SEBASTIAN VETTEL HUNGARY >> WE RACE TO WIN !  Minden, ami Sebastian Vettel!!
Hírek Sebastianról ( news )

Vettel öccse nekivág első szezonjának!

2017.05.07. 12:45
Címkék: egyéb
A hétvégén megkezdi autósportos karrierjét Sebastian Vettel öccse, Fabian. A 18 éves fiú motivációjáról és bátyjáról is nyilatkozott.
 
Az idei DTM-szezon betétfutamaként ezen a hétvégén elrajtol az Audi TT Cup márkakupa is, a mezőnyben egy ismerősen csengő névvel, Fabian Vettellel. Sebastian Vettel 18 esztendős öccse nemrég döntött úgy, hogy maga is próbára teszi képességeit az autósport világában. A 15 fős mezőny – melyben a magyar Keszthelyi Vivien is ott van – összesen 7 helyszínen, 14 futamon méri össze tudását. Ez lesz az ifjabb Vettel első teljes szezonja egy sorozatban – korábban Ralf Schumacher KSM-gokartcsapatában, valamint Lengyelországban egy Volkswagen-márkakupában időszakosan már versenyzett.
 
„Egyszerűen izgat az autósport. Szerintem a véremben van. A bátyám révén gyakorlatilag a versenypályán nőttem föl, az egész életemet versenyautók között töltöttem. Innen ered a vonzalom is” – nyilatkozta az Auto Bildnek az ifjabb Vettel fivér, akinek édesapja maga is versenyzett túraautókkal.
 
„Korábban föl sem merült, hogy én is versenyezzek. Mindig a testvéremet követtük, és még csak nem is gondoltam arra, hogy ez lehetne a szakmám. Mindannyiunk életét az határozta meg, amit a bátyám a Forma–1-ben csinál. Aztán egyszer csak kedvem támadt hozzá, és most egyszerűen csak ki akarom próbálni.”
 
Fabian tisztában van azzal, hogy neve miatt nagy figyelem irányul majd rá, ám önmagától mégsem vár túl sokat. „Nyolc-kilencéves koromban apámmal időnként mentünk Sebastian régi gokartjával, de sosem valódi versenyen. Számomra ez csak egy tanulóév lesz. Tapasztalatot akarok gyűjteni, és látni akarom, hogy működik-e. Mindenféle nyomás nélkül. Nem szabad elfelejteni, hogy én még csak most kezdem, miközben mások már éveket versenyeztek végig a gokartban!”
 
Emiatt szerinte Sebastianhoz sincs értelme hasonlítani őt. „Tudom, hogy nagy lesz az érdeklődés, de ezt el kell fogadnom. Mindig észben tartom, amit apám mondott: »A testvéred már korábban is ezt csinálta.« Pár párhuzam azért így is megfigyelhető közöttünk. Sebastian bizonyos helyzetekben tanácsokat ad nekem. De amúgy próbálok egyedül érvényesülni, és az egyedül megtenni az első lépéseimet az autósportban.”
 
„Én túraautózom, a bátyám formaautókkal versenyez. Természetesen nagy álmom, hogy sikeres legyek a motorsportban, de én csak magammal foglalkozom, és önmagamnak akarom kivívni a sikereket. Természetesen most a bátyám árnyékában vagyok, de abban bízom, hogy egy idő után ki fogok tudni lépni belőle” – nyilatkozta Fabian.
 

Vettel öccse lesz Keszthelyi Vivien egyik ellenfele

2017.04.14. 13:53
Címkék: egyéb

Image and video hosting by TinyPic

 A négyszeres Forma-1-es világbajnok, Sebastian Vettel öccse, Fabian Vettel is rajthoz áll az Audi Sport TT Kupában, ahol Keszthelyi Vivien ellenfele lesz majd az előttünk álló idényben.
 
A széria 2017-es szezonja május 5-7. között veszi kezdetét a Hockenheimringen, a sorozatban pedig az ifjú Keszthelyi Vivien is rajthoz áll majd.
 
A magyar versenyző egyik ellenfele pedig egy Vettel lesz, méghozzá a Forma-1-es világbajnok Sebastian Vettel öccse, Fabian. A hírt csütörtökön jelentette be az Audi Sport.
 
Az Audi Sport TT Kupa mezőnye 2017-ben összesen 7 versenyhétvégén áll rajthoz, összesen 14 versenyt tartanak.
 
2016-ban a finn Joonas Lappalainen lett a széria legjobbja.
 

Sebastian Vettel a nap versenyzője!

