbál erőt meríteni vasárnapra. „Ez bizakodásra ad okot. Még senki sem kapott pontokat, tehát holnap még bármi megtörténhet. Tudjuk, hogy ez itt Monaco, ahol nehéz előzni, így ha a pole-ból rajtolsz, jó esélyed van nyerni – de 78 körös a futam. A rajt fontos lesz. A belső oldalról indulok, ami lehetőséget nyit előttem a jó rajt előtt. Hátha sikerül közéjük férkőznöm, aztán meglátjuk” – nyilatkozta a kvalifikációt követő sajtótájékoztatón.
 
„Ami a stratégiát illeti, eléggé egyértelmű lesz: statisztikai szempontból nem ez a legizgalmasabb futam, de vehetjük példának 2008-at, az akkori verseny nagyon izgalmas volt. Akkor esett az eső is, és emlékszem, mennyire csúszott a pálya. Nem ismerem az előrejelzést holnapra, de ki tudja?”
 
A kérdésre, mindezek után inkább esős futamot szeretne-e, Vettel azonban nem adott határozott választ. „Nos, könnyű azt mondani, hogy ha esik, nagyobb az esélyünk. De a hibára is nagyobb az esély. Tehát ha jó helyzetben vagy, élsz a lehetőséggel, ha nem, akkor minden félresiklik. Szerencsére az időjárást nem tudjuk befolyásolni, egyszerűen csak boldogulnunk kell vele. Időnként izgalmasabbá teszi a dolgokat, de meglátjuk holnap.”
 
„Mindenesetre jónak kell lennie az autónknak a versenyen. Nem sikerült hosszú etapokat teljesítenünk, de az autót jónak éreztem, ezért remélem, hogy képesek leszünk nyomást gyakorolni az előttünk állókra” – tekintett előre Vettel.
 
Monaco előtt sokat találgattak arról, vajon milyen irányt vesz Barcelona után a Ferrari idénye. Miközben az első négy futamon úgy tűnt, az olaszok egyre közelebb kerülnek a Mercedeshez, Spanyolországban kissé alulteljesítettek önmagukhoz képest. „Nem hinném, hogy ezt a versenyt össze lehetne hasonlítani Barcelonával” – mondta Vettel, amikor arról kérdezték, milyen irányba változtak az erőviszonyok ezen a hétvégén annak ismeretében, hogy hátránya ezúttal is 0,7 másodperc volt, akárcsak két hete. „Ez egy teljesen másfajta pálya. Ma valamivel hűvösebb volt. Talán ha kicsivel melegebb lesz, valóban kicsivel közelebb is kerülhetünk hozzájuk. Ma igencsak távol voltunk tőlük, de holnap közelíthetünk hozzájuk” – vélekedett a Ferrari versenyzője.
 
Hogy a hűvös idő előnyökre vált, a Mercedes sportigazgatója is elismerte. „Tudtuk, hogy az időmérőn még lesznek tartalékaink. A délelőtti edzésen hibát követtünk el a guminyomás terén Hamilton autóján, ezért nem tudott mindent kihozni a köréből. A hűvösebb idő pedig a kezünkre játszott – így lett ekkora a különbség a Ferrarihoz képest” – magyarázta Toto Wolff.
 
„Minden autónak megvannak a maga sajátosságai, és úgy tűnik, hogy a Ferrari a lágy gumikkal a magas hőmérsékleti viszonyok mellett működik rendkívül jól. A mi kocsinknak nincsenek ilyen speciális sajátosságai, képesek vagyunk hidegebb időben is boldogulni. Az időmérő edzés végén érezhetően csökkent a hőmérséklet, és szerintem ez a segítségünkre volt” – ismerte el az osztrák.

