SEBASTIAN VETTEL HUNGARY >> WE RACE TO WIN !  Minden, ami Sebastian Vettel!!
Hírek Sebastianról ( news )
Archívum - 2014.

Az érem két oldala - Vettel karrierje a Red Bullnál

2014.12.23. 19:27

Kis hercegből nagy király lett hat év alatt - Sebastian Vettel red bullos karrierje nagyszerű példa az ügyesen menedzselt pilóták pályafutására, cikkünkben a legszebb és a kevésbé emlékezetes pillanatait idézzük fel.

Négy világbajnoki cím, fantasztikus győzelmek, és lenyűgöző versenyek tették emlékezetessé Vettel Red Bullos karrierjét (a csapatnál futott versenyeinek 34%-át megnyerte) így igencsak nehéz volt választani ötöt azok közül, melyek megédesítették a német bikásoknál teljesített hat szezonját.

2009, Kínai Nagydíj

Az első győzelem egy csapatnál mindig felemelő érzés. Ráadásul ha arról a gárdáról van szó, amely már 12 éves kora óta egyengeti az ember karrierjét, még emlékezetesebb a diadal – Vettel kettős győzelemre vezette a Red Bullt a sanghaji esőben, annak az évnek az elején, amely megágyazott az elkövetkezendő évek sikereinek.
 
 
2010, Abu Dhabi Nagydíj
 
A papírforma mellette állt, hiszen az évadzárót megelőző utolsó három versenyből kettőt megnyert, de nem volt elég egy újabb diadal a világbajnoki címhez. Riválisai betlijére volt szüksége, és ha abból az állításból indulunk ki, hogy a szerencse is a legjobbak mellé áll, akkor volt meglepő, hogy sem Fernando Alonso, sem Mark Webber nem tudta hozni a kötelezőt. Örökre emlékezetes marad elcsukló hangja a rádióban, nem véletlenül: a Forma-1 történetének legfiatalabb világbajnoka lett.
 
2011, Monacói Nagydíj
 
Bár ebben az évben elképesztő magabiztossággal húzta be második titulusát, mégsem a bajnokavató Japán Nagydíj maradt a legemlékezetesebb abból a szezonból. Sok nagyszerű teljesítményt nyújtott, de Monte-Carlóban, a versenynaptár legnehezebb pályáján két pilóta nyomását is ki kellett állnia, Fernando Alonso és Jenson Button is majdnem a kockás zászlóig űzték-hajtották a győzelemért. Azért csak majdnem, mert a verseny végi piros zászlót követően, a gumicserének köszönhetően meg tudott lógni ellenfeleitől, de ez semmit sem von le érdemeiből – eddigi egyetlen hercegségbeli győzelméből.
 
2012, Brazil Nagydíj
 
Vettel háromszoros világbajnok lett – ez önmagában nem nagy tény, hiszen a V8-as éra végét dominálta a heppenheimi srác, de amilyen körülmények között a hatodik helyen sikerült befutnia, magáért beszél. Csapattársa leszorította a rajtnál, három kanyarral később megforgatták és az utolsó helyre esett vissza, elrontották a taktikáját, ő mégis kitartott – még Michael Schumacher sem hadakozott ellene, amikor átadta hatodik pozícióját a verseny végén. Jelképes momentuma volt ez annak, hogy az öreg király végleg átadta trónját, az utána következő generáció bizonyítottan legsikeresebb pilótájának.
 
2013, Indiai Nagydíj
 
Ha visszaemlékezünk az egyes világbajnoki címszerzésekre a közelmúltból Schumachertől kezdve Alonsón keresztül Buttonig, mindegyikről elmondhatjuk, hogy megható és szép volt, de Vettel (bocsánat: IVettel) sorban a negyedik ünneplése frenetikusra sikerült. Már a verseny is magáért beszélt, hiszen korai kerékcseréje után vissza kellett tornáznia magát az élre, de a leintést követő képsorok örökre beleégették magukat minden rajongó fejébe. Sebastian az üresen kongó célegyenesben rajzolt néhány fánkot az indiaiak nagy örömére, majd autójából kiszállva meghajolt győzedelmes paripája előtt.
 
Ahogyan a cím is mutatja, az éremnek azonban két oldala van. Persze nagy rá az esély, hogy csak a szép pillanatokra, arra a bizonyos mutatóujjra, és a rádióban visszhangzó artikulátlan üvöltésekre emlékszünk, de voltak momentumok, melyek után a karrierje elején Baby Schuminak becézett srác bizony elgondolkozott. Hol csapata, hol saját maga miatt.
 
 
2010, Török Nagydíj
 
Hiába őt védték meg verseny után, itt bizony ő volt a ludas. Még ifjonti hévvel, néhány győzelemmel a háta mögött megpróbált keménykedni Mark Webberrel szemben, az eredmény pedig a pálya szélén lerobbant Red Bullja lett. Tény, gyorsabb volt csapattársánál, de kiforratlansága nagyszerűen nyilvánult meg, amikor olyan helyre szúrta be autóját, ahol nem volt elég hely számára.
 
2010, Koreai Nagydíj
 
Fernando Alonso beindult a szezon végére, Monzában és Szingapúrban is győzni tudott, és Vettel hiába diadalmaskodott Japánban, és szorosan az éllovas Webber mögött érkezett Yeongamba. Vettel viszont nagyszerűen használta ki az ádáz körülményeket az első Koreai Nagydíjon, és a futam végéig magabiztosan tartotta kezében a gyeplőt. Majd eljött a 45. kör, és az év első motorhibája – az RB6-os erőtlenül burkolózott füstfelhőbe a kettes kanyar után, Alonso pedig megnyerte a versenyt. Kereken egy győzelemnyi pontelőnye volt ekkor Vettel előtt, és senki sem gondolta volna, hogy a technikán kívül valaki elveheti tőle a címet…
 
 
2012, Olasz Nagydíj
 
2010-hez hasonlóan ez az év is döcögősen alakult (azaz: nem annyi győzelemmel, mint azt Milton Keynes-ben elvárták), és a Monzában a Red Bull elérte mélypontját: mindkét autója kiesett, Vettel hat körrel a vége előtt, generátorhiba miatt esett ki – igaz, a valenciai győzelem elvesztése hasonló probléma miatt fájóbb volt, de a vb-hajrában nem jöhetett volna rosszabbkor egy be nem fejezett verseny.
 
2013, Maláj Nagydíj
 
A szezon legemlékezetesebb pillanata volt a red bullosok polgárháborúja, ahol háromszoros világbajnok úgy szerette volna éreztetni fölényét csapattársával szemben, hogy a stratégiának ellentmondva megelőzte a mit sem sejtő és a győzelem felé tartó Webbert. A pódiumceremónia előtt tapinthatóvá vált a fesztültség, és noha nem láttunk Iszambul 2.0-át, a sepangi incidens hozzájárult ahhoz, hogy az ausztrál év végén búcsút intsen a Forma-1-nek.

2014, Osztrák Nagydíj

A Red Bull sikereinek köszönhetően és Dietrich Mateschitz hathatós közbenjárása miatt döntött úgy Bernie Ecclestone, hogy erre az évre visszaviszi az F1-et az Alpok ölelésében fekvő pályára. Az viszont már a sors akarata volt, hogy a Vörös Bikák egyik leggyengébb teljesítményükkel rukkoljanak elő Spielbergben. Vettel az időmérőn be sem jutott a Q3-ba, a futam második körében a Remus-kanyar után dadogva parkolta le autóját, majd kínkeserves másodpercek után sikerült újraindítania – egy körrel a mezőny után. Aztán a futam későbbi szakaszában megrongálta első szárnyát, és a csapatnál nem látták értelmét a további szenvedésnek. Nem volt túl fényes bemutatkozás a sógorok előtt.

A pályán ne legyen barát Kimi és Sebastian

2014.12.23. 18:07

Image and video hosting by TinyPic

Sebastian Vettel és Kimi Raikkönen baráti viszonya közismert az F1-ben, és a Ferrari vezetősége szerint a két pilótájuk jó kapcsolata előnyükre válhat még. Ám a versenypályán nem ezt akarják látni tőlük.
 
Nem jellemző a Ferrarira, hogy egymás elleni csatára szólítja fel versenyzőit, hiszen az előző két évtizedben sokkal inkább azt szoktuk meg, hogy az istálló a csapatérdeket a pilóták egyéni eredményei elé helyezi, nem csak szóban, hanem gyakran csapatutasítások kiadásával tettekben is. A Marco Mattiacci helyére érkező új csapatfőnök, Maurizio Arrivabene azonban elejtett egy olyan mondatot, amely szerint bízhatunk abban, hogy az új vezetőség már nem fog falra mászni, ha Sebastian Vettel és Kimi Raikkönen történetesen egymással bonyolódik csatába a versenypályán.
 
„Vettel a győzelmi tapasztalatát hozza magával, hiszen négy világbajnoki címe van, és már alig várja, hogy együtt dolgozzunk. Ő is azt szeretné, hogy közösen vezessük sikerre a Scuderiát” - mondta Arrivabene az új szerzeményről.
 
„Persze a versenyzők kiváltságos helyzetben lévő alkalmazottak, de mégis csak alkalmazottak, így csapatjátékosként kell viselkedniük. Azt hiszem, Sebastian nagyszerű tulajdonságokkal rendelkezik az előtte álló munka elvégzéséhez. Remekül kijön Kimivel is, ami szintén pozitív, még ha remélem is, hogy a pályán már nem lesznek olyan jól el egymás mellett. Hiszen a szabály továbbra is él, miszerint a versenyző legfőbb ellenfele a csapattársa.”
 
A csapatfőnök egy harmadik versenyzőről, a tesztpilótaként leigazolt Esteban Gutierrezről is ejtett pár szót, próbálva megvédeni a mexikói eddigi halovány F1-es teljesítményét. Sokakat meglepett, hogy a Ferrarinak miért éppen a Saubernél töltött két szezonja során csak egyetlen pontszerző futamot záró mexikóira volt szüksége, de Arrivabene rámutatott, hogy szponzori háttere mellett tehetsége is felkeltette a csapat érdeklődését - ami viszont az elmúlt időszakban még nem mutatkozott ki igazán.
 
„Ő egy olyan versenyző, aki túl korán ejtette meg F1-es debütálását. A tehetséges pilótákat nem szabad túl hamar a mélyvízbe dobni. Hiszen biztos vagyok benne, hogy nagyon tehetséges, és mi képesek leszünk ezt kihozni belőle” - mondta a 23 éves pilótáról a csapatfőnök.

Késésben a 2015-ös Ferrari

2014.12.22. 18:20

Image and video hosting by TinyPic

Az elmúlt években túl sok hibát követett el a Ferrari, így a következő évben az lesz a cél, hogy végre hatékonnyá tegyék a csapatot – jelentette ki a Scuderia elnöke, Sergio Marchionne.
 
A mai napon sajtótájékoztatót tartott a vörösök két új vezetője, az elnök Sergio Marchionne, valamint a csapatfőnök, Maurizio Arrivabene. A hagyományos karácsonyi médiaeseményen előbbi részletesen beszélt arról, miért van szükség olyan jelentős mértékű átszervezésekre, amilyet az elmúlt hetekben láthattunk tőlük, s arról is, hogy miért nem vár kiugró eredményeket a következő bajnokságban.
 
„Inkább csak 2015-ről beszélnék, mivel 2014 most ért véget. Nincs mit mondani róla, ezt az évet el kell felejteni. A Ferrari egy nagy katasztrófa volt” – kezdte értékelését Marchionne. „Túl sok hibát követtünk el. Például Maurizio a harmadik csapatfőnökünk egy szezonon belül. A Ferrarit nem könnyű irányítani, de már vezettem meglehetősen bonyolult szervezeteket korábban is, és egyvalaminek világosnak kell lennie: tudnunk kell hová tartozunk és hinnünk kell abban, hogy 2015-ben jók lehetünk. 2014-ben számos kiaknázatlan lehetőség rejlett, ezért nagy kihívás lesz a Ferrari számára, hogy 2015-ben újjáépítse az egész csapatot.”
 
Az elnök arról is beszélt, miért érezte szükségét, hogy a csapatvezetői pozícióra szerinte nem teljesen alkalmas Marco Mattiaccit Arrivabenére cserélje. „Ami Mattiaccit illeti, nagyon tisztelem őt azért, amit a cégért tett, de a Forma–1 más kávéház. Még mindig csak tanulta a szakmát és a Ferrari egy ilyen helyzetben nem várhat arra, hogy a vezetője kellő tapasztalatra tegyen szert.”
 
Marchionne az elmúlt hetek átszervezései kapcsán elmondta, hiszi, hogy végre rátaláltak a helyes ösvényre. „A saját múltbéli tapasztalataim alapján, mely során ennél összetettebb helyzeteket is megéltem már, állítom, hogy a vezetői szerepekben történő személycserék nagyon sokat segíthetnek. De ez egy hatalmas kísérlet a folytonosságot megcélzó terveinkben” – fogalmazott.
 
„Tartok tőle, hogy már késésben vagyunk a 2015-ös autónkkal. A 2014-es év alatt olyan stratégiai döntéseket hoztunk, amelyekkel én nem értettem egyet. Utólag már egyértelmű, hogy az eredmények ismeretében hiba volt a 2014-es autó javítására fókuszálni ahelyett, hogy már 2015-re készültünk volna. Tehát a következő év nehéznek ígérkezik.”
 
Politikai fronton ugyanakkor a Scuderia máris előrelépett – és ez elsősorban Marchionne érdeme, aki Mattiacci leváltása után maga vette kezébe az irányítást, s például személyesen képviselte a Ferrarit a Stratégiai Csoport ülésein. Neki pedig máris sikerült elérnie azt, amit Mattiacci hónapokon át nem tudott: lazítani a motorfejlesztés szabályain. „Az első lépést már megtettük a Stratégiai Csoport ülésén, ahol elértük, hogy változtassanak a módosító pontok felhasználásán 2015-ben, és legalább ilyen változtatásokat elvégezhessünk az év folyamán. Ami a szervezetet illeti, a csapat nagyjából felállt. Jock Clear érkezésére várunk még. Hogy mi lesz Neweyval és Brawnnal? Ennek a történetnek már vége” – zárta le a két szakember érkezéséről szóló állandó pletykákat.
 
Az új csapatfőnök mindeközben arról beszélt, úgy érzi, ő eddig sikeres volt abban, hogy a szervezet hatékony működése érdekében a megfelelő helyekre a megfelelő embereket ültesse. „Az eddigi munkáim legalább ötven százalékban arról szóltak, hogy értékeljek és rátaláljak a tehetségekre, segítsem őket. Ennek most folytatódnia kell” – jelentette ki Arrivabene.
 
Majd elárulta, 2015-re szánt karosszériájuk már túl van az FIA kötelező töréstesztjén. „Hinnünk kell azokban az emberekben, akik most Maranellóban dolgoznak. Ők profik, akik mindent elkövetnek azért, hogy jók legyünk. Magabiztosságot kell adnunk nekik. Friss hír, hogy a 2015-ös karosszériánk már teljesítette a töréstesztet. Kemény munka vár ránk, de nagyon hiszünk az embereinkben” – zárta gondolatát a csapatfőnök.

Vettel feladata ugyanaz lesz, mint Alonsónak

2014.12.22. 18:07

Image and video hosting by TinyPic

Sebastian Vettelnek mindent ki kell préselnie a Ferrariból jövőre – adta ki a „parancsszót” a Ferrari elnöke. Az új csapatfőnököt mindeközben máris lenyűgözte a német hozzáállása.
 
Komoly változáson megy keresztül a Ferrari mostanság. Miközben javában tart a csapat átszervezése, az új gyárépület építése lassan befejeződik (átadás januárban), Fernando Alonsót Sebastian Vettel váltotta a versenyzői ülésben, így a csapatnak egy másik bajnok másfajta igényeihez is igazódnia kell.
 
Sergio Marchionne, a márka elnöke szerint a Red Bulltól érkező versenyzőre rendkívül „egyszerű” feladat vár: „Sebastian feladata ugyanaz lesz, mint Fernando Alonsóé: mindent kipréselni az autóból és nyerni” – nyilatkozta a Scuderia szokásos karácsonyi sajtóeseményén.
 
Maurizio Arrivabene, az istálló új csapatfőnöke mindeközben kiemelte, fölösleges lenne Vettelre amolyan messiásként tekinteni. „Ez a csapat nem csak Sebastian Vettelből áll. A győzelmet nem egyetlen személy éri el. A Ferrari a teljes csapatot jelenti, és ezt a versenyzőknek is tiszteletben kel tartaniuk” – nyilatkozta a Sport Bildnek.
 
Majd Vettel ferraris belépőjéről is beszélt. „Amikor találkoztam Sebastiannal Maranellóban, csak a lelkesedést éreztem. Olyan volt, mint egy kisgyerek, aki csak úgy sugárzott. Nem szabad elfelejtenünk, hogy ő egy négyszeres világbajnok, és szeretne a csapattal együtt, a csapatért dolgozni” – fogalmazott az olasz.
 
Marchionne előrevetítette, csapata az előző vezetés hibás döntései miatt késésben van a 2015-ös autó fejlesztésével, ezért nem várhatunk gyors sikert tőlük. És szerinte ezzel Vettel is tisztában van. „Vettel nem naiv. Láthatta a Ferrari teljesítményét az előző évben. Komoly potenciál rejlik a csapatban, de ez nagy kihívás mindenki számára – Vettel és a szurkolók számára is” – tekintett előre a Scuderia elnöke.
 
Majd a másik versenyzőről az idén pályája leggyengébb F1-es szezonját produkáló Kimi Räikkönenről is beszélt. „Räikkönen egy bajnok. A Ferrarival lett az, elég rég. Egyértelmű, hogy a problémát nem a versenyzőink jelentik.”
 
Marchionne végül a csapattól távozó Fernando Alonsóról is ejtett pár szót, aki pár hete úgy nyilatkozott, szerinte a Ferrari versenyképes lesz a következő szezonban. „Alonso azt mondta, mi vagyunk a favoritok 2015-ben? Nos, nevetek…” – reagált az olasz.

Ferrari: Káoszcsinálás vagy rendteremtés?

2014.12.22. 16:52

Image and video hosting by TinyPic

Bármilyen drasztikus lépésnek is tűnik, hogy a Ferrari egy sor szakembert rúgott ki az elmúlt időszakban, az új csapatfőnök jól ráérzett arra, mi kell most az istállónak – véli a rivális McLaren egyik olasz mérnöke.

Meglehetősen mozgalmas hét áll a Ferrari-istálló mögött. Maurizio Arrivabene munkába állásával a korábbinál nagyobb elbocsájtási hullámmal folytatódott a csapat átszervezése. Távozott Pat Fry, Nikolasz Tombazisz, Hamasima Hirohide és Pedro de la Rosa, s érkezett Esteban Gutiérrez, a Telmex, valamint Jean-Éric Vergne.
 
Noha a helyzet a külső szemlélő számára meglehetősen kaotikusnak tűnhet Maranellóban, a korábbi csapatfőnök, Jean Todt pedig nemrégiben óva intett a „forradalmi” átszervezésektől, nem mindenki látja aggasztónak a helyzetet. A korábban a Toro Rossót erősítő, 2015-től viszont már a McLarennél dolgozó olasz mérnök, Luca Furbatto szerint „lenyűgöző”, ami jelenleg a Scuderiánál zajlik. „Kívülről szemlélve az a megérzésem, hogy Arrivabene nagyon jól tudja, mire van szüksége a Ferrarinak. A forradalom, ami most a versenyrészlegükön zajlik, lenyűgöző” – nyilatkozta Leo Turrininek.
 
„Véleményem szerint nagyszerű, hogy olyasvalakit tudhatnak a soraikban, mint James Allison, aki az egyik legjobb a szakmában, és aki ráadásul olaszul is beszél, így jól megérteti magát. Úgy veszem észre, Arrivabene egy piramisszerű struktúrát kezd kialakítani, melyben a felelősség és a szerepek is egyértelműek. Ez biztató, és előbb-utóbb eredményre fog vezetni. Talán furcsa lehet olyasvalakitől hallani ezt, aki a McLarennél dolgozik, de tiszta szívemből remélem, hogy a Ferrari sikeressé válik” – fogalmazott Furbatto.
 
A szakember a Toro Rossónál együtt dolgozhatott a Ferrari által múlt pénteken szerződtetett Jean-Éric Vergne-nyel, akivel szerinte szintén jól választottak a vörösök. „Tudom, hogy többen csodálkoznak azon, miért nem ajánlottak lehetőséget Davide Rigonnak vagy Raffele Marciellónak, de szerintem erre nagyon egyszerű a magyarázat. Ma sajnos a szabályok nem teszik lehetővé a pályateszteket, ezért a nagyon fiatal versenyzők vagy az abszolút kezdők egyértelműen hátrányban vannak. Vergne három szezont versenyzett, ráadásul a szimulátorban is sokat dolgozott együtt Riccardo Adamival, aki most Maranellóba került Vettellel” – nyilatkozta Furbatto.

A legolcsóbb élversenyző

2014.12.22. 16:51

Image and video hosting by TinyPic

Komolyabb fizetésemelésre számíthat Daniel Ricciardo pazarul sikerült első Red Bull-os idénye után.

Aligha lehet jobb üzletet csinálni a Forma–1-ben annál, mint amit idén a Red Bull csinált Daniel Ricciardo szerződtetésével. Az ausztrált a Toro Rosso versenyzőjeként léptették elő, abban a reményben, hogy hosszabb távon majd Sebastian Vettel nyomdokaiba léphet. Ricciardo ehhez képest első évében a bajnoki tabella harmadik helyén végzett, három futamgyőzelmet szerzett és legyőzte négyszeres bajnok csapattársát. S tette mindezt úgy, hogy miközben Vettel nagyjából 25 millió dollárt tett zsebre, neki meg kellett elégednie a nagyjából 1 millió dollárnyi éves fizetésével…
 
A Sydney Morning Herald című lap értesülése szerint a háromszoros futamgyőztes értéke idei teljesítményével azonban jócskán megemelkedett. Az ausztrál 2015-ben – immáron a Red Bull húzóembereként – várhatóan több mint a dupláját kapja majd eddigi alapfizetésének, melyet komoly bónuszokkal egészítenek ki futamgyőzelmek és bajnoki cím esetén. A csapatnak még így is bőven megéri majd foglalkoztatni őt, hiszen Vettel távozásával, valamint a szintén „olcsó” Danyiil Kvjat foglalkoztatásával jelentős összeget takarítanak meg 2014-hez képest, amit aztán a fejlesztésekre fordíthatnak.
 
A fizetésemelés hírét maga Ricciardo is megerősítette. „Igen, többet kapok majd. Némi fizetésemelésre lesz szükség, de majd meglátjuk, a végén mekkora lesz ez.”
 
A versenyző elmondta, nem különösebben zavarja, hogy idén annak ellenére keresett sokkal kevesebbet az élversenyzőknél, hogy a pályán egyenrangú ellenfelük volt. „Közülünk a többség átlagban egészen jól keres, de a legjobb az egészben, amikor pénzt kereshetsz azzal, amit szeretsz csinálni” – mondta optimistán Ricciardo.

A 2014-es évad legjobb rádiós üzenetei

2014.12.21. 17:59

Image and video hosting by TinyPic

Feszült percek, örömteli pillanatok, bánatos, tanácstalan, néha humoros, esetleg ideges üzenetek. Az ESPN és az F1 Fanatic segítségével egész évben gyűjtöttük a futamok legérdekesebbnek, legemlékezetesebbnek, legmókásabbnak vélt üzeneteit – így szólt a rádió 2014-ben!

Ausztrál Nagydíj
 
„Van egy kis probléma a rádióval. Nem hallak!” – Kimi Räikkönen versenymérnökének.
 
„Milyen köröket futnak az élmezőnyben? Nyilván nem a mercedesek, hanem a többiek…” – kérdezte Jenson Button, miközben az élen Nico Roberg egyre nagyobb előnyre tett szert…
 
Maláj Nagydíj
 
„Vigyétek az utamból ezt a ki******* Williamst!” – Daniel Ricciardo kissé ideges lett, miután Valtteri Bottas feltartotta őt az esős időmérő edzésen. A finn végül megkapta „jutalmát”: az FIA három hellyel hátrasorolta a rajtrácson.
 
„Láttátok mit tett?! Nekem jött” – a futam elején még az éppen Kevin Magnussennel csatázó Felipe Massa volt ideges csapattársa nem megfelelő viselkedése miatt.
 
„Rendben Felipe, Valtteri gyorsabb nálad, ne tartsd fel” – visszhangzott a keserű múlt Felipe Massa rádiójában. Aztán vélhetően körülnézett, és látta, már nem egy piros autóban ül…
 
Bahreini Nagydíj
 
„Hú, mi volt ez?!” – tette fel a kérdést Esteban Gutiérrez, miután a 41. körben Pastor Maldonado jóvoltából szó szerint megfordult vele a világ…
 
„Na ezek után mondja bárki is nekem, hogy ez a sport unalmas” – Nico Rosberg csapattársával vívott elképesztő csatája után úgy érezte, sikerült elhallgattatni a kritikusokat.
 
Kínai Nagydíj
 
„Őszintén, ez most egy vicc?! Mondjátok meg neki, hogy menjen az utamból! Új gumikon van, még jó, hogy gyorsabb!” – Sebastian Vettel meglepve tapasztalta, hogy egy Caterham váratlanul elhúz mellette. Kobajasi Kamui úgy döntött, visszaveszi körét az eltérő stratégián lévő címvédőtől…
 
„Most intettek le a kockás zászlóval?” – „Negatív, menj tovább” – Lewis Hamilton nem hitt a szemének, amikor az utolsó előtti körben lendült előtte a kockás zászló. Pedig jól látta…
 
Spanyol Nagydíj
 
„A hátsó részem rakoncátlankodik” – „Immodium kell erre…” – csapta le a magas labdát a Sky Sports kommentátora, Martin Brundle Lewis Hamilton panaszkodása után.
 
„Lewis, nulla különbség Nicóhoz képest, az előnyöd 3,8”
 
„Hol voltatok az előző körökben, ember?!”
 
„Csak hagytuk, hogy átverekedd magad a forgalmon” – a csapattársa közeledésétől tartó Lewis Hamilton ingerült rádióbeszélgetésbe kezd versenymérnökével, Peter Bonningtonnal.
 
Monacói Nagydíj
 
Jól vagy? Jelezz vissza Lewis!” 
„Nem látok a bal szememmel. Belement valami a szemembe” – Lewis Hamilton válasza egyike lehet azoknak, amit egy mérnök sohasem akar hallani versenyzőjétől, aki éppen a monacói pályán száguld a korlátok között.
 
Osztrák Nagydíj
 
„Nincs reakció a gázadásra.” – „Értettem, megnézzük, pajtás. A többi autó az egyes kanyarnál jár.” – „A motor még megy, kérlek, mondjátok, mit tegyek!” – „Kapcsold le, állj félre és kapcsolt le. Az autók mögötted most jönnek az egyenesben.” – „Rendben. Valamiért most ismét van hajtás” – Sebastian Vettel és Guillaume Rocquelin sem érti pontosan, mi történik a Red Bull-lal…
 
„Csak mondjátok meg: azt akarjátok, hogy elengedjem, vagy sem?” – Nico Hülkenberg számára elég fájó volt hallani, hogy eltérő taktikán lévő csapattársa, Sergio Pérez gyorsabb nála, a mellébeszélésből pedig végképp nem kért…
 
„Rendben, Lewis! Buli van!” – utalt a futam végén Lewis Hamilton stílusában a versenymérnök, Peter Bonnington arra, hogy mostantól mindent elkövethet Nico Rosberg megelőzéséért.
 
Brit Nagydíj
 
 „Második hely! Pompás!” 
„Rendben srácok, remek munka volt. Mondom, ez olyan eső volt! Anglia az egyetlen hely a világon, ahol ilyet láthatunk. Ez nem feltétlenül jó, de mindenképpen egyedülálló” – csillogtatta meg meteorológusi képességeit Sebastian Vettel az időmérő után.
 
„Szép munka volt Nico! Negyedik hely!” 
„Tényleg? Jézusom!” – Nico Hülkenberg (aki később bevallotta, hogy kis híján megszakította utolsó gyors körét) egy pillanat erejéig nem tudta elhinni, mennyi időt nyert az utolsó szektorban.
 
„És még egy…” 
„Értettem!” – Vettel panasza, miután felfedezte, hogy csatájuk során Alonso „ismét kiszélesíti a pályát és jogosulatlan előnyhöz jut”. Eközben a másik oldalon is meglehetősen aktív volt a rádióforgalom, hiszen a spanyol Vettelre panaszkodott.
 
„A pálya kiszélesítése miatt használhatja a DRS-ét! Mit kellene még tennem?” – most éppen Alonso „árulkodik”, miközben próbálja megtartani ötödik pozícióját.
 
Német Nagydíj
 
„Növelnünk kell a távolságot Alonsóval szemben.” 
„Jó. Ezt a hátsó gumiabroncsaimnak is mondd el!” – Sebastian Vettel humorosan közölte versenymérnökével, Guillaume Rocquelinnel, hogy autóján egyre gyorsabban kopnak az abroncsok.
 
„El kell mennünk a mágikus menübe a kiálláshoz.” 
„Erről a kapcsolóról még nem is hallottam!”
„Rendben. Ne aggódj haver!” – Lewis Hamilton versenymérnöke, Peter Bonnington ebben a pillanatban fedezte fel, hogy versenyzőjének hiányos a „varázsgombokkal” kapcsolatos tudása?
 
Magyar Nagydíj
 
„Nem lassítok Nico miatt. Ha olyan közel kerül, hogy előzhessen, majd előzhet” – tette egyértelművé Lewis Hamilton, hogy nem áll szándékában elengedi csapattársát, Nico Rosberget.
 
Belga Nagydíj
 
„Nico nekem jött! Nico nekem jött!” – Lewis Hamilton első reakciója a Le Combes-ban történt koccanásuk után.
 
„Csal a 15-ös kanyarban, csal!” – Nico Rosberg mindeközben honfitársa, a pályát nem egyszer kiszélesítő Sebastian Vettel miatt panaszkodott, miközben nem találta a fogást a címvédőn.
 
Olasz Nagydíj
 
„Csak egy kicsit hibáztam, de nem tudod irányítani az autót, amikor a levegőben van” – mentegetőzött a Marussia brit versenyzője, Max Chilton miután a Roggia-sikánban található rázókő megdobta autóját, ami pillanatokkal később a gumifalba csapódott.
 
„Nincs fék! Ez az utolsó kör?” 
„Nem, nem. Még két kör van hátra” – a válasz, amit a Toro Rosso orosz újonca talán hallani sem akart, miután felfedezte, hogy autója fékproblémákkal küzd. Danyiil Kvjat mindennek ellenére célba vitte autóját, ami mindenképpen dicséretre méltó.
 
Szingapúri Nagydíj
 
„Nem érdekel, nem érdekel! Ez már túl sok! A belünket kidolgozzuk, hogy jó időmérőnk legyen, és öt tizedet veszítünk egy egyszerű egyenesben!” – a tavalyi Szingapúri Nagydíjnak a 3. rajtkockából nekivágó Romain Grosjeannál betelt a pohár az időmérő edzésen, miután hiába küzdött, a Renault-motor miatt csak 16. lett.
 
„Meg kell állnom. Innom kell. Meg fogok halni!” – hangzott szegény Kvjat reményvesztett segélykérése a versenytáv kétharmadánál, miután a futam két órája alatt egy csepp innivalóhoz nem jutott elromlott italadagolójából a szingapúri hőségben…
 
„Az ülésem nagyon forró, éget!” „Túl forró, nem tudok inni – megégeti a számat!” – panaszkodott a másik pórul járt újonc, Kevin Magnussen, miután számára egy rejtélyes túlmelegedés tette szinte elviselhetetlenné a versenyzést, no meg az ivást.
 
„Rendben JEV, újabb öt másodperces büntetést adtak nekünk.” – „Mi a f**?!” – Jean-Éric Vergne harcolt, előzött, küzdött, majd miután az FIA bírái nem méltányolták pályaelhagyásait, kissé idegessé vált…
 
Orosz Nagydíj
 
„Sajnáljuk, Pastor. Ez teljes romhalmaz!” – megfordultak a szerepek a Lotusnál, s most kivételesen a csapat szidta a technikát, miután az időmérőn hamar megállt, s csak az utolsó előtti rajtkockát szerezte meg.
 
„Nektek kell tennetek valamit! Én nem tudok semmit se tenni!” – Felipe Massa kétségbeesése a Q1-ben, miután érezte, erőtlen Williamsével képtelen túlélni a kvalifikáció nyitókörét.
 
Amerikai Nagydíj
 
„Adrian, tudod folytatni?”
„Nem. Kib***ott Pérez, kilökött a pályáról!” – válaszolt indulatosan a Sauber német versenyzője, miután mexikói riválisa nekiütközött az első körben.
 
„Most már biztosan ki tudok menni, vagy szeretnétek, hogy valakit odaengedjek?” – gúnyolódott Jenson Button, miután a csapat az eredeti tervekkel ellentétben nem őt, hanem Kevin Magnussent hívta kerékcserére a futam 27. körében; a gumikkal küzdő brit pilótának tehát még egy kört kellett a pályán tölteni, a kiállás előtt pedig három pozíciót is veszített.
 
Brazil Nagydíj
 
„Ajajajajaj! Hogy lehet elkezdeni egy időmérőt feltöltetlen elemekkel?! Hogy?! Ez képtelenség! Hogy?!” – vonta kérdőre csapatát Fernando Alonso az időmérő edzés első szakaszában.
 
„A különbség közted és Lewis között 5,1 másodperc” 
„Egy kis ideig ne mondd, mennyi a különbség, légy szíves” - Nico Rosberg és Tony Ross (versenymérnök) párbeszéde a verseny utolsó szakaszában, amikor Hamilton folyamatosan csökkentette lemaradást.
 
Abu-dzabi Nagydíj
 
 „Szeretnék elmenni a végéig” – üzente reményvesztett hangon Rosberg az utolsó körökben csapatának, amely arra kérte őt, adja fel a hiábavaló küzdelmet.
 
„Reméljük, számít, hogy úgy vezettél, mintha loptad volna a kocsit” – dicsérte meg a versenymérnök Tom Stallard, Jenson Buttont, aki újra remekelt, s az ötödik helyen ért célba.
 
„Lewis, legenda vagy! Remek volt, haver!” – köszöntötte Harry herceg a friss világbajnokot, Lewis Hamiltont.
 
„Juhúúú! Világbajnok! Istenem, el sem hiszem!” – reagált felszabadultan a hat év után másodszor a csúcsra érő brit.

 

Montezemolo: Vettel a helyes választás a Ferrarinak

2014.12.21. 17:59
Image and video hosting by TinyPic
 
A Ferrari korábbi elnöke, Luca di Montezemolo szerint a patinás olasz istálló jól tette, hogy lecserélte Fernando Alonsót a négyszeres világbajnok Sebastian Vettelre.
 
Di Montezemolo számos neves szakemberrel együtt távozni kényszerült a maranellói csapattól, ennek ellenére azonban továbbra is a szívén viseli az istálló sorsát.
 
„Továbbra is a Ferrari legnagyobb rajongója vagyok, még hogyha egy éra is ért véget számomra és a Ferrari számára” – mondta az olasz szakember.
 
„Most egy új éra veszi kezdetét – talán sokkal inkább financiális, de ettől még fontos. Sajnálom Fernando Alonsót, de Vettel a megfelelő választás. Ő és a Ferrari ugyanúgy ki van éhezve.”
 
„És hogy a Ferrari hamarosan újra nyer-e? Nagyon remélem.”

A Magyar Nagydíj az év futama az Autosport magazinnál!

2014.12.19. 18:12

Image and video hosting by TinyPic

Az esővel tarkított, meglepetéseredményt hozó Magyar Nagydíjat választotta a 2014-es szezon legjobb versenyének a mértékadó brit szaklap, az Autosport.
 
A lap múlt heti számában az év legjobb versenyzőit választotta meg (szakíróik szerint Daniel Ricciardo volt a legjobb, ld. lent), s a csapatfőnökök szavazatai alapján összeálított top 10-es listáját is közölték – eheti kiadásukban pedig a 2014-es versenyeket rangsorolták.
 
A legjobb futamnak hazánk viadalát, a Magyar Nagydíjat választották, mely az eső okozta kaotikusságáról, Daniel Ricciardo előzéseiről, Fernando Alonsóval és Lewis Hamiltonnal, a győzelemért vívott nagy csatáiról, valamint a két Mercedes összecsapásáról vált emlékezetessé. „2014 valamennyi futama közül ez az egy volt, amelyben minden olyan összetevő adott volt, amit valamennyi Forma–1-rajongó látni akar egy nagydíjon: rossz idő, taktikai kockázatvállalás, gyors autók rosszabb pozícióban, a vezetési tudás fitogtatása – és hiánya –, valamint merész előzések” – indokolta választását a szaklap. Majd hozzátette: „Ez volt az év legjobb versenye, de kétségtelenül a valaha volt legjobb Magyar Nagydíj is.”
 
A lista második helyén egyébként szintén egy Ricciardo-győzelemmel záruló verseny végzett: a Kanadai Nagydíj, melyet a Lewis Hamilton és Nico Rosberg pazar párharca mellett a további csapattársi vetélkedések (Ricciardo-Vettel, Pérez-Hülkenberg, Massa-Bottas) miatt is emlékezetes bahreini futam követett.
 
A rangsor alján nem meglepő módon a kevés eseményt hozó versenyek találhatók: Kína és Malajzia után az év talán legegyhangúbb, legérdektelenebb körözését hozó Orosz Nagydíj végzett. Az utolsó hely azonban a Japán Nagydíjnak – de nyilvánvalóan nem az eseménytelenség miatt. „Egy tisztességes esőverseny, megspékelve a versenyzőpiacon történő taktikázásokkal – de mindezt teljességgel irrelevánssá teszi Jules Bianchi borzalmas balesete, mely sötét árnyékot vet a 2014-es F1-es évre” – indokolt a szaklap.
 
2014 legjobb versenyei – az Autosport magazin rangsora:
 
1. Magyar Nagydíj
2. Kanadai Nagydíj
3. Bahreini Nagydíj
4. Belga Nagydíj
5. Osztrák Nagydíj
6. Monacói Nagydíj
7. USA Nagydíj
8. Német Nagydíj
9. Abu-dzabi Nagydíj
10. Olasz Nagydíj
11. Brit Nagydíj
12. Ausztrál Nagydíj
13. Szingapúri Nagydíj
14. Brazil Nagydíj
15. Spanyol Nagydíj
16. Kínai Nagydíj
17. Maláj Nagydíj
18. Orosz Nagydíj
19. Japán Nagydíj
 
2014 legjobb versenyzői – az Autosport szakírói szerint:
 
1. Daniel Ricciardo
2. Lewis Hamilton
3. Fernando Alonso
4. Nico Rosberg
5. Valtteri Bottas
6. Jenson Button
7. Nico Hülkenberg
8. Sebastian Vettel
9. Felipe Massa
10. Danyiil Kvjat

Egy előzés, ami igencsak felbosszantotta Vettelt…

2014.12.19. 18:03

Image and video hosting by TinyPic

Igencsak bosszantotta Daniel Ricciardo remeklése Sebastian Vettelt, s ez is közrejátszott abban, hogy a német a Ferrarihoz szerződött – állítja a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner.
 
Hogy az elmúlt években bajnoki címek egész sorát besöprő Red Bull uralkodása idén véget ér, arra az új szabályok miatt valamennyire lehetett számítani. Arra azonban kevésbé, hogy a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel életét olyan mértékben megkeseríti újdonsült csapattársa, ahogyan tette. Miközben a németnek ez volt az első olyan teljes szezonja a z F1-ben, amelyet futamgyőzelem nélkül zárt, Daniel Ricciardo háromszor is pezsgőzhetett a dobogó tetején, s a pontversenyben és az időmérőkön (12-szer volt jobb nála) is magabiztosan megverte csapattársát.
 
Vettelnek a visszavágásra már nem lesz esélye: 2015-től ugyanis a Ferrari versenyzőjeként folytatja. Noha ő maga többször is hangsúlyozta, nem idei gyengélkedése, sokkal inkább az olasz márka mítosza ösztönözte őt a váltásra, korábbi főnöke, Christian Horner amondó, közvetve Ricciardo teljesítménye is közrejátszott a versenyző döntésében. A brit úgy véli, Ricciardo az Olasz Nagydíj hajrájában ellene bemutatott pazar előzése „meghatározó pillanat volt” Vettel számára. Akkor az ausztrál váratlan húzással, irányt váltva cselezte ki kopottabb gumikon lévő csapattársát.
 
„Sebastian szokatlanul frusztrált volt az után a verseny után. Ez akkoriban történt, a nyári szünet után, amikor Sebastian – akit jól ismerek – érezhetően nagyon zavart volt, és nyilvánvaló volt, hogy valami jár a fejében. Úgy vélem, a Ferrari igen lelkesen udvarolta körbe, és úgy Spa és Monza környékén hozta meg a döntését is arról, hogy valami mást akar jövőre” – mondta Horner a BBC-nek.
 
A szakember elárulta, nem érte őt meglepetésként bajnoka döntése, mely aztán szerinte szeptemberben, Szingapúr táján vált véglegessé. „Szingapúrban már lehetett látni, hogy egy más ember lett. Nyugodtabb volt, és látszott rajta, hogy elszánta magát, de mindezt csak akkor tehette egyértelművé, amikor Fernando (Alonso) eldöntötte, távozik a Ferraritól. Szóval egyáltalán nem volt nagy meglepetés számomra.”
 
„Az időzítés megfelelő volt. Nagyszerű sorozata volt velünk, és már tizenkét éve a Red Bullnál volt. Négy bajnoki címet, 39 futamot nyert, 45 pole pozíciót szerzett, és szerintem arra gondolhatott: »Már huszonhét vagyok. Nem akarom úgy befejezni, hogy sosem vezettem a Ferrarit és nem volt esélyem arra, hogy oda menjek.« A Ferrari vonzereje minden versenyzőre hat.”
 
Horner egyébként kiemelte, Vettel idei gyengélkedésében a legnagyobb szerepe a megváltozott szabályoknak volt. „Nem tetszett neki, amivé a Forma–1 vált, és ennek hangot is adott: nem szerette az új motort, a hangját, amilyennek az autót érezte. Az elején igencsak maga alatt volt emiatt, de miután rájött, hogy ez nem fog megváltozni, túllépett rajta. Keményen dolgozott, mint mindig. De nagyon bosszantotta, hogy az autó nem csinálja azt, amit elvár tőle, és ez vegyült azzal, hogy a csapattársa közben több futamot is nyert, és olyan szinten teljesített, ahogy.”
 
„A szabályok jelentős mértékben változtak, és úgy tűnik, ez leginkább két versenyzőre, Sebre és Kimire (Räikkönen) hatott. Hogy lecsökkent a hátsó leszorítóerő, Sebastian számára döntő tényező volt. Ő azáltal volt gyors, hogy keményen használta az autó hátulját a lassabb kanyarok bejáratánál, és ez most idén lecsökkent, az elektronikus fékrendszerrel kiegészülve pedig elveszett az az érzése, ami addig meghatározó volt számára. Márpedig ő olyan versenyző, akinek számít ez az érzés, és mivel ez tompult, a teljesítményére is kihatott” – magyarázta Horner.
 
Fordító


A fordító nem tökéletes !

 

 
facebook
 

Üdvözöllek Sebastian Vettel magyar rajongói oldalán. A legfrissebb információkat osztom meg Sebastian Vettelről. Hírek, képek, videók! Ha Te is szereted Sebastiant kövess bennünket facebookon, twitteren, instagram.

További információkért,és friss hírekért kövesd a https://www.facebook.com/vettelhungary/ facebook oldalt!

 
Sebastian Vettel

 

Sebastian Vettel, autóversenyző és Négyszeres világbajnok a Forma-1 királykategóriában.  1987. július 3. -ban született. Heppenheim-ben, Németországban. Pályafutását 2006-ban a BMW Saubernél kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat pilótája. Sebastian az autóversenyzés mellett boldog családapa.

+News+Sebastian Vettel+Gallery+Blog+Extra+Live+On

 

+Hivatalos Oldal
+Facebook
+Instagram
+Twitter
+Tumblr

 

 
Eseménynaptár

 

A 2021-es versenynaptár
 
Május 23.: Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
Június 6.: Azeri Nagydíj, Baku
Június 13.: Kanadai Nagydíj, Montreal
Június 27.: Francia Nagydíj, Le Castellet
Július 4.: Osztrák Nagydíj, Spielberg
Július 18.: Brit Nagydíj, Silverstone
Augusztus 1.: Magyar Nagydíj, Hungaroring
Augusztus 29.: Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5.: Holland Nagydíj, Zandvoort
Szeptember 12.: Olasz Nagydíj, Monza
Szeptember 26.: Orosz Nagydíj, Szocsi
Október 3.: Szingapúri Nagydíj, Szingapúr
Október 10.: Japán Nagydíj, Szuzuka
Október 24.: Egyesült Államok Nagydíja, Austin
Október 31.: Mexikói Nagydíj, Mexikóváros
November 7.: Brazil Nagydíj, Sao Paulo
November 21.: Ausztrál Nagydíj, Melbourne
December 5.: Szaúd-Arábiai Nagydíj, Dzsidda
December 12.: Abu-Dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi
 
Archívum
 

 

lap tetejére

© 2013-2020 VETTEL.GPORTAL.HU - MAGYARORSZÁG SEBASTIAN VETTEL RAJONGÓI OLDALA

 Vagyok, aki vagyok. Nem próbálok meg más lenni, mint aki vagyok. Néhány embernek talán tetszik, másoknak lehet, hogy nem. De ez az élet. - Sebastian Vettel


Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.    *****    Amway termék elérhetõ áron!Tudta, hogy az általános tisztítószer akár 333 felmosásra is alkalmas?Több info a weboldalon    *****    Florence Pugh magyar rajongói oldal. Ismerd meg és kövesd az angol színésznõ karrierjèt!    *****    Fele királyságomat nektek adom, hisz csak rátok vár ez a mesebirodalom! - Új menüpont a Mesetárban! Nézz be te is!    *****    DMT Trip napló, versek, történetek, absztrakt agymenés:)    *****    Elindult a Játék határok nélkül blog! Részletes információ az összes adásról, melyben a magyarok játszottak + egyéb infó    *****    Florence Pugh Hungary - Ismerd meg az Oppenheimer és a Dûne 2. sztárját.    *****    Megnyílt az F-Zero Hungary! Ismerd meg a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-sorozatát! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    A Cheer Danshi!! nem futott nagyot, mégis érdemes egy esélyt adni neki. Olvass róla az Anime Odyssey blogban!    *****    A 1080° Avalanche egy méltatlanul figyelmen kívül hagyott játék, pedig a Nintendo egyik remekmûve. Olvass róla!    *****    Gundel Takács Gábor egy különleges könyvet adott ki, ahol kiváló sportolókkal a sport mélységébe nyerhetünk betekintést.    *****    21 napos életmódváltás program csatlakozz hozzánk még!Január 28-ig 10% kedvezménnyel plusz ajándékkal tudod megvásárolni    *****    Szeretne egy olyan általános tisztítószert ami 333 felmosásra is elegendõ? Szeretne ha csíkmentes lenne? Részletek itt!!    *****    Új játék érkezett a Mesetárba! Elõ a papírral, ollóval, és gyertek barkácsolni!    *****    Tisztítószerek a legjobb áron! Hatékonyság felsõfoka! 333 felmosásra elengedõ általános tisztítószer! Vásároljon még ma!    *****    Hayashibara Megumi és Okui Masami rajongói oldal! Albumok, dalszövegek, és sok más. Folyamatosan frissülõ tartalom.    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    333 Felmosásra elegendõ! Szeretne gazdaságosan felmosni? Szeretne kiváló általános tisztítószert? Kiváló tisztítószerek!    *****    Ha tél, akkor téli sportok! De akár videojáték formájában is játszhatjuk õket. A 1080°Snowboarding egy kiváló példa erre