2017.03.26. 09:17
Címkék: egyéb

Image and video hosting by TinyPic

Sebastian Vettelt szavazták meg a szurkolók az Ausztrál Nagydíj legjobb versenyzőjének.

Bemutatkozott a Red Bull RB13-as!

2017.02.26. 20:29
Címkék: egyéb
Az élcsapatok közül utolsóként vasárnap a Red Bull is bemutatta új autóját. Az osztrákok nem titkolt célja, hogy még egy pozíciót javítsanak tavalyi 2. helyezésükön…
 
Két év küszködés után 2016-ban újra magára talált a Red Bull. Egyedüli csapatként tudtak futamot nyerni a Mercedes uralma alatt (mindjárt kettőt is), s az év nagy részében ők voltak a második erő a bajnok mögött, így konstruktőri második helyezésük is teljesen megérdemelt volt. De ez persze Milton Keynes számára sosem elég!
 
Ha szabályváltozások, akkor Adrian Newey – ha Adrian Newey, akkor pedig Red Bull! A brit aerodinamikai zseni a legutóbbi két átfogó aerodinamikai szabályváltozásnál (1998 és 2009) rendre kiemelkedőt alkotott, s ezzel megalapozta aktuális csapata (McLaren, illetve Red Bull) sikeres korszakát. Az osztrákok ugyan hivatalos óvatosságból továbbra is a Mercedest tekintik a bajnoki cím esélyesének, nagyon is bíznak abban, hogy idén megtörik a Mercedes egyeduralmát. „Amikor új szabályok jönnek, Adrian autói mindig elöl vannak” – állapította meg magabiztosan Helmut Marko tanácsadó.
 
Image and video hosting by TinyPic
 
Elmondása szerint szakemberüknek jót tett, hogy az előző években kicsit eltávolodott az F1-től és egy utcai szuperautó fejlesztésén dolgozhatott – így most annál motiváltabban vehetett részt újra aktívabban az új RB13-as megalkotásában. Az eredményt vasárnaptól mi is csodálhatjuk.
 
Az új modell első ránézésre meglepően egyszerű, mégis elegáns. Az orrán a korábbról ismerthez hasonló fekete nyúlvány látható, mely egy kis lyukkal kezdődik. Oldaldoboza és az előtte elhelyezett fordítólemezek kevésbé tűnnek extrémnek, mint a Mercedesnél és a Ferrarinál, ám biztosra vehetjük, hogy ezen a téren számíthatunk még tőlük újdonságokra.
 
A motorborításra náluk is felkerült a cápauszony – ez eddig egyedül a Mercedes autóján nem volt látható, ám később a németek is tervezik tesztelni a sajátjukat. További érdekesség az egyelőre a sötétségbe burkolt vágott szélű padlólemezük – no és persze a szem számára láthatatlan felfüggesztés-trükkjük is lehet még ütőkártya.
 
Hogy Red Bull mire viszi a bajnokságban, az persze nemcsak az új karosszériától, de a motorpartnertől is függ. A Renault a tél folyamán teljesen áttervezte erőforrását, és bár ettől újabb jelentős teljesítményjavulást várnak, a franciák ütemterve azért mutat némi eltérést partnerükétől: ők nem a gyors sikerre, hanem a hosszabb távú jövőre összpontosítanak, ennélfogva szezonjuk első fele is inkább a megbízhatóság javításáról fog szólni, mintsem a lóerők hajszolásáról.
 
Marko is tudja, sorsuk félig a Renault kezében van. „2016-ban a Ferrarival együtt jó öttized másodperccel voltunk lemaradva a Mercedestől. A GPS-adatok azt mutatják, hogy főként az egyenesekben szedtük ezt össze, holott jelentősen kevesebb szárnnyal versenyeztünk. De az aerodinamikával nem lehet ötven lóerőt kompenzálni” – állapította meg az osztrák szakember, aki azt reméli, 2017-ben azért jobban ki tudják egyenlíteni hendikepjüket az új szabályok segítségével.
 
A csapat úgy kalkulál, egy 15-20 lóerős hátránnyal már a Mercedes valós kihívóivá válhatnak, s az év folyamán reményeik szerint azzá is válnak. „A teszteken megpróbáljuk a lehető legjobban megismerni az autót, felmérni, milyen téren tudnánk gyorsulni. Emellett megvizsgáljuk, hogy működnek a fékek és a hűtés” – tekintett a következő két hét elébe. Hozzátette, már a tesztek alatt is gőzerővel készülnek a fejlesztésekkel. „Reméljük, hogy amit Barcelonában látni fogunk, az Ausztráliában már nem egészen lesz érvényes.”
 
