Fordító


A fordító nem tökéletes !

 
Következő Nagydíj

      2017. június 11.; KANADAI NAGYDÍJ

 

 
Sebastian Vettel

Image and video hosting by TinyPic

Sebastian Vettel egy olyan jelenség, amelyet még nem látott a Forma 1 több évtizedes világa. Erről a számok is tanúskodnak. Sebastian Vettel volt a legfiatalabb versenyző, aki valaha Forma 1-es edzéseken vett részt. Ő volt a legfiatalabb pilóta, aki valaha világbajnoki pontot szerzett. A legfiatalabb, aki valaha egy verseny élén állt. A legfiatalabb, aki pole pozícióból indulhatott. A legfiatalabb, aki futamgyőzelmet ünnepelhetett. És természetesen a legfiatalabb, világbajnok. Majd a legfiatalabb, versenyző, aki megvédte a címét. Egy olyan sportágban, ahol minden a sebesség körül forog, ez hatalmas teljesítmény.

 
Eseménynaptár

Image and video hosting by TinyPic

2017-es szezon következő futama:
» 2017. május 28., 14.00:  Monacói Nagydíj
május 25., csütörtök
10:00 - 11:30:Csütörtöki 1. szabadedzés
14:00 - 15:30:Csütörtöki 2. szabadedzés
május 27., szombat
11:00 - 12:00:Szombati szabadedzés
14:00 - 15:00:Időmérő
május 28., vasárnap
14:00 - 16:00:Verseny
KÖVETKEZŐ FUTAMOK:
Április 30., 14.00: Orosz Nagydíj
Május 14., 14.00: Spanyol Nagydíj
Május 28., 14.00: Monacói Nagydíj

>>Jegyvásárlás a Nagydíjra
>>2017-es versenynaptár

2017 tesztidőpontok:
augusztus 01-02., Hungaroring – évközi teszt
november 28-29., Abu-Dzabi – utószezoni gumiteszt

 
Tabella
Image and video hosting by TinyPic
 
1 Sebastian Vettel 129
2 Lewis Hamilton 104
3 Valtteri Bottas 75
4 Kimi Raikkonen 67
5 Daniel Ricciardo 52
6 Max Verstappen 45
7 Sergio Perez 34
8 Carlos Sainz 25
9 Felipe Massa 20
10 Esteban Ocon 19
11 Nico Hulkenberg 14

 

 
2017 Magyar Nagydíj

Image and video hosting by TinyPic

Légy részese TE IS a 2017-es Magyar Nagydíjnak. Jegyvásárlás, jegyinformációk!

Részletek  
Jegyvásárlás 
Diákjegy vásárlása 
Ibusz

 
2017 Pirelli Teszt

Image and video hosting by TinyPic

Az 1989 és a 2001-es teszt után most képviselteti magát legelőször a F1 összes csapata a Hungaroringen 2017. augusztus 1-jén -és 2.-án, a Magyar Nagydíj lezajlása után. Légy te is részese a tesztnek a Magyar pályán. Részletek hamarosan.....

 
Partnerek

Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPic
[Szabályzat] - [Lekerültél?] - BETELT!!

 
Információ

Image and video hosting by TinyPic

Üdvözöllek a Vettel.gportal.hu-n, ami Magyarország egyik legforgalmasabb és leginformáltabb Sebastian Vettel-ről szóló oldalán. Érdemes naponta többször ellátogatni, mert mindig rengeteg friss várja a rajongókat, látogatókat! Videók, képgaléria, extrák, rengeteg friss hírek, különböző menüpontok! Ahová ki van írva, hogy saját fordítás, az úgy is van, ezért kérlek ne tüntesd fel az oldaladon forrás nélkül. Amit nem saját magam fordítok le, annak a forrása megtalálható a dátumozás lábjegyzetében.

Téma: Sebastian Vettel, Forma 1
Szerkesztő: Melanie
Az oldal tanácsadója: Nuti
Design: Melanie
Nyitás: 2013. július 3.
Nyelv: Magyar
Az eddig legforgalmasabb nap: 5624
Ajánlott böngésző: Google Chrome, Mozilla
Forrás: M4Sport,Gp-Live
E-mail: vettelmagyarorszag@gmail.com  
Online     ;  live

 
Archívum
 

Hírek    Minidrivers      Képek        Nagydíj      Videó     Teszt    Egyéb  Összefoglaló

 

 

lap tetejére

Hírek Sebastianról ( news )

A piros 5-ös mindent vitt Monacóban!

2017.05.28. 15:57
Címkék: nagydíj
Nem a rajt, a taktika döntött: Sebastian Vettel idei harmadik győzelmét aratta, és 25 pontra növelte az előnyét a bajnokságban.
 
Hogy fognak ezek a széles autók elférni a szűk első kanyarban? A kérdés a monacói hétvége kezdete óta foglalkoztatta a paddockot, ám a vasárnapi futam kevéssé izgalmas válasszal szolgált: könnyedén! A két Ferrari kötelékben repült be a Sainte Dévote-ba, Sebastian Vettel blokkolta az utat Valtteri Bottas előtt, és bár a két Red Bull egymás mellé került, végül ők is tartották a Max Verstappen, Daniel Ricciardo sorrendet.
 
A rajt vesztese Danyiil Kvjat volt, aki két pozíciót csúszott vissza, Kevin Magnussen ugyanennyit nyert, míg Lewis Hamilton már az első métereken lehagyta Stoffel Vandoorne-t, így a 12. helyről kezdhette a reménykedést, hogy valahogyan előrébb tud lépni.
 
A Pirelli ugyan előzetesen ajánlotta a középmezőny figyelmébe a szuperlágyas kezdést, erre végül csak a két Sauber vállalkozott. Közülük Pascal Wehrlein az első kör végén aztán egyből ultralágyakra cserélt, miközben Jenson Button épp az ellentétes utat járta be: szuperlágyat tetetett föl a legelső kör végén.
 
Ők ketten aztán a cserék után kevés híján ütköztek is kifelé menet. Az FIA a brit panasza után vizsgálatot is indított az ügyben. Az eredmény: Wehrlein 5 másodperces büntetést kapott veszélyes kiengedés miatt.
 
Kezdetét vette a monacói vonatozás. Räikkönen azonnal egészséges 2 másodperces egérútra tett szert csapattársával szemben, mögöttük Bottas további 3 másodperccel következett, majd a két Red Bull hasonló távolságot tartott. A két Ferrari fokozatosan húzott el a Mercedestől, 12 kör után már közel 7 másodperc volt a finn lemaradása.
 
Hamilton eközben annak ellenére is előrelépett két helyet, hogy mindvégig 2 másodperces távolságból követte Kvjatot. A 16. körben előbb Nico Hülkenberg Renault-ja eresztett füstöt magából a Casino-tér felé haladva. „Súlyos váltóhibánk van, Nico” – jelezték neki. A német a 10. helyről esett ki. Sergio Pérez eközben folytatni tudta a körözést, ám miután valahol odacsapta első szárnya bal oldalát, korai kerék- és szárnycserére kényszerült, s a 7.-ről a 16. helyre esett vissza.
 
Hamilton ezzel a pontszerző 10. helyren állt.
 
Vettel érezhetően gyorsabb volt csapattársánál. A 26. körben már csak 1 másodperc volt közöttük a különbség, ráadásul Bottas és a Red Bullok is közelebb kerültek hozzájuk. Räikkönen ekkor érte utol első lekörözötteit, Buttont és Wehrleint.
 
Támadó helyzetbe viszont Verstappen került, aki szép csendben másfél másodpercre lopakodott Bottas mögött. A két autójával erősebb stratégiai pozícióban lévő Red Bull el is indította a láncreakciót. Verstappent a 32. kör végén hívták szuperlágyakért, és ezzel felgyorsultak az események!
 
„Épp az ellenkezőjét csináljuk Bottaséknak” – jelezte a mérnöke. Felhívás volt keringőre. A Mercedes viszont azonnal reagált, és hiába a holland 1 másodperccel jobb kivezető köre, miután a németek 1 másodperccel gyorsabban dolgoztak a boxban, Bottas megtartotta pozícióját.
 
Räikkönenéken volt a sor: a 34. körben a futamot vezető finn is a boxba fordult, és szuperlágy abroncsokat kapott. Eljött az eredetileg hátrányosabb helyzetben lévők ideje: Vettel és Ricciardo is a gázba taposott! Előbb az ausztrál szórta a leggyorsabb köröket, majd Vettel tört be az 1:15-ös tartományba.
 
Ami a kiállások előtt csak sejthető volt, most bebizonyosodott: mindketten gyorsabb tempóra voltak képesek, mint amivel addig haladtak. Ricciardo Verstappen és Bottas megelőzésére hajtott, Vettel a vezetés átvételére – és mindketten sikerrel jártak. A négyszeres futamgyőztes a 38., a négyszeres világbajnok a 39. körig tolta el a kerékcseréjét. Miután Verstappen megtudta, mi történt, sűrű káromkodásba kezdett – és alighanem Räikkönen sem volt boldogabb…
 
Vettel jól használta ki tempófölényét és azt, hogy csapattársának beletelt pár körbe a szuperlágy gumik fölmelegítése. Pat Symonds rámutatott: „Ez a helyzet Schumacher és Alonso 2005-ös és 2006-os küzdelmére emlékeztet. Nem tudhatod, hogy a második autó gyorsabb is lehetne-e. Láthattuk, hogy Kimi kezd visszalassulni egy kicsit, és szerintem Sebastian ekkor tudta, hogy gyorsabb is lehetne. Egyikük sem tudhatta, hogy Seb mire képes. Aztán 1:15,5-ig, 1:15,2-ig gyorsult.”
 
Vettelhez és Ricciardóhoz hasonló stratégiát követett a 10. helyen haladó Hamilton is. A háromszoros bajnok kiállását egészen a 47. körig tolta el a Mercedes. Miután addigra közvetlen ellenfelei már kiálltak (Romain Grosjean például 7 körrel korábban), a brit a 7. helyről állt ki új gumikért, és képes volt kiautózni akkora előnyt, hogy oda is térjen vissza. Az élmezőny így is elérhetetlen távolságban volt tőle, ám Carlos Sainztól csak 5 másodperc választotta el.
 
A pozíciócserék után Vettel hamar 10 másodperces előnyt épített ki a másik Ferrarival szemben, Vettel szorosan követte Bottast, ám a sorrend változására nem mutatkozott nagy esély.
 
Egészen a 60. körig, amikor jött a következő fordulat – pontosabban félfordulat. Button a Portier-kanyarnál túlságosan optimistán mérte fel a belső íven megnyíló hely méretét, és úgy tette be oda McLarenjét, hogy az egyenest Wehrlein Sauberébe csúszott. A kerekek összeérte, a német pedig oldalra fordulva szorult a falba. „Jól vagyok, de jobban lennék, ha ki tudnék szállni” – jelezte a rádión a rémisztő jelenet után. Ezzel a manőverrel Button talán utolsó futama is véget ért.
 
Jött a biztonsági autó, amit Verstappen, Pérez, Massa és Magnussen egy újabb kerékcserére használt ki. Valamennyien ultralágy gumit kaptak a hajrára.
 
Az újraindítás előtt jött a következő Sauber-kaland. Marcus Ericsson éppen vissza akarta venni körét, ám miután megelőzte a biztonsági autót, az első kanyarban a falnak csúszott. A tempót visszafogó Mercedes a 66. kör végén távozott. Verstappen helyett Bottas lendült azonnal támadásba, Ricciardo ellen. Olyannyira megzavarta ezzel az ausztrált, hogy az finoman a falnak is nekikoccant a Sainte Dévote utáni emelkedőn – de meg tudta tartani harmadik helyét.
 
Hátrébb a vérszemet kapó Pérez előbb Vandoorne-t küldte a falba az első kanyarban, aztán Kvjattal koccant össze a Rascasse-ban. Mindkét áldozata kiesett, a McLaren pontnélküli sorozata pedig nem tört meg. Pérez pedig hajthatott a boxba, átadva az utolsó két pontszerző helyet Massának és Magnussennek.
 
Sebastian Vettel pályafutása 45. győzelmét aratta, a másodikat Monacóban. Győzelmével és Hamilton 7. helyével már 25 pontra, azaz egy futamgyőzelemnyire növelte előnyét a bajnokságban. Räikkönennek nem lett meg a visszatérés óta első ferraris sikere – Ricciardónak viszont összejött a második 2017-es dobogó.
 
Folytatás két hét múlva a Kanadai Nagydíjon!
 
A Monacói Nagydíj végeredménye:
1. Sebastian Vettel Ferrari 1 ó 44 p 44,340
2. Kimi Räikkönen Ferrari +03,145
3. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer +03,745
4. Valtteri Bottas Mercedes +05,517
5. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer +06,199
6. Carlos Sainz Toro Rosso-Renault +12,038
7. Lewis Hamilton Mercedes +15,801
8. Romain Grosjean Haas-Ferrari +18,150
9. Felipe Massa Williams-Mercedes +19,445
10. Kevin Magnussen Haas-Ferrari +21,443
11. Jolyon Palmer Renault +22,737
12. Esteban Ocon Force India-Mercedes +23,725
13. Sergio Pérez Force India-Mercedes +39,089
14. Lance Stroll Williams-Mercedes kiesett
15. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Renault kiesett
16. Stoffel Vandoorne McLaren-Honda kiesett
17. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari kiesett
18. Jenson Button McLaren-Honda kiesett
19. Pascal Wehrlein Sauber-Ferrari kiesett
20. Nico Hülkenberg Renault kiesett

Bottas élete első F1-es győzelmét szerezte meg

2017.05.01. 09:57
Címkék: nagydíj
Valtteri Bottas már a rajtnál egyértelműsítette, hogy ez a nap az övé lehet! Sebastian Vettel a végén megpróbálta elkapni a finnt, de mindhiába. Lewis Hamiolton csak a negyedik helyen végzett.
 
Az Orosz Nagydíj felvezető körében Fernando Alonso leparkolta a McLarent a bokszbejárathoz, ezért a Forma-1 versenyigazgatója új rajtot rendelt el.
 
A start a harmadik helyről induló Valtteri Bottasnak sikerült a legjbban, aki az első kanyarhoz érkezvén már simán átvette az első helyet. A Ferrari első sora így már a rajt után felbomlott, és mivel Kimi Räikkönen kicsit mintha elaludt volna a szabad jelzésnél, veszélybe került a 2-3. hely is. A finn azonban remekül helyezkedett, visszavert mindenféle támadást, és simán beállt a második helyen forduló Sebastian Vettel mögé.
 
Nem mindenkinek ment ennyire egyszerűen a helyezkedés. Romain Grosjean és Jolyon Palmer értették, és tették félre egymást a 2. kanyarnál. Nem sokkal később Lance Stroll próbálta szűkebbre fogni Nico Hülkenberg mellett a kanyarodást, de végül csak magának okozott egy kis kavarodást. A Williams újonca a mezőnnyel is szembe fordult, de hamar újra irányba tette az autóját.
 
Néhány körrel ezután a felvezető műsorunkban még mosolygó Daniel Ricciardo autójának jobb első kereke kezdett el füstölögni. Hamarosan meg is kapta az utasítást a csapatától: szép lassan térjen vissza a garázsba, a fékekkel vannak gondok.
 
Reménykedünk abban, hogy ez nem nyomja rá a bélyegét a hétfői szereplésére, hiszen Ricciardo kevesebb mint 1 nap és már Budapest utcáin körözget.
 
Eközben a nem várt Bottas előretörést kényelmes előnykiépítés követte. A 10. körben a Mercedes finnje már 3 másodperccel Vettel előtt járt, amely előnyt később szép lassan tovább növelt. Egészen addig, míg a kerékcserék el nem érkeztek. De akkor Sem Vettel faragott, hanem a lekörözendők segítették a német munkáját.
 
Bottas a 27. körben hirtelen kiállt a bokszba, a Ferrari viszont érdekes módon elhúzta a 34. körig. Addig ugyanis a német egészen jó köridőket produkált, kár lett volna kihoznia a csapatnak, hiszen így gumikopás-előnyben lehet a négyszeres világbajnok.
 
A Ferrari nem volt túl gyors a bokszban. A bal első nehezen ment fel az autóra, de Vettel így is egész közel (4,6 másodperc) maradt a visszatéréskor Bottashoz.
 
Hamilton viszont szokatlanul le volt maradva az élmezőnytől. Vettel kiállása környékén már 22 másodperces hátrányt halmozott fel. A futam első felében folyamatosan túlmelegedéssel küszködött a brit.
 
A futam korábbi képéből kiindulva nem volt várható, de a végére egészen kiélezetté vált a küzdelem. Vettel ledolgozta a hátrányát a frissebb gumikon. A végén még a DRS távolságot is elérte a német, de aztán nem sikerült eredményre váltania a felzárkózást.
 
Valtteri Bottas ezzel tehát megszerezte élete első Forma-1-es győzelmét!
 
Sebastian Vettel a finn nyakában bejött másodiknak, a csapattárs, Kimi Räikkönen pedig harmadiknak. Lewis Hamilton mintha nem találta volna ezen a napon magát, és a sebességet. Végül 36 másodperces hátrányban ért célba.
 
Vettel tehát tovább növelte előnyét a pontversenyben Hamiltonnal szemben, Valtteri Bottas pedig végre megtörte a jeget, és így holnap reményeink szerint kitartott mosolygós arccal érkezik meg Budapest utcáira. Daniel Ricciardo esetében már nem vagyunk ennyire biztosak a jókedvben, bár az ausztrál eleve mintha felvarratta volna az arcára az örömgörbét.
1 Valtteri Bottas Mercedes 1:28:08.743
2 Sebastian Vettel Ferrari 0.617
3 Kimi Raikkonen Ferrari 11.000
4 Lewis Hamilton Mercedes 36.320
5 Max Verstappen Red Bull-Renault 1:00.416
6 Sergio Perez Force India-Mercedes 1:26.788
7 Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:35.004
8 Nico Hulkenberg Renault 1:36.188
9 Felipe Massa Williams-Mercedes +1 kör
10 Carlos Sainz Toro Rosso-Renault +1 kör
11 Lance Stroll Williams-Mercedes +1 kör
12 Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault +1 kör
13 Kevin Magnussen Haas-Ferrari +1 kör
14 Stoffel Vandoorne McLaren-Honda +1 kör
15 Marcus Ericsson Sauber-Ferrari +1 kör
16 Pascal Wehrlein Sauber-Ferrari +2 kör
- Daniel Ricciardo Red Bull-Renault -
- Romain Grosjean Haas-Ferrari -
- Jolyon Palmer Renault -
- Fernando Alonso McLaren-Honda nem rajtolt

 

Vettel nyerte meg a Bahreini Nagydíjat!

2017.04.16. 18:04
Címkék: Nagydíj

Image and video hosting by TinyPic

Sebastian Vettel nyerte a Bahreini Nagydíjat. A második helyen Lewis Hamilton, a harmadikon pedig az engedelmes Valtteri Bottas érkezett célba.
 
Nem egészen a „rosbergi” időket idéző rajttal kezdte első pole-os futamát Valtteri Bottas, aki simán megtartotta első helyét a Bahreini Nagydíj startjánál. A szombati első hely után tehát a vasárnapot is kiváló eredménnyel kezdte a Mercedes új szerzeménye.
 
Az egyébként rendkívül „harapós” csapattársnak, Lewis Hamiltonnak ezzel szemben nem sikerült annyira jól az indulás. A mögéje felsorakozó Sebastian Vettel sikeresen megelőzte ugyanis a háromszoros világbajnokot, igaz ehhez kellett egy merész féktávredukálás is az ideális, felgumizott íven.
 
Szintén vesztett a rajtnál az ötödikről startoló Kimi Räikkönen is, akit Max Verstappen (6.) és az egészen a nyolcadik helyről érkező Felipe Massa is megelőzött.
 
A finn bottal üthette Verstappen nyomát, aki el is rohant gyorsan a legjobbakkal az élen versenyezni, de kis vigaszdíj, hogy néhány kör után Massától legalább sikeresen visszavett egy helyet.
 
Eközben az élen elképesztő és szoros vonatozás bontakozott ki: Bottas, Vettel, Hamilton, Verstappen, Ricciardo egy bolyban haladt, bár előzni nem sikerült egyikőjüknek sem.
 
Erre próbált megoldást találni a Ferrari, miután a 11. körben kihozták Sebastian Vettelt a boxba, hogy a kis alakulatot „feltartó” Valtteri Bottas elé keveredjen valahogy a német. A trükköt Verstappen is le akarta másoltatni, úgyhogy a boxba hívatta magát, majd fékhiba miatt kiesett a küzdelemből.
 
Ezzel egy nagy küzdő távozott, aki dühében rögtön oldalba is rúgta a gumifalat. Majd oldalba durrantotta Carlos Sainz is Lance Strollt, amikor épp az újonc mögé érkezett vissza a pályára a bokszkiállásból.
 
Az ütközés miatt behívták a Safety Cart, ami pedig újabb ügyet indított útjára. Mivel Bottas természetesen elsőként rongyolt a bokszba, Hamilton pedig közvetlenül mögötte hajtott, a brit trükközni próbált.
 
Olyan lassan hajtott, amennyire csak lehetett, hogy feltartsa a mögötte érkező Daniel Ricciardót. Részben sikerült is, de a totyorgás azért vizsgálatot is érdemelt az FIA részéről, mely 5 másodperces büntetést eredményezett.
 
Ezzel együtt akkor Ricciardo nyerte a meccset a bokszból kijövet, de az újraindításnál a lágy gumik talán nem akartak annyira működni, mint kellett volna, így Hamilton simán visszaelőzte az ausztrált. Aztán még Massa is és Räikkönen is könnyedén elment a Red Bullos mellett.
 
Mindeközben Vettelt keményen támadta Valtteri Bottas, de a négyszeres világbajnok nem az a versenyző, aki egy első helyet csak úgy elajándékoz. Csak néhány centin múlott, de nem volt kérdés, a helycsere nem engedélyezett.
 
Mivel Hamilton 5 mp-es büntetés alatt versenyzett, és közvetlenül márkatársa mögött hajtott, üzent a csapatának, hogy jó lenne valamit tenni, hiszen így többet veszthet a beragadással, mint normál esetben. Néhány körbe beletelt, de végül simán elment Bottas mellett, aki egyáltalán nem védekezett.
 
Ez idő alatt Sebastian Vettel már 6 másodperces előnyben volt, miközben csapattársa, Kimi Räikkönen látótávolságon kívülre került a negyedik helyen. Ahová egyébként úgy érkezett meg az ötödikről, hogy a bokszkiállás során elébe került Felipe Massát a futam elejéhez hasonlóan ismét megelőzte a célegyenesben.
 
A „nagyok” közül Valtteri Bottas kezdte meg a második körös kiállásokat, amit 15 körrel a vége előtt csapattársa, Lewis Hamilton „fejezett be”. Ez volt az a kiállás, melyben a háromszoros világbajnoknak le kellett töltenie a büntetését.
 
Hamilton a 3. helyre jött vissza, ahonnan a fennmaradó 15 körben már úgy tűnt, nem maradt valódi esélye a második helyre sem. Az első négyes között (Räikkönen zárta a sort) ugyanis minden esetben 9-9-9 másodperces különbség alakult ki.
 
Csakhogy nem Hamilton lenne, ha a lehetetlen ott lenne a szótárában. Hat környivel kevesebb volt a gumijaiban, mint csapattársáéban, így bátran indíthatta el a „Hammertime”-ot.
 
Rövid felzárkózás, könnyed előzéskenység Bottas részéről, és Hamilton máris Vettel nyomába eredhetett.
 
A német ekkor már 12 másodpercre növelte előnyét, de Hamiltont ez nem nagyon érdekelte. 1 másodperc körül faragott körönként, de hiába faragcsikált, a futam végéig nem ért fel jelenlegi legnagyobb ellenfele mögé.
 
Sebastian Vettel így tehát megnyerte a Bahreini Nagydíjat, Hamiltonnak be kellett érnie a második hellyel, a pole-ból induló Valtteri Bottasnak pedig a harmadikkal.
 
 
Negyedik lett Kimi Räikkönen, aki ezúttal is inkább rádióüzeneteivel hívta fel magára a figyelmet, bár szépen előzgette a rendre elébe kerülő Felipe Massát, aki végül egyébként a hatodik helyen zárt. Ez az eredmény, ha Stroll ki is esett, bizonyosan szép ajándék a 75. születésnapját ma ünneplő Frank Williams számára.
 
A világbajnokság tehát Bottas pole-ja ellenére továbbra is úgy tűnik, hogy Vettel és Hamilton között élesedik ki. A német egyelőre 2:1-es arányban vezet a küzdelemben.
 
A következő összecsapásra most két hetet kell várni, az Orosz Nagydíj következik április 30-án.
1 Sebastian Vettel Ferrari 57 1h33m53.373s
2 Lewis Hamilton Mercedes 57 6.660s
3 Valtteri Bottas Mercedes 57 20.397s
4 Kimi Raikkonen Ferrari 57 22.475s
5 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 57 39.346s
6 Felipe Massa Williams/Mercedes 57 54.326s
7 Sergio Perez Force India/Mercedes 57 1m02.606s
8 Romain Grosjean Haas/Ferrari 57 1m14.865s
9 Nico Hulkenberg Renault 57 1m20.188s
10 Esteban Ocon Force India/Mercedes 57 1m35.711s
11 Pascal Wehrlein Sauber/Ferrari 56 1 Lap
12 Daniil Kvyat Toro Rosso/Renault 56 1 Lap
13 Jolyon Palmer Renault 56 1 Lap
14 Fernando Alonso McLaren/Honda 54 3 Laps
- Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 50 Retirement
- Carlos Sainz Toro Rosso/Renault 12 Collision
- Lance Stroll Williams/Mercedes 12 Collision
- Max Verstappen Red Bull/Renault 11 Brakes
- Kevin Magnussen Haas/Ferrari 8 Retirement
- Stoffel Vandoorne McLaren/Honda 0 Not started

Lewis Hamilton nyert a Kínai Nagydíjon

2017.04.09. 10:04
Címkék: nagydíj

Image and video hosting by TinyPic

Hamilton vs. Vettel csata - 1:1
 
Hűvös fogadtatásban részesült az F1 mezőnye a Kínai Nagydíjon, ahol a második helyről rajtoló Sebastian Vettel rendkívül szokatlan pozícióban sorakozott fel a starthoz. Félig a kockában, félig kívül, az élről rajtoló Lewis Hamiltonhoz közeledve. Az FIA vizsgálta is az „ügyet”.
 
A rajtnál aztán nem hozott előnyt a trükközés, sőt. Már-már úgy tűnt, a 3.-ról startoló Valtteri Bottas megelőzi a németet, de a ferraris visszaverte a támadást.
 
Helycsere mögöttük történt, Kimi Räikkönen adta át a helyét Daniel Ricciardónak. Max Verstappennek pedig a fél középmezőny. A holland a 16. helyről a 11-re jött fel, mire a soraikat rendezték a többiek.
 
A futam első áldozata Lance Stroll volt, aki ezúttal nem önként távozott. Sergio Pérez pattintotta ki a sokat kritizált újoncot. A sokat dicsérgetettet, vagyis Antonio Giovinazzit viszont nem kellett lökni, ment magától ismét a falnak a célegyenesben.
 
Ekkor megkezdődött a Safety Car session és a pit stop cunami, aminek a végén, és sok-sok bátor manővert követően a 16. helyről érkező Max Verstappen a harmadikon találta magát.
 
Kínai Nagydíj - végeredmény:
1 Lewis Hamilton Mercedes 56 1h37m36.160s
2 Sebastian Vettel Ferrari 56 6.250s
3 Max Verstappen Red Bull/Renault 56 45.192s
4 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 56 46.035s
5 Kimi Raikkonen Ferrari 56 48.076s
6 Valtteri Bottas Mercedes 56 48.808s
7 Carlos Sainz Toro Rosso/Renault 56 1m12.893s
8 Kevin Magnussen Haas/Ferrari 55 1 Lap
9 Sergio Perez Force India/Mercedes 55 1 Lap
10 Esteban Ocon Force India/Mercedes 55 1 Lap
11 Romain Grosjean Haas/Ferrari 55 1 Lap
12 Nico Hulkenberg Renault 55 1 Lap
13 Jolyon Palmer Renault 55 1 Lap
14 Felipe Massa Williams/Mercedes 55 1 Lap
15 Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 55 1 Lap
- Fernando Alonso McLaren/Honda 33 Transmission
- Daniil Kvyat Toro Rosso/Renault 18 Retirement
- Stoffel Vandoorne McLaren/Honda 17 Retirement
- Antonio Giovinazzi Sauber/Ferrari 3 Spun off
- Lance Stroll Williams/Mercedes

Sebastian Vettel nyerte a szezonnyitót.

2017.03.26. 08:42
Címkék: Nagydíj

Image and video hosting by TinyPic

A Ferrari egy okos taktikai húzással rántotta ki Lewis Hamilton alól az első helyet.
 
Már az Ausztrál Nagydíj rajtja előtt eldőlt, hogy ausztrál szempontból nem lesz túlzottan eredményes a 2017-es futam, hiszen Daniel Ricciardo már a rajtrácsra sorakozásnál a pálya szélén parkolta le autóját. A váltó rakoncátlankodott, és ezzel el is úszott a verseny az ausztrál számára.
 
Nézői szempontból viszont egy kicsit pozitívabb képet festett a rajt. Lewis Hamilton indult az élről, és bár a második helyről startoló Sebastian Vettel kicsit belassult az indításnál, a Ferrari nem szakadt le a nagy „mumustól”.
 
A négyszeres világbajnok, akinek sikerszámát Hamilton idén szeretné utolérni, beakasztotta a vontatókötelet a Mercerdesbe, és a DRS engedélyezéséig nem is került ki az 1 mp-es bűvkörből.
 
A DRS azonban nem „működött” igazán, így végül a német 1 másodpercen kívülre került, de semmiképpen sem játszott alárendelt szerepet. Jött egy kis 1-2 másodperces különbségtartáson belüli adok-kapok.
 
Hol Hamilton, hol Vettel volt a gyorsabb. A 15. kör tájékán volt egy fordulópont, amikor aztán Vettel begyújtott a paripáknak, és ismét bement 1 másodperc alá..., de Hamilton a bokszba „menekült”.
 
És akkor úgy tűnt, a Ferrari nagyon eltaktikázza. Vettel ugyanis továbbment, és míg Hamilton futotta a leggyorsabb köröket, a német hozott egy erős, de lassabb standardot.
 
Vettelnek a fülére szólt a Ferrari, hogy rendben vannak a gumik, ami így először külsőre nagyon furcsán hangzott. Miért akar a Ferrari csúnyán kikapni?
 
Nem akart! Ott volt nekik „cinkostársként” Max Verstappen, aki lassabb volt Vettelnél, és Hamilton éppen mögéje érkezett meg. A hollandot pedig nem nagyon lehet megelőzni, és ha a Ferrari alatt tényleg kitartanak a gumik, és még kinn is marad néhány kört, simán megszerezhetik az első helyet.
 
A Ferrari taktikája tökéletesen működött. Épp annyi ideig maradt kinn Vettel, hogy Hamilton, sőt Vertsappen elé tudott visszajönni, és ezzel megtörtént a helycsere, Toto Wolff pedig a Piedone időket idézve bevitt két fejtetőst az előtte álló asztalnak.
 
Kevesen gondolták volna, de egy Ferrari került az élre a 2017-es idénynyitón. Ráadásul egy kis feltartás, és talán az üldözés során kicsit elhasznált gumiknak köszönhetően Hamilton 6 másodperces hátrányba került.
 
Verstappen, pedig mint aki jól végezte dolgát, kiállt a bokszba, csapattársa, Daniel Ricciardo pedig a pálya szélére.
 
Ami a csapattársakat illeti, Hamilton és Bottas esetében az új jövevény a futam első felében eléggé alárendelt szerepet játszott. Jó messziről próbálta figyelemmel kísérni az első helyért harcolók csatáját, ám a második szakaszban közelebb lépett.
 
Míg Hamilton a 40. körre 8 másodperces hátrányba került Vettelhez képest, Bottas 2 másodpercre közelítette meg márkatársát.
 
A házi csata természetesen nem fajult el. Hamilton bár panaszkodott a gumijaira, tartotta a kis, de elégséges különbséget Bottashoz képest.
 
Míg Vettel úgy tűnt, mintha másik ligában versenyezne, hiszen jócskán lemaradtak tőle a többiek, márkatársa, Kimi Räikkönen ugyanilyen, de fordított helyzetben volt.
 
A finn a 4. helyen látótávolságon kívülre került az első hármashoz képest, ráadásul a futam nagy ferraris taktikai eszköze, Max Vestappen ott loholt a nyakában. Keréktörésre itt sem került sor.
 
Ahogy az élen is maradt minden az újban! Mármint a nagy változás kitartott a futam végéig, és Sebatian Vettel megnyerte a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat!
 
Az Ausztrál Nagydíj végeredménye:
1 Sebastian Vettel Ferrari 57 1:24:11.670
2 Lewis Hamilton Mercedes 57 9.975
3 Valtteri Bottas Mercedes 57 11.250
4 Kimi Räikkönen Ferrari 57 33.393
5 Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 57 28.827
6 Felipe Massa Williams-Mercedes 57 1'23.386
7 Sergio Pérez Force India-Mercedes 56 1 kör
8 Carlos Sainz Toro Rosso-Renault 56 1 kör
9 Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 56 1 kör
10 Esteban Ocon Force India-Mercedes 56 1 kör
11 Nico Hülkenberg Renault 56 1 kör
12 Antonio Giovinazzi Sauber-Ferrari 55 2 kör
13 Stoffel Vandoorne McLaren-Honda 55 2 kör
- Fernando Alonso McLaren-Honda 50 -
- Kevin Magnussen Haas-Ferrari 46 -
- Lance Stroll Williams-Mercedes 40 -
- Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 25 -
- Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 21 -
- Jolyon Palmer Renault 15 -
- Romain Grosjean Haas-Ferrari 13 -

Szoros verseny az év utolsó futamán!

2016.11.27. 16:04
Címkék: nagydíj

Image and video hosting by TinyPic

Lewis Hamilton mindent megtett azért, hogy megelőztesse az ellenfelekkel Nico Rosberget, de ez is kevés volt. A német versenyző felért a csúcsra, és édesapja, Keke után a Forma–1 világbajnoka lett Abu-Dzabiban!
 
A rajtnál úgy tűnt, a bajnoki cím már csak azon múlik, történik-e valami a két Mercedes autóval, esetleg bármelyikük hibázik...
 
Az indulásnál ugyanis mindketten megtartották pozíciójukat. Lewis Hamilton hozta az első helyet, Nico Rosberg pedig biztonságosan befordult mögötte. Ráadásul a Forma-1 fenegyereke, Max Verstappen megforgott...
 
Mintha a szerencse egyértelműen Nico Rosberg oldalán állna! És ez így is maradt, egészen a 14. körig, ahol Rosberg kerékcserére érkezett. Ott pedig összetalálkozott a ferraris Sebastian Vettellel, aki épp akkor érkezett, amikor ő már távozóban volt.
 
Ott is maradt legalább két másodperc, ami elég volt ahhoz, hogy az egyébként a játékból már kiesettnek hitt Max Verstappen hirtelen ismét főszereplővé váljon.
 
A holland ugyanis beékelődött a két mercedeses mögé, mivel ő már az elején kereket cserélt, és egészen jól felzárkózott. Ehhez persze kellett az is, hogy Lewis Hamilton a gáz mellett a féket is tapossa, vagyis épp annyira nyomta csak már a futam elejétől fogva, hogy Rosberget visszatartsa.
 
Ezzel természetesen a brit célja az volt, hogy játékban tartsa az ellenfeleket is, hiszen neki addig még győzelemmel sincs esélye, míg márkatársa dobogós helyen hajt.
 
Verstappen pedig hozta is a formáját. Nem nagyon érdekelte, hogy Rosberg címe múlhat rajta. Keményen védekezett, volt 1-2 szisszenős pillanat, de végül engedett.
 
Rosberg pedig így elegánsan felért csapattársa mögé, ami a második legelegánsabb verziója a világbajnoki cím megnyerésének.
 
De még nem volt vége a játéknak. Hamilton továbbra is a „féket taposta”, ami miatt Verstappen ismét játékba került, de jött fel Vettel is és a többiek sem voltak messzire.
 
Rosberg pedig érezte, hogy ebből esetleg gond lehet, és beszólt csapatának, hogy ha ennyire lassan hajt Hamilton, talán helyet is cserélhetnének, és ha a végén még egymás mögött hajtanak, majd jól visszaadja a britnek az első helyet.
 
Persze erre nem sok esély volt, de jelzés értékű volt a rádióbeszólás, mely megmutatta, Hamilton nagy játékos...
 
Már a csapattól is rászóltak, hiszen a Mercedesnek a legfontosabb a győzelem! És azokra az utolsó körökre még akár veszélyesek is lehettek a többiek. Leginkább Sebastian Vettel, aki abból a bolyból a legfrissebb gumikon hajtott, és láthatóan vérszemet kapott az utolsó futamon. Agresszíven tessékelte maga mögé a Red Bullosokat, és feljőve a harmadik helyre, zárkózott Rosbergre.
 
Két körrel a vége előtt...
 
Már késő volt! Hamilton is tudta...
 
Nico Rosberg a 2016-os Forma-1-es évad világbajnoka!
 
Az Abu-dzabi Nagydíj végeredménye
1. Lewis Hamilton Mercedes 1 ó p ,
2. Nico Rosberg Mercedes +0,439 mp
3. Sebastian Vettel Ferrari +0,843 mp
4. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer +1,685 mp
5. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer +5,315 mp
6. Kimi Räikkönen Ferrari +18,816 mp
7. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes +50,114 mp
8. Sergio Pérez Force India-Mercedes +58,776 mp
9. Felipe Massa Williams-Mercedes +59,436 mp
10. Fernando Alonso McLaren-Honda +59,896 mp
11. Romain Grosjean Haas-Ferrari +1 p 16,777 mp
12. Esteban Gutiérrez Haas-Ferrari +1 p 35,113 mp
13. Esteban Ocon Manor-Mercedes +1 kör
14. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes +1 kör
15. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari +1 kör
16. Felipe Nasr Sauber-Ferrari +1 kör
17. Jolyon Palmer Renault +1 kör
18. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari kiesett
19. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Ferrari kiesett
20. Jenson Button McLaren-Honda kiesett
21. Valtteri Bottas Williams-Mercedes kiesett
22. Kevin Magnussen Renault kiesett
 

Hamilton a háromórás őrült krimi győztese

2016.11.13. 20:18
Címkék: nagydíj

Image and video hosting by TinyPic

Csak lett verseny, de a bajnokavatás elnapolva! Lewis Hamilton végig irányítása alatt tartotta a kaotikus Brazil Nagydíjat, Rosberg biztosra játszott, és favoritként érkezik Abu-Dzabiba. Max Verstappen a mezőnyön átgázolva ért fel a dobogóra!

Nehézkesen indult a Forma–1-es világbajnoki sorozat idei utolsó előtti futama, miután a verseny előtt leszakadt az ég Interlagosban. A Haas szombaton remeklő francia versenyzője, Romain Grosjean például már fel sem sorakozhatott a rajtrácsra, miután még a felvezető körben az eső áldozatává vált.
 
A versenyirányítás elsőre egy 10 perces halasztást rendelt el, majd miután a csapadék nem nagyon akart alábbhagyni, hét körig a biztonsági autó mögött hajtott a mezőny.
 
Akkor aztán a lovak közé csapott a pole-ból induló Lewis Hamilton és úgy otthagyta a kissé elszundikáló csapattársát, hogy annak esélye sem volt a közelébe férkőzni, egészen a következő biztonsági autós periódusig.
 
Nem úgy a negyedik helyről rajtoló Max Verstappen, aki már az első kanyarban megelőzte az előle rajtoló Kimi Räikkönent. Méghozzá valahogy úgy, mint 2006-ban Michael Schumacher az utolsó ferraris futamán. A belső íven.
 
Verstappen az előzést követően látványosan kerülte a versenyívet, ahogy Fernando Alonso tette például a 2006-os Magyar Nagydíjon, ahol percenként kikerült egy-egy poroszkáló autót is egyben.
 
Az események aztán, ahogy az esőben általában szoktak, felgyorsultak...
 
Először Sebastian Vettel forgott meg a célegyenesre fordulása során, majd a sauberes Marcus Ericsson csapta oda az autóját ugyanott. Ekkor jött be másodjára a biztonsági autó. Majd az újraindítást követően már jöhetett is volna újra, de a versenyigazgató lefújta… Piros zászlóval megállította ugyanis, miután Kimi Räikkönen a célegyenesben egyszerűen a gyorsítás során megforgott, és összetörte az autóját. A 250. futamán.
 
Jött tehát egy kis szünet, aztán egy kis biztonsági autós körözgetés, és újabb piros zászló a 28. körben, a helyi nézők lefelé mutató hüvelykujjaival megtámogatva.
 
Ezt ki is húzták a kétórás határig, majd ismét jött Verstappen…
 
Egy kör után a harmadik helyről felugrott a másodikra, úgy, hogy körbeautózta Nico Rosberget a célegyenest követő Senna-S végén. Előbb úgy tűnt, hogy akár még az élen autózó Hamiltont is megtámadhatja, de amint 1 másodpercen belülre került Verstappen, a brit a gázba taposott.
 
Hamar komoly rések alakultak ki a három dobogóvárományos között, ami akkorára dagadt Verstappen és Rosberg között, hogy amikor a holland szűken fordult az egyenesre, és majdnem eldobta az autóját, a német még akkor sem tudta megelőzni azt.
 
Verstappenék bepróbálkoztak egy köztes esőgumival, de mint kiderült, hibába volt tőle gyors a Red Bull, a húzással csak annyit értek el, hogy a csapat kirántotta versenyzőjét a két Mercedes közül.
 
Aztán, habár mindenki a Rosberg, Hamilton csatára figyelt, az a bizonyos reflektorfény hirtelen a búcsúzó Felipe Massára irányult. A brazil ahogy az ezen a futamon már sokaknak sikerült, a célegyenesre ráfordítóban dobta el az autóját, és törte is össze. Mindez pedig azt jelentette, hogy ennyi volt számára a hazai közönség előtt a búcsúfutam. De nem a búcsúzás az „övéitől”. A hátára kapta a brazil zászlót, és azzal vonult vissza a boxba a helyiek nagy örömére. A garázsok előtt pedig a csapattagok tapsolták az elballagó Massát. Hatalmas köszöntés a Mercedestől, ölelkezés a Ferrarinál, majd jött a család…
 
Egy kis biztonsági autós periódus után ismét mehetett minden a maga útján. Visszaállt a rend, Hamilton vezetett, Rosberg kötelezően hozta a második helyet…
 
Verstappen? Ő az ötödik kiállása után a mezőny közepébe csúszott, de talán itt bevillanhatott édesapja 2000-es kanadai futama, és bekapcsolt még egy rotort a csónakján. Előzött belül, mentett egyet kívül, csúszott, mászott, és kúszott. Látványosan. Egészen a dobogó legalsó fokáig.
 
Valami olyasmit művelt, mint Michael Schumacher szárazon az utolsó ferraris futamán itt 2006-ban. Ez látványosabb volt, az érzelmesebb.
 
A Brazil Nagydíj végeredménye
1. Lewis Hamilton Mercedes 3 ó 1 p 1,335 mp
2. Nico Rosberg Mercedes +11,455 mp
3. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer +21,481 mp
4. Sergio Pérez Force India-Mercedes +25,346 mp
5. Sebastian Vettel Ferrari +26,334 mp
6. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari +29,160 mp
7. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes +29,827 mp
8. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer +30,486 mp
9. Felipe Nasr Sauber-Ferrari +42,620 mp
10. Fernando Alonso McLaren-Honda +44,432 mp
11. Valtteri Bottas Williams-Mercedes +45,292 mp
12. Esteban Ocon Manor-Mercedes +45,809 mp
13. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Ferrari +51,192 mp
14. Kevin Magnussen Renault +51,555 mp
15. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes +1 p 00,498 mp
16. Jenson Button McLaren-Honda +1 p 21,994 mp
17. Esteban Gutiérrez Haas-Ferrari kiesett
18. Felipe Massa Williams-Mercedes kiesett
19. Jolyon Palmer Renault kiesett
20. Kimi Räikkönen Ferrari kiesett
21. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari kiesett
22. Romain Grosjean Haas-Ferrari nem indult

Hamilton nyert, Vettel 3. Mexikóban!

2016.10.30. 22:04
Címkék: nagydíj

Image and video hosting by TinyPic

Csúnyán elfékezte magát az első kanyarban, de aztán már egy hibát sem vétett: Lewis Hamilton pályafutása 51. győzelmét szerezte Mexikóban, utolérve ezzel az örökranglistán Alain Prostot. Nico Rosberg előnye újabb 7 ponttal csökkent. Max Verstappen újra felbosszantotta Sebastian Vettelt.

Csúnyán elfékezte magát az első kanyarban, de aztán már egy hibát sem vétett: Lewis Hamilton pályafutása 51. győzelmét szerezte Mexikóban, utolérve ezzel az örökranglistán Alain Prostot. Nico Rosberg előnye újabb 7 ponttal csökkent. Max Verstappen újra felbosszantotta Sebastian Vettelt.
 
A Mexikói Nagydíj rajtjánál Max Verstappen rögtön igazolta főnöke, Christian Horner szavait, aki még a futam előtt elmondta, fiai a saját versenyüket futják majd, nem törődve a bajnoki aspiránsokkal.
 
Miközben az élről rajtóló, és az első helyet a startnál is megtartó Lewis Hamilton csúnyán elfékezte az első kanyart, Verstappen az íven kanyarodni vágyó Nico Rosbergre ijesztett rá egy a Hamilltonéhoz hasonló hibával.
 
A belső íven próbált bebújni a német mellé, de túlértékelte autója (saját?) képességeit, és bár Rosberg azonnal menekülőre fogta, a két autó így is összeért, a Rosberg pedig a bukótérbe menekülve haladt tovább.
 
Az esetet később a Stewardok is vizsgálták, de ahogy Wéber Gábor a közvetítés során felvetette, az akció nem járt pozíciószerzéssel, nem érdemelne büntetést a holland versenyző, és végül nem is kapott.
 
A rajt egyébként nem zajlott le zökkenőmentesen a hátsó régióban sem. A hazai versenyén futó Esteban Gutiérrez a nagy tumultusban kifordította Pascal Wehrleint, aki pedig tehetetlenül pattogva ütötte meg a sauberes Marcus Ericssont.
 
A versenybírók itt sem találtak vétkest.
 
Nem úgy Carlos Sainz esetében, aki szintén nem sokkal a rajt után játszott leszorítósdit Fernando Alonsóval. Talán visszaadta az amerikai kölcsönt az idősebb spanyolnak, de az is előfordulhat, hogy egyáltalán nem sejtette, hogy mellette van egy autó.
 
Egy biztos, úgy gyorsított ki a kanyarból, mintha egyedül lenne a pályán, Alonso alól viszont elfogyott az aszfalt, és a füvön kétségbeesetten próbálta megtalálni a helyes irányt, vissza a „szürke zónába”.
 
Nem volt veszélytelen. A vak, vagy vakmerő Sainz mutatványát öt másodperces időbüntetéssel jutalmazták.
 
Aztán 17 körig az élmezőny beállni látszott. Vettel „dicsért” párat távozó ellenfelén, Felipe Massán, aki szerinte arra sem nagyon képes, hogy rájöjjön, az ellene való védekezéssel a saját versenyét is tönkre teszi.
 
Az imént említett körben aztán Lewis Hamilton feladta az első helyét, hogy közepes gumira váltson, és egy rövid időre beleszürküljön a mezőnybe. A negyedik helyre érkezett vissza a háromszoros világbajnok, de várható volt, hogy márkatársa sem vesztegel sokáig az első pozícióban.
 
A Mexikói Nagydíj végeredménye
1. Lewis Hamilton Mercedes 1 ó 40 p 31,402 mp
2. Nico Rosberg Mercedes +8,354 mp
3. Sebastian Vettel Ferrari +17,313 mp
4. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer +28,858 mp
5. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer +21,323 mp
6. Kimi Räikkönen Ferrari +49,376 mp
7. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes +58,891 mp
8. Valtteri Bottas Williams-Mercedes +1 p 5,612 mp
9. Felipe Massa Williams-Mercedes +1 p 16,206 mp
10. Sergio Pérez Force India-Mercedes +1 p 16,798 mp
11. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari +1 kör
12. Jenson Button McLaren-Honda +1 kör
13. Fernando Alonso McLaren-Honda +1 kör
14. Jolyon Palmer Renault +1 kör
15. Felipe Nasr Sauber-Ferrari +1 kör
16. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari +1 kör
17. Kevin Magnussen Renault +1 kör
18. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Ferrari +1 kör
19. Esteban Gutiérrez Haas-Ferrari +1 kör
20. Romain Grosjean Haas-Ferrari +1 kör
21. Esteban Ocon Manor-Mercedes +2 kör
22. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes kiesett

Hamilton ismét meghódította Texast!

2016.10.23. 22:44
Címkék: nagydíj hírek

Image and video hosting by TinyPic

Lewis Hamilton rajt-cél győzelemmel csökkentette hátrányát a bajnokságban – sorozatban harmadszor nyert Austinban! Nico Rosberg első körös pozícióvesztése után megmentette a második helyet – Daniel Ricciardo lett a harmadik. Max Verstappen és Kimi Räikkönen kerékcseréje is balul sült el, mindketten kiestek.

A világbajnoki címvédő Lewis Hamilton nyerte a Forma-1-es Amerikai Nagydíjat, megelőzve csapattársát, az éllovas Nico Rosberget. A dobogó legalsó fokára Daniel Ricciardo állhatott fel.
 
Hamilton a pole pozícióból vághatott neki az 56 körös austini versenynek, míg mellőle Nico Rosberg várhatta a piros lámpák kialvását. Hamilton a start után megőrizte a vezetést, Rosberg azonban pozíciót veszített Ricciardóval szemben, míg Kimi Räikkönen Max Verstappen elé került.
 
Az első kanyarban nem történt baleset, nem sokkal később azonban Sergio Pérez autóját hátulról eltalálta Daniil Kvyat, akit később 10 másodperces büntetéssel sújtottak emiatt.
Sebas
Miután Ricciardo a szuperlágy gumikkal vágott neki a versenynek, körökön át tartani tudta Hamilton tempóját, aki a lágy abroncsokkal rajtolt az Amerikai Nagydíjon.
 
Ricciardo és Räikkönen az élbolyból egyszerre érkeztek meg a bokszba, nem sokkal később pedig érkezett a két Mercedes, valamint Sebastian Vettel is, aki néhány körre átvette a vezetést.
 
Miutá Rosberg a közepes abroncsokat kapta a második etapra, a mögötte érkező Verstappen elkezdett közeledni felé, a holland azonban végül nem tudott előzni, sőt: második kiállására érkezett, csapata azonban nem várta őt, így értékes másodperceket veszített a bokszban.
 
„Azt hittem, vártok engem a bokszban, bocsánat” – mondta a holland a rádión, elismerve hibáját, amiért nem jelzett csapatának, hogy érkezik.
 
Verstappen vesszőfutása ezzel korántsem ért véget, nem sokkal később ugyanis lelassult a pályán, és vélhetően motorhiba miatt feladni kényszerült a futamot. A virtuális biztonsági autós időszakot kihasználva többen azonnal érkeztek a bokszba. A sors furcsa fintora, hogy Verstappen kiesésével csapattársa, Daniel Ricciardo veszített pozíciót Rosberggel szemben.
 
Néhány körrel később Kimi Räikkönen is megérkezett a bokszba, a Ferrari szerelői azonban nem rögzítették megfelelően autójának egyik kerekét, így a finn versenye is véget ért.
 
A verseny utolsó harmadában Lewis Hamilton kényelmes előnyt autózott ki csapattársával, Nico Rosberggel szemben, és az Amerikai Nagydíjon 50. F1-es futamgyőzelmét szerezte, ezzel 26 pontra csökkentette hátrányát az összetettben.
 
A harmadik helyen Daniel Ricciardo ért célba a Red Bull-lal, míg a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel negyedik lett.
 
Minden dicséret megilleti a Toro Rosso ifjú tehetségét, Carlos Sainzot, aki parádés teljesítményt nyújtva a hatodik pozícióban ért célba – őt az utolsó körben előzte meg a mclarenes Fernando Alonso. Mögöttük Felipe Massa és Sergio Pérez élt célba, a Williams brazilja 2 körrel a leintés előtt defektet kapott – vélhetően az Alonsóval történt koccanás következtében – ám megtartotta pozícióját.
 
A legjobb tízben Jenson Button, illetve Romain Grosjean zárt még – a Haas csapata tehát hazai közönsége előtt pontot tudott szerezni.
 
A Forma-1-es világbajnoki sorozat jövő hétvégén folytatódik a Mexikói Nagydíjjal.
 
Az Amerikai Nagydíj végeredménye
1. Lewis Hamilton Mercedes 1 ó 38 p 12,618 mp
2. Nico Rosberg Mercedes +4,520 mp
3. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer +19,692 mp
4. Sebastian Vettel Ferrari +43,134 mp
5. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari +1 p 33,953 mp
6. Fernando Alonso McLaren-Honda +1 p 36,124 mp
7. Felipe Massa Williams-Mercedes +1 kör
8. Sergio Pérez Force India-Mercedes +1 kör
9. Jenson Button McLaren-Honda +1 kör
10. Romain Grosjean Haas-Ferrari +1 kör
11. Kevin Magnussen Renault +1 kör
12. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Ferrari +1 kör
13. Jolyon Palmer Renault +1 kör
14. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari +1 kör
15. Felipe Nasr Sauber-Ferrari +1 kör
16. Valtteri Bottas Williams-Mercedes +1 kör
17. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes +1 kör
18. Esteban Ocon Manor-Mercedes +2 kör
19. Kimi Räikkönen Ferrari kiesett
20. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer kiesett
21. Esteban Gutiérrez Haas-Ferrari kiesett
22. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes kiesett

Rosberg nyerte a Japán Nagydíjat

2016.10.09. 08:44
Címkék: nagydíj hírek

Image and video hosting by TinyPic

Csúnyán elszúrta Lewis Hamilton a rajtját, és ezzel esélye sem volt az idei 9. győzelmét arató Nico Rosberg ellen. A német pontelőnye 33 pontra nőtt. Csapattársa nem bírt Max Verstappennel a hajrában. Világbajnok a Mercedes!
 
Csúnyán elszúrta Lewis Hamilton a rajtját, és ezzel esélye sem volt az idei 9. győzelmét arató Nico Rosberg ellen. A német pontelőnye 33 pontra nőtt. Csapattársa nem bírt Max Verstappennel a hajrában. Világbajnok a Mercedes!
 
„A startot is hibátlanul kell majd meggcsinálnom, ami nem könnyű feladat” – mondta Nico Rosberg még a szuzukai rajt előtt. Néhány perccel később a rajtnál kövér gázt adott, és elvégezte a feladatot. Az első helyen fordult, ráadásul jócskán maga mögött hagyva csapattársát...
 
Lewis Hamilton szinte hátramenetbe kapcsolt a rajtnál, majd a nyolcadik helyig engedte maga elé a mezőny top képviselőt. Ez így alapvetően nem túlzottan jó ómen a végjáték előtt néhány futammal és 23 pontos hátránnyal. Ehhez jön még egy érdekesség is: jelenleg minden bajnoknak ugyanannyi győzelme van a Japán Nagydíjon, ahány címet magáénak tudhat.
 
Nico Rosberg tehát az induláskor a lehető legjobb helyzetbe hozta magát, míg csapattársa, mintha haragban lenne mostanában a világgal, hátrébb „húzódott”.
 
A német ráadásul olyan ellenfelet kapott erre a versenyre, aki már az időmérő edzésen sem volt igazán ellenfél. A Ferrarik soroltak volna eredményük alapján a Mercedes mögé, de a csapat mindkét versenyzője rajtbüntetéssel érkezett a startvonalhoz.
 
A 3. helyre kvalifikáló Kimi Räikkönen autójában egy gyors ellenőrzés után váltót cseréltek, ami öt helyet ér, Sebastian Vettel pedig még Maláj Nagydíj rajtjánál történt koccanás miatt hozott 3 pozíciós büntetést.
 
A Japán Nagydíj végeredménye
1. Nico Rosberg Mercedes 1 ó 26 p 43,333 mp
2. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer +4,978 mp
3. Lewis Hamilton Mercedes +5,776 mp
4. Sebastian Vettel Ferrari +20,269 mp
5. Kimi Räikkönen Ferrari +28,370 mp
6. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer +33,941 mp
7. Sergio Pérez Force India-Mercedes +57,495 mp
8. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes +59,177 mp
9. Felipe Massa Williams-Mercedes +1 p 37,763 mp
10. Valtteri Bottas Williams-Mercedes +1 p 38,323 mp
11. Romain Grosjean Haas-Ferrari +1 p 39,254 mp
12. Jolyon Palmer Renault +1 kör
13. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Ferrari +1 kör
14. Kevin Magnussen Renault +1 kör
15. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari +1 kör
16. Fernando Alonso McLaren-Honda +1 kör
17. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari +1 kör
18. Jenson Button McLaren-Honda +1 kör
19. Felipe Nasr Sauber-Ferrari +1 kör
20. Esteban Gutiérrez Haas-Ferrari +1 kör
21. Esteban Ocon Manor-Mercedes +1 kör
22. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes +1 kör

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva

Elejére | Újabbak | Régebbiek | Végére |
 
© 2013-2017 VETTEL.GPORTAL.HU - JB17
MAGYARORSZÁG LEGFORGALMASSABB SEBASTIAN VETTEL RAJONGÓI OLDALA

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic
Íratkozz fel hírlevelünkre, ha minden versenyhétvége előtt szeretnél értesítést kapni, hogy le ne maradj a Forma1 futamairólMi szóltunk!

FELÍRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE, NEM AKAROK LEMARADNI!

Image and video hosting by TinyPic

Vagyok, aki vagyok. Nem próbálok meg más lenni, mint  aki vagyok.  Néhány embernek talán tetszik, másoknak lehet, hogy nem. De ez az élet. - Sebastian Vettel
Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPic


SELENA GOMEZ MAGYARORSZÁG - TUDJ MEG TÖBBET SELENA GOMEZ MAGÁNÉLETÉRÕL, SZERELMÉRÕL, CSALÁDJÁRÓL, KARRIERÉRÕL!    *****    HA TE IS IMÁDOD A ZÖLD ÍJÁSZ VILÁGSIKERÛ SOROZAT ELBÛVÖLÕ SZERELMESPÁRJÁT AKKOR ITT A HELYED! MAGYAR OLICITY SITE    *****    The Vampire Diaries & The Originals szerepjáték - ha kedveled a sorozatokat és írni is szeretsz, ne habozz!    *****    Rendhagyó kedvezményt ajánlok Nektek, Te monhatod meg, hogy mi legyen az ára. Pl.: Születési, párkapcsoklati, horoszkóp.    *****    KÖNYVismertetõk, kötelezõ olvasmányok    *****    BOOKFANCLUB -> A könyvek birodalma elvezet a képzelet csendes világába!<<-BOOKFANCLUB    *****    Ingyenes, korlátlan képfeltöltés!!! www.kepfeltolto.eu    *****    Autista - Állatbarát - Homoszexuális - Intelligens - Kívülálló - Mûvészlélek - Segítõkész - Toleráns    *****    Portálépítés és portáldíszítés kezdõknek és haladóknak! Rengetek leírás, JavaScriptek , CSS ,HTML kódok,Design!    *****    HAT ÉVE ONLINE! - LÁTOGASS EL MAGYARORSZÁG EGYETLEN MÛKÖDÕ SELENA GOMEZZEL FOGLALKOZÓ OLDALÁRA! - HAT ÉVE ONLINE!    *****    A SZULTÁNA: HÍREK - KÉPEK - SOROZATISMERTETÕK - TÖRTÉNELMI INFÓK - ÉRDEKESSÉGEK MINDEN MENNYISÉGBEN A SOROZATRÓL    *****    Bûbájos boszorkák - Charmed - Extrák - Érdekességek - Cikkek - Interjúk - Bûbájos boszorkák - Charmed - Charmed -Játékok    *****    Itt a nyár! Kivirágzott a mályva és a pipitér! Hogy mit szólt ehhez a két virágmanó? Gyere, és olvasd el a Mesetárban!    *****    STITCHERS - Magyarország egyetlen oldala a természetfeletti krimi-drámasorozatról! A Stitchers sorozatot megéri nézni!    *****    Nézz Élõ live filmet gportalon. Klikk klikk klikk.    *****    Gréti. 23. Egyetemista. Chevelle. Rap. Jégkorong. Ottawa Senators. Jean-GabrielPageau. Írás. Olvasás. Blog. (:    *****    Élõ live mozifilmek. Ha szereted a filmeket, sorozatokat, meséket akkor itt a helyed!    *****    Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok    *****    ARIANA GRANDE TODAY - MAGYARORSZÁG EGYETLEN ARIANA GRANDÉVAL FOGLALKOZÓ HONLAPJA - TUDJ MEG RÓLA MINDENT    *****    KOSEMBLOG.GP//A MAGYAR "A SZULTÁNA" RAJONGÓI OLDAL//BY: KÖSEM// KOSEMBLOG.GP//MINDEN, AMI KÖSEM...