SEBASTIAN VETTEL HUNGARY >> WE RACE TO WIN !  Minden, ami Sebastian Vettel!!
szabályok
Image and video hosting by TinyPic
 
A versenyhétvége
 
A Forma-1-es versenyhétvége öt eseményből áll össze: pénteken két másfél órás, szombaton egy egyórás szabadedzést tartanak, amelyen a csapatok az autó beállításait, új fejlesztéseit próbálják ki. Szombat délután tartják a rajtsorrendet meghatározó kvalifikációt, míg magát a nagydíjat vasárnaponként rendezik.
 
A kvalifikáció
 
A kvalifikáció vagy más néven időmérő edzés eredménye határozza meg a futam rajtsorrendjét. Az egyórás edzés három szakaszra (Q1, Q2, Q3) tagolódik, az első 20 perces részben a teljes mezőny fut, a végén a leglassabb hét pilóta búcsúzik, a második, 15 perces menetben szintén ugyanennyien, a 10 perces zárószakaszban már a top10 helyeit osztják ki.
 
A versenyre nem kvalifikál mindenki automatikusan: a Q1-ben futott leggyorsabb kör 107 százalékát sem teljesítő autók elvileg nem indulhatnak vasárnap, bár a versenybírók méltányossági alapon engedélyezhetik a rajtot. A top10-be bejutó és ott mért kört teljesítő pilótáknak vasárnap azzal a gumiszettel kell rajtolniuk, amelyen legjobb idejüket teljesítették.
 
A futam
 
A Forma-1-es futam alapesetben állórajttal indul. A versenytáv 305 km, plusz az utolsó kör befejezéséhez szükséges távolság (a pályák hosszától függően 40-80 kör). Az F1-es verseny normális esetben legfeljebb 2 órát tarthat, ha a futamot meg kell szakítani, akkor a szünettel együtt maximum 4 órás lehet.  
 
A nagydíjon az első 10 kap pontokat. Ha a mezőny nem jut el a versenytáv 75 százalékáig, a szokásos pontértékek felét osztják ki.
 
Világbajnokság, pontrendszer
 
A Forma-1-es világbajnokságban két bajnokság fut párhuzamosan, egyrészt a pilóták egyéni küzdelme, másrészt a csapatok - pontosabban konstruktőrök küzdelme zajlik. A végső sorrendet az összes nagydíjon szerzett pontok összege határozza meg.
 
A futamokon az első tíz versenyző kap pontot (25, 18, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1), a konstruktőri bajnokság eredményét a csapatok két pilótája által szerzett pontok összeadásával számítják.
 
Az idény alatt pontot nem szerzett pilóták és csapatok sorrendjét a legmagasabb helyezés dönti el és ugyanez igaz a pontegyenlőségre is. 
 
Versenybírók, büntetések
 
Az F1 sport- és műszaki szabályait a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) hozza és tartatja be. Az autók műszaki szabályosságát az FIA ellenőrei vizsgálják, a pilóták által vagy a csapatok által elkövetett szabálytalanságokat első körben a hétvégére kijelölt stewardok szankcionálják, ha kell. A versenybírói testület 3+1 főből áll, az FIA három emberét tanácsadóként egy korábbi, jelentős tapasztalattal rendelkező autóversenyző segíti.
 
A versenyeken a leggyakoribb büntetések a bokszutca-áthajtás vagy az ún. stop&go, amikor a vétkes pilótának 10 másodpercet várakoznia is kell. Ezeket a futam után is ki lehet osztani, ebben az esetben 10 és 20 másodperces időbüntetésnek felelnek meg. Utólagos büntetésként alkalmazható a következő futamra érvényes öt-tíz helyes rajtbüntetés, de pénzbírságot is kaphatnak a versenyzők vagy a csapatok. Kirívó esetekben alkalmazható diszkvalifikáció, egy vagy több versenytől való eltiltás és akár a világbajnokságból való teljes kizárás is.
 
A versenyhétvége lebonyolítását az FIA által delegált versenyigazgató végzi, kollégáival közösen ő ítéli meg a pálya állapotát, indítja, felfüggeszti vagy leinti a futamot, ad figyelmeztetéseket a résztvevőknek. A versenyigazgatóság jelzéseit alapvetően zászlójelekkel közlik a pályán tartózkodó pilóták felé, természetesen ma már a rádió és az autók kormányába beépített jelzőfények is segítenek. 
 
A zászlók
 
A Forma-1-es versenyeken számos színes zászló kerülhet elő, mindegyik mást és mást jelent. A sárga veszélyre, óvatosságra int, és a pálya adott szakaszán tiltja az előzést. A dupla sárga ennek hangsúlyosabb változata. A sárga-piros csíkos zászló a pálya felületén lévő veszélyt (olaj, törmelék) jelzi. Ezeket zöld zászló lengetése oldja fel.
 
A kék zászló a lassú (lekörözött) versenyzőket figyelmezteti arra, hogy mögöttük gyorsabb versenyző érkezik, elengedése kötelező. 
 
A piros zászló az edzés vagy futam megszakítását, felfüggesztését jelenti, a fehér a futam utolsó körét jelzi, míg a kockás zászló az esemény teljes lezárását mutatja.
 
Előkerülhet még az átlósan osztott fekete-fehér zászló, amely sportszerűtlen viselkedésre figyelmezteti a rajtszámmal azonosított pilótát, a fekete alapon narancs kör műszaki hiba miatt rendeli a bokszutcába a számmal azonosított autót, míg a teljes fekete lobogó a versenyző azonnali kizárását jelenti.
 
A zászlójelzéseket a legtöbb modern pályán LED-es fénytáblákon is megjelenítik, ahogy a versenyigazgatóság által elrendelt biztonsági autós szakaszt is. 
 
A biztonsági autó
 
A biztonsági autó (safety car, SC) baleset vagy a pálya más okból versenyzésre részlegesen alkalmatlan állapota idején gurul be. A mezőnynek ekkor fel kell sorakoznia az SC mögött, majd meghatározott köridőhöz kell tartania magát. Az előzés ilyenkor tilos, csak a lekörözött, "rossz pozícióban" lévő autók mehetnek körbe, hogy a mezőny végén helyükre kerüljenek.
 
A biztonsági autós szakasz alatt a bokszutca látogatható, de büntetések letöltésére nem használható.
 
A biztonsági autó távozását egy körrel előbb jelzik, a futam újraindulását az SC kiállása után a versenyt vezető pilóta felvezetése mellett repülőrajttal hajtják végre.  
 
A gumik
 
Az F1-ben száraz körülmények között minta nélküli, ún. slick gumikat használnak. A sportág szállítója, a Pirelli négyféle keveréket gyárt ezekből (szuperlágy - piros, lágy - sárga, közepes  - fehér, kemény - szürke), a versenyhétvégékre pedig kettőt-kettőt szállít közülük. A gyártó kétféle, bordázott felületű esőgumit is kínál, az átmeneti a zöld, az extrém esős a kék jelzést kapja.
 
A száraz gumikból pilótánként 11 garnitúrát kapnak a csapatok (6 keményebb, 5 lágyabb), de a szabadedzések után vissza kell szolgáltatni néhányat, az időmérőre és a versenyre összesen 3-3 szett marad a két keverékből. Ha a futam száraz körülmények között zajlik, a versenyzőknek legalább egyszer minkét keveréket használniuk kell a versenyen. Ha a pályát hivatalosan is nedvesnek nyilvánítja a versenyigazgatóság, a száraz keverékekre vonatkozó előírás automatikusan hatályon kívül kerül.
 
Üzemanyag, tankolás
 
Más szériáktól eltérően F1-ben a hétköznapi utcai autókban alkalmazotthoz nagyon hasonló benzint használnak, az üzemanyag néhány különleges adalékanyagtól eltekintve megegyezik a hagyományos benzinnel, egy Forma-1-es autó akár egy sima kúton is tankolhatna.
 
Az F1-ben a nyolcvanas években vált bevetté a futam közbeni újratankolás, amely jócskán kitágította a stratégiai lehetőségeket, ezt azonban a 2010-től biztonsági és költségcsökkentési okokból betiltották, az autók ma teli tankkal kezdik a futamot.
 
Motorok, sebességváltók
 
A Forma-1-es autók 2006 óta 2,4 literes V8-as motorokat használnak, a szabvány 2014-ben változik majd, amikor 1,6 literes turbós V6-osk váltják a mostani erőforrásokat.
 
A motorok érdemi fejlesztését a 2007-es idény végén költségcsökkentési okból befagyasztották, azóta pedig a kötelező élettartamukra is született előírás. Eszerint egy versenyző legfeljebb nyolc új motort használhat egy szezonban. Ha ezen felül újabb friss erőforrás kerül az autóba, azért minden egyes alkalommal tízhelyes rajtbüntetés jár.
 
Hasonló szabály vonatkozik a sebességváltókra: ezeknek az alkatrészeknek az előírás szerint öt versenyhétvégét (pontosabban időmérőt plusz futamot) kell kibírniuk csere nélkül. Az ennél korábbi csere minden egyes alkalommal öthelyes rajtbüntetést jelent. Ha egy versenyző műszaki hiba vagy egyéb külső ok miatt kiesik a futamon, a következő versenyre szankció nélkül kaphat új sebességváltót.
 
A KERS és a DRS
 
A Forma-1-ben 2009-ben vezették be, majd 2011 óta használják általánosan a mozgásienergia-visszanyerő rendszert, a KERS-t. A berendezés a fékezésnél felszabaduló energiát tárolja egy akkumulátorban, amelyet gombnyomással használhat fel a pilóta. A KERS körönként legfeljebb 6,6 másodpercig ad plusz 80 lóerőt, újabb használata a célvonalon való áthaladás után lehetséges.
 
Az F1-ben az előzések elősegítésére 2011-ben bevezették a légellenállás csökkentésével a végsebességet növelő rendszert, az ún. DRS-t. A megoldás lényege, hogy a hátsó szárny felső lapjának nyitásával csökken az autó légellenállása, ezzel pedig nő a sebessége.
 
Az edzéseken és az időmérőn a pilóták száraz körülmények között gyakorlatilag korlátozás nélkül használhatják a rendszert, de a versenyre már szigorú előírások vonatkoznak.
 
A futamon a DRS-t csak az FIA által előre kijelölt szakaszon vagy szakaszokon lehet bevetni. Ezek általában egyeneseken, 600 méter hosszan helyezkednek el. A szárny nyitásának feltétele, hogy az üldöző autó egy másodpercnél kisebb hátránnyal kövesse a másikat a mérési pontnál. Ha ez fennáll, az elsőre meghatározott aktivációs ponton nyithatja a DRS-t, amely aztán az első fékezésig marad éles, akár sikerült az előzés, akár nem.
 
Az FIA szimpla, dupla vagy két egymástól független DRS-zónát is kijelölhet a pályákon. A kettős zónáknál vagy egy mérési pont után lehet kétszer használni az eszközt, vagy mindkét zóna előtt van egy-egy mérési pont. A futam első két körében és hivatalosan esősnek nyilvánított körülmények között tiltott a DRS.
 
Fordító


A fordító nem tökéletes !

 

 
facebook
 

Üdvözöllek Sebastian Vettel magyar rajongói oldalán. A legfrissebb információkat osztom meg Sebastian Vettelről. Hírek, képek, videók! Ha Te is szereted Sebastiant kövess bennünket facebookon, twitteren, instagram.

További információkért,és friss hírekért kövesd a https://www.facebook.com/vettelhungary/ facebook oldalt!

 
Sebastian Vettel

 

Sebastian Vettel, autóversenyző és Négyszeres világbajnok a Forma-1 királykategóriában.  1987. július 3. -ban született. Heppenheim-ben, Németországban. Pályafutását 2006-ban a BMW Saubernél kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat pilótája. Sebastian az autóversenyzés mellett boldog családapa.

+News+Sebastian Vettel+Gallery+Blog+Extra+Live+On

 

+Hivatalos Oldal
+Facebook
+Instagram
+Twitter
+Tumblr

 

 
Eseménynaptár

 

A 2021-es versenynaptár
 
Május 23.: Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
Június 6.: Azeri Nagydíj, Baku
Június 13.: Kanadai Nagydíj, Montreal
Június 27.: Francia Nagydíj, Le Castellet
Július 4.: Osztrák Nagydíj, Spielberg
Július 18.: Brit Nagydíj, Silverstone
Augusztus 1.: Magyar Nagydíj, Hungaroring
Augusztus 29.: Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5.: Holland Nagydíj, Zandvoort
Szeptember 12.: Olasz Nagydíj, Monza
Szeptember 26.: Orosz Nagydíj, Szocsi
Október 3.: Szingapúri Nagydíj, Szingapúr
Október 10.: Japán Nagydíj, Szuzuka
Október 24.: Egyesült Államok Nagydíja, Austin
Október 31.: Mexikói Nagydíj, Mexikóváros
November 7.: Brazil Nagydíj, Sao Paulo
November 21.: Ausztrál Nagydíj, Melbourne
December 5.: Szaúd-Arábiai Nagydíj, Dzsidda
December 12.: Abu-Dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi
 
Archívum
 

 

lap tetejére

© 2013-2020 VETTEL.GPORTAL.HU - MAGYARORSZÁG SEBASTIAN VETTEL RAJONGÓI OLDALA

 Vagyok, aki vagyok. Nem próbálok meg más lenni, mint aki vagyok. Néhány embernek talán tetszik, másoknak lehet, hogy nem. De ez az élet. - Sebastian Vettel


Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.    *****    Amway termék elérhetõ áron!Tudta, hogy az általános tisztítószer akár 333 felmosásra is alkalmas?Több info a weboldalon    *****    Florence Pugh magyar rajongói oldal. Ismerd meg és kövesd az angol színésznõ karrierjèt!    *****    Fele királyságomat nektek adom, hisz csak rátok vár ez a mesebirodalom! - Új menüpont a Mesetárban! Nézz be te is!    *****    DMT Trip napló, versek, történetek, absztrakt agymenés:)    *****    Elindult a Játék határok nélkül blog! Részletes információ az összes adásról, melyben a magyarok játszottak + egyéb infó    *****    Florence Pugh Hungary - Ismerd meg az Oppenheimer és a Dûne 2. sztárját.    *****    Megnyílt az F-Zero Hungary! Ismerd meg a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-sorozatát! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    A Cheer Danshi!! nem futott nagyot, mégis érdemes egy esélyt adni neki. Olvass róla az Anime Odyssey blogban!    *****    A 1080° Avalanche egy méltatlanul figyelmen kívül hagyott játék, pedig a Nintendo egyik remekmûve. Olvass róla!    *****    Gundel Takács Gábor egy különleges könyvet adott ki, ahol kiváló sportolókkal a sport mélységébe nyerhetünk betekintést.    *****    21 napos életmódváltás program csatlakozz hozzánk még!Január 28-ig 10% kedvezménnyel plusz ajándékkal tudod megvásárolni    *****    Szeretne egy olyan általános tisztítószert ami 333 felmosásra is elegendõ? Szeretne ha csíkmentes lenne? Részletek itt!!    *****    Új játék érkezett a Mesetárba! Elõ a papírral, ollóval, és gyertek barkácsolni!    *****    Tisztítószerek a legjobb áron! Hatékonyság felsõfoka! 333 felmosásra elengedõ általános tisztítószer! Vásároljon még ma!    *****    Hayashibara Megumi és Okui Masami rajongói oldal! Albumok, dalszövegek, és sok más. Folyamatosan frissülõ tartalom.    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    333 Felmosásra elegendõ! Szeretne gazdaságosan felmosni? Szeretne kiváló általános tisztítószert? Kiváló tisztítószerek!    *****    Ha tél, akkor téli sportok! De akár videojáték formájában is játszhatjuk õket. A 1080°Snowboarding egy kiváló példa erre