A hétfőn kezdődő barcelonai teszten az istállónál negyedik idényét kezdő Daniel Ricciardo viszi először pályára az RB13-ast – az első teljes Red Bull-os szezonjának nekifutó Max Verstappen kedden próbálhatja ki először az új autót.
 

Hivatalosan is bemutatták a 2017-es Haast!

2017.02.26. 20:26
Címkék: egyéb
Egy nappal azt követően, hogy a gép bejáratása során készült képek felkerültek az internetre, a Haas-istálló hivatalosan is bemutatta 2017-es autóját.
 
Sejthető volt, hogy már a bemutató előtt megcsodálhatjuk az amerikaiak versenygépét, annak bejáratására ugyanis a figyelem középpontjában lévő barcelonai pályán került sor. Néhány kép tehát már tegnap kiszivárgott a VF-17-ről, ma pedig sor került annak leleplezésére is.
 
Ezúttal több szemszögből is megcsodálhattuk az istálló versenygépét, ami meglehetősen kiforrottnak tűnik – főleg ahhoz képest, hogy a mezőny egyik legkisebb gárdájáról beszélünk – és aminek a fényezése is megváltozott 2016 óta. Idén egy meglehetősen elegáns dizájnnal álltak elő.
 
A Haas továbbra is a Ferrari kiemelt technikai partnereként folytatja, vagyis nemcsak erőforrásokat, hanem egyéb fontos alkatrészeket is kap a vörösöktől.
 
Noha az idei már a második éve az amerikai csapatnak, minden valószínűség szerint ez lesz az idei vizsga számukra, hiszen most először kellett saját tapasztalataikra hagyatkozva, a Ferrari embereinek ideiglenes alkalmazása nélkül megalkotniuk saját versenygépüket a felemásra sikeredett debütáló évad után, melyben összesen 29 pontot gyűjtöttek. Ennek nagy részét azonban az év első harmadában szerezték, mielőtt rendre gyermekbetegségekkel és fékproblémákkal küzdöttek.
 
Ezeket a gondokat természetesen szeretnék minél gyorsabban orvosolni, éppen ezért a tesztek során két beszállító fékjeivel is tesztelnek majd (az évet tavalyi is a Brembóval kezdték, majd Brazíliában a Carbon Industrie-t is kipróbálták; most is ezek között a cégek között döntenek majd), és csak később döntenek arról, melyikkel vágnak neki a szezonnak.
 
A Haas az elsők között kezdte az új gép fejlesztését: a vezetőség elmondása szerint 2016 májusa óta (az új szabályokat áprilisban véglegesítették) ezen a projekten dolgoznak, a szélcsatornában tölthető idő nagy részét pedig az új gépre áldozták a tavalyi helyett.
 
Image and video hosting by TinyPic
 
Az új autót először Kevin Magnussen viszi majd pályára, és a második nap is a dáné lesz annak volánja mögött. Romain Grosjean szerdán áll majd munkába, és az utolsó csütörtöki napon is ő vezeti a versenygépet, vagyis a franciát érte az a „megtiszteltetés”, hogy részt vehet a Pirelli esős abroncsainak tesztjén (az utolsó nap délelőttjén mesterségesen felvizezik majd a pályát).
 
Most, hogy a Haas is megejtette a hivatalos leleplezést kijelenthetjük, hogy már csak egy csapat „adós” 2017-es versenygépének bemutatásával, sokat azonban már a Toro Rossóra sem kell várni: 18 órakor az STR12-est debütálására is sor kerül.
 

Korszakváltás a McLarennél

2017.02.24. 17:25
Címkék: egyéb
Fontos üzenetet is hordoz a pénteken bemutatott McLaren új narancsszíne. Az istállónál egy új éra vette kezdetét. Zak Brown a szín- és arculatváltásról és a megújulásról nyilatkozott.
 
A McLaren életében 2017-tel hivatalosan is lezárult egy korszak. Múlt év végén távozott az ügyvezető igazgatói pozícióból az istállót közel 40 éven át irányító Ron Dennis, s a télen egy sor hozzá közel álló szakember is elhagyta Wokingot. A helyükre új vezetők (pl. Zak Brown) érkeztek, velük együtt pedig új szemléletmód.
 
A F1 második legsikeresebb résztvevője nem is próbálta titkolni, hogy mostantól mindent kicsit másképpen szeretne csinálni: minden téren igyekeztek elszakadni a dennisi örökségtől. Elsőként névadási szokásukat változtatták meg (az MP4 típusjelzés Dennis korábbi F2-es Project Four-csapatának állított emléket), s keresztelték át MCL32-re a mostani autót, majd arculatot váltottak, melynek folyományaként az új modell fényezése is módosult.
 
A narancssárga színnel is a Dennis előtti korszakot próbálják újraéleszteni: 1968-ban Bruce McLaren nyert először a híres papayaszínű autót vezetve. Most ezt az örökséget tervezik továbbvinni.
 
Image and video hosting by TinyPic
 
Új szemléletmódjukat eközben a dizájnváltás köré felépített marketingstratégia hirdette: hol egy háttérben „véletlenszerűen” megbújó régi narancsautóról közöltek fotót, hol az autó festéséről tettek közzé cikket olyan képpel, melyen „véletlenül” ottfelejtettek pár narancsszínű cseppet, hol honlapjuk dizájnjának átalakításával vetítették előre, mi vár majd ránk.
 
A bemutatójuk körítésével is kitettek magukért. Beengedték a sajtót és az internetes közvetítésük révén a szurkolókat Technológiai Centerük versenyirányításába, ahol aztán látványos körülmények között rántották le a leplet az MCL32-ről.
 
„Ez elképesztő! Csodálatos művészi alkotás ez a kocsi, és már alig várom, hogy Fernando és Stoffel pályára vigye” – mondta az új autójukról az ügyvezető igazgató, Zak Brown.
 
Arról is beszélt, hogy jutottak el a narancsszín visszahozásáig. „Ami a dizájnt illeti, ez nem az én döntésem volt, hanem egy kollektív csoporté. Emellett a szurkolóinknak is beleszólásuk volt, hiszen nagyon sokan mondogatták, hogy narancssárgát akarnak.”
 
Az amerikai szerint a megújulás jót tett Wokingnak. „Ez valóban egy új korszak, és nagyon izgalmas. Ez a csapaton belül is érződik, mindenki nagyon lelkes, bizsereg. Itt az új autó, az új név, az új külső – ez egy nagyon izgalmas időszak” – erősítette meg.
 
A külsőségekre való odafigyelésért persze még nem osztanak pontokat a bajnokságban – azokat az MCL32-nek és az új Honda-erőforrásnak kell majd megszereznie. Volánjánál egy rutinos és egy újonc versenyző ül majd: Fernando Alonso hároméves szerződésének utolsó szezonjában szeretne végre sikereket is elérni a csapattal, míg Stoffel Vandoorne a nagyágyú megtréfálásával tenné le a névjegyét a királykategóriában.
 
A McLaren-Honda az új szezon előtt eddigi eredményeik ismeretében szerény maradt. Brown ugyanakkor tudja, hamarosan muszáj lesz bizonyítaniuk, hogy e kapcsolat gyümölcsöző.  „Ami engem illet, jó helyzetben vagyok, mert mindenki örömmel fogadott, és otthon érzem magam itt. A rám váró kihívás viszont ugyanolyan, mint mindenki másé: egy gyorsabb autót kell a pályára küldenünk, hogy újra nyerni tudjunk. Jonathan Neal feladata, hogy minden ember a helyén legyen, hogy meglegyenek a megfelelő forrásaink. És a vezetőség is mindent megad nekünk azért, hogy visszatérhessünk a győztesek útjára. A csapatunk csodálatos versenyautót kreált” – állapította meg még egyszer a korábbi marketingszakember.
 

Hivatalosan is bemutatkozott a Mercedes W08-as!

2017.02.23. 16:49
Címkék: egyéb
Színre lépett a bajnoki cím védője! Bejáratása után hivatalosan is leleplezték Lewis Hamilton és Valtteri Bottas új versenygépét!
 
A tavalyi középmezőny csapatai után végre egy igazi nagyágyú is bemutatta 2017-es versenygépét: az előző három évet uraló Mercedes lerántotta a leplet az új Ezüstnyílról. A csapat gyári visszatérése óta gyártott nyolcadik konstrukció a W08-as kódnevet kapta, s az év folyamán a gárdát 2013 óta erősítő Lewis Hamilton, valamint a világbajnok Nico Rosberg helyére érkező Valtteri Bottas terelgeti majd.
 
A leleplezésre nem akármilyen módon került sor. A Mercedes 360 fokos kamera segítségével „engedte be” garázsába a nézőket, akik kedvükre nézelődhettek, miközben a versenyzők és Toto Wolff nyilatkoztak.
 
Image and video hosting by TinyPic
 
A lepel alól aztán a bejáratásról már ismert autó bújt elő, melyet meglátva a csapat új versenyzője, Valtteri Bottas egy szót tudott kimondani: „Hű!”
 
