A ngyszeres vilgbajnok Lonatban gokartozott februr 10.-n a Tony Kart szneiben. Eddig kpeket lthattunk az esemnyrl, most viszont itt egy vide, amiben lthatjuk gokartozni a ngyszeres bajnokot.
Ilyen lesz a Ferrari idei vgleges festse? Az olasz La Repubblica kt vzlatot tett kzz az olaszok idei fnyezsrl, mely az 1970-es veket idzi meg.
Mr j ideje folynak a tallgatsok arrl, hogy Sebastian Vettel s Kimi Rikknen idei versenygpe a piltaflke krl fehr sznezst kap, a La Repubblica pedig pnteken kzztett kt fott, melyek lltsuk szerint egyenest a Ferrari gyrbl, Maranellbl szrmaz vzlatrajzok, s a 2016-os fests legutbbi, vgleges tervezett szemlltetik.
A kpekbl az derl ki, hogy a Scuderia a Niki Lauda neve ltal fmjelzett sikerkorszakra utalva idzi meg a hres 1975-s aut, a 312T klsejt: a versenyz mgtt fehr sv jelenik meg a motorbortson, mikzben az airbox krl mg egy olasz trikolor is krbefut. A lap szerint eredetileg azt terveztk, a kocsitest aljn-oldaln is fehr csk fut majd vgig (ld. az els kpet), m knnyen lehet, hogy a legals reklmok httert mgis meghagyjk feketnek. A fehr minta hangslyosabb ttelt egybknt nemcsak a mlt eltti tisztelgs, egyes szponzorfeliratok lthatsgnak javtsa is indokolta.
Az olaszok tovbbra is gy tudjk, a Ferrari egy ht mlva, februr 19-n leplezi majd le j versenygpt, mgpedig az interneten keresztl. Ezzel kapcsolatban a csapat pr hete egy jtkot is meghirdetett a szurkolk szmra, melynek vgeredmnyrl mra grtek rszletes tjkoztatst.
Sebastian Vettel gokartozssal hangolt a tesztidnyre – a Tony Kart pedig fotkat is kzlt tesztjrl.
Amint arrl beszmoltunk, a Ferrari ngyszeres bajnok versenyzje szerdn a Garda-t kzelben lv lonati plyn gokartozott, s hangoldott az egyre kzelg els F1-es tli tesztre. Vettel hivatalosan a Tony Kart-csapatnak tesztelt – tbbek kztt ccse, valamint a korbbi F1-es versenyz, Jarno Trulli trsasgban.
A gokartcsapat beszmolja szerint a zld overallt lt nmet teljes rtk tesztmunkt vgzett, segdkezett a Racer 401-es vz fejlesztsben. „A ngyszeres bajnoknak mg sok bartja van a csapatnl, amely most kemnyen s lelkesen dolgozott, miutn a klnleges vendgt dvzlhette” – rtk honlapjukon.
rdekessg, hogy korbban a Tony Kart rsztulajdonosa, Michael Schumacher is elszeretettel vlasztotta az v ezen szakban a lonati gokartos tesztelst rhangoldsnak az idnyre.
A Tony Kart foti Vettel mostani, valamint Schumacher korbbi lonati tesztjeirl:
Sebastian Vettel jra szguldott. A Ferrari versenyzje egy olaszorszgi plyn tbb mint szz krt teljestett gokartjval.
Br a nyilvnossg szeme ell hossz idre eltnnek, gy sem telnek ttlenl a Forma–1-es versenyzk kt idny kzti hnapjai. Sebastian Vettel szabadsga pldul csak jv napjig tartott. A nmet janurban elbb egy korbbi Ferrarival tesztelt a csapat fiorani versenyplyjn, adatot gyjtve a szimultor pontossgnak felmrshez. Aztn kvetkezett a Pirelli esgumitesztje Spanyolorszgban – az utbbi hetek pedig gyrltogatsokkal s szimultorozssal teltek szmra.
Szerdn azonban engedlyt kapott a Scuderitl arra, hogy amolyan kikapcsold edzsknt a lonati gokartplyn krzgessen egy 125 lers Tony Kart-gppel. A 28 ves nmet csvel, a versenyzs vilgval szintn ismerked 16 esztends Fabiannal, valamint a vetern Jarno Trullival osztozott a plyn. „Mindig hasznos pr krt teljesteni – klnsen az v ezen szakban” – nyilatkozta Vettel, akitl a Ferrari elnke, Sergio Marchionne elvrja, hogy mr Melbourne-ben eslyes legyen a futamgyzelemre.
Autjrl kzben egyre-msra szivrognak ki jabb s jabb informcik, pletykk – az j motorrl, az aerodinamikai vltozsokrl, a csapat bizakodsrl egyarnt. Olasz forrsok szerint a szimulcis mrsek azt mutatjk, akr egy-msfl msodpercet is javulhatnak 2015-hz kpest. Franco Nugnes, a Motorsport munkatrsa hangslyozta, abszolt teljestmnyjavulsrl van sz, ami annyit jelent, hogy miutn a megbzhatsgra is figyelni kell, a tnyleges idnyeresg ennl kisebbre vrhat.
Becslsek szerint a Mercedes elnye a mlt vben krnknt 0,8 msodperc krl mozgott, s tekintve, hogy vrhatan k is fejldnek 2016-ra, a Scuderinak lesz is mit ledolgoznia. Franz Tost, a Ferrari mlt vi erforrst hasznl Toro Rosso csapatfnke mr csak emiatt sem vr csodt a maranelliaktl. „A Mercedesnek risi elnye van, idn is mindenkit megelznek majd” – jsolta.
A Scuderia gyrban elszr bgtt fel a 2016-os fejleszts hajtegysg, melybe a csapat ltal kzztett vide rvn mr bele is hallgathattunk!
A Ferrari csapata komoly mrfldkhz rt ezen a hten: elszr indtottk be jfejleszts erforrsukat olaszorszgi bzisukon. A csapat kzssgi oldaln errl egy kellen titokzatos videt tett kzz, melyen ugyan semmi sem ltszik, m annl erteljesebben hallatszik rajta a Sebastian Vettel s Kimi Rikknen j autjt hajt V6-os turb hangja!
A grda egybknt a hrek szerint mr az j autt is sszeszerelte, melyet szerdn mr Sebastian Vettel is megtekinthetett.
A Ferrari radiklis vltoztatsokkal lt az j erforrsn 2015-hz kpest, m tbbnyire bizonytott megoldsokat vett t, a meznyben ttrnek szmt jtsokbl keveset mutatott be – ez llapthat meg a motorrl a Motorsport.com szakportlon kzztett grafika alapjn.
A legfbb vltozst a vltoztathat hosszsg szvcsvek alkalmazsa jelenti (5-s pont a lentebb lthat tweeten), amelyekkel egyrszt a turbmotorok bsggel rendelkezsre ll nyomatka szablyozhat jobban, ami javtja az aut vezethetsgt, msrszt a nyers teljestmny is nvelhet. A kialaktst mr tavaly v elejn lehetv tettk a szablyok, a Ferrari azonban a tbbi motorgyrtval ellenttben csak egy v ksssel hasznlja ezt ki.
Kslekedsk nem vletlen, hiszen a 2015-s erforrsban nem volt elg helyk bepteni ket, mgpedig az egyedliknt a V-alak hengersorok kzt elhelyezked tltleveg-htjk miatt. Ez utbbit most rszben a vilgbajnok Mercedes ltal is hasznlt helyre, az zemanyagtank fl kltztettk, rszben viszont a bal oldaldoboz aljn helyeztk el (1) – abban a tekintetben ugyanis egyedlllak maradtak, hogy kettbontottk az alkatrszt. Rikknenk rajongi szmra j hr, hogy a tavalyihoz kpest sszessgben mretesebb tltleveg-htre lltlag pp a megnvekedett teljestmny (s htsigny) miatt volt szksg.
A rszint lejjebb engedett htegysg fggleges irnyban teht nem vltoztat lnyegesen a kocsi slypontjn, st, mivel a korbbi pozcijhoz kpest elbbre kerlt, ezrt mindent sszevetve kedvezen befolysolja azt – akrcsak a szlesebb, m egy kicsivel szintn lejjebb eresztett olajtank (4), illetleg a tbbi gyrt pldjt kvetve szintn a motor baljra, azaz szintn elrbb kerl kinetikus energia-visszanyer rendszer (MGU-K, 3).
Utbbi thelyezsnek legfbb elnye, hogy gy maga a komplett vlthz is elrbb csszhat – elssorban ezt teszi lehetv azt, hogy az aut hts rsze (a „klsveg” szekci) jval keskenyebb vljon majd. A Ferrarinl egybknt idntl a kuplungot is a vlthzon bell helyezik el (6).
Korbbi beszmolk szerint a fentiek mellett motorfronton mg az gstr hatkonysgnak tovbbi nvelsvel lehet szmolni, amitl szintn nagyobb teljestmnyt vrnak a mrnkk.
sszegzs
Igazn radiklisan j megoldst teht „csak” a tltleveg-ht pozcionlsban tallunk, de ez korntsem jelent rosszat – a tbbi vltoztats rszben vagy egszben a gyztes Mercedes megoldsait msolja, a maranelliak erforrsa pedig tavaly mr ezek nlkl is alaposan megkzeltette a cmvd alakulat motorjainak erejt.
A mostani jrarendezs rszben teht a motorert hivatott nvelni (gstr, szvcsvek), rszben pedig az aerodinamikai csomag javtsnak gyaz meg (MGU-K, vlthz, kuplung, olajtank s tltleveg-ht thelyezse).
Aerodinamikailag egybknt – ahogy arrl mr korbban beszmoltunk – a kocsi eleje is szinte biztosan megjul, mgpedig a Mercedeshez, vagy a Red Bullhoz hasonlatosan rvid orrkppal, amelyet a hzrudasrl tolrudas els felfggesztsre val tlls tesz majd lehetv.
Elszr indtottk be a Ferrari j autjt Maranellban. A csapat tesztre val felkszlse lassan a clegyenesbe r.
Hossz folyamat egy j aut megalkotsa, s a csapatok igyekeznek minden rendelkezskre ll rt kihasznlni hozz. Az egyik legmeghatrozbb mrfldkvet az jelenti a tli felkszls kezdetekor, amikor elszr sszerakjk s beindtjk az j konstrukcit. A Ferrarinl erre kedden kerlt sor – a csapat kzssgi oldaln adta hrl mindezt, egy sejtelmes, homlyos kp trsasgban.
A Scuderia a hrek szerint februr 19-n tervezi bemutatni j autjt az interneten keresztl, majd egy nappal a barcelonai teszt kezdete eltt, februr 21-n egy filmes nap keretben viszi elszr plyra. Egyre tbb forrs ersti meg, hogy az autnak mdosul a festse: abban nagyobb szerepet kap majd a fehr szn a cockpit krl. Olaszorszgi beszmolk szerint e mdosts tlete Sergio Marchionne elnktl szrmazik, s tbb vltozat is flvetdtt, melyekrl ezen a hten vlasztjk ki a vglegest.
Szmos pletyka kering az j aut ltal jelentett fejldsrl is. Jelents aerodinamikai vltozsokra szmthatunk, radsul az erforrs tern is komoly elrelps vrhat. A hten errl Massimo Rivola, a csapat volt sportigazgatja is beszlt, aki lltja, a vrsk hajtegysge idn elri majd a Mercedes szintjt.
Ms krds, hogy azt nem tudni, a Mercedes mindekzben mekkort fejldik ezen a tren. Andy Cowell elmondsa szerint mr a mlt vben tlptk a 900 lert, s idn tlen legalbb akkort javulnak majd, mint egy ve. A Mercedes erforrsait hasznl Williams technikai igazgatja, Pat Symonds amond, mr 2015-ben is rendkvl kiegyenltett volt a kzdelem a kt gyrt kztt. „Nem tudom pontosan, milyen klnbsgek annak a hts tern, de a szmtsaink szerint nem sok az eltrs a Ferrari s a Mercedes erforrsa kztt. Legalbbis a partnercsapatoknak adott vltozatot tekintve” – fogalmazott, utalva arra, hogy a gyri Mercedes az vknl azrt hatkonyabb erforrssal versenyez, v vgn radsul csak Lewis Hamiltonk hasznltk az j, C-specifikcit.
Az olasz Autosprint szerint a Ferrari motorja turbval s ERS-sel egytt 2014-ben 760 lerre volt kpes. Ez az rtk tudomsuk szerint 2015-ben 830-840 lerre emelkedett. Ahhoz teht, hogy idn k is tlpjk a 900 lers hatrt, mg tbb teljestmnyt kellene tallniuk, mint 12 hnappal ezeltt.
dvzllek Sebastian Vettel magyar rajongi oldaln. A legfrissebb informcikat osztom meg Sebastian Vettelrl. Hrek, kpek, videk! Ha Te is szereted Sebastiant kvess bennnket facebookon, twitteren, instagram.
Sebastian Vettel, autversenyz s Ngyszeres vilgbajnok a Forma-1 kirlykategriban. 1987. jlius 3. -ban szletett. Heppenheim-ben, Nmetorszgban. Plyafutst 2006-ban a BMW Saubernl kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat piltja. Sebastian az autversenyzs mellett boldog csaldapa.