Monacoi Nagydíj 2015 időmérőedzés: Vettel nyilatkozata

2015.05.23. 15:19

Sebastian Vettel, Ferrari – 3. hely

„Nem sikerült mindent kihozni az autónkból. Nagy általánosságban elégedett vagyok az eredménnyel. Szerintem, túl hűvös volt az idő, ami miatt egy kicsit küszködtünk – de mindenki más is. Nehéz volt felmelegíteni a gumikat, furán hangozhat, mert ezek a szuperlágyak voltak, de sajnálom, hogy elbújt a nap a felhők mögé. Ettől függetlenül jó időmérő edzés volt. A harmadik rajtkocka teljesen jó. Remélem, hogy bebújhatok a két Mercedes közé, és izgalmas lesz a holnapi futam. A Q1-ben nem voltunk teljesen nyugodtak a garázsban. Nagyjából azért tudtuk, hogy tovább kellene mennünk a Q2-be, reménykedtünk benne, de eléggé szoros volt, és ahogy látod, hogy folyamatosan lejjebb és lejjebb haladsz az eredményjelzőn, majd lejár az idő és nem mehetsz ki még egy körre, az eléggé idegőrlő. De végül összejött. Szerintem jól döntöttünk, a célunk az volt, hogy megfelelően felkészüljünk a Q3-ra. Sajnos nem volt elég a végén, nem kerültünk elég közel a Mercedesekhez, nem sikerült megszorongatnunk őket, de holnap új nap lesz!”

Hamiltoné a pole Monacóban!

2015.05.23. 15:15

Image and video hosting by TinyPic

Pályafutása során először nyert időmérő edzést Lewis Hamilton Monacóban, s ezzel nagy lépést tett a hőn áhított vasárnapi győzelem felé. A hercegségben két éve verhetetlen Nico Rosberg hibázott utolsó körében. A harmadik Sebastian Vettel, a nap meglepetésembere pedig Sergio Pérez lett.

Lewis Hamilton csúcsformába lendült a Monacói Nagydíj időmérő edzésének végére – az angol világbajnok mindkét utolsó próbálkozása alkalmával elég gyors volt ahhoz, hogy megszerezze idei ötödik, illetőleg pályafutása negyvenharmadik pole pozícióját.
 
Helye már a csapattárs, Nico Rosberg utolsó gyorskörének első kanyarjában biztossá vált, hiszen a német versenyző – a kvalifikáció alatt immár másodszor – teljesen elmérte a kérdéses féktávot, kockásra fékezve ezzel a jobb első abroncsát.
 
A harmadik pozícióban a ferraris Sebastian Vettel végzett.
 
Az első etap során még Rosberg volt a gyorsabb a két mercedeses közül – a 6-os rajtszámú kocsit kormányzó pilóta 0,06 másodperccel autózott jobb köridőt, mint legfőbb ellenfele. Mögöttük a Red Bullok és a Toro Rossók tobzódtak, a veszélyzónához pedig az élmenők közül Räikkönen került viszonylag közel a 12. helyen. Fernando Alonso éppen hogy csak továbbcsúszott a 15. pozícióban (Jenson Button, a másik McLarennel nyolcadikként ment tovább), miután egy Lotus alaposan feltartotta őt az egyik gyorskörén. A kiesők között a két Saubert, a két Manort, valamint – igen nagy meglepetésre – a williamses Valtteri Bottast találhattuk. Az ifjabbik repülő finn a szálloda hajtűkanyarját mérte el a döntő köre alkalmával.
 
Alonso a középső szakaszt már nem élte túl, jóllehet, nem ő maradt alul; kiválása mechanikai okokból történt – a motorja állt le, nem sokkal a bokszutcából való kihajtását követően. Button sem járt szerencsésebben: egy rövid sárga zászlós periódus beleszólt a legjobbnak ígérkező körébe. A sárga zászlót egyébként az első kanyart alaposan elfékező Rosberg okozta, aki ettől függetlenül korábban már megfutotta az etap leggyorsabb körét. A két mclarenes mellett a lotusos Romain Grosjean, a Force Indiá-s Nico Hülkenberg – aki az első szakaszban érintőre vette a Mirabeau-kanyar kijáratát –, és a szenvedő Williams idáig egyedül állva maradó versenyzője, Felipe Massa búcsúzott.
 
A szétlövés kezdetére alaposan beborult az ég a hercegség utcái felett, ám egy-két csepptől eltekintve az égi áldás végül egészen a leintésig távol maradt a pályától. Hamilton mindjárt az első próbálkozása alkalmával az élre állt, bő 0,1 másodperccel megelőzve Rosberget, miközben Vettel már több mint fél másodpercet kapott tőle. A kisebb meglepetésre a Q3-ig masírozó Sergio Pérez – új gumigarnitúrák híján – eleve csak egy mért kört teljesített, jóllehet, számára ez is elég volt a 7. rajthely megszerzéséhez, miután az utolsó próbálkozások alkalmával szinte mindenki kisebb-nagyobb hibákat vétett. Közéjük tartozott Rosbergen kívül a sikánt elmérő Vettel, de a két Toro Rossó-s, valamint a Red Bull-versenyző Daniel Ricciardo sem tudott már javítani. Räikkönen még első nekifutásra megütötte a délelőtti balesete után megszerelt futóművét – ezúttal az alagút bejáratánál vette szélesre a fordulót.
 
