SEBASTIAN VETTEL HUNGARY >> WE RACE TO WIN !  Minden, ami Sebastian Vettel!!
Hírek Sebastianról ( news )
Archívum - 2018.

Interjú

2018.03.13. 18:31
Címkék: hírek
Image and video hosting by TinyPic
 
Interjú Vettellel: Seb mesélt magáról a pályán kívül
 
Sebastian Vettel igyekszik titokban tartani a magánéletét, azonban legutóbb épp azt fejtette ki, hogy milyen elégedettséggel tölti el a fűnyírás ..
 
"A fűnyírás elégedetté tesz. Van egy kis fűnyírótraktorom. Amikor lenyírtam a füvet és minden rendezettnek tűnik, akkor tényleg elégedett vagyok." - magyarázta a négyszeres bajnok a Sport Bildnek adott interjúban.
 
És ez még nem minden. "Ugyanilyen érzés tölt el, amikor megmászom egy hegyet. Nekem ez sokat jelent, hiszen ahogy a tetején állok, elégedett vagyok a saját teljesítményemmel. Vagy amikor megbütykölöm a mopedem, és utána jobban megy."
 
A heppenheimi azonban még a kanapén lazítva is jól érzi magát, amikor körülveszi a családja. "Akkor is boldog vagyok, amikor egy hétvégét otthon, a családommal tölthetek, és egyszerűen semmit sem kell csinálni. Szívesen nézem a kanapén ülve a 'Tetthely' c. krimisorozatot. A családommal töltött percek nagyon fontosak a számomra." - válaszolta a Ferrari versenyzője, aki a hóbortjai közül a "szőrszálhasogatást" emelte ki.
 
A legfontosabb a számára azonban az őszinteség. "Próbálok mindig két lábbal a földön maradni. Tisztában vagyok vele, hogy nagyon jól megy nekem. Azonban azt is tudom, hogy az anyagi dolgok nem tesznek teljessé vagy boldogabbá. Ezek sokkal inkább az apró dolgok az életben. Pontosan ezért rendkívül fontos, hogy jobbra és balra nézzünk, mielőtt lelépünk az útra. Továbbá, szívesebben teszek boldoggá másokat, mint saját magamat."

Ausztrál Nagydíj >> időpontok

2018.03.12. 20:58
Címkék: hírek

Image and video hosting by TinyPic

Közeledik a 2018-as idény legelső nagydíj hétvégéje, az Ausztrál Nagydíj, ezért elhoztam a nagydíjra vonatkozó időpontokat, illetve az M4 sport csatorna ismétlésre vonatkozó időpontjait is. 
 
2018.03.23 Magyar idő szerint
02:00 1. SZABADEDZÉS (élő, M4 Sport)
06:00 2. SZABADEDZÉS  (élő, M4 Sport)
2018.03.24 Magyar idő szerint
04:00 3. SZABADEDZÉS  (élő, M4 Sport)
07:00 IDŐMÉRŐ  (élő, M4 Sport)
2018.03.25 Magyar idő szerint
07:00 VERSENY (58 KÖR)  (élő, M4 Sport)
 
Ismétlés, M4 Sport csatorna:

14:20 Időmérő edzés ismétlése
14:30 Verseny ismétlése

Mekkora a különbség egy körön a Pirelli gumijai között?

2018.03.12. 18:39
Címkék: hírek
Image and video hosting by TinyPic
 
Felhasználva a barcelonai teszten gyűjtött információkat a Pirelli már pontos adatokkal rendelkezik arról, mekkora köridőben mérhető előnyt jelent a lágyabb fokozatú keverékre váltás. Íme a lépcsőfokok:
 
közepes – lágy: 0,8 másodperc
lágy – szuperlágy: 0,4 másodperc
szuperlágy – ultralágy: 0,6 másodperc
ultralágy – hiperlágy: 0,7-0,8 másodperc
 
A Pirelli hét gumiból álló skálájának ez az öt tagja kapott szerepet Barcelonában. A kemény keveréket olyan keveset használták, hogy a gyártó nem tett szert elegendő adatra, amelyből ki tudta volna számolni, mekkora a különbség a közepeshez képest.
 
