2015.05.08. 07:51
Az év további alakulására nézve is meghatározó lesz, mire képes az újítások sorával felszerelt Ferrari Barcelonában – véli Sebastian Vettel.
Szinte új autót küld a rajtrácsra a Ferrari a Spanyol Nagydíjon – nyilatkozta az istálló csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene a hétvége fölvezetéseként. Az olaszok számos fejlesztéssel igyekeznek csökkenteni a Mercedesszel szembeni hátrányukat Barcelonában – Sebastian Vettel reményei szerint ezek mindegyike beválik majd. „Van pár újításunk, egy új első szárny, egy új padlólemez – már ez a kettő is igen nagy változtatás. Az egész aerodinamikára komoly hatása lesz” – nyilatkozta Vettel a Speedweeknek.
Majd elmondta, ő is igyekezett kivenni a részét a fejlesztésekből. „Normális, ha versenyzőként komoly beleszólásod van ezekbe, és elmondod, mit szeretnél, mit kéne még jobban csinálni. A csapatnak aztán ezt meg is kell valósítania, ezért is fontos, mit mondok az autóról, amikor beleülök. Természetesen nem én gyártom az egyes elemeket, nem is én csavarozom a kocsira, de én érzékelem a változást. Vannak bizonyos szenzoraink is, ezekkel is sok hibát észrevehetünk, de a versenyző szava sokat számít.”
„A pályán még nem próbáltuk ki a szárnyat, nem volt titkos tesztünk. De manapság már egész jól meg tudjuk saccolni, mi mennyit hoz. Reméljük, hogy a pályán az eredmények is megerősítenek bennünket. Az új elemek itt vannak, ha nem hinnénk azt, hogy nem segítenek, akkor otthon hagytuk volna őket” – fogalmazott a német.
Vettel kiemelte, már csak a pálya karakterisztikája miatt is meghatározó lesz, hogyan teljesítenek ezen a hétvégén. Barcelona igazi erőpróbája az aerodinamikának, ráadásul miután a mezőny a tél folyamán kétszer négy napot tesztelt a katalán ringen, azt is le lehet mérni rajta, mekkorát léptek előre a szezonkezdés óta. „Barcelona általában megmutatja, mennyire erős a csomagod. Szerintem ha sikerül itt előrelépnünk, a többi versenyen is hasonló lesz a helyzet. Fokozatosan fejlődünk, és ha itt gyors vagy, az jó támpont a folytatásra nézve. A legfontosabb, hogy minden körülmények között gyorsabbak legyünk, különösen a versenyen, amely igazán számít. Igaz, hogy a téli tesztek miatt nagyon jól ismerjük ezt a pályát, és elégedettek is voltunk azzal, ahogy az autónk itt viselkedett. De ezen a hétvégén mások lesznek a körülmények, tizenöt-húsz fokkal melegebb lesz, ami sok mindent megváltoztathat.”
Vettelt arról is kérdezték, mit szól hozzá, hogy Niki Lauda, a Mercedes tanácsadója nemrégiben kijelentette, az erőforrások terén már nincs lóerőkülönbség csapata és a Ferrari között. „Nos, Niki sok mindent mond. Remélem, hogy igaza van, és remélem, hogy még annál is közelebb leszünk. Nem olyan régen – úgy három hónapja – a téli teszteken még óriási volt a különbség a Mercedes és a többiek között. Ha folytatni tudjuk az eddigi tendenciát, az nagyon jó hír lenne, de azért még mindig eléggé le vagyunk maradva.”
„Az első futamokon nagyon sikeresek voltak, bizonyos szempontból ez meg is lepett. De jó alapokról indítottunk, ezekre lehet most építkezni. Kicsivel még közelebb kerülhetünk hozzájuk. Az újításokkal most megnő erre az esélyünk” – vélekedett Vettel.
Három hete Bahreinben a négyszeres világbajnok meglehetősen halovány teljesítményt nyújtott a versenyen, s a leintést követően maga is elismerte, túl sok hibát vétett. Szerinte fejlődni csakis ilyen módon lehet. „Ha hibázok, én vagyok az első, aki ezt észreveszi. Természetesen lehet százával keresni a kifogásokat, de nem látom be, ennek mi értelme volna, hiszen ezzel csak saját magadnak ártasz. A hibák teljesen természetes dolgok, ezek is hozzátartoznak.”
Ami a barcelonai hétvégét illeti, a spanyol pályán hagyományosan a megszokottnál is fontosabb szerep jut a rajthelyezésnek, miután a versenyen nem könnyű előzni. Más kérdés, hogy Vettel egy éve bizonyította, nem is lehetetlenség, hiszen akkor a mezőny végéről kapaszkodott vissza az élmezőnybe. A Ferrarinak ugyanakkor eddig idén az időmérők jelentették a gyenge pontját, ami nem tűnik jó előjelnek számukra.
Vettel szerint ez nem ilyen egyszerű. „Hogy lehet-e előzni, mindig attól függ, mennyire gyors vagy és hol állsz épp. Elöl az autók mindig gyorsabbak, így annál szorosabb a küzdelem, annál nehezebb is előzni. Tavaly viszont nem volt olyan rossz. Az a klasszikus Barcelona, ahol egyáltalán nem lehet előzni, már nem létezik, legalábbis a hátsó pozíciókban biztosan nem. Megpróbáljuk a lehető legjobb helyre kvalifikálni magunkat, hogy ne kelljen sok autót megelőznünk a győzelemhez” – fogalmazott Vettel.