Az Ezüstnyilak tehát ismételten kisajátították a rajtrács első sorát Monacóban, a német márka pedig sorozatban negyedszer bizonyult a leggyorsabbnak a városállam versenyének időmérő edzésén. A mai pole Hamilton számára még nagyobb mérföldkő: pályafutása során először rajtolhat az élről ezen a híres-hírhedt aszfaltcsíkon.
 
A 73. Monacói Nagydíjra vasárnap délután, 14 órai kezdettel kerül majd sor.

A Monacói Nagydíj időmérő edzésének végeredménye 

1. Lewis Hamilton Mercedes 1:15,098
2. Nico Rosberg Mercedes 1:15,440 +0,342
3. Sebastian Vettel Ferrari 1:15,849 +0,751
4. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1:16,041 +0,943
5. Danyiil Kvjat Red Bull-Renault 1:16,182 +1,084
6. Kimi Räikkönen Ferrari 1:16,427 +1,329
7. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:16,808 +1,710
8. Carlos Sainz Toro Rosso-Renault 1:16,931 +1,833
9. Pastor Maldonado Lotus-Mercedes 1:16,946 +1,848
10. Max Verstappen Toro Rosso-Renault 1:16,957 +1,859
11. Romain Grosjean Lotus-Mercedes 1:17,007 +1,909
12. Jenson Button McLaren-Honda 1:17,093 +1,995
13. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes 1:17,193 +2,095
14. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:17,278 +2,180
15. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:26,632 +11,534
16. Felipe Nasr Sauber-Ferrari 1:18,101 +3,003
17. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:18,434 +3,336
18. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:18,513 +3,415
19. Will Stevens Manor-Marussia-Ferrari 1:20,655 +5,557
20. Roberto Merhi Manor-Marussia-Ferrari 1:20,904 +5,806
 
Fordító


A fordító nem tökéletes !

 

 
facebook
 

Üdvözöllek Sebastian Vettel magyar rajongói oldalán. A legfrissebb információkat osztom meg Sebastian Vettelről. Hírek, képek, videók! Ha Te is szereted Sebastiant kövess bennünket facebookon, twitteren, instagram.

További információkért,és friss hírekért kövesd a https://www.facebook.com/vettelhungary/ facebook oldalt!

 
Sebastian Vettel

 

Sebastian Vettel, autóversenyző és Négyszeres világbajnok a Forma-1 királykategóriában.  1987. július 3. -ban született. Heppenheim-ben, Németországban. Pályafutását 2006-ban a BMW Saubernél kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat pilótája. Sebastian az autóversenyzés mellett boldog családapa.

+News+Sebastian Vettel+Gallery+Blog+Extra+Live+On

 

+Hivatalos Oldal
+Facebook
+Instagram
+Twitter
+Tumblr

 

 
Eseménynaptár

 

A 2021-es versenynaptár
 
Május 23.: Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
Június 6.: Azeri Nagydíj, Baku
Június 13.: Kanadai Nagydíj, Montreal
Június 27.: Francia Nagydíj, Le Castellet
Július 4.: Osztrák Nagydíj, Spielberg
Július 18.: Brit Nagydíj, Silverstone
Augusztus 1.: Magyar Nagydíj, Hungaroring
Augusztus 29.: Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5.: Holland Nagydíj, Zandvoort
Szeptember 12.: Olasz Nagydíj, Monza
Szeptember 26.: Orosz Nagydíj, Szocsi
Október 3.: Szingapúri Nagydíj, Szingapúr
Október 10.: Japán Nagydíj, Szuzuka
Október 24.: Egyesült Államok Nagydíja, Austin
Október 31.: Mexikói Nagydíj, Mexikóváros
November 7.: Brazil Nagydíj, Sao Paulo
November 21.: Ausztrál Nagydíj, Melbourne
December 5.: Szaúd-Arábiai Nagydíj, Dzsidda
December 12.: Abu-Dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi
 
Archívum
 

 

lap tetejére

© 2013-2020 VETTEL.GPORTAL.HU - MAGYARORSZÁG SEBASTIAN VETTEL RAJONGÓI OLDALA

 Vagyok, aki vagyok. Nem próbálok meg más lenni, mint aki vagyok. Néhány embernek talán tetszik, másoknak lehet, hogy nem. De ez az élet. - Sebastian Vettel


A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.