Hírek Sebastianról ( news ) |
F1 2017: gumik megerősítve Ausztráliára és Kínára2016.12.23. 10:47
A Pirelli nem aprózta el, és még idén megerősítette, hogy milyen gumikkal készül a 2017-es Ausztrál és Kínai Nagydíjra.
A Forma-1 hivatalos gumigyártója messze idő előtt megerősítette, hogy milyen 2017-es gumikkal készül a jövő évi ausztrál és kínai versenyre, az új idény első két futamára.
Tette ezt annak ellenére, hogy még egyetlen egy kollektív tesztet sem bonyolítottak le az új autókkal.
A szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon az ultra-lágy, a szuper-lágy és a lágy keverék lesz akcióban. Ez eltér a tavalyitól, hiszen akkor a közepes keverék szerepelt az ultra-lágy gumi helyett a listán. A Kínai Nagydíjra a Pirelli ismét a szuper-lágy, a lágy és a közepes keveréket választotta.
A 2017-es gumik szélessége 25%-kal növekedett. Az első abroncsok szélessége 245 mm helyett 305 mm lesz, míg ugyanez hátul 325 milliméterről 405 milliméterre változik.
Az Ausztrál Nagydíj március 24. és 26., míg a Kínai Nagydíj április 7. és 9. között kerül megrendezésre. A helyszín az Albert Park és a sanghaji versenypálya lesz.
#StayBright2016.12.22. 19:01
A mezőny számos tagja csatlakozott az FIA egy balesetmegelőzési kampányához, amelyben a láthatósági mellény fontosságára hívják fel a figyelmet.
Vettel számára figyelmeztetés Marchionne nyugodtsága?2016.12.22. 17:14
A Ferrari elnöke jelezte, körül fognak nézni a versenyzőpiacon 2018 előtt, azaz nincs garancia rá, hogy nem változtatnak versenyzőpárosukon. Sergio Marchionne máris taktikai játszmába kezdett volna Sebastian Vettellel?
Érdekes kijelentéseket tett Sergio Marchionne a Ferrari karácsonyi rendezvényén, melyek kapcsán újra terítékre került Sebastian Vettel és a Scuderia viszonya. A történet valójában valamikor Japánban kezdődött, ahol Maurizio Arrivabene azt nyilatkozta, a négyszeres világbajnok helye sem garantált hosszú távon a Ferrarinál, ha nem nyújt elég jó teljesítményt. Azóta megy a találgatás arról, hogy a csapat és versenyzője között nem feltétel nélküli a kölcsönös bizalom.
Vettelnek 2017 végéig szól a szerződése, és Sergio Marchionne elnök most utalást tett arra, hogy nem igazán tart versenyzője elvesztésétől sem. Leszögezte, miután mindkét versenyzőjük helye a következő év végéig biztosított, szétnéznek a piacon. „Természetesen körülnézünk, de vannak izgalmas fiataljaink is, mint Antonio Fuoco, aki remekül dolgozik a szimulátorban, Charles Leclerc, aki megnyerte a GP3-as bajnokságot, valamint Antonio Giovinazzi, aki a harmadik számú versenyzőnk lesz, a szimulátorban dolgozik, és esélyt kap pár pénteki bevetésre a Sauberrel” – fogalmazott.
Egyúttal azt is jelezte, javulást vár Vetteltől. „Nyerő autót kell adnunk Sebastian számára, hogy kényelmesebb helyzetbe kerüljön, hogy tudhassa, mit kell tennie. Nem lehet olyan ideges, mint Mexikóban volt. Azért már bocsánatot is kért. Összeszedettnek kell lennie ahhoz, hogy a legjobbját tudja nyújtani. Nem sietünk a szerződéshosszabbítással, előbb újra nyerni szeretnénk” – jelezte.
Szavait többféleképpen értelmezhetjük. Egyfelől tekinthetjük nyomásgyakorlásnak is a szerződéshosszabbításról szóló tárgyalások megkezdése előtt. Vettelt nemrég hírbe hozták a Mercedesszel, ahol 2018-ban akár esélye lehet az egyik ülésre, s mindez a Scuderia számára jelenthet nyomást. Marchionne kijelentéseivel most azt jelezte, nem olyan nagyot, mint elsőre gondolnánk. Mások szerint Vettel és a Ferrari vezetőjének kapcsolata távolról sem olyan harmonikus, mint amilyennek 2015-ös sikereik során még tűnt, s ha a csapat nem teljesít jól, a német valóban távozhat.
Carlo Vanzini, a Sky olasz riportere ott volt a Ferrari karácsonyi rendezvényén, és minden rejtettnek tűnő üzenet ellenére is úgy érzi, mindkét fél érdeke a közös folytatás. „A Ferrari nem siet a hosszabbítással, és úgy tűnik, Marchionne nem fél Vettel elvesztésétől, mert hiszi, hogy jó autót adnak neki 2017-ben. Természetesen vannak, akik úgy érzik, Lewis Hamiltonnak egyszer a Ferrarinál is ki kell próbálnia magát, de sok múlik azon, mi történik Bottas és a Mercedes között, és milyen sokáig tart” – vélekedett az olasz.
„A Ferrari erős helyzetben lesz. Legutóbb 1995-ben fordult elő velük, hogy egyszerre két versenyzőjüknek is lejárt a szerződése. Akkor Gerhard Bergert és Jean Alesit Michael Schumacherre és Eddie Irvine-ra cserélték. De az alapvető cél az, hogy Sebbel folytatják, és elérik az álmukat: együtt nyernek.”
Maurizio Arrivabene igyekezett elejét venni a Vettel távozásával és elkedvetlenedésével kapcsolatos találgatásoknak. „Nincs problémám Sebastian Vettellel. Ennél többet nem tudok mondani. Ha nem lenne motivált, nem ülne itt a szimulátorban, és dolgozna ilyen keményen. Hogy mire képes akkor, ha megvan az autója és nincsenek nehézségei, azt az utolsó versenyen Abu-Dzabiban láthattuk. Többször is mondtam már, nagyon nyerni akar a Ferrarival. Ez a célja, ahogy a miénk is. A hosszabbításról beszélni viszont még korai lenne” – fogalmazott a csapatfőnök.
Kiderült, mikor mutatják be az új Ferrarit2016.12.20. 17:01
A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne bejelentette, jövőre a GP2-ben ezüstérmet szerző Antonio Giovinazzi lesz a csapat harmadik számú versenyzője. A vörösök eközben azt is elárulták, mikor mutatják be 2017-es autójukat.
A fiatal olaszt már hetekkel ezelőtt szóba hozták a Ferrari pilótaakadémiájával, monzai GP2-es győzelme után ugyanis tesztelhetett a csapat F1-es szimulátorában. Bár később felmerült, mégsem hazai csapatánál, hanem a Mercedesnél készülhet a királykategóriás szereplésre, ma hivatalossá vált, a Ferrari veszi szárnyai alá: jövőre ő lesz a csapat harmadik számú versenyzője.
Szerződtetését maga Sergio Marchionne jelentette be a Ferrari karácsonyi ünnepségén. „Azért választottuk, mert nagyszerű pilóta, de annak is örülök, hogy olasz” – mondta az elnök. „Nem akarjuk Max Verstappen példáját követni, ő ugyanis egyedi” – utalt arra, hogy nem fogják azonnal mélyvízbe dobni védencüket. „Nagyon jó pilóta, ezért lesz itt a fedélzeten, a Ferrarinak pedig szüksége van az olyan fiatal versenyzőkre, akik készek az F1 kihívásaira” – tette hozzá.
Olasz sajtóértesülések szerint Giovinazzi szimulátoros programja januárban kezdődik, a 2017-es szezon során pedig a csapat F1-es autóját is vezetheti majd, mégpedig az évközi tesztek alkalmával (ezt nemrég a csapatvezető, Maurizio Arrivabene is megerősítette).
A 22 éves pilóta 2012 óta versenyez formaautókkal, névjegyét pedig az összes komoly nevelőszériában letette már: 2013-ban a brit Forma–3-ban, 2015-ben pedig az F3-as Európa-bajnokságon szerzett ezüstérmet, majd a GP2 felé vette az irányt, ahol azonnal a figyelem középpontjába került. Ezt elsősorban agresszív és látványos manővereinek és megsüvegelendő eredményeinek köszönhette, újoncként ugyanis 5 győzelmet szerzett és második lett a bajnokságban.
A vörösök hétfőn azt is elárulták, 2017-es versenyautójukról február 24-én hull le a lepel, sőt a gép az első köreit is ezen a napon teszi majd meg a fioranót tesztpályán (a csapat két forgatási napot is felhasznál a hazai aszfaltcsíkon való gyakorláshoz). Az autó végleges elnevezését még nem ismertették, projektjük egyelőre a 668-as kódjelet viseli.
Összeszedettebbnek kell lennie Vettelnek jövőre2016.12.20. 16:50
Higgadtabbá és összeszedettebbé kell válnia Sebastian Vettelnek a 2017-es szezonban a Ferrari elnöke szerint. De vajon milyen jövő vár rá Maranellóban?
Kevésbé meggyőző teljesítmény és ingerült megnyilvánulások jellemezték Sebastian Vettel 2016-os szezonjának második félévét. Kapott is kritikákat bőven a négyszeres világbajnok – az ősszel ráadásul Maurizio Arrivabene csapatfőnök is elejtett egy mondatot, melyben jelezte felé, neki is ki kell érdemelnie a helyét a csapatnál.
Ezekre alapozva Nico Rosberg visszavonulása után máris megindultak a találgatások arról, hogy Vettel pályafutásának ferraris fejezete a vártnál rövidebb is lehet, s akár már 2018-ban átszerződhet a Mercedeshez. Maurizio Arrivabene csapatfőnök a vörösök karácsonyi rendezvényén e találgatásokra próbált rácáfolni. „Sebastian kedden itt volt velünk, dolgozott a szimulátorban, és megismételte, hogy a Ferrarival akar nyerni. Rajtunk áll, hogy biztosítsuk számára az autót, amellyel képes lehet erre” – fogalmazott.
Ezzel főnöke, Sergio Marchionne szavait visszhangozta, aki egyben azt is elismerte, más versenyzők szerződtetésének lehetőségével is kalkulálnak, mivel nem biztosak két bajnokuk sorsának alakulásában. „El kell ismernünk, hogy másokat is figyelembe veszünk a jövő szempontjából, óvatosan kiértékeljük a többiek helyzetét. Ez nem jelenti azt, hogy nem bízunk meg a versenyzőinkben, de mondjuk úgy, vizsgáljuk őket” – idézte az Autosport az elnököt, aki kiemelte, Kimi Räikkönennel még nem egyeztettek arról, akar-e folytatást, Sebastian Vettel megtartásához pedig a versenyképes autó a feltétel.
Marchionne emellett most először tett finom, mégis egyértelmű utalást arra a nyilvánosság előtt, hogy nem feltétlenül volt elégedett Vettel év végén látott frusztrált magatartásával, melynek „csúcspontját” Mexikó jelentette. A közép-amerikai hétvégén több kollégája (pl. Daniel Ricciardo, Fernando Alonso) is bírálta őt ideges megnyilvánulásai miatt, a versenyen pedig Max Verstappen és az FIA miatti rádiós dühöngésének az lett a következménye, hogy ütközött Daniel Ricciardóval, megbüntették, s ezzel utólag elveszítette harmadik helyezését – ráadásul még az FIA versenyigazgatójától is bocsánatot kellett kérnie.
„Velünk akar nyerni, és nekünk kell garantálnunk a feltételeket ehhez” – mondta Marchionne. „Cserébe viszont higgadtan, hideg fejjel és kevésbé zaklatottan kell versenyeznie. Csak a győzelemre szabad gondolnia, és nem szabad személyes viszálykodásba bocsátkoznia” – mutatott irányt a németnek, akit az év során Max Verstappennel való visszatérő „veszekedése” sem tett népszerűbbé a szurkolók egy részénél.
Azt persze a Ferrari is jól tudja, ha megfelelő feltételeket garantál Vettelnek, kevesebb hasonló problémával kell számolnia. Mattia Binotto, az olaszok technikai igazgatója márpedig nem látja akadályát annak, hogy már a következő szezonjuk sikeres legyen. „Sok szabály változik az aerodinamika terén. Gyorsabbak lesznek az autók a kanyarokban, gyorsulásnál, fékezéskor. Semmi akadálya annak, hogy Maranello jó autót építsen – ez csak idő kérdése. Idén nem sikerült gyorsan reagálnunk problémákra, és nem tudtunk olyan gyorsan bevetni megoldásokat, mint a többiek” – nyilatkozta az olasz mérnök.
M4 Sport: F1 szezon összefoglaló2016.12.20. 14:15
Mint,ahogy már megszokhattuk a Boxutca most is készül az év végére, szezon összefoglaló műsorral, ahol Szujó Zoliék visszaemlékeznek a 2016-os idény legjobb pillanataira, és értékelik az idei szezont. A műsort, december 31.-én (szerdán), 17.45 órától láthatjátok az M4 Sporton.
NÉZD ONLINE IDE KATTINTVA !
DHL Fastest Lap Award2016.12.20. 07:05
Íme a "DHL Fastest Lap Award" végső eredménye. A 2016-os szezon leggyorsabb és legtöbb köreit Nico Rosberg a mercedes versenyzője futotta meg. Mögötte, a red bull racing versenyzője Daniel Ricciardo lett. A harmadik helyen pedig Lewis Hamilton és Sebastian Vettel áll.
Sebastian leggyorsabb köridejét a Japán Nagydíjon, Amerikai Nagydíjon és az Abu Dhabi Nagydíjon tette meg.
Mögöttük lemaradva, Fernando Alonso, Nico Hulkenberg, és Daniil Kyvat, Kimi Raikkönnen és Max Verstappen áll.
| |
|
|
|
Üdvözöllek Sebastian Vettel magyar rajongói oldalán. A legfrissebb információkat osztom meg Sebastian Vettelről. Hírek, képek, videók! Ha Te is szereted Sebastiant kövess bennünket facebookon, twitteren, instagram.
További információkért,és friss hírekért kövesd a https://www.facebook.com/vettelhungary/ facebook oldalt!
| |
|
A 2021-es versenynaptár
Május 23.: Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
Június 6.: Azeri Nagydíj, Baku
Június 13.: Kanadai Nagydíj, Montreal
Június 27.: Francia Nagydíj, Le Castellet
Július 4.: Osztrák Nagydíj, Spielberg
Július 18.: Brit Nagydíj, Silverstone
Augusztus 1.: Magyar Nagydíj, Hungaroring
Augusztus 29.: Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5.: Holland Nagydíj, Zandvoort
Szeptember 12.: Olasz Nagydíj, Monza
Szeptember 26.: Orosz Nagydíj, Szocsi
Október 3.: Szingapúri Nagydíj, Szingapúr
Október 10.: Japán Nagydíj, Szuzuka
Október 24.: Egyesült Államok Nagydíja, Austin
Október 31.: Mexikói Nagydíj, Mexikóváros
November 7.: Brazil Nagydíj, Sao Paulo
November 21.: Ausztrál Nagydíj, Melbourne
December 5.: Szaúd-Arábiai Nagydíj, Dzsidda
December 12.: Abu-Dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi
| |
|
|