Seb 2014 mrcius 27.-i bejegyzse2014.03.28. 18:42
sajt fordts

Ez valban egy csodlatos este volt ...
Mieltt megrkeztnk volna a versenyplya helysznre, mg egy esemnyen rszt kellett vennem, mghozz a " Laureus World Sports Award" djtadn Kuala Lumpurban, Malajzia fvrosban..
Ez egy csodlatos este volt, s nem csak azrt, mert meghvott voltam, hanem mert egy hihetetlenl szp trfet is kaptam.
Ezeken a djkioszt nnepsgeken, olyan nemzetkzi csillagok gylnek ssze, mint sportolk, filmesek, sznszek, zenszek, ezrt kicsit szrrelis szmomra, hiszen olyan embereket lthatok, akiket csak a mdikbl ismerhetek kicsit mskppen. Ezrt mindig szokatlan szmomra, ha egy ltalam csodlt ember jn hozzm gratullni s azt mondja, hogy nagy rajongm. Tegnap este Tony Hawk mellett ltem, akit mr tindzser korom ta csodllok, s mosolyognom kellett mert, nhny vvel ezeltt azt gondoltam, hogy ez soha sem fog megtrtnni.
Amikor tvettem az " v frfi sportolja djat" izgatott voltam s risi megtiszteltetst reztem, hogy ilyen neves sportolk kzl n kaptam ezt a djat. Egy lgtrben lenni Cristiano Ronaldoval , Rafael Nadallal vagy LeBron Jamesszel egyedlll s emlkezetes, ezrt a ma este gyngyr szp emlk marad szmomra.
Be kell vallanom, hogy a " Laureus World Sports" trfea mellett ms trfera is hes vagyok, miutn Ausztrliban nem a legjobb teljestmnyt nyjtottuk, ezrt ezen a htvgn mindent megprblunk megtenni.Persze picit bosszant, hogy nem tudunk lpst tartani a tbbiekkel, de nagyon fontos, hogy nem hangolhat le minket ez az rzs. Tudni kell kezelni a veresget, s tanulni kell belle. Nem szrakoztat, hogy nem tudjuk befejezni a versenyt. Viszont az nem segt, ha sokig magval ragad ez a rossz rzs.
Daniel megmutatta, hogy mit lehet kihozni az autbl, ha minden jl mkdik, gy a gond sem olyan nagy. Tovbbra is oda tesszk magunkat, s megtesznk mindent, hogy jobbak s gyorsabbak legynk. Szombaton jrakezdjk, s megprblunk teljes gzzal a cscsra jutni.
Hamarosan rok
Sebastian
Vettel ltja a fejldst2014.03.28. 12:43

Sebastian Vettel szerint a tl sok elektronika nehezti meg a csapat dolgt, ezt leszmtva az RB10 rendben van. A Red Bull Racing mg keresi a megfelel alkalmazst.
Dleltt elg dcgsen indult a csapat napja, mivel egy szenzor miatt alig krzhetett Vettel. A dlutn jobban ment, ami javt a mrlegen.
“gy gondolom, igen”- felelte a krdsre, hogy j naprl beszlhetnk-e. “Termszetesen volt pr problmnk, gy nem mindig sikerlt idben kijnni a plyra, de szerencsnk volt, hogy nem esett. Mg mindig nagyon sokat tanulunk, minden egyes kr szmt. Ezrt is volt fontos, hogy mg utna is kijjjnk”- helyezte perspektvba a dolgokat. “Az aut nem tett rossz benyomst. Egsz jl reztem magam benne. Ha ennyire meleg van, termszetesen az aszfalt is meleg. A gumik pedig szenvednek emiatt”- mantrzta a szoksos malj helyzetet. “Nem a pntek a legfontosabb a vilgon. J, ha ennyire kzel vagyunk a legjobbakhoz. Rendben volt a napunk, mg ha nem is volt teljesen sima.”
gy tnik, mintha a Red Bull egyre inkbb fellkerekedne a problmkon, de valahogy mindig akad jabb is.
“Megrtettk a korbbi problmkat, eddig meg is oldottuk ket. Ez nem jelenti azt, hogy ne lpnnek fel ismt”- reaglt. “Nagyon sok elektronika van a fedlzeten. Ahogy az gyakran lenni szokott: ha j szoftver tltesz fel, akkor mg rendetlenkedhet kicsit. A mai gondok tbbnyire ismt szoftverjellegek voltak – j, ms problmk. Hihetetlenl nehz megtallni a helyes csomagot. Az aut tbbi rsze rendben van, legalbbis gy tnik. Istennek hla, ezen a tren nem kell aggdni.”
Okostelefon felhasznlnak kell lenni ahhoz, hogy valaki rtse ezeket az autkat? “Sajnos mg nem talltuk meg a megfelel alkalmazst”- mondta nevetve.
A msodik szabadedzsen Rosberg volt a leggyorsabb2014.03.28. 08:50

A msodik a javul formt mutat Rikknen, a harmadik Vettel lett. Kobajasi s Maldonado kihagyta a dlutni gyakorlst.
Nico Rosberg 1 perc 39,909 msodperces kre alig 0,035 msodperccel volt gyorsabb, mint Kimi Rikknen ideje a Ferrariban – a finn a reggeli edzst is ebben a pozciban fejezte be, akkor a msik mercedeses, Lewis Hamilton mgtt, aki most csak a negyedik helyen vgzett. A kt vilgbajnok kztt egy harmadik tallhat a listn: Sebastian Vettel, aki sokat javtott a Red Bull bizonytalan dleltti helyzetn. Klnsen jl mutat a htvge htralev rszre, hogy az els tizenegy versenyz 0,8 msodpercen bell zrt.
A Malj Nagydj msodik trningjn cseppet sem cskkent az iram; az autk mr az els percekben a plyra grdltek, ahogy a csapatok prbltak minl tbbet megtudni az j kocsikrl a szepangi hsgben. Ez Max Chiltonnak sikerlt a legkevsb, aki szokatlan helyen, az els kanyarok utni padlgzas balos hajlatban prdlt meg a Marussijval, s egyttal le is parkolta az autt. Br a kicsszsok szma mrskldtt az els gyakorlshoz kpest (ezt kveten csak Jean-Eric Vergne a Toro Rossval, majd az edzs legvgn Daniel Ricciardo a Red Bullal hagyta el az aszfaltcskot), a rendre elfkezett gumik arra utaltak, hogy sokan tovbbra is szenvedtek a megfelel egyensly megtallsval.
Akrcsak reggel, ezttal is Fernando Alonso llt az lre az els percekben, majd ahogy felkerlt a lgyabbik keverk, gy vltottk egyms az len a versenyzk, mieltt Rosberg vgleg tvette a vezetst.
A krzsben egyltaln nem vett rszt Pastor Maldonado s Kobajasi Kamui, mivel a Lotust s a Caterhamet mg mindig szereltk az els edzsen elszenvedett mszaki problmkat kveten. Romain Grosjean ktszer is vlthibba futott a msodik Lotusszal, de legalbb letett nhny mrt idt az asztalra.
A teht roppant szoros lmeznyben Rosbergk mgtt ott volt a legjobb tzben a kt McLaren s a kt Williams is, br a wokingiaknl minden bizonnyal ennl tbbet vrtak az tfog aerodinamikai fejlesztseik mai bemutatst kveten. Jenson Button s Kevin Magnussen ehelyett szokatlanul sok idt tltttek a garzsokban, mieltt megfutottk a szoksos gyors- s megtankolt kreiket.
A Malj Nagydj htvgjnek programja holnap reggel 6:00-kor folytatdik a harmadik s egyben utols szabadedzssel.
A Malj Nagydj msodik szabadedzsnek vgeredmnye:
1. Nico Rosberg (Mercedes) 1:39,909, 30 kr
2. Kimi Rikkonen (Ferrari) 1:39,944, +0,035 30 kr
3. Sebastian Vettel (Red Bull-Renault) 1:39,970, +0,061 30 kr
4. Lewis Hamilton (Mercedes) 1:40,051, +0,142 32 kr
5. Fernando Alonso (Ferrari) 1:40,103, +0,194 29 kr
6. Felipe Massa (Williams-Mercedes) 1:40,112, +0,203 34 kr
7. Daniel Ricciardo (Red Bull-Renault) 1:40,276, +0,367 29 kr
8. Jenson Button (McLaren-Mercedes) 1:40,628, +0,719 28 kr
9. Valtteri Bottas (Williams-Mercedes) 1:40,638, +0,729 35 kr
10. Nico Hlkenberg (Force India-Mercedes) 1:40,691, +0,782 34 kr
11. Jean-ric Vergne (Toro Rosso-Renault) 1:40,777, +0,868 33 kr
12. Kevin Magnussen (McLaren-Mercedes) 1:41,014, +1,105 20 kr
13. Adrian Sutil (Sauber-Ferrari) 1:41,257, +1,348 28 kr
14. Danyiil Kvjat (Toro Rosso-Renault) 1:41,325, +1,416 32 kr
15. Esteban Gutirrez (Sauber-Ferrari) 1:41,407, +1,498 34 kr
16. Sergio Prez (Force India-Mercedes) 1:41,671, +1,762 25 kr
17. Romain Grosjean (Lotus-Renault) 1:42,531, +2,622 14 kr
18. Max Chilton (Marussia-Ferrari) 1:43,638, +3,729 20 kr
19. Jules Bianchi (Marussia-Ferrari) 1:43,752, +3,843 29 kr
20. Marcus Ericsson (Caterham-Renault) 1:45,703, +5,794 3 1 kr
21. Kobajasi Kamui (Caterham-Renault) id nlkl 0 kr
22. Pastor Maldonado (Lotus-Renault) id nlkl 0 kr
Malj Nagydj >> kpek a szabadedzsrl2014.03.28. 08:25
Hoztam pr kpet a mai napon megtartott szabadedzsekrl! A tbbi kp feltltse folyamatosan!

Sebastian Vettellel interj2014.03.28. 08:20
Elhoztam egy olyan interjt, ami az Ausztrl Nagydj htvgjn ksztettek Sebastiannal.
Hamilton nyerte az els szabadedzst Malajziban2014.03.28. 08:04

Lewis Hamilton bizonyult a leggyorsabbnak a Malj Nagydj 1. szabadedzsn. A brit Kimi Rikknent s Nico Rosberget elzte meg. A sok hibt hoz gyakorlson Vettel 7., Alonso 11. lett.
Lewis Hamilton 1 perc 40,691 msodperces id alatt teljestette a malj plya 5,5 kilomtert; az angolt pedig nmi meglepetsre a Melbourne-ban csak knld finn Kimi Rikknen kvette a Ferrarival.
Sokra grdltek plyra, s nem is villogtak a Red Bullok, ahogy a kt williamses, Valtteri Bottas s Felipe Massa is pphogy csak befrt a legjobb tzbe.
Az j szably, miszerint mindenki kap egy extra szett kemnyebb keverket az els edzs els harminc percre, lassan rendkvl jl clzottnak bizonyul – akrcsak Ausztrliban, ezttal is azonnal a plyra znlttek a rsztvevk, lkn a Ferrari ktszeres vilgbajnokval, Fernando Alonsval. A spanyol nem csupn elsknt hajtott ki a garzsbl, hanem az len is zrta ezt a peridust, mgtte a Mercedes-motoros McLarenek s gyri Mercedes garmadjval Magnussen, Rosberg, Button, Hamilton sorrendben.
Az els fl ra ltvnyossgt tz plyabr szolgltatta, akik nagyon rossz helyrl voltak knytelenek eltolni Romain Grosjean – nem tl meglep mdon – lerobban Lotus-Renault-jt.
A Malj Nagydj els szabadedzsnek vgeredmnye:
1. Lewis Hamilton (Mercedes) 1:40.691, 19 kr
2. Kimi Rikknen (Ferrari) 1:40.843, +0.152 20 kr
3. Nico Rosberg (Mercedes) 1:41.028, +0.337 19 kr
4. Jenson Button (McLaren-Mercedes) 1:41.111, +0.420 20 kr
5. Kevin Magnussen (McLaren-Mercedes) 1:41.274. +0.583 18 kr
6. Jean-ric Vergne (STR-Renault) 1:41.402, +0.711 15 kr
7. Sebastian Vettel (Red Bull Racing-Renault) 1:41.523, +0.832 9 kr
8. Nico Hlkenberg (Force India-Mercedes) 1:41.642, +0.951 19 kr
9. Felipe Massa (Williams-Mercedes) 1:41.686, +0.995 23 kr
10. Valtteri Bottas (Williams-Mercedes) 1:41.830, +1.139 22 kr
11. Fernando Alonso (Ferrari) 1:41.923, +1.232 14 kr
12. Daniel Ricciardo (Red Bull-Renault) 1:42.117, +1.426 20 kr
13. Adrian Sutil (Sauber-Ferrari) 1:42.365, +1.674 21 kr
14. Danyiil Kvjat (STR-Renault) 1:42.86,9 +2.178 21 kr
15. Esteban Gutirrez (Sauber-Ferrari) 1:42.904, +2.213 23 kr
16. Jules Bianchi (Marussia-Ferrari) 1:43.825, +3.134 18 kr
17. Marcus Ericsson (Caterham-Renault) 1:45.775, +5.084 24 kr
18. Max Chilton (Marussia-Ferrari) 1:46.911, +6.220 10 kr
19. Kobajasi Kamui (Caterham-Renault) 1:51.180, +10.489 5 kr
20. Sergio Prez (Force India-Mercedes) id nlkl 2 kr
21. Pastor Maldonado (Lotus-Renault) id nlkl 2 kr
22. Romain Grosjean (Lotus-Renault) id nlkl 4 kr
Malj Nagydj 2013: Ez trtnt tavaly! 2014.03.27. 20:45
me egy sszefoglal vide a 2013-as malj versenyhtvgrl.
Vettel: szintn rlk, ha Ricciardo sikeres, vagy versenyt nyer2014.03.27. 17:05

Sebastian Vettel nem rez keser szjzt, amirt nem llhatott fel a Red Bull szneiben a dobogra Ausztrliban.
Vgl azonban Daniel Ricciardo sem rlhetett sokig, hiszen a Nemzetkzi Automobil Szvetsg (FIA) az zemanyaggal kapcsolatos problmk miatt kizrta t az vadnyit Ausztrl Nagydjrl. Igaz, a „bikk” fellebbeztek a dnts miatt, gy mg minimlis esly lehet arra, hogy az ausztrl visszakapja a msodik helyrt jr vilgbajnoki pontokat
Vettel nem irigy Ricciardo sikerei miatt, ugyanakkor tudja, hogy a java mg csak most jn.
„Egy technikai gond miatt estem ki Ausztrliban, de j lett volna kzdeni Daniellel. Minden bizonnyal rdekes lett volna ltni azt, hogy kt Red Bull kzd egy dobogs helyezsrt, noha a tli teszteken sokan lertak bennnket.” – szrt oda a kritikusoknak Vettel Malajziban.
„A elsk kztt gratulltam Danielnek, s nagyon rossz volt ltni, amikor elveszik tle a dobogs helyezst. Neki persze mg rosszabb volt, hiszen kzdtt meg ezrt, s megrdemelte, hogy ott lljon a dobogn. Remek munkt vgzett Melbourne-ben s meg is veregettem rte a vllait. rltem a sikernek, mert ez is csak a Red Bull filozfijnak erssgt mutatja. szintn rlk, ha sikeres, vagy versenyt nyer.”
„Ugyanakkor is egy ellenfl, mg akkor is, ha csapattrs. Az elsdleges clom az, hogy eltte fejezzem be a futamokat, hiszen mindig a csapattrsad a legjobb mrvadja a teljestmnyednek. Remlem, tbbszr nem szl kzbe a technika, s akkor knnyebb lesz.”.
Vettel a V12-rl2014.03.27. 12:37

Sebastian Vettel nem valami nagy rajongja az j formulnak, s legszvesebben V12-es motorokat tenne be a gpekbe, ha rn a szablyokat. A Red Bull Racing cmvdje letet lehelne az j autkba.
Vettel a hanggal kapcsolatban elmondta, sz*r, ami a kipufogkbl tr fel. A nmet versenyz nem csak ezt kifogsolja az j formula esetben.
“Van pr dolog, ami nem tetszik. De vgl nem n rom a szablyokat. Klnben most egy szp hts rsz lenne V12-es motorral”- mondta a cmvd. “Az egsz akkumultortmt a mobiltelefonokra kellene hagyni. Odavalk, nem egy versenyautba.”
Vettel szerint nincs gyors megolds a hanger nvelsre. “Egyszeren csak bemenni a D&W shopba s venni egy j kipufogt… gy vlem, nem ilyen egyszer. n sem tudom, hogy komolyan el fognak-e gondolkozni a krdsen, azon, hogy vltoztassanak valamit. Azt sem tudom, egyltaln mit lehetne tenni ellene. De szp lenne, ha ismt lenne valami let az autkban. A leltkon l rajongk szmra is szebb lenne, ha a motorokat hallank, nem a csikorg gumikat. Nem az ADAC gyakorlplyjn vagyunk.”
Sebastian Vettel: Milyenek az j motorhangok? Sza*ok!2014.03.27. 12:35

A Red Bull Racing ngyszeres vilgbajnok versenyzje nem fogta vissza magt s igen kemnyen jellemezte az j motorok hangjt a Forma-1-ben.
Szmtalan kritika ri most a sportot az j motorhangok miatt. A Nemzetkzi Automobil Szvetsg (FIA) mr ht esztendvel ezeltt tudta, hogy a V6-os turbk drmai klnbsget eredmnyezhetnek, melyek sok nzt ksztethetnek arra, hogy elprtoljanak a Forma-1-tl.
Ha csak az F1-live.hu npes olvasi tbort vesszk alapul, akkor is 90%-ban negatvan beszlnek az 1,6 literes V6-os turbk hangjairl. Nhny versenyz kiss visszafogottan, vatosan nyilatkozott a hangokrl, addig Sebastian Vettel egyenesen kimondta azt, amit gondol.
„Ez sz*r!” – mondta egyrtelmen a Red Bull Racing hivatalos sajttjkoztatjn Malajziban, mikzben a riporterek lefagyott arcokkal fogadtk a vlaszt, hiszen mg k sem szmtottak ilyen szinte szavakra.
„gy vlem, hogy a jelenlegi helyzet nem idelis a rajongk szmra. A Forma-1-ben igenis fontosak a hangok. St, az egyik legfontosabb dolog a sportban a hang. Ltvnyosnak kellene lennie a Forma-1-nek, de ez nem az, amit vrtunk.”
„A verseny (Ausztrlia) ideje alatt ott voltam a bokszutca falnl, s ez csendesebb volt, mint egy brban. Nem sokra emlkszem a gyerekkori F1-es lmnyeimrl, mivel csak 6 esztends voltam. Az egyetlen, ami megmaradt bennem a nmetorszgi szabadedzsrl, az a hang volt.”
„Ezek hangos autk voltak, s mg a fld is remegett tlk. Nagyon sajnlatos, hogy ezt tbb mr nem tapasztalhatjuk. Van nhny dolog, ami nem tetszik a sportban, de vgs soron nem n rom a szablyokat. Msklnben mgttem a V12-esek vltennek. Jelenleg mg a mobiltelefon csrgst is meg tudnm hallani a piltaflkben. s ez nem olyasvalami, amit szeretnl magadnak egy versenyautban.”
„A rajongk megrdemlik azt, hogy egy hangos esemnyt kapjanak. Vgtre is, eddig a pontig ez volt a legcsodlatosabb dolog az F1-ben. J lenne egy kis tbb letet ltni az autktl. Ha szurkol lennk, nem a gumik csikorgsra lennnk kvncsi, hanem a vist motorhangokra.”
s mi a helyzet a malj versenyhtvgvel?
„Remlem, hogy most legalbb a verseny felig eljuthatok.” – fogta viccesre a figurt Vettel.
„gy vlem, ha sikerl befejeznem a versenyt normlis terhels mellett, akkor eslynk lehet a dobogra. A Mercedes nyilvnvalan nagyon gyors volt Melbourne-ben, de sokat fejldtnk. Daniel (Ricciardo) eredmnye is mutatja, hogy soha nem szabad minket lerni, s kszen llunk a harcra. Kemny egy htvge lesz a magas h s pratartalom miatt, de gy hiszem, nem lesz gond.”
|