SEBASTIAN VETTEL HUNGARY >> WE RACE TO WIN !  Minden, ami Sebastian Vettel!!
Hírek Sebastianról ( news )

Íme, a szingapúri gumikiosztás

2017.09.05. 20:43
Címkék: hírek

Image and video hosting by TinyPic

Vettel szerint van még mit csiszolni Verstappen védkezésén

2017.07.17. 18:12
Címkék: hírek
Még mindig egy kicsit éretlennek tartja Sebastian Vettel Max Verstappent kettejük silverstone-i csatája után.
 
A Ferrari versenyzőjének már a múlt évben is volt „szerencséje” több alkalommal megvívni a maga harcát Max Verstappennel, és akkor az esetek többségében a német vált frusztrálttá, ellenfele pedig nevető győztessé. Kicsit a silverstone-i küzdelmük is hasonlóan alakult, hiszen bár Sebastian Vettelnek a kerékcserével sikerült túljutnia a Red Bullon, a leintés után mégis Verstappen volt az, aki vigyorogva megjegyezte: „A pályán nem tudott megelőzni, szóval elégedett vagyok.”
 
Vettel nem volt az. A hiábavaló támadásai alatt az élen álló Lewis Hamilton és Kimi Räikkönen alaposan elhúzott tőle, miközben Valtteri Bottas megérkezett a nyakára, s ez alapvetően meghatározta, mely helyezésekre pályázhat még.
 
Ismerve kettejük múltját, Vettelt arról kérdezték, ezúttal mennyire volt elégedett Verstappen tavaly sokat bírált védekezési módszerével. „Nem lenne jogos azt mondani, hogy ezt vártam, de mind tudjuk, hogy egy kicsit ideges a féktávokon” – felelte. „Olyan keményen próbál védekezni, amennyire csak lehet, de egy bizonyos ponton túl azért meg kell választanod az ívedet. Biztosra veszem, hogy le fog higgadni. Még mindig kevés verseny van mögötte” – értékelte riválisa teljesítményét.
 
Vettel az első összecsapásuk után a csapatrádión nehezményezte, hogy Verstappen ismét mozgott előtte a féktávon, ám a versenyt követően nem érezte úgy, hogy átlépett volna egy határt. „Nem, nem igazán. De ezen lehet vitatkozni, hogy ez miért jó neki. Tény, hogy a guminknak annyi lett, de ezt előre nem láthatta. Az pedig egyértelmű volt, hogy én voltam a gyorsabb, és az is, hogy a kerékcseréknél úgyis elkapjuk őt. Nem harcoltunk mással, ezért rendben volt. És már így is higgadtabbá vált, mint korábban, ami természetes.”
 
Ami a higgadt bajnok és a túlbuzgó ifjonc sztereotípiáját illeti, mindazonáltal elgondolkodtató, hogy Verstappen „fölösleges” konokságával a tervezettnél korábbi kerékcserére tudta kényszeríteni Vetteléket, s ennek a végelszámolásnál lett jelentősége a gumihiba miatt. Verstappen nem mellesleg e defektnek köszönhetően mégis Vettel előtt ért célba.
 
A négyszeres világbajnok a verseny második felében aztán már nem Verstappennel, hanem Valtteri Bottasszal vívott hasonlóan kemény csatát (ami ugyancsak részben Verstappen makacs védekezésének a következménye volt). A finn szuperlágy abroncsa miatt fölényben volt vele szemben, ám első támadását még sikerült hárítania.
 
Ennek során a finn a bukótérbe is kényszerült a Stowe-nál – éppen úgy, mint Verstappen az elején. „A Stowe-ban kétszer is volt hasonló helyzet. Én voltam belül. Előbb támadni próbáltam Maxot, aztán védekeztem Valtteri ellen. Úgy néz ki, ez a pálya nagyon széles ott! A végén történt csata nem tette tönkre a versenyünket. Egyik esetben sem voltam túl szerencsés, de rendben volt. Nem volt problémám azzal, amit csinált” – mentegette Bottast.

Azt mondták, ennél sokkal tovább is bírják a gumik

2017.07.17. 18:09
Címkék: hírek
Az elején csak balszerencsésnek, a végén viszont már elátkozottnak tűnt Sebabastian Vettel a Brit Nagydíjon. Utolsó körös drámáját ennek ellenére nem nevezte katasztrófának.
 
Lewis Hamilton egy hete a szerencse-balszerencse kérdésén elmélkedett, megjegyezve, őt az utóbbi hetekben inkább az utóbbi üldözte, de a helyzet gyorsan változhat még. Csak haza kellett térnie ahhoz, hogy így legyen. Miközben ő tükörsima győzelmet aratott Silverstone-ban, legfőbb ellenfele, Sebastian Vettel ellen minden összeesküdött vasárnap délután.
 
A legnagyobb csapást az utolsó körben szétfoszló gumi mérte rá, melynek köszönhetően a 4. helyett csak a 7. pozícióban ért célba, s ezzel 1 pontra olvadt a bajnoki előnye. „Nem hinném, hogy bárkit is hibáztatni kellene” – reagált közvetlenül a verseny után Vettel a fölvetésre, nem álltak-e ki túlságosan is korán a lágy gumikért. „Utólag okosnak lenni mindig könnyű, de amikor döntöttünk, úgy tűnt, ez a helyes. Kiminek ugyanilyen problémája volt, pedig az ő gumija legalább öt-hat körrel frissebb volt. Mindkettőnket meglepett, ami történt.”
 
„Egész hétvégén jól bírták a gumik, az előzetes szimulációk pedig azt mondták, hogy ennél sokkal tovább is bírni fogják. Ma sok nehézségünk adódott, és ez már a második verseny volt, amelyen az egész mezőny számára gondot okozott a hólyagosodás” – utalt vissza arra, hogy egy hete is sok abroncson jelent meg a baljós csík.
 
Vettel tulajdonképpen már a rajtnál érezhette volna, hogy ez nem az ő napja, és utólag már látható, az ott történtek közvetetten hozzájárultak ahhoz, ahogyan a futamának hajrája alakult. A Jolyon Palmer leállása miatt megismételt indításkor a négyszeres világbajnok fékje füstölni kezdett, ami miatt esélye sem volt jól rajtolni. „A fék túlmelegítette a gumikat, nem tudom, miért, és így esélyem sem volt a jó rajtra. Valamennyire meg tudtam menteni a helyzetet, de aztán Max mögött ragadtam.”
 
Itt indult meg a lejtőn a versenye. Verstappent képtelen volt megelőzni, ezért csapata arra kényszerült, hogy egy elévágási kísérlettel akadályozza meg, hogy még több időt veszítsen a Red Bull mögött. Korai kerékcseréje miatt a lágy szettjének 32 kört kellett teljesítenie.
 
Vettel a Verstappennel való csatáról nem akart sokat beszélni. „Akkor nem segített. Talán jól nézett ki, de meg akartam előzni, és nem sikerült. Nagyon nehéz volt, mindent megpróbáltam” – mondta kényszeredett mosollyal.
 
Fölvetették neki, katasztrofális volt a napja, ám ő azért pozitívumokat is talált benne. „Az biztos, hogy lehetett volna egy kicsit jobb ennél, de katasztrófáról azért nem beszélnék. Az autónk nagyon jó volt, különösen a kanyarokban. A versenyen az egyensúly is rendben volt. A fékem a rajtnál kigyulladt, ami tönkretette a rajtomat, onnantól pedig ez egy nehéz verseny volt. Nem tudtam megelőzni Maxot. A kerékcserével sikerült, és úgy tűnt, hogy a harmadik-negyedik hely meglehet. Az világos volt, hogy Valtteri utol fog érni, előnye származott abból, hogy beragadtam. Kisebb problémák miatt lett ez mozgalmas délután.”
 
„A mai napban több volt. Ideális esetben második lehettem volna. De szerencsém volt, hogy egyáltalán célba értem. Ettől persze az eredmény még kiábrándító” – összegzett a peches német.
 
Vettel egypontos előnnyel várja a folytatást a Hungaroringen, mely hagyományosan Hamilton egyik legerősebb pályája. Ráadásul az utóbbi hetekben a Mercedes is elhúzni látszik a Ferraritól, így a nyomás egyre nő a maranellóiakon.

A Ferrari 120 milliót ajánl Vettelnek – sajtóhír

2017.07.16. 13:26
Címkék: hírek
Francia sajtóhírek szerint a Ferrari elnöke, Sergio Marchionne meglehetősen vonzó ajánlatot tett Sebastian Vettelnek, aki a következő három évben összesen 120 millió eurót kereshetne, ha meghosszabbítja idén lejáró versenyzői szerződését.
 
Az olasz üzletember Ausztriában már egyértelművé tette, a Ferrari meg akarja tartani a német pilótát, aki tehát saját maga dönthet jövőjéről. Noha sokan meglepődnének, ha végül csapatot váltana, Vettel egyelőre nem tett bejelentést a folytatásról, a nemzetközi sajtóban pedig időként felmerül, a Mercedes is érdeklődik a négyszeres bajnok iránt.
 
A vörösök eközben minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy magukhoz láncolják pilótájukat, akinek az elnök a francia Auto-Hebdo információi szerint 120 millió eurót ajánlott a következő három szezonra. A 2018-as szezonnal kapcsolatos tárgyalások során Vettel állítólag a jelenlegi csapattárs, Kimi Räikkönen megtartásáért is lobbizik, az elmúlt években ugyanis remekül együtt tudott működni a finnel, akivel személyesen is jó kapcsolatot ápol.
 
Ami őt illeti, a hétvége kezdetén kijelentette, jövőjéről a Ferrari dönt majd, kijelentéséből pedig arra következtethetünk, továbbra sem szeretné szögre akasztani a bukósisakot. Marchionne állítólag már ajánlatot is tett a finnek, aki egyéves, 5 millió eurós szerződést kaphat, ha elfogadja azt. Erre állítólag még várni kell, hiszen Räikkönen nem írta alá a papírt.
 
A vörösök most azon dolgoznak, hogy az Olasz Nagydíjig megállapodjanak versenyzőikkel, ahol hivatalosan is be szeretnék jelenteni 2018-as felállásukat, ami tehát könnyen változatlan maradhat, annak ellenére, hogy az elmúlt hetekben, hónapokban több pilótát (a legtöbbször a Red Bull versenyzőit, vagyis Daniel Ricciardót és Max Verstppent) is szóba hoztak az istállóval, pontosabban Räikkönen helyével.
 

A forgalomba küldték Vettelt, de ezzel csak Räikkönen nyert

2017.07.16. 13:23
Címkék: hírek
Hibázott a csapata, de Sebastian Vettel nem érzi úgy, hogy ezen úszott volna el az esélye az első rajtkockára Silverstone-ban.
 
Elsőre csak 0,2 volt közöttük, a végén több mint 0,7 másodperc. Hiába az új motor és a péntek óta elért előrelépés, Sebastian Vettelnek esélye sem volt megszerezni a silverstone-i pole-t a nagy fölénnyel nyerő Lewis Hamiltonnal szemben. Ráadásul még csapattársától, Kimi Räikkönentől is vereséget szenvedett, így csak a második sor jut neki vasárnap.
 
A négyszeres világbajnok már körének teljesítése után elégedetlenül kérte számon csapatán, hogy forgalomba küldték őt, ám utólag belátta, másképp sem lett volna esélyük legyőzni a Mercedest. „Nem, az általa elért idő nagyon jó volt. Az előtte futott körét túl tudtuk volna szárnyalni, de a végén a különbség nagyobb lett. Szerintem ma kisajátította a pole-t” – ismerte el a bajnoki éllovas.
 
Ami a forgalmat illeti, elmondta: „Ez a kivezető körömön történt, sz** helyen voltam, teljesen sz** helyen. Túl közel kerültem az előttem haladó autókhoz. Az utolsó köröm emiatt nem volt elég jó, főleg az első szektorban vesztettem, mivel a gumikat nem sikerült megfelelő állapotba hoznom. Sokkal jobb is lehetett volna a kivezető köröm, de forgalomba kerültem, három-négy autó is volt előttem. De mindegy, ez így is egy jó eredmény.”
 
Bevallotta, azok után, hogy a pénteki edzésekhez képest szombat délelőttre sokat javult az autója, úgy gondolta, ennél sokkal szorosabb lesz a pole-ért folyó küzdelem. „A legfontosabb, hogy az autó jó, fejlődtünk tegnaphoz képest, és vasárnap még jobbak lehetünk. Vasárnaponként mindig közelebb vagyunk hozzájuk.”
 
„A versenyen szeretnék nyomást gyakorolni Lewisra. Még ha nem is lett most meg a pole, a napunk jó volt, hiszen mindketten a legjobb háromba kerültünk. A szezon első felében már bebizonyosodott, hogy a versenytempónk jó. De azt el kell ismerni, hogy a Mercedes ezen a hétvégén végig jó benyomást keltett” – fogalmazott a bajnokságban 20 pont előnnyel vezető Vettel.

Brit Nagydíj, időmérő nyilatkozat

2017.07.15. 16:55
Címkék: hírek

Sebastian Vettel (Ferrari – 3. rajthely):

„Délelőtt egészen jó volt az autónk. Tegnap még nem voltunk vele túlságosan elégedettek, de ma reggel már jól mentünk. Sajnos a Q3-as köröm nem sikerült túl jól. Hihetetlen élmény ezekkel az autókkal végigmenni a pályán, és még nem is tudjuk, pontosan mennyire jók. Elképesztő, mennyire jól tapad az autó.”

Hamiltoné a silverstone-i pole

2017.07.15. 16:50
Címkék: hírek
Az eső sem zavarhatta meg Lewis Hamiltont abban, hogy nagy fölénnyel megnyerje hazai futama időmérő edzését, igaz, vár még rá egy FIA-vizsgálat. A brit Kimi Räikkönent és Sebastian Vettelt megelőzve sorozatban harmadik silverstone-i pole-ját szerezte!
 
Q1 – Alonso az élen, Ricciardo kiszáll
 
Már a délelőtti szabadedzésen megérkezett az eső a silverstone-i versenypályára, így a csapatok előre felkészülhettek arra, hogy a délutáni kvalifikáció egyik főszerepét az időjárás fogja játszani. Bár a pálya nedves volt, a mezőny fele optimistán szuperlágy gumikkal hajtott ki a boxból. „Ez határozottan köztes” – mondta mérnökének már az első pár kanyar után a köztes esőgumin kezdő Max Verstappen.
 
Miután a tévedők is kereket cseréltek, kezdetét vette az esős körözés. Az alaphangot Daniel Ricciardo 1:42,966-os köre adta meg. Az ausztrál viszont sokáig nem örülhetett, mivel a 4. körében Red Bulljának ereje elszállt, neki pedig a Luffield-kanyarnál a bukótérbe kellett fordulnia. „Turbóprobléma” – jelentette csapatának. Az előző öt verseny dobogósa úgy tűnik, erre a hétvégére megörökölte Max Verstappen balszerencséjét: délelőtt váltócsere miatti büntetés vált biztossá, időmérője pedig már pár perc után véget ért.
 
A leállás miatt az időmérő is leállt pár percre: piros zászlóval zavarták vissza a mezőnyt az RB13-as eltávolítása idejére.
 
A megszakítást követően a két Mercedes és Serigo Pérez azonnal megelőzte Ricciardót, majd Sebastian Vettel állt az élre 1,2 másodperces hátránnyal. Miután az eső nem erősödött, a köridők folyamatosan javultak. Verstappen már 1:38,9-cel ugrott az első helyre, amikor Fernando Alonso közölte a McLarennel: a pálya elég száraz egy slickgumis próbálkozáshoz.
 
Bátor húzás volt ez annak ismeretében, hogy alig volt ideje a felvezető körre. Végül csak egy hajszálon múlt, hogy megkezdhette repülőkörét a lámpa pirosra váltása előtt, és ha már így alakult meg is futotta a Q1 leggyorsabb körét! A McLaren utoljára 2013-ban Indiában zárt az élen az időmérő első harmadát.
 
Rajta kívül Esteban Ocon vállalkozott még slickes körre – a francia a 7. helyen jutott tovább. Az interen maradó élmenők közül Verstappen volt a leggyorsabb, aki Hamilton, Hülkenberg, Bottas, Ocon, Vettel, Vandoorne, Räikkönen és Sainz előtt jutott tovább.
 
Az edzés Lance Stroll, Kevin Magnussen, Pascal Wehrlein, Marcus Ericsson és Daniel Ricciardo számára ért véget az első felvonással.
 
Q2 – Hamilton más ligában, Alonso első veresége
 
Alonso esetén okulva a második edzésrésznek már az száraz pályára való gumikon kezdett neki a mezőny – a lágy típust választó Bottast leszámítva mindenki szuperlágyon. A finn számára nehezebb volt fölmelegíteni az abroncsokat, ám ő volt az első, aki 1:30-on belüli időre volt képes. Miután büntetést kap, számára egyfajta kényszer is volt a keményebb típuson teljesíteni a Q2-t, csak ez kínálhat számára lehetőséget az alternatív taktikára vasárnap.
 
Az erősorrend csak lassan normalizálódott – egy ideig Nico Hülkenberg is állt az első helyen –, de ahogy javultak a körülmények, úgy rajzolódtak ki egyre jobban az autók közti különbségek. A második szakasz felénél már a két Mercedes vezetett, mögöttük 0,8 másodperccel az őt feltartó Sergio Péreznek integető Vettel következett.
 
A friss szetteken teljesített második menet újabb változásokat hozott a sorrendben. Hamilton nem kevesebb mint 0,8 másodpercet (!) vert a lágygumis csapattársára, míg Vettel a harmadik helyen már 1 másodpercen kívül volt hozzá képest. A németet Räikkönen, Hülkenberg és Verstappen követte.
 
A top 10-be kerülésért a Force Indiák a Haasokkal és a McLarennel vívtak nagy csatát – a rózsaszín autók végül a 7-8. helyen jutottak be, míg Stoffel Vandoorne idén először legyőzte az utolsó körén forgalomba kerülő Alonsót.
 
Az öt búcsúzó Jolyon Palmer, Danyiil Kvjat, Fernando Alonso, Carlos Sainz és Felipe Massa volt.
 
Q3 – Hamilton ellentmondást nem tűrően!
 
Az edzés mindent eldöntő harmadik felvonása úgy kezdődött, ahogyan a második befejeződött: Hamilton 1:27,231 másodperces körrel egyből az élre állt. Vettel jó körrel ékelődött a két Mercedes közé, 0,199 másodperces hátránnyal, Bottas mögé a tőle 42 ezredre lévő Räikkönen ugrott, akit Verstappen követett.
 
Az Ezüstnyilakkal csak egyetlen probléma volt: „Jobb GPS-re lenne szükségük” – szidta őket a Hamilton által föltartott Romain Grosjean, aki első körében csak Vandoorne-t tudta megelőzni. Az eset miatt az FIA vizsgálatot is indított a háromszoros világbajnok brit ellen.
 
Jöttek a friss szuperlágy gumik és a mindent eldöntő utolsó próbálkozások! Bottas kezdte a sort, aki mindjárt a második kanyarban füstölősre fékezte jobb első kerekét. Ő és Vettel is már az első szektorban komoly hátrányban voltak a lila részidőket futó Hamiltonhoz képest. A brit végül 1:26,600 másodperces eredménnyel biztosította be idei 6. pole pozícióját, és került már csak egyetlen edzéselsőségre az örökranglistát vezető Michael Schumachertől. Már ha az FIA-vizsgálat után is megtarthatja eredményét...
 
Nagy hajrával a második helyre Räikkönen ugrott föl, aki 0,2 másodperccel győzte le a levezető körben csapatával pörölő Vettelt – idén másodszor. A negyedik a büntetést kapó Bottas, az ötödik Verstappen lett, akit az ezúttal is fantasztikusan teljesítő Hülkenberg, a két Force India, Vandoorne és Grosjean követett.
 
A vasárnapi versenyt az M4 Sport és az m4sport.hu 13:30-as műsorkezdéssel élőben közvetíti.
 
Brit Nagydíj, időmérő edzés – végeredmény:
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:39,069 1:27,893 1:26,600
2. Kimi Räikkönen Ferrari 1:40,455 1:28,992 1:27,147
3. Sebastian Vettel Ferrari 1:39,962 1:28,978 1:27,356
4. Valtteri Bottas Mercedes 1:39,698 1:28,732 1:27,376
5. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:38,912 1:29,431 1:28,130
6. Nico Hülkenberg Renault 1:39,201 1:29,340 1:28,856
7. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:42,009 1:29,824 1:28,902
8. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:39,738 1:29,701 1:29,074
9. Stoffel Vandoorne McLaren-Honda 1:40,011 1:30,105 1:29,418
10. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:42,042 1:29,966 1:29,549
11. Jolyon Palmer Renault 1:41,404 1:30,193
12. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Renault 1:41,726 1:30,355
13. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:37,598 1:30,600
14. Carlos Sainz Toro Rosso-Renault 1:41,114 1:31,368
15. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:41,874 1:31,482
16. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:42,573
17. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:42,577
18. Pascal Wehrlein Sauber-Ferrari 1:42,593
19. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:42,633
20. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:42,966

A Mercedes miatt késik Vettel hosszabbítása?

2017.07.15. 16:45
Címkék: hírek
Nagyon meglepné Christian Hornert, ha Sebastian Vettel nem hosszabbítana szerződést a Ferrarival, mégis elképzelhetőnek tartja, hogy a Mercedes kiveti rá a hálóját.
 
A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne Spielbergben újabb egyértelmű üzenetet címzett Sebastian Vettelnek: ha maradni kíván Maranellóban, csak egyetlen szavába kerül, és máris hosszabbítanak. A négyszeres világbajnok elmondása szerint azonban továbbra sem kíván foglalkozni a jövőjével, így még mindig nyitott a kérdés, hol folytatja 2018-ban.
 
Volt csapatfőnöke, Christian Horner szerint a Scuderiánál marad, ám szerinte az sem véletlen, hogy Silverstone-ban híre ment, Toto Wolff, a Mercedes főnöke mostanság olyannyira jóban van a némettel, hogy Azerbajdzsán után még a 30. születésnapi buliján is tiszteletét tette. „Megdöbbennék, ha távozna a Ferraritól” – mondta Horner a Reutersnek. „De úgy érzem, Toto ott suttog a fülébe, és próbálja rávenni, hogy csak egy évre hosszabbítson, miközben a Ferrari meg azt mondja neki, hogy vagy három év, vagy semennyi.”
 
„Szerintem szeretné befejezni, amit a Ferrarinál elkezdett. Nem ok nélkül ment oda, valami hasonlót akart felépíteni ott, mint Michael (Schumacher). Ha most otthagyná őket, azok után, mennyit fejlődtek, akkor csak félmunkát végezne.”
 
Horner nem véletlenül emlegette az egyéves szerződés lehetőségét. A Mercedesnek 2018 végéig érvényes a megállapodása Lewis Hamiltonnal, és hogy Valtteri Bottasszal jó teljesítménye ellenére is vonakodnak hosszabbítani, az azt sugallja, a távlati jövőt szem előtt tartva próbálnak a legjobb helyzetbe kerülni versenyzőfronton, nyitva hagyva minden lehetőséget.
 
Wolff többször is hangoztatta, kedveli Vettelt és a hozzáállását, Niki Lauda viszont folyamatosan cáfolja a szerződtetésének lehetőségét. A tanácsadó a közelmúltban ráadásul elárulta, Lewis Hamilton már érdeklődött náluk a mostani megállapodásuk meghosszabbításának lehetőségéről. A brit maradása esetén Vettel előtt alighanem bezárulna a Mercedes ajtaja.

Századok a két Mercedes és Vettel között

2017.07.15. 16:40
Címkék: hírek
Századokon belül egymástól az első három versenyző a Brit Nagydíj 3. szabadedzésén, mely Lewis Hamilton elsőségét hozta. Aztán megérkezett az eső…
 
Pénteken még csak riogatták a mezőnyt a komor, brit felhők, szombatra viszont már némi esőt is hoztak számukra – csak az volt a kérdés, mikor óhajtják „átnyújtani” nekik az ajándékot. A 3. szabadedzés előtt még csak pár esőcsepp hullott le, ám az előrejelzések szerint 80%-os esély volt a komolyabb csapadékra.
 
A versenyzők mindenesetre száraz pályán, de továbbra is hűvös és szeles időben kezdték meg a munkát. Nem teketóriáztak az előző napot uraló Mercedesek, amelyek a vasárnapi verseny szempontjából meghatározó lágy abronccsal gurultak ki a garázsból. Ott folytatták, ahol pénteken abbahagyták. Két versenyzőjük folyamatosan egymást szorongatta. Az első körökben továbbra is Valtteri Bottas volt némi előnyben, ám a harmadik próbálkozásnál csak Lewis Hamiltonnak sikerült tovább javítania, neki nem, így az első negyedóra végén a brit 1:28,747-es eredménnyel állt az élen, 0,080 másodperccel megelőzve Bottast.
 
A Ferrarik hiába voltak az eggyel puhább, szuperlágy keveréken, köztük és a Mercedes között ekkor még ott volt a pénteki különbség. Sebastian Vettel egészen pontosan 0,512-del volt lassabb Hamiltonnál, Kimi Räikkönen pedig 0,648-del. Nagy kérdés volt, a látványos szikrákat hányó vörös autókban mennyi tartalék van még, új motorjukat pénteken ugyanis még nem használták maximális teljesítménnyel  (igaz, alighanem ezt a szintén új V6-ost bevető Mercedes is elmondhatta).
 
Az első menetek után a Mercedes és a Ferrari mögé ismét a két Red Bull sorolt be. Max Verstappen csak 2 századdal volt jobb a váltócsere miatt büntetéssel sújtott Daniel Ricciardónál, de mindkettejük hátránya 1 másodperc fölötti volt. Mögöttük a McLaren és a Force India versenyzői alkottak sormintát – mindkét csapatnál az újonc volt a gyorsabb.
 
„Egész erősen kezdett el esni a hármasnál” – közölte mérnökével Kimi Räikkönen az edzés feléhez közeledve. Kicsit talán korán kiáltott farkast, az esőhelyzet ugyanis ekkor még nem sokat változott, és ezt az előtte álló hármas időeredményei igazolták.
 
Második etapjára már Hamilton, Bottas és Vettel is szuperlágy gumikon hajtott ki, ami végre lehetőséget kínált a teljesítményük valós összehasonlítására. Továbbra is a brit volt a leggyorsabb, aki 1:28,063-ra javított. Érkezett Vettel, és 1:28,095-öt futott. Bottasnak másodjára sikerült csak javítania, és 1:28,137-es körével érdekes helyzet alakult ki: az élen álló három versenyző 0,080 másodpercen (!) belül volt egymástól!
 
Räikkönen eközben 0,669-es hátránnyal maradt a 4. helyen, míg a Red Bullok elé Nico Hülkenberg, közé pedig Romain Grosjean zárkózott föl. Az osztrákoknál javítania csak Ricciardónak sikerült, míg Verstappen az egyetlen volt a legjobb tíz között, aki a lágy gumin teljesítette a legjobb idejét. Stoffel Vandoorne révén a McLaren egyik autójával továbbra is a top 10-ben volt, ám a belga váltóproblémáról és erővesztésről adott hírt csapatának.
 
Az utolsó 20 percbe lépve aztán megérkezett a Räikkönen által egy kicsit korábbra jósolt esőzés, ami blokkolta a mezőny munkáját. Eleinte csak a köridők váltak egyre rosszabbá, aztán a körülmények is. „Felejtsd el, esik” – mondta mérnökének a szuperlágyon pályán lévő, de javítani már esélytelen Verstappen. Pár perccel később közölték vele, sárga zászló van érvényben a hetes kanyarnál. Erre a holland nevetve felelte: „Igen, miattam…”
 
Red Bullját szerencséjére sikerült visszavinnie a bukótérből a garázsba, beállásával pedig gyakorlatilag véget is ért a délelőtti gyakorlás érdemi része, a pályára hosszú percekig csend költözött a lelátókon pedig kinyíltak az esernyők.
 
A vizes pályára elsőként Stoffel Vandoorne merészkedett ki köztes esőgumikon. Ő viszont nem az esős Pirelliket, hanem rakoncátlankodó motorját próbálta tesztelni. „Kívülről nézve minden rendben” – közölte vele a McLaren. Az újonc aztán vissza is tért a garázsba.
 
Az utolsó percekben aztán a Red Bullok vezetésével még többen is barátkoztak az esős körülményekkel, amit az osztrákok kis híján bánhattak volna. Ricciardo a célegyenesbe fordulva elveszítette uralmát autója fölött, és keresztbe állva csúszott a fal felé. Éppen csak elkerülte azt. Marcus Ericsson eközben a füves-kavicsos bukóteret látogatta meg szintén az utolsó kanyarnál.
 
A délelőtti végeredmény már eleve izgalmakat ígért a délutáni időmérő edzésre, a hajrában megérkező eső viszont erre is rálicitált.
 
Brit Nagydíj, 3. szabadedzés – végeredmény:
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:28,063 18
2. Sebastian Vettel Ferrari 1:28,095 +0,032 14
3. Valtteri Bottas Mercedes 1:28,137 +0,074 20
4. Kimi Räikkönen Ferrari 1:28,732 +0,669 15
5. Nico Hülkenberg Renault 1:29,480 +1,417 14
6. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:29,612 +1,549 15
7. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:29,819 +1,756 14
8. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:29,904 +1,841 13
9. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:29,959 +1,896 19
10. Stoffel Vandoorne McLaren-Honda 1:30,088 +2,025 19
11. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:30,138 +2,075 17
12. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:30,172 +2,109 19
13. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:30,270 +2,207 15
14. Jolyon Palmer Renault 1:30,302 +2,239 16
15. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:30,416 +2,353 16
16. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Renault 1:30,504 +2,441 20
17. Carlos Sainz Toro Rosso-Renault 1:30,515 +2,452 19
18. Pascal Wehrlein Sauber-Ferrari 1:30,621 +2,558 24
19. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:30,630 +2,567 24
20. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:31,358 +3,295 18

Még nem eresztette ki a lovakat új motorjából a Ferrari

2017.07.14. 20:14
Címkék: hírek
Egyelőre nem mutatkozott meg a Ferrari újfejlesztésű motorjának ereje, ám Sebastian Vettel biztos benne, hogy vannak még tartalékok autójukban.
 
Hasonlóan kezdődött a Brit Nagydíj, mint egy hete az Osztrák: a Mercedes magabiztos fölényével. A Ferrari az első pénteki szabadedzésen a két Red Bulloktól is vereséget szenvedett, és bár délutánra gyorsultak, Valtteri Bottaséktól így is 0,3 tizeddel elmaradtak.
 
A jobb időt délelőtt és délután is Kimi Räikkönen érte el a vörösöknél, a két versenyzőnek pedig egyformán voltak kicsúszásai, megpördülései a nap folyamán. „Még lehet és kell is javulnunk. Az autó egyensúlya nem volt igazán jó, sokat csúszkáltam. Különböző dolgokat próbáltunk ki, de délután már jobb lett a helyzet” – értékelt a nap végén Vettel.
 
A Ferrari most először használta a Haasszal már Ausztriában kipróbált új motorját, mely a hírek szerint akár 15 lóerős teljesítményjavulást is hozhat a konyhára. A két versenyző nem szívesen mondott konkrétimot a V6-os által jelentett előrelépésről. „Segítenie kellene” – mondta Vettel „Végig ez volt a tervünk, szóval minden az elképzelések szerint alakul. A mai napunk eléggé vegyes volt, amolyan hullámvasút. Az eredményekből sokat még nem láttam, de nagy élvezet itt vezetni.”
 
Feltételezések szerint a maranellóiak ma még a megszokottnál is jobban visszafojthatták hajtóegységüket, mivel az teljesen új, emiatt a folytatásban is nagyobb terük lehet az előrelépésre. Ezt a négyszeres világbajnok is elismerte. „Ma sokat nem tudhat meg az ember, mivel pénteken még nem megyünk teljes gázzal. A motornak sokáig kell bírnia. Pénteken mindenkinek marad még tartalékja. A kérdés csak az, hogy mennyi. Mi még nem voltunk igazán elégedettek, de a végére sikerült jobban beállítanunk az autót. Hogy a Mercedes mit csinált, azt nem igazán figyeltem. Az biztos, hogy gyorsak voltak.”
 
Kimi Räikkönen ezúttal is ügyesen kerülte a konkrétumokat formájuk kapcsán. „Ez csak egy új motor, ami teljesen normális dolog. Egy új motor mindig jobb egy kicsivel. Semmi jelentős, de végig ez volt a tervünk” – nyilatkozta 2007 bajnoka. Annyit legalább elárult, hogy ezúttal nem volt elégedetlen a napjával. „Nehéz megmondani a mai nap után, hogy hogy állunk, de nem volt olyan rossz. Egy simább nap volt. A szél miatt nem volt egyszerű bizonyos helyeken, de ez itt teljesen megszokott.”

Vettel szédült a pajzstól

2017.07.14. 20:09
Címkék: hírek
Nem nyerte el Sebastian Vettel és a Ferrari tetszését a Silverstone-ban először tesztelt pajzs fejvédő. A négyszeres világbajnok elmagyarázta, mi volt a gond vele.
 
Az FIA-nak eltökélt szándéka, hogy 2018-tól fejvédő eszközzel lássa el a Forma–1-es autókat, ennek jegyében pénteken Sebastian Vettel elsőként tesztelte a harmadik megoldásukat, az úgynevezett pajzsot. A pilótafülke elé szerelt átlátszó szélvédő esztétikai szempontból az eddigi legjobb megoldásnak tűnik – ám mint kiderült, egyelőre csak az esztétikum szól mellette…
 
„Nem hiszem, hogy nekem kellene beszélnem a mellette szóló érvekről. Ami az ellenérveket illeti, a ma délelőtt egy kicsit szédítőre sikerült. A kilátás előre nem a legjobb. Ez bizonyára a hajlásnak köszönhető, ami torzítja a képet” – magyarázta a négyszeres világbajnok a Sky Sportsnak.
 
Ezzel máris beigazolódni látszik, nem véletlenül tartottak a résztvevők leginkább a pajzs kilátásra gyakorolt hatásán. Miközben a Red Bull által tavaly kifejlesztett szélvédő jóval meredekebb szögben feküdt rá az orra, és szélesebb is volt, a Ferrari által a délelőtti szabadedzésen egyetlen körön használt pajzs laposabb és íveltebb. És arról még képet sem kaphattak, milyen hatásai vannak a láthatóságra egy villanyfényes vagy esős versenyen.
 
De nem ez volt az egyetlen probléma a megoldással. A leváló légáramlat is kellemetlenséget okozott. „Az egyenesekben erős volt a leáramlás, ami előre nyomta a sisakomat. Volt egy előzetes menetrendünk vele, de mivel nem tetszett, inkább egyből levettük” – szolgált az FIA számára kiábrándító hírrel Vettel.
 
A közvetítés során láthattuk, a versenyző kiszállását sem könnyítette meg a pajzs, ám a német úgy véli, ez csak kisebb probléma a többi mellett. „Az biztos, hogy nem segít. A be- és kiszállásnál sem, de az előbbi úgysem számít. A kiszállásnál szerintem csak megszokás kérdése. De nem ez a legfontosabb probléma.”
 
A brit Sky Sports technikai szakértője, Pat Symonds a múlt évben még a Williams technikai igazgatója volt, amikor csapatával megvizsgálták a fejvédő eszközök aerodinamikai hatásait. Őt egyáltalán nem lepték meg Vettel tapasztalatai. „A múlt évben elvégeztünk számítógépes folyadékdinamikai szimulációkat a szélvédővel, ami a mostani megoldás egy bizonyos variációja. És azt láttuk, hogy nagyon nagy hatása van, nemcsak a versenyzőre, a motor légbeömlőjére, a hátsó szárnyra. Ez most még egy elég éretlen technológia” – állapította meg, megerősítve, hogy a pajzs egyszerűen eltereli a levegőt az autó bukócsöve fölé, így a teljes aerodinamikát újra kell gondolni miatta.
 
A mögötte húzódó érveket persze Symonds is érti, mégsem hiszi azt, hogy reális célkitűzés az FIA részéről a 2018-as alkalmazás. „Pár évvel ezelőtt bevezették az új szénszálas bukósisakot, amelyet arra fejlesztettek ki, hogy ellenálljon egy negyed kilogrammos tárgynak 225 km/órás tempónál. Aztán jött a glória, amit húsz kilogrammal szemben tettek ellenállóvá, ha leesne egy kerék. Ez most egyfajta köztes megoldás, mely nagyjából öt kilogrammnak képes ellenállni. A projektet felgyorsították, miután kiderült, hogy a glória nem az, amire az F1-nek szüksége van. De hogy már készen áll-e a bevetésre, abban nem vagyok biztos” – állapította meg.
 
Ugyanígy látja ezt Christian Horner is, aki már a teszt előtt azt mondta, szerinte tanácsosabb lenne 2019-et a debütálás évének kijelölni. Az FIA viszont hajthatatlan: Charlie Whiting már közölte, ha a pajzs nem lesz bevetésre alkalmas, visszatérnek a glóriához.
 
Honer továbbra sem biztos abban, hogy ennyire erőltetni kell a fejvédőt. „Szerintem egy pontnál érdemes meghúzni a vonalat. A Forma–1-es egy nyitott autós kategória. A motorokra sem tesznek bukókeretet. Az a kérdés, milyen messzire mész a biztonságért. A biztonság rendkívül fontos, de ezeknek az autóknak a vezetése mindig veszélyes lesz valamennyire. Az a kérdés, mikor vesszük ki a versenyzőket is. Egy biztos: úgy olcsóbb lenne” – jegyezte meg viccesen a pajzsot egyébként az eddigi legszebb megoldásnak tartó Red Bull-főnök.
 
Elejére | Újabbak | Régebbiek | Végére |
 
Fordító


A fordító nem tökéletes !

 
Sebastian Vettel

Image and video hosting by TinyPic

Sebastian Vettel, autóversenyző és Négyszeres világbajnok a Forma-1 királykategóriában.  1987. július 3. -ban született. (30 éves) Heppenheim-ben, Németországban. Pályafutását 2006-ban a BMW Saubernél kezdte. Jelenleg a Scuderia Ferrari olasz csapat tagja. Sebastian autóversenyzés mellett boldog családapa, két gyermekének a neve: Emily és Matilda.

+News+Sebastian Vettel+Gallery+Blog+Extra+Live

 
Forma 1

A 2017-es szezonnak vége! Világbajnok: Lewis Hamilton; Sebastian Vettel 2.

+2017 Tabella

 
eseménynaptár

- 2018. Február 26- Március 1 Barcelona Teszt
2018.Március 6-9 Barcelona Teszt
2018.Május 15-16 Barcelona Teszt
2018.Július 31-Augusztus 1 Hungaroring Teszt

Image and video hosting by TinyPic

 
Naptár
2017. December
HKSCPSV
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
Magyar Nagydíj

A 2018 Pirelli Magyar Nagydíj 2018-július 27-28-29.-én kerül megrendezésre, Mogyoródon. 2018-ban, a Magyar Nagydíjat követően szintén tesztelni fog a Hungaroringen a Forma 1 mezőnye.

+Link+Jegyvásárlás 

 
Linkek

+Hivatalos Oldal
+Facebook
+Instagram
+Twitter
+Tumblr

 
forever

Image and video hosting by TinyPic

 

 

lap tetejére

Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Archívum
 
© 2013-2017 VETTEL.GPORTAL.HU - JB17
MAGYARORSZÁG LEGFORGALMASSABB SEBASTIAN VETTEL RAJONGÓI OLDALA

Image and video hosting by TinyPic

Vagyok, aki vagyok. Nem próbálok meg más lenni, mint  aki vagyok.  Néhány embernek talán tetszik, másoknak lehet, hogy nem. De ez az élet. - Sebastian Vettel
Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPic


Alicia Vikander - A legbiztosabb magyar forrásod az Oscar-díjas színésznõrõl! Képek, cikkek, hírek, minden egy helyen!    *****    -----Portálépítés és portáldíszítés kezdõknek és haladóknak! Rengetek leírás, JavaScriptek , CSS ,HTML kódok,Design!----    *****    Nem lehet saját lovad? Nevelj virtuálisan ITT! Nevelj, versenyezz, licitálj szebbnél szebb lovakra!    *****    SELENA GOMEZ MAGYARORSZÁG -A LEGINFORMÁLTABB ÉS LEGTARTALMASABB MAGYAR HONLAP AZ ÉNEKESNÕRÕL - SELENA GOMEZ MAGYARORSZÁG    *****    Ho-ho-hó! A Mikulás útra kész! Azaz... Hol a sapkája??? Ó jaj! Most mi lesz? Gyorsan gyertek a Mesetárba!    *****    Ha te is szereted az Arrow sikersorozat elbûvölõ házaspárját látogass el az ország egyetlen Olicity rajongói oldalára!    *****    Barbie - My Little Pony - Barbie - My Little Pony - Barbie - My Little Pony - Barbie - My Little Pony    *****    VIDEOJÁTÉK HONLAP! Retro játékoktól, a legújabbakig! Friss újdonság: Call of Duty: WWII és WoW: Battle for Azeroth!    *****    Kapható a VÖRÖS HÓ címû regény. Kaland és rejtély az örök fagy birodalmában. VÖRÖS HÓ. Részletek a weboldalon!    *****    Ho-ho-hó! A Mikulás útra kész! De hova lett a sapkája??? Ó jaj! Elmarad a Mikulás-nap??? Gyorsan gyertek a Mesetárba!    *****    Legfrissebb videojátékok, fõleg Warcraft és FPS játék hírek! Blog, Airsoft, Tech! Kattints ide!    *****    Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok    *****    Hová bújnak a virágmanók, ha elered az õszi esõ? Nem találjátok ki? Nyuszi mama majd elárulja! Gyertek a Mesetárba!    *****    Nálam nincsenek AKCIÓK, minden elemzés BECSÜLET KASSZÁS, az oktatás pedig INGYENES! Keress oldalamon!    *****    Bavaria 42 2018ban is várunk szeretettel mindenkit egy felejthetetlen tengeri vitorlás túrára! Vitorlás tudás nem szükséges!! Bavaria 42    *****    SELENA GOMEZ MAGYARORSZÁG - HA ELSÕKÉZBÕL SZERETNÉL INFORMÁLÓDNI, AKKOR ITT A HELYED - LEGFRISEBB HÍREK, KÉPEK, CIKKEK!    *****    Karácsonyra szép AJÁNDÉK egy Személyre szóló asztrológiai elemzés! Kinyomtatva és bekötve örök emlék marad!    *****    ***MUNKALEHETÕSÉG!*** Új cég, új lehetõség, ingyenes regisztráció! Ugye tudod, mit jelent elsõk között lenni...?!    *****    A legfrissebb videojátékokról olvashatsz híreket! Elemezzük a Call of Duty sorozat legújabb részét World War II    *****    A RENDKÍVÜLI horoszkóp akciók Karácsonyig tartanak,most rendelj saját illetve szeretteid részére elemzéseket. Kattints