gy hozta zavarba Vettelt a kt krdez2017.06.10. 20:39
Ha krdezik, Sebastian Vettel elszeretettel ad hossz vlaszt – ezttal viszont megtiltottk neki. me, az eredmny!
A feladat egyszer, a megoldsa mr annl nehezebb. Sebastian Vettelt a kanadai paddockban „elkapta” a holland Ziggo Sport kt riportere, s rendhagy interjt ksztett vele, melynek sorn a fltett krdsekre kizrlag igennel vagy nemmel felelhetett. Mindssze egyetlen dzskerlehetsge volt – mint kiderlt, tbbre lett volna szksge…
llts: A csaldom a legfontosabb dolog az letemben.
Vettel: Igen.
llts: n vagyok a Forma–1 j vilgbajnoka.
Vettel: Mit rtesz az alatt, hogy j? Tudom, hogy csak igent vagy nemet mondhatok, de…
Krdez: Igen vagy nem? 2017-rl van sz.
Vettel feltartja a dzskerkrtyt.
llts: A prharcom Mark Webberrel dz s szinte volt.
Vettel: Nem.
llts: A Ferrarai visszatrse nem meglepets a szmomra.
Vettel: Nem. Vagyis nem meglepets.
llts: Renesse egy j dlhely lakkocsival.
Vettel: Igen. Lakkocsi nlkl is.
llts: Max Verstappen lesz a kvetkez csapattrsam.
Vettel: (felmutatja a dzskerkrtyt, de nem lehet) Nem. Szerzdse van.
llts: Elhagyni az elz csapatomat sokkal nehezebb volt, mint gondoltam.
Vettel: Igen.
llts: A szurkolknak kzelebb kellene kerlnik a Forma–1-hez.
Vettel: Igen.
llts: lvezem a csatt Lewis Hamiltonnal.
Vettel: Igen.
llts: A versenyek kztt is magam lehetek.
Vettel: Igen.
llts: Szeretem a holland pudingot, de csak vanilisan.
Vettel: Igen.
llts: A Ferrari konstruktri vilgbajnoki cme sokkal fontosabb, mint az n egyni bajnoki cmem.
Vettel: (nevet) Ez nem szp… Igen.
llts: A Ferrarinl dolgozni egy lom megvalsulst jelenti.
Vettel: Igen.
llts: A piros ruhk sokkal jobban llnak, mint a kkek.
Vettel: Igen.
llts: A Beatles a valaha volt legjobb egyttes.
Vettel: (hosszas gondolkods utn) Igen.
llts: Utlok borotvlkozni.
Vettel: Igen.
A ngyszeres vilgbajnok a vgn lehetsget kapott arra is, hogy megmagyarzza az ltala meredeknek rzett vlaszokat. „Volt pr krds, ami nem volt valami fair. Tl korn hasznltam ki a dzskeremet. Azt hiszem, azt meg kell magyarznom, ami Maxot mint a csapattrsamat illeti. n mg azt sem tudom, hogy n itt leszek-e, mivel nincs szerzdsem. Maxnak viszont gy tudom, hogy van, szval t kne megkrdezni errl. tbbet tud nlam” – pontostott.
Vettel tudja, min kell vltoztatni, hogy a pole-rt harcolhasson2017.06.10. 20:36
Sokat csszklt, le is van maradva, de Sebastian Vettel gy rzi, harcba szllhat a pole pozcirt szombaton.
Amilyen simn indult a monaci htvgje, annyira hektikus volt a pnteki napja Kanadban. Sebastian Vettel mindkt szabadedzsen tbb megprdlst s kicsszst mutatott be az egyelre igencsak koszos, csszs plyn, radsul dleltt Lewis Hamilton, dlutn pedig Kimi Rikknen is gyorsabbnak bizonyult nla.
A ngyszeres vilgbajnok htrnya a msodik 90 percben 0,265 msodperc volt az els helyen vgz csapattrsval szemben. Ettl fggetlenl is elgedetten rtkelte napjt. „Snen vagyunk, elgedettek lehetnk. Elg zrs volt a plyn, mert – fleg a nap elejn – nagyon piszkos volt. Sok mindent kiprbltunk, a tbbsg bevlt, holnapra mr csak gyorsulnunk kellene egy kicsit” – rtkelt a bajnoki tabella els helyezettje.
„Kanadban ltalban nem knny flmelegteni a gumikat, de ma nem a plya okozta a fejtrst, hanem az, hogy mennyire poros volt. Nagyon igyekeznnk kellett, hogy az ton tartsuk az autt. Volt pr kicsszsom is, nem volt egyszer.”
Vettel a dlutni hossz etapjai sorn tbbszr is panaszkodott a csapatrdiban Lewis Hamiltonra, aki eltte hol hibzott, hol visszavett, s ezzel t is htrltatta. Ingerltsge az autbl kiszllva hamar elszllt. „Egyszeren csak annyi trtnt, hogy prbltunk kvetkezetesen gyors krket futni, hogy felmrjem az aut viselkedst, s ha nem szabad eltted a plya, az nem segt ebben. De biztos vagyok benne, hogy Lewis nem direkt csinlta. A plya llapota hibra ksztetett, de holnapra javulni fog a helyzet.”
Ami a szombatot illeti, tudja, min kell vltoztatniuk ahhoz, hogy eslyes legyen a pole-ra. „A clunk termszetesen az els sor lesz szombaton. De abban is biztos vagyok, hogy a Mercedes megnehezti a dolgunkat. Szoros csatra szmtok velk, muszj mg javulnunk. De az edzs vgn mr egszen pontosan reztem, mire lesz szksgnk szombaton ahhoz, hogy javtsunk a kocsi viselkedsn. Remlem, hogy sikerl is megvalstanunk.”
Vettel idn egy pole pozcit jegyez, Szocsiban szerezte – csapata, a Ferrari a hatbl kt alkalommal tudta fellmlni a Mercedest a kvalifikcin.
lre llt a Ferrari a 2. szabadedzsen2017.06.10. 20:31
Monaci formjt idzte Kimi Rikknen a kanadai msodik szabadedzsen. Lewis Hamilton s Sebastian Vettel sem tudta tlszrnyalni idejt. Dhngsek, kicsszsok s egy piros zszl tarktotta a msodik 90 perces trninget.
Az idjrsi viszonyok nem sokat vltoztak dlutnra Montrealban: 23 Celsius-fokra melegedett a leveg, a szl tovbbra is kitartan fjt – nagy krds volt, a plya llapota mennyit javult a dleltti csszklsok ta. Elrebocstjuk, hiba volt most is bven…
Kt peches szereplje is volt az els msfl rnak. Carlos Sainz korai motorhibja utn elsk kztt hajtott a plyra a msodik gyakorls elejn, a McLarennl viszont nma maradt a garzs. Fernando Alonso s Stoffel Vandoorne autja is az emeln llt – a spanyolnak a fellp hidraulikai szivrgs megoldsra kellett vrnia gy egy rt.
Az edzs alaphangjt a Ferrarik adtk meg. Mindketten szuperlgy gumikon futottak ki, s Kimi Rikknen nevhez fzdtt a csapat els 14 alatti ideje: 1:13,990. Az els 20 percben ez szmtott az etalonnak, Sebastian Vettel 0,1 msodpercre tudta megkzelteni csapattrst. A kt vrs aut 9 krs etapot futott a piros oldalfal gumikon.
Aztn plyra hajtott a Mercedes is. Lewis Hamilton 10. krben vette t a vezetst, csekly, 35 ezredes elnnyel. Bottas Vettel el ugrott msodiknak, mgttk pedig a kt Red Bull sorakozott.
Az els flrban mris szmos hibt lthattunk. Romain Grosjean kt egymst kvet krben prdlt meg a 6-os kanyarban. Az els a dleltti esetek utn mg nem is lett volna meglepets, az ismtls mr annl inkbb. „Nem prdlhetek meg ktszer ugyanabban a kanyarban! Itt valami nem stimmel a rendszerekkel” – mondta a francia a csapatrdin. Majd meg is erstette: „Valami nem j a htuljn, az egyes s kettes kanyarban sem volt hts tapads.”
Lthattunk blokkols fkezst s kanyarlevgst Valtteri Bottastl s Danyiil Kvjattl, de nluk is melegebb pillanatot lt t Sebastian Vettel, aki alatt a Bajnokok Fala fel kzeledve trt ki a Ferrari htulja. „Majdnem elvesztettem” – mondta mrnknek, aki megknnyebblve konstatlta, hogy csak majdnem…
A kt Red Bullnl msfajta gondok merltek fel. „Ert vesztek. Mondjtok, mit tegyek” – krt tancsot Ricciardo csapattl. Az ausztrlt be is hvtk s ki is szlltottk autjbl: a motornl bukkantak hibra. sszesen 8 kr kerlt a neve mell. Verstappen ekzben a kormnykijelzjvel bajldott. „Semmi sem mkdik…” – panaszkodott. Mrnknek gy kellett flbeszaktania: „Ok-ok, Max, higgadj le!”
Az els flra mr letelt, amikor a kt Ferrari ismt megjelent a plyn – mr az ultralgy gumikon. A kridk nagy temben javultak. Vettel azonnal 1:13,7-et futott, majd 1:13,2-t, de Rikknen ismt tlszrnyalta, a htvge legjobb idejvel: 1:12,935.
A Mercedesnek erre mr nem volt vlasza. Hamilton megrekedt 1:13,150-nl, ami Vettel el, a msodik helyre rangsorolta t. Bottas 0,4 msodperces htrnnyal volt negyedik. Ismt a figyelem kzppontjba kerltek a gumimelegt krk. Mikzben a Ferrarik egy kr utn kpesek voltak j tempt diktlni, Hamiltonk kt krt is futottak, mieltt a gzba tapostak volna.
Az tdik helyen a kisebb sznet utn visszatr Verstappen llt, fl msodpercen bell Rikknenhez kpest. t Massa, Ocon s Kvjat kvette. Ricciardo motorgondjai miatt nem krzhetett, gy visszacsszott 14.-nek.
Romain Grosjean a 10. helyen llt ekkor, de elgedettnek kicsit sem lehetett nevezni. A 6-os kanyarban bemutatott korai megprdlseit egy jabb piruettel egsztette ki, ezttal a msodik kanyar eltt. „Mi a pokol trtnik?! Kezd elegem lenni” – dhngtt. Aztn amikor egy jabb panaszkodsa sorn mrnke kzlte vele, mit csinl csapattrsa, Kevin Magnussen, csak a.nnyit felelt: „, **** meg t!” Gnther Steinernek alighanem lesz egy-kt szava a rdis megnyilvnulsa miatt mr tavalyi megdorglt versenyzhz…
A hossz etapok eltt mg lthattunk kt incidenst a Bajnokok Falnl. Marcus Ericsson rintre vette a hrhedt betont, Stoffel Vandoorne viszont csak megprdlt eltte, ahogy az utols siknbl jtt ki. A belga ezzel megfosztotta magt a javts lehetsgtl. A lgy gumin futott krvel csak a 19. helyen llt, az ultralgyon pedig tovbbi prblkozsaival sem tudott gyorsulni.
Bottas Mercedese mr tele volt tankolva, amikor is bemutatott egy ltvnyos hibt. Egyszeren kireplt a plyrl, amikor megcspte az els kanyar bels kerkvetjt. A fves-kavicsos buktren tsodrdva trt vissza a plyra, s ezzel a mgtte rkez Vettelt is megzavarta. A nmet ksbb a 6-os kanyarban is bemutatott egy piruettet.
Az utols flrban vgl Alonso is felbukkant a plyn. Szuperlgy gumin teljestett els etapjt, mely sorn a 16. helyig lpkedett elre. A spanyol aztn pr perccel a vge eltt, amikor mr mindenki a versenytempval foglalkozott, ultralgyas krrel robbantott, s lpett elre 7.-nek. Ha mr rossz nap, legyen benne egy kis mka is…
20 perccel a leints eltt Max Verstappen autja a 8-as kanyar fel tartva erejt vesztette s lellt. Miutn a plya ezen szakaszn nincs megnyitva a korlt, piros zszlval szaktottk flbe a krzst, s ezzel egytt a hossz etapokat. A Red Bull ezzel mindkt autjt mszaki hiba miatt vesztette el a hajrra – nem ppen ilyen els naprl lmodtak.
Az jraindts utn kisebbfajta tumultus alakult ki a hajtkanyarban. Lance Stroll Bottast prblta elkerlni a kigyorstskor, m mikzben jobbra hzta a kormnyt, majdnem nekiment a kzben megrkez Rikknennek. Vettelnek ekzben Hamiltonnal gylt meg a baja, aki szuperlgyas etapja sorn tbbszr is feltartotta t. „Ront, majd visszavesz” „jra visszavett” – panaszkodott bajnoki ellenfelre tbbszr is.
Vettelnek ezttal be kellett rnie a harmadik hellyel, az edzs Rikknen lett. A monaci pole-szerz a dleltti korai megprdlse utn egyetlen hibt sem vtett, ami a csszs plyn elismersremlt teljestmny. Radsul kvetkezetesen gyors volt egy krn s a hossz etapokon is.
Kanadai Nagydj, 2. szabadedzs – vgeredmny:
1. Kimi Rikknen Ferrari 1:12,935 41
2. Lewis Hamilton Mercedes 1:13,150 +0,215 41
3. Sebastian Vettel Ferrari 1:13,200 +0,265 41
4. Valtteri Bottas Mercedes 1:13,310 +0,375 42
5. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:13,388 +0,453 25
6. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:14,063 +1,128 38
7. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:14,245 +1,310 19
8. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:14,299 +1,364 46
9. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Renault 1:14,461 +1,526 38
10. Sergio Prez Force India-Mercedes 1:14,501 +1,566 41
11. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:14,566 +1,631 33
12. Nico Hlkenberg Renault 1:14,604 +1,669 38
13. Carlos Sainz Toro Rosso-Renault 1:14,621 +1,686 43
14. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:14,676 +1,741 35
15. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:15,072 +2,137 8
16. Jolyon Palmer Renault 1:15,127 +2,192 40
17. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:15,240 +2,305 40
18. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:15,611 +2,676 31
19. Stoffel Vandoorne McLaren-Honda 1:15,624 +2,689 20
20. Pascal Wehrlein Sauber-Ferrari 1:16,308 +3,373 31
Piruettek, dhs spanyolok s Hamilton-elssg az els edzsen2017.06.09. 17:55
Lewis Hamilton bizonyult a leggyorsabbnak a Kanadai Nagydj els szabadedzsn. Sok megprdlst, egy mkust, egy mormott s kt mrges spanyolt is lthattunk az els msfl rban.
Kpes-e fellkerekedni monaci nehzsgein a Mercedes? E krdsre vrunk vlaszt a htvgi Kanadai Nagydjon – de ez ll a kzppontban a bajnoki cmvdnl a pnteki edzsnapon is. A csillagosok a kt msfl rs gyakorlson azt tervezik kiderteni, jl kvetkeztettek-e a Monact kvet elemzsek sorn, s hatsos-e a felfggeszts belltsnl vlasztott j t.
A kt Ezstnyl mg plyra sem hajtott, mris volt, aki autja helyett robogval szguldott vissza a boxutcba az els szabadedzs elejn. Mindssze ngy perc telt, amikor Carlos Sainz mgtt elfstlt a Renault-motor. A Toro Rosso egyetlen krt sem tudott abszolvlni, a hajtkanyar utn adta meg magt.
A plyabrknak knyelmes dolguk volt a kk masina eltvoltsval: a mezny az els negyedrban nem mutatott tlzott aktivitst, tbben jtsok aerodinamikai tesztelsvel nyitottk a htvgt. A Ferrarinl kt klnbz hts szrnyat hasonltottak ssze (Vettel kapta az j, bannszrnyat), a Red Bull s a McLaren nagy mrkeretekkel vizsglta aerodinamikai jtsaikat.
A Sainz lellst kvet tzperces csnd utn Kimi Rikknen irnytotta magra a figyelmet. Ferrarija a 7-es kanyarbl kigyorstva egyszeren megprdlt. A vrs gp semminek sem koccant neki, pr perccel ksbb mr 1:16,846 msodperces eredmnnyel reptette az els helyre vezetjt. A finn az ultralgy abroncsokon kezdte a krzst.
Csapattrsa, Sebastian Vettel is a lila gumikon nyitott – s is megprdlssel. A nmet az els kanyarkombinci jobbos hajlata eltt vesztette el az uralmt az SF70H fltt. Pedig mg sirlyok sem csrgtek a bels ven… A kt piruett kztt a klnbsget az jelentette, hogy mikzben Rikknen kigyorstskor, csapattrsa lefel vlts kzben fordult menetirnnyal szembe.
A plya szemmel lthatan rendkvl piszkos volt, bizonyos rszeken csak gy porzott az autk alatt, radsul mg a szl is fjt, gy a csszkls nem Ferrari-sajtossg volt. Nem sokkal ksbb Lewis Hamiltontl is lthattunk egy hibt, Nico Hlkenberg pedig a meznybl elsknt egyenestette ki a hrhedt utols siknt, majd is elllt egy piruettel a 7-es kanyarban.
A Mercedes s a Red Bull a Scuderival ellenttben a szuperlgy gumikon futott az els etapjn. Kzlk a nmetek jelentsen gyorsabban kezdtek. 35 perc elteltvel Valtteri Bottas llt az els helyen, aztn Hamilton furakodott el. 1:15,003 msodperces krt futott, a klnbsgek pedig minimlisak voltak: Bottas lemaradsa 36, Rikknen 86 ezred volt csupn, Vettel 0,169-re kvette ket.
Az 5. helyen ll Max Verstappen mr 0,7-re volt a legjobb krtl, t Sergio Prez, Felipe Massa, Daniel Ricciardo, Esteban Ocon s Romain Grosjean kvette. A gumivisszaads nem hivatalos sznetben csak a mezny kt spanyoljnak nem volt mrt ideje. Sainz mr a dlutnra kszlt ekkor, az Indy 500-bl visszatr Fernando Alonso pedig gy tett meg 10 krt, hogy azokat mindig a boxutcban fejezte be.
Az edzs felnl a mezny sszes tagja a garzsban tartzkodott, ezt kihasznlva pedig jhettek a Kanadban elmaradhatatlan llati percek: mormota helyett most egy kalandvgy mkus vllalkozott a plyabejrsra…
A ttlensget Bottas trte meg, akinek autjra elszr kerltek fel az ultralgy gumik. Egybl 0,6 msodpercet javtott, s 1:14,374-re mdostotta az j vezet idt. Aztn rkezett Hamilton is, s kezddtt az adok-kapok. A brit 1 tizeddel jobb krrel vlaszolt, Bottas kvetkez krben tovbbi 3 tizedet gyorsult, de csapattrsa 1 tizeddel megint tlszrnyalta. Egy jabb helycsere utn Hamilton mr 1:13,961-nl jrt. Bottas fstls blokkols ksretben a boxutcba hajtott, a brit pedig mg megtoldotta pr krrel az etapjt, s 1:13,809-es eredmnnyel is visszatrt a garzsba.
Ekkor mr jra a plyn voltak a Ferrarik, egy jabb ultralgy garnitrn. Vettel s Rikknen is fokozatosan javtott eredmnyn, a nmet 0,2 msodperces htrnnyal zrkzott fl msodiknak, kollgja 0,4-re volt Hamiltontl a 4. helyen.
18 perc volt mg htra az edzsbl, amikor a mezny elvesztette msodik spanyol tagjt is. Alonso els menetei utn hosszasan vrakozott a McLaren-garzs vgben, majd teljestett egy mrt krt, amivel feljtt a 13. pozciba. A kvetkez fordulban mrnke viszont arra utastotta, hzdjon flre a hajtnl.
„Biztos, hogy jobb itt megllni? Nem egyszerbb visszatrni a boxba?” – krdezett vissza. Miutn nemleges vlaszt kapott, flrellt, dhsen dobta ki fejtmaszt autjbl, majd pr perccel ksbb mr kedlyesen beszlgetett s fnykpezkedett a plyabrkkal. Kiderlt, hidraulikai problma lphetett fl. Hiba meneklt Indianapolisba, a htrahagyott valsg a kihagyott hetek alatt sem vltozott meg…
Az utols negyedrban Hamiltont egy autja eltt tfut mormota rmisztgette, els helyt viszont mr nem fenyegette veszly. Mgtte Vettel is maradt a msodik helyen, mg a vezet ngyest ezttal a Mercedes-motorral flszerelt kt Force India kvette. Sergio Prez s Esteban Ocon is msodpercen bell volt Hamiltonhoz kpest – ugyanezt a Red Bull mr nem mondhatta el magrl. Max Verstappen a 7., Daniel Ricciardo a 9. helyen zrt, m mindketten a szuperlgy gumin futottk legjobb idejket. Kzjk Felipe Massa keldtt be, a 10. pozci Danyiil Kvjatnak jutott, aki 0,3-et vert a 11.-knt zr, elmondsa szerint Monacban fordulponthoz r Stoffel Vandoorne-ra. Massa s Kvjat szintn a piros gumikon voltak a leggyorsabbak.
Nyit krdsnkre, megolddtak-e a Mercedes problmi, biztos vlaszt mg korai vrni, m a kezds legalbbis biztat volt a nmetek szempontjbl. A Kanadai Nagydj msodik szabadedzst magyar id szerint 20 rakor tartjk. Az M4 Sport szombaton 8.15-s msorkezdssel, felvtelrl sugrozza, m az m4port.hu-n mr pntek este sszefoglalval s nyilatkozatokkal jelentkeznk.
Kanadai Nagydj, 1. szabadedzs – vgeredmny:
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:13,809 36
2. Sebastian Vettel Ferrari 1:14,007 +0,198 28
3. Valtteri Bottas Mercedes 1:14,046 +0,237 21
4. Kimi Rikknen Ferrari 1:14,230 +0,421 28
5. Sergio Prez Force India-Mercedes 1:14,578 +0,769 34
6. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:14,785 +0,976 35
7. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:14,861 +1,052 19
8. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:15,106 +1,297 31
9. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:15,441 +1,632 23
10. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Renault 1:15,658 +1,849 26
11. Stoffel Vandoorne McLaren-Honda 1:15,943 +2,134 29
12. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:16,233 +2,424 25
13. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:16,313 +2,504 36
14. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:16,345 +2,536 18
15. Nico Hlkenberg Renault 1:16,473 +2,664 27
16. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:16,521 +2,712 13
17. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:16,805 +2,996 24
18. Jolyon Palmer Renault 1:17,004 +3,195 26
19. Pascal Wehrlein Sauber-Ferrari 1:17,606 +3,797 28
20. Carlos Sainz Toro Rosso-Renault id nlkl ------ 1
Rikknen: Vettel nem els szm, szabad a verseny2017.06.09. 17:52
Brmi is trtnt Monacban, Kimi Rikknen nem vesztette el bizalmt a Ferrariban, s lltja, tovbbra is szabadon versenyezhetnek Sebastian Vettellel.
Fancsali arccal, mrgesen llt Kimi Rikknen a monaci dobog msodik fokn: hiba szerezte meg 2008 ta els pole-jt szombaton, ez sem volt elg neki a hercegsgbeli gyzelemhez, ksznheten annak, hogy Sebastian Vettel a boxtaktikja segtsgvel megelzte t.
Br sokaknak meggyzdse, a Ferrari inkbb a bajnoksgban jobban ll nmet gyzelmt akarta aznap, Rikknen cstrtkn Kanadban hatrozottan cfolta, hogy Vettel az els szm Maranellban. „Nem, nem els szm. Az v ezen szakaszban nincs is rtelme ilyesminek, mert mg nagyon sok futam van htra. Nem fogjuk arra pazarolni az energinkat, hogy azt figyeljk, mit gondolnak az emberek rlunk. Mindent megtesznk, a szablyok egyrtelmek” – fogalmazott, kiemelve, a folytatsban is szabad lesz a verseny kzttk. „Igen, mint mindig, szabadon versenyezhetnk. Tudjuk, mik a szablyok a csapaton bell, tudjuk, mit akar a csapat. A lehet legkemnyebben kzdnk egymssal. Mindig le akarjuk gyzni a msikat, s valamelyiknk mindig elrbb lesz. Ezttal gy trtnt, ahogy.”
Elmondsa szerint arra vonatkoz szablyuk sincs, milyen sorrendben kell clba rnik. „Nem, nincs semmi ilyennk. De ha eljutunk a szezon azon rszhez, amikor az egyik versenyznek mg van eslye, a msiknak pedig mr semennyi, akkor teljesen normlis, hogy van. gy volt ez minden csapatomnl, mg a McLarennl is. Nincs semmifle problmm ezzel, ez gy fair. Addig harcolunk, ameddig csak tudunk, aztn ha mt kell tennnk, akkor ez gy helyes.”
Lewis Hamilton Monacban kijelentette, a versenyen egyrtelmv vlt, hogy a Ferrarinl Rikknen csak vzhord – a finnt nem hatottk meg kollgja szavai. „Nem tudom, mennyit tud ms csapatokrl, de nekem teljesen mindegy, hogy mit gondol. Mi tudjuk, mit tesznk, s idnknt megtrtnnek bizonyos dolgok, ebben nincs semmi szokatlan.”
A finnek meggyzdse, hogy csapata tovbbra is egyenl flknt bnik vele, gy a kvetkez stratgiai lpskor is vakon megbzik bennk. „A taktika krdse egyszer: csapatknt dolgozunk. Van, hogy elszrjuk, de ez nem miattam van, nem a csapat miatt. Legutbb gy trtnt, s mr mskor is lttunk erre pldt. Sok minden sszejn, s ilyenkor vagy jl csinlod, vagy nem. Szerintem elg ritkn teljestesz szz szzalkon, s az olyan plyk, mint Monaco, jobban megbntetnek, mert nehz rajtuk elzni. Hiba volt sz lekrztt autkrl, mg ez is nehezebb, mint mshol.”
Mindez persze mg nem vltoztat a tnyen, hogy Rikknen a dobogn dhsnek tnt. Ez elmondsa szerint azonban nem a csapatnak, sokkal inkbb a veresgnek szlt. „Nem vagyok mrges, sosem voltam az. Nem voltam boldog, hogy msodik lettem, ennyi az egsz. Seb nyert, ketts gyzelmet arattunk, ami nem rossz a csapat szempontjbl. n viszont nem voltam boldog, mert jobb lett volna az els helyen vgezni, ilyen egyszer.”
„Ha az emberek azt gondoljk, mosolyognom kellett volna, ht gondoljk gy. n csak akkor fogok mosolyogni, ha hozom a magamtl elvrt eredmnyt. Szerintem sokkal aggasztbb lett volna, ha boldog lettem volna msodikknt. Nem igazn rdekel, mit gondolnak az emberek” – nyilatkozta.
Vettel: Az j szerzds nem szmt, a csapatutasts nem tma2017.06.09. 17:51
Csapatutasts, gumitesztek, j szerzds s favoritszerep – Sebastian Vettelt bven volt mirl krdezni a cstrtki sajtnapon, jl llta a sarat.
Idei harmadik futamgyzelme utn, knyelmes, 25 pontos bajnoki elnnyel rkezett meg Sebastian Vettel a htvgi Kanadai Nagydj helysznre, m az jsgrkkal val beszlgetse sorn nem csak az elkvetkez hrom naprl esett sz.
Voltak, akiket mg mindig a Ferrari monaci stratgija, Kimi Rikknen vlt htrarendelse foglalkoztatott. Vettel nem rlt annak, hogy mg mindig errl kell beszlnie. „A versenyt kveten tlsgosan is sokat vitztak errl” – llaptotta meg, elismtelve, nem tudtk elre, hogy a fordtott elvgs nyer fegyver lesz a kezben. „Ha n mentem volna be elszr kereket cserlni, rltem volna neki, mivel norml esetben ez a jobb t a futamgyzelemhez. De mint ezen a versenyen kiderlt, itt az volt elny, ha tovbb kint maradtl. Biztostani akartuk magunkat Daniel Ricciardval szemben. s n is a szabad plybl kovcsoltunk elnyt, de ez minden volt, csak nem normlis. Magtl rtetd volt, ami ezutn trtnt: n termszetesen rltem a gyzelmemnek, Kimi pedig mrgeldtt, mert nem jtt ssze a siker.”
Vettelnek viszont igen, s ez mr a Mercedes szemben is t teszi a 2017-es v favoritjv. A nmet azonban nem dl be a rivlis csapat hza tjrl rkez nyilatkozatoknak. „n nem tekintem magam favoritnak. Nyilvn van okunk r, hogy jl rezzk magunkat. A szezon els fele nagyon jl alakult, de az idny mg nagyon hossz, sok minden megtrtnhet. Maradok a mdszeremnl, s csak a kvetkez versenyre koncentrlok, a tbbi meg majd jn magtl” – mondta higgadtan.
„A siker szrnyakat ad az egsz csapatnak. A gyrban mindenki boldog azt ltva, mennyire jl megy most neknk. Hossz ideig hol jobban ment, hol kevsb, most viszont mind rlnk ennek a sikeres idszaknak. s ezt nem csak Maranellban rezni, hanem egsz Olaszorszgban. Klassz megtapasztalni.”
A Ferrari Mercedesszel szembeni elnyt idn a jobb gumikezels jelenti. Sokan gy vlik, ezt a 2016 msodik felben elvgzett gumiteszteknek ksznhetik, valamint annak, hogy Vettel minden kollgjnl szorgalmasabb volt azokon. „Engem egyszeren csak megkrdeztek, hogy akarok-e tesztelni, s n azonnal rvgtam, hogy igen” – mondta errl. „Szerettem volna megtapasztalni, milyenek lehetnek majd az j autk. Tudtam, hogy gyorsabbak lesznek, szvesen vezetek, szval szmomra teljesen egyrtelm volt, hogy rszt veszek benne. A tesztek sorn a programot a Pirelli diktlta. Nem tudom, hogy ez valban elny volt-e, mert az tmeneti tesztautnk teljesen ms gp volt. Problmnk addott pldul a gumik felmelegtsvel. Most ez nem tma – legalbbis szmunkra.”
Ami Kanadt illeti, Vettel nem tekinti garantltnak az jabb j szereplst. „Nehz megmondani, mi lesz. Mr az j lesz, ha egy szinten tudunk teljesteni a Mercedesszel. Eddig minden htvge szoros volt. Szeretem ezt a plyt, Montrealban mindig fel kell kszlni pr meglepetsre is az idjrs tekintetben. s a falak is elg kzel vannak.”
A bajnoksg els helyezettjt vgl nem bocsthattk tjra anlkl, hogy ne krdeztek volna r a jvjre. A nmet sajtban hre ment, a Ferrari szeptemberig vr vlaszt tle arra a krdsre, hosszabbt-e velk. viszont llspontjn mit sem vltoztatott. „A szerzdshosszabbtssal nem foglalkozunk. Taln egy kicsit furcsn hangozhat, de jelenleg egyszeren nem rdekel. Csakis a szezonra, az egyes llomsokra sszpontostunk. Eddig nem is volt idnk nyugodtan beszlni errl. Mind prbljuk tartani a lendletnket, most ez ll a kzppontban.”
Drmai fordulat kell ahhoz, hogy Vettel innen vesztsen – Ricciardo2017.06.09. 17:50
Sebastian Vettel kpessgeit ismerve Daniel Ricciardo szerint drmai fordulatnak kell bekvetkeznie ahhoz, hogy a 2017-es vilgbajnoki cm ne volt csapattrshoz kerljn.
Utoljra a dominns 2011-es szezonjban kezdte az vet futamgyzelemmel s ennyire eredmnyesen Sebastian Vettel. Akkor az els hat nagydjbl tt megnyert, v vgn pedig nagy flnnyel koronztk vilgbajnokk. Idn hrom gyzelemnl jr, s br autja nem emelkedik ki olyan magasan a meznybl, mint akkori Red Bullja, 25 pontos elnye Lewis Hamiltonnal szemben meggyz.
Daniel Ricciardo 2014-ben egyetlen szezont tlttt el Vettel csapattrsaknt, m ez id alatt bven volt mdja megtapasztalni, milyen versenyz is valjban a ngyszeres vilgbajnok. „Seb az egyik legjobb a rajtrcson. De ha j htteret biztostanak neki s egy olyan autt, amelyben bzik, akkor az abszolt legjobbak egyike” – jelentette ki a Fox Sportsnak.
A Red Bull versenyzje gy vli, ha Vettel egyszer lendletbe jn, igazn nehz t meglltani – most pedig lendletbe jtt. „Lthatjuk az idei eredmnyeket: a legrosszabb helyezse a msodik hely. s lthatan jl rzi magt az autjban, bzik benne. Hacsak nem trtnik valami drmai vltozs, nehz lesz legyzni t ebben az llapotban. Ez most taln inkbb Seb kezben van. De semmire sincs garancia” – latolgatta az eslyeket.
Ricciardo szerint azrt a Mercedes mellett is szl egy rv. A csapat hrom futamgyzelmvel s kt pole pozcijval mr bizonytotta, autja nagyon gyors, amikor tkletesen mkdik. A gondot az jelenti, hogy nem tudjk folyamatosan tkletesen munkra brni. A ngyszeres futamgyztes szerint azonban idvel javtani fognak a helyzetkn, s ezzel akr jra a Scuderia el is kerlhetnek. „n gy rzem, a Mercedesben taln nagyobb potencil van a fejldsre. Az infrastruktrjukkal taln a teljes szezon sorn nagyobb javuls rhet el. Lewisszal is ez a helyezet. egy kicsit olyan, mint Seb. Amikor az autja nagyszer, legyilkol mindenkit, de ha elkezdenek bizonyos nehzsgekkel szembeslni…”
Ami sajt csapatt, a Red Bullt illeti, v elejn mg abban bztak, k is rszesei lesznek a bajnoki cmrt foly versenynek. Hamar kiderlt azonban, hogy erre kevs az eslyk. A szezonjukat, a gyzelmekbe vetett hitket azonban mg korai fladni. „Kezdnk lendletbe jnni, s kezd minden a helyes irnyba tereldni, hiszen most szereztnk kt dobogs helyezst egyms utn” – llaptotta meg Ricciardo.
„Mr kezdjk megrteni az autnkat, az erssgeinket s gyengesgeinket, s kezdjk kihasznlni ezeket. ssze fogjuk szedni magunkat. Lassabban indult az vnk, mint szerettk volna, de most mr hiszem, hogy minden egyre jobb s jobb lesz” – tekintett elre.
Knny htvgk azonban nem vrnak rjuk: Kanada s Azerbajdzsn is kzppontba lltja a motorteljestmnyt, ezen a tren pedig a Bakura grt j erforrsukkal sem biztos, hogy nagyot lpnek elre a Renault-val.
A Ferrari hatridt szabott Vettelnek?2017.06.09. 17:49
Nmet laprtesls szerint a Ferrari elnke jelezte Sebastian Vettelnek, legksbb a nyri sznet utnig hajland vrni a jvjvel kapcsolatos dntsre.
Sebastian Vettel Ferrarival kttt megllapodsa az idei szezon vgn jr le. A kzelmltban a mrka elnke, Sergio Marchionne s Mattia Binotto technikai igazgat is nyilatkozott a ngyszeres vilgbajnok jvjrl, s mindketten egyrtelm jelt adtk, szeretnk, ha sor kerlne a hosszabbtsra.
A nmet Sport Bild gy rteslt, Marchionne nemrg hatridt is szabott a bajnoksgot jelenleg 25 pontos elnnyel vezet versenyzjnek. Szeretn, ha a monzai Olasz Nagydjon mr bejelenthetnk, hogyan tovbb, azaz Vettelnek szeptemberig van ideje eldnteni, marad-e a vrskkel.
maga a kzelmltban azonban azt nyilatkozta, jelenleg nem foglalkoztatja ez a krds. „A csapatommal arrl egyeztnk meg, hogy jelenleg nem beszlnk a szerzdsekrl, csakis a bajnoki kzdelemre koncentrlunk” – fogalmazott.
A 29 ves versenyzt az utbbi hnapokban a Mercedesszel is hrbe hoztk, Olaszorszgban egy tli elmegllapodsrl is pletykltak. A csapatvlts kapcsn Toto Wolff a Speedweeknek azonban kijelentette: „Sebastian jelenleg a legjobb autban l, neki a