Mindezt egy olyan pályán, ahol hagyományosan a tartósabb abroncsok kapnak szerepet. Van egy olyan sejtésünk, hogy kemény gumit idén is csak ritkaságszámba menően fogunk látni, az új szuperkeményt pedig teljesen feleslegesen vezette be a Pirelli (tulajdonképpen, mivel minden keverék lágyabb lett, a tavalyi keményt nevezték át, amelyet egyetlen futamon sem láttunk 2017-ben)

F1: felkészült a szezonra? Tudjon meg mindent

2018.03.11. 18:32
Címkék: hírek

Image and video hosting by TinyPic

Egyre közelebb a 2018-as Formula–1-es szezon kezdete, amely sok változást hoz magával a „száguldó cirkusz" világában. Eltűnnek a rajtrácslányok és változnak az események kezdési időpontjai, egy versenyen akár többször állórajtot vehet a mezőny, módosították a hátrasorolásos büntetések kiosztásának procedúráját, még tovább szigorodott az olajégetés, tiltott a „cápauszony", a T-szárny és a felfüggesztéssel történő trükközés, csökkent a felhasználható motorkomponensek száma, újabb keverékekkel bővült a Pirelli palettája, és kötelező elemmé vált a glória.

Az elmúlt években rengetegszer változott a vasárnapi rajtfelállás az időmérőn kialakulthoz képest, Olaszországban például végül egyedül a pole pozíciót megkaparintó Lewis Hamilton indulhatott a kvalifikáción megszerzett helyéről. A sok büntetés sok kavarodást is okozott, pontosan ezért egyszerűsödött a hátrasorolások kiosztásának módszere. Ha egy pilóta legalább 15 pozíciós szankciót kap, akkor azonnal a mezőny végére csúszik vissza. Ha több versenyzőt is büntetnek, akkor a hátrasorolások odaítélésének időbeni sorrendje lesz a mérvadó.
 
Egy futam, több rajt
 
Az izgalom fokozására változik a piros zászlós procedúra is, hiszen a megszakítások után újra felsorakozik a mezőny, és állórajttal folytatódik a versenyzés. Ez azt jelenti, hogy például a 2017-es Azeri Nagydíjon a piros zászlós szakasz végén a pilóták újra felálltak volna a rajtrácsra.
 
A több rajt több kétes indulással is járhat, amire az idei kiírástól még nagyobb figyelem fog szegeződni. Tavaly Valtteri Bottas ausztriai elrugaszkodását érte sok bírálat, ami 2018-ban már áthajtásos, vagy 10 másodperces stop-and-go-büntetéssel járna.
 
Újabb keverékek:
 
2018-ban bemutatkozik az új hiperlágy abroncs, amely az Amerikai Nagydíjon már látott rózsaszín festéssel lesz jelölve. Emellett mindegyik korábbi keverék eggyel lágyabb lesz, ami az előzetes jelentések szerint körönként legalább egy másodperces javulást hozhat. A gyorsulás emellett több kerékcserét, kevesebb egykiállásos stratégiát és felfokozott izgalmakat hozhat.
 
A hiperlágyon kívül a keményebb gumik skálája is bővül a szuperkemény keverékkel, ezért változnak a színkódok is: hiperlágy – rózsaszín, ultralágy – lila, szuperlágy – piros, lágy – citromsárga, közepes – fehér, kemény – világoskék, szupekemény – narancs, intermediate – zöld, illetve extrém esős – sötétkék.
 
AZ EDDIG BEJELENTETT, VÁLASZTHATÓ KEVERÉKEK
 
Ausztrál Nagydíj: lágy, szuperlágy, ultralágy
Bahreini Nagydíj: közepes, lágy, szuperlágy
Kínai Nagydíj: közepes, lágy, ultralágy
Azeri Nagydíj: lágy, szuperlágy, ultralágy
Spanyol Nagydíj: közepes, lágy, szuperlágy
Kanadai Nagydíj: szuperlágy, ultralágy, hiperlágy
 
Búcsúzó T-szárny és „cápauszony", betiltott trükközés és kötelező glória
 
A sok vitát kiváltó T-szárny és a „cápauszony" tiltott 2018-tól, mint ahogyan a  felfüggesztéssel történő trükközés is. Így az olyan megoldások, mint amelyeket a Ferrari és a Red Bull tavaly alkalmazott, szabálytalanok lesznek.
 
A búcsúzó elemek mellett érkezett egy új is, a glóriának nevezett fejvédő keret. A kötelező elem azonban nem lesz teljesen egységes, hiszen meghatározott feltételek között reklámozási és aerodinamikai lehetőségeket nyújt a csapatoknak.
 
A glória bevezetésével a minimum súlyhatár is megemelkedett 6 kilogrammal, így 734 kg lesz. Viszont ez sem fogja teljesen fedni a keletkező felesleget, hiszen az elem akár 14 kg-t is nyomhat. Az istállóknak kevesebb tere lesz a ballasztokkal játszani, miközben a nehezebb, magasabb pilóták még nagyobb hátrányt kénytelenek elszenvedni.
 
Csökken a felhasználható motorok száma és az olajégetés mértéke
 
Egy pilóta tavaly mindegyik motorkomponensből négyet használhatott fel 20 nagydíj alatt, míg idén többnyire három (V6-os belső égésű motor, turbó, hőenergia-átalakító) és kettő (mozgásienergia-átalakító, energiatároló, elektronikus vezérlő) áll a rendelkezésére 21 versenyhétvégén.
 
A megbízhatóság tehát még fontosabb szerepet fog kapni a szezonban, miközben a gárdáknak így eggyel kevesebb lehetősége lesz továbbfejlesztett egységet bevetni. Ha az istálló a megfelelő időpontban képes előállni a módosított erőforrással, akkor nagy előnyre tehet szert a többiekkel szemben.
 
A kevesebb motor mellett még kevésbé lehet az olajégetés nyújtotta előnyöket kihasználni, hiszen 100 kilométeren csupán 0.6 litert lehet felhasználni.
 
Két búcsúzó, két újonc
 
A tavalyi szezonzárón induló csapatfelállások csak két gárdánál változtak. A visszavonuló Felipe Massa helyére végül nem Robert Kubica, hanem Szergej Szirotkin érkezett a Williamshez, miközben a DTM-be kényszerülő Pascal Wehrleint a GP3 és az F2 bajnoka, Charles Leclerc váltotta a Sauberben.
 
Gyerekek a rajtrácslányok helyett
 
A Liberty Media úgy döntött, hogy eltűnnek a csinos hölgyek a rajtrácsról és az eredményhirdetésekről is, őket a gyerekprogram résztvevői váltják.
 
Megváltozott kezdési időpont
 
Az amerikai vezetőség a rajtrácslányok eltüntetése után megreformálta a versenyhétvégék programját is, így a legtöbb európai verseny például a megszokott 14 órás rajt helyett 15.10-kor kezdődik.
 
Versenynaptár
 
Nemcsak a programok kezdési időpontja változott, hanem a versenynaptár is. 2008 után visszatért a Francia Nagydíj, miközben a Német Nagydíjat a megszokott 1 éves kihagyás után rendezik meg újra. A helyszínek száma Malajzia elköszönésével is növekszik, vagyis egy 2016-hoz hasonló, rekordhosszúságú idény vár a mezőnyre és a szurkolókra is 2018-ban.
 
A VERSENYNAPTÁR
    rajt    
Március 25. Ausztrál Nagydíj, Melbourne 7.10     
Április 8. Bahreini Nagydíj, Szahír 17.10     
Április 15. Kínai Nagydíj, Sanghaj  8.10    
Április 29.  Azeri Nagydíj, Baki  14.10     
Május 13. Spanyol Nagydíj, Barcelona 15.10     
Május 27. Monacói Nagydíj, Monte-Carlo 15.10    
Június 10. Kanadai Nagydíj, Montreal 20.10     
Június 24.  Francia Nagydíj, Paul Ricard 16.10    
Július 1. Osztrák Nagydíj, Red Bull Ring 15.10     
Július 8. Brit Nagydíj, Silverstone 15.10     
Július 22.  Német Nagydíj, Hockenheim  15.10    
Július 29. Magyar Nagydíj, Mogyoród 15.10     
Augusztus 26. Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps 15.10     
Szeptember 2. Olasz Nagydíj, Monza 15.10     
Szeptember 16. Szingapúri Nagydíj, Szingapúr 14.10     
Szeptember 30.  Orosz Nagydíj, Szocsi  13.10     
Október 7. Japán Nagydíj, Szuzuka 7.10     
Október 21. Amerikai Nagydíj, Austin 20.10     
Október 26.  Mexikói Nagydíj, Mexikóváros  20.10     
November 11. Brazil Nagydíj, Sao Paulo 18.10     
November 25. Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi 14.10     

 

Új képek kerültek feltöltésre!

2018.03.10. 12:18
Címkék: képek

Image and video hosting by TinyPic

Videók a barcelonai tesztről

2018.03.10. 11:40
Címkék: videó

Vettel nem hivatalos rekord köre - 360 fokban

2018.03.10. 08:50
Címkék: videó

Korrigált köridők: ekkora a Mercedes valódi előnye?

2018.03.10. 08:47

Image and video hosting by TinyPic

A Pirelli elárulta, mekkora időkülönbségek voltak Barcelonában az egyes gumitípusok között. Az adataik segítségével kapott korrigált eredmények érdekes képet festenek az erősorrendről.
 
Összesen öt különböző gumitípust használt a mezőny a barcelonai két hétben, és bár a legtöbb versenyző a legpuhább hiperlágyon érte el a kétheti legjobb eredményét, az abroncsok közti különbségek így is alaposan nehezítik az idők kiértékelését. A Pirelli e bizonytalanságban próbált némi tájékozódási pontot adni azzal, hogy megosztotta, becsléseik és tapasztalataik alapján mekkora az idődifferencia a papucsok között Barcelonában.
 
A skála a következőképpen alakul: a közepes és a lágy között 0,8 másodperc, a lágy és az ultralágy között 0,4 másodperc, a szuperlágy és az ultralágy között 0,6 másodperc, az ultralágy és a hiperlágy között pedig 0,7-0,8 másodperc van. Mindez azt jelenti, hogy a legpuhább gumi legalább 2,5 másodperccel jobb a közepesnél. A kemény típus azért nincs a listán, mert azt a két hétben senki sem használta komoly etapokon.
 
Mario Isola, a Pirelli sportigazgatója elmondta, a fenti értékeket a csapatoknál mért eredmények átlaga adta meg, vagyis a differenciák istállónként változhatnak, attól függően, melyik autó hogyan bánik a gumikkal.
 
Az olasz hozzátette, könnyű dolguk nekik sem volt a kiértékeléssel az újraaszfaltozás miatt, mely elvette korábbi támpontjaikat. „A pálya teljesen más lett a régi változatához viszonyítva. A korábbi jelentősen koptatta a gumikat, a keményebb keverékekre volt alkalmas. A mostani aszfaltfelület simább, nincs akkora kopás, sem elhasználódás, a tapadás viszont így is jó” – nyilatkozta.
 
A Pirelli megadott adatait nem árt óvatosan kezelni. Ha az összesített teszteredményeket korrigáljuk a gumik közti időkülönbségek alapján, legalábbis kapunk pár furcsa eredményt. Például Kevin Magnussen elsőségét...
 
A valódi legjobb körök:
 
Versenyző Csapat Legjobb köridő Gumi Nap
1. Sebastian Vettel Ferrari 1:17,182 hiperlágy 7.
2. Kimi Räikkönen Ferrari 1:17,221 hiperlágy 8.
3. Fernando Alonso McLaren-Renault 1:17,784 hiperlágy 8.
4. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:18,047 hiperlágy 6.
5. Carlos Sainz Renault 1:18,092 hiperlágy 8.
6. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:18,360 szuperlágy 7.
7. Pierre Gasly Toro Rosso-Honda 1:18,363 hiperlágy 7.
8. Lewis Hamilton Mercedes 1:18,400 ultralágy 6.
9. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:18,412 ultralágy 8.
10. Valtteri Bottas Mercedes 1:18,560 ultralágy 6.
11. Nico Hülkenberg Renault 1:18,675 hiperlágy 7.
12. Stoffel Vandoorne McLaren-Renault 1:18,855 hiperlágy 7.
13. Brendon Hartley Toro Rosso-Honda 1:18,949 hiperlágy 8.
14. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:18,967 hiperlágy 8.
15. Charles Leclerc Sauber-Ferrari 1:19,118 hiperlágy 8.
16. Szergej Szirotkin Williams-Mercedes 1:19,189 lágy 8.
17. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:19,244 hiperlágy 7.
18. Robert Kubica Williams-Mercedes 1:19,629 szuperlágy 7.
19. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:19,634 hiperlágy 7.
20. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:19,842 lágy 7.
22. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:19,954 lágy 8.
23. Nyikita Mazepin Force India-Mercedes 1:25,628 közepes 1.
 
Köridők a gumik közti különbségek korrekciójával:
 
Versenyző Csapat Legjobb köridő Nap
1. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:17,060 7.
2. Sebastian Vettel Ferrari 1:17,182 7.
3. Kimi Räikkönen Ferrari 1:17,221 8.
4. Szergej Szirotkin Williams-Mercedes 1:17,489 8.
5. Lewis Hamilton Mercedes 1:17,700 6.
6. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:17,712 8.
7. Fernando Alonso McLaren-Renault 1:17,784 8.
8. Valtteri Bottas Mercedes 1:17,860 6.
9. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:18,047 6.
10. Carlos Sainz Renault 1:18,092 8.
11. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:18,142 7.
12. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:18,254 8.
13. Pierre Gasly Toro Rosso-Honda 1:18,363 7.
14. Robert Kubica Williams-Mercedes 1:18,542 7.
15. Nico Hülkenberg Renault 1:18,675 7.
16. Stoffel Vandoorne McLaren-Renault 1:18,855 7.
17. Brendon Hartley Toro Rosso-Honda 1:18,949 8.
18. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:18,967 8.
19. Charles Leclerc Sauber-Ferrari 1:19,118 8.
20. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:19,244 7.
22. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:19,634 7.
23. Nyikita Mazepin Force India-Mercedes 1:23,128 1.
 
Mindez persze csak játék. Ennél már valamivel érdekesebb eredményt hoz, ha a differenciákat az egyes napok végeredményeinél vesszük számításba. Ez alapján Daniel Ricciardo pénteki 1:18,327-es szuperlágyas köréből például 1:17,027-es eredmény lesz, azaz 0,194-del jobb idő, mint Kimi Räikkönen aznapi legjobbja.
 
Valtteri Bottas 1:18,825-ös közepes gumis köre viszont még ezt is túlszárnyalná: 1:16,325 lenne belőle.
 
A finn csütörtökön a közepes gumin érte el legjobb idejét, abból levonva a 2,5 másodperces gumikülönbséget, 1:17,032-es időt kapnánk, szintén jobbat Vettel legjobbjánál. Mindezt ráadásul Bottas egy versenyszimuláció közben érte el. Csapattársa, Lewis Hamilton szintén közepesen futott idejét átszámítva ismét 17-en belüli eredményt kapunk: 1:16,796.
 
De az élmezőny mögött is érdekesen alakulna a sorrend. Fernando Alonso hiperlágyon 1:17,784-et futott. Romain Grosjean a Haasszal az ultralágy keveréket használta, ám ha az azon elért idejét korrigáljuk, 1:17,712-t kapunk, vagyis hajszállal jobb kört a McLarenénél. Magnussen 1:17,0-s idejét pedig már fenti táblázatunkban közöltük.
 
A 7. tesztnap korrigált végeredménye:
 
Versenyző Csapat Idő
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:16,796
2. Valtteri Bottas Mercedes 1:17,032
3. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:17,060
4. Sebastian Vettel Ferrari 1:17,182
5. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:18,142
6. Robert Kubica Williams-Mercedes 1:18,329
7. Pierre Gasly Toro Rosso-Honda 1:18,363
8. Nico Hülkenberg Renault 1:18,675
9. Carlos Sainz Renault 1:18,725
10. Stoffel Vandoorne McLaren-Renault 1:18,855
11. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:19,244
12. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:19,562
13. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:19,634
 
A 8. tesztnap korrigált végeredménye:
 
Versenyző Csapat Idő
1. Valtteri Bottas Mercedes 1:16,325
2. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:17,027
3. Kimi Räikkönen Ferrari 1:17,221
4. Szergej Szirotkin Williams-Mercedes 1:17,429
5. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:17,712
6. Fernando Alonso McLaren-Renault 1:17,784
7. Carlos Sainz Renault 1:18,092
8. Lewis Hamilton Mercedes 1:18,164
9. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:18,254
10. Brendon Hartley Toro Rosso-Honda 1:18,949
11. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:18,967
12. Charles Leclerc Sauber-Ferrari 1:19,118
 
Ha teljesen hiteles képet nem is adnak adataik, a Pirelli segítségével valamelyest mégis közelebb juthatunk annak megértéséhez, miért is gondolják olyan sokan, hogy az élmezőnyben a Mercedes van lépéselőnyben, mögöttük pedig a McLaren és a Renault mellett már a Haas is beleszólhat a maradék helyezésekért folyó küzdelembe.
 
Van viszont egy jó hírünk: már csak két hét, és végre e számolgatásra sem lesz szükségünk!