„Nagyon fontos nap ez egy olyan időszakban, amikor ilyen mértékben megváltoznak a szabályok” – állapította meg Toto Wolff. „A bejáratásnak ilyenkor nagy jelentősége van, ahogyan annak is, hogy az első körök problémamentesen zajlottak. Az autó kidolgozottsága elképesztő.”
 
A csapatvezető elmondta, egyáltalán nem volt könnyű dolguk az idei felkészüléssel, miközben a múlt évben a bajnoki küzdelemre is figyelniük kellett. „Nehéz megtalálni az egyensúlyt. 2016-ban szinte minden egyes héten fel kellett tennünk magunknak a kérdést, mikor csoportosítsuk át az erőinket a 2017-es autóra, milyen mértékben kell még fejlesztenünk a jelenlegi autónkat, és mennyire kell az erőforrásainkat már az új projektre irányítani. Azonban úgy vélem, rendkívül intelligens csapatunk van, akik sokat gondolkodtak ezen, és hamarosan a pályán is kiderül, mi lett az eredmény. Magabiztos vagyok.”
 
A cél persze idén is a címvédés lesz, ám Wolff szerint az elmúlt három év sikerei inkább teherként nehezednek a vállukra, mintsem magabiztosabbá teszik őket. „Nagyobb az izgatottság. Szerencsések voltunk, hogy az elmúlt években mi voltunk a mérce. De a szabályok megváltoztak, és nemcsak minden a nulláról indul, de egy új korszak is kezdődik technikai szempontból. Lehetséges, hogy valaki rátalál a titkos összetevőre, ami aztán mindent teljesen megváltoztat, mint 2009-ben Ross Brawnék esetében. Reménykedünk, hogy mi találtunk ilyesmit.”
 
Image and video hosting by TinyPic
 
„Nagyon fontos nap ez egy olyan időszakban, amikor ilyen mértékben megváltoznak a szabályok” – állapította meg Toto Wolff. „A bejáratásnak ilyenkor nagy jelentősége van, ahogyan annak is, hogy az első körök problémamentesen zajlottak. Az autó kidolgozottsága elképesztő.”
 
A csapatvezető elmondta, egyáltalán nem volt könnyű dolguk az idei felkészüléssel, miközben a múlt évben a bajnoki küzdelemre is figyelniük kellett. „Nehéz megtalálni az egyensúlyt. 2016-ban szinte minden egyes héten fel kellett tennünk magunknak a kérdést, mikor csoportosítsuk át az erőinket a 2017-es autóra, milyen mértékben kell még fejlesztenünk a jelenlegi autónkat, és mennyire kell az erőforrásainkat már az új projektre irányítani. Azonban úgy vélem, rendkívül intelligens csapatunk van, akik sokat gondolkodtak ezen, és hamarosan a pályán is kiderül, mi lett az eredmény. Magabiztos vagyok.”
 
A cél persze idén is a címvédés lesz, ám Wolff szerint az elmúlt három év sikerei inkább teherként nehezednek a vállukra, mintsem magabiztosabbá teszik őket. „Nagyobb az izgatottság. Szerencsések voltunk, hogy az elmúlt években mi voltunk a mérce. De a szabályok megváltoztak, és nemcsak minden a nulláról indul, de egy új korszak is kezdődik technikai szempontból. Lehetséges, hogy valaki rátalál a titkos összetevőre, ami aztán mindent teljesen megváltoztat, mint 2009-ben Ross Brawnék esetében. Reménykedünk, hogy mi találtunk ilyesmit.”
 
A Mercedes délelőtt a viharos szél és néha szemerkélő eső ellenére sikerrel járatta be az új modellt. A bemutatót követően az autót aztán pár fotóra kitolták a pálya célegyenesébe, ahol a délután folyamán viszont már önerőből fog végigszáguldani. Akkor már az újonnan érkezett Valtteri Bottas teljesíti vele első köreit.
 

Leleplezték a Force India VJM10-est!

2017.02.22. 16:52
Címkék: egyéb
Szerdán Silverstone-ban a mezőnyből negyedikként a Force India csapata is bemutatta 2017-es versenyautóját, a VJM10-est!
 
Az indiai csapatnak jelenlegi nevén a mostani már a 10. F1-es szezonja lesz, új modelljük nevében ez, valamint a csapat tulajdonosa és vezetője, Vijay Mallya előtt tiszteleg. Az istálló a bemutató előtti napokban egy sor új támogatóval kötött megállapodásáról adott hírt, melynek eredményeként új logók tűntek fel autójukon (FXTM, Johnnie Walker), festésük ugyanakkor nem változott jelentősen.
 
