SEBASTIAN VETTEL HUNGARY >> WE RACE TO WIN !  Minden, ami Sebastian Vettel!!
Következő Nagydíj

      2017. április 09.;    KÍNAI NAGYDÍJ

 
Sebastian Vettel

Sebastian Vettel egy olyan jelenség, amelyet még nem látott a Forma 1 több évtizedes világa. Erről a számok is tanúskodnak. Sebastian Vettel volt a legfiatalabb versenyző, aki valaha Forma 1-es edzéseken vett részt. Ő volt a legfiatalabb pilóta, aki valaha világbajnoki pontot szerzett. A legfiatalabb, aki valaha egy verseny élén állt. A legfiatalabb, aki pole pozícióból indulhatott. A legfiatalabb, aki futamgyőzelmet ünnepelhetett. És természetesen a legfiatalabb, világbajnok. Majd a legfiatalabb, versenyző, aki megvédte a címét. Egy olyan sportágban, ahol minden a sebesség körül forog, ez hatalmas teljesítmény.

 
Seb

Image and video hosting by TinyPic

 
HÍRFOLYAM

Az oldalon elérhető a hírlevél funkció! Ha Te sem szeretnél lemaradni a Forma-1 következő futamairól, akkor iratkozz fel az oldal hírlevelére, ahol értesítést kaphatsz arról, hogy mikor kezdődik a következő Nagydíj hétvége!

Image and video hosting by TinyPic
Íratkozz fel hírlevelünkre, ha minden versenyhétvége előtt szeretnél értesítést kapni!
 Mi előre szóltunk!

Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPic

FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE, NEM AKAROK LEMARADNI!

 
Partnerek

Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPic
[Szabályzat] - [Lekerültél?] - BETELT!!

 
Információ

Üdvözöllek a Vettel.gportal.hu-n, ami Magyarország egyik legforgalmasabb és leginformáltabb Sebastian Vettel-ről szóló oldalán. Érdemes naponta többször ellátogatni, mert mindig rengeteg friss várja a rajongókat, látogatókat! Videók, képgaléria, extrák, rengeteg friss hírek, különböző menüpontok! Ahová ki van írva, hogy saját fordítás, az úgy is van, ezért kérlek ne tüntesd fel az oldaladon forrás nélkül. Amit nem saját magam fordítok le, annak a forrása megtalálható a dátumozás lábjegyzetében.

Téma: Sebastian Vettel, Forma 1
Szerkesztő: Melanie
Az oldal tanácsadója: Nuti
Design: Melanie
Nyitás: 2013. július 3.
Nyelv: Magyar
Az eddig legforgalmasabb nap: 5624
Ajánlott böngésző: Google Chrome, Mozilla
Forrás: M4Sport,Gp-Live
E-mail: vettelmagyarorszag@gmail.com  
Online     ;  live

 

Hírek    Minidrivers      Képek        Nagydíj      Videó     Teszt    Egyéb  Összefoglaló

 

lap tetejére

Hírek Sebastianról ( news )

Todt: Vettel módszere Michaelére emlékeztet

2017.03.29. 18:25
Címkék: hírek
Jean Todt egykori versenyzőjével, Michael Schumacherrel állította párhuzamba Sebastian Vettelt – Norbert Haug szerint pedig ha így folytatja, nem lesz kérdés, hol folytatja…
 
Tíz éve annak, hogy a Ferrari utoljára egyéni világbajnoki címet nyert. 2007-ben Kimi Räikkönennel úgy értek föl a csúcsra, hogy az istállót akkor még Jean Todt vezette. Az a siker amolyan utórezgése volt a híres Michael Schumacher-korszaknak. Most, hogy Sebastian Vettel elsőre le tudta győzni a Mercedeseket Ausztráliában, a tifosi máris reménykedni kezdett: talán egy újabb sikeres éra kezdődhet el 2017-ben.
 
Todt elárulta, lát párhuzamot Vettel és a vörösben öt világbajnoki címet nyerő Schumacher között. „Vettel módszere nagyon emlékeztet engem a Michael Schumacherrel töltött időkre. Mindkettejüket ugyanolyan győzelmi éhség jellemzi, amely akkora, hogy azzal az egész csapatot meg tudják mozgatni” – állapította meg az Auto Bildnek.
 
A Ferrari-szerelők, valamint Maurizio Arrivabene díjátadón látott örömkönnyei, felszabadult éneklése valóban azt mutatta, a 2016 sikertelensége által megtépázott gárda újra igazi csapat kezd lenni. És ez nem csak az eredmények tekintetében lehet jó hír a jövő szempontjából.
 
Vettel kapcsán tavalyi második félévben érzett frusztráltsága miatt elkezdték pedzegetni, talán nem is lesz olyan hosszú a ferraris időszaka, mint azt első évében gondolhattuk, s talán egy újabb sikertelen év után elgondolkodik azon a 2018-ra megnyíló Mercedes-lehetőségen.
 
Norbert Haug, a csillagosok korábbi sportigazgatója úgy véli, ha Vettel úgy folytatja az idényt, ahogyan elkezdte, nem lezárul egy fejezet, hanem egy új veszi kezdetét az ő és a vörösök életében. „Ha azt látja, hogy világbajnok lehet a Ferrarival, kényelmes helyzetben lesz. Ha nem, akkor a csapatnak el kell fogadnia, hogy más lehetőséget is számításba vesz. A legbiztosabb út a maradása felé, ha a Ferrari továbbra is olyan jó autót biztosít számára, mint Ausztráliában” – jelentette ki.
 
Todt szerint akárhogy is alakul az év, a Scuderia sikeressége kell a Forma–1-nek. „Vettel győzelme fontos volt a Forma–1 számára, mivel a Mercedesnek végre ellenfele akadt” – állapította meg.
 

Marko: Segítettünk Sebnek megnyerni a futamot

2017.03.28. 18:05
Címkék: hírek
Max Verstappen sokat tett Sebastian Vettel hétvégi sikeréért, Lewis Hamiltonnak viszont nem szándékosan tettek keresztbe, állítja Helmut Marko.
 
A holland versenyző csak az 5. helyen ért célba, ám így is az Ausztrál Nagydíj egyik meghatározó szereplője lett. Miután első etapját az ultralágyon hosszabbra nyújtották, mint a Mercedes, körökön keresztül feltartotta a boxból éppen mögé visszatérő Lewis Hamiltont, és ezzel Sebastian Vettel hátvédjévé vált.
 
Helmut Marko tanácsadó szerint csak véletlenül. „Mi futottuk a saját versenyünket, és még gyorsak voltunk” – utasította el az Auto Motor und Sport feltételezését, hogy szándékosan maradtak kinn a Mercedes bosszantása céljából. „Wolff úrnak taktikailag jobban meg kéne terveznie, hova küldi vissza az autóját. Vettel pedig köszönetet mondhat nekünk. Segítettünk neki megnyerni ezt a versenyt.”
 
Verstappen az utolsó körökben Kimi Räikkönenre is felzárkózott a szuperlágy gumikon, ám megelőzni már nem tudta őt. Nemcsak azért, mert amikor 2 másodperces közelségbe ért, a Red Bullja sok leszorítóerőt vesztett. Fékproblémájáról a kanyarok előtt kerekéből fölszálló fekete füst adott jelet. „Bizonyos szenzorjelzéseket kaptunk arról, mennyi maradt még a fékekből. Nem akartunk kockáztatni, ezért azt mondtuk Maxnak, hagyja a támadási kísérletet. Nem volt könnyű megértetni ezt vele” – árulta el az osztrák, hozzátéve: „Hisszük, hogy Maxnak sikerült volna az előzés, de sajnos biztonsági okok miatt lefújtuk.”
 
A Red Bull Ausztráliában nem mutatott olyan jó formát, mint amilyet előzetesen vártak tőle. Karosszériájukkal is vannak gondok: az RB13-as túlságosan érzékeny a körülmények változására, így sokat bajlódnak a beállításokkal. Marko ennek ellenére a versenyen látott biztató jeleket. „A versenytempónk jó volt, Verstappen felzárkózott Räikkönenre. Sokkal közelebb voltunk, mint az időmérőn. Akkor a Q2-ben és a Q3-ban mi nem tekerhettük fel a motort, mint a Mercedes és a Ferrari. Ez máris öttized hátrányt jelent. Ezenkívül még nincs meg az autónk ideális beállítása – a versenyen sem. Láthattuk, Verstappen nem egyszer keresztbe is állt.”
 
A szakember szerint a verseny pozitívuma, hogy a gumikopást sikeresen kordában tartották – ez a teszteken még nem ment olyan jól. „Egy fokkal lágyabb gumin voltunk, mint a Mercedes és a Ferrari, és nem volt gond a célig eljutni a szuperlágyon. A benzinnel és a motorral sem volt probléma, végig támadhattunk.”
 
Úgy tudni, az ERS-gondokkal küzdő Renault csak Kanadában veti majd be első újításait, a Red Bull viszont Marko ígérete szerint már hamarabb megoldja a karosszériával kapcsolatos nehézségeket. „A karosszériánkkal három verseny után ott leszünk a Mercedes és a Ferrari szintjén. A motorral viszont hosszabb időre lesz szükség” – jósolta.
 

2015 után elbotlott a ferrari, sikerül tovább lépni?

2017.03.28. 18:01
Címkék: hírek
A kapott kritikák, a nagy elvárások és az elmúlt időszak kemény munkája miatt is óriási elégtételt jelent az ausztráliai győzelem a Ferrari számára. De képesek lesznek-e bajnokesélyessé válni?
 
Összesen 553 nap telt el azóta, hogy Ferrari-versenyző állt a dobogó tetején. Utoljára szintén Sebastian Vettel ünnepelt, 2015-ben Szingapúrban. A Ferrari akkor még ünnepelt csapat volt, a remény csapata, amely megtörheti a Mercedes dominanciáját. 2014-hez képest nem várt mértékű előrelépést tettek, időnként alaposan megnehezítették a Mercedes dolgát, három versenyt is nyertek, s úgy tűnt, a teljes megújulással olyan útra léptek, amely 2016-ban a bajnoki cím felé viszi majd őket.
 
Jól tudjuk, mi történt azóta... Nyeretlen szezonjuk után 2017-nek úgy vágtak neki, hogy szinte teljesen elzárkóztak a külvilágtól, a közvélemény pedig előre leírta esélyeiket, mondván, Maranello a folyamatos ígérgetés földje, a James Allisont elvesztő csapatból hosszú évek óta hiányzik az ötletesség, az átütő erő, és nem képesek olyan szinten fejleszteni, mint a tavaly a Mercedes első számú kihívójává előlépő a Red Bull.
 
Már csak emiatt is jelentett igazi csattanót Sebastian Vettel idénynyitón aratott győzelme. A csapat  fellélegezhetett. „Jó versenyünk volt, és ez hatalmas megkönnyebbülést jelent. Az utóbbi hónapok nem voltak könnyűek. De csak magunkkal foglalkoztunk, végeztük a dolgunkat. Próbáltuk összerakni az autót, minden apró részletre odafigyelni” – magyarázta Vettel a futam után.
 
Azt is kiemelte: „Kívülről nehéz megítélni, mennyire nehéz hónapok voltak ezek.”
 
Hogy ezt szemléltesse, kiemelte, szerelőik Melbourne-ben is a határokat feszegették a munkával. „Volt, hogy a fiúk nem sokat aludtak. Emellett most ott volt még az időeltolódás. Három-négy órákat aludtak csak éjszakánként. És ha ezt heti rendszerességgel csinálod, az bizony kimerít. Emiatt is örülök, hogy én vezethetem az autót: így többet alhatok… De szerintem az mindenki számára egyértelmű, mekkora teher került le most rólunk.”
 
Persze azért Vettelt sem kellett félteni. Az olasz televízió megmutatta, szombaton még késő este is ott volt szerelőivel a garázsban, egyeztetett mérnökével, tudni akart mindenről. Elhivatottságnak tehát ő sincs híján.
 
És hogy mennyire fölszabadító volt a vasárnapi eredmény, azt Maurizio Arrivabene csapatfőnök díjátadón elmorzsolt könnycseppjei is jelezték. Jock Clear vezető mérnök a csapattagok érzéseiről is beszélt. „Az előző év igencsak fájt. Azt is olvastuk, miket írtak rólunk. Tudjuk, hogy magasak az elvárások, de a valóság az, hogy a Mercedest nagyon nehéz legyőzni. Tudtuk, hogy most is nehéz lesz, ennek ellenére nyerni tudtunk. Ez klassz érzés, amit most napokig élvezni fogunk” – nyilatkozta.
 
A nagy kérdés most az, hogyan tovább. Vajon a Ferrari a folytatásban is képes lesz felülmúlni a Mercedest, vagy Ausztrália a németek egyszeri megingása volt, mint amit az utolsó Ferrari-győzelem idején, 2015-ben Szingapúrban láttunk?
 
A mostani Vettel-siker és a jól alakult téli tesztek nemcsak megkönnyebbülést jelentenek a Ferrari számára, de egyben még nagyobb terhet is: ahogy 2015-ben, úgy most is fokozatosan egyre többet fognak várni tőlük.
 
Maurizio Arrivabene szerint csak egy módja van annak, hogy ezúttal ne okozzanak csalódást. „Ez még csak a bajnokság első versenye volt, van még tizenkilenc, melyeken meg kell őriznünk az összeszedettségünket. Nem szabad hagynunk, hogy bármi elvonja a figyelmünket. Mostantól csakis a következő futamon járhat az agyunk” – intette visszafogottságra csapatát, mely szerinte újra kiválóan működik.  „Amikor bemutattuk az SF70H-t, azt mondtuk, ez a mi Ferrarink. Ez arra utal, milyen keményen dolgoztak rajta az embereink az elmúlt hónapokban Maranellóban és a pályán. Ahogy Sebastian, úgy az egész csapat nagyszerű munkát végzett. Az autónk jól működött, kiegyensúlyozott, következetes a gumikkal is, emiatt agresszív taktikát követhettünk.”
 
A szakértők mindenesetre látnak esélyt arra, hogy a Scuderia a szezon egészét tekintve is állja a versenyt a Mercedesszel. Paul di Resta szerint az olaszoknak van egy nagy előnyük: „A Mercedest a hibridérában eddig senki sem késztette a határok feszegetésére, és most a Ferrari ennek az előnyét használta ki. Sebastian és Lewis testbeszéde azt sugallja, tudják, hogy ki kell maradniuk a bajból, mert a végén ők lesznek az a két fickó, akik megküzdenek a végső sikerért” – vélekedett.
 
Martin Brundle szerint ez még nem ennyire egyértelmű. „A barcelonai teszteken és itt is láthattuk a tempójukat, a gumikezelésüket, a jó formájukat, a megbízhatóságukat. Úgy vélem, ez egy egész szezonon át tartó harc lesz. Már megkaptuk a választ erre a kérdésre. Csak arra nem, képesek lesznek-e megnyerni a versenyek többségét.”
 
Mert a következő lépést még mindig, Szingapúr után másfél évvel is ez jelenti Vettelék számára.
 

Hogy kerültek nézők a pályára a tiszteletkörben?

2017.03.27. 20:04
Címkék: hírek
Image and video hosting by TinyPic
 
A látvány régi időket idézte, és Sebastian Vettelt is alaposan meglepte – de miért rohanhattak be a pályára a szurkolók Ausztráliában?
 
Azok az idők már rég elmúltak, amikor Nigel Mansell győzelme után kénytelen megállni a hazai pályáján, mert egy métert sem tud továbbhaladni az azt ellepő, eksztázisban lévő brit közönségtől. Az FIA ma már tiltja az ilyesmit, ám Sebastian Vettel melbourne-i győzelme után mégis átélhetett valami hasonlót.
 
A vasárnapi futam leintése után már a tiszteletkör vége előtt nézők özönlöttek a pályára az Albert Parkban, és a mezőny a lelkesen integető emberek között lavírozva tért vissza a boxutcába. „Ez őrület volt, de pozitív értelemben! Mindenütt nézők voltak Ferrari-zászlókkal. Egyszerűen hihetetlen volt” – nyilatkozta Vettel, aki nem aggódott, inkább örült a váratlan élménynek.
 
De hogy történhetett meg mindez? Az FIA reakciójából hamar kiderült, nem a Liberty Media egy újabb újításáról volt szó… „A nézőket normál esetben akkor engedjük be a pályára, ha az ellenőrző autónk a mezőny végén befejezi a levezető kört. Ezúttal a tizenötös kanyarnál viszont valamilyen oknál fogva már az előtt kinyitották a kapukat, hogy az autónk elhagyta volna azt a szakaszt. Egyes Ferrari-szurkolók pedig euforikus állapotban voltak. Szerencsére nem lett belőle veszélyes helyzet. De még meg fogjuk vizsgálni a történteket” – nyilatkozta Charlie Whiting versenyigazgató.
 
Az ausztrál szervezők is így fognak tenni – nincs kizárva, hogy a mulasztásnak lesznek következményei. „Aggódom, mivel nagyon-nagyon szigorú szabályaink vannak a huszonegy versenyre, ami eddig tökéletesen működött, de most valami hiba történt” – nyilatkozta a főszervező, Andrew Westacott. „Még nem tudjuk, mi történt, de tart a vizsgálat, a szervezők és a versenyirányítás szempontjából is megnézzük, mi történt. Nem gondolnám, hogy a nézők rossz szándéka állt volna a háttérben.”
 
Westacott és az FIA is arra gyanakszik, hogy a jelzőrendszereknél és azok használatánál keresendő a hiba. „Talán abban hibáztak, ahogy a jelet adták arról, mikor lehet belépni a pályára. De még vizsgálódunk. Nem akarok találgatni a következményekről, amíg nincsenek tények. Rendelkezésünkre állnak az ipari kamerák, a rádiós felvételek és még sok minden. Annak viszont örülök, hogy az alkalmazottaink mindent megtettek, hogy megfékezzék az embereket, amíg az utolsó autó is visszatér.”
 

Hamilton, Vettel – a legjobb a legjobb ellen!

2017.03.27. 19:51
Címkék: hírek
Image and video hosting by TinyPic
 
Kölcsönös tisztelet és felfokozott várakozás jellemzi Lewis Hamiltont és Sebastian Vettelt kettejük bontakozó párharca kapcsán. De a brit azért Nico Rosberg irányába is ellőtt egy-két nyilat…
 
Az Ausztrál Nagydíj előtt azon elmélkedtünk, vajon 2017-ben megvalósul-e az a párharc, amely valójában már közel egy évtizede tart Lewis Hamilton és Sebastian Vettel között, ám eddig igazán mégsem bontakozhatott ki. A két versenyző a statisztika terén bemutatkozásuk óta verseng egymással, az eredményeik szempontjából pedig ők számítanak a jelen Forma–1-ének két legsikeresebb tagjának. Csak épp a pályán nem csaptak össze egymással túl gyakran.
 
A hétvégi Ausztrál Nagydíj a kettejük csatájáról szólt, így egyelőre a bajnokságban is ők állnak az első két helyen. De vajon válhat-e ebből az egész szezonon átívelő kettős küzdelem?
 
A versenyt követően másokat is foglalkoztatta ez a kérdés, így már az FIA hivatalos sajtótájékoztatóján, majd a későbbi interjúk során is erről faggatták a két bajnokot.
 
„Minden tiszteletem Lewisé” – nyilatkozta Vettel, amikor kettejük meglepően kevés pályán megvívott csatájáról kérdezték. „Hihetetlen volt a debütálása itt tíz évvel ezelőtt. Még ma is emlékszem a külső íves előzésére, amikor a többiek bolondnak néztek ki mellette. Azóta, a legelső nap óta bizonyítja, milyen gyors, tehetséges versenyző, aki keményen is dolgozik. Csak idő kérdése volt, hogy mikor lesz világbajnok, én meg megpróbáltam megakadályozni ebben Brazíliában a Toro Rossómmal…” – utalt az esős 2008-as interlagosi bajnoki fináléban a brit ellen bemutatott előzésére, mely az emlékezetes Timo Glock-jelenet nélkül Hamilton bajnoki címébe került volna.
 
„Nagyon tisztelem tehát Lewist, bizonyította, hogy ő a leggyorsabb versenyzők egyike a rajtrácson, és természetesen szeretnék szoros csatát vívni vele. Most úgy tűnik, egyformán jó autónk van. Remélem, így marad, aztán majd elválik. Az biztos, hogy élvezet a győzelmekért harcolni, és élvezet a legjobbakkal harcolni.”
 
A mellette helyet foglaló Hamilton hasonló szép szavakkal beszélt riválisáról. „Ezt csak megerősíthetem. Hihetetlenül tisztelem Sebastiant, és amit eddig elért pályafutása során. Kiváltság egy korszakban versenyezni vele, és végre eljöhet az az idő, amikor valóban megküzdhetünk egymással. Remélem, hogy szorosabb csatákat vívhatunk, mint most, de még mindig azt mondom, egyforma a tempónk, és nagyon-nagyon kemény menet lesz az idei. Fizikálisan és mentálisan is kimerítő lesz. De ahogy Sebastian is mondta, a Forma–1 arról szól, hogy a legjobbak ellen versenyzel, és ez sarkall arra, hogy még keményebben dolgozz, még magasabb szintre lépj. Már alig várom!”
 
A háromszoros világbajnok emellett a sorok között az eddigi nagy riválisának, Nico Rosbergnek is elrejtett egy üzenetet. „Határozottan élvezetesebb, amikor egy másik csapat versenyzője ellen harcolsz. Mindenki tudja, mennyire jó Seb. Ez csak még érdekesebbé teszi a küzdelmünket” – nyilatkozta, arra is utalva, hogy eddig nem feltétlenül a legjobb ellen küzdött…
 
Egy arra irányuló újságírói kérdésre, jobb versenyzőnek tartja-e Vettelt Rosbergnél, igennel felelt. „Idén a legjobbak harcolnak a legjobbak ellen az élen. Klassz lenne, ha még Fernando is itt lehetne, e erre úgy tűnik, nincs esély. Sebastian a négy bajnoki címével még évekig meghatározó személyisége lesz a Forma–1-nek. Örülök, hogy ellene és a Ferrari ellen harcolhatok. Igazi élversenyző, és ez nagyszerű.”
 
A Mercedes versenyzője egyúttal azt is jelezte, motivációs gondjai biztosan nem lesznek – noha a szezon előtt még arról találgatott a sajtó, vajon nem hat-e rosszul rá Rosberg visszavonulása és a visszavágás lehetőségének hiánya. „Jobban meg akarom nyerni a bajnokságot, mint bármikor! Már a múlt évben is azt gondoltam, ennél jobban nem akarhatom a sikert, de most kétszer annyira akarom! Fitt vagyok, készen állok. Hiszem, hogy nyerhetek.”
 
A hírek szerint olyannyira elszánt, hogy bulik és lazítás helyett ezúttal egyből hazarepült, hogy Monacóban folytassa az edzést.
 

interjú Sebastian Vettellel

2017.03.27. 19:51
Címkék: hírek
Image and video hosting by TinyPic
 
Felszabadultság, könnyes szemek és egy új szerelem kezdete – a Formula1.com interjúja az ausztráliai érzelmi hullámvasútról Sebastian Vettellel!
 
A maihoz hasonló napon nagy lehet a szerelem az új autóddal, Ginával…
 
Sebastian Vettel: Elsőre fantasztikus volt a hölgy! Remélem, ez csak a kezdete egy hosszú szerelmi viszonynak! (nevet) Kivételes nap volt, főleg a nehéz 2016-os szezon és a kemény tél után, mely során a szívünket-lelkünket beleadtunk ebbe az autóba. A hosszú éjszakák és a kemény munka végre meghozta a gyümölcsét.
 
Mennyire volt fontos, hogy a megfelelő időben álltál ki?
 
Vettel: Természetesen kulcsfontosságú volt. A rajt után rájöttünk, hogy ez nem lesz sétagalopp, de összességében jó volt a tempónk, ami reményt adott. Nyomás alá helyeztem Lewist. Ő állt ki előbb, amivel vállalta a kockázatát annak, hogy forgalomba tér vissza. Így is lett. Ez a kezünkre játszott, de ennél is fontosabb, hogy jó volt a tempónk, a gumik pedig bírták. Ezért sikerült az élen maradnom.
 
Miről egyeztettetek, miután Lewis olyan korán kiállt? Újragondoltátok a taktikát?
 
Vettel: Azonnal úgy döntöttünk, kint maradunk. Az elsődleges taktikánk az volt, hogy nyomást gyakorlunk Lewisra és elsőként állunk ki. De láttuk, hogy túl messze vagyunk, ezért esélyünk sincs az elévágásra. Aztán ő lépett a kiállással, és mivel a Valtterivel szembeni előnyünk elég nagy volt, úgy döntöttünk, kint maradunk. Aztán a kiállásomkor elkaptam.
 
De nemcsak a kiállás számított, el is húztál előle. Mennyire lepett ez meg?
 
Vettel: Szuper érzés volt! Tudtam, hogy próbál majd nyomást gyakorolni rám a futam vége felé, ezért felkészültem az ellentámadásra. De végül mégsem támadott. Azt mondta, nem boldogult jól a keményebb gumival – mi igen! Ez volt a kulcsa annak, hogy irányítani tudtuk a versenyt.
 
A Ferrari vállalt némi kockázatot a 2017-es autója tervezésével. Mennyire kifizetődő ez?
 
Vettel: Mindig próbálod a lehető legjobb autót összerakni, van, hogy sikerül, van, hogy nem. Ezúttal úgy tűnik, ment. Fontos volt a csapat számára, hogy lendületbe jöjjön, hogy új ötletekkel álljon elő. Az elmúlt években a Mercedes volt a mérce – meglátjuk, idén hogy alakul.
 
Elsőre úgy tűnt, sikerül lerajtolnod Lewist, aztán mégis elhúzott. Mi történt?
 
Vettel: Talán túl agresszív voltam, túl sokat akartam. Lewis remekül rajtolt, és hirtelen azzal kellett foglalkoznom, hogy Valtteri nehogy megelőzzön. Szerencsém volt, hogy nem rajtolt túl jól, mert ezekkel a széles autókkal még nem tapasztaltuk meg, milyen pozícióért harcolni.
 
Mennyire élvezted az utolsó kört? Már elég rég voltál ilyen helyzetben…
 
Vettel: Nagyon élveztem! Kicsit visszavehettem a tempóból, a különbség nem változott, mivel Lewis is lassított. Emiatt nézelődhettem balra és jobbra, és láthattam a szurkolókat, a sok zászlót. De a legszebb zászló a kockás zászló volt!
 
Azt mondod, te nyertél, vagy inkább azt, hogy a Mercedes veszített a taktikája és a forgalom miatt?
 
Vettel: Mindkettő. De azt mondanám, keményen megdolgoztunk ma a szerencsénkért.
 
Várhatunk tőletek egy kettős viadalt Lewisszal ebben a szezonban?
 
Vettel: Nagyon jó lenne! De még mindig úgy vélem, hogy a Mercedes van elöl – ők voltak az elmúlt években is. Nekünk szuperül indult a szezonunk, ennél jobbat nem is kérhettünk volna.
 
Milyen érzés volt a dobogóról lenézni a srácokra? Sokuknak könnyek szöktek a szemébe.
 
Vettel: Ez csak egy pillanatkép volt arról, milyen intenzív hónapokon vagyunk túl. Hatalmas kő esett le a szívünkről ma. Mostantól csak a magunk dolgával kell törődnünk, és nem hagyhatjuk, hogy bármi is megzavarjon minket.
 

Vettel: Göröngyös utunk volt tavaly

2017.03.26. 19:25
Címkék: hírek

Image and video hosting by TinyPic

Jót tettek a tavalyi megpróbáltatások a Ferrarinak Sebastian Vettel szerint. Bajnoki esélyeikről hallani sem akar, azt viszont taglalta, miért olyan meghatározó ez a siker a Scuderia számára.
 
„Általában nem vagyok nagy pezsgőrajongó, de a dobogón valahogy mindig ízlik. Nem tudom, miért… Remélem, még maradt belőle, bár nem nagyon hiszem. Majd úgyis találok másik üvegeket” – nyilatkozta Sebastian Vettel széles mosollyal az Ausztrál Nagydíj díjátadója és hivatalos sajtótájékoztatója után.
 
Volt is oka ünnepelni. Melbourne-ben másodszor győzött pályafutása során, a Ferrari versenyzőjeként pedig ez volt a negyedik elsősége. És többet várt rá, mint tervezte.
 
2015-ben Szingapúrban szezonbéli harmadik győzelmét aratta, s akkor még úgy tűnt, 2016 lehet az igazán nagy év számára és csapata számára. Nyeretlenül zárták. Most viszont már garantáltan nem fogják, mi több, a Scuderia 2012, Vettel pedig 2013 óta először áll a bajnoki tabella élén. És ha úgy folytatják, ahogyan elkezdték…
 
„Ez még korai következtetés” – hárította a bajnoki esélyeiket firtató kérdést a négyszeres világbajnok. „Ez szerintem most egyáltalán nem számít. Csak az a fontos, hogy nagyszerű versenyünk volt!”
 
Vettel számára az sem jelent sokat, hogy a Ferrari utoljára 2007-ben nyert szezonnyitót Ausztráliában, Kimi Räikkön és a csapat mindmáig utolsó bajnoki évében. „Ez most engem őszintén szólva nem érdekel. Szerencsés voltam eddig a karrieremmel, voltak jó versenyeim, jó éveim, de az első futamon még semmiképp sem szabad ilyesmiről beszélni. Lépésről lépésre kell haladni. Jó tudni, hogy van egy remek autónk, de ez még csak a kezdet.”
 
A futamgyőztes szerint a mostani sikernek nem a bajnokság, hanem a csapat élete szempontjából van nagy jelentősége. „Ha nem vagy tagja ennek a csapatnak, nehéz ezt megérteni, de az elmúlt hat hónap nagyon kemény volt számunkra” – utalt vissza a 2016-os sikertelenségre, a külvilágtól kapott kritikákra. „Ez egy nagy elégtétel, a méltó jutalom. De ez csak a jéghegy csúcsa. Az alapokat már rég lefektettük. Most élvezzük, amit elértünk, a csapaton belüli hangulat kiváló, és csak rajtunk áll, hogy megtartjuk-e ilyennek.”
 
Az eredmény mindannyiunk számára pozitív meglepetés. A menetrendünk egyszerű: nem nézünk balra, nem nézünk jobbra, nem nézünk előre, nem nézünk hátra. Csak arra figyelünk, amit az adott pillanatban csinálnunk kell. Az előző tizenkét hónapban sok föl és le, balra és jobbra volt, de az utóbbi pár hónapban lehiggadtunk, és megpróbáltunk csak a munkánkra figyelni.”
 
„Nagy átalakulás volt, de mindenki szeret itt dolgozni, együtt a másikkal, és ez a kulcs. Nincs rövidített útvonal, el kell végezni a feladatodat, sok órát gondolkodni. A szenvedély itt és a gyárban is nagy mozgatóerő. Szerintem őrület, hogy ezek a fiúk mennyi munkaórát dolgoznak a boxutcában.  Ehhez szeretned kell, amit csinálsz.”
 
Az előző év megpróbáltatásai Vettel szerint kellettek is ahhoz, hogy ráleljenek a helyes ösvényre. „Elég göröngyös utunk volt tavaly, de az is jó volt. Végig kellett járnunk, hogy tanulhassunk, és most eljött a csúcs, versenyt nyertünk. De ez még nem a vége, csak a kezdet. Jó érzés, hogy valamit kaptunk cserébe.”
 
Vettel kiváló csapatember hírében áll, ám a múlt évben Maurizio Arrivabene és Sergio Marchionne többször is tudatosította benne, nem feladata, hogy vezesse a gárdát. A futamot követően megkérdezték tőle, mekkora szerepe volt abban, hogy így összerázódott a csapatuk. „Én nem irányítottam semmit, nem én vagyok a vezető, szóval erről másokat kell kérdezni” – hárított.
 
„Amikor két-három éve nekikezdtünk ennek, tudtuk, hogy sok munka vár ránk, mert a csapat mélyponton volt. Az első évben remek volt a hangulat, de szerintem az előző is jó év volt. Nem az eredmények szempontjából, hanem mert a csapat javult. Olykor jó, keresztülmenni a nehézségeken, és tanulni belőlük. Ez nem kellemes érzés, de fontos, hogy lásd, mi zajlik a háttérben. Az elmúlt hat hónapban a csapat nagyon higgadt volt. Elvégeztük a munkánkat, és ez most kezd kifizetődni.”
 
Hogy az út hová vezet, az viszont még nem látszik. Vettel hangsúlyozta, hiába állnak a tabella élén, ettől még továbbra is a Mercedes a favorit. „Ezek a fickók bizonyították az elmúlt években, hogy ők azok, akiket le kell győzni. Tudjuk, hogy kiváló motorjuk van, de az autójuk is kiváló volt az előző években, és nagyot léptek előre. Nekünk kell tehát fölzárkóznunk.”
 
Úgy tűnik, jó úton haladnak.
 

„Vettel lóg egy sörrel Verstappennek”

2017.03.26. 19:22
Címkék: hírek

Image and video hosting by TinyPic

Christian Horner reméli, a folytatásban nemcsak „ajándékozzák”, hanem megszerzik a futamgyőzelmeket.
 
Max Verstappen nemcsak azzal vált meghatározó szereplőjévé a melbourne-i versenynek, mert nem hagyta előzni Lewis Hamiltont. Miután megvívta a csatáját a boxból kijövő Sebastian Vettellel, besorolt a Ferrari mögé, s még további két körön keresztül tartotta maga mögött a Mercedest. A négyszeres világbajnok ez idő alatt némi egérutat nyert ellenfelével szemben, akinek aztán már esélye sem volt támadópozícióba kerülni.
 
„Sebastian lóg egy sörrel Maxnak” – jegyezte meg ennek kapcsán Christian Horner. „Max hozta őt olyan helyzetbe, amelyből végül meg tudta nyerni a versenyt. Ez természetesen jót tesz a sportágnak, hiszen más győztesünk van. De szeretnénk a lehető leghamarabb mi is részt venni a partin.”
 
Ettől egyelőre jóval messzebb vannak, mint a Ferrari, igaz, Horner és Verstappen is kiemelte a nap végén, hogy helyzetük távolról sem olyan reménytelen, mint az időmérő edzés alapján tűnt.
 
A holland versenyző utolsó etapja ad okot a bizakodásukra, a szuperlágy gumin ugyanis tartani tudta Kimi Räikkönen tempóját. „Egyáltalán nem vagyunk olyan messze a Mercedestől. A Ferrari nagyon meggyőző volt. Az övék volt a leggyorsabb autó, mi pedig harmadikok voltunk. Jó fél másodpercet kéne találnunk, hogy harcba szállhassunk velük. Max most nyomást gyakorolt Kimire, de Vettel és Hamilton tempójára nem lettünk volna képesek” – összegzett Horner.
 
Az RB13-assal egyelőre sok probléma van. Helmut Marko szombaton elismerte, túlságosan kicsi a „működési tartománya” ahhoz, hogy kiegyensúlyozottan teljesítsenek vele különböző pályákon, gumikon, körülmények között. Horner azonban továbbra is hiszi, hogy ha mindent rendbe tesznek, a két rivális kihívói lehetnek a bajnoki címért folyó harcban. „Másfajta koncepciót választottunk, mint a többiek. Szerintem még nagyon sok van benne. A mostani versenyből is megtanultunk sok mindent, a tervezőrészlegünk pedig most lázasan dolgozik.”
 
A Ferrari jól dolgozott a tél folyamán, de a szezon húsz futamból áll. Ezek az autók még gyerekcipőben járnak. A fejlesztés gyors lesz. Emiatt hiszem, hogy az év során még versenyképesek leszünk. De függ a helyzetünk a motorpartnerünktől is” – fogalmazott a brit.
 
A Renault egyelőre az MGU-K-val kapcsolatos gondokkal van elfoglalva, így egyelőre az is kérdés, bevetik-e Barcelonában az új erőforrásukat, vagy valóban Kanadáig halogatják azt.
 

Vettel: Ez nem lopott győzelem volt!

2017.03.26. 13:27
Címkék: hírek

Image and video hosting by TinyPic

Megérte Lewis Hamiltonra akaszkodni! Sebastian Vettel negyedik ferraris győzelmét követően versenye kulcspillanatairól beszélt.
 
Olyasmit láthattunk a 2017-es idénynyitón, amit az előző évben nem nagyon: komoly nyomás alá került a Mercedes-istálló. Bár már az előző szezonban és a korábbi években is volt pár futam, melyen nem volt meg a szokásos letaglózó tempófölényük, általában kényelmes helyzetből védekezték ki a támadásokat, hol időmérős extra lóerőikbe, hol pályán elfoglalt kedvezőbb pozíciójukba kapaszkodva.Melbourne-ben most viszont a Ferrarinak sikerült kizökkenteni őket komfortzónájukból – mégpedig autójuk kiváló tempójával.
 
Sebastian Vettel azt tervezte, már a rajtnál megzavarja őket, ám ez végül nem sikerült. Be kellett sorolnia Lewis Hamilton mögé, ám ahelyett, hogy a brit a megszokott módon fokozatosan elhúzott volna tőle, a német utánfutóként akaszkodott rá Mercedesére.
 
Kitartása meghozta a gyümölcsét: ellenfele elhasználta abroncsait, majd az elévágástól tartva a boxba hajtott. „Elég hamar rájöttünk, hogy nagyon jó a tempónk. Végig képes voltam követni Lewist. Aztán tíz-tizenkét kör után igen keményen kezdte nyomni, próbált ellépni. Sikerült is neki egy kicsit, én pedig nehezen tudtam tartani a lépést, de azért követtem” – mesélte Vettel.
 
„Tudtam, hogy ha bármi is történne az első kiállásnál, nekem közvetlenül ott kell lennem mögötte, nyomás alá kell helyeznem, vagy készen kell állnom arra, hogy hamarabb a boxba menjek, és megpróbáljam megelőzni őt a kiállással. Miután láttuk, hogy kiálltak előttünk, nem volt értelme követni őket, ezért kint maradtunk. A gumik még bírták, a tempónk rendben volt.”
 
Vettel ekkor még nem volt biztos benne, hogy az élre állva ki tud autózni akkora előnyt, amennyivel a kiállása után is az élre tud visszatérni. Ám Max Verstappen besegített neki. „Láttuk, hogy megvan a különbség, így be is mentünk a boxba. És bevált! Szoros volt, sok időt vesztettem a bevezető körömön, mert lekörözötteket értem utol, talán egy Williamst. Nagyjából egy másodpercet buktam miatta, ezért kicsit mérges is voltam. De ez is elég volt.”
 
Az első helyért aztán végül még a Red Bull-lal is kellett egyet csatáznia. „Max közvetlenül mögöttem volt, Lewis pedig utána. Az egyes kanyar csúszós volt, de sikerült jól kigyorsítanom, a hármas kanyarnál pedig levédtem a belső ívet. Tudtam, hogy Max próbálkozni fog, de sikerült magam mögött tartanom. Ez meghatározó pillanat volt a verseny szempontjából.”
 
Vettel ugyanakkor hangsúlyozta, ez nem egy Mercedestől ellopott győzelem volt. „Szerencsénk volt, hogy Lewis forgalomba került, de ez nem lopott siker volt. A gumikkal kiválóan boldogultunk, akár a végtelenségig is elmentem volna velük. Az autó igazán fantasztikus volt, és bár a rajtom nem sikerült jól, már az első körökben éreztem, hogy megvan a tempó. Ez a Ferrari már nem a tavalyi Ferrari. Minden okunk megvan ünnepelni! Ugyanakkor két lában a földön kell járnunk, a következő feladatot Kína jelenti majd” – tekintett előre.
 

Marchionne: Csak idő kérdése volt!

2017.03.26. 11:12
Címkék: hírek

Image and video hosting by TinyPic

Közleményt adott ki a Ferrari elnöke, Sergio Marchionne csapata másfél év óta első győzelme után.
 
A német himnuszt sokszor hallottuk az előző évben is, ám az utoljára a 2015-ös a Szingapúri Nagydíj fordult elő, hogy utána közvetlenül az olaszok nemzeti dala csendült fel. A nyeretlenül zárt 2016-os szezon megviselte a Ferrarit és szurkolóikat is, ám Sebastian Vettel vasárnapi melbourne-i sikere után már nem a kesergésé és a kritikáké a főszerep.
 
A mögöttünk hagyott időszakban Sergio Marchionne, a Ferrari kőkemény elnöke is kapott hideget, meleget – most közleményben gratulált csapatának, s igyekezett máris fékezni egy kicsit a lelkesedést.
 
„Csak idő kérdése volt.  Együtt örülök a csapattal és a tifosival, akik mellettünk álltak egész idő alatt. Majdnem egy és fél éve vártuk ezt a győzelmet. Újra hallani az olasz himnuszt, nagyon megindító” – írta az olasz.
 
„Sebastian nagyszerűen versenyzett, és biztos vagyok benne, hogy Kimi is hamarosan előreverekszi magát a csapattársa mellé. Természetesen ez a győzelem az egész csapaté, azoké, akik a pályán voltak, és akik Maranellóban. Csak a csapatmunkával érhetjük el a fő céljainkat.”
 
„Fontos azonban emlékezni arra is, hogy ez még nem a célállomás, csupán az első lépés egy hosszú úton. Mindannyiunknak összeszedettnek kell maradni, és minden egyes nappal javulni” – intett óvatosságra Marchionne, aki külön gratulált az istálló tesztversenyzőjének, Antonio Giovinazzinak is, aki első F1-es versenyén a 12. helyen ért célba a Sauberrel.
 

Seb nyilatkozata a dobogón

2017.03.26. 09:12
Címkék: hírek

Image and video hosting by TinyPic

Sebastian Vettel (Ferrari) – 1. hely

„Köszönöm mindenkinek! Fantasztikus verseny volt; őrületes, persze pozitív értelemben. Amikor jöttem vissza a boxba az emberek már a pályán rohangáltak. A csapatnak nagyon kellett már ez, nem sokat aludtunk itt a helyszínen és Maranellóban sem. Szükségünk volt már erre. Az autó jól viselkedett, élvezetes volt vezetni. Csodás nap volt, köszönöm szépen! A bajnoki cím még nagyon messze van, viszont most boldog vagyok. A rajttal nem voltam elégedett, mert kicsit elidegeskedtem és kipörögtek a kerekek. Lewis jobb volt, de később próbáltuk nyomás alá helyezni. Szerencsénk volt, hogy a forgalomba ért vissza, de nagyon jól dolgoztunk. Az autók is jobbak, keményebben lehet nyomni. Tavaly hamar elkoptak a gumik, persze most is kopnak, de nem akkora mértékben, és folyamatosan lehet nyomni. Jó érzés vezetni. Hihetetlen az autó!”

Ennyit gyorsultak a csapatok

2017.03.25. 18:25
Címkék: hírek

Image and video hosting by TinyPic

Lewis Hamilton ugyan új pályacsúcsot állított fel Melbourne-ben, ennél gyorsabb köröket várt a 2017-es autóktól. Megvizsgáltuk, mennyivel voltak jobbak a csapatok 2016-os önmaguknál!
 
A brit már a múlt évben is közel került ahhoz, hogy megfussa minden idők leggyorsabb körét az Albert Parkban, akkor 0,328 másodperc hiányzott neki. Idén már összejött az új rekord: 1:22,188 másodperces ideje 1,341 másodperccel bizonyult jobbnak Sebastian Vettel 2011 óta fennálló legjobbjánál.
 
És 1,649-del a 2016-os pole-nál. Tekintve, hogy a spanyolországi teszteken nagyjából több mint 3 másodperccel jobb időt autóztak, mint a tavalyi pole, Hamilton számára a melbourne-i gyorsulás mértéke kisebb a vártnál. „Azt hittük, több lesz ennél a különbség. Nem igazán tudom, miért lett ennyire szoros. A pálya miatt lehet, mivel elég hűvös az idő. Biztos vagyok benne, hogy a szezon során sokkal többet fogunk gyorsulni. Az autók folyamatosan fejlődnek – elvégre teljesen újak –, és gyorsabban is zajlik majd a fejlesztés, mint tavaly.”
 
Felipe Massa is elmondta, Spanyolországban gyorsabbnak érezte az autót, és arra számított, hogy Melbourne-ben gyorsabb körökre lesznek képesek. „Azt hittem, három másodperccel gyorsabbak leszünk ennél” – ismerte el.
1,7 másodperces átlagos gyorsulás
 
Összevetettük az idei és a tavalyi ausztrál időmérő eredményeit. Minden csapat legjobb idejét vettük alapul, melyből kiderül, átlagban 1,692 másodpercet javított a mezőny, ami szinte megegyezik a pole-eredmények különbségével.
 
A 20 résztvevőből mindössze 5-en autóztak jobb időt szombaton Hamilton tavalyi pole-idejénél – igaz, ha figyelembe vesszük, mennyire dominált a Mercedes 2016-ban, ez nem is tűnik akkora meglepetésnek.
 
A csapatok közül a Haas gyorsult a legnagyobb mértékben: 4,3 másodperccel. Ez az eredmény kiugró, a második Ferrari és a harmadik Renault és a negyedik Red Bull csupán 2 másodperccel volt jobb, mint egy éve.
 
A lista végére a Toro Rosso, a McLaren és a Force India került. Mindhárman 1 másodpercnél kevesebbet javítottak, s tekintve, hogy a Toro Rosso idén és tavaly is a top 10 tagja volt, ez leginkább a másik két csapat teljesítménye szempontjából nem túl hízelgő.
 
Így gyorsultak a csapatok a 2016-os legjobb időmérős körükhöz képest:
Csapat /2017 / 2016 / Különbség
Haas 1:24,074 1:28,322 -4,248
Ferrari 1:22,456 1:24,675 -2,219
Renault 1:25,091 1:27,241 -2,150
Red Bull 1:23,485 1:25,589 -2,104
Mercedes 1:22,188 1:23,837 -1,649
Sauber 1:26,236 1:27,435 -1,199
Williams 1:24,443 1:25,458 -1,015
Toro Rosso 1:24,487 1:25,434 -0,947
McLaren 1:25,425 1:26,125 -0,700
Force India 1:25,064 1:25,753 -0,689

A két hiba, amellyel Vettel időt vesztett

2017.03.25. 18:21
Címkék: hírek video
Két kanyart is elszúrt Sebastian Vettel mindent eldöntő körében, mégsem hiszi, hogy a hibák nélkül ő rajtolhatna a pole-ból.
 
Csupán 0,268 másodperc választotta el egymástól a melbourne-i időmérő edzés végén Lewis Hamiltont és Sebastian Vettelt. Annak tudatában, hogy tavaly még 0,8 volt közöttük, a differencia kicsinek tűnik – azt tekintve viszont, hogy a Ferrari versenyzője kétszer is belehibázott a körébe, soknak.
 
Nem véletlenül nyilatkozta azt a leintés után, nem elégedett körével. „Szívesebben indulnék a pole-ból, de nem hinném, hogy elérhető lett volna. Bár időnként olyan érzésem volt, mehettem volna gyorsabban is” – elmélkedett.
 
Amint az a Q3-as körének fedélzeti kamerás felvételén is jól látható, a két hibát az első és a 9-es kanyarban követte el. „Próbáltam későn fékezni, hogy még nagyobb tempót vigyek át a kanyaron” – magyarázta az első kanyaros eset kapcsán. „Egy kicsit elvesztettem az első tengelyt, és egyenesen sodródtam tovább.”
 
A 9-es kanyarjában még látványosabb megcsúszást láthattunk tőle. Arról a fordulóról van szó, melyben a harmadik szabadedzésen Lance Stroll összetörte az autóját. Látható, hogy Vettelt sem választotta el sok attól, hogy az újonc sorsára jusson. „Itt is próbáltam egy kicsit nagyobb tempót továbbvinni, mert tudtam, hogy Lewis első ideje nagyon jó volt. Egy kicsit elkéstem. Az utolsó szektor aztán már egészen jól sikerült” – magyarázta.
 
A szektoridők is ezt tükrözték: a Ferrari a legtöbb időt az első szakaszon vesztette, az utolsóban pedig Vettel volt a leggyorsabb. Ez annak is köszönhető, hogy autója főleg a lendületes, gyors kanyarokban muzsikál jól, míg a Mercedes az egyenesekben és a lassabb fordulókban van előnyben.

Vettel: Megpróbálok mindent holnap

2017.03.25. 18:09
Címkék: hírek

Image and video hosting by TinyPic

Megpróbálja megismételni tavalyi remek rajtját Sebastian Vettel. Úgy érzi, lehet esélye a győzelemre!
 
„Hogyhogy meglepetés?” – kérdezett vissza meglepetten Sebastian Vettel, amikor fölvetették neki, a Scuderia meglepően közel van a Mercedeshez. Elmondása szerint közel 0,3 másodperces hátránya reálisnak mondható, jóllehet utolsó Q3-as körében elkövetett pár hibát.
 
„Tudtuk, hogy nagyjából itt lehetünk, ha minden jól sikerül. A Mercedes dominált az elmúlt években, és reméljük, hogy ezúttal változást hozhatunk” – bizakodott.
 
Mert a német bizony hiszi, Hamilton meggyőző pénteki hosszú etapjai ellenére is lesz esélye a győzelemre vasárnap. Mindenekelőtt a jó rajtjában bízik, amely egy éve ugyanitt már egyszer helyzetbe hozta. Akkor a stratégiát szúrta el csapata. „Az autónk nem sokkal lassabb. Tegnap nem volt jó napunk, de ma sokkal jobbnak éreztem, az egyensúly is rendben volt, tehát a versenyen is jobbak leszünk. Remélem, összejön egy jó rajt, amivel átvehetjük a vezetést. Aztán megpróbáljuk irányítani a versenyt. Talán megnyílik előttem egy kis rés… Ha így lesz, biztosan megpróbálom!”
 
Erre már csak azért is szüksége lenne, mert az előjelek szerint sok előzésre nem számíthatunk Melbourne-ben, és ha az élre állna, esetleges tempóhátránya sem számítana. „Jól felkészültünk a rajtokból. Eleinte kicsit vakon fogunk menni, majd kiderül, jól sikerül-e vagy sem. Remélem, hogy tartani tudom magam a hagyományokhoz: tavaly jól sikerült a rajt a második helyről. De az új szabályok miatt nincs garancia semmire. Kimi a negyedik helyen van, és remélem, mindketten jól indulunk, és kihívás elé állíthatjuk a Mercedest már az első kanyarban. De a verseny hosszú lesz, és ez az első futam az évben. Balul sülhet el egy kiállás, lehetnek biztonsági autós fázisok is. Sosem tudhatjuk.”
 
Ami a statisztikákat illeti, Vettel mindenesetre nincs rossz helyzetben. Ausztráliában az elmúlt hét versenyen mindössze kétszer nyert az első rajtkockából induló. Igaz, a második pozíció is ugyanennyi elsőséget hozott.

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva

8 G-s erőhatás is elérhető

2017.03.25. 14:37
Címkék: hírek

Image and video hosting by TinyPic

Akár a 8 G-s erőhatást is elérhetik a 2017-es autókkal a versenyzők Romain Grosjean elmondása szerint. Lewis Hamilton és Sebastian Vettel szerint az F1-nek ilyennek kell lennie!

Új (nem hivatalos) pályacsúcsot állított fel Lewis Hamilton az Ausztrál Nagydíj szombati időmérő edzésén. 1:22,188 másodperces idejénél még soha senki sem tudott jobbat ezen a pályán, ám az idei versenygépekben nem is annyira a múlt évhez viszonyított 1,7 másodperces gyorsulás az igazán lenyűgöző, hanem a kanyartempó, melynek köszönhetően a versenyzők olykor vadászgépekben átélhető erőhatásokat élnek át – igaz, rövidebb ideig, mint a levegőt szelő „kollégáik”.

Sebastian Vettel is így véli. „Sokkal gyorsabbak, sokkal élvezetesebb vezetni őket, és olyanok, amilyeneknek lenniük kell: feszegetjük velük a határokat. Lewis akkor kezdte a pályafutását, amikor az autók ehhez hasonlóak voltak a tapadás szempontjából. Én az előtt, hogy éppen kezdett megváltozni a helyzet, szóval nekem is van némi tapasztalatom abból az időszakból. Szerintem ezek a leggyorsabb autók, amiket valaha vezettünk, és a valaha használt leggyorsabbak is.” „Ami a hibákat illeti, igen, talán ha nagy tempó mellett megpördülsz, nehezebb megfogni, míg korábban többet csúszkáltunk a gumik miatt, de azok inkább erőcsúsztatások voltak, nem vesztettük el az irányítást. Ilyen tekintetben kicsit nehezebb a helyzet, mivel gyorsabban kell reagálnod. De én ezt pártolom, mert sokkal élvezetesebb így” – jelentette ki a Ferrari versenyzője.

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva

Lewis megtudta, hogy Seb hozzáért az autójához

2017.03.25. 14:33
Címkék: hírek video

Nézni lehet, megfogni nem – Sebastian Vettel nem foglalkozott a szülői tanáccsal. De Lewis Hamilton fülébe jutott, mit tett…

Viszonylag sűrűn előfordul az időmérő edzések után, hogy a versenyzők ellenfeleik autói körül ólálkodnak, s próbálnak ellesni vagy megérteni pár trükköt. Az viszont, amit Sebastian Vettel csinált a melbourne-i kvalifikáció után, már jóval ritkább.
 
A négyszeres világbajnok előbb a Toro Rosso, aztán a Red Bull, majd a Mercedes autóját is alaposan szemügyre vette, s olyannyira kíváncsi volt, hogy vette a bátorságot, és meg is érintette őket. Volt Red Bull-os csapattársai mosolyogva nézték el neki az illetlenségét – Lewis Hamilton már nem volt ennyire elégedett, amikor a francia televízió munkatársa közölte vele, Vettel hozzáért a Mercedeséhez…
 
Hamilton: Ööö, nem is tudom… Sebastian, úgy hallom, hozzányúltál az autómhoz! – szólt át a szomszédban interjút adó kollégának. – Csak megnézted, vagy meg is érintetted? Ő azt mondja, meg is fogtad!
 
Vettel: Nem, csak nézegettem...
 
Hamilton: Aha... Rendben, jól van…
 
Vettel: Emlékezz, mit mondtak a szülők: „Csak nézheted, de nem nyúlhatsz hozzá” – ütötte el viccel a történteket a magát nem szégyellő ferraris.
 

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva

Melbourne, időmérő

2017.03.25. 08:52
Címkék: hírek

Image and video hosting by TinyPic

Sebastian Vettel (Ferrari) – 2. hely

„Nagyon jó autónk van, nagyon jól működünk csapatként és folyamatosan fejlődünk. Jó látni, hogy bejönnek a húzások, és működik az autó. Tegnap vegyes napunk volt, de magabiztosak voltunk az autóban. Nem voltam teljes mértékben elégedett a körömmel, főleg az elejével. Lewis nagyon jó kört futott, szóval nem hiszem, hogy elérhető volt a pole, bármennyire is szerettem volna. Holnap már tehetünk valamit a futamon. Az autót jó vezetni, sokat fejlesztettünk rajta, jobban működik, mint tegnap. Várom a versenyt! Hosszú telünk volt sok változással. A csapat is változott az elmúlt 12 hónap során, de szerintem ez az előnyünkre vált. Hosszú az út ide Ausztráliába, de mindenki nagyon motivált, és izgatottan várja a holnapi napot.”

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva

Elejére | Újabbak | Régebbiek | Végére |
 
Fordító


A fordító nem tökéletes !

 
Navigáció

01. FŐOLDAL
>> Böngéssz a friss hírek között!
02. SEBASTIAN VETTEL
>> Tudj meg mindent a német versenyzőről!
03. VETTEL BLOGJA(hivatalos)
>> Olvasd Vettel hivatalos blogját magyarul!
04. EXTRA
>>Böngéssz az Avatarok, háttérképek, letöltések között!
05. OLDAL GALÉRIA
>> Böngéssz a temérdek képek között!
06. VETTEL.GPORTAL.HU
>> Fontos tudnivalók az oldalról!
07. OLDAL KERESŐ
>>Keress az oldalon!
08. BEJELENTKEZÉS
>> Itt tudsz regisztrálni az oldalra!

 
Eseménynaptár

33. AUSZTRÁL GP, MELBOURNE
március 24., péntek
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:24.220
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:23.620
március 25., szombat 
3. szabadedzés: 1. Vettel 1:23.380
pole: Hamilton 1:22.188, 2. Vettel 1:22.456
március 26., vasárnap 
1. Vettel 2. Hamilton 3. Bottas

2017-es szezon következő futama:
» 2017. április 09. -  Kínai Nagydíj
április 7., péntek
04:00 - 05:30:Pénteki 1. szabadedzés
08:00 - 09:30:Pénteki 2. szabadedzés
április 8., szombat
06:00 - 07:00:Szombati szabadedzés
09:00 - 10:00:Időmérő
április 9., vasárnap
08:00 - 10:00:Verseny
KÖVETKEZŐ FUTAMOK:
Április 16., 17.00: Bahreini Nagydíj
Április 30., 14.00: Orosz Nagydíj

>>Jegyvásárlás a Nagydíjra
>>2017-es versenynaptár

2017 tesztidőpontok:
augusztus 01-02., Hungaroring – évközi teszt
november 28-29., Abu-Dzabi – utószezoni gumiteszt

 
Tabella
1 Sebastian Vettel 25
2 Lewis Hamilton 18
3 Valtteri Bottas 15
4 Kimi Raikkonen 12
5 Max Verstappen 10
6 Felipe Massa 8
7 Sergio Perez 6
8 Carlos Sainz 4
9 Daniil Kvyat 2
10 Esteban Ocon 1
11 Nico Hulkenberg 0
12 Antonio Giovinazzi 0
13 Stoffel Vandoorne 0
 
2017 Magyar Nagydíj

Image and video hosting by TinyPic

Légy részese TE IS a 2017-es Magyar Nagydíjnak. Jegyvásárlás, jegyinformációk!

Részletek  
Jegyvásárlás 
Diákjegy vásárlása 
Ibusz

 
2017 Pirelli Teszt

Image and video hosting by TinyPic

Az 1989 és a 2001-es teszt után most képviselteti magát legelőször a F1 összes csapata a Hungaroringen 2017. augusztus 1-jén -és 2.-án, a Magyar Nagydíj lezajlása után. Légy te is részese a tesztnek a Magyar pályán. Részletek hamarosan.....

 
Archívum
 
© 2013-2017 VETTEL.GPORTAL.HU - JB17
MAGYARORSZÁG LEGFORGALMASSABB SEBASTIAN VETTEL RAJONGÓI OLDALA

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic
Íratkozz fel hírlevelünkre, ha minden versenyhétvége előtt szeretnél értesítést kapni, hogy le ne maradj a Forma1 futamairólMi szóltunk!

FELÍRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE, NEM AKAROK LEMARADNI!

Image and video hosting by TinyPic

Vagyok, aki vagyok. Nem próbálok meg más lenni, mint  aki vagyok.  Néhány embernek talán tetszik, másoknak lehet, hogy nem. De ez az élet. - Sebastian Vettel
Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPic


Rendszeres havi stabil jövedelmet biztosító internetes otthoni munkák!    *****    Te mennyire vagy képben a kódolásban? Tudod, mire jó a td.modtitle? Akkor írd meg nekünk! =)    *****    Ujjé! Játszóház nyílt a Mesetárban! Kicsik és nagyok, gyertek, készítsetek tojástartókat és repülõ nyuszikat húsvétra!    *****    Blog tabuk nélkül.Vigyázat, sok(K) lehet,ez itt nem egy mainstream cukormázas valami:)Folytatásos sztori,furcsa írások..    *****    Brutal Wonderland~ Álarcoshölgy blogja. #kritika #graphics #cikkek #filmek #webkritika #érdekességet katt katt    *****    Meg van írva a csillagokban    *****    ketkes.com    *****    húsvéti receptek, ételek, sütemények    *****    Húsvéti receptek    *****    LUCY HALE MAGYARORSZÁG - ISMERD MEG A HAZUG CSAJOK TÁRSASÁGÁNAK FÕSZEREPLÕJÉT, ARIÁT - LUCY HALE MAGYARORSZÁG    *****    citylifebygirl - városi élet egy lánytól - blog és extra    *****    NaNoWriMo - avagy hogyan írok meg 1 hónap alatt 1 könyvet? Nézz be, és megtudod! :) Még sok más írásom is vár! :)    *****    Leighton Meester - Tudj meg te is mindent a Gossip Girl sikeres színésznõjérõl - Leighton Meester - Interjúk - Cikkek -    *****    Aktív szerepjáték várja folyamatosan az érdeklõdõket! SZEREPJÁTÉK!    *****    citylifebygirl - városi élet egy lánytól - blog és extra    *****    Élõ asztrológiai tanácsadás a SKYPE-on, BECSÜLET KASSZÁS alapon. Fordulj hozzám bizalommal!    *****    "Kedves naplóm... a mai nap más lesz. Ma van az a nap, amikor újra élni fogok." Elena    *****    "- Kell lennie valaminek, amit nem vettünk észre. - Nem. Katherine gyõzött. Hosszú játékot játszott és végül nyert."    *****    "You are my always. And i just want the chance to be yours" A Zöld Íjász imádott álompárja! Ha te is imádod õket katt!    *****    NÕNAPI AKCIÓ! CSAK MA! AKCIÓ! NÕNAPI AKCIÓ! CSAK MA! AKCIÓ! NÕNAPI AKCIÓ! CSAK MA! AKCIÓ!NÕNAPI AKCIÓ! CSAK MA! AKCIÓ!