A versenyzőknél Vettel a legjobb, a Mercedes 1000 körig jutott

2018.03.10. 08:46

Image and video hosting by TinyPic

Véget ért a Forma–1 2018-as téli felkészülési időszaka. A két hét leggyorsabbjának a Ferrari bizonyult, a Mercedes meglepően hátul végzett a listán, a körszámot tekintve viszont sikerült visszahódítaniuk az elsőséget. Összesített eredmények.
 
Furcsa jelenség: Lewis Hamilton éppen csak befért a barcelonai tesztsorozat legjobb 8 helyezettje közé az összesített tabellán, Valtteri Bottas csak a 10., Max Verstappen pedig a már-már zavarba ejtő 20. pozícióban szerénykedik. Tökéletes illusztrációja ez annak, mennyire nem csak a köridők számítanak egy gyakorlás során.
 
 
Beszédes, hogy a táblázat utolsó oszlopában sorjáznak a 7-esek és 8-asok. A mezőny döntő többsége e két tesztnapon futotta a leggyorsabb körét, ekkor volt a legjobb a pálya állapota, s ekkor kerültek föl az autókra a legpuhább gumik is. Kivéve a Mercedest és a Red Bullt, akik bajnokesélyesként már vagy a korábbi napokban letudták teljesítményfelmérő köreiket, vagy inkább Ausztráliára hagyták azt.
 
 
Az első két helyen a Barcelonában 2007 óta futott két legjobb eredménnyel a Ferrarinak így viszonylag nagy az előnye a meglepetésre harmadik helyen végző Fernando Alonsóval szemben. Őket a 6. napon a gázba taposó Daniel Ricciardo, az ígéretesnek tűnő Renault-t kormányzó Carlos Sainz, valamint a nagy meglepetést okozó Haas és Kevin Magnussen követi.
 
 
Az utolsó két napon igencsak rákapcsoló amerikaiak a szakembereket is meglepték azzal, hogy a McLarenhez és a Renault-hoz csatlakozva a középmezőny élbolyába kapaszkodtak fel. Mégpedig úgy, hogy Magnussené a legkeményebb gumi a top 10-ben. De ugyanilyen üde meglepetés az is, hogy a Toro Rosso ennyire versenyképesnek tűnik a Honda-motorral, amellyel egyedül az utolsó nap végén adódott kisebb probléma.
 
 
A tabella alján a Williams, a Force India és a Sauber gyengébb produkciója már kevésbé érződik megtévesztésnek. A svájciak továbbra is sereghajtónak tűnnek, a tavalyi 4. helyezett bevallása szerint is még kiforratlan, félkész autót használt Barcelonában, Grove pedig nem keltett jó benyomást a pályán, ám eredményeiket némiképp legalább kozmetikázza a versenyzők által használt gumik típusa.
 
 
A 8 tesztnap összesített időeredményei:
 
Versenyző Csapat Legjobb köridő Gumi Nap
1. Sebastian Vettel Ferrari 1:17,182 hiperlágy 7.
2. Kimi Räikkönen Ferrari 1:17,221 hiperlágy 8.
3. Fernando Alonso McLaren-Renault 1:17,784 hiperlágy 8.
4. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:18,047 hiperlágy 6.
5. Carlos Sainz Renault 1:18,092 hiperlágy 8.
6. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:18,360 szuperlágy 7.
7. Pierre Gasly Toro Rosso-Honda 1:18,363 hiperlágy 7.
8. Lewis Hamilton Mercedes 1:18,400 ultralágy 6.
9. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:18,412 ultralágy 8.
10. Valtteri Bottas Mercedes 1:18,560 ultralágy 6.
11. Nico Hülkenberg Renault 1:18,675 hiperlágy 7.
12. Stoffel Vandoorne McLaren-Renault 1:18,855 hiperlágy 7.
13. Brendon Hartley Toro Rosso-Honda 1:18,949 hiperlágy 8.
14. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:18,967 hiperlágy 8.
15. Charles Leclerc Sauber-Ferrari 1:19,118 hiperlágy 8.
16. Szergej Szirotkin Williams-Mercedes 1:19,189 lágy 8.
17. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:19,244 hiperlágy 7.
18. Robert Kubica Williams-Mercedes 1:19,629 szuperlágy 7.
19. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:19,634 hiperlágy 7.
20. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:19,842 lágy 7.
22. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:19,954 lágy 8.
23. Nyikita Mazepin Force India-Mercedes 1:25,628 közepes 1.
 
 
 
Vettel mindenki előtt, de csak a Mercedes 1000 kör fölött
A tesztek esetében talán valamivel fontosabb körszámok tekintetében már valamelyest megszokottabb az összkép. A versenyzők közül Sebastian Vettel lett a körrekorder a maga 9 versenytávjával és közel 3000 kilométerével. Őt a Mercedes párosa követi – Lewis Hamilton két versenytávval elmaradt csapattársától.
 
 
Az előző években nem volt megszokott, hogy Renault- vagy Honda-motoros versenyzőt látunk az első 5 között, ám most Pierre Gasly és Carlos Sainz jóvoltából ez is megtörtént.
 
 
A legkevésbé felkészültnek furcsamód a két legrutinosabb résztvevő, Kimi Räikkönen és Fernando Alonso vallhatja magát, előbbi a balszerencse, utóbbi a műszaki hibák áldozata lett. A tapasztalatlanabbak közül Gasly mellett az újonc Charles Leclerc elégedett lehet köradagjával, Szergej Szirotkin és Lance Stroll már kevésbé.
 
 
A versenyzők által teljesített körök, kilométerek:
 
Versenyző Csapat Kör Km
1. Sebastian Vettel Ferrari 643 2 993,165
2. Valtteri Bottas Mercedes 584 2 718,520
3. Lewis Hamilton Mercedes 456 2 122,680
4. Pierre Gasly Toro Rosso-Honda 452 2 104,060
5. Carlos Sainz Renault 444 2 066,820
6. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 419 1 950,445
7. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 411 1 913,205
8. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 381 1 773,555
9. Charles Leclerc Sauber-Ferrari 375 1 745,625
10. Esteban Ocon Force India-Mercedes 372 1 731,660
11. Brendon Hartley Toro Rosso-Honda 370 1 722,350
12. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 364 1 694,420
13. Szergej Szirotkin Williams-Mercedes 354 1 647,870
14. Nico Hülkenberg Renault 351 1 633,905
15. Lance Stroll Williams-Mercedes 343 1 596,665
16. Stoffel Vandoorne McLaren-Renault 336 1 564,080
17. Sergio Pérez Force India-Mercedes 317 1 475,635
18. Romain Grosjean Haas-Ferrari 314 1 461,670
19. Kimi Räikkönen Ferrari 286 1 331,330
20. Fernando Alonso McLaren-Renault 263 1 224,265
22. Robert Kubica Williams-Mercedes 122 567,910
23. Nyikita Mazepin Force India-Mercedes 22 102,410
 
A csapatok közül már-már hagyomány, hogy a Mercedes teljesíti a legtöbb kilométert. Egyedül ők jutottak 1000 kör fölé ám a Ferrari nem megbízhatósága, inkább Räikkönen balszerencséje miatt maradt csak el tőle. Kalapemelést érdemel az első teszthetet még a legszorgalmasabbként záró Toro Rosso és a Honda.
 
 
A sor végén toporgó McLaren már hozzászokhatott ahhoz, hogy övé a legkevesebb kör – Fernando Alonsóék távolsága kevesebb mint 60%-a a Mercedesének.
 
 
A csapatok által teljesített körök, kilométerek:
 
Csapat Megtett kör Megtett km
1. Mercedes 1 040 4 841
2. Ferrari 929 4 324
3. Toro Rosso-Honda 822 3 826
4. Willams-Mercedes 819 3 812
5. Renault 795 3 701
6. Sauber-Ferrari 786 3 659
7. Red Bull-TAG Heuer 783 3 645
8. Force India-Mercedes 711 3 310
9. Haas-Ferrari 695 3 235
10. McLaren-Renault 599 2 788
 
A motorgyártók között ezúttal igen szoros volt a küzdelem. A Mercedes 700 kilométerrel előzte meg a Ferrarit, a Renault lemaradása három versenytáv. Mivel a Honda a három csapatot erőforrással ellátó riválisaival ellentétben csak a Toro Rossóval dolgozik, nagy hátránya nem meglepő. Az ő teljesítményüket ennélfogva az egy istállóra jutó kilométerek minősítik leghitelesebben. Ilyen összevetésben egyedül a Mercedes előzi meg őket, a Ferrarit majd’ 100 kilométerrel.
 
 
Az erőforrások által teljesített körök, kilométerek:
 
Motor Megtett kör Megtett km
1. Mercedes 2 570 11 963
2. Ferrari 2 410 11 219
3. Renault 2 177 10 134
4. Honda 822 3 826

Forma 1 második teszt - IV. nap

2018.03.09. 19:07

Image and video hosting by TinyPic

Véget ért a második barcelonai tesztsorozat, és ezzel a felkészülési időszak is lezárult. A csapatok most elkezdik a szezonnyitóra való felkészülést, ahol a csapatok már élőben feszülhetnek egymásnak, és ahol végre kiderül, egészen pontosan miként festenek az erőviszonyok. 

 
Már csak 2 hét van hátra, és március 25-én végre felbőgnek a motorok az ausztrál pályán! Bírjuk ki, már csak egy pici van hátra! 
 
A pénteki tesztnap végeredménye:
 
A mai napon Sebastian Vettel csapattársa, Kimi Raikkönen tesztelt. A finn pilóta volt a leggyorsabb a Ferrarival, a legjobb körideje 1:17.221 volt.
 
1. Kimi Raikkonen Ferrari 157 1:17.221 Hypersofts
2. Fernando Alonso McLaren 93 1:17.784 Hypersofts
3. Carlos Sainz Renault 45 1:18.092 Hypersofts
4. Daniel Ricciardo Red Bull 92 1:18.327 Supersofts
5. Romain Grosjean Haas 191 1:18.412 Ultrasofts
6. Valtteri Bottas Mercedes 104 1:18.825 Mediums
7. Brendon Hartley Toro Rosso 156 1:18.949 Hypersofts
8. Esteban Ocon Force India 163 1:18.967 Hypersofts
9. Charles Leclerc Sauber 75 1:19.118 Hypersofts
10. Sergey Sirotkin Williams 105 1:19.189 Softs
11. Lewis Hamilton Mercedes 97 1:19.464 Supersofts
12. Lance Stroll Williams 27 1:19.954 Softs
 
Fordító


A fordító nem tökéletes !

 

 
facebook
 

Üdvözöllek Sebastian Vettel magyar rajongói oldalán. A legfrissebb információkat osztom meg Sebastian Vettelről. Hírek, képek, videók! Ha Te is szereted Sebastiant kövess bennünket facebookon, twitteren, instagram.

További információkért,és friss hírekért kövesd a https://www.facebook.com/vettelhungary/ facebook oldalt!

 
Sebastian Vettel

 

Sebastian Vettel, autóversenyző és Négyszeres világbajnok a Forma-1 királykategóriában.  1987. július 3. -ban született. Heppenheim-ben, Németországban. Pályafutását 2006-ban a BMW Saubernél kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat pilótája. Sebastian az autóversenyzés mellett boldog családapa.

+News+Sebastian Vettel+Gallery+Blog+Extra+Live+On

 

+Hivatalos Oldal
+Facebook
+Instagram
+Twitter
+Tumblr

 

 
Eseménynaptár

 

A 2021-es versenynaptár
 
Május 23.: Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
Június 6.: Azeri Nagydíj, Baku
Június 13.: Kanadai Nagydíj, Montreal
Június 27.: Francia Nagydíj, Le Castellet
Július 4.: Osztrák Nagydíj, Spielberg
Július 18.: Brit Nagydíj, Silverstone
Augusztus 1.: Magyar Nagydíj, Hungaroring
Augusztus 29.: Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5.: Holland Nagydíj, Zandvoort
Szeptember 12.: Olasz Nagydíj, Monza
Szeptember 26.: Orosz Nagydíj, Szocsi
Október 3.: Szingapúri Nagydíj, Szingapúr
Október 10.: Japán Nagydíj, Szuzuka
Október 24.: Egyesült Államok Nagydíja, Austin
Október 31.: Mexikói Nagydíj, Mexikóváros
November 7.: Brazil Nagydíj, Sao Paulo
November 21.: Ausztrál Nagydíj, Melbourne
December 5.: Szaúd-Arábiai Nagydíj, Dzsidda
December 12.: Abu-Dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi
 
Archívum
 

 

lap tetejére

© 2013-2020 VETTEL.GPORTAL.HU - MAGYARORSZÁG SEBASTIAN VETTEL RAJONGÓI OLDALA

 Vagyok, aki vagyok. Nem próbálok meg más lenni, mint aki vagyok. Néhány embernek talán tetszik, másoknak lehet, hogy nem. De ez az élet. - Sebastian Vettel


A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.