Az új versenygép az eddig bemutatott ellenfeleihez képest jóval nagyobb és szögletesebb cápauszonnyal rendelkezik, orrkúpján feltűnik a többieknél is látott nyúlvány, orrán pedig egy lépcsős törés látható. Vijay Mallya csapatvezető ugyanakkor figyelmeztetett: „Ez még nem az az autó, amellyel felállunk a rajtrácsra.”
 
Otmar Szafnauer kiemelte, tavaly tudatosan döntöttek úgy, hogy már a szezon közepén átállnak a 2017-es projektre, mivel a mostani modell teljes egészében új alapokra épült, s nemigen tartalmaz az előddel közös megoldásokat.
 
Image and video hosting by TinyPic
 
A csapatnál idén az állandóságot a negyedik Force Indiá-s idényét megkezdő Sergio Pérez képviseli, míg friss lendületet a gárdával korábban már tesztelő, a múlt év végén a Manorral 9 nagydíjon rajthoz álló Esteban Ocon ad nekik.
 
„Checo kiváló, igazi versenyző, nagyon tehetséges, imád versenyezni” – mondta Mallya. „Sikeres volt velünk, és sosem volt még olyan izgatott, mint most. Esteban nagyon tehetséges. Amikor Nico Hülkenberg úgy döntött, távozik, alaposan átgondoltuk, kit hozhatunk a helyére. Esteban tesztelt velünk korábban, voltak adataink, ment a szimulátorunkban. Aztán meghoztuk a döntést. Fiatal, tehetséges, és tanulni akar.”
 
A Force India fejlődése az elmúlt években folyamatos és látványos volt, fokozatosan lépkedtek előre a konstruktőri bajnokságban, 2016-ban pedig elérték fennállásuk legjobb eredményét: negyedikek lettek. Ilyen tekintetben a mostani szabályváltozások talán nem jönnek kapóra számukra, ám Mallya szerint ez még nem jelenti azt, hogy törvényszerű a visszaesésük.
 
„Sok hozzáértő mondja a sportágban, hogy rendre erőn felül teljesítünk. Az, hogy ilyen kevés pénzből értük el ezt, a csapatot jellemző tehetséget és lelkesedést dicséri. Ha nem álmodunk nagyot, sosem végeztünk volna a negyedik helyen.
 
Image and video hosting by TinyPic
 
A Mercedeshez, a Ferrarihoz és a Red Bullhoz hasonló csapatok után jönni nagy elismerés a csapat számára. Nagyot kell álmodnunk. Tegnap Cyril Abiteboul azt mondta, talán szenvedni fogunk a kevés pénzünk miatt. Azt mondom neki, hajrá! A hadsereg létszáma nem számít annyit, mint az, milyen minőségű fegyvered van” – üzente harciasan a Reanult-nak.
 
A Force India Sergio Pérezzel vág neki a jövő hétfőn rajtoló első téli tesztnek, a barcelonai négy nap során rajta és Esteban Oconon kívül tartalékversenyzőjük, Alfonso Celis Jr. is megismerkedhet a most bemutatott VJM10-essel.
 

Megérkezett a Renault R.S.17!

2017.02.21. 17:32
Címkék: egyéb
Bemutatták a Renault 2017-es versenygépét, melyet Jolyon Palmer és Nico Hülkenberg terelgethet majd az idei évadban.
 
Azt követően, hogy a Williams közzétette az első képeket, a Sauber pedig az első valódi fotókat 2017-es autójáról, a Renault csapata kedd délután Londonban elsőként tartott valódi bemutatót. A gyári istállójukat a Lotus romjain újraépítő franciák az idei szezonnak az R.S.17-es kódjelű versenygéppel vágnak neki, mely már órákkal a műsor megkezdése előtt ott rejtőzött a fekete lepel alatt.
 
Mielőtt előbújt volna, a márka vezetői léptek színpadra. Jérome Stoll, a Renault Sport Racing elnöke elmondta, idén csak egy lépcsőfokkal terveznek magasabbra lépni, azaz hangzatos célok helyett a gyártók bajnokságának 5. helyét veszik célba, miközben folytatják a hosszabb távú jövő sikereinek megalapozását.
 
„Most először láthatjuk Enstone és Viry közös munkájának gyümölcsét. Sok új embert vettünk föl, teljesen újjászerveztük a két gyárunkat, és ennek a mostani autó lett az eredménye” – mondta. „Ez az első autó, amelyet közösen fejlesztettünk, a célunk pedig, hogy ötödikek legyünk a konstruktőri bajnokságban. Most már megvan a csapatunk, megvannak a versenyzőink, a partnereink és a szervezetünk.”
 
Image and video hosting by TinyPic
 
A régi és új támogatók bemutatását és a 2017-es változtatások ismertetését követően aztán az első sorból színre léptek a fekete-sárga overallba öltözött versenyzők is. A brit Jolyon Palmer második F1-es szezonjának vág neki a franciákkal, a vezérnek szerződtetett Nico Hülkenberg pályafutása során először lehet tagja egy gyári gárdának, míg Szergej Szirotkin tartalékversenyzőként segíti a munkájukat.
 
De bemutattak egy negyedik versenyzőt is! Jérome Stoll bejelentette, hogy 2017-től a négyszeres világbajnok Alain Prost hivatalos tanácsadóként segíti majd a csapat fejlődését. „A legfontosabb, hogy a Renault képes lesz újra nyerni” – jelentette ki Prost. „Én nem a mindennapi munkában vállalok szerepet, amolyan háttérember leszek. Jérome-mal és Cyrillel fogjuk megvitatni, mik a legjobb döntések a csapat jövője szempontjából.”
 
Ezt követően aztán kialudtak a fények, majd sötétségből a két versenyző segítségével végre előlépett a fénybe az R.S.17-es versenygép, mely a tavalyihoz képest új festésben pompázott: sárga orr, javarészt fekete kocsitest!
 
Image and video hosting by TinyPic
 
Ahogyan a Williams és a Sauber estében, úgy a mostani gépnél is a rövid nyúlványos orrkúpot választották a mérnökök. Szembetűnő újdonság, hogy az első szárny két tartópillére hátrafelé meghosszabbítva amolyan csatornát képez az orr alatt. Az új szabályoknak köszönhetően a franciáknál is megnőttek az oldalsó függőleges terelőelemek, s ahogy a Saubernél, náluk is nagyobb és több csatornára osztott lett az airbox, a motorborításon pedig megjelent a cápauszony.

Az új aerodinamika egy teljesen újratervezett új V6-os erőforrással párosul, melytől az év előrehaladtával egyre nagyobb előrelépést várnak a Renault-nál. A motort az idei évben már nem a Total, hanem a Castrol és a BP benzinje és kenőanyagai működtetik – a két cég logója az új festésen is fellelhető.

Az új autó első tesztjére február 27-én, Barcelonában kerül majd sor. A bemutatók sorát szerdán a Force India folytatja, a silverstone-iak magyar idő szerint 15 órakor tartják leleplezésüket.

Itt van a 2017-es Sauber C36-Ferrari

2017.02.20. 17:59
Címkék: egyéb

A Williams után második csapatként a Sauber is bemutatta 2017-es versenyautóját – ám ők már valódi fotókkal. A C36-os modell nemcsak a szabályoknak köszönhetően változott, egyben új festést is kapott!

A mostani már a 25 szezonja lesz a Sauber-istállónak a Forma–1-ben, a tavalyi tulajdonosváltás miatt azonban az első, melyet az alapító Peter Sauber nélkül kezd meg. De nem ez az egyetlen változás a csapatnál: miközben a svéd háttérnek köszönhetően Marcus Ericsson harmadik szezonját kezdi meg Hinwilben, csapattársa a Mercedes tehetsége, Pascal Wehrlein lesz, aki a múlt évben debütált a Manorral.
 
Felipe Nasrrel együtt a Banco do Brasil is távozott a csapattól, és ez az új modellen is nyomot hagyott: miközben az előző szezonokban a szponzor kék–sárga színe határozta meg a dizájnt, idén a kék–fehér–arany színkombináció mellett tették le a voksukat a tervezők.
 
Ami a C36-ost illeti, a legszembetűnőbb változást a motorborításon megjelenő agresszív cápauszony, valamint a tavaly már más csapatoknál, valamint a már megmutatott Williamsnél is látott rövid, kis nyúlvánnyal ellátott orrkúp, és a szintén agresszíven döntött véglapokkal felszerelt, egy középső pillérrel rögzített, kissé hajlított hátsó szárny jelenti.
 
A szabályváltozásoknak köszönhetően a szűken tartott oldaldoboztól eltávolodtak a váll-lemezek, miközben az oldalsó légterelő elem a Williamshez hasonlóan itt is a 2000-es éveket idéző méreteket öltött.
 
A svájciak mérnökei alaposan újratervezték az autót. Elmondásuk szerint az idei gép egyetlen elemet sem vett át elődjétől a C35-östől. A figyelem középpontjában a megnövekedett légellenállás és tömeg (728 kg) minimálisra csökkentése állt, miközben a leszorítóerő terén nem a maximális értékek elérését, hanem a kiegyensúlyozottságot tartották szem előtt. „Az aerodinamikai koncepció az első, a hátsó szárny és a padlólemez összhangba hozására épül. A hűtőket, az oldaldobozokat és a kocsitestet a lehető legszűkebbre próbáltuk tervezni” – írták a svájciak.
 
Image and video hosting by TinyPic
 
A Sauber idén is a Ferrari partnereként versenyez, ám miután némiképp megcsúsztak új autójukkal, inkább a már jól ismert 2016-os erőforrás mellett döntöttek, hogy ezzel nagyobb hangsúlyt fektethessenek az aerodinamikai fejlesztésre. A régi motor az év második felében várhatóan hasonló hendikepet jelent majd számukra, mint tavaly a jelentősen visszaeső Toro Rossónak.
 
A csapat az év előrehaladtával a megszokottnál gyorsabb fejlesztési tempót tervez diktálni. „
 
Jörg Zander technikai igazgató motorhátrányuk kapcsán elmondta: „Ez egy már kipróbált és tesztelt rendszer, melynek megbízhatósága jól jön a kezdetekkor. Az, hogy a motorunk és környezete már ismert, előny mert a csapat már jól ismeri az erőforrást és az erőátvitelt, valamint a hozzá kapcsolódó hűtőrendszereket.”

Az új autót a svájciak február 22-én viszik először pályára egy Barcelonában tartott filmes nap keretében. Marcus Ericsson aztán a február 27-én rajtoló négynapos teszten is volán mögé ülhet, miközben újdonsült csapattársa egyelőre a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülését próbálja kikúrálni. A német visszatérésének időpontja egyelőre kérdéses – pletykák szerint nem zárható ki, hogy a második teszthete is veszélybe kerül, mivel a sérülés miatt a fizikai felkészüléssel is megcsúszott. Helyettese addig is a Ferrari tehetsége, Antonio Giovinazzi lehet.

Image and video hosting by TinyPic

Elejére | Újabbak | Régebbiek | Végére |
 
Fordító


A fordító nem tökéletes !

 

 
facebook
 

Üdvözöllek Sebastian Vettel magyar rajongói oldalán. A legfrissebb információkat osztom meg Sebastian Vettelről. Hírek, képek, videók! Ha Te is szereted Sebastiant kövess bennünket facebookon, twitteren, instagram.

További információkért,és friss hírekért kövesd a https://www.facebook.com/vettelhungary/ facebook oldalt!

 
Sebastian Vettel

 

Sebastian Vettel, autóversenyző és Négyszeres világbajnok a Forma-1 királykategóriában.  1987. július 3. -ban született. Heppenheim-ben, Németországban. Pályafutását 2006-ban a BMW Saubernél kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat pilótája. Sebastian az autóversenyzés mellett boldog családapa.

+News+Sebastian Vettel+Gallery+Blog+Extra+Live+On

 

+Hivatalos Oldal
+Facebook
+Instagram
+Twitter
+Tumblr

 

 
Eseménynaptár

 

A 2021-es versenynaptár
 
Május 23.: Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
Június 6.: Azeri Nagydíj, Baku
Június 13.: Kanadai Nagydíj, Montreal
Június 27.: Francia Nagydíj, Le Castellet
Július 4.: Osztrák Nagydíj, Spielberg
Július 18.: Brit Nagydíj, Silverstone
Augusztus 1.: Magyar Nagydíj, Hungaroring
Augusztus 29.: Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5.: Holland Nagydíj, Zandvoort
Szeptember 12.: Olasz Nagydíj, Monza
Szeptember 26.: Orosz Nagydíj, Szocsi
Október 3.: Szingapúri Nagydíj, Szingapúr
Október 10.: Japán Nagydíj, Szuzuka
Október 24.: Egyesült Államok Nagydíja, Austin
Október 31.: Mexikói Nagydíj, Mexikóváros
November 7.: Brazil Nagydíj, Sao Paulo
November 21.: Ausztrál Nagydíj, Melbourne
December 5.: Szaúd-Arábiai Nagydíj, Dzsidda
December 12.: Abu-Dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi
 
Archívum
 

 

lap tetejére

© 2013-2020 VETTEL.GPORTAL.HU - MAGYARORSZÁG SEBASTIAN VETTEL RAJONGÓI OLDALA

 Vagyok, aki vagyok. Nem próbálok meg más lenni, mint aki vagyok. Néhány embernek talán tetszik, másoknak lehet, hogy nem. De ez az élet. - Sebastian Vettel


Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal