Hírek Sebastianról ( news )

Mostantól a glóriára is szerelhetnek visszapillantót

2018.04.25. 19:21
Címkék: hírek
Image and video hosting by TinyPic
 
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) engedélyt adott a Forma–1-es csapatoknak arra, hogy az autók visszapillantó tükreit ezentúl a glórián helyezzék el, amennyiben azon megfelelnek a jelenleg érvényben lévő előírásoknak.
 
Az utóbbi időben egyre több szó esett a visszapillantókról, a versenyzők ugyanis felhívták a figyelmet arra, hogy a hátsó szárnyakra vonatkozó előírások miatt 2017 óta még kevesebbet látnak abból, ami mögöttük zajlik, miközben megfigyelhettük, hogy a csapatok úgy tervezik az elemet, hogy azzal is aerodinamikai előnyhöz jussanak. A legszembetűnőbb jelenleg a Ferrari megoldása.
 
Bízva abban, hogy ezzel talán további előnyre tehetnek szert, néhány csapat már azt is felvetette, a tükröket a folytatásban a glórián is el lehetne helyezni. Az FIA együléses bizottságát vezető Nikolas Tombazis most jelezte, a szövetség nem látja akadályát ennek a lépésnek.
 
A csapatoknak azonban továbbra is meg kell felelniük a tükrökre vonatkozó szigorú előírásoknak. Méretük például ezentúl sem lehet nagyobb 150mm x 50mmnél, felhelyezésüket követően pedig át kell menniük az FIA tesztjén (vagyis a versenyzőknek le kell tudniuk olvasni az autók mögött elhelyezett táblákon látható számokat és betűket).
 
Az FIA a csapatoknak kiküldött technikai direktívában kiemelte, az ő felelősségük az, hogy biztosítsák a tükör megfelelő rögzítettségét, amennyiben azt a glórián helyezik el. „Arra számítunk, hogy a visszapillantók elhelyezésekor a csapatok biztosítani tudják majd az elemek kellő merevségét annak érdekében, hogy a tükrök ne vibráljanak túlzottan, ez ugyanis befolyásolná a versenyzők kilátását” – figyelmeztették az új utat választani kívánó istállókat.
 
A szövetség arra is felhívta a csapatok figyelmét, hogy a tükröket nem lehet egyszerre a karosszériához és a glóriához is rögzíteni, ebben az esetben ugyanis nehezebbé válik a fejvédő eszköz eltávolítása. „Nem engedélyezzük a kettős rögzítést, ez ugyanis késleltetheti a mentőcsapatok munkáját abban az esetben, ha egy incidens után el kell távolítani a glóriát” – írták.
 
Végül azt is közölték a csapatokkal, hogy a glórián elhelyezett tükrökbe nem építhetnek aktív kamerákat, ez pedig problémát jelenthet abban az esetben, ha a FOM külön kéri egy ilyen kamera elhelyezését valamelyik autón. „Nem engedélyezzük, hogy a csapatok kapcsolókat vagy kábeleket rögzítsenek a glórián, ezért akkor, amikor egy csapatot arra kérnek, hogy építsen kamerát a tükörbe, azokat ismételten a karosszériára vagy az oldaldobozra kell szerelni” – szólt az intelem.
 

Szigorít az FIA – a Ferrari titokzatos kapcsolója miatt?

2018.04.25. 19:18
Címkék: hírek
Image and video hosting by TinyPic
 
Azonnali hatállyal szigorított a motorvezérlésre vonatkozó szabályán az FIA. A cél, hogy kiküszöböljék a kipufogógázok aerodinamikai előnyszerzésre történő felhasználását. De lehet-e köze ennek a Sebastian Vettel kormányán fölfedezett karhoz?
 
A Nemzetközi Automobil Szövetség a hétvégi Azeri Nagydíj előtt egy új technikai direktívát küldött ki a 10 F1-es csapatnak, melyben arról tájékoztatta őket, hogy Bakutól kezdve az eddiginél szigorúbb módon vizsgálják, ki milyen motorbeállításokat alkalmaz, és annak mennyire van köze az úgynevezett befújt aerodinamikai elemek használatához, melyeknél a forró kipufogógázokat a leszorítóerő növelésére használják fel.
 
Nikolasz Tombazisz, az FIA együléses kategóriákért felelős technikai igazgatója a levélben tudatta a csapatokkal: a szövetség elfogadhatatlannak tart minden olyan motorbeállítást, amelynek kimondott célja az aerodinamikai teljesítmény növelése a kipufogógázok által. Tisztázták: „Ahhoz, hogy egy beállítás megengedhető legyen, a kipufogógázok áramlásának az erőforrás teljesítményét vagy megbízhatóságát kell növelnie, és nem a kipufogógázok áramlását.”
 
A befújt hátsó szárnyak már a téli tesztidényben vita tárgyát képezték a paddockban. A leglátványosabb módon a Renault csapata igyekezett kihasználni a forró gázokat azzal, hogy kipufogóját – a szabályok által megengedett maximális szögben – a hátsó szárny alsó lapja felé irányította, melynek alján hőálló fém lemezt is elhelyeztek. Az FIA akkor egyértelművé tette, a kipufogó pozicionálásával a franciák nem vétenek a szabályok ellen, ugyanakkor hangsúlyozták, a gázok aerodinamikai célú hasznosítását lehetővé tévő motorvezérlések nem felelnének meg a szabályzatuk elveinek.
 
A hírek szerint a mostani szigorítás azonban nem csupán a Renault trükkjének köszönhető, több csapat is kísérletezik a forró gázok használatával. Nemrég az eddig két versenyt nyerő Ferrari került gyanúba egy rejtélyes megoldásával.
 
Szakértőknek a bahreini időmérő után készült fotókon szemet szúrt, hogy Sebastian Vettel kormányának hátulján egy olyan kar is található, amilyet sem Kimi Räikkönen, sem más csapatok nem használnak. A Scuderia két versenyzője között ilyen téren már 2017-ben is voltak különbségek, a megoldás akkor az egyszerűsített kuplung miatt került a kormányra, és Vettel hatékonyabb rajtolását segítette. Most viszont fölvetődött másfajta funkciója lehet, s talán a motor vezérlését, és ezen keresztül a kipufogógázok áramlását szabályozza menet, akár kanyar közben, hogy az erőforrás gázelvétel esetén is bocsásson ki gázokat aerodinamikai célokra.
 
A megfigyelők erre utaló jelnek tekintik, hogy a kar nem egyszerű kapcsoló, több állásba is helyezhető. „Ez nem lekapcsol valamit, hanem vagy növel, vagy csökkent valamint az autó körül” – vélekedett Craig Scarborough, az Autosport technikai elemzője. A kar ugyanakkor a motormódok mellett sok mást is szabályozhat, például a differenciálmű beállítását. A Ferrari mindenesetre tagadta a kipufogógázos elméletet.
 
A Ferrari-trükk tehát nem több puszta feltételezésnél, az FIA bakui direktívája viszont már tényszerű intézkedés. Tombazisz hangsúlyozta, mivel minden csapat megoldása különböző lehet, a motorbeállításokat egyenként fogják megvizsgálni, és szükség esetén külön-külön is fognak eljárni.
 
A görög szakember azt is ecsetelte, hogyan térhetett vissza a 2014-es egyértelmű tilalom után a befújt elemek problémája, és hangsúlyozta, ezek hatásfoka távolról sem olyan jelentős, mint évekkel ezelőtt volt. „A 2014-es szabályokkal az volt a cél, hogy senkinek az aerodinamikai teljesítményét ne befolyásolhassa a kipufogó. Miközben ezt a célt elértük, a 2017-es szabály visszahozta a kipufogó hátsó leszorítóerőre gyakorolt hatását, mivel a hátsó szárny alacsonyabbra került. Ennek hatása jóval kisebb, mint amit 2011 és 2013 között láthattunk, de még így is nemkívánatos.”
 
Az FIA-ember nyomatékosította, a kipufogóját a szárny felé irányító Renault megoldása továbbra is megfelel a szabályoknak, ugyanakkor előrebocsátotta, 2019-re úgy módosítják az előírásokat, hogy semmilyen kérdőjel ne maradhasson ez ügyben. „2019-re szeretnénk a kipufogó elhelyezésének meghatározásával megszabadulni ettől a problémától. Már tárgyaltunk erről a Technikai Munkacsoporttal, de egyelőre nem találtunk kielégítő megoldást. A célunk, hogy a következő ülésen újra egyeztessünk, és elérjük, hogy a kipufogó olyan pozícióba kerüljön, hogy ne lehessen vele aerodinamikai előnyre szert tenni, és így a motorvezérléseket se kelljen külön ellenőrizni.”

Mire szolgál Vettel rejtélyes új pedálja?

2018.04.24. 18:45
Címkék: hírek
Image and video hosting by TinyPic
 
Egy új elem jelent meg Sebastian Vettel kormányán, ami Kimi Raikkönennél nem tűnt fel - egyelőre csak találgatni lehet, hogy mire jó, de az biztosnak tűnik, hogy menet közben állíthat vele valamit.
 
Nemrég egy rejtélyes új elem tűnt fel Sebastian Vettel kormányán, egy kisebb pedál a sebességváltó fül felett - a dolog érdekessége nem is ez, hanem hogy ez a pedál csak Vettel kormányán található meg, Kimi Raikkönenén nem. A Ferrari igyekezett titokban tartani az elem jelentőségét, de az utóbbi időben már erősen megy a találgatás azzal kapcsolatban, hogy mi célt szolgálhat.
 
A maranellóiak nem igazán kommentálták a dolgot, de azt tagadták, hogy a motorbeállításokat lehetne vele módosítani annak érdekében, hogy gázelvétel esetén is érkezzen kipufogógáz a kipufogóból - mint ismert, ez jelentős szerepet játszik az autó működésében és nem csak a Ferrari, de a többi csapat is igyekszik ezt felhasználni. Az FIA viszont egyértelmű szabályokkal tartja ezt kordában és azt is világossá tette, hogy szigorúan fogja büntetni a trükközést, így erre nagy pénzt azért nem érdemes feltenni.
 
A pedál elhelyezkedése viszont arra utal, hogy a kanyar közben érdemes használni, mert a kormányon van és olyan helyen, ahol a pilóta azonnal hozzá tud férni, gyakorlatilag csak a sebességváltó fölé kell mozdítania az ujját. Ráadásul még egy fontos dolog kiderült vele kapcsolatban: szenzorral rendelkezik, tehát nem egy egyszerű ki-be kapcsoláshoz kell, hanem valamit állítani, igazítani lehet vele.
 
Craig Scarborough, a Motorsport technikai szakértője szerint Vettel ezzel menet közben variálhatja akár a hibrid erőforrásból érkező energiát, akár a hajtáslánc működését, akár mást - pontos válaszokat viszont egyelőre nem kapunk, mert a Ferrari és Vettel nem mondja el...
 

Azeri Nagydíj időpontjai

2018.04.24. 18:43
Címkék: hírek
Image and video hosting by TinyPic
 
A 2018-as idény következő nagydíj hétvégéje következik, az Azeri Nagydíj, ezért elhoztam a nagydíjra vonatkozó időpontokat.
 
👉 2018.04.27 - PÉNTEK - Magyar idő szerint
11:00 1. SZABADEDZÉS (élő)
15:00 2. SZABADEDZÉS (élő)
👉 2018.04.28 - SZOMBAT Magyar idő szerint
12:00 3. SZABADEDZÉS (élő)
15:00 IDŐMÉRŐ (élő)
👉 2018.04.29. - VASÁRNAP Magyar idő szerint
14:10 VERSENY (élő)
 
👉 Ismétlés; M4 Sport
2018.április 30. - Hétfő
22.25- verseny

Interjú a szabadedzések után

2018.04.13. 21:20
Címkék: hírek

Image and video hosting by TinyPic

A Ferrari négyszeres világbajnoka vegyes érzésekkel vágott neki a hétvégének, hiszen az FP1-en hatodik, míg az FP2-n negyedik lett.
 
"Ausztráliában szenvedtem, majd Bahreinben már sokkal boldogabb voltam, de itt még nem tartunk ott, ahol szeretnék." - mondta Sebastian Vettel a Sky Sports F1-nak.
 
"Még keressük a megoldásokat. Ha bárkinek bármilyen okos javaslata lenne, akkor örömmel vesszük. Nehéz megtalálni a tökéletes beállítást, de ha sikerül, akkor szabadjára engedhetjük az autóban rejlő potenciált."
 
"Szerintem az autóban megvan a tempó, de biztosítanunk kell, hogy munkára bírjuk. A mai nap elég vegyes érzelmekkel teli volt, a délután folyamán egy kicsit boldogabb voltam, de remélhetőleg holnap már nagyon boldog leszek."
 
"Úgy vélem, ezen a pályán fontos jó érzéssel és beállítással menni, hiszen egy kör elég hosszú. Nehéz megtalálni a megfelelő hőmérsékleti tartományt az abroncsokkal, de úgy tűnik, közel állunk, és mindenképp fejlődhetünk. Meglátjuk, hogy alakul."
 
Elejére | Újabbak | Régebbiek | Végére |
 
Fordító


A fordító nem tökéletes !

 

 
facebook

 
Sebastian Vettel

Image and video hosting by TinyPic

Sebastian Vettel, autóversenyző és Négyszeres világbajnok a Forma-1 királykategóriában.  1987. július 3. -ban született. (30 éves) Heppenheim-ben, Németországban. Pályafutását 2006-ban a BMW Saubernél kezdte. Jelenleg a Scuderia Ferrari olasz csapat tagja. Sebastian autóversenyzés mellett boldog családapa, két gyermekének a neve: Emily és Matilda.

+News+Sebastian Vettel+Gallery+Blog+Extra+Live+On

 

+Hivatalos Oldal
+Facebook
+Instagram
+Twitter
+Tumblr

 
twitter
 
Archívum
 

 

lap tetejére

© 2013-2017 VETTEL.GPORTAL.HU - JB17
MAGYARORSZÁG LEGFORGALMASSABB SEBASTIAN VETTEL RAJONGÓI OLDALA

Image and video hosting by TinyPic

Vagyok, aki vagyok. Nem próbálok meg más lenni, mint  aki vagyok.  Néhány embernek talán tetszik, másoknak lehet, hogy nem. De ez az élet. - Sebastian Vettel
Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPic


Gyere és csatlakozz a -Karstjäger- magyar airsoft csapatába!    *****    Szoba gyerekkel kiadó film meg tekinthetõ gportálon klikk ide!    *****    Simonyi ingatlan Debrecen Eladó luxus lakások, házak, telkek, üzletek, lakóparki ingatlanok. Simonyi ingatlan Debrecen    *****    Ajándékozz Horoszkópot! Lepd meg szeretteidet egy Személyre szóló asztrológiai elemzéssel és 1 éves elõrejelzéssel.    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek bele kell néznie, ehhez adok én,sok segítséget. Fordulj hozzám bizalommal!    *****    Az asztrológia sok segítséget ad az élet minden területén, de képzett, tapasztalt asztrológus kell hozzá, keress meg!    *****    Születési horoszkóp,3 év elõrejelzés,párkapcsolati elemzés,konzultáció.Tájékoztatás az oldalon! látogass,meg!!!    *****    | WATTPAD | Egy neves gimnázium, egy gazdag, arrogáns srác és egy ösztöndíjas lány nem mindennapi szerelme | WATTPAD |    *****    Bérkalkulátor    *****    Infrashape Horizontal fitness stúdió Debrecen    *****    Infrashape Horizontal fitness stúdió Debrecen    *****    too young and innocent | an aegyo queen | twice | neo culture technology    *****    LÉGY A MAGAD ASZTROLÓGUSA! Regisztrálj oldalamra és én segítelek elsajátítani az asztrológia tudományát!    *****    Tanuld nálam az asztrológiát teljesen ingyen, vagy kérj részletes asztrológiai elemzést „BECSÜLET KASSZÁS” alapon!    *****    Új lovas szerepjáték! * Új lovas szerepjáték! * Lépj be a lovak csodálatos világába! Nevelj te is nálunk!    *****    Születési horoszkóp,3 év elõrejelzés,párkapcsolati elemzés ingyenes konzultáció,tájékoztatás az oldalon! kattints ide!!!    *****    Bûbájos Boszorkák - Charmed - Hírek - Extrák - Érdekességek - Charmed - Bûbájos boszorkák - Sok - sok infó - Charmed -    *****    Pénzkeresés az Interneten! Csak is kipróbáld, tesztelt módszerekkel, melyek tényleg fizetnek!    *****    Légy te is Farmasi tanácsadó! Kötetlen munka, befektetés nékül, minõségi termékek, jó kereseti lehetõség!    *****    Sztárok/Bulvár: Tudj meg friss pletykákat, híreket. Katt!