Fordító


A fordító nem tökéletes !

 
Következő Nagydíj

      2017. június 11.; KANADAI NAGYDÍJ

 

 
Sebastian Vettel

Image and video hosting by TinyPic

Sebastian Vettel egy olyan jelenség, amelyet még nem látott a Forma 1 több évtizedes világa. Erről a számok is tanúskodnak. Sebastian Vettel volt a legfiatalabb versenyző, aki valaha Forma 1-es edzéseken vett részt. Ő volt a legfiatalabb pilóta, aki valaha világbajnoki pontot szerzett. A legfiatalabb, aki valaha egy verseny élén állt. A legfiatalabb, aki pole pozícióból indulhatott. A legfiatalabb, aki futamgyőzelmet ünnepelhetett. És természetesen a legfiatalabb, világbajnok. Majd a legfiatalabb, versenyző, aki megvédte a címét. Egy olyan sportágban, ahol minden a sebesség körül forog, ez hatalmas teljesítmény.

 
Eseménynaptár

Image and video hosting by TinyPic

2017-es szezon következő futama:
» 2017. május 28., 14.00:  Monacói Nagydíj
május 25., csütörtök
10:00 - 11:30:Csütörtöki 1. szabadedzés
14:00 - 15:30:Csütörtöki 2. szabadedzés
május 27., szombat
11:00 - 12:00:Szombati szabadedzés
14:00 - 15:00:Időmérő
május 28., vasárnap
14:00 - 16:00:Verseny
KÖVETKEZŐ FUTAMOK:
Április 30., 14.00: Orosz Nagydíj
Május 14., 14.00: Spanyol Nagydíj
Május 28., 14.00: Monacói Nagydíj

>>Jegyvásárlás a Nagydíjra
>>2017-es versenynaptár

2017 tesztidőpontok:
augusztus 01-02., Hungaroring – évközi teszt
november 28-29., Abu-Dzabi – utószezoni gumiteszt

 
Tabella
Image and video hosting by TinyPic
 
1 Sebastian Vettel 129
2 Lewis Hamilton 104
3 Valtteri Bottas 75
4 Kimi Raikkonen 67
5 Daniel Ricciardo 52
6 Max Verstappen 45
7 Sergio Perez 34
8 Carlos Sainz 25
9 Felipe Massa 20
10 Esteban Ocon 19
11 Nico Hulkenberg 14

 

 
2017 Magyar Nagydíj

Image and video hosting by TinyPic

Légy részese TE IS a 2017-es Magyar Nagydíjnak. Jegyvásárlás, jegyinformációk!

Részletek  
Jegyvásárlás 
Diákjegy vásárlása 
Ibusz

 
2017 Pirelli Teszt

Image and video hosting by TinyPic

Az 1989 és a 2001-es teszt után most képviselteti magát legelőször a F1 összes csapata a Hungaroringen 2017. augusztus 1-jén -és 2.-án, a Magyar Nagydíj lezajlása után. Légy te is részese a tesztnek a Magyar pályán. Részletek hamarosan.....

 
Partnerek

Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPic
[Szabályzat] - [Lekerültél?] - BETELT!!

 
Információ

Image and video hosting by TinyPic

Üdvözöllek a Vettel.gportal.hu-n, ami Magyarország egyik legforgalmasabb és leginformáltabb Sebastian Vettel-ről szóló oldalán. Érdemes naponta többször ellátogatni, mert mindig rengeteg friss várja a rajongókat, látogatókat! Videók, képgaléria, extrák, rengeteg friss hírek, különböző menüpontok! Ahová ki van írva, hogy saját fordítás, az úgy is van, ezért kérlek ne tüntesd fel az oldaladon forrás nélkül. Amit nem saját magam fordítok le, annak a forrása megtalálható a dátumozás lábjegyzetében.

Téma: Sebastian Vettel, Forma 1
Szerkesztő: Melanie
Az oldal tanácsadója: Nuti
Design: Melanie
Nyitás: 2013. július 3.
Nyelv: Magyar
Az eddig legforgalmasabb nap: 5624
Ajánlott böngésző: Google Chrome, Mozilla
Forrás: M4Sport,Gp-Live
E-mail: vettelmagyarorszag@gmail.com  
Online     ;  live

 
Archívum
 

Hírek    Minidrivers      Képek        Nagydíj      Videó     Teszt    Egyéb  Összefoglaló

 

 

lap tetejére

Hírek Sebastianról ( news )

Szinte mindenütt kicsúsztam legalább egyszer…

2017.06.23. 18:58
Címkék: hírek
Sebastian Vettel nem találta a ritmust, az autójával sem teljesen elégedett még, ám így sem aggódik a folytatást illetően.
 
Erőpálya ide vagy oda, pénteken Bakuban nem az volt a kérdés, hogy a Ferrari mennyire képes közel kerülni a Mercedeshez, hanem az, hogyan került mindkét szabadedzésen a két esélyes elé a Red Bull és Max Verstappen. A holland remek formában körözött az azeri nyitónapon, a Scuderiáról ugyanez már nem egészen mondható el. Mindkét versenyzőjük számos alkalommal járt a bukótérben (igaz, ki nem…), Kimi Räikkönen a gumikkal bajlódott, és Sebastian Vettelnek sem sikerült összerakni egy jó kört.
 
A négyszeres világbajnoknak a nap végén fölvetették, a bukótereket legalább olyan jól feltérképezte, mint az ideális ívet. Nevetve jegyezte meg: „Pontosítanom kell: a tizenötös kanyar bukóterében egyszer sem jártam!”
 
„El kell ismernem, valóban szinte mindenütt kicsúsztam legalább egyszer. Nem is tudom pontosan, miért volt ez, hiszen a pálya ma nem is volt annyira csúszós. De ez egy elég nehéz pálya, a kanyaroknál nehéz viszonyítási pontot találni, tájékozódni. És ha csak egy kicsit fékezel később, máris érzed, hogy nem lesz meg a kanyar. Az edzéseken nyilván nem kockáztatsz, inkább mész egyenesen tovább. Ha nem teszed, akkor ezen a pályán igencsak nehéz dolgod lesz.”
 
„Bakunak megvan a maga varázsa, nem egy könnyű pálya. Sokszor voltam a pálya mellett, ezért nem is tudok mérleget vonni. Ez nem segít a ritmus megtalálásában. Még nem éreztem magam százszázalékosan az autóban. Kipróbáltunk pár dolgot, és nem működött minden. Nem állíthatom, hogy volt egyetlen hibátlan köröm is.”
 
Vettel előrebocsátotta, komolyan veszi a Red Bull pénteki erős formáját, és elképzelhetőnek tartja, hogy hatan lesznek esélyesek a pole-ra a szombati időmérőn. „A Red Bull nagyon jó volt, a Mercedesszel mindig számolni kell, de legalább mi is ott vagyunk elöl, ezért nem aggódom igazán a szombat és a vasárnap miatt” – tekintett előre a bajnoki tabella első helyén álló német.

Tolató autók, piros zászló és Verstappen-elsőség

2017.06.23. 18:39
Címkék: hírek
Flúgos napot zárt az F1 mezőnye Bakuban. A Red Bull meglepőnek mondható kettős sikert aratott pénteken, a második edzés a tucatnyi kicsúszásról, egy piros zászlóról és a győztes utolsó pillanatban elkövetett hibájáról szólt.
 
Délután még mindig 28 Celsius-fokot mértek Bakuban, ám a pálya hőmérséklete 10 fokkal csökkent az első edzésen mérthez képest. Az időmérő edzés és a verseny szempontjából a helyi idő szerint 17 órakor rajtoló edzés számít a reprezentatívabbnak, ezért a csapatoknak a 90 percben a legfőbb feladatot a gumik és a beállítások harmóniába hozása jelentette, mind egy körön, mind hosszabb távon. Ám mint kiderült, sokkal nehezebb dolguk volt, mint elsőre gondolták…
 
A második gyakorlás mozgalmasabban kezdődött az elsőnél, de azért voltak hasonlóságok is: már az első percekben több füstölős elfékezést, bukótérben parkolást, piruettet és tolatást láthattunk. Romain Grosjean, Carlos Sainz, Nico Hülkenberg, Sebastian Vettel, Fernando Alonso és Valtteri Bottas is hibázott látványosat az első félórában. Danyiil Kvjat kétszer is kicsúszott, másodjára pedig a pályabíróknak úgy kellett megfordítani a szűk helyen megrekedt, és még le is fulladt Toro Rossóját. Az orosz az elektromotor segítségével indította újra gépét.
 
Elismerés illette a Force India szerelőit: 5 perccel a kezdés után Sergio Pérez már menetre készen várakozott az első edzésen összetört autójában. A mexikói elismerte, rosszul használta a kerékvetőt, ám balesete után is csak amiatt aggódott, van-e elegendő tartalékelemük a folytatásra.
 
Az eredményjelzőn ezúttal is Max Verstappen neve villant fel az első helyen. Az első másfélórában leggyorsabb holland a lágy gumikon futott 1:43,9-es eredménnyel vitte a prímet. Christian Horner már a két edzés között sem győzte őt dicsérni, mennyire jól megy neki a piszkos, nehéz pályán. A holland mögé aztán Daniel Ricciardo is fölzárkózott az első félóra végéhez közeledve, ami azt jelezte, a Red Bull talán jól választott, amikor a „monzai” lapos hátsó szárnyat hozta el Azerbajdzsánba, s akár még meg is tréfálhatja a Ferrarit és a Mercedest.
 
Az első 30 perc végéhez közeledve a már az első edzésen is jó formát mutató két Force India követte a Red Bullokat (Pérez, Ocon sorrendben), mögöttük Lewis Hamilton 0,6 másodperces hátránnyal volt negyedik. Kimi Räikkönen már az első etapján folyamatosan a gumikra panaszkodott. „Szenvedek, mint az őrült! Főleg a bal elsővel” – mondta csapatának. Sebastian Vettel ekkor a 11., Valtteri Bottas a 12. helyen szerénykedett.
 
Az élmezőnyből elsőként éppen a finn merészkedett ki a szuperlágy gumikon a második etapja során. Az egyelőre bizonytalannak tűnő, többet is hibázó egyszeres futamgyőztes ezzel is csak a 3. helyre kapaszkodott fel, 0,4-es hátránnyal.
 
Vettel első próbálkozását már kisebb baleset zavarta meg. 33 perc elteltével Danyiil Kvjat azt prezentálta, hogyan kell Pirellivel Pirellit rombolni. Az egyik jobbosból agresszíven kigyorsítva megiramodott az autója hátulja, és jobb hátsó kerekével ledarált egy Pirelli-reklámfeliratot. Miután a törmelék a pálya szélén maradt, a versenyirányítás rövid időre a virtuális biztonsági autót „küldte pályára”.
 
A falat egyébként nemcsak az orosz érintette. Korábban az egyik Force India, aztán Max Verstappen és Felipe Massa is veszélyesen közel merészkedett hozzá.
 
Közel háromnegyed órát kellett várni arra, hogy valaki megszorongassa Verstappent. Vettel 1:43,615-ös körrel vette át a vezetést a szuperlágy gumin, de a holland ugyanezen gumitípuson szintén gyorsult, s egy csapásra vissza is vette az első helyet: 1:43,362-es időt futott. Következett Raikkönen, aztán Bottas, de mindketten elmaradtak tőle egy tizeddel.
 
A javításoknál már csak a kicsúszások jöttek sűrűbben, a szabadedzés pedig kezdett önmaga karikatúrájává válni. Az első etapok tucatnyi hibáját újabbak követték. Hamilton, Alonso és Verstappen is a bukótérbe menekítette autóját, Vettel és Massa pedig kötelékben csúszott ki a 8-as kanyarnál, dugót kialakítva ott. A brazil alig találta a hátramenetet, így az előtte álló Ferrarinak meg kellett várnia, amíg kitolat a szalagkorlátok közül.
 
Pár perccel később aztán már a pályán is dugó lett, Jolyon Palmernek hívták, aki a 8-as kanyarnál ugyanazt a hibát követte el, amit Pérez az első edzésen. Jobb kerekével a kitüremkedő falnak hajtott, majd meg is pihent ott. Egyre többen rebesgetik, hogy akár már a nyári szünetben véget érhet renault-s pályafutása, és ez az újabb hiba aligha javít a helyzetén.
 
Ezúttal is piros zászlós megszakítás következett, melynek köszönhetően úgy 10 percet veszített a mezőny. A hosszú etapokra fél órájuk maradt, ám volt, akinek a lendülete már pár kilométer megtétele után elfogyott. „Motor” – jött a mindent elmondó kommentár a lelassuló Fernando Alonsótól, akinek idén lassan a világ minden táján lesznek pályabíró ismerősei... Miután kiszállt, és megfékezte üresen elszabaduló McLarenjét, előbb számon kérte rajtuk, miért neki kell elkapnia a guruló fenevadat, aztán a kerítés mellől nézte a szerencsés többieket, akik nem Honda-motort használnak…
 
A hajrában az eredmény már nem változott, de az edzés képe sem: jöttek az újabb kicsúszások, a panaszok a gumikra és a forgalomra. Hamiltonnak és Räikkönennek volt egy meleg pillanata az első kanyarnál, ahol majdnem egymásba csúsztak; Bottas és Massa is teljesen kockásra fékezte az első abroncsát, a finn és Hamilton ráadásul a vártnál hamarabb be is fejezte a körözést.
 
A Ferrarik biztató köridőket produkáltak megtankolva, de a nap meglepetését a kis leszorítóerővel köröző Red Bullok vártnál jobb formája jelentette. Ám hogy még a leintés előtti pillanatokban is legyen egy csavar: a pénteken verhetetlen Verstappen pár másodperccel a vége előtt elfékezte magát az első kanyarban, és mivel túl későn választotta a bukóteret, végül összetörte Red Bullját….
 
Két Verstappen-elsőség keserű zárással, megszámlálhatatlan számú kicsúszás és két piros zászló – flúgosabban nem is kezdődhetett volna az Azeri Nagydíj. Már kíváncsian várjuk, milyen fordulatokat tartogat a folytatásban! Folytatás szombaton a harmadik szabadedzéssel, amely 11:55-ös műsorkezdéssel újra élőben lesz követhető az M4 Sporton és az m4sport.hu-n.
 
Azeri Nagydíj, 2. szabadedzés – végeredmény:
1. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:43,362 36
2. Valtteri Bottas Mercedes 1:43,462 +0,100 32
3. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:43,473 +0,111 34
4. Kimi Räikkönen Ferrari 1:43,489 +0,127 35
5. Sebastian Vettel Ferrari 1:43,615 +0,253 35
6. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:44,113 +0,751 27
7. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:44,306 +0,944 34
8. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Renault 1:44,321 +0,959 27
9. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:44,484 +1,122 37
10. Lewis Hamilton Mercedes 1:44,525 +1,163 23
11. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:44,609 +1,247 33
12. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:45,515 +2,153 15
13. Carlos Sainz Toro Rosso-Renault 1:45,733 +2,371 34
14. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:45,831 +2,469 33
15. Nico Hülkenberg Renault 1:46,003 +2,641 29
16. Jolyon Palmer Renault 1:46,061 +2,699 17
17. Stoffel Vandoorne McLaren-Honda 1:46,174 +2,812 28
18. Pascal Wehrlein Sauber-Ferrari 1:47,150 +3,788 25
19. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:47,347 +3,985 25
20. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:47,722 +4,360 22

Verstappené az első edzés, Vettel 3. lett

2017.06.23. 18:35
Címkék: hírek
Red Bullok az első két helyen az azerbajdzsáni nyitányon! Az edzést a hibázó Sergio Pérez miatt lendült piros zászló törte derékba.
 
Ultramodern épületek és középkori kőfalak, az év leghosszabb padlógázos és legkeskenyebb pályaszakasza – a naptár egyik legellentmondásosabb helyszínére érkezett a Forma–1 mezőnye. A 28 méterrel a tengerszint alatt fekvő Baku utcai versenypályája ötvözi az előző két, egymástól teljesen különböző versenyhelyszín sajátosságait, és amolyan Monacónak álcázott Monzaként állítja dilemma elé a mérnököket az autó beállítása terén. Választásra kényszerítve őket: leszorítóerő vagy magas végsebesség?
 
Ahány csapat, annyi helyzet, annyiféle vélemény. Több résztvevőnél tűntek fel a Kanadában, Spában vagy akár Monzában használatos hátsószárnyak, és az sem véletlen, hogy többen aerodinamikai mérésekkel kezdték a munkát a korábbi időzóna ellenére a megszokottnál egy órával később kezdődő pénteki első szabadedzésen. Köszönhetően a helyi idő szerint 14 órás rajtnak, a levegő hőmérséklete már a 30 Celsius-fokot közelítette, míg az aszfalt 54 fokos volt.
 
Az első mért időket a két Haas jegyezte, később a két Williams csatlakozott hozzájuk, a mezőny viszont csak később kezdett el igazán mozgolódni. A legjobbak közül Sebastian Vettel tűnt fel elsőként az első félóra végén, a lágy gumikon. Első köreiben elkövetett kisebb hibákat, de ezzel nem volt egyedül. A bukótérben járt többek között Felipe Massa, Kimi Räikkönen és Jolyon Palmer is.
 
Az első 30 perc Massa vezetésével telt le, a brazil 1:46,907 másodperc alatt ért körbe a 6 kilométeres pályán. Vettel fokozatosan lopakodott közelebb hozzá, de elé kerülnie első etapján nem sikerült. A Mercedesnek igen. A csapatnál Lewis Hamilton kezdett nagyobb lendülettel, aki 7. körében már 1:45,5-nél járt, azaz máris 1 másodperccel gyorsabb volt, mint egy éve, és tekintélyes, 0,8-es előnnyel átvette a vezetést az ideiglenesen élre ugró Sergio Péreztől. Valtteri Bottas eközben egy megpördüléssel, később pedig egy „falpuszival” irányította magára a figyelmet.
 
Az edzés lassan csordogáló első „félidejének” végén a kanadai győztes Pérez, Verstappen, Massa, Ocon, Ricciardo, Vettel, Bottas, Räikkönen és Magnussen előtt vezetett – a legjobb tízben a közepes gumit használó két Red Bullon kívül mindenki a lágy papucsokon futotta idejét. A mezőny második felében a McLarenek és Lance Stroll is az ultralágyakat próbálgatta, a két Toro Rossónak pedig még nem volt mért ideje. Mint kiderült a faenzaiakat nem műszaki hiba hátráltatta, az előre tervezett aerodinamikai mérések (új vezetőszárnyuk van) oltárán mondtak le a körözésről.
 
A perceken át tartó tétlenséget ismét a Haasok törték meg, aztán Max Verstappen már a szuperlágy gumikon hajtott a pályára. Minimális, 0,088 másodperces előnnyel állt vele az élre, ám egy hűtő kört követően már 1:44,762-t, aztán 1:44,410-et ért el.
 
Hiába voltak ekkor pályán a Mercedesek is, Hamilton és Bottas hosszabb szuperlágyas etapja során 1 másodpercen kívül rekedt a hollandhoz képest. Eléjük Ricciardo (+0,470), a használt lágy gumikon hajtó Vettel (+0,557) és Pérez (+0,988) is befurakodott.
 
A Ferrari egyébként egy hosszabb szünet után tűnt föl újra a pályán. Pontosabban a pályán és a bukótérben. Vettel előbb a 8-as kanyart egyenesítette ki, majd miután megállt, bal visszapillantójáról nagy nyugalommal távolított el egy ráakadó szemetet. Aztán a 3-as forduló bukóterében is járt. „Kiegyenesítettem a hármast. Forgalomba kerültem” – adott magyarázatot csapatának. Nem sokkal később a 9. helyen álló Räikkönen is megvizsgálta a bukótér minőségét.
 
Az ő hibájuk viszont semmi sem volt ahhoz képest, amit Pérez 20 perccel a leintés előtt követett el a pálya legkeskenyebb szakaszán. A középkori városfal bástyájának tövében, a balosban egy Hamilton tavalyi időmérőjét idéző manővert mutatott be: túl agresszíven gyorsított ki, a belső íven lévő kerékvető megdobta Force Indiáját, mely jobb első kerekével a falnak ütközött, majd letört darabjai mellett pihent meg.
 
A rózsaszín autó piros zászlót csalt elő, miután eltorlaszolta a pályát. A silverstone-iakat az vigasztalhatta, hogy csak egy pénteki váltó volt az autójukban, tehát az esetleges csere miatt nem kellett aggódniuk.
A takarítás közel negyed óráig tartott, így amikor a boxutca végén újra zöldre váltott a lámpa, már csak 6 percük maradt a versenyzőknek. Az éllovas Verstappent és a műszaki gondokkal szembesülő Jolyon Palmert kivéve mindenki ki is hajtott.
 
Pár vezetői hibát még láthattunk, a sorrendben jelentős változást viszont már nem. Az első szabadedzés kettős Red Bull-sikert hozott, ami egy erőpályán biztató kezdés az osztrákok számára. Verstappen közel fél másodperccel volt gyorsabb csapattársánál, a bajnoki címért harcolók közül a lágy gumin futó Vettel a 3., Hamilton az 5. helyen végzett.. A legjobb tíz közé Bottas, Ocon, Massa, Räikkönen és Kvjat fért be, a Mclareneknél ezúttal a 15.-ként záró Stoffel Vandoorne volt a gyorsabb, a sort pedig a két Sauber zárta.
 
A bakui program délután folytatódik, a második szabadedzést 14:55-ös műsorkezdéssel az M4 Sport és az m4sport.hu élőben közvetíti.
 
Azeri Nagydíj, 1. szabadedzés – végeredmény:
1. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:44,410 19
2. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:44,880 +0,470 22
3. Sebastian Vettel Ferrari 1:44,967 +0,557 20
4. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:45,398 +0,988 16
5. Lewis Hamilton Mercedes 1:45,497 +1,087 16
6. Valtteri Bottas Mercedes 1:45,737 +1,327 19
7. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:45,752 +1,342 24
8. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:45,968 +1,558 25
9. Kimi Räikkönen Ferrari 1:46,000 +1,590 18
10. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Renault 1:46,617 +2,207 11
11. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:46,649 +2,239 28
12. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:46,721 +2,311 23
13. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:46,837 +2,427 22
14. Nico Hülkenberg Renault 1:47,217 +2,807 21
15. Stoffel Vandoorne McLaren-Honda 1:47,446 +3,036 22
16. Carlos Sainz Toro Rosso-Renault 1:47,501 +3,091 13
17. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:47,551 +3,141 20
18. Jolyon Palmer Renault 1:47,525 +3,115 15
19. Pascal Wehrlein Sauber-Ferrari 1:49,048 +4,638 19
20. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:49,937 +5,527 21

A nyári szünet után eldőlhet Vettel sorsa

2017.06.23. 18:32
Címkék: hírek
Határidőről nem tud, mégis van esély arra, hogy Sebastian Vettel jövője tisztázódni fog az Olasz Nagydíjig.
 
Három versenyt már nyert, minden hétvégére esélyesként érkezik, ráadásul jó ideje bajnoki éllovasként – ez merőben más helyzet, mint amilyenben Sebastian Vettel a múlt év második felében volt. Emiatt az esélyek is javultak arra, hogy a német hosszabbítson a Ferrarival.
 
Ám hiába a sikerek, ő elmondása szerint továbbra sem kíván 2018-cal foglalkozni. „Pillanatnyilag eléggé sok a dolgunk a szezon ezen szakaszában. Sok versenyünk van rövid időn belül. Talán a nyáron, akkor egy kicsit több időnk lesz erre” – bocsátotta előre a négyszeres világbajnok, aki menedzser híján maga kénytelen tárgyalóasztalhoz ülni a vezetőséggel.
 
Mindezek alapján mutatkozik esély arra, amiről már hetekkel ezelőtt beszéltek Olaszországban: a Ferrari Monza környékén ismertetheti 2018-as felállását. Sergio Marchionne elnök állítólag ezt a határidőt adta Vettelnek – igaz, ő erről mit sem tud. „Nem tudok róla, hogy lenne határidő, talán meg kéne kérdeznem valakit erről. A szerződések általában január elsejével kezdődnek és december harmincegyedikén járnak le, szóval a határidő talán december vége. Legalábbis úgy tudom, a mostani szerződésem akkor jár le, de ebben nem vagyok biztos” – mondta a német.
 
Azt mindazonáltal nyomatékosította, jelenleg remekül érzi magát bőrében. „Ez egy nagyon fontos év számunkra. Kezdenek jönni az eredmények, melyekért már jó ideje dolgozunk. Remélem, hogy ez csak a kezdet, és még ennél is többre lehetünk képesek. Nagyon jól érzem magam most.”
 
Pletykák szerint a Ferrari kettős plusz egy éves szerződést kínál versenyzőjének, azaz 2019-ig biztosítaná helyét a csapatban, és opciós joga lenne a 2020-as hosszabbításra.
 
Korábbi mentora és felfedezője, Helmut Marko számára nem kétséges, hogy Vettel Maranellóban marad, szerinte inkább az a kérdés, milyen feltételeket szab az új megállapodáshoz. „Maradni fog. Jól érzi magát, sikeres. Most sokkal inkább arról lesz szó, hogy milyen feltételekkel ír alá. Én el tudom képzelni, hogy belefoglalja a megállapodásba, milyen csapattársat akar a jövőben” – nyilatkozta az Auto Bild Motorsportnak. Utóbbi megjegyzéssel talán arra utalt, Vettel nem biztos, hogy szívesen látná a csapatban a velük hírbe hozott Fernando Alonsót, Max Verstappent vagy Daniel Ricciardót.
 
Vettel sosem titkolta, tökéletesen elégedett azzal, hogy barátja, Kimi Räikkönen versenyez mellette. A szintén ez év végéig szóló szerződéssel rendelkező finn a feltételezések szerint kaphat is egy újabb szezont Marchionnééktől – már ha ő maga is úgy gondolja, folytatja F1-es pályafutását

Vettel: Mi érdemeljük a több dicséretet

2017.06.22. 18:42
Címkék: hírek
Inkább a Ferrari munkáját dicséri Sebastian Vettel szerint, hogy idén egyenlő ellenfelei a Mercedesnek, és ezt a külvilágnak is el kellene ismernie.
 
A Mercedesnél a kanadai győzelmük után állították, még ma is övék a leggyorsabb autó, de ez csak akkor mutatkozik meg, ha sikerült tökéletesen munkára bírniuk azt és a gumikat. A szakértők is azt látják a Ferrari legnagyobb előnyének, hogy autójuk könnyen beállítható és kiegyensúlyozott. Sebastian Vettel Azerbajdzsánban úgy érezte, tisztáznia kell ezt a kérdést, s felhívta a figyelmet arra, hogy csapata érdeme ez a különbség.
 
„Ne felejtsük el, hogy a Mercedes az elmúlt három évben mindenkit elsöpört. A karosszériájuk sokat fejlődött 2014 és 2016 között, a csapatuk is sokat fejlődött. Idén ennek ellenére nagyjából ugyanolyan volt a tempónk, ezért úgy vélem, mi több dicséretet érdemlünk. Nekik megvolt a fejlesztési tempójuk az elmúlt években, ezért mi több elismerést érdemlünk azért, mert fel tudtunk zárkózni hozzájuk a tempó terén” – elmélkedett Vettel.
 
„A versenyeken egy tizeden belül vagyunk. Nehéz az autók erősségéről és gyengeségeiről beszélni. Sokat beszélnek a vezethetőségről, de szerintem ezt az egészet csak felfújják, én nem hiszek ebben. Nem olvasok el minden interjút, ami velük készül, ezért nem is tudom pontosan, mik a Mercedes problémái. Mi a magunk dolgával törődünk.
 
Szerinte Kanada sem mutatott más képet, a teljesítményüket a balszerencsésen alakuló futamuk miatt viszont nem lehetett összehasonlítani. „Annyi biztos, hogy vasárnap nem kellett szégyenkeznünk. A tempónk annak ismeretében elégedettséggel töltött el, hogy milyen károkat szenvedett az autónk. A Mercedesszel a pontos összevetésre nem volt lehetőség, de nem láttam akadályát annak, hogy a győzelemért harcoljunk. Nyilván bosszankodtam, de föladni nem szoktam, mert tudom, hogy a versenyen bármi megtörténhet.”
 
„A szezon során megszokott, hogy vannak ilyen versenyeid. Nyilván nem a legjobb élmény, de nem alakulhat mindig minden úgy, ahogy szeretnéd. A legfontosabb, hogy a lehető legtöbbet hozd ki a lehetőségedből. Lehet, hogy ezek a pontok döntenek majd a végelszámolásnál.”
 
A bajnoki éllovas attól sem tart, hogy a szezon közben változik a helyzetük, s mint az elmúlt években oly sokszor, a hanyatlani kezd a formájuk. „Kívülről nézve klassz lehet a Mercedes és a Ferrari küzdelme, számunkra pedig már most siker ez a szezon. Az autók sokat változtak év eleje óta, és nem titok, hogy nekünk nem mindig ment jól a fejlesztés, de idén tudjuk tartani a lépést” – állapította meg elégedetten. „Ez egy nagyon fontos szezon számunkra. Jól megy a munka, kezd minden összeállni, és kezdjük látni az eredményét annak, amin már jó ideje dolgozunk. Remélem, hogy ez csak a kezdet, és ennél is többre leszünk képesek.”
 
Ami a hétvégét illeti, a német szerint Bakuban a gumikezelés dönthet a győzelem sorsáról. „A pálya tavaly nagyon sima volt, nehéz volt működésre bírni rajta a gumikat. Hosszú egyenesek kötik össze a kanyarokat, ami megint csak nehezíti a gumimelegítést, a kanyarok pedig lassúak, és ez is kevés energiát visz a gumikba. Meghatározó lesz, hogy működnek a gumik” – vélekedett az idén már három győzelmet arató versenyző.

Vettel számíthat Räikkönen segítségére – majd…

2017.06.22. 18:39
Címkék: hírek
Kimi Räikkönen számára magától értetődő, hogy hozzásegíteni Sebastian Vettelt ötödik bajnoki címéhez – de csak egy feltétellel…
 
Két győzelem és egy második hely. Sebastian Vettelnél ez az idénykezdést írja le, Kimi Räikkönen esetében viszont azon helyezéseket, amelyekért annyi pont jár, amekkora a hátránya jelenleg csapattársával szemben… A 68 egység nem kevés, a négyszeres világbajnok csapattársaként pedig sokak szerint már szinte behozhatatlan. A finn azonban úgy van vele, amíg matematikai esélye van a bajnoki címre, nem várható el tőle, hogy Vettel fegyverhordozója legyen.
 
Utána viszont… „A csapaton belül egyértelműek a szabályok, meg van határozva, mit szabad és mit nem, mit vár el tőlünk a csapat. Minden e szabályok mentén történik. Nem hiszem, hogy itt most el kéne mondanom nektek, miről beszélünk a csapaton belül” – reagált Räikkönen a bakui csütörtöki sajtótájékoztatón az ő bajnokságban betöltött szerepét firtató kérdésre.
 
„Maurizio (Arrivabene) nyilatkozott erről, és azóta semmi sem változott. Pontosan tudjuk, hogy a dolgok bárhogy alakulhatnak, és ez rendben is van, mindig így volt, legalábbis azoknál a csapatoknál, amelyeknél én megfordultam. Ha többé már nincs matematikai esélyem arra, hogy a bajnoki címért harcoljak, akkor biztosan segíteni fogok. Nincs problémám ezzel, a múltban sem volt.  Ez mindannyiunk számára könnyű döntés, legalábbis a mi csapatunknál.”
 
Räikkönen hangsúlyozta, Vettellel közös céljuk, hogy a lehető legtöbb pontot szerezzék a Ferrarinak a konstruktőri bajnokságban. „Az elsődleges, hogy a Ferrarival az élen legyünk, ennél nincs fontosabb. Aztán ha Seb nyer, nekem pedig már semmi esélyem, akkor így megy ez. Elsődlegesen a Ferrarinak dolgozunk, őket kell a lehető legjobb helyzetbe hoznunk, aztán meglátjuk, hogy alakul.”
 
Hogy minél tovább életben tartsa matematikai esélyeit, Räikkönennek mindenekelőtt el kellene kezdenie nyerni. Csakhogy idén eddig egyetlen hétvégén tudta legyőzni Vettelt, Monacóban, és akkor is csak az időmérő edzésen. Arról is kérdezték a „Jégembert”, ő minek tulajdonítja ezt a nagy pontkülönbséget – a puszta balszerencsének, vagy az idei autóval is vannak problémái?
 
„Valóban elég nagy a különbség közöttünk, és a rossz versenyek is hozzátettek ehhez. Seb eddig remek munkát végzett, mindenütt erős volt. Én nem kezdtem jól, az első pár versenyem nem volt nagyon rossz, de nem is alakult úgy, ahogyan szerettem volna. Emellett voltak kisebb gondjaim itt-ott, egy kiesésem is volt, a legutóbbi versenyem sem alakult ideálisan. Sajnos így megy ez, amikor a csapattársad szinte minden alkalommal a dobogón van. A pontok terén gyorsan változik a helyzet, ilyen a versenyzés” – magyarázta 2007 bajnoka.
 
Ami a bakui hétvégét illeti, a Ferrari egy évvel ezelőtt jó formát mutatott az utcai pályán, ám Räikkönen szerint ez ezúttal semmire sem jelent garanciát. „Ez egy teljesen más pálya. Utcai pályának nevezik, de semmi hasonlóságot nem mutat Monacóval. De mindenütt jó az autónk, meglátjuk, hogy alakul, mi mindent megteszünk” – tekintett előre, hozzátéve, a legutóbbi montreali fékproblémákat már orvosolták, és újabb szoros csatára számít a Mercedesekkel.

Miért várt a Ferrari Vettel szárnycseréjével?

2017.06.13. 19:03
Címkék: hírek
Hogy nem volt esélye nyerni, az az első kanyaros baleseten múlt. De meglehetett volna a dobogó, ha a Ferrari nem tétovázik szárnycseréjével?
 
Sebastian Vettel vezetőszárnyát a kiválóan rajtoló Max Verstappen az első kanyarban taposta le. Az egyik fedélzeti kamerás felvételen már akkor látszott, valami nem stimmel a légterelő jobboldalával. Carlos Sainzék balesete miatt már az első körben biztonsági autó állt a mezőny élére, a Ferrari viszont ezt nem használta ki a szárnycserére.
 
Vettel szárnyáról akkor szakadt le egy méretes darab, amikor a tempót visszafogó Mercedes már a boxba hajtott. Végül az 5. körben ejtették meg a szárnycserét. A négyszeres világbajnok a futam után kiemelte: „Tíz másodpercet ajándékoztunk el ezzel. Elintézhettük volna a biztonsági autó idején is.”
 
De akkor miért nem tették? A versenyző balszerencsés helyzetről beszél. „Éreztem, hogy az autóval valami nem stimmel, de nem voltam biztos benne teljesen. Jönnek-mennek a széllökések, ilyenkor az autót furcsának érzi az ember. Utólag viszont már azt kell mondjam, hamarabb is észre kellett volna vennünk.”
 
Hozzátette: „Az első kör általában eléggé zavaros, mert a gumik hidegek. A hatos és hetes kanyarból kijövet éreztem valamit, de utána jött a biztonsági autó. Arra kértem a csapatot, hogy ellenőrizze a károkat, de annyira lassan haladtunk, hogy nem igazán lehetett érezni.”
 
Tekintve, hogy Vettel 0,6 másodperccel ért célba a 3. helyen leintett Daniel Ricciardo mögött, az a 10 másodperc, amivel kevesebbet veszített volna, ha a biztonsági autó idején áll ki, bizony dobogós helyezést ért volna számára. Ráadásul esélyt kínált volna arra, hogy korábban kezdje meg a felzárkózását, hiszen a biztonsági autó mögött felzárkózhatott volna a mezőny végére. Így viszont a kiállása után a 17. helyezettől is 10 másodperc választotta el.
 
Maurizio Arrivabene elmagyarázta, miért úgy jártak el, ahogy. „Amikor a biztonsági autó bejött, az adatainkból úgy láttuk, hogy az első szárny csak kicsit sérült meg. Csak amikor a harmadik körben szabad lett az út – vagyis a következő körökben –, kapott a szárny akkora terhelést, hogy letört, a valódi kár tehát csak ekkor vált láthatóvá. A szárny viszont csak az egyik dolog volt. A lerepülő alkatrészek az egyik oldalsó légterelőt, valamint a padlólemezt is károsították.”
 
„A versenyünket a rajttól kezdve megzavarták. Seb a sérült autóval nem tudta megmutatni, mire képes. Kimi esetében pedig a végén a fékekkel adódott problémánk, amit még ellenőriznünk kell a gyárban” – összegzett a csapatfőnök.

Vettel ezt sem félt bevállalni!

2017.06.13. 18:58
Címkék: hírek
Mindent feltett egy lapra a Force Indiák ellen, pedig őrizgethetné is az előnyét. Sebastian Vettel idén nem ismer félelmet!
 
Sebastian Vetteltől idén már megszokhattuk, a fontos helyzetekben mindig vállalja a kockázatot. A kanadai verseny előtt meglévő kényelmes, 25 pontos előnye nem feltétlenül indokolja ezt a merészséget, ám a szezonja már annál inkább: eddig mindig bejött neki. Valtteri Bottast Barcelonában a füvön előzte meg, Lewis Hamiltonnal össze is koccant – most pedig nem sokon múlt, hogy belerohanjon az egyik Force Indiába.
 
Célját viszont ezúttal is elérte, az Esteban Ocon ellen a 66. kör elején bemutatott manőveréért pedig jár neki egy nagy kalapemelés. „Maximális kockázatot vállaltam” – ismerte el Vettel. „Előzni akartam és kész. Meglepődtem, mert sokkal gyorsabb voltam, és azt gondoltam, elég simán meg tudom előzni őket. De mivel két autó volt egymás mögött, a szélárnyék hatása kisebb volt. Viszont sok leszorítóerőt vesztettem, ezért elég sokat csúszkáltam. Többet, mint amire számítottam.”
 
A manőver Vettel bátorságát és improvizáló képességét is dicséri. „Egymással harcoltak a tizenhármas és tizennégyes kanyarban, én pedig jól gyorsítottam ki. Aztán az egyenes közepén elhatároztam magam. Azt mondtam: a belső ívre megyek, bármi áron! Esteban egy kicsit tétovázott a féktávon, én reagáltam erre, és nagyon csúszós volt a belső ív. Éppen csak be tudtam venni az egyes kanyart, amivel nagyon elégedett vagyok.”
 
Hogy Vettel bajnoki éllovasként vállalta mindezt, duzzadó önbizalmáról is sokat elárul, valamint arról , hogy valóban elemében érzi magát az idei autókkal. Talán nem is véletlen, hogy eddig mindig jól jött ki az efféle kockázatos megoldásokból 2017-ben.
 
Arról is megkérdezték, nem érezte-e úgy, hogy a sportszerűség határán táncolt, elvégre Oconnak a bukótérbe kellett menekülnie az ütközés elkerülése érdekében. „Nos, az enyém volt a belső ív, és ennél jobban nem tudtam megfékezni az autót. Neki megvolt az esélye arra, hogy korábban visszavegyen, de harcoltunk. A belső íven voltam, ahol szó szerint semmi tapadás nincs, és csakis arra törekedtem, hogy valahogy bevegyem a kanyart.”
 
Aki mer, az nyer. Vettel e manővere után a 4. pozíciót is megszerezte, így néggyel több egységet gyűjtött, mint ha megelégedett volna a Force Indiák mögötti célba vitorlázással. Év végén akár még ez a pár pont is a javára döntheti a bajnoki csatát.
 
Bár a dobogó hiányzott neki, összességében élvezte pechesen induló futamát. „A célunk más volt a futam előtt, de miután megsérült az autóm, már arra koncentráltam, mi jön most, és elég mozgalmas versenyem volt, sok volt a dolgom. Maga a verseny nagyszerű volt, igazán élveztem, nem unatkoztam. De a tempónk megvolt ahhoz, hogy ennél jobb helyen érjünk célba” – összegzett a 12 pontos előnnyel élen álló négyszeres világbajnok.

Vettel: Trófeát akartam, egy körön múlt

2017.06.13. 18:52
Címkék: hírek
Peches első kanyarja után a lehető legtöbbet hozta ki Sebastian Vettel a vasárnapi versenyéből. Bajnokhoz méltó, bátor manővert mutatott be a hajrában, ám a dobogóról éppen csak lecsúszott.
 
„Jó verseny, szép visszatérés, de az autó ennél többre volt hivatott ma” – mondta a Ferrarinak a csapatrádióba Sebastian Vettel kalandos Kanadai Nagydíja után. Pontosan írta körül délutánját. A négyszeres világbajnok eddig valamennyi idei versenyt az első vagy a második helyen zárt, ez a sorozat most viszont szerencsétlen körülmények között megszakadt –már az első kanyarban.
 
A német versenyző az őt belső íven támadó Valtteri Bottasra figyelt az első kanyar féktávján, ám azzal nem számolt, hogy az álomrajtot vevő Max Verstappen mindannyiukat megtréfálja a külső íven. A Red Bull nagy lendületében bal hátsó kerekével levitte a Ferrari vezetőszárnyának jobboldali részét. „A szárnyam nem csak úgy leesett magától, szóval igen, volt összeérés” – nyilatkozta a Sky Sportsnak. „De három autó az első kanyarban nem fér el egymás mellett. Sajnos olyan helyzetbe kerültem, hogy Lewis előttem volt, így nem fékezhettem ennél rövidebbet, különben belerohanok. Valtteri mellettem volt belül, és a semmiből megjelent Max kívül. Meglátta a rést, kihasználta. Átment a szárnyamon, de nem szándékosan csinálta, hiszen nagy lett volna a defekt kockázata. Végül én húztam a rövidebbet.”
 
A német RTL-nek kiemelte, nem hibáztatja Verstappent. „Nem volt valami jó a tapadás, de jól rajtoltam, szerintem mindent jól csináltam. Jól rugaszkodtam el, és utána arra figyeltem, hogy Lewis szélárnyékába kerüljek. Közben láttam, hogy Valtteri rajtja még jobb volt, és a belső éven tolakodott be mellém, kívül pedig jött Max. Nem tudom őt hibáztatni ezért.”
 
Pechjére a szárnysérülés csak azt követően vált igazán komollyá, hogy kiment a pályáról a biztonsági autó. Ezzel további értékes időt bukott el. „A szárnyam megsérült, és sajnos ezt csak később vettük észre. Akkor fizettük meg az árát, amikor a biztonsági autó már kiment. Ekkor a kerékcsere már tíz másodperccel többe kerül az embernek.”
 
A leszakadt szárnya miatt Vettelnek az 5. körben orrkúpot kellett cserélnie, 31 másodperces kiállásával visszaesett a mezőny legvégére, a 18. helyre – innen kapaszkodott aztán előre egészen a 4. helyig.  Számos előzést bemutatott, a hajrában pedig kihasználta az előre nem tervezett második kerékcseréje során kapott friss ultralágy gumikat, és nagy tempóval zárkózott föl a két Force Indiára.
 
Esteban Ocont a 66. körben előzte meg, elképesztően bátor és rendkívül veszélyes, bevetődős manőverrel, amely során kis híján el is vesztette uralmát autója fölött. „Eléggé necces volt. Beszívott a szélárnyék, és az ember ilyenkor nem tudhatja, mi lesz. Az egész reflexmozdulat volt, a pálya pedig azon a részen eléggé koszos volt. De megérte, túl akartam jutni rajta, muszáj volt túljutnom rajta. Viszont túlságosan sok időt vesztettem ezzel, és lemaradtam a harmadik helyről.”
 
Teljesítményét látva Vettelt a szurkolók a futam legjobbjának választották. Ez viszont sovány vigasz volt számára. „Szerettem volna egy trófeát, de nem kaptam. Egy kicsit aljas dolog volt, hogy a nemzeti himnusz idején a verseny előtt elénk tették a trófeákat: nézzétek, ez az, amit megszerezhettek… A verseny eleje nem úgy alakult, ahogyan szerettük volna, de legalább sikerült a lehető legtöbbet kihoznunk belőle. Amikor utolértem a végén a csoportot, meg voltam győződve róla, hogy dobogóra állhatok. Egy kör hiányzott sajnos.”
 
Vettel így is megőrizte bajnoki első helyét, eddig 25 pontos előnye azonban 12 pontra olvadt Lewis Hamiltonnal szemben.

Hamilton nyert, Vettel 4. lett

2017.06.11. 21:43
Címkék: hírek
Lewis Hamilton 12 pontra megközelítette Sebastian Vettelt a kanadai győzelmével. A dobogóra a brit mellett Valtteri Bottas és Daniel Ricciardo fért fel.
 
Hamilton a pole pozícióból vághatott neki a vasárnapi versenynek, mellőle pedig Sebastian Vettel várhatta a piros lámpák kialvását a második helyről.
 
A rajt után Hamilton megőrizte a vezetést, Max Verstappen pedig az 5. helyről parádés startot vett, és az első kanyarban már másodikként fordult el.
 
A 3-as kanyarban aztán Carlos Sainz és Romain Grosjean ütköztek, minek következtében a spanyol autója keresztbeállt, és nagy tempónál belecsúszott Felipe Massa versenyautójába.
 
Rögtön a rajt után Vettel és Verstappen is ütköztek – a kisebb koccanás következtében Vettel Ferrarijának első szárnya megsérült, amit néhány körrel később, a biztonsági autós szakasz után le is kellett cserélni.
 
A 11. körben Max Verstappen alatt műszaki hiba miatt megállt a versenyautó – a holland a szenzációs rajtot követően a 2. helyről volt kénytelen feladni a versenyt.
 
A verseny első felében Lewis Hamilton folyamatosan növelte előnyét, és miközben a mezőny többi tagja megejtette első kerékcseréjét, a Mercedes brit pilótája a 32. körig elment az ultralágy keverékű gumikkal.
 
Hozzá hasonlóan Esteban Ocon is hosszú etapot teljesített, ő a második helyről érkezett meg első kiállására – méghozzá ugyanabban a körben, mint Hamilton.
 
Hamilton természetesen az élre, Ocon pedig a 6. helyre jött vissza első kiállása után. A második helyen ekkor Bottas, míg a harmadikon Ricciardo haladt, megelőzve Sergio Pérezt és Kimi Räikkönent.
 
Sebastian Vettel a mezőny végéről a 7. helyre küzdötte fel magát, a 35. körben a német Ocon mögött haladt, megelőzve Fernando Alonsót, aki ekkor még mindig nem járt a bokszban.
 
Kimi Räikkönen a 42. körben ismét érkezett a bokszba, autójára pedig a Pirelli ultralágy abroncsait szerelték fel.
 
Alonso 1 körrel később érkezett meg első és egyetlen tervezett kerékcseréjére: az ultralágy gumikat szuperlágyakra cserélték a McLarennél, a spanyol a 11. helyre érkezett vissza.
 
A 47. körben aztán Alonso mögé megérkezett Lance Stroll, a hazai közönsége előtt versenyző kanadai pedig magabiztosan előzte meg a kétszeres világbajnokot.
 
Vettel a 49. kör végén érkezett meg második kiállására az 5. helyről. A német az ultralágy gumikat kapta az utolsó etapra, és a 7. helyről folytathatta a versenyt.
 
Vettel a 61. körben utolérte csapattársát, Kimi Räikkönent, aki hibázott az utolsó sikánban. A német elment a finn mellett, és a Force Indiák, valamint Daniel Ricciardo nyomába eredt.
 
Pérez a csapatutasítást figyelmen kívül hagyva tartotta maga mögött csapattársát, Ocont, miközben Vettel megérkezett a páros mögé.
 
A 66. körben a német támadásba lendült, egy agresszív manőverrel megelőzte Ocont, és Pérezt kezdte le üldözni.
 
Fernando Alonso 2 körrel a leintés vége előtt motorhiba miatt feladta a futamot. Ugyanebben a körben Vettel Pérez mellett is elment, így már a 4. helyen száguldott, és Ricciardót vette üldözőbe. Az ausztrál előnye viszont túl nagy volt, így küzdelemre kettejük között már nem került sor.
 
Ocon még az utolsó körben támadást indított Pérez ellen, a mexikói azonban visszaverte csapattársa támadását.
 
A versenyt végül Lewis Hamilton magabiztosan, közel 20 másodperces előnnyel nyerte csapattársa, Valtteri Bottas előtt. A dobogó legalsó fokára Daniel Ricciardo állhatott fel, míg a vb-éllovas Sebastian Vettelt a negyedik helyen intette le a kockás zászló.
 
A német mögött a két Force India ért célba, míg Kimi Räikkönen 7. lett Nico Hülkenberget megelőzve.
 
Hazai közönsége előtt első pontjait szerezte a Williams ifjú versenyzője, Lance Stroll, aki a 9. helyen zárta a Kanadai Nagydíjat. A top 10-ben végzett még Romain Grosjean is a Haas versenyautójával.
 
A Forma-1-es világbajnokság küzdelmei két hét múlva folytatódnak majd Bakuban, az Azerbajdzsáni Nagydíjjal.
 
Végeredmény - 2017-es Kanadai Nagydíj
Hely Versenyző Autó Motor Különbség
1 Lewis Hamilton Mercedes Mercedes
2 Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 19.783
3 Daniel Ricciardo Red Bull TAG 35.297
4 Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 35.907
5 Sergio Perez Force India Mercedes 40.476
6 Esteban Ocon Force India Mercedes 40.716
7 Kimi Raikkonen Ferrari Ferrari 58.632
8 Nico Hulkenberg Renault Renault 1'00.374
9 Lance Stroll Williams Mercedes 1 kör
10 Romain Grosjean Haas Ferrari 1 kör
11 Jolyon Palmer Renault Renault 1 kör
12 Kevin Magnussen Haas Ferrari 1 kör
13 Marcus Ericsson Sauber Ferrari 1 kör
14 Stoffel Vandoorne McLaren Honda 1 kör
15 Pascal Wehrlein Sauber Ferrari 2 kör
16 Fernando Alonso McLaren Honda
  Daniil Kvyat Toro Rosso Renault
  Max Verstappen Red Bull TAG
  Felipe Massa Williams Mercedes
  Carlos Sainz Jr. Toro Rosso Renault
Elejére | Újabbak | Régebbiek | Végére |
 
© 2013-2017 VETTEL.GPORTAL.HU - JB17
MAGYARORSZÁG LEGFORGALMASSABB SEBASTIAN VETTEL RAJONGÓI OLDALA

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic
Íratkozz fel hírlevelünkre, ha minden versenyhétvége előtt szeretnél értesítést kapni, hogy le ne maradj a Forma1 futamairólMi szóltunk!

FELÍRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE, NEM AKAROK LEMARADNI!

Image and video hosting by TinyPic

Vagyok, aki vagyok. Nem próbálok meg más lenni, mint  aki vagyok.  Néhány embernek talán tetszik, másoknak lehet, hogy nem. De ez az élet. - Sebastian Vettel
Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPic


SELENA GOMEZ MAGYARORSZÁG - TUDJ MEG TÖBBET SELENA GOMEZ MAGÁNÉLETÉRÕL, SZERELMÉRÕL, CSALÁDJÁRÓL, KARRIERÉRÕL!    *****    HA TE IS IMÁDOD A ZÖLD ÍJÁSZ VILÁGSIKERÛ SOROZAT ELBÛVÖLÕ SZERELMESPÁRJÁT AKKOR ITT A HELYED! MAGYAR OLICITY SITE    *****    The Vampire Diaries & The Originals szerepjáték - ha kedveled a sorozatokat és írni is szeretsz, ne habozz!    *****    Rendhagyó kedvezményt ajánlok Nektek, Te monhatod meg, hogy mi legyen az ára. Pl.: Születési, párkapcsoklati, horoszkóp.    *****    KÖNYVismertetõk, kötelezõ olvasmányok    *****    BOOKFANCLUB -> A könyvek birodalma elvezet a képzelet csendes világába!<<-BOOKFANCLUB    *****    Ingyenes, korlátlan képfeltöltés!!! www.kepfeltolto.eu    *****    Autista - Állatbarát - Homoszexuális - Intelligens - Kívülálló - Mûvészlélek - Segítõkész - Toleráns    *****    Portálépítés és portáldíszítés kezdõknek és haladóknak! Rengetek leírás, JavaScriptek , CSS ,HTML kódok,Design!    *****    HAT ÉVE ONLINE! - LÁTOGASS EL MAGYARORSZÁG EGYETLEN MÛKÖDÕ SELENA GOMEZZEL FOGLALKOZÓ OLDALÁRA! - HAT ÉVE ONLINE!    *****    A SZULTÁNA: HÍREK - KÉPEK - SOROZATISMERTETÕK - TÖRTÉNELMI INFÓK - ÉRDEKESSÉGEK MINDEN MENNYISÉGBEN A SOROZATRÓL    *****    Bûbájos boszorkák - Charmed - Extrák - Érdekességek - Cikkek - Interjúk - Bûbájos boszorkák - Charmed - Charmed -Játékok    *****    Itt a nyár! Kivirágzott a mályva és a pipitér! Hogy mit szólt ehhez a két virágmanó? Gyere, és olvasd el a Mesetárban!    *****    STITCHERS - Magyarország egyetlen oldala a természetfeletti krimi-drámasorozatról! A Stitchers sorozatot megéri nézni!    *****    Nézz Élõ live filmet gportalon. Klikk klikk klikk.    *****    Gréti. 23. Egyetemista. Chevelle. Rap. Jégkorong. Ottawa Senators. Jean-GabrielPageau. Írás. Olvasás. Blog. (:    *****    Élõ live mozifilmek. Ha szereted a filmeket, sorozatokat, meséket akkor itt a helyed!    *****    Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok    *****    ARIANA GRANDE TODAY - MAGYARORSZÁG EGYETLEN ARIANA GRANDÉVAL FOGLALKOZÓ HONLAPJA - TUDJ MEG RÓLA MINDENT    *****    KOSEMBLOG.GP//A MAGYAR "A SZULTÁNA" RAJONGÓI OLDAL//BY: KÖSEM// KOSEMBLOG.GP//MINDEN, AMI KÖSEM...