Fordító


A fordító nem tökéletes !

 
Sebastian Vettel

Image and video hosting by TinyPic

Sebastian Vettel egy olyan jelenség, amelyet még nem látott a Forma 1 több évtizedes világa. Erről a számok is tanúskodnak. Sebastian Vettel volt a legfiatalabb versenyző, aki valaha Forma 1-es edzéseken vett részt. Ő volt a legfiatalabb pilóta, aki valaha világbajnoki pontot szerzett. A legfiatalabb, aki valaha egy verseny élén állt. A legfiatalabb, aki pole pozícióból indulhatott. A legfiatalabb, aki futamgyőzelmet ünnepelhetett. És természetesen a legfiatalabb, világbajnok. Majd a legfiatalabb, versenyző, aki megvédte a címét. Egy olyan sportágban, ahol minden a sebesség körül forog, ez hatalmas teljesítmény.

 
Eseménynaptár

Image and video hosting by TinyPic

augusztus 27.: Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
szeptember 3.: Olasz Nagydíj, Monza
szeptember 17.: Malajziai Nagydíj, Sepang 
október 1.: Szingapúri Nagydíj, Szingapúr
október 8.: Japán Nagydíj, Szuzuka
október 22.: Egyesült Államok Nagydíja, Austin
 november 5.: Mexikói Nagydíj, Mexikóváros
 november 12.: Brazil Nagydíj, Sao Paulo
november 26.: Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzab
 
Tabella

Image and video hosting by TinyPic

 A teljes tabellát a linkre kattintva láthatod!


katt ide

 
2018 Magyar Nagydíj

Légy részese TE IS a 2018-as Magyar Nagydíjnak. Jegyvásárlás, jegyinformációk!

Részletek  
Jegyvásárlás 
Ibusz

 
2018 Pirelli Teszt

2018-ban, a Magyar Nagydíjat követően szintén tesztelni fog a Hungaroringen a Forma 1 mezőnye. Légy te is részese a tesztnek a Magyar pályán. Részletek hamarosan.....

 
Információ

Image and video hosting by TinyPic

Üdvözöllek a Vettel.gportal.hu-n, ami Magyarország egyik legforgalmasabb és leginformáltabb Sebastian Vettel-ről szóló oldalán. Érdemes naponta többször ellátogatni, mert mindig rengeteg friss várja a rajongókat, látogatókat! Videók, képgaléria, extrák, rengeteg friss hírek, különböző menüpontok! Ahová ki van írva, hogy saját fordítás, az úgy is van, ezért kérlek ne tüntesd fel az oldaladon forrás nélkül. Amit nem saját magam fordítok le, annak a forrása megtalálható a dátumozás lábjegyzetében.

Téma: Sebastian Vettel, Forma 1
Szerkesztő: Melanie
Az oldal tanácsadója: Nuti
Design: Melanie
Nyitás: 2013. július 3.
Nyelv: Magyar
Az eddig legforgalmasabb nap: 5624
Ajánlott böngésző: Google Chrome, Mozilla
Forrás: M4Sport,Gp-Live
E-mail: vettelmagyarorszag@gmail.com  
Facebook oldalunkra írjatok inkább!
Online     ;  live

 
Archívum
 

Hírek    Minidrivers      Képek        Nagydíj      Videó     Teszt    Egyéb  Összefoglaló

 

 

lap tetejére

Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Hírek Sebastianról ( news )

Hamilton nyert – Ferrari-dráma az utolsó körökben!

2017.07.16. 15:38
Címkék: nagydíj
Lewis Hamilton sorozatban negyedszer nyerte meg a Brit Nagydíjat, mely a Ferrari szempontjából drámai véget ért. Két gumihiba az utolsó két körben – Sebastian Vettel hiába küzdött nagyot, csak 7. lett, és egy pontra olvadt az előnye! Valtteri Bottas keményen megküzdött a 2. helyéért.
 
Az időmérő edzéssel ellentétben vasárnap száraz pálya fogadta a Forma–1 mezőnyét Silverstone-ban, de a kaotikus kezdés a csapadék nélkül is összejött. Az egész azzal kezdődött, hogy Jolyon Palmer a bemelegítő körben jelezte, gond van Renault-jával, s miután csapata tanácsára félrekormányozta autóját, hiába sorakozott fel a mezőny a rajthoz, Charlie Whiting a sárga gép zökkenőmentes mentése miatt extra bemelegítő kört rendelt el.
 
Az új rajtprocedúra miatt Sebastian Vettel Ferrarijának fékje kis híján lángra lobbant, miközben a lámpák felvillantak, a német be is ragadt az indulásnál. Max Verstappen használta ezt ki remekül, aki az első kanyarokban megtette azt a szívességet a simán eljövő Lewis Hamiltonnak, hogy mindkét Ferrarival csatába bonyolódott. A brit elhúzott, mögötte Kimi Räikkönen tartotta meg a második helyet, Vettel viszont a Red Bull mögött rekedt.
 
Az első kör mozgalmasságát aztán volt alkalma kipihenni a mezőnynek, hála a Toro Rosso két versenyzőjének. Danyiil Kvjat a Maggots-kanyar belső ívén előbb elhúzott Carlos Sainz mellett, ám miután érintette a füvet, megcsúszott, és megtorpedózta a spanyolt. „Szép munka, Dani” – „dicsérte” meg az Ausztria után újra korai balesetbe keveredő oroszt, akinek az FIA ki is osztott egy áthajtásos büntetést.
 
A biztonsági autó a 4. körben hagyta el a pályát, az élmezőny sorrendje nem változott az újraindításnál: Hamiltont Räikkönen, Verstappen, Vettel és Hülkenberg követte. A rajtnál 7.-nek előrelépő Valtteri Bottas egy helyet javított Esteban Ocon megelőzésével. Pontszerző helyen Sergio Pérez, Stoffel Vandoorne és Felipe Massa állt még. Hátrébb Daniel Ricciardo a két Toro Rosso ütközését még el tudta kerülni, azt viszont már nem, hogy Kevin Magnussen a fűre szorítsa őt a Woodkotban. Az ausztrál a 17. helyről kezdte újra a fölzárkózást.
 
Hamilton pár kör alatt stabil, 2-3 másodperces előnyt épített ki Räikkönennel szemben, Verstappen fokozatosan leszakadt a finntől, így Vettel számára egyre sürgetőbb volt a Red Bull megelőzése. Ez viszont nem bizonyult egyszerű feladatnak.
 
A német a 12. körben került DRS-távolságon belülre, a 13.-ban pedig a Stowe-kanyar belső ívén már a holland elé is tolta autója orrát. Csakhogy Verstappen a bukótérbe kényszerülve sem vette el a lábát a gázról, és a következő bal-jobb kombinációban visszaadta a kölcsönt ellenfelének: most ő taszította a bukótérbe Vettelt. „Dodzsemezni akar, vagy mi?” – kommentált Verstappen a rádión a létező legnagyobb nyugalommal a hangjában…
 
A négyszeres világbajnok a következő körben már külső íven próbálkozott – hiába. Majd elkövetett egy kisebb hibát is, ami miatt újabb köröknek kellett eltelniük a következő támadásáig. Miután a 17. körben sem járt sikerrel („Megint bemozdult féktávon” – panaszkodott), a Ferrari úgy döntött, megpróbálja az elévágást. Vettel a 18., Verstappen a 19. körének végén hajtott ki lágy gumiért, és mivel a Red Bullnál hiba csúszott a gépezetbe, Vettel sikeresen megelőzte ellenfelét a boxban.
 
Verstappen a Mercedesnek tette a legnagyobb szolgálatot. Vettel a csata során 20 másodpercre leszakadt Hamiltontól, így gyakorlatilag kiszállt az első két helyért folyó harcból. Új ellenfele a lágy gumin rajtoló, s ezzel a kiállását eltoló Bottas lett, akitől 16 másodpercre volt visszatérése után.
 
Az első két helyezett közül Räikkönen a 24., Hamilton a 25. körben kapott friss lágy abroncsokat. A brit éppen csak Bottas elé tért vissza a pályára, aki egy visszafogott próbálkozás után végül futni hagyta őt. A csapat viszont figyelmeztette bajnokát, ha nem húz el a Vettellel versenyző márkatárstól, kénytelenek lesznek mögé rendelni őt. Az üzenet hatásos volt: Hamilton leggyorsabb körrel felelt rá, és 3,7 másodperces előnyt épített ki.
 
Bottas kerékcseréjére a 32. körben került sor. A Mercedes villámgyorsan végzett, így könnyedén tért vissza Vettel mögé, a 4. helyre. Szuperlágy abroncsa innentől előnyt jelentett számára, s meg is kezdte rajta a fölzárkózást Vettelre.
 
Hátrébb a másik felzárkózó is sikeresnek bizonyult. Ricciardo Alonso mögött ugyan rostokolt 3 kört, Strollt, Grosjeant már könnyen, Massát második nekifutásra sikerült lehagynia, és a 18. körben már a pontszerző, 10. helyen állt. Mivel szuperlágy gumija jól bírta, kiállását egészen a 32. köre végéig halogatták.
 
Ezt követően közvetlenül a két Force India mögé került, akiket két kör alatt le is tudott, majd következett Kevin Magnussen, és az ausztrál máris a 7. helyen állt, 11 másodpercre a 6. Nico Hülkenbergtől.
 
Hamilton az élen 12 másodperces előnnyel haladt már, és annak ellenére sem fenyegette őt veszély, hogy hólyagosodó abroncsaival nem volt teljesen elégedett. Valódi harc a 3. helyért folyt. Bottas eleinte 1 másodperccel is gyorsabb körökre volt képes Vettelnél, ám fölzárkózásának üteme egyre lassult. Először a 42. körben került 1 másodpercen belülre a Ferrarihoz, amely egyre védtelenebbnek tűnt vele szemben.
 
Bottas a 42. körben a Stowe külső ívén támadta meg Vettelt, aki ugyanúgy a bukótérbe szorította őt, mint a futam elején Verstappent. A következő kanyarnál füstölős fékezéssel még sikerült visszatartania ellenfelét. Ez csak az elkerülhetetlen elodázásának bizonyult. Bottas a 43. körben sokkal jobban jött ki a Chapel-ből, így már a Hangar-egyenesben, a DRS segítségével ki tudta kerülni a Ferrarit. „Minimális beszéd!” – mondta az őt dicsérő mérnökének, miközben máris célba vette a tőle 8 másodpercre lévő Räikkönent!
 
Vettel tempója a csata után visszaesett, gumigondokkal küzdött. A tőle 9 másodpercre lévő Verstappennek a fülére is szóltak, ne adja még fel a német üldözését. A helyzete aztán aggasztóból tragikusba fordult. Két körrel a leintés előtt előbb Räikkönen, aztán az utolsó körben Vettel bal első gumija is rongyossá kopott, annak felülete levált. Mindkettejüknek kereket kellett cserélnie. A második hely ezzel Bottas ölébe hullt, Räikkönen még meg tudta menteni a 3. helyet, Vettel viszont 7.-nek esett vissza.
 
Hamilton könnyed sétakocsikázással szerezte meg pályafutása 57. futamgyőzelmét, az 5.-et hazai közönsége előtt. 2014 óta nem győzték le őt Silverstone-ban. Bónuszként bajnoki hátrányát 1 pontra csökkentette, s ezzel gyakorlatilag úgy érkeznek meg a Hungaroringre, hogy újraindul a bajnokság.
 
A 4-5. helyen a két Red Bull csapott célba, Nico Hülkenberg pazar 6. helyet szerzett a Renault-nak, a két Force india megint kettős pontszerzést ünnepelt (ezúttal Esteban Ocon volt a jobb), míg az utolsó pont Felipe Massáé lett.
 
A McLaren nem tudta kihasználni jó formáját, és pont nélkül távozott Silverstone-ból. Fernando Alonso a futam közepén állt ki műszaki hiba miatt.
 
A Forma–1-es sorozat következő állomása a Magyar Nagydíj lesz!
 
A Brit Nagydíj végeredménye:
1. Lewis Hamilton Mercedes ó p ,
2. Valtteri Bottas Mercedes +14,063
3. Kimi Räikkönen Ferrari +36,570
4. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer +52,125
5. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer +1 p 05,955
6. Nico Hülkenberg Renault +1 p 08,109
7. Sebastian Vettel Ferrari +1 p 33,989
8. Esteban Ocon Force India-Mercedes +1 kör
9. Sergio Pérez Force India-Mercedes +1 kör
10. Felipe Massa Williams-Mercedes +1 kör
11. Stoffel Vandoorne McLaren-Honda +1 kör
12. Kevin Magnussen Haas-Ferrari +1 kör
13. Romain Grosjean Haas-Ferrari +1 kör
14. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari +1 kör
15. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Renault +1 kör
16. Lance Stroll Williams-Mercedes +1 kör
17. Pascal Wehrlein Sauber-Ferrari +1 kör
18. Fernando Alonso McLaren-Honda kiesett
19. Carlos Sainz Toro Rosso-Renault kiesett
20. Jolyon Palmer Renault nem indult

Bottas győzött az Osztrák Nagydíjon!

2017.07.09. 21:13
Címkék: nagydíj
Úgy rajtolt el, hogy Sebastian Vettel rögtön be is panaszolta, majd úgy húzott el, hogy nem volt kérdés: ez a második Valtteri Bottas vasárnap az F1-ben! Bár a végére maradt egy pici izgalom...
 
A finn csak addig adta át a vezető helyét, míg le nem cserélte a gumijait, aztán már valóban nem nagyon volt kérdéses Bottas győzelme. Vagyis lehetett volna, ha még egy körrel tovább tart a verseny. A végére ugyanis Vettelnek sikerült Bottas közelébe férkőznie, miközben a finn bal hátsóján hatalmas hólyagok jelentek meg.
 
De nem volt plusz egy kör, így Bottas karrierje második győzelmét szerezte meg az Osztrák Nagydíjon.
 
Azonban Vettel is örülhet, hiszen második helye egyben azt is jelentette, hogy növelte előnyét Lewis Hamiltonnal szemben, aki váltócsere miatt csak a 8. helyről startolhatott, és végül a negyedik helyig jött fel a háromszoros világbajnok.
 
Lehetett volna akár jobb is, hiszen ahogy Vettel Bottasra, Hamilton a harmadik helyen hajtó Daniel Ricciardo mögé érkezett meg az utolsó körökre. De az ausztrál nem volt engedékeny, így ismét dobogóra állhatott, és persze jött a Shoey is! Ezúttal Martin Brundle-lel, aki saját maga kérte a tradicionális hörpintést, ami után, mint kiderült, el szeretnék árverezni Ricciardo cipőjét.
 
De vissza egy pillanatra a rajthoz. Bottas valóban úgy indult, hogy az egész mezőny szinte állva maradni látszott, mégis épp a tűréshatáron belüli értéket mutatott a finn reakcióideje. Bár már épp kezdenek szállingózni a lassított felvételek és a gif-ek arról, hogy az autó már megmozdul, miközben a lámpa még piros.
 
A hivatalos álláspot azonban az, hogy Bottas rendkívüli reflexszel indult, a mezőny pedig bealudt.
 
Bár a hétvégén bealudni látszottak, a Williams nagyon szépet mentett a futamon. Felipe Massa a 9., Lance Stroll pedig ismét pontszerző helyen, a 10-en ért célba.
 
Előttük a két kakaskodó csapattársa, Sergio Pérez és Esteban Ocon végzett. Őket Kimi Räikkönen és Romain Grosjean előzi meg az 5-6. helyen.
 
Hogy hová tűnt az egy teljes lelátónyi rajongóval bíró Max Verstappen? Ő egy tápláléklánc végén végezte. Danyiil Kvjat a rajt utáni első kanyarba fékjeit túlértékelve érkezett meg, aminek levét először Fernando Alonso, majd Verstappen itta meg.
 
A futam után tehát a Hamilton szerint inkább szerencséjének, mintsem gyorsaságának köszönhetően jó helyen záró Vettel tovább növelte előnyét legnagyobb ellenfeléhez képest.
 
Hogy folytatódik-e a németre Hamilton által aggatott szerencsesorozata, az hamarosan kiderül, hiszen jövő héten már a Brit Nagydíjon izgulhatunk!
 
1. Valtteri Bottas  finn Mercedes 1:21:48.527 
2. Sebastian Vettel német Ferrari 0.658 mp h.
3. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-TAG Heuer 6.012 mp h.
4. Lewis Hamilton brit Mercedes 7.430 mp h.
5. Kimi Räikkönen finn Ferrari 20.370 mp h.
6. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1:06.281 p h.
7. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1 kör h.
8. Esteban Ocon francia Force India-Mercedes 1 kör h.
9. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1 kör h.
10. Lance Stroll kanadai Williams-Mercedes 1 kör h.
11. Jolyon Palmer brit Renault 1 kör h.
12. Stoffel Vandoorne belga McLaren-Honda 1 kör h.
13. Nico Hülkenberg német Renault 1 kör h.
14. Pascal Wehrlein német Sauber-Ferrari 1 kör h.
15. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari 2 kör h.
16. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Renault 3 kör h.
  Carlos Sainz Jr. spanyol Toro Rosso-Renault 44
  Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 29
  Fernando Alonso spanyol McLaren-Honda 1
  Max Verstappen holland Red Bull-TAG Heuer 0

Ricciardo, Bottas és Stroll a káoszfutam dobogóján!

2017.06.25. 17:14
Címkék: nagydíj
Vettelt veszélyes vezetés „hátráltatta", Hamiltont pedig a fejvédője vette le a győzelmi esélyesek listájáról...
 
A Forma-1-es közvetítések vezető kommentátora, Szujó Zoltán még azt taglalta az Azeri Nagydíj felvezető köre alatt, hogy a Ferrarinak valószínűleg van taktikája arra, hogyan cseréljék meg versenyzőiket a rajtrácson elfoglalt helyükhöz képest.
 
A Scuderia versenyzői között a világbajnoki pontversenyt illetően a sorrend ugyanis messze nem volt ideális, hiszen a tabella élén álló Sebastian Vettel épp márkatársa, Kimi Räikkönen mögé sorakozhatott csak fel a 4. helyre.
 
A futam a második kanyarban azonban megoldotta a nehéz kérdést. Valtteri Bottas és a Ferrari finnje ugyanis összekoccantak kicsit, ami zöld jelzést adott Vettelnek egészen fel a második helyig, legnagyobb riválisa, Lewis Hamilton mögé.
 
Räikkönen egész jól megúszta, Perez és Verstappen mögé az 5. helyre csúszott vissza, Bottas viszont a mezőny végén találta magát.
 
Az élen, Vettel ajándékfelzárkózása ellenére sem alakult ki pozíciócsata. A német szép lassan lemaradt riválisától, amely hátrány aztán a futam 1/5-énél Danyiil Kvjat parkoló autója okán beküldött Safety Car miatt semmissé vált. A mezőny a biztonsági autós periódus alatt kereket cserélt, így nagyjából maradt a korábbi sorrend.
 
Az „újraindításnál” Hamilton azonnal meglépett Vetteltől... mindhiába!
 
A biztonsági autó ugyanis fél körig maradt csak a bokszban, miután Räikkönen sérült autójáról még a célegyenesben lerepült a bargeboard. És még ezen túl is voltak törmelékek a pályán.
 
A sorrend ekkor: Hamilton, Vettel, Perez, Massa, Ocon, Räikkönen, Stroll (igen, Stroll), Hülkenberg, Ricciardo és a csapata által előnyben nem részesített Kevin Magnussen.
 
Hogy hová tűnt Max Verstappen? Ő a biztonsági autós periódus előtt épp nagy csatába akart keveredni Sergio Pérezzel a 3. helyért, de végül a Renault motorja meghiúsította dobogós reményeit.
 
Na, de vissza a biztonsági autóhoz! Merthogy amint a második periódus is véget ért, elindult a harmadik is.
 
Vettel még a 2. periódus alatt nekikoccant Hamiltonnak, amikor az talán indokolatlanul lassan hajtott. A német nagyon begurult a történtek miatt, és a brit mellé zárkózott, átintegetett, majd ráhúzta a kormányt olyannyira, hogy koccantak ismét egyet.
 
Aztán elindult a futam, Vettel autójáról le is esett egy kis darab a célegyenesben, majd Ocon ütközött Perezzel, ami miatt Räikkönen defektet kapott, és Charlie Whiting már nyomta is a Safety Car gombot.
 
Mivel a fél mezőny autója ürített a pályára alkatrészeket, a döntés végül piros zászló lett. A Mercedes nekilátott foldozni Hamilton diffúzorát, a Ferrari pedig Vettel első szárnyát, a nézők pedig minden elképzelhető szögből megtekinthették kettejük kétszeres koccanását, és oda-vissza integetését.
 
Ismét egy újraindítás, Hamilton ismét trükközött, ahogy ilyenkor az első helyen hajtónak illik, de Vettel felzárkózott mögé az indítás pillanatában is! Aztán mindkettőjüket hátraküldte kicsit az élet. Azaz Vettelt a versenybírák veszélyes vezetésért, Hamiltont pedig az autója, amelyen a fejvédő készült elrepülni.
 
Mindketten a bokszba hajtottak, amiből végül Vettel jött ki jobban. A biztonsági autós indulás miatt a mezőny egészen egyben volt, így a két rivális a középmezőny elejére ért csak vissza. Az egészből Vettel jött ki jobban, aki a hetedik helyre csatlakozott be, míg Hamilton a nyolcadikra.
 
És ami ennél még érdekesebb! a következőképpen festett a verseny 35. körében a sorrend: Ricciardo, Stroll Magnussen, Ocon, Bottas, majd Vettelék...
 
Innentől pedig már csak az volt a kérdés, hogy a listavezetők felérhetnek-e a dobogóra, avagy, hogy milyen sorrendben. Végül azonban sem kettejük sorrendje nem változott, sem a dobogó elérése nem sikerült.
 
Oda ugyanis a cipőből ivás nagymestere, Daniel Ricciardo állt fel elsőként. Szinte hihetetlen, de a Red Bull versenyzőjét a kanadai futamig folyamatosan negatív kritikával illetett Lance Stroll követte volna a második helyen, ha az utolsó kör végén a célegyenesében meg nem előzi őt a futam elején ütköző Valtteri Bottas. De így is csodás a kanadai dobogós végeredménye...
 
Vettel végül negyedik, Hamilton pedig ötödik lett.
 
Végeredmény - Baku Nagydíj 2017
1 Daniel Ricciardo Red Bull TAG 2:03'55.570
2 Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 3.904
3 Lance Stroll Williams Mercedes 4.009
4 Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 5.976
5 Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 6.188
6 Esteban Ocon Force India Mercedes 30.298
7 Kevin Magnussen Haas Ferrari 41.753
8 Carlos Sainz Jr. Toro Rosso Renault 49.400
9 Fernando Alonso McLaren Honda 59.551
10 Pascal Wehrlein Sauber Ferrari 1'29.093
11 Marcus Ericsson Sauber Ferrari 1'31.794
12 Stoffel Vandoorne McLaren Honda 1'32.160
13 Romain Grosjean Haas Ferrari 1 kör
14 Kimi Raikkonen Ferrari Ferrari
  Sergio Perez Force India Mercedes
  Felipe Massa Williams Mercedes
  Nico Hulkenberg Renault Renault
  Max Verstappen Red Bull TAG
  Daniil Kvyat Toro Rosso Renault
  Jolyon Palmer Renault Renault

 

A piros 5-ös mindent vitt Monacóban!

2017.05.28. 15:57
Címkék: nagydíj
Nem a rajt, a taktika döntött: Sebastian Vettel idei harmadik győzelmét aratta, és 25 pontra növelte az előnyét a bajnokságban.
 
Hogy fognak ezek a széles autók elférni a szűk első kanyarban? A kérdés a monacói hétvége kezdete óta foglalkoztatta a paddockot, ám a vasárnapi futam kevéssé izgalmas válasszal szolgált: könnyedén! A két Ferrari kötelékben repült be a Sainte Dévote-ba, Sebastian Vettel blokkolta az utat Valtteri Bottas előtt, és bár a két Red Bull egymás mellé került, végül ők is tartották a Max Verstappen, Daniel Ricciardo sorrendet.
 
A rajt vesztese Danyiil Kvjat volt, aki két pozíciót csúszott vissza, Kevin Magnussen ugyanennyit nyert, míg Lewis Hamilton már az első métereken lehagyta Stoffel Vandoorne-t, így a 12. helyről kezdhette a reménykedést, hogy valahogyan előrébb tud lépni.
 
A Pirelli ugyan előzetesen ajánlotta a középmezőny figyelmébe a szuperlágyas kezdést, erre végül csak a két Sauber vállalkozott. Közülük Pascal Wehrlein az első kör végén aztán egyből ultralágyakra cserélt, miközben Jenson Button épp az ellentétes utat járta be: szuperlágyat tetetett föl a legelső kör végén.
 
Ők ketten aztán a cserék után kevés híján ütköztek is kifelé menet. Az FIA a brit panasza után vizsgálatot is indított az ügyben. Az eredmény: Wehrlein 5 másodperces büntetést kapott veszélyes kiengedés miatt.
 
Kezdetét vette a monacói vonatozás. Räikkönen azonnal egészséges 2 másodperces egérútra tett szert csapattársával szemben, mögöttük Bottas további 3 másodperccel következett, majd a két Red Bull hasonló távolságot tartott. A két Ferrari fokozatosan húzott el a Mercedestől, 12 kör után már közel 7 másodperc volt a finn lemaradása.
 
Hamilton eközben annak ellenére is előrelépett két helyet, hogy mindvégig 2 másodperces távolságból követte Kvjatot. A 16. körben előbb Nico Hülkenberg Renault-ja eresztett füstöt magából a Casino-tér felé haladva. „Súlyos váltóhibánk van, Nico” – jelezték neki. A német a 10. helyről esett ki. Sergio Pérez eközben folytatni tudta a körözést, ám miután valahol odacsapta első szárnya bal oldalát, korai kerék- és szárnycserére kényszerült, s a 7.-ről a 16. helyre esett vissza.
 
Hamilton ezzel a pontszerző 10. helyren állt.
 
Vettel érezhetően gyorsabb volt csapattársánál. A 26. körben már csak 1 másodperc volt közöttük a különbség, ráadásul Bottas és a Red Bullok is közelebb kerültek hozzájuk. Räikkönen ekkor érte utol első lekörözötteit, Buttont és Wehrleint.
 
Támadó helyzetbe viszont Verstappen került, aki szép csendben másfél másodpercre lopakodott Bottas mögött. A két autójával erősebb stratégiai pozícióban lévő Red Bull el is indította a láncreakciót. Verstappent a 32. kör végén hívták szuperlágyakért, és ezzel felgyorsultak az események!
 
„Épp az ellenkezőjét csináljuk Bottaséknak” – jelezte a mérnöke. Felhívás volt keringőre. A Mercedes viszont azonnal reagált, és hiába a holland 1 másodperccel jobb kivezető köre, miután a németek 1 másodperccel gyorsabban dolgoztak a boxban, Bottas megtartotta pozícióját.
 
Räikkönenéken volt a sor: a 34. körben a futamot vezető finn is a boxba fordult, és szuperlágy abroncsokat kapott. Eljött az eredetileg hátrányosabb helyzetben lévők ideje: Vettel és Ricciardo is a gázba taposott! Előbb az ausztrál szórta a leggyorsabb köröket, majd Vettel tört be az 1:15-ös tartományba.
 
Ami a kiállások előtt csak sejthető volt, most bebizonyosodott: mindketten gyorsabb tempóra voltak képesek, mint amivel addig haladtak. Ricciardo Verstappen és Bottas megelőzésére hajtott, Vettel a vezetés átvételére – és mindketten sikerrel jártak. A négyszeres futamgyőztes a 38., a négyszeres világbajnok a 39. körig tolta el a kerékcseréjét. Miután Verstappen megtudta, mi történt, sűrű káromkodásba kezdett – és alighanem Räikkönen sem volt boldogabb…
 
Vettel jól használta ki tempófölényét és azt, hogy csapattársának beletelt pár körbe a szuperlágy gumik fölmelegítése. Pat Symonds rámutatott: „Ez a helyzet Schumacher és Alonso 2005-ös és 2006-os küzdelmére emlékeztet. Nem tudhatod, hogy a második autó gyorsabb is lehetne-e. Láthattuk, hogy Kimi kezd visszalassulni egy kicsit, és szerintem Sebastian ekkor tudta, hogy gyorsabb is lehetne. Egyikük sem tudhatta, hogy Seb mire képes. Aztán 1:15,5-ig, 1:15,2-ig gyorsult.”
 
Vettelhez és Ricciardóhoz hasonló stratégiát követett a 10. helyen haladó Hamilton is. A háromszoros bajnok kiállását egészen a 47. körig tolta el a Mercedes. Miután addigra közvetlen ellenfelei már kiálltak (Romain Grosjean például 7 körrel korábban), a brit a 7. helyről állt ki új gumikért, és képes volt kiautózni akkora előnyt, hogy oda is térjen vissza. Az élmezőny így is elérhetetlen távolságban volt tőle, ám Carlos Sainztól csak 5 másodperc választotta el.
 
A pozíciócserék után Vettel hamar 10 másodperces előnyt épített ki a másik Ferrarival szemben, Vettel szorosan követte Bottast, ám a sorrend változására nem mutatkozott nagy esély.
 
Egészen a 60. körig, amikor jött a következő fordulat – pontosabban félfordulat. Button a Portier-kanyarnál túlságosan optimistán mérte fel a belső íven megnyíló hely méretét, és úgy tette be oda McLarenjét, hogy az egyenest Wehrlein Sauberébe csúszott. A kerekek összeérte, a német pedig oldalra fordulva szorult a falba. „Jól vagyok, de jobban lennék, ha ki tudnék szállni” – jelezte a rádión a rémisztő jelenet után. Ezzel a manőverrel Button talán utolsó futama is véget ért.
 
Jött a biztonsági autó, amit Verstappen, Pérez, Massa és Magnussen egy újabb kerékcserére használt ki. Valamennyien ultralágy gumit kaptak a hajrára.
 
Az újraindítás előtt jött a következő Sauber-kaland. Marcus Ericsson éppen vissza akarta venni körét, ám miután megelőzte a biztonsági autót, az első kanyarban a falnak csúszott. A tempót visszafogó Mercedes a 66. kör végén távozott. Verstappen helyett Bottas lendült azonnal támadásba, Ricciardo ellen. Olyannyira megzavarta ezzel az ausztrált, hogy az finoman a falnak is nekikoccant a Sainte Dévote utáni emelkedőn – de meg tudta tartani harmadik helyét.
 
Hátrébb a vérszemet kapó Pérez előbb Vandoorne-t küldte a falba az első kanyarban, aztán Kvjattal koccant össze a Rascasse-ban. Mindkét áldozata kiesett, a McLaren pontnélküli sorozata pedig nem tört meg. Pérez pedig hajthatott a boxba, átadva az utolsó két pontszerző helyet Massának és Magnussennek.
 
Sebastian Vettel pályafutása 45. győzelmét aratta, a másodikat Monacóban. Győzelmével és Hamilton 7. helyével már 25 pontra, azaz egy futamgyőzelemnyire növelte előnyét a bajnokságban. Räikkönennek nem lett meg a visszatérés óta első ferraris sikere – Ricciardónak viszont összejött a második 2017-es dobogó.
 
Folytatás két hét múlva a Kanadai Nagydíjon!
 
A Monacói Nagydíj végeredménye:
1. Sebastian Vettel Ferrari 1 ó 44 p 44,340
2. Kimi Räikkönen Ferrari +03,145
3. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer +03,745
4. Valtteri Bottas Mercedes +05,517
5. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer +06,199
6. Carlos Sainz Toro Rosso-Renault +12,038
7. Lewis Hamilton Mercedes +15,801
8. Romain Grosjean Haas-Ferrari +18,150
9. Felipe Massa Williams-Mercedes +19,445
10. Kevin Magnussen Haas-Ferrari +21,443
11. Jolyon Palmer Renault +22,737
12. Esteban Ocon Force India-Mercedes +23,725
13. Sergio Pérez Force India-Mercedes +39,089
14. Lance Stroll Williams-Mercedes kiesett
15. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Renault kiesett
16. Stoffel Vandoorne McLaren-Honda kiesett
17. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari kiesett
18. Jenson Button McLaren-Honda kiesett
19. Pascal Wehrlein Sauber-Ferrari kiesett
20. Nico Hülkenberg Renault kiesett

Bottas élete első F1-es győzelmét szerezte meg

2017.05.01. 09:57
Címkék: nagydíj
Valtteri Bottas már a rajtnál egyértelműsítette, hogy ez a nap az övé lehet! Sebastian Vettel a végén megpróbálta elkapni a finnt, de mindhiába. Lewis Hamiolton csak a negyedik helyen végzett.
 
Az Orosz Nagydíj felvezető körében Fernando Alonso leparkolta a McLarent a bokszbejárathoz, ezért a Forma-1 versenyigazgatója új rajtot rendelt el.
 
A start a harmadik helyről induló Valtteri Bottasnak sikerült a legjbban, aki az első kanyarhoz érkezvén már simán átvette az első helyet. A Ferrari első sora így már a rajt után felbomlott, és mivel Kimi Räikkönen kicsit mintha elaludt volna a szabad jelzésnél, veszélybe került a 2-3. hely is. A finn azonban remekül helyezkedett, visszavert mindenféle támadást, és simán beállt a második helyen forduló Sebastian Vettel mögé.
 
Nem mindenkinek ment ennyire egyszerűen a helyezkedés. Romain Grosjean és Jolyon Palmer értették, és tették félre egymást a 2. kanyarnál. Nem sokkal később Lance Stroll próbálta szűkebbre fogni Nico Hülkenberg mellett a kanyarodást, de végül csak magának okozott egy kis kavarodást. A Williams újonca a mezőnnyel is szembe fordult, de hamar újra irányba tette az autóját.
 
Néhány körrel ezután a felvezető műsorunkban még mosolygó Daniel Ricciardo autójának jobb első kereke kezdett el füstölögni. Hamarosan meg is kapta az utasítást a csapatától: szép lassan térjen vissza a garázsba, a fékekkel vannak gondok.
 
Reménykedünk abban, hogy ez nem nyomja rá a bélyegét a hétfői szereplésére, hiszen Ricciardo kevesebb mint 1 nap és már Budapest utcáin körözget.
 
Eközben a nem várt Bottas előretörést kényelmes előnykiépítés követte. A 10. körben a Mercedes finnje már 3 másodperccel Vettel előtt járt, amely előnyt később szép lassan tovább növelt. Egészen addig, míg a kerékcserék el nem érkeztek. De akkor Sem Vettel faragott, hanem a lekörözendők segítették a német munkáját.
 
Bottas a 27. körben hirtelen kiállt a bokszba, a Ferrari viszont érdekes módon elhúzta a 34. körig. Addig ugyanis a német egészen jó köridőket produkált, kár lett volna kihoznia a csapatnak, hiszen így gumikopás-előnyben lehet a négyszeres világbajnok.
 
A Ferrari nem volt túl gyors a bokszban. A bal első nehezen ment fel az autóra, de Vettel így is egész közel (4,6 másodperc) maradt a visszatéréskor Bottashoz.
 
Hamilton viszont szokatlanul le volt maradva az élmezőnytől. Vettel kiállása környékén már 22 másodperces hátrányt halmozott fel. A futam első felében folyamatosan túlmelegedéssel küszködött a brit.
 
A futam korábbi képéből kiindulva nem volt várható, de a végére egészen kiélezetté vált a küzdelem. Vettel ledolgozta a hátrányát a frissebb gumikon. A végén még a DRS távolságot is elérte a német, de aztán nem sikerült eredményre váltania a felzárkózást.
 
Valtteri Bottas ezzel tehát megszerezte élete első Forma-1-es győzelmét!
 
Sebastian Vettel a finn nyakában bejött másodiknak, a csapattárs, Kimi Räikkönen pedig harmadiknak. Lewis Hamilton mintha nem találta volna ezen a napon magát, és a sebességet. Végül 36 másodperces hátrányban ért célba.
 
Vettel tehát tovább növelte előnyét a pontversenyben Hamiltonnal szemben, Valtteri Bottas pedig végre megtörte a jeget, és így holnap reményeink szerint kitartott mosolygós arccal érkezik meg Budapest utcáira. Daniel Ricciardo esetében már nem vagyunk ennyire biztosak a jókedvben, bár az ausztrál eleve mintha felvarratta volna az arcára az örömgörbét.
1 Valtteri Bottas Mercedes 1:28:08.743
2 Sebastian Vettel Ferrari 0.617
3 Kimi Raikkonen Ferrari 11.000
4 Lewis Hamilton Mercedes 36.320
5 Max Verstappen Red Bull-Renault 1:00.416
6 Sergio Perez Force India-Mercedes 1:26.788
7 Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:35.004
8 Nico Hulkenberg Renault 1:36.188
9 Felipe Massa Williams-Mercedes +1 kör
10 Carlos Sainz Toro Rosso-Renault +1 kör
11 Lance Stroll Williams-Mercedes +1 kör
12 Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault +1 kör
13 Kevin Magnussen Haas-Ferrari +1 kör
14 Stoffel Vandoorne McLaren-Honda +1 kör
15 Marcus Ericsson Sauber-Ferrari +1 kör
16 Pascal Wehrlein Sauber-Ferrari +2 kör
- Daniel Ricciardo Red Bull-Renault -
- Romain Grosjean Haas-Ferrari -
- Jolyon Palmer Renault -
- Fernando Alonso McLaren-Honda nem rajtolt

 

Vettel nyerte meg a Bahreini Nagydíjat!

2017.04.16. 18:04
Címkék: Nagydíj

Image and video hosting by TinyPic

Sebastian Vettel nyerte a Bahreini Nagydíjat. A második helyen Lewis Hamilton, a harmadikon pedig az engedelmes Valtteri Bottas érkezett célba.
 
Nem egészen a „rosbergi” időket idéző rajttal kezdte első pole-os futamát Valtteri Bottas, aki simán megtartotta első helyét a Bahreini Nagydíj startjánál. A szombati első hely után tehát a vasárnapot is kiváló eredménnyel kezdte a Mercedes új szerzeménye.
 
Az egyébként rendkívül „harapós” csapattársnak, Lewis Hamiltonnak ezzel szemben nem sikerült annyira jól az indulás. A mögéje felsorakozó Sebastian Vettel sikeresen megelőzte ugyanis a háromszoros világbajnokot, igaz ehhez kellett egy merész féktávredukálás is az ideális, felgumizott íven.
 
Szintén vesztett a rajtnál az ötödikről startoló Kimi Räikkönen is, akit Max Verstappen (6.) és az egészen a nyolcadik helyről érkező Felipe Massa is megelőzött.
 
A finn bottal üthette Verstappen nyomát, aki el is rohant gyorsan a legjobbakkal az élen versenyezni, de kis vigaszdíj, hogy néhány kör után Massától legalább sikeresen visszavett egy helyet.
 
Eközben az élen elképesztő és szoros vonatozás bontakozott ki: Bottas, Vettel, Hamilton, Verstappen, Ricciardo egy bolyban haladt, bár előzni nem sikerült egyikőjüknek sem.
 
Erre próbált megoldást találni a Ferrari, miután a 11. körben kihozták Sebastian Vettelt a boxba, hogy a kis alakulatot „feltartó” Valtteri Bottas elé keveredjen valahogy a német. A trükköt Verstappen is le akarta másoltatni, úgyhogy a boxba hívatta magát, majd fékhiba miatt kiesett a küzdelemből.
 
Ezzel egy nagy küzdő távozott, aki dühében rögtön oldalba is rúgta a gumifalat. Majd oldalba durrantotta Carlos Sainz is Lance Strollt, amikor épp az újonc mögé érkezett vissza a pályára a bokszkiállásból.
 
Az ütközés miatt behívták a Safety Cart, ami pedig újabb ügyet indított útjára. Mivel Bottas természetesen elsőként rongyolt a bokszba, Hamilton pedig közvetlenül mögötte hajtott, a brit trükközni próbált.
 
Olyan lassan hajtott, amennyire csak lehetett, hogy feltartsa a mögötte érkező Daniel Ricciardót. Részben sikerült is, de a totyorgás azért vizsgálatot is érdemelt az FIA részéről, mely 5 másodperces büntetést eredményezett.
 
Ezzel együtt akkor Ricciardo nyerte a meccset a bokszból kijövet, de az újraindításnál a lágy gumik talán nem akartak annyira működni, mint kellett volna, így Hamilton simán visszaelőzte az ausztrált. Aztán még Massa is és Räikkönen is könnyedén elment a Red Bullos mellett.
 
Mindeközben Vettelt keményen támadta Valtteri Bottas, de a négyszeres világbajnok nem az a versenyző, aki egy első helyet csak úgy elajándékoz. Csak néhány centin múlott, de nem volt kérdés, a helycsere nem engedélyezett.
 
Mivel Hamilton 5 mp-es büntetés alatt versenyzett, és közvetlenül márkatársa mögött hajtott, üzent a csapatának, hogy jó lenne valamit tenni, hiszen így többet veszthet a beragadással, mint normál esetben. Néhány körbe beletelt, de végül simán elment Bottas mellett, aki egyáltalán nem védekezett.
 
Ez idő alatt Sebastian Vettel már 6 másodperces előnyben volt, miközben csapattársa, Kimi Räikkönen látótávolságon kívülre került a negyedik helyen. Ahová egyébként úgy érkezett meg az ötödikről, hogy a bokszkiállás során elébe került Felipe Massát a futam elejéhez hasonlóan ismét megelőzte a célegyenesben.
 
A „nagyok” közül Valtteri Bottas kezdte meg a második körös kiállásokat, amit 15 körrel a vége előtt csapattársa, Lewis Hamilton „fejezett be”. Ez volt az a kiállás, melyben a háromszoros világbajnoknak le kellett töltenie a büntetését.
 
Hamilton a 3. helyre jött vissza, ahonnan a fennmaradó 15 körben már úgy tűnt, nem maradt valódi esélye a második helyre sem. Az első négyes között (Räikkönen zárta a sort) ugyanis minden esetben 9-9-9 másodperces különbség alakult ki.
 
Csakhogy nem Hamilton lenne, ha a lehetetlen ott lenne a szótárában. Hat környivel kevesebb volt a gumijaiban, mint csapattársáéban, így bátran indíthatta el a „Hammertime”-ot.
 
Rövid felzárkózás, könnyed előzéskenység Bottas részéről, és Hamilton máris Vettel nyomába eredhetett.
 
A német ekkor már 12 másodpercre növelte előnyét, de Hamiltont ez nem nagyon érdekelte. 1 másodperc körül faragott körönként, de hiába faragcsikált, a futam végéig nem ért fel jelenlegi legnagyobb ellenfele mögé.
 
Sebastian Vettel így tehát megnyerte a Bahreini Nagydíjat, Hamiltonnak be kellett érnie a második hellyel, a pole-ból induló Valtteri Bottasnak pedig a harmadikkal.
 
 
Negyedik lett Kimi Räikkönen, aki ezúttal is inkább rádióüzeneteivel hívta fel magára a figyelmet, bár szépen előzgette a rendre elébe kerülő Felipe Massát, aki végül egyébként a hatodik helyen zárt. Ez az eredmény, ha Stroll ki is esett, bizonyosan szép ajándék a 75. születésnapját ma ünneplő Frank Williams számára.
 
A világbajnokság tehát Bottas pole-ja ellenére továbbra is úgy tűnik, hogy Vettel és Hamilton között élesedik ki. A német egyelőre 2:1-es arányban vezet a küzdelemben.
 
A következő összecsapásra most két hetet kell várni, az Orosz Nagydíj következik április 30-án.
1 Sebastian Vettel Ferrari 57 1h33m53.373s
2 Lewis Hamilton Mercedes 57 6.660s
3 Valtteri Bottas Mercedes 57 20.397s
4 Kimi Raikkonen Ferrari 57 22.475s
5 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 57 39.346s
6 Felipe Massa Williams/Mercedes 57 54.326s
7 Sergio Perez Force India/Mercedes 57 1m02.606s
8 Romain Grosjean Haas/Ferrari 57 1m14.865s
9 Nico Hulkenberg Renault 57 1m20.188s
10 Esteban Ocon Force India/Mercedes 57 1m35.711s
11 Pascal Wehrlein Sauber/Ferrari 56 1 Lap
12 Daniil Kvyat Toro Rosso/Renault 56 1 Lap
13 Jolyon Palmer Renault 56 1 Lap
14 Fernando Alonso McLaren/Honda 54 3 Laps
- Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 50 Retirement
- Carlos Sainz Toro Rosso/Renault 12 Collision
- Lance Stroll Williams/Mercedes 12 Collision
- Max Verstappen Red Bull/Renault 11 Brakes
- Kevin Magnussen Haas/Ferrari 8 Retirement
- Stoffel Vandoorne McLaren/Honda 0 Not started

Lewis Hamilton nyert a Kínai Nagydíjon

2017.04.09. 10:04
Címkék: nagydíj

Image and video hosting by TinyPic

Hamilton vs. Vettel csata - 1:1
 
Hűvös fogadtatásban részesült az F1 mezőnye a Kínai Nagydíjon, ahol a második helyről rajtoló Sebastian Vettel rendkívül szokatlan pozícióban sorakozott fel a starthoz. Félig a kockában, félig kívül, az élről rajtoló Lewis Hamiltonhoz közeledve. Az FIA vizsgálta is az „ügyet”.
 
A rajtnál aztán nem hozott előnyt a trükközés, sőt. Már-már úgy tűnt, a 3.-ról startoló Valtteri Bottas megelőzi a németet, de a ferraris visszaverte a támadást.
 
Helycsere mögöttük történt, Kimi Räikkönen adta át a helyét Daniel Ricciardónak. Max Verstappennek pedig a fél középmezőny. A holland a 16. helyről a 11-re jött fel, mire a soraikat rendezték a többiek.
 
A futam első áldozata Lance Stroll volt, aki ezúttal nem önként távozott. Sergio Pérez pattintotta ki a sokat kritizált újoncot. A sokat dicsérgetettet, vagyis Antonio Giovinazzit viszont nem kellett lökni, ment magától ismét a falnak a célegyenesben.
 
Ekkor megkezdődött a Safety Car session és a pit stop cunami, aminek a végén, és sok-sok bátor manővert követően a 16. helyről érkező Max Verstappen a harmadikon találta magát.
 
Kínai Nagydíj - végeredmény:
1 Lewis Hamilton Mercedes 56 1h37m36.160s
2 Sebastian Vettel Ferrari 56 6.250s
3 Max Verstappen Red Bull/Renault 56 45.192s
4 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 56 46.035s
5 Kimi Raikkonen Ferrari 56 48.076s
6 Valtteri Bottas Mercedes 56 48.808s
7 Carlos Sainz Toro Rosso/Renault 56 1m12.893s
8 Kevin Magnussen Haas/Ferrari 55 1 Lap
9 Sergio Perez Force India/Mercedes 55 1 Lap
10 Esteban Ocon Force India/Mercedes 55 1 Lap
11 Romain Grosjean Haas/Ferrari 55 1 Lap
12 Nico Hulkenberg Renault 55 1 Lap
13 Jolyon Palmer Renault 55 1 Lap
14 Felipe Massa Williams/Mercedes 55 1 Lap
15 Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 55 1 Lap
- Fernando Alonso McLaren/Honda 33 Transmission
- Daniil Kvyat Toro Rosso/Renault 18 Retirement
- Stoffel Vandoorne McLaren/Honda 17 Retirement
- Antonio Giovinazzi Sauber/Ferrari 3 Spun off
- Lance Stroll Williams/Mercedes

Sebastian Vettel nyerte a szezonnyitót.

2017.03.26. 08:42
Címkék: Nagydíj

Image and video hosting by TinyPic

A Ferrari egy okos taktikai húzással rántotta ki Lewis Hamilton alól az első helyet.
 
Már az Ausztrál Nagydíj rajtja előtt eldőlt, hogy ausztrál szempontból nem lesz túlzottan eredményes a 2017-es futam, hiszen Daniel Ricciardo már a rajtrácsra sorakozásnál a pálya szélén parkolta le autóját. A váltó rakoncátlankodott, és ezzel el is úszott a verseny az ausztrál számára.
 
Nézői szempontból viszont egy kicsit pozitívabb képet festett a rajt. Lewis Hamilton indult az élről, és bár a második helyről startoló Sebastian Vettel kicsit belassult az indításnál, a Ferrari nem szakadt le a nagy „mumustól”.
 
A négyszeres világbajnok, akinek sikerszámát Hamilton idén szeretné utolérni, beakasztotta a vontatókötelet a Mercerdesbe, és a DRS engedélyezéséig nem is került ki az 1 mp-es bűvkörből.
 
A DRS azonban nem „működött” igazán, így végül a német 1 másodpercen kívülre került, de semmiképpen sem játszott alárendelt szerepet. Jött egy kis 1-2 másodperces különbségtartáson belüli adok-kapok.
 
Hol Hamilton, hol Vettel volt a gyorsabb. A 15. kör tájékán volt egy fordulópont, amikor aztán Vettel begyújtott a paripáknak, és ismét bement 1 másodperc alá..., de Hamilton a bokszba „menekült”.
 
És akkor úgy tűnt, a Ferrari nagyon eltaktikázza. Vettel ugyanis továbbment, és míg Hamilton futotta a leggyorsabb köröket, a német hozott egy erős, de lassabb standardot.
 
Vettelnek a fülére szólt a Ferrari, hogy rendben vannak a gumik, ami így először külsőre nagyon furcsán hangzott. Miért akar a Ferrari csúnyán kikapni?
 
Nem akart! Ott volt nekik „cinkostársként” Max Verstappen, aki lassabb volt Vettelnél, és Hamilton éppen mögéje érkezett meg. A hollandot pedig nem nagyon lehet megelőzni, és ha a Ferrari alatt tényleg kitartanak a gumik, és még kinn is marad néhány kört, simán megszerezhetik az első helyet.
 
A Ferrari taktikája tökéletesen működött. Épp annyi ideig maradt kinn Vettel, hogy Hamilton, sőt Vertsappen elé tudott visszajönni, és ezzel megtörtént a helycsere, Toto Wolff pedig a Piedone időket idézve bevitt két fejtetőst az előtte álló asztalnak.
 
Kevesen gondolták volna, de egy Ferrari került az élre a 2017-es idénynyitón. Ráadásul egy kis feltartás, és talán az üldözés során kicsit elhasznált gumiknak köszönhetően Hamilton 6 másodperces hátrányba került.
 
Verstappen, pedig mint aki jól végezte dolgát, kiállt a bokszba, csapattársa, Daniel Ricciardo pedig a pálya szélére.
 
Ami a csapattársakat illeti, Hamilton és Bottas esetében az új jövevény a futam első felében eléggé alárendelt szerepet játszott. Jó messziről próbálta figyelemmel kísérni az első helyért harcolók csatáját, ám a második szakaszban közelebb lépett.
 
Míg Hamilton a 40. körre 8 másodperces hátrányba került Vettelhez képest, Bottas 2 másodpercre közelítette meg márkatársát.
 
A házi csata természetesen nem fajult el. Hamilton bár panaszkodott a gumijaira, tartotta a kis, de elégséges különbséget Bottashoz képest.
 
Míg Vettel úgy tűnt, mintha másik ligában versenyezne, hiszen jócskán lemaradtak tőle a többiek, márkatársa, Kimi Räikkönen ugyanilyen, de fordított helyzetben volt.
 
A finn a 4. helyen látótávolságon kívülre került az első hármashoz képest, ráadásul a futam nagy ferraris taktikai eszköze, Max Vestappen ott loholt a nyakában. Keréktörésre itt sem került sor.
 
Ahogy az élen is maradt minden az újban! Mármint a nagy változás kitartott a futam végéig, és Sebatian Vettel megnyerte a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat!
 
Az Ausztrál Nagydíj végeredménye:
1 Sebastian Vettel Ferrari 57 1:24:11.670
2 Lewis Hamilton Mercedes 57 9.975
3 Valtteri Bottas Mercedes 57 11.250
4 Kimi Räikkönen Ferrari 57 33.393
5 Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 57 28.827
6 Felipe Massa Williams-Mercedes 57 1'23.386
7 Sergio Pérez Force India-Mercedes 56 1 kör
8 Carlos Sainz Toro Rosso-Renault 56 1 kör
9 Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 56 1 kör
10 Esteban Ocon Force India-Mercedes 56 1 kör
11 Nico Hülkenberg Renault 56 1 kör
12 Antonio Giovinazzi Sauber-Ferrari 55 2 kör
13 Stoffel Vandoorne McLaren-Honda 55 2 kör
- Fernando Alonso McLaren-Honda 50 -
- Kevin Magnussen Haas-Ferrari 46 -
- Lance Stroll Williams-Mercedes 40 -
- Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 25 -
- Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 21 -
- Jolyon Palmer Renault 15 -
- Romain Grosjean Haas-Ferrari 13 -

Szoros verseny az év utolsó futamán!

2016.11.27. 16:04
Címkék: nagydíj

Image and video hosting by TinyPic

Lewis Hamilton mindent megtett azért, hogy megelőztesse az ellenfelekkel Nico Rosberget, de ez is kevés volt. A német versenyző felért a csúcsra, és édesapja, Keke után a Forma–1 világbajnoka lett Abu-Dzabiban!
 
A rajtnál úgy tűnt, a bajnoki cím már csak azon múlik, történik-e valami a két Mercedes autóval, esetleg bármelyikük hibázik...
 
Az indulásnál ugyanis mindketten megtartották pozíciójukat. Lewis Hamilton hozta az első helyet, Nico Rosberg pedig biztonságosan befordult mögötte. Ráadásul a Forma-1 fenegyereke, Max Verstappen megforgott...
 
Mintha a szerencse egyértelműen Nico Rosberg oldalán állna! És ez így is maradt, egészen a 14. körig, ahol Rosberg kerékcserére érkezett. Ott pedig összetalálkozott a ferraris Sebastian Vettellel, aki épp akkor érkezett, amikor ő már távozóban volt.
 
Ott is maradt legalább két másodperc, ami elég volt ahhoz, hogy az egyébként a játékból már kiesettnek hitt Max Verstappen hirtelen ismét főszereplővé váljon.
 
A holland ugyanis beékelődött a két mercedeses mögé, mivel ő már az elején kereket cserélt, és egészen jól felzárkózott. Ehhez persze kellett az is, hogy Lewis Hamilton a gáz mellett a féket is tapossa, vagyis épp annyira nyomta csak már a futam elejétől fogva, hogy Rosberget visszatartsa.
 
Ezzel természetesen a brit célja az volt, hogy játékban tartsa az ellenfeleket is, hiszen neki addig még győzelemmel sincs esélye, míg márkatársa dobogós helyen hajt.
 
Verstappen pedig hozta is a formáját. Nem nagyon érdekelte, hogy Rosberg címe múlhat rajta. Keményen védekezett, volt 1-2 szisszenős pillanat, de végül engedett.
 
Rosberg pedig így elegánsan felért csapattársa mögé, ami a második legelegánsabb verziója a világbajnoki cím megnyerésének.
 
De még nem volt vége a játéknak. Hamilton továbbra is a „féket taposta”, ami miatt Verstappen ismét játékba került, de jött fel Vettel is és a többiek sem voltak messzire.
 
Rosberg pedig érezte, hogy ebből esetleg gond lehet, és beszólt csapatának, hogy ha ennyire lassan hajt Hamilton, talán helyet is cserélhetnének, és ha a végén még egymás mögött hajtanak, majd jól visszaadja a britnek az első helyet.
 
Persze erre nem sok esély volt, de jelzés értékű volt a rádióbeszólás, mely megmutatta, Hamilton nagy játékos...
 
Már a csapattól is rászóltak, hiszen a Mercedesnek a legfontosabb a győzelem! És azokra az utolsó körökre még akár veszélyesek is lehettek a többiek. Leginkább Sebastian Vettel, aki abból a bolyból a legfrissebb gumikon hajtott, és láthatóan vérszemet kapott az utolsó futamon. Agresszíven tessékelte maga mögé a Red Bullosokat, és feljőve a harmadik helyre, zárkózott Rosbergre.
 
Két körrel a vége előtt...
 
Már késő volt! Hamilton is tudta...
 
Nico Rosberg a 2016-os Forma-1-es évad világbajnoka!
 
Az Abu-dzabi Nagydíj végeredménye
1. Lewis Hamilton Mercedes 1 ó p ,
2. Nico Rosberg Mercedes +0,439 mp
3. Sebastian Vettel Ferrari +0,843 mp
4. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer +1,685 mp
5. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer +5,315 mp
6. Kimi Räikkönen Ferrari +18,816 mp
7. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes +50,114 mp
8. Sergio Pérez Force India-Mercedes +58,776 mp
9. Felipe Massa Williams-Mercedes +59,436 mp
10. Fernando Alonso McLaren-Honda +59,896 mp
11. Romain Grosjean Haas-Ferrari +1 p 16,777 mp
12. Esteban Gutiérrez Haas-Ferrari +1 p 35,113 mp
13. Esteban Ocon Manor-Mercedes +1 kör
14. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes +1 kör
15. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari +1 kör
16. Felipe Nasr Sauber-Ferrari +1 kör
17. Jolyon Palmer Renault +1 kör
18. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari kiesett
19. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Ferrari kiesett
20. Jenson Button McLaren-Honda kiesett
21. Valtteri Bottas Williams-Mercedes kiesett
22. Kevin Magnussen Renault kiesett
 

Hamilton a háromórás őrült krimi győztese

2016.11.13. 20:18
Címkék: nagydíj

Image and video hosting by TinyPic

Csak lett verseny, de a bajnokavatás elnapolva! Lewis Hamilton végig irányítása alatt tartotta a kaotikus Brazil Nagydíjat, Rosberg biztosra játszott, és favoritként érkezik Abu-Dzabiba. Max Verstappen a mezőnyön átgázolva ért fel a dobogóra!

Nehézkesen indult a Forma–1-es világbajnoki sorozat idei utolsó előtti futama, miután a verseny előtt leszakadt az ég Interlagosban. A Haas szombaton remeklő francia versenyzője, Romain Grosjean például már fel sem sorakozhatott a rajtrácsra, miután még a felvezető körben az eső áldozatává vált.
 
A versenyirányítás elsőre egy 10 perces halasztást rendelt el, majd miután a csapadék nem nagyon akart alábbhagyni, hét körig a biztonsági autó mögött hajtott a mezőny.
 
Akkor aztán a lovak közé csapott a pole-ból induló Lewis Hamilton és úgy otthagyta a kissé elszundikáló csapattársát, hogy annak esélye sem volt a közelébe férkőzni, egészen a következő biztonsági autós periódusig.
 
Nem úgy a negyedik helyről rajtoló Max Verstappen, aki már az első kanyarban megelőzte az előle rajtoló Kimi Räikkönent. Méghozzá valahogy úgy, mint 2006-ban Michael Schumacher az utolsó ferraris futamán. A belső íven.
 
Verstappen az előzést követően látványosan kerülte a versenyívet, ahogy Fernando Alonso tette például a 2006-os Magyar Nagydíjon, ahol percenként kikerült egy-egy poroszkáló autót is egyben.
 
Az események aztán, ahogy az esőben általában szoktak, felgyorsultak...
 
Először Sebastian Vettel forgott meg a célegyenesre fordulása során, majd a sauberes Marcus Ericsson csapta oda az autóját ugyanott. Ekkor jött be másodjára a biztonsági autó. Majd az újraindítást követően már jöhetett is volna újra, de a versenyigazgató lefújta… Piros zászlóval megállította ugyanis, miután Kimi Räikkönen a célegyenesben egyszerűen a gyorsítás során megforgott, és összetörte az autóját. A 250. futamán.
 
Jött tehát egy kis szünet, aztán egy kis biztonsági autós körözgetés, és újabb piros zászló a 28. körben, a helyi nézők lefelé mutató hüvelykujjaival megtámogatva.
 
Ezt ki is húzták a kétórás határig, majd ismét jött Verstappen…
 
Egy kör után a harmadik helyről felugrott a másodikra, úgy, hogy körbeautózta Nico Rosberget a célegyenest követő Senna-S végén. Előbb úgy tűnt, hogy akár még az élen autózó Hamiltont is megtámadhatja, de amint 1 másodpercen belülre került Verstappen, a brit a gázba taposott.
 
Hamar komoly rések alakultak ki a három dobogóvárományos között, ami akkorára dagadt Verstappen és Rosberg között, hogy amikor a holland szűken fordult az egyenesre, és majdnem eldobta az autóját, a német még akkor sem tudta megelőzni azt.
 
Verstappenék bepróbálkoztak egy köztes esőgumival, de mint kiderült, hibába volt tőle gyors a Red Bull, a húzással csak annyit értek el, hogy a csapat kirántotta versenyzőjét a két Mercedes közül.
 
Aztán, habár mindenki a Rosberg, Hamilton csatára figyelt, az a bizonyos reflektorfény hirtelen a búcsúzó Felipe Massára irányult. A brazil ahogy az ezen a futamon már sokaknak sikerült, a célegyenesre ráfordítóban dobta el az autóját, és törte is össze. Mindez pedig azt jelentette, hogy ennyi volt számára a hazai közönség előtt a búcsúfutam. De nem a búcsúzás az „övéitől”. A hátára kapta a brazil zászlót, és azzal vonult vissza a boxba a helyiek nagy örömére. A garázsok előtt pedig a csapattagok tapsolták az elballagó Massát. Hatalmas köszöntés a Mercedestől, ölelkezés a Ferrarinál, majd jött a család…
 
Egy kis biztonsági autós periódus után ismét mehetett minden a maga útján. Visszaállt a rend, Hamilton vezetett, Rosberg kötelezően hozta a második helyet…
 
Verstappen? Ő az ötödik kiállása után a mezőny közepébe csúszott, de talán itt bevillanhatott édesapja 2000-es kanadai futama, és bekapcsolt még egy rotort a csónakján. Előzött belül, mentett egyet kívül, csúszott, mászott, és kúszott. Látványosan. Egészen a dobogó legalsó fokáig.
 
Valami olyasmit művelt, mint Michael Schumacher szárazon az utolsó ferraris futamán itt 2006-ban. Ez látványosabb volt, az érzelmesebb.
 
A Brazil Nagydíj végeredménye
1. Lewis Hamilton Mercedes 3 ó 1 p 1,335 mp
2. Nico Rosberg Mercedes +11,455 mp
3. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer +21,481 mp
4. Sergio Pérez Force India-Mercedes +25,346 mp
5. Sebastian Vettel Ferrari +26,334 mp
6. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari +29,160 mp
7. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes +29,827 mp
8. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer +30,486 mp
9. Felipe Nasr Sauber-Ferrari +42,620 mp
10. Fernando Alonso McLaren-Honda +44,432 mp
11. Valtteri Bottas Williams-Mercedes +45,292 mp
12. Esteban Ocon Manor-Mercedes +45,809 mp
13. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Ferrari +51,192 mp
14. Kevin Magnussen Renault +51,555 mp
15. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes +1 p 00,498 mp
16. Jenson Button McLaren-Honda +1 p 21,994 mp
17. Esteban Gutiérrez Haas-Ferrari kiesett
18. Felipe Massa Williams-Mercedes kiesett
19. Jolyon Palmer Renault kiesett
20. Kimi Räikkönen Ferrari kiesett
21. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari kiesett
22. Romain Grosjean Haas-Ferrari nem indult
Elejére | Újabbak | Régebbiek | Végére |
 
© 2013-2017 VETTEL.GPORTAL.HU - JB17
MAGYARORSZÁG LEGFORGALMASSABB SEBASTIAN VETTEL RAJONGÓI OLDALA

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic
Íratkozz fel hírlevelünkre, ha minden versenyhétvége előtt szeretnél értesítést kapni, hogy le ne maradj a Forma1 futamairólMi szóltunk!

FELÍRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE, NEM AKAROK LEMARADNI!

Image and video hosting by TinyPic

Vagyok, aki vagyok. Nem próbálok meg más lenni, mint  aki vagyok.  Néhány embernek talán tetszik, másoknak lehet, hogy nem. De ez az élet. - Sebastian Vettel
Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPic


Asztrológiai tanácsadás - BECSÜLET KASSZÁS alapon már Skype-on is! INGYENES OKTATÁS az ASZTRO-suliban!    *****    A csillagjövõ asztrológia,nagyon sok olvasmányt,ezoterikus,témákat,szoftvereket és óriási nyári akciókat ajánl, NEKED!    *****    Egy blog rólam, velem, mert szeretek ide írni. Ðzsí. *** Augusztus 25-én PlayDay, azaz játéknap sok-sok nyereménnyel! :)    *****    Tudod hol van és mit jelent a horoszkópodban a Felszálló holdcsomópont? A Chiron? A Lilith? Én megmondom.Látogass meg!    *****    Gyere és nézd meg a lovas és állatos blogom.Különbözõ érdekes történetekkel és sok friss blogbejegyzéssel.Jó nézelõdést!    *****    Ünnepi minijáték vár rád! Kattanj rá, küldd be a megoldást, és NYERJ! =)    *****    Az ASZTRO-suli mindenkit Szeretettel vár. Tanuld meg az asztrológiát a saját horoszkópod elemzésével -TELJESEN INGYEN!    *****    A csillagjövõ asztrológia portálon akció! Születési horoszkóp + 3 év elõrejelzés + Párkapcsolati elemzés 2000 Ft. katt!    *****    Szereted a humort, jó zenéket? Szeretnél ilyen mûsorban részt venni? Keress oldalamon!    *****    "Revealing the truth is like setting a match on fire. It can bring light or set your world on fire." | PROJECT D.C.    *****    PROJECT DC egy futurisztikus-disztópikus SZEREPJÁTÉK! Bármikor szívesen látjuk a csatlakozókat!    *****    Ne maradj le semmirõl, értesülj elsõ kézbõl a Selena Gomezzel kapcsolatos hírekrõl! Hat éve várja a látogatókat az oldal    *****    Református exmisszus-gyakornok, jégkorong, izomautók, rap zene. Igen, ez mind én vagyok! Hogyan? Nézz be és megtudod! :)    *****    Szeretsz írni? Lenne egy jó témád, amit megosztanál másokkal? Akkor kattints, és nyerj egy vendégposztot nálam! :)    *****    Kedveled Ian Somerhaldert? Odáig vagy a szépséges színésznõért, Nina Dobrevért? Kattints! Nem csak TVD rajongóknak!    *****    Szeretsz filmet nézni? Akkor itt a helyed! Nézz filmet facebook messengeren. Klikk ide!!!!    *****    MAYFLOWER / egy májusban született lány blogja / MAYFLOWER / egy májusban született lány blogja / MAYFLOWER    *****    DESIGN KÉSZÍTÕT KERESEK! 100 KREDIT ÉS MEGJELENÉS JÁR ÉRTE! DESIGN KÉSZÍTÕT KERESEK! 100 KREDIT ÉS MEGJELENÉS JÁR ÉRTE!    *****    ***Egy blog. Egy lány. Egy élet.*** Ðzsí blogol. *G-PORTÁL KÖZÖSSÉGMENTÉS ugyanitt. Ha hiányzik a régi közösség.*BLOG***    *****    Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok