Hamilton nagy flnnyel els, Rosberget Verstappen is fellmlta2016.10.01. 09:09
Nem volt ellenfele Lewis Hamiltonnak a malajziai utols szabadedzsen: a brit nagy flnnyel lett els, mgtte radsul nem Nico Rosberg, hanem Max Verstappen kvetkezett a sorban!
Nem gyztt csodlkozni a Pirelli pnteken, amikor dlutn megmrte a malj plya j aszfaltjnak hmrsklett. Kzel 60 Celsius-fokot mrtek, s elmondsuk szerint soha ilyen magas rtket mg nem lttak sehol. Ezek utn nem meglep, hogy a szombat dleltti harmadik edzsen mris 50 Celsius-fok fltt volt az aszfalt hmrsklete. A folytatsban nmi enyhlsre szmtanak – az esre 20%-os eslyt jsoltak.
Az edzst a kzpmezny versenyzi kezdtk aktvan. Az els percekben Kevin Magnussen llt az lre, majd jtt Daniel Ricciardo, aki a kzepes gumikon fokozatosan javtott eredmnyn. Az ausztrl pnteken igencsak bizakod volt a Red Bull hossz etapos teljestmnye lttn (gyorsabbak voltak a Mercedesnl!), azt is megllaptotta, hogy a Ferrari lassabb, mint vrtk, viszont figyelmeztette csapatt, az egykrs tempjukon muszj lesz javtaniuk.
Az edzst a kzpmezny versenyzi kezdtk aktvan. Az els percekben Kevin Magnussen llt az lre, majd jtt Daniel Ricciardo, aki a kzepes gumikon fokozatosan javtott eredmnyn. Az ausztrl pnteken igencsak bizakod volt a Red Bull hossz etapos teljestmnye lttn (gyorsabbak voltak a Mercedesnl!), azt is megllaptotta, hogy a Ferrari lassabb, mint vrtk, viszont figyelmeztette csapatt, az egykrs tempjukon muszj lesz javtaniuk.
Az edzst a kzpmezny versenyzi kezdtk aktvan. Az els percekben Kevin Magnussen llt az lre, majd jtt Daniel Ricciardo, aki a kzepes gumikon fokozatosan javtott eredmnyn. Az ausztrl pnteken igencsak bizakod volt a Red Bull hossz etapos teljestmnye lttn (gyorsabbak voltak a Mercedesnl!), azt is megllaptotta, hogy a Ferrari lassabb, mint vrtk, viszont figyelmeztette csapatt, az egykrs tempjukon muszj lesz javtaniuk.
Az edzs felnl Hamilton az lre ugrott, 0,7 msodperccel elzte meg Rosberget, m ekkor rkezett Ricciardo a lgy keverken, s tovbbi 0,151 msodpercet javtott a legjobb idn (1:35,461). Kettejk mg a munkt ksbb megkezd Max Verstappen a kzepes keverken zrkzott fel harmadiknak (1:36,109), utnuk Rosberg, Prez, Hlkenberg, Rikknen, Magnussen, Massa s Bottas volt a sorrend, Vettel csak 11. volt, Fernando Alonso pedig a fkhts cserje miatt volt knytelen vrakozni arra, hogy teljesthesse els mrt krt.
22 perc volt htra a leintsig, amikor Nico Rosberg elszr tetette fl az idmrn vrhatan fszerepet jtsz lgy gumikat. A nmet az els kt szektorban nem tudta tartani a lpst Ricciardval, a clvonalat mgis kzel 0,2 msodperces elnnyel szelte t: 1:35,293 lett az j etalon. A lgy gumik valamivel lassabbnak tntek, mint elzetesen vrhattuk – ebben az is szerepet jtszhatott, hogy az edzs utols harmadra 50 Celsius-fok al cskkent az aszfalt hmrsklete.
Hamilton meggyzbb formt mutatott els lgy gumis krn. Az els kt szektorban mris fl msodpercnl nagyobb volt az elnye, a vgn kzel 0,9 (!) msodperc volt a klnbsg kzte s csapattrsa kztt. Rosbergnek ksbb ugyan sikerlt faragnia htrnybl, m az a 0,6 msodperc azt sugallta, hogy a szingapri bizonytalankods utn csapattrsa visszatallt korbbi nmaghoz. A brit mg msodik gyorkrt is 0,4 msodperccel gyorsabban teljestette, mint Rosberg.
Az utols 10 percig vrni kellett arra, hogy a Ferrari elmerszkedjen a lgy gumikon. A ngyszeres malajziai gyztes Sebastian Vettel 1:35,3-as idejvel harmadiknak zrkzott fl Rosberg mg, Kimi Rikknen pedig nla is jobb idt autzott egy tizeddel. A msodik nekifutsokat tekintve mr Vettel volt a gyorsabb: mikzben a „Jgember” nem tudott javtani, csapattrsa 0,02 msodpercre kzeltette meg t.
Ez is csak a 4. s 5. helyeket jelentette szmukra ekkor. Max Verstappen els lgygumis krn Rosberget is fellmlta, s a htvgn a meznybl msodikknt autzott 1:34-es idt. Br eredmnyt jval ksbb rte el, mint a hajrban mr hosszabb etapokkal prblkoz csapattrsa, valamint a Mercedesek, a Red Bullnl gy is bizakodhatnak a kvalifikci eltt.
Htrbb a Force Indik s a Williamsek kz Carlos Sainz keldtt be, mg a Jenson Button szerint a 10.-nl jobb pozci megszerzsre kpes McLarenek szp csndben kicssztak a legjobb 10-bl. A bntetse miatt az idmrre nem, csak a versenyre kszl Fernando Alonso el sem mozdult az utols helyrl. Hossz etapos programjrl sokat elmond, hogy mg az edzs nagy rszt motorhiba miatt kihagy Wehrleint sem tudta maga mg utastani legjobb idejvel.
Az idmr edzst magyar id szerint 11 rakor rendezik, az M4 Sport l kzvettse 10 ra 45 perckor kezddik.
Malj Nagydj, 3. szabadedzs – vgeredmny
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:34,434 16
2. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:34,879 +0,445 14
3. Nico Rosberg Mercedes 1:35,053 +0,619 16
4. Kimi Rikknen Ferrari 1:35,150 +0,716 15
5. Sebastian Vettel Ferrari 1:35,170 +0,736 14
6. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:35,461 +1,027 22
7. Nico Hlkenberg Force India-Mercedes 1:35,776 +1,342 16
8. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:35,902 +1,468 17
9. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari 1:36,222 +1,788 18
10. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:36,227 +1,793 20
11. Sergio Prez Force India-Mercedes 1:36,259 +1,825 15
12. Jenson Button McLaren-Honda 1:36,363 +1,929 11
13. Esteban Gutirrez Haas-Ferrari 1:36,553 +2,119 14
14. Jolyon Palmer Renault 1:36,604 +2,170 20
15. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:36,687 +2,253 15
16. Kevin Magnussen Renault 1:36,741 +2,307 19
17. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Ferrari 1:36,752 +2,318 20
18. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:36,765 +2,331 19
19. Felipe Nasr Sauber-Ferrari 1:37,106 +2,672 18
20. Esteban Ocon Manor-Mercedes 1:37,961 +3,527 17
21. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes 1:38,089 +3,655 13
22. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:41,199 +6,765 13
Ha nem szeretnl lemaradni a legfrissebb hrekrl, krlek ljkold a vettel.gportal.hu facebook oldalt ide kattintva
Vettel szerint nem rossz a Ferrari tempja 2016.09.30. 19:10

Sebastian Vettel rl neki, hogy Malajziban forrsg van - hiszen ez fekszik a Ferrarinak - de a nmet bajnok nem gondolja, hogy ez akkora elnyt jelentene csapata szmra. Persze, ha esly nylik a gyzelemre, akkor meg fogja ragadni.
Sebastian Vettel szerint egy tlagos pnteki napot zrt Malajziban, a Mercedes mgtt. A Scuderia tempja a mrnkk szerint rendben van.
“Mg nem sokat lttunk, egy tisztessges napunk volt. Pr dolgot teszteltnk, de ezeket mg jobban meg kell nznnk.” – mondta a Ferrari sztrja a Sky Sports F1-nek.
“Alapveten jl megynk forr krlmnyek kztt, s ma itt elg nagy forrsg van. Ahogy Malajziban mindig. Vgl mindig az a clunk, hogy versenykpesek legynk.”
“A tempnk nem tnik tl rossznak, legalbbis az autban lve ezt mondtk nekem. Egyelre ilyen a jtk, s a forr idjrs fekszik neknk.”
Akkor itt van a legjobb eslyetek az idei els gyzelemre?
“Remlem nem, hiszen folyton fejldni akarunk. Ha esly nylik a gyzelemre, akkor kihasznljuk. A cl a futamgyzelem, legalbb egyszer, de lehetleg tbbszr is. Mi a maximumot hozzuk ki az autbl, aztn megltjuk ez mennyire lesz elg.”
Hamilton llt az lre – v a msodik szabadedzs2016.09.30. 16:58
Fordult a kocka a dlutni malajziai hsgben: Lewis Hamilton llt az lre, megelzve Nico Rosberget. A kt Ferrari egyelre a Red Bullok eltt – gretes tempt diktlnak Fernando Alonsk!
A Pirelli a dleltti els edzst kveten fejvakarva jegyezte meg: mg csak fel sem melegedett igazn a leveg Malajziban, mris 46 Celsius-fokos volt az aszfalt hmrsklete. Nos, a dlutni msodik edzsre ez az rtk 58 Celsius-fokra (!) emelkedett, mikzben a leveg 34 Celsius-fokos volt – mindez mris elrebocstotta, lesz mit tesztelni a gumikkal a korbbinl jval sttebb aszfalton!
Kevin Magnussennek s a Renault szerelinek nemcsak a hsg miatt volt melegk: a dn autja az els edzsen kigyulladt, a csapat pedig a kt gyakorls kztt mindent elkvetett annak rdekben, hogy versenyzsre alkalmass varzsolja azt dlutnra. Az edzs fele gy is elment ugyan, de vgl sikerlt plyra kldenik versenyzjket.
Az edzs elejn a dleltt hasznlt j motort dlutnra is megtart Fernando Alonso, majd Sebastian Vettel llt a tabella ln, aztn rkezett Nico Rosberg, s egy 1:36,542 msodperces krrel tvette a vezetst. A kt nmet egyformn a kzepes gumin futotta krt, mg Kimi Rikknent a kemny abroncson kldte plyra a Ferrari. A finn idibl arra kvetkeztethettnk, hogy teli tankos etapokkal kezdte a gyakorlst.
A Mercedesnl is megosztottk a munkt, Lewis Hamilton autjra is a kemny gumi kerlt fl, a britet azonban ez sem htrltatta abban, hogy 0,079 msodpercre zrkzzon fl csapattrsa mg. Radsul gy, hogy a rdin arrl szmolt be gyorskre eltt, hogy kormnya nem ll egyenesen. A cmvd nem sokkal ksbb elbb 0,4, majd jabb 0,2 msodpercet javtott eredmnyn, s ezzel az els helyre lpett el. A kt Mercedes mgtt ekkor mr a kzepes gumikon fut Red Bullok sorakoztak Max Verstappen, Daniel Ricciardo sorrendben, 0,7 s 0,9 msodperces htrnyban.
Az lmeznybl elsknt a Ferrarikra kerltek fel a srga oldalfal gumik. Vettel a kettvel puhbb abroncsok dacra csak 0,1 msodperces elnyt szerzett a msodik szektorig, vgl kzel 0,4 msodperccel vette t a vezetst. Br egy ht krt kveten nekilendlt mg egy gyorskrnek, azt mr nem fejezte be, gy javtani sem tudott.
Nem is maradt sokig az len. Rosberg 1,4 msodpercet gyorsult a kzepes gumis idejhez kpest, s ezzel 0,4-del mlta fell honfitrst. De volt ennl tbb is a Mercedesben, ezt Hamilton bizonytotta. A 44-es rajtszm aut a htvgn elsknt trte t az 1:35-s hatrt, 0,233 msodpercet adott Rosbergnek.
A kt Red Bull ekzben a nap sorn elszr prblkozott a srga Pirelliken, m Max Verstappen 1 msodperces htrnnyal csak a 4. helyig jutott, mg Ricciardo 0,3-es htrnnyal az gretes tempt produkl Sergio Prez s Fernando Alonso mgtt rekedt 7.-knt. „Mennyire vagyunk Preztl?” – krdezte a spanyol csapattl. Miutn kzltk, hogy mindssze 0,01-dal, megjegyezte: „Ha egy nap majd javtunk a felvltsokon, mi lesznk ell.”
Az lmeznyben a megszokott nevek kzl ekkor egyedl Rikknent kerestk hiba az els tzben. A finn korai hosszabb etapja utn szlt mrnknek: „Ellenrizni kne az autt, mert valami nincs rendben.” Ezt kveten egy idre el is tnt a garzsban.
37 perccel a leints eltt jelent meg jra a plyn, hogy a lgy gumikon teljestse els „idmrs” krt – a tbbsg ekkor mr nekikezdett hossz etapjainak. A „Jgember” a 21.-rl a 7. helyre lpett elre, de Vetteltl ekkor mg j 0,7 msodperccel elmaradt. Aztn kvetkezett a ht kr, majd az jabb prblkozs s a javts. 2007 bajnoka a 4. pozciba zrkzott fel csapattrsa mg, igazolva, hogy tbb gyorskr is van a lgy abroncsokban, ami rdekess teheti a szombati idmrt.
Rikknen javtsval egy Renault-t, Jolyon Palmert tolta ki az els 10-bl. Ekkor mr az jonc csapattrsa is megjelent a plyn. Magnussen hromnegyed ra elteltvel tette prbra meggett autjt. Elsre nem futott mrt krt, helyette inkbb egy megcsszs utn a fvn tvgva sietett vissza a boxba. Ksbb feliratkozott az eredmnyjelzre, de az utols helyrl nem tudott elrelpni.
Az lmeznybl elsknt a Ferrarikra kerltek fel a srga oldalfal gumik. Vettel a kettvel puhbb abroncsok dacra csak 0,1 msodperces elnyt szerzett a msodik szektorig, vgl kzel 0,4 msodperccel vette t a vezetst. Br egy ht krt kveten nekilendlt mg egy gyorskrnek, azt mr nem fejezte be, gy javtani sem tudott.
Nem is maradt sokig az len. Rosberg 1,4 msodpercet gyorsult a kzepes gumis idejhez kpest, s ezzel 0,4-del mlta fell honfitrst. De volt ennl tbb is a Mercedesben, ezt Hamilton bizonytotta. A 44-es rajtszm aut a htvgn elsknt trte t az 1:35-s hatrt, 0,233 msodpercet adott Rosbergnek.
A kt Red Bull ekzben a nap sorn elszr prblkozott a srga Pirelliken, m Max Verstappen 1 msodperces htrnnyal csak a 4. helyig jutott, mg Ricciardo 0,3-es htrnnyal az gretes tempt produkl Sergio Prez s Fernando Alonso mgtt rekedt 7.-knt. „Mennyire vagyunk Preztl?” – krdezte a spanyol csapattl. Miutn kzltk, hogy mindssze 0,01-dal, megjegyezte: „Ha egy nap majd javtunk a felvltsokon, mi lesznk ell.”
Az lmeznyben a megszokott nevek kzl ekkor egyedl Rikknent kerestk hiba az els tzben. A finn korai hosszabb etapja utn szlt mrnknek: „Ellenrizni kne az autt, mert valami nincs rendben.” Ezt kveten egy idre el is tnt a garzsban.
37 perccel a leints eltt jelent meg jra a plyn, hogy a lgy gumikon teljestse els „idmrs” krt – a tbbsg ekkor mr nekikezdett hossz etapjainak. A „Jgember” a 21.-rl a 7. helyre lpett elre, de Vetteltl ekkor mg j 0,7 msodperccel elmaradt. Aztn kvetkezett a ht kr, majd az jabb prblkozs s a javts. 2007 bajnoka a 4. pozciba zrkzott fel csapattrsa mg, igazolva, hogy tbb gyorskr is van a lgy abroncsokban, ami rdekess teheti a szombati idmrt.
Rikknen javtsval egy Renault-t, Jolyon Palmert tolta ki az els 10-bl. Ekkor mr az jonc csapattrsa is megjelent a plyn. Magnussen hromnegyed ra elteltvel tette prbra meggett autjt. Elsre nem futott mrt krt, helyette inkbb egy megcsszs utn a fvn tvgva sietett vissza a boxba. Ksbb feliratkozott az eredmnyjelzre, de az utols helyrl nem tudott elrelpni.
Az edzs hajrja mr valamennyi csapatnl a hsg s a gumik izzaszt birkzsrl szlt. Vasrnapra ugyan valamivel enyhbb idt jsolnak, a nagy krdst az jelenti, a gumik lehetv teszik-e, hogy a papron gyorsabbnak grkez kt killssal teljestsk a versenytvot. A mlt vben a Mercedesnek ez nem sikerlt, s ez gyazott meg a Ferrari s Sebastian Vettel gyzelmnek.
A csillagosok azonban nemcsak a papucsokat teszteltk dlutn. „Van egy t msodperces bntetsed, amit a killsnl fogunk letlteni” – kzlte az elsre meglep hrt Rosberggel mrnke. Termszetesen nem volt sz valdi bntetsrl: a Hockenheimben egy i-Phone stopperjvel hibz, s emiatt 5 helyett 8 msodperces bntetst „vllal” csapat csak gyakorolta a bntetsletltst.
Az eredmnyek az utols percekben mr nem vltoztak, a Mercedes jabb pnteket zrt az len. Folytats szombaton, a magyar id szerint 8 rakor kezdd harmadik szabadedzsen, melyet az M4 Sport s az M4 Sport.hu lben kzvett.
Malj Nagydj, 2. szabadedzs – vgeredmny
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:34,944 35
2. Nico Rosberg Mercedes 1:35,177 +0,233 36
3. Sebastian Vettel Ferrari 1:35,605 +0,661 37
4. Kimi Rikknen Ferrari 1:35,842 +0,898 31
5. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:36,037 +1,093 29
6. Sergio Prez Force India-Mercedes 1:36,284 +1,340 33
7. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:36,296 +1,352 27
8. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:36,337 +1,393 30
9. Nico Hlkenberg Force India-Mercedes 1:36,391 +1,447 37
10. Jenson Button McLaren-Honda 1:36,715 +1,771 22
11. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari 1:36,836 +1,892 30
12. Jolyon Palmer Renault 1:36,940 +1,996 36
13. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:37,016 +2,072 37
14. Esteban Gutirrez Haas-Ferrari 1:37,048 +2,104 28
15. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:37,110 +2,166 19
16. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Ferrari 1:37,297 +2,353 29
17. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:37,449 +2,505 28
18. Felipe Nasr Sauber-Ferrari 1:37,547 +2,603 26
19. Kevin Magnussen Renault 1:37,664 +2,720 19
20. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:37,789 +2,845 25
21. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes 1:37,878 +2,934 34
22. Esteban Ocon Manor-Mercedes 1:37,990 +3,046 36
Rosberg volt a leggyorsabb – lngolt a Renault az els edzsen2016.09.30. 06:58
Nico Rosberg ott folytatta, ahol kt hete abbahagyta: Lewis Hamiltonnal szemben fl msodperces elnnyel nyerte az els malajziai edzst. Mgtte a kt Ferrari s az j motort hasznl Fernando Alonso vgzett. A dleltt azonban fknt Kevin Magnussen lngba borult Renault-ja miatt marad emlkezetes…
Tortval fogadtk Max Verstappent pntek reggel Malajziban. A Red Bull versenyzje ma nnepli szletsnapjt – mg mindig csak a 19.-et. Jenson Button 300. futamra kezdte meg a felkszlst, a Mercedes konstruktri cmt tervezi bebiztostani, a mezny pedig elkezdett ismerkedni az jraaszfaltozott, tbb helytt tszabott plyval.
Belgium ta a mostani sorozatban a negyedik olyan pntek volt, melyen valaki glrit tesztelt. Ezttal Sergio prez Force Indijn tnt fel a sokak ltal nem szeretett bukkeret.
Nagy szerencsje volt Kevin Magnussennek, hogy nem az autjra kerlt fel. Renault-ja az els installcis krrl visszatrve a boxutcban borult lngba, mikzben a szerelk vissza akartk tolni a garzsba. „Ugorj ki, Kev, ugorj, ugorj!” – jtt a figyelmeztets a csapatrdin. A dn rekordsebessggel pattant ki a srga gpbl, amelynek motorbortsa all mg azt kveten is tbbszr fel-felcsaptak lngok, hogy a szerelk alaposan lefjtk azt poroltval.
Nemcsak az autt, de a Renault-garzs eltt a teljes boxutct is olthab bortotta, ami pp elegend ok volt az FIA szmra, hogy piros zszlval szaktsa flbe az edzst. Beletelt tz percbe, mire a szerelk vgleg megfkeztk a lngokat, s vissza tudtk tolni a kifehredett versenygpet a garzsba. Az aszfaltot viszont mg meg kellett tiszttani, hiszen a gyorssvba is jutott nmi hab.
Kzel fl ra telt el az edzsbl, mire jra zldre vltott a boxutcai lmpa. A csapatoknak 13 perck maradt a Pirelli plusz gumiszettjnek visszaadsig. Jttek is sorjban az els kridk. Gyors egymsutnjban Fernando Alonso, Felipe Massa s Nico Rosberg vltotta egymst az len. A nmet 1:35,793-mal nyitott, Lewis Hamilton 0,005 msodpercre zrkzott fel r. Carlos Sainz ekzben az els volt, aki megltogatta a kavicsgyat – a 11-es kanyarban sodrdott ki. Nem sokkal ksbb Lewis Hamilton is csnyn elfkezte magt a 9-esben, ahol a fre volt knytelen hajtani.
„Nem igazn ltok semmit az egyenes vgn a vibrcitl. Az egyensly is pocsk” – jelentette Sebastian Vettel a Ferrarinak. A pr jtssal flszerelt vrsk a 3. s 4. helyen nyitottak, a gyorsabb Rikknen volt, htrnyuk Rosberg javtsval viszont j 1 msodpercesre ntt. Az edzs felnl Rosberg a tavalyi pnteki legjobb idnl 4,5 msodperccel gyorsabb krrel (1:35,227) llt az len, t Hamilton, Rikknen, Vettel, Verstappen, Ricciardo, Prez, Hlkenberg, Button s az j Honda-motort hasznl Alonso kvette.
Egy rvid sznet utn Rosberg s Hamilton a kzepes keverken trt vissza a plyra, akrcsak Rikknen, aki ezen a tpuson is elmaradt az Ezstnyilaktl. Alonso velk ellenttben csak ekkor kapta meg a lgy gumikat, melyeken fel is zrkzott 5.-nek a kt Ferrari mg.
Tbb versenyz is alulkormnyzsra panaszkodott a tbb ponton mdostott plyn. A Ferrarinl mindkt autn vltoztatni kellett a belltsokon, Vettel mg a korbbi panasza utn is bemutatott ltvnyos megcsszst, Verstappen sem volt elgedett autja viselkedsvel, de a Mercedesnl Hamilton versenygpe is az emelre kerlt, hogy llthassanak felfggesztsn. Az korbbihoz kpest erteljesen kifel dnttt utols kanyarban tbben is lecssztak a megszokott vrl, ami igazolni ltszik az elfelttelezst: a plya tszabsa kihvsok el lltja a meznyt.
Mg az llovas, s a dleltt sorn rendkvl magabiztosnak tn Rosberget is megtrflta a sepangi plya. Negyed rval a vge eltt a kzepes gumin krztt, amikor a 11-es kanyar eltt autja htulja kitrt, a kavicsgyba knyszertve t. Szereli ksbb nem is gyztk gyjtgetni a kavicsokat autjbl…
A hajrban Rikknen is bemutatott egy kicsszst az els kanyarnl, a finn szerencsjre ott azonban van aszfaltozott buktr.
A hrom lcsapat kzl egyedl a Red Bull nem prblta ki a srga jells lgy abroncsokat. Ricciardo s Verstappen fknt a kemny keverket tesztelte, tbb mint msfl msodperces htrnyuk s hogy Alonso eljk furakodott, ennek ismeretben aligha aggasztja ket.
A McLaren szmra biztat, hogy mindkt autjuk a legjobb tzben kezdett. A 300. futamra kszl, mg rgebbi Honda-motort hasznl Button radsul nem is maradt el sokkal a kt Force Inditl a 10. helyen.
A leintskor csupn Kevin Magnussen neve mellett nem llt ideredmny – a dnnak a dlutni szabadedzsen lesz lehetsge az elmarads ptlsra. A msodik szabadedzs magyar id szerint 8 rakor rajtol, az M4 Sport s az M4 Sport.hu lben kzvetti.
Malj Nagydj, 1. szabadedzs – vgeredmny
1. Nico Rosberg Mercedes 1:35,227 25
2. Lewis Hamilton Mercedes 1:35,721 +0,494 25
3. Kimi Rikknen Ferrari 1:36,315 +1,088 16
4. Sebastian Vettel Ferrari 1:36,331 +1,104 18
5. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:36,510 +1,283 18
6. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:36,753 +1,526 27
7. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:36,973 +1,746 26
8. Nico Hlkenberg Force India-Mercedes 1:37,513 +2,286 26
9. Sergio Prez Force India-Mercedes 1:37,601 +2,374 27
10. Jenson Button McLaren-Honda 1:37,613 +2,386 20
11. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Ferrari 1:37,847 +2,620 29
12. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:37,861 +2,634 17
13. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:37,886 +2,659 22
14. Esteban Gutirrez Haas-Ferrari 1:37,921 +2,694 20
15. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari 1:38,055 +2,828 25
16. Felipe Nasr Sauber-Ferrari 1:38,184 +2,957 18
17. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:38,313 +3,086 20
18. Felipe Nasr Sauber-Ferrari 1:38,339 +3,112 24
19. Jolyon Palmer Renault 1:39,148 +3,921 23
20. Esteban Ocon Manor-Mercedes 1:40,036 +4,809 28
21. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes 1:40,627 +5,400 26
22. Kevin Magnussen Renault id nlkl ----- 2
Ha nem szeretnl lemaradni a legfrissebb hrekrl, krlek ljkold a vettel.gportal.hu facebook oldalt ide kattintva
Malj Nagydj - kpek2016.09.29. 20:41
Felkerltek az oldalunk galrijba a mai napon kszlt kpek Sebastian Vettelrl! A kpekrt kattints az albbi kpekre!
Vettel nem biztos benne, hogy elnyre vltozott a malj plya…2016.09.29. 20:02
j kihvs el lltottk a meznyt a malj futam szervezi plyjuk idei feljtsval. Az j aszfaltrteg nemcsak felletvel, de sznvel is okozhat fejtrst a rsztvevknek.
A sepangi plyt elssorban azrt kellett jelents mrtkben mdostani, mert a trsgre jellemz heves eszsek idejn szmos pontjn megllt a vz, ellehetetlentve ezzel a versenyzst. A ringet teljes hosszban jraaszfaltoztk, tbb helyen eltntettk a korbbi mlyedseket, hullmokat, ngy kanyart pedig megdntttek kicsit a hatkonyabb vzelvezets rdekben.
A legnagyobb vltozs az utols, 15-s kanyarban lthat, amely mostantl a kls v fel lejt. Sebastian Vettel nem felttlenl rl ennek. „Ami a kanyarok dlst illeti, nem is tudom, mit gondoljak. Vannak helyek, ahol megnveltk, mint pldul az ts kanyarnl. A pozitv irny dls (befel dl a kanyar – a szerk.) jt tesz a tempnak, de a negatv (kifel lejt – a szerk.) elg rossz rzs, mert csak szenvedsz a tapadssal, fleg a lass kanyarokban, mint az utols” – vlekedett a ngyszeres bajnok.
Jenson Button ugyan nem jrta be a plyt, m abbl, amit ltott, is vltozsokra szmt. „Az eddig ltottak alapjn elg sima az aszfalt. Nagyon hasonlt Szocsihoz. Az utols kanyar nagyon ms a kifel lejts miatt. Lehet, hogy egy teljesen ms plya lesz, de ezt addig nem tudjuk megllaptani, amg nem mentnk rajta.”
Nico Rosberg szerint megnehezti dolgukat az ismeretlen tnyezk szmnak nvekedse. „Nagyon ms lesz, ami kihvst jelent. Alkalmazkodnunk kell az j aszfalthoz, ami nem tudom, milyen lesz.”
Tovbbi vltozs, hogy az j aszfaltrteg nemcsak egyenletesebb, de fellete simbb is a korbbinl, radsul szne jval sttebb. Vettel szerint utbbi fontos szempont lesz a gumik viselkedse tern. „Nem tudom, a plya kedvez-e neknk. Tavaly gy volt a forr krlmnyek kztt. Idn nem tudom, hogy mennyire lesz meleg, most nincs annyira, de ez mg vltozhat. Az aszfalt j, sttebb, ez biztosan nagyobb plyahmrskletet eredmnyez majd, ami miatt az aut mskppen fogja hasznlni a gumikat. Van elkpzelsnk arrl, hogy a vltozsok milyen mdon befolysoljk a gumikat, s arrl is, mely keverkek lesznek a jobbak. De majd megltjuk pnteken.”
Fernando Alonso szerint azrt van viszonytsi alapjuk. „Oroszorszgban, Bakuban s Ausztriban is nagyon hasonlt az aszfalt az ittenire. Mindentt nagyon stt. Emiatt mr van nmi tmpontunk arrl, mit csinljunk a belltsokkal s az aut egyenslyval.”
A Mercedes nagyon alaposan felmrte a plya fellett, fmrnkk, Andrew Shovlin azonban a versenyzkkel ellenttben nem szmt radiklis vltozsra. „Nem olyan sima, mint Ausztriban. A lyukacskk szabadok. Ez azt jelenti, hogy a fellet elg rdes lesz. Az els szemle utn hasonlnak tnik, mint korbban. Nem szmtunk drmai vltozsra a krlmnyekhez kpest.”
Akrhogy is, a vltozsokkal vrhatan a csapatok programja is mdosulni fog. A Williams legalbbis jelezte, hogy a gumik miatt ms utat kvet majd, mint ltalban. „Az els hossz etapjainkat mr pntek dleltt teljesteni fogjuk, hogy a lehet legtbb adatot gyjtsk ssze” – nyilatkozta Valtteri Bottas.
Vettel sem rajong klnsebben a tesztautkrt2016.09.29. 20:02
Sebastian Vettel elhintette, a 2017-es gumik tesztelshez ksztett hibrid autk nem termelnek elg leszortert, vagyis elmaradnak attl a szinttl, amit a jvre rkez versenygpek kpviselnek majd, ez pedig megneheztheti a gyakorlsokat.
A Ferrari nmet piltja vitette elszr plyra a 2017-ben rkez szles gumiabroncsok prototpusait az augusztusban kezdd intenzv tesztsorozat els llomsn. Azta a Red Bull s a Mercedes is elkezdte a munkt, a kilomterek pedig folyamatosan gylnek, a Pirelli azonban nincs teljesen megelgedve a gyakorlsokkal, pontosabban az azokon hasznlt autkkal.
Br az istll igyekeztek a jv vben vrhat mrtkre nvelni az autk leszorterejt s ennek rdekben tbb mdostst is elvgeztek (pldul a 70-es vekbl ismert „szoknykat” helyeztek fel a padllemezek szlre, valamint nveltk a szrnyak mrett), csak 10%-kal nagyobb leszortert sikerlt elrnik a mostanihoz kpest. A 2017-es autk pedig a legszernyebb becslsek szerint is 20%-kal tbbet termelnek majd, de v vgn ez az rtk akr 40% is lehet majd.
gy pedig nagyon nehz pontosan szimullni az j autk leszorterejt, noha ez kiemelten fontos lenne a gumik tesztelse sorn. ppen ezrt a Pirelli mr a Nemzetkzi Automobil Szvetsggel is kapcsolatba lpett, a csapatok pedig mdostsokba kezdte. Arra, hogy a tesztautk nem a legtkletesebbek nemrg Vettel is utalt.
„Az j gumik tapads szempontjbl hasonltanak a mostaniakhoz, de a tesztautk hasznlata szerintem nem tl igazsgos. A tesztek vakon zajlanak, de az els rzseim alapjn azt kell mondjam, j irnyba tartanak, tovbbi informcikrt viszont a Pirellit kell felkeresni, hiszen neknk nem adnak tl sok informcit” – mondta a Malj Nagydj eltt.
„Velk kell beszlni, hiszen ezek a tesztek vakon mennek. Kaptunk nhny gumit, hogy teszteljk le ket, s kldjnk rluk visszajelzseket. Mg a korai szakaszban tartanak, s szerintem rengeteg vltozs vrhat mg. Nagyon vrom mr az utols tesztet, ott ugyanis minden valsznsg szerint kzelebb lesznk mr ahhoz, amit jvre vrhatunk a Pirellitl, viszont mg ezt kveten is lehetnek vltoztatsok” – magyarzta a ngyszeres vilgbajnok.
|