Fordító


A fordító nem tökéletes !

 
Sebastian Vettel

Image and video hosting by TinyPic

Sebastian Vettel egy olyan jelenség, amelyet még nem látott a Forma 1 több évtizedes világa. Erről a számok is tanúskodnak. Sebastian Vettel volt a legfiatalabb versenyző, aki valaha Forma 1-es edzéseken vett részt. Ő volt a legfiatalabb pilóta, aki valaha világbajnoki pontot szerzett. A legfiatalabb, aki valaha egy verseny élén állt. A legfiatalabb, aki pole pozícióból indulhatott. A legfiatalabb, aki futamgyőzelmet ünnepelhetett. És természetesen a legfiatalabb, világbajnok. Majd a legfiatalabb, versenyző, aki megvédte a címét. Egy olyan sportágban, ahol minden a sebesség körül forog, ez hatalmas teljesítmény.

 
Eseménynaptár

Image and video hosting by TinyPic

augusztus 27.: Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
szeptember 3.: Olasz Nagydíj, Monza
szeptember 17.: Malajziai Nagydíj, Sepang 
október 1.: Szingapúri Nagydíj, Szingapúr
október 8.: Japán Nagydíj, Szuzuka
október 22.: Egyesült Államok Nagydíja, Austin
 november 5.: Mexikói Nagydíj, Mexikóváros
 november 12.: Brazil Nagydíj, Sao Paulo
november 26.: Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzab
 
Tabella

Image and video hosting by TinyPic

 A teljes tabellát a linkre kattintva láthatod!


katt ide

 
2018 Magyar Nagydíj

Légy részese TE IS a 2018-as Magyar Nagydíjnak. Jegyvásárlás, jegyinformációk!

Részletek  
Jegyvásárlás 
Ibusz

FORMA 1 MAGYAR NAGYDÍJ 2018 ESEMÉNY FACEBOOK

 
2018 Pirelli Teszt

2018-ban, a Magyar Nagydíjat követően szintén tesztelni fog a Hungaroringen a Forma 1 mezőnye. Légy te is részese a tesztnek a Magyar pályán. Részletek hamarosan.....

 
Információ

Image and video hosting by TinyPic

Üdvözöllek a Vettel.gportal.hu-n, ami Magyarország egyik legforgalmasabb és leginformáltabb Sebastian Vettel-ről szóló oldalán. Érdemes naponta többször ellátogatni, mert mindig rengeteg friss várja a rajongókat, látogatókat! Videók, képgaléria, extrák, rengeteg friss hírek, különböző menüpontok! Ahová ki van írva, hogy saját fordítás, az úgy is van, ezért kérlek ne tüntesd fel az oldaladon forrás nélkül. Amit nem saját magam fordítok le, annak a forrása megtalálható a dátumozás lábjegyzetében.

Téma: Sebastian Vettel, Forma 1
Szerkesztő: Melanie
Az oldal tanácsadója: Nuti
Design: Melanie
Nyitás: 2013. július 3.
Nyelv: Magyar
Az eddig legforgalmasabb nap: 5624
Ajánlott böngésző: Google Chrome, Mozilla
Forrás: M4Sport,Gp-Live
E-mail: vettelmagyarorszag@gmail.com  
Facebook oldalunkra írjatok inkább!
Online     ;  live    ; skysport

 
Archívum
 

Hírek    Minidrivers      Képek        Nagydíj      Videó     Teszt    Egyéb  Összefoglaló

 

 

lap tetejére

Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Hírek Sebastianról ( news )

Íme, a szingapúri gumikiosztás

2017.09.05. 20:43
Címkék: hírek

Image and video hosting by TinyPic

Vettel szerint van még mit csiszolni Verstappen védkezésén

2017.07.17. 18:12
Címkék: hírek
Még mindig egy kicsit éretlennek tartja Sebastian Vettel Max Verstappent kettejük silverstone-i csatája után.
 
A Ferrari versenyzőjének már a múlt évben is volt „szerencséje” több alkalommal megvívni a maga harcát Max Verstappennel, és akkor az esetek többségében a német vált frusztrálttá, ellenfele pedig nevető győztessé. Kicsit a silverstone-i küzdelmük is hasonlóan alakult, hiszen bár Sebastian Vettelnek a kerékcserével sikerült túljutnia a Red Bullon, a leintés után mégis Verstappen volt az, aki vigyorogva megjegyezte: „A pályán nem tudott megelőzni, szóval elégedett vagyok.”
 
Vettel nem volt az. A hiábavaló támadásai alatt az élen álló Lewis Hamilton és Kimi Räikkönen alaposan elhúzott tőle, miközben Valtteri Bottas megérkezett a nyakára, s ez alapvetően meghatározta, mely helyezésekre pályázhat még.
 
Ismerve kettejük múltját, Vettelt arról kérdezték, ezúttal mennyire volt elégedett Verstappen tavaly sokat bírált védekezési módszerével. „Nem lenne jogos azt mondani, hogy ezt vártam, de mind tudjuk, hogy egy kicsit ideges a féktávokon” – felelte. „Olyan keményen próbál védekezni, amennyire csak lehet, de egy bizonyos ponton túl azért meg kell választanod az ívedet. Biztosra veszem, hogy le fog higgadni. Még mindig kevés verseny van mögötte” – értékelte riválisa teljesítményét.
 
Vettel az első összecsapásuk után a csapatrádión nehezményezte, hogy Verstappen ismét mozgott előtte a féktávon, ám a versenyt követően nem érezte úgy, hogy átlépett volna egy határt. „Nem, nem igazán. De ezen lehet vitatkozni, hogy ez miért jó neki. Tény, hogy a guminknak annyi lett, de ezt előre nem láthatta. Az pedig egyértelmű volt, hogy én voltam a gyorsabb, és az is, hogy a kerékcseréknél úgyis elkapjuk őt. Nem harcoltunk mással, ezért rendben volt. És már így is higgadtabbá vált, mint korábban, ami természetes.”
 
Ami a higgadt bajnok és a túlbuzgó ifjonc sztereotípiáját illeti, mindazonáltal elgondolkodtató, hogy Verstappen „fölösleges” konokságával a tervezettnél korábbi kerékcserére tudta kényszeríteni Vetteléket, s ennek a végelszámolásnál lett jelentősége a gumihiba miatt. Verstappen nem mellesleg e defektnek köszönhetően mégis Vettel előtt ért célba.
 
A négyszeres világbajnok a verseny második felében aztán már nem Verstappennel, hanem Valtteri Bottasszal vívott hasonlóan kemény csatát (ami ugyancsak részben Verstappen makacs védekezésének a következménye volt). A finn szuperlágy abroncsa miatt fölényben volt vele szemben, ám első támadását még sikerült hárítania.
 
Ennek során a finn a bukótérbe is kényszerült a Stowe-nál – éppen úgy, mint Verstappen az elején. „A Stowe-ban kétszer is volt hasonló helyzet. Én voltam belül. Előbb támadni próbáltam Maxot, aztán védekeztem Valtteri ellen. Úgy néz ki, ez a pálya nagyon széles ott! A végén történt csata nem tette tönkre a versenyünket. Egyik esetben sem voltam túl szerencsés, de rendben volt. Nem volt problémám azzal, amit csinált” – mentegette Bottast.

Azt mondták, ennél sokkal tovább is bírják a gumik

2017.07.17. 18:09
Címkék: hírek
Az elején csak balszerencsésnek, a végén viszont már elátkozottnak tűnt Sebabastian Vettel a Brit Nagydíjon. Utolsó körös drámáját ennek ellenére nem nevezte katasztrófának.
 
Lewis Hamilton egy hete a szerencse-balszerencse kérdésén elmélkedett, megjegyezve, őt az utóbbi hetekben inkább az utóbbi üldözte, de a helyzet gyorsan változhat még. Csak haza kellett térnie ahhoz, hogy így legyen. Miközben ő tükörsima győzelmet aratott Silverstone-ban, legfőbb ellenfele, Sebastian Vettel ellen minden összeesküdött vasárnap délután.
 
A legnagyobb csapást az utolsó körben szétfoszló gumi mérte rá, melynek köszönhetően a 4. helyett csak a 7. pozícióban ért célba, s ezzel 1 pontra olvadt a bajnoki előnye. „Nem hinném, hogy bárkit is hibáztatni kellene” – reagált közvetlenül a verseny után Vettel a fölvetésre, nem álltak-e ki túlságosan is korán a lágy gumikért. „Utólag okosnak lenni mindig könnyű, de amikor döntöttünk, úgy tűnt, ez a helyes. Kiminek ugyanilyen problémája volt, pedig az ő gumija legalább öt-hat körrel frissebb volt. Mindkettőnket meglepett, ami történt.”
 
„Egész hétvégén jól bírták a gumik, az előzetes szimulációk pedig azt mondták, hogy ennél sokkal tovább is bírni fogják. Ma sok nehézségünk adódott, és ez már a második verseny volt, amelyen az egész mezőny számára gondot okozott a hólyagosodás” – utalt vissza arra, hogy egy hete is sok abroncson jelent meg a baljós csík.
 
Vettel tulajdonképpen már a rajtnál érezhette volna, hogy ez nem az ő napja, és utólag már látható, az ott történtek közvetetten hozzájárultak ahhoz, ahogyan a futamának hajrája alakult. A Jolyon Palmer leállása miatt megismételt indításkor a négyszeres világbajnok fékje füstölni kezdett, ami miatt esélye sem volt jól rajtolni. „A fék túlmelegítette a gumikat, nem tudom, miért, és így esélyem sem volt a jó rajtra. Valamennyire meg tudtam menteni a helyzetet, de aztán Max mögött ragadtam.”
 
Itt indult meg a lejtőn a versenye. Verstappent képtelen volt megelőzni, ezért csapata arra kényszerült, hogy egy elévágási kísérlettel akadályozza meg, hogy még több időt veszítsen a Red Bull mögött. Korai kerékcseréje miatt a lágy szettjének 32 kört kellett teljesítenie.
 
Vettel a Verstappennel való csatáról nem akart sokat beszélni. „Akkor nem segített. Talán jól nézett ki, de meg akartam előzni, és nem sikerült. Nagyon nehéz volt, mindent megpróbáltam” – mondta kényszeredett mosollyal.
 
Fölvetették neki, katasztrofális volt a napja, ám ő azért pozitívumokat is talált benne. „Az biztos, hogy lehetett volna egy kicsit jobb ennél, de katasztrófáról azért nem beszélnék. Az autónk nagyon jó volt, különösen a kanyarokban. A versenyen az egyensúly is rendben volt. A fékem a rajtnál kigyulladt, ami tönkretette a rajtomat, onnantól pedig ez egy nehéz verseny volt. Nem tudtam megelőzni Maxot. A kerékcserével sikerült, és úgy tűnt, hogy a harmadik-negyedik hely meglehet. Az világos volt, hogy Valtteri utol fog érni, előnye származott abból, hogy beragadtam. Kisebb problémák miatt lett ez mozgalmas délután.”
 
„A mai napban több volt. Ideális esetben második lehettem volna. De szerencsém volt, hogy egyáltalán célba értem. Ettől persze az eredmény még kiábrándító” – összegzett a peches német.
 
Vettel egypontos előnnyel várja a folytatást a Hungaroringen, mely hagyományosan Hamilton egyik legerősebb pályája. Ráadásul az utóbbi hetekben a Mercedes is elhúzni látszik a Ferraritól, így a nyomás egyre nő a maranellóiakon.

A Ferrari 120 milliót ajánl Vettelnek – sajtóhír

2017.07.16. 13:26
Címkék: hírek
Francia sajtóhírek szerint a Ferrari elnöke, Sergio Marchionne meglehetősen vonzó ajánlatot tett Sebastian Vettelnek, aki a következő három évben összesen 120 millió eurót kereshetne, ha meghosszabbítja idén lejáró versenyzői szerződését.
 
Az olasz üzletember Ausztriában már egyértelművé tette, a Ferrari meg akarja tartani a német pilótát, aki tehát saját maga dönthet jövőjéről. Noha sokan meglepődnének, ha végül csapatot váltana, Vettel egyelőre nem tett bejelentést a folytatásról, a nemzetközi sajtóban pedig időként felmerül, a Mercedes is érdeklődik a négyszeres bajnok iránt.
 
A vörösök eközben minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy magukhoz láncolják pilótájukat, akinek az elnök a francia Auto-Hebdo információi szerint 120 millió eurót ajánlott a következő három szezonra. A 2018-as szezonnal kapcsolatos tárgyalások során Vettel állítólag a jelenlegi csapattárs, Kimi Räikkönen megtartásáért is lobbizik, az elmúlt években ugyanis remekül együtt tudott működni a finnel, akivel személyesen is jó kapcsolatot ápol.
 
Ami őt illeti, a hétvége kezdetén kijelentette, jövőjéről a Ferrari dönt majd, kijelentéséből pedig arra következtethetünk, továbbra sem szeretné szögre akasztani a bukósisakot. Marchionne állítólag már ajánlatot is tett a finnek, aki egyéves, 5 millió eurós szerződést kaphat, ha elfogadja azt. Erre állítólag még várni kell, hiszen Räikkönen nem írta alá a papírt.
 
A vörösök most azon dolgoznak, hogy az Olasz Nagydíjig megállapodjanak versenyzőikkel, ahol hivatalosan is be szeretnék jelenteni 2018-as felállásukat, ami tehát könnyen változatlan maradhat, annak ellenére, hogy az elmúlt hetekben, hónapokban több pilótát (a legtöbbször a Red Bull versenyzőit, vagyis Daniel Ricciardót és Max Verstppent) is szóba hoztak az istállóval, pontosabban Räikkönen helyével.
 

A forgalomba küldték Vettelt, de ezzel csak Räikkönen nyert

2017.07.16. 13:23
Címkék: hírek
Hibázott a csapata, de Sebastian Vettel nem érzi úgy, hogy ezen úszott volna el az esélye az első rajtkockára Silverstone-ban.
 
Elsőre csak 0,2 volt közöttük, a végén több mint 0,7 másodperc. Hiába az új motor és a péntek óta elért előrelépés, Sebastian Vettelnek esélye sem volt megszerezni a silverstone-i pole-t a nagy fölénnyel nyerő Lewis Hamiltonnal szemben. Ráadásul még csapattársától, Kimi Räikkönentől is vereséget szenvedett, így csak a második sor jut neki vasárnap.
 
A négyszeres világbajnok már körének teljesítése után elégedetlenül kérte számon csapatán, hogy forgalomba küldték őt, ám utólag belátta, másképp sem lett volna esélyük legyőzni a Mercedest. „Nem, az általa elért idő nagyon jó volt. Az előtte futott körét túl tudtuk volna szárnyalni, de a végén a különbség nagyobb lett. Szerintem ma kisajátította a pole-t” – ismerte el a bajnoki éllovas.
 
Ami a forgalmat illeti, elmondta: „Ez a kivezető körömön történt, sz** helyen voltam, teljesen sz** helyen. Túl közel kerültem az előttem haladó autókhoz. Az utolsó köröm emiatt nem volt elég jó, főleg az első szektorban vesztettem, mivel a gumikat nem sikerült megfelelő állapotba hoznom. Sokkal jobb is lehetett volna a kivezető köröm, de forgalomba kerültem, három-négy autó is volt előttem. De mindegy, ez így is egy jó eredmény.”
 
Bevallotta, azok után, hogy a pénteki edzésekhez képest szombat délelőttre sokat javult az autója, úgy gondolta, ennél sokkal szorosabb lesz a pole-ért folyó küzdelem. „A legfontosabb, hogy az autó jó, fejlődtünk tegnaphoz képest, és vasárnap még jobbak lehetünk. Vasárnaponként mindig közelebb vagyunk hozzájuk.”
 
„A versenyen szeretnék nyomást gyakorolni Lewisra. Még ha nem is lett most meg a pole, a napunk jó volt, hiszen mindketten a legjobb háromba kerültünk. A szezon első felében már bebizonyosodott, hogy a versenytempónk jó. De azt el kell ismerni, hogy a Mercedes ezen a hétvégén végig jó benyomást keltett” – fogalmazott a bajnokságban 20 pont előnnyel vezető Vettel.

Brit Nagydíj, időmérő nyilatkozat

2017.07.15. 16:55
Címkék: hírek

Sebastian Vettel (Ferrari – 3. rajthely):

„Délelőtt egészen jó volt az autónk. Tegnap még nem voltunk vele túlságosan elégedettek, de ma reggel már jól mentünk. Sajnos a Q3-as köröm nem sikerült túl jól. Hihetetlen élmény ezekkel az autókkal végigmenni a pályán, és még nem is tudjuk, pontosan mennyire jók. Elképesztő, mennyire jól tapad az autó.”

Hamiltoné a silverstone-i pole

2017.07.15. 16:50
Címkék: hírek
Az eső sem zavarhatta meg Lewis Hamiltont abban, hogy nagy fölénnyel megnyerje hazai futama időmérő edzését, igaz, vár még rá egy FIA-vizsgálat. A brit Kimi Räikkönent és Sebastian Vettelt megelőzve sorozatban harmadik silverstone-i pole-ját szerezte!
 
Q1 – Alonso az élen, Ricciardo kiszáll
 
Már a délelőtti szabadedzésen megérkezett az eső a silverstone-i versenypályára, így a csapatok előre felkészülhettek arra, hogy a délutáni kvalifikáció egyik főszerepét az időjárás fogja játszani. Bár a pálya nedves volt, a mezőny fele optimistán szuperlágy gumikkal hajtott ki a boxból. „Ez határozottan köztes” – mondta mérnökének már az első pár kanyar után a köztes esőgumin kezdő Max Verstappen.
 
Miután a tévedők is kereket cseréltek, kezdetét vette az esős körözés. Az alaphangot Daniel Ricciardo 1:42,966-os köre adta meg. Az ausztrál viszont sokáig nem örülhetett, mivel a 4. körében Red Bulljának ereje elszállt, neki pedig a Luffield-kanyarnál a bukótérbe kellett fordulnia. „Turbóprobléma” – jelentette csapatának. Az előző öt verseny dobogósa úgy tűnik, erre a hétvégére megörökölte Max Verstappen balszerencséjét: délelőtt váltócsere miatti büntetés vált biztossá, időmérője pedig már pár perc után véget ért.
 
A leállás miatt az időmérő is leállt pár percre: piros zászlóval zavarták vissza a mezőnyt az RB13-as eltávolítása idejére.
 
A megszakítást követően a két Mercedes és Serigo Pérez azonnal megelőzte Ricciardót, majd Sebastian Vettel állt az élre 1,2 másodperces hátránnyal. Miután az eső nem erősödött, a köridők folyamatosan javultak. Verstappen már 1:38,9-cel ugrott az első helyre, amikor Fernando Alonso közölte a McLarennel: a pálya elég száraz egy slickgumis próbálkozáshoz.
 
Bátor húzás volt ez annak ismeretében, hogy alig volt ideje a felvezető körre. Végül csak egy hajszálon múlt, hogy megkezdhette repülőkörét a lámpa pirosra váltása előtt, és ha már így alakult meg is futotta a Q1 leggyorsabb körét! A McLaren utoljára 2013-ban Indiában zárt az élen az időmérő első harmadát.
 
Rajta kívül Esteban Ocon vállalkozott még slickes körre – a francia a 7. helyen jutott tovább. Az interen maradó élmenők közül Verstappen volt a leggyorsabb, aki Hamilton, Hülkenberg, Bottas, Ocon, Vettel, Vandoorne, Räikkönen és Sainz előtt jutott tovább.
 
Az edzés Lance Stroll, Kevin Magnussen, Pascal Wehrlein, Marcus Ericsson és Daniel Ricciardo számára ért véget az első felvonással.
 
Q2 – Hamilton más ligában, Alonso első veresége
 
Alonso esetén okulva a második edzésrésznek már az száraz pályára való gumikon kezdett neki a mezőny – a lágy típust választó Bottast leszámítva mindenki szuperlágyon. A finn számára nehezebb volt fölmelegíteni az abroncsokat, ám ő volt az első, aki 1:30-on belüli időre volt képes. Miután büntetést kap, számára egyfajta kényszer is volt a keményebb típuson teljesíteni a Q2-t, csak ez kínálhat számára lehetőséget az alternatív taktikára vasárnap.
 
Az erősorrend csak lassan normalizálódott – egy ideig Nico Hülkenberg is állt az első helyen –, de ahogy javultak a körülmények, úgy rajzolódtak ki egyre jobban az autók közti különbségek. A második szakasz felénél már a két Mercedes vezetett, mögöttük 0,8 másodperccel az őt feltartó Sergio Péreznek integető Vettel következett.
 
A friss szetteken teljesített második menet újabb változásokat hozott a sorrendben. Hamilton nem kevesebb mint 0,8 másodpercet (!) vert a lágygumis csapattársára, míg Vettel a harmadik helyen már 1 másodpercen kívül volt hozzá képest. A németet Räikkönen, Hülkenberg és Verstappen követte.
 
A top 10-be kerülésért a Force Indiák a Haasokkal és a McLarennel vívtak nagy csatát – a rózsaszín autók végül a 7-8. helyen jutottak be, míg Stoffel Vandoorne idén először legyőzte az utolsó körén forgalomba kerülő Alonsót.
 
Az öt búcsúzó Jolyon Palmer, Danyiil Kvjat, Fernando Alonso, Carlos Sainz és Felipe Massa volt.
 
Q3 – Hamilton ellentmondást nem tűrően!
 
Az edzés mindent eldöntő harmadik felvonása úgy kezdődött, ahogyan a második befejeződött: Hamilton 1:27,231 másodperces körrel egyből az élre állt. Vettel jó körrel ékelődött a két Mercedes közé, 0,199 másodperces hátránnyal, Bottas mögé a tőle 42 ezredre lévő Räikkönen ugrott, akit Verstappen követett.
 
Az Ezüstnyilakkal csak egyetlen probléma volt: „Jobb GPS-re lenne szükségük” – szidta őket a Hamilton által föltartott Romain Grosjean, aki első körében csak Vandoorne-t tudta megelőzni. Az eset miatt az FIA vizsgálatot is indított a háromszoros világbajnok brit ellen.
 
Jöttek a friss szuperlágy gumik és a mindent eldöntő utolsó próbálkozások! Bottas kezdte a sort, aki mindjárt a második kanyarban füstölősre fékezte jobb első kerekét. Ő és Vettel is már az első szektorban komoly hátrányban voltak a lila részidőket futó Hamiltonhoz képest. A brit végül 1:26,600 másodperces eredménnyel biztosította be idei 6. pole pozícióját, és került már csak egyetlen edzéselsőségre az örökranglistát vezető Michael Schumachertől. Már ha az FIA-vizsgálat után is megtarthatja eredményét...
 
Nagy hajrával a második helyre Räikkönen ugrott föl, aki 0,2 másodperccel győzte le a levezető körben csapatával pörölő Vettelt – idén másodszor. A negyedik a büntetést kapó Bottas, az ötödik Verstappen lett, akit az ezúttal is fantasztikusan teljesítő Hülkenberg, a két Force India, Vandoorne és Grosjean követett.
 
A vasárnapi versenyt az M4 Sport és az m4sport.hu 13:30-as műsorkezdéssel élőben közvetíti.
 
Brit Nagydíj, időmérő edzés – végeredmény:
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:39,069 1:27,893 1:26,600
2. Kimi Räikkönen Ferrari 1:40,455 1:28,992 1:27,147
3. Sebastian Vettel Ferrari 1:39,962 1:28,978 1:27,356
4. Valtteri Bottas Mercedes 1:39,698 1:28,732 1:27,376
5. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:38,912 1:29,431 1:28,130
6. Nico Hülkenberg Renault 1:39,201 1:29,340 1:28,856
7. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:42,009 1:29,824 1:28,902
8. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:39,738 1:29,701 1:29,074
9. Stoffel Vandoorne McLaren-Honda 1:40,011 1:30,105 1:29,418
10. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:42,042 1:29,966 1:29,549
11. Jolyon Palmer Renault 1:41,404 1:30,193
12. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Renault 1:41,726 1:30,355
13. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:37,598 1:30,600
14. Carlos Sainz Toro Rosso-Renault 1:41,114 1:31,368
15. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:41,874 1:31,482
16. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:42,573
17. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:42,577
18. Pascal Wehrlein Sauber-Ferrari 1:42,593
19. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:42,633
20. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:42,966

A Mercedes miatt késik Vettel hosszabbítása?

2017.07.15. 16:45
Címkék: hírek
Nagyon meglepné Christian Hornert, ha Sebastian Vettel nem hosszabbítana szerződést a Ferrarival, mégis elképzelhetőnek tartja, hogy a Mercedes kiveti rá a hálóját.
 
A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne Spielbergben újabb egyértelmű üzenetet címzett Sebastian Vettelnek: ha maradni kíván Maranellóban, csak egyetlen szavába kerül, és máris hosszabbítanak. A négyszeres világbajnok elmondása szerint azonban továbbra sem kíván foglalkozni a jövőjével, így még mindig nyitott a kérdés, hol folytatja 2018-ban.
 
Volt csapatfőnöke, Christian Horner szerint a Scuderiánál marad, ám szerinte az sem véletlen, hogy Silverstone-ban híre ment, Toto Wolff, a Mercedes főnöke mostanság olyannyira jóban van a némettel, hogy Azerbajdzsán után még a 30. születésnapi buliján is tiszteletét tette. „Megdöbbennék, ha távozna a Ferraritól” – mondta Horner a Reutersnek. „De úgy érzem, Toto ott suttog a fülébe, és próbálja rávenni, hogy csak egy évre hosszabbítson, miközben a Ferrari meg azt mondja neki, hogy vagy három év, vagy semennyi.”
 
„Szerintem szeretné befejezni, amit a Ferrarinál elkezdett. Nem ok nélkül ment oda, valami hasonlót akart felépíteni ott, mint Michael (Schumacher). Ha most otthagyná őket, azok után, mennyit fejlődtek, akkor csak félmunkát végezne.”
 
Horner nem véletlenül emlegette az egyéves szerződés lehetőségét. A Mercedesnek 2018 végéig érvényes a megállapodása Lewis Hamiltonnal, és hogy Valtteri Bottasszal jó teljesítménye ellenére is vonakodnak hosszabbítani, az azt sugallja, a távlati jövőt szem előtt tartva próbálnak a legjobb helyzetbe kerülni versenyzőfronton, nyitva hagyva minden lehetőséget.
 
Wolff többször is hangoztatta, kedveli Vettelt és a hozzáállását, Niki Lauda viszont folyamatosan cáfolja a szerződtetésének lehetőségét. A tanácsadó a közelmúltban ráadásul elárulta, Lewis Hamilton már érdeklődött náluk a mostani megállapodásuk meghosszabbításának lehetőségéről. A brit maradása esetén Vettel előtt alighanem bezárulna a Mercedes ajtaja.

Századok a két Mercedes és Vettel között

2017.07.15. 16:40
Címkék: hírek
Századokon belül egymástól az első három versenyző a Brit Nagydíj 3. szabadedzésén, mely Lewis Hamilton elsőségét hozta. Aztán megérkezett az eső…
 
Pénteken még csak riogatták a mezőnyt a komor, brit felhők, szombatra viszont már némi esőt is hoztak számukra – csak az volt a kérdés, mikor óhajtják „átnyújtani” nekik az ajándékot. A 3. szabadedzés előtt még csak pár esőcsepp hullott le, ám az előrejelzések szerint 80%-os esély volt a komolyabb csapadékra.
 
A versenyzők mindenesetre száraz pályán, de továbbra is hűvös és szeles időben kezdték meg a munkát. Nem teketóriáztak az előző napot uraló Mercedesek, amelyek a vasárnapi verseny szempontjából meghatározó lágy abronccsal gurultak ki a garázsból. Ott folytatták, ahol pénteken abbahagyták. Két versenyzőjük folyamatosan egymást szorongatta. Az első körökben továbbra is Valtteri Bottas volt némi előnyben, ám a harmadik próbálkozásnál csak Lewis Hamiltonnak sikerült tovább javítania, neki nem, így az első negyedóra végén a brit 1:28,747-es eredménnyel állt az élen, 0,080 másodperccel megelőzve Bottast.
 
A Ferrarik hiába voltak az eggyel puhább, szuperlágy keveréken, köztük és a Mercedes között ekkor még ott volt a pénteki különbség. Sebastian Vettel egészen pontosan 0,512-del volt lassabb Hamiltonnál, Kimi Räikkönen pedig 0,648-del. Nagy kérdés volt, a látványos szikrákat hányó vörös autókban mennyi tartalék van még, új motorjukat pénteken ugyanis még nem használták maximális teljesítménnyel  (igaz, alighanem ezt a szintén új V6-ost bevető Mercedes is elmondhatta).
 
Az első menetek után a Mercedes és a Ferrari mögé ismét a két Red Bull sorolt be. Max Verstappen csak 2 századdal volt jobb a váltócsere miatt büntetéssel sújtott Daniel Ricciardónál, de mindkettejük hátránya 1 másodperc fölötti volt. Mögöttük a McLaren és a Force India versenyzői alkottak sormintát – mindkét csapatnál az újonc volt a gyorsabb.
 
„Egész erősen kezdett el esni a hármasnál” – közölte mérnökével Kimi Räikkönen az edzés feléhez közeledve. Kicsit talán korán kiáltott farkast, az esőhelyzet ugyanis ekkor még nem sokat változott, és ezt az előtte álló hármas időeredményei igazolták.
 
Második etapjára már Hamilton, Bottas és Vettel is szuperlágy gumikon hajtott ki, ami végre lehetőséget kínált a teljesítményük valós összehasonlítására. Továbbra is a brit volt a leggyorsabb, aki 1:28,063-ra javított. Érkezett Vettel, és 1:28,095-öt futott. Bottasnak másodjára sikerült csak javítania, és 1:28,137-es körével érdekes helyzet alakult ki: az élen álló három versenyző 0,080 másodpercen (!) belül volt egymástól!
 
Räikkönen eközben 0,669-es hátránnyal maradt a 4. helyen, míg a Red Bullok elé Nico Hülkenberg, közé pedig Romain Grosjean zárkózott föl. Az osztrákoknál javítania csak Ricciardónak sikerült, míg Verstappen az egyetlen volt a legjobb tíz között, aki a lágy gumin teljesítette a legjobb idejét. Stoffel Vandoorne révén a McLaren egyik autójával továbbra is a top 10-ben volt, ám a belga váltóproblémáról és erővesztésről adott hírt csapatának.
 
Az utolsó 20 percbe lépve aztán megérkezett a Räikkönen által egy kicsit korábbra jósolt esőzés, ami blokkolta a mezőny munkáját. Eleinte csak a köridők váltak egyre rosszabbá, aztán a körülmények is. „Felejtsd el, esik” – mondta mérnökének a szuperlágyon pályán lévő, de javítani már esélytelen Verstappen. Pár perccel később közölték vele, sárga zászló van érvényben a hetes kanyarnál. Erre a holland nevetve felelte: „Igen, miattam…”
 
Red Bullját szerencséjére sikerült visszavinnie a bukótérből a garázsba, beállásával pedig gyakorlatilag véget is ért a délelőtti gyakorlás érdemi része, a pályára hosszú percekig csend költözött a lelátókon pedig kinyíltak az esernyők.
 
A vizes pályára elsőként Stoffel Vandoorne merészkedett ki köztes esőgumikon. Ő viszont nem az esős Pirelliket, hanem rakoncátlankodó motorját próbálta tesztelni. „Kívülről nézve minden rendben” – közölte vele a McLaren. Az újonc aztán vissza is tért a garázsba.
 
Az utolsó percekben aztán a Red Bullok vezetésével még többen is barátkoztak az esős körülményekkel, amit az osztrákok kis híján bánhattak volna. Ricciardo a célegyenesbe fordulva elveszítette uralmát autója fölött, és keresztbe állva csúszott a fal felé. Éppen csak elkerülte azt. Marcus Ericsson eközben a füves-kavicsos bukóteret látogatta meg szintén az utolsó kanyarnál.
 
A délelőtti végeredmény már eleve izgalmakat ígért a délutáni időmérő edzésre, a hajrában megérkező eső viszont erre is rálicitált.
 
Brit Nagydíj, 3. szabadedzés – végeredmény:
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:28,063 18
2. Sebastian Vettel Ferrari 1:28,095 +0,032 14
3. Valtteri Bottas Mercedes 1:28,137 +0,074 20
4. Kimi Räikkönen Ferrari 1:28,732 +0,669 15
5. Nico Hülkenberg Renault 1:29,480 +1,417 14
6. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:29,612 +1,549 15
7. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:29,819 +1,756 14
8. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:29,904 +1,841 13
9. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:29,959 +1,896 19
10. Stoffel Vandoorne McLaren-Honda 1:30,088 +2,025 19
11. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:30,138 +2,075 17
12. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:30,172 +2,109 19
13. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:30,270 +2,207 15
14. Jolyon Palmer Renault 1:30,302 +2,239 16
15. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:30,416 +2,353 16
16. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Renault 1:30,504 +2,441 20
17. Carlos Sainz Toro Rosso-Renault 1:30,515 +2,452 19
18. Pascal Wehrlein Sauber-Ferrari 1:30,621 +2,558 24
19. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:30,630 +2,567 24
20. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:31,358 +3,295 18

Még nem eresztette ki a lovakat új motorjából a Ferrari

2017.07.14. 20:14
Címkék: hírek
Egyelőre nem mutatkozott meg a Ferrari újfejlesztésű motorjának ereje, ám Sebastian Vettel biztos benne, hogy vannak még tartalékok autójukban.
 
Hasonlóan kezdődött a Brit Nagydíj, mint egy hete az Osztrák: a Mercedes magabiztos fölényével. A Ferrari az első pénteki szabadedzésen a két Red Bulloktól is vereséget szenvedett, és bár délutánra gyorsultak, Valtteri Bottaséktól így is 0,3 tizeddel elmaradtak.
 
A jobb időt délelőtt és délután is Kimi Räikkönen érte el a vörösöknél, a két versenyzőnek pedig egyformán voltak kicsúszásai, megpördülései a nap folyamán. „Még lehet és kell is javulnunk. Az autó egyensúlya nem volt igazán jó, sokat csúszkáltam. Különböző dolgokat próbáltunk ki, de délután már jobb lett a helyzet” – értékelt a nap végén Vettel.
 
A Ferrari most először használta a Haasszal már Ausztriában kipróbált új motorját, mely a hírek szerint akár 15 lóerős teljesítményjavulást is hozhat a konyhára. A két versenyző nem szívesen mondott konkrétimot a V6-os által jelentett előrelépésről. „Segítenie kellene” – mondta Vettel „Végig ez volt a tervünk, szóval minden az elképzelések szerint alakul. A mai napunk eléggé vegyes volt, amolyan hullámvasút. Az eredményekből sokat még nem láttam, de nagy élvezet itt vezetni.”
 
Feltételezések szerint a maranellóiak ma még a megszokottnál is jobban visszafojthatták hajtóegységüket, mivel az teljesen új, emiatt a folytatásban is nagyobb terük lehet az előrelépésre. Ezt a négyszeres világbajnok is elismerte. „Ma sokat nem tudhat meg az ember, mivel pénteken még nem megyünk teljes gázzal. A motornak sokáig kell bírnia. Pénteken mindenkinek marad még tartalékja. A kérdés csak az, hogy mennyi. Mi még nem voltunk igazán elégedettek, de a végére sikerült jobban beállítanunk az autót. Hogy a Mercedes mit csinált, azt nem igazán figyeltem. Az biztos, hogy gyorsak voltak.”
 
Kimi Räikkönen ezúttal is ügyesen kerülte a konkrétumokat formájuk kapcsán. „Ez csak egy új motor, ami teljesen normális dolog. Egy új motor mindig jobb egy kicsivel. Semmi jelentős, de végig ez volt a tervünk” – nyilatkozta 2007 bajnoka. Annyit legalább elárult, hogy ezúttal nem volt elégedetlen a napjával. „Nehéz megmondani a mai nap után, hogy hogy állunk, de nem volt olyan rossz. Egy simább nap volt. A szél miatt nem volt egyszerű bizonyos helyeken, de ez itt teljesen megszokott.”

Vettel szédült a pajzstól

2017.07.14. 20:09
Címkék: hírek
Nem nyerte el Sebastian Vettel és a Ferrari tetszését a Silverstone-ban először tesztelt pajzs fejvédő. A négyszeres világbajnok elmagyarázta, mi volt a gond vele.
 
Az FIA-nak eltökélt szándéka, hogy 2018-tól fejvédő eszközzel lássa el a Forma–1-es autókat, ennek jegyében pénteken Sebastian Vettel elsőként tesztelte a harmadik megoldásukat, az úgynevezett pajzsot. A pilótafülke elé szerelt átlátszó szélvédő esztétikai szempontból az eddigi legjobb megoldásnak tűnik – ám mint kiderült, egyelőre csak az esztétikum szól mellette…
 
„Nem hiszem, hogy nekem kellene beszélnem a mellette szóló érvekről. Ami az ellenérveket illeti, a ma délelőtt egy kicsit szédítőre sikerült. A kilátás előre nem a legjobb. Ez bizonyára a hajlásnak köszönhető, ami torzítja a képet” – magyarázta a négyszeres világbajnok a Sky Sportsnak.
 
Ezzel máris beigazolódni látszik, nem véletlenül tartottak a résztvevők leginkább a pajzs kilátásra gyakorolt hatásán. Miközben a Red Bull által tavaly kifejlesztett szélvédő jóval meredekebb szögben feküdt rá az orra, és szélesebb is volt, a Ferrari által a délelőtti szabadedzésen egyetlen körön használt pajzs laposabb és íveltebb. És arról még képet sem kaphattak, milyen hatásai vannak a láthatóságra egy villanyfényes vagy esős versenyen.
 
De nem ez volt az egyetlen probléma a megoldással. A leváló légáramlat is kellemetlenséget okozott. „Az egyenesekben erős volt a leáramlás, ami előre nyomta a sisakomat. Volt egy előzetes menetrendünk vele, de mivel nem tetszett, inkább egyből levettük” – szolgált az FIA számára kiábrándító hírrel Vettel.
 
A közvetítés során láthattuk, a versenyző kiszállását sem könnyítette meg a pajzs, ám a német úgy véli, ez csak kisebb probléma a többi mellett. „Az biztos, hogy nem segít. A be- és kiszállásnál sem, de az előbbi úgysem számít. A kiszállásnál szerintem csak megszokás kérdése. De nem ez a legfontosabb probléma.”
 
A brit Sky Sports technikai szakértője, Pat Symonds a múlt évben még a Williams technikai igazgatója volt, amikor csapatával megvizsgálták a fejvédő eszközök aerodinamikai hatásait. Őt egyáltalán nem lepték meg Vettel tapasztalatai. „A múlt évben elvégeztünk számítógépes folyadékdinamikai szimulációkat a szélvédővel, ami a mostani megoldás egy bizonyos variációja. És azt láttuk, hogy nagyon nagy hatása van, nemcsak a versenyzőre, a motor légbeömlőjére, a hátsó szárnyra. Ez most még egy elég éretlen technológia” – állapította meg, megerősítve, hogy a pajzs egyszerűen eltereli a levegőt az autó bukócsöve fölé, így a teljes aerodinamikát újra kell gondolni miatta.
 
A mögötte húzódó érveket persze Symonds is érti, mégsem hiszi azt, hogy reális célkitűzés az FIA részéről a 2018-as alkalmazás. „Pár évvel ezelőtt bevezették az új szénszálas bukósisakot, amelyet arra fejlesztettek ki, hogy ellenálljon egy negyed kilogrammos tárgynak 225 km/órás tempónál. Aztán jött a glória, amit húsz kilogrammal szemben tettek ellenállóvá, ha leesne egy kerék. Ez most egyfajta köztes megoldás, mely nagyjából öt kilogrammnak képes ellenállni. A projektet felgyorsították, miután kiderült, hogy a glória nem az, amire az F1-nek szüksége van. De hogy már készen áll-e a bevetésre, abban nem vagyok biztos” – állapította meg.
 
Ugyanígy látja ezt Christian Horner is, aki már a teszt előtt azt mondta, szerinte tanácsosabb lenne 2019-et a debütálás évének kijelölni. Az FIA viszont hajthatatlan: Charlie Whiting már közölte, ha a pajzs nem lesz bevetésre alkalmas, visszatérnek a glóriához.
 
Honer továbbra sem biztos abban, hogy ennyire erőltetni kell a fejvédőt. „Szerintem egy pontnál érdemes meghúzni a vonalat. A Forma–1-es egy nyitott autós kategória. A motorokra sem tesznek bukókeretet. Az a kérdés, milyen messzire mész a biztonságért. A biztonság rendkívül fontos, de ezeknek az autóknak a vezetése mindig veszélyes lesz valamennyire. Az a kérdés, mikor vesszük ki a versenyzőket is. Egy biztos: úgy olcsóbb lenne” – jegyezte meg viccesen a pajzsot egyébként az eddigi legszebb megoldásnak tartó Red Bull-főnök.
 

Bottasé a második edzés is!

2017.07.14. 20:06
Címkék: hírek
A délutáni szabadedzést is a Mercedesek uralták Silverstone-ban. Valtteri Bottas 47 ezreddel előzte meg a legjobb körét eggyel keményebb gumin futó Lewis Hamilton. A Ferrari közelebb került hozzájuk.
 
A körülmények nem sokat változtak a silverstone-i versenypályán a délutáni szabadedzésre: angolosan hűvös és felhős időben folytatódott a felkészülés a hétvégi megmérettetésre. Délelőtt az új motorjukat próbálgató Ferrarik még eléggé visszafogottan köröztek az egykori katonai reptéren, a kérdés az volt, délutánra mernek-e már nagyobb teljesítményt kihozni a továbbfejlesztett V6-osukból.
 
Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen mindenesetre korán a pályán volt, autójukra pedig a délelőtt nem is használt lágy abroncsok kerültek. A vörösök nem véletlenül tartalékolnak: erre a hétvégére a szuperlágy típusból 9-et rendeltek, miközben a sárga oldalfalúból csak 3 garnitúrájuk van. A Mercedeseknek eközben 5 (Bottas) és 6 (Hamilton) lágy áll a rendelkezésére.
 
Az edzés első felében a Red Bullok és a Ferrarik álltak az élen, Kimi Räikkönen 1:29,161 másodperces kört teljesített, Daniel Ricciardo 0,6, Sebastian Vettel 0,7 másodperccel maradt le tőle. Aztán némi fáziskéséssel érkeztek a Mercedesek, és Lewis Hamilton már 1:28-as köröket teljesítve átvette a vezetést. Legjobbja 1:28,543 volt – szintén a lágy Pirellin. Csapattársa, Valtteri Bottas eközben a közepes keverékkel ismerkedett, amit várhatóan nem fogunk sokat látni bevetésen ezen a hétvégén.
 
A másfél óra első komolyabb hibáját Carlos Sainz mutatta be, aki a Maggots-Becketts-Chapel kombináció közepén repült ki a pályáról, és szánkázott végig a nagy, füves bukótéren Toro Rossójával.
 
Az első félóra elteltével kerültek elő a szuperlágy gumik, melyeket addig csak a top 10-be kerülő McLarenek és a Force Indiák raktak föl. Bottas egyből az első helyre is ugrott velük, 1:28,496-os idővel. Hamiltonnak nem sikerült javítania, miután a Beckettsnél túl nagy lendülettel érkezett meg, ezért a kerékvetőre és a fűre is ráfutott. „Lehet, hogy sérült az autóm” – jelezte a rádión a márkatársánál az eggyel keményebb gumin így is csak 47 ezreddel elmaradó brit.
 
Nem sokkal később Ricciardónak is volt ott egy pillanata, de neki sikerült pályán tartania Red Bullját.  Az osztrákok délelőtt a két Ferrari előtt végeztek, ám ezúttal mögéjük soroltak be. A Scuderiánál Räikkönen volt a gyorsabb, aki 0,332 másodpercre tudta megközelíteni honfitársát. Vettel további egy tizeddel rosszabb időt ért el.
 
A legjobb tízbe féltávnál Massa, Hülkenberg, Alonso és Ocon férkőzött be – az edzés elején hibázó Sainz csak később teljesítette első mért körét.
 
35 perccel az edzés vége előtt Hamilton kezdte meg a hosszú etapok sorát. Ő és Vettel is használt szuperlágy gumin hajtott ki, miközben Räikkönen egy használt lágyat tesztelte, Bottas pedig hosszú ideig csak ült a garázsban és várakozott.
 
A bajnokság két első helyezettjének szuperlágyas etapján érdekes tendencia rajzolódott ki. Az etap elején Hamilton 0,3-0,4 másodperccel gyorsabbnak bizonyult, ám ahogy fogytak a gumik, a mérleg lassan átbillent a másik irányba, és már Vettel kezdett el jobb időket futni. Annak ellenére, hogy a használt szuperlágyában végül 7-tel több kör került. A Ferrari az első szektorban némi előnyben volt a Mercedesszel szemben, az ezüstautó a második két pályaszakaszon tűnt jobbnak.
 
Ezt követően mindketten a lágy papucsokra váltottak, melyeken ismét Hamilton került előnybe. Peter Bonnington versenymérnök mindenesetre figyelmeztette a britet: „Fogalmunk sincs, hogy Vettel mennyi üzemanyaggal megy.”
 
A versenyszimulációk alatt is láthattunk vezetői hibákat, melyek helyszíne többnyire az S-kanyaros szakasz, azon belül is a Becketts volt. Verstappen csak letért a fűre, Massa és Räikkönen viszont meg is pördült egyszer.
 
A Williams braziljának és a Red Bull hollandjának a hajrában aztán egy másfajta incidense is volt. Verstappen gyorsabb tempóban zárkózott föl, ám Massa blokkolta őt. Az FIA ennek kapcsán vizsgálatot is indított.
 
A silverstone-i nyitónap tehát a Mercedes dupla duplájával indultt: mindkét edzést Bottas nyerte, hajszállal Hamilton előtt. A britek kedvence délután egyedüliként futotta meg leggyorsabb körét a lágy keveréken. Mögöttük a két Ferrari, a két Red Bull sorakozott, majd Nico Hülkenberg, Felipe Massa, Fernando Alonso és Esteban Ocon következett.
 
A Brit Nagydíj programja a szombat délelőtti 3. szabadedzéssel folytatódik, amit 12:30-tól felvételről közvetít az M4 Sport.
 
Brit Nagydíj, 2. szabadedzés – végeredmény:
1. Valtteri Bottas Mercedes 1:28,496 31
2. Lewis Hamilton Mercedes 1:28,543 +0,047 35
3. Kimi Räikkönen Ferrari 1:28,828 +0,332 36
4. Sebastian Vettel Ferrari 1:28,956 +0,460 36
5. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:29,098 +0,602 32
6. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:29,586 +1,090 35
7. Nico Hülkenberg Renault 1:29,936 +1,440 37
8. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:30,006 +1,510 36
9. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:30,238 +1,742 28
10. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:30,383 +1,887 42
11. Carlos Sainz Toro Rosso-Renault 1:30,555 +2,059 26
12. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Renault 1:30,562 +2,066 34
13. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:30,624 +2,128 43
14. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:30,661 +2,165 33
15. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:30,695 +2,199 37
16. Stoffel Vandoorne McLaren-Honda 1:30,782 +2,286 31
17. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:30,835 +2,339 33
18. Jolyon Palmer Renault 1:30,879 +2,383 25
19. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:31,616 +3,120 27
20. Pascal Wehrlein Sauber-Ferrari 1:31,929 +3,433 30

Bottas kezdett leggyorsabban Silverstone-ban

2017.07.14. 20:03
Címkék: hírek
Valtteri Bottas századokkal gyorsabbnak bizonyult Lewis Hamiltonnál, s ezzel ő nyerte a Brit Nagydíj délelőtti gyakorlását. Sebastian Vettel először vitte pályára a pajzsot!
 
Hűvös, mindössze 15 Celsius-fokos, felhős idő fogadta a Forma–1 mezőnyét a Brit Nagydíj első szabadedzésén, de a pálya száraz volt. A legnagyobb figyelem Sebastian Vettelt övezte az első percekben, aki az FIA által fejlesztett új „pajzs” szélvédővel Ferrariján hajtott ki a garázsból.
 
Az már csütörtökön kiderült, hogy a fejvédő eddigi legesztétikusabb verziója sem könnyíti meg a versenyző ki- és beszállását, mozgásban viszont most tesztelték először a megoldást. A legnagyobb problémát az átlátszó plexi csillogása jelentheti, mely a nézők dolgát sem könnyíti meg, hiszen nem mindig teszi láthatóvá a versenyző sisakját. Belülről persze nyilván más a helyzet.
 
Vettel egyetlen kört teljesített a pajzzsal, visszafogott tempóval, majd miután visszatért a garázsba (és énekléssel köszöntötte egy születésnapos kollégáját…), már ki is szállt autójából, melyről leszerelték a pajzsot.
 
Az első 15 perc másik említésre méltó eseménye az volt, hogy Max Verstappen installációs köre után visszatérve túlhajtott a Red Bull garázsán, így szerelőinek kellett őt visszatolni. Miután ez is megtörtént, percekre némaság költözött a szeles pályára.
 
20 perc elteltével aztán megszülettek az első köridők: Kimi Räikkönen, Daniel Ricciardo és Max Verstappen egymást váltogatták az első helyen. A Red Bullokra a lágy, a Ferrarira a szuperlágy gumik kerültek föl, ennek ellenére az 1:30,957-es kört futó holland 12 ezreddel gyorsabbnak bizonyult finn ellenfelénél.
 
A Copse-kanyart elsőre még némi gázelvétellel teljesítették a versenyzők, ám Felipe Massa így is egy kicsit átlépet a határvonalon. A brazil a külső kerékvetőre futva ledarálta az oldalsó légterelőt a Williamséről, így a pálya azon szakaszán törmelék került az aszfaltra.
 
Pár perc elteltével Vettel is visszatért a pályára – már a szélvédő nélkül. A szuperlágy gumin a 4. helyre zárkózott föl, ám etapját egy kicsúszás miatt meg kellett szakítania. „Az autó rendben” – mondta a rádión megpördülése után. Azt a szett gumiját viszont sikerült elfékeznie, így a pluszabroncsok kötelező visszaadásának idejéig el is tűnt a garázsban.
 
Az élen ekkor már Valtteri Bottas állt, aki Lewis Hamiltonnal együtt a sárga Pirellikkel nyitott. Ők ketten egymásra licitálva srófolták egyre lejjebb a köridőket. Bottas lépett elsőként 1:30-on belülre, aztán 7 körös etapjuk végén 1:29,651 másodperces idővel, 0,146 másodperces előnnyel az ő vezetésével zárult az edzés első fele.
 
Mögöttük Verstappen 0,6-es, Ricciardo és Räikkönen 1,3-es hátránnyal következett, őket az újítások egész sorával fölszerelt Force Indiával Esteban Ocon, az ismét új Honda-motort használó Fernando Alonso, Sergio Pérez, Danyiil Kvjat és a saját első etapját hibájával lerövidítő Sebastian Vettel követte. A Kevin Magnussen helyére egy edzés erejéig beugró Antonio Giovinazzi a 18. helyet foglalta el ekkor, miközben Jolyon Palmert hazai versenyére is elkísérte ragaszkodó útitársa, a balszerencse: miután Renault-jával ezúttal is gondok adódtak, ő volt az egyetlen, aki mért idő nélkül állt ekkor.
 
A nem hivatalos szünet után a Mercedesek ott folytatták, ahol abbahagyták: a lágy gumikon, mindenkinél gyorsabban. Bottas 1:29,106 másodpercre javított, ami már 2,5 másodperccel volt jobb idő a tavalyi első edzés legjobbjánál, és 0,181-de a 2016-os pole-időnél. Hamilton 78 ezredre zárkózott fel a finnre.
 
Az ellenfelek szuperlágy gumin sem tudtak igazán közel férkőzni – az edzés hajrájában már versenyt szimuláló – Ezüstnyilakhoz. Verstappen fél másodpercre volt tőlük, Räikkönen 1:30,1-es, Vettel 1:30,5-ös időt ért el. A finnek volt egy látványos megcsúszása is, melynél autója kitörő hátulját éppen csak meg tudta fogni. Úgy tűnt, a Ferrarinak egyelőre nem igazán ízlik az angliai hűvös és szeles idő, és elsőre be kellett érniük a Mercedesek és Red Bullok mögötti 5-6. hellyel.
 
Mögöttük érdekesen alakult a sorrend. Fernando Alonso a szuperlágy gumin futott körével tűnt föl a 7. helyen. Bár később Danyiil Kvjat megelőzte őt, a McLaren szempontjából a spanyol 1,9 másodperces lemaradása, valamint Stoffel Vandoorne top 10-ben való felbukkanása is biztató hír lehet. Annak ellenére is, hogy versenyzői várhatóan újra büntetések egész sorát fogják megkapni a motorkomponensek cseréje miatt.
 
A két wokingi autó közé a csapattársával különböző aerodinamikai újításokat tesztelő Felipe Massa ékelődött a 9. helyre, ám a brazil autóján eggyel keményebb Pirellik voltak. A vezető 10-est Carlos Sainz és a két Force India követte, az Ausztriában megtáltosodó Haas egy kicsit visszaesett, a délelőtt folyamán több műszaki problémával is szembesülő Renault-k pedig csak a két Saubert tudták maguk mögött tartani.
 
Brit Nagydíj, 1. szabadedzés – végeredmény:
1. Valtteri Bottas Mercedes 1:29,106 29
2. Lewis Hamilton Mercedes 1:29,184 +0,078 29
3. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:29,604 +0,498 26
4. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:29,942 +0,836 19
5. Kimi Räikkönen Ferrari 1:30,137 +1,031 19
6. Sebastian Vettel Ferrari 1:30,517 +1,411 19
7. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Renault 1:30,895 +1,789 21
8. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:30,993 +1,887 20
9. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:30,999 +1,893 26
10. Stoffel Vandoorne McLaren-Honda 1:31,041 +1,935 27
11. Carlos Sainz Toro Rosso-Renault 1:31,200 +2,094 24
12. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:31,210 +2,104 32
13. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:31,297 +2,191 33
14. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:31,610 +2,504 24
15. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:31,684 +2,578 24
16. Antonio Giovinazzi Haas-Ferrari 1:32,031 +2,925 24
17. Nico Hülkenberg Renault 1:32,171 +3,065 19
18. Jolyon Palmer Renault 1:32,450 +3,344 16
19. Pascal Wehrlein Sauber-Ferrari 1:33,029 +3,923 23
20. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:33,399 +4,293 26

Vettel nem tart a silverstone-i népharagtól

2017.07.14. 20:00
Címkék: hírek
Nem tart a brit közönség támadásaitól Sebastian Vettel Silverstone-ban. Új motorjával mégis okozna egy kis csalódást Lewis Hamilton honfitársainak.
 
Silverstone-ba érkezve már nem Sebastian Vettel bakui manővere volt a beszédtéma, sokkal inkább az, hogy Lewis Hamilton a mezőnyből egyedüliként kihagyta az F1-es londoni show-t. Sebastian Vettelt is kérdezték arról, mit szól ellenfele döntéséhez. „Őszintén szólva ez nem érdekel” – mondta mosolyogva. „Megkérdeztek, én pedig igent mondtam. Szerintem nem sokszor adatik meg ilyen lehetőség az életben. Nagyszerű esemény volt, élveztem, és a nézők is. Ezzel mindenki csak nyert. Szabadon dönthetett arról, hogy jön-e vagy sem. De nem igazán érdekel.”
 
Tekintve, hogy Bakuban Hamilton szurkolóit is sikerült magára haragítania, fölvetődött annak lehetősége is, hogy Silverstone-ban számíthat pár füttyszóra a közönség soraiból. „Nem hinném, hogy ebből nagy sztorit kéne csinálni. Nem én vagyok a hazai versenyző, biztos vagyok benne, hogy a hazaiakat éltetni fogják, vagyis Lewist és Jolyont. És ennek így is kell lennie. Ugyanezt várjuk, ha Brazíliába megyünk. Az emberek ott Felipét éltetik. Idén nincs Német Nagydíj… A múltban én is nyertem itt, amikor Jensonnal voltunk harcban a bajnoki címért, és a győzelmem után meglepett, hogy mennyire sportszerűek voltak velem.”
 
„Arra számítottam, hogy nem lesznek boldogok, de azok voltak. Ez egy sportszerű közönség, egy olyan, amely tisztel, ha jó munkát végeztél. Nagyszerű itt versenyezni, fantasztikus a pálya, nagyszerű a közönség, mert sportszerűek és szenvedélyesek, és sok szurkolója van a Ferrarinak is. Én nem harcként tekintek erre. Ez egy nagy futás egy nagy közönség előtt” – szögezte le a négyszeres bajnok.
 
Hogy mit szól majd a közönség ahhoz, ha esetleg megszakítja kedvencük három éve tartó silverstone-i győzelmi sorozatát, az még a jövő zenéje. Vettel mindenesetre hozzásegítheti egy újabb sikerhez a Ferrari hétvégén debütáló új motorja, mely a hírek szerint 10-15 lóerős javulást jelent, főként az időmérőn. „Egy új motort fogunk használni, de nem gondolnám, hogy ez nagy különbséget jelent. Az volt az eredeti tervünk, hogy itt vetjük be, szóval tartottuk magunkat ehhez” – erősítette meg a német.
 
Vettel idén eddig két motort használt, de már négy turbófeltöltőt és MGU-H-t. Ez utóbbi miatt a büntetés veszélye fenyegetheti az év második felében.
Elejére | Újabbak | Régebbiek | Végére |
 
© 2013-2017 VETTEL.GPORTAL.HU - JB17
MAGYARORSZÁG LEGFORGALMASSABB SEBASTIAN VETTEL RAJONGÓI OLDALA

Image and video hosting by TinyPic

Vagyok, aki vagyok. Nem próbálok meg más lenni, mint  aki vagyok.  Néhány embernek talán tetszik, másoknak lehet, hogy nem. De ez az élet. - Sebastian Vettel
Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPic


Supernatural - ODaát - 13. ÉVad - Extrák - Infók - ÉRdekességek - ODaát - Supernatural - 13.ÉVad - Supernatural - ODaát    *****    A csillagjövõ oldalon,nem csak alacsonyak az árak, hanem a tanácsadás, teljesen ingyenes. Szeretettel várlak minden nap    *****    Új design! Az egyetlen magyar Olicity és a legaktívabb Zöld Íjász rajongói oldala! 6. évad & Arrowverse hírek!    *****    No.1 Christina Aguilera Fan Site - Minden ami X-Tina, minden héten újdonságok! Katt!    *****    TelenovelasWeb - Hírek, képek, videók, saját véleménnyel tarkított bejegyzések telenovellákról és a színészekrõl! Gyere!    *****    Hamarosan olvashatók lesznek az oldalamon az Asztro-tükör asztrológiai írásai, cikkei.    *****    Gesztenye, gesztenye, gesztenye... és egy álmos sün! Gyertek az októberi rétre Mályvával és Pipitérrel! Irány a Mesetár!    *****    Születési,baba,hold horoszkóp,elõrejelzés,párkapcsolati elemzés,fogamzási képlet! Ingyenes tanácsadás!Várlak!Kattints!    *****    Ha te is a letisztult stílus híve vagy, nézz be hozzám! Smink, ruha, kritika //Style and Stuff// Style and Stuff//    *****    MINDEN HÓNAPBAN INGYENES G-PORTÁL SABLON! TELJESEN ÁTSZERKESZTHETÕ A LEGÚJABB KÓDOKKAL! Ne maradj le egyik hónapban sem!    *****    Rendeld meg az asztrológiai csomagok egyikét és teljesen ingyen megbeszélheted velem a kérdéseidet telefonon, skypeon!!!    *****    Nézz filmet messengeren! Ha szereted a filmeket klikk ide! Film!Film!Film!Film!Film!Film!Film!Film!Film!Film! Film!Film!    *****    Nézz filmet messengeren! Ha szereted a filmeket klikk ide! Film!Film!Film!Film!Film!Film!Film!Film!Film!Film!Film!Film!    *****    A CSILLAGJÖVÕ OLDALON RENDKÍVÜLI AKCIÓK,LEHETÕSÉGEK.A MEGRENDELÉSEK UTÁN TELJESEN INGYENES KONZULTÁCIÓ,TANÁCSADÁS.VÁRLAK    *****    Õszi manókalandok a réten! Búcsúztassátok el ti is útra kelõ madarainkat Mályvával és Pipitérrel! Gyertek a Mesetárba!    *****    | Ashley Tisdale | Ashley Tisdale | Ashley Tisdale | Ashley Tisdale | Ashley Tisdale | Ashley Tisdale | Ashley Tisdale |    *****    Bûbájos boszorkák - Charmed - Extrák - Érdekességek - Cikkek - Interjúk - Bûbájos boszorkák - Charmed - Charmed -Játékok    *****    Infrashape Horizontal fittness stúdió Debrecen    *****    WISE-VOGUE | SZISSZ ÉS KLAU BLOGJA TERMÉKTESZTEKKEL, TIPPEKKEL, ÖTLETEKKEL A MINDENNAPOKRA // WISE-VOGUE // WISE-VOGUE    *****    * GP Life * Webes hírek * Nem csak gportálos oldalaknak * GP Life * Webes hírek * Nem csak gportálos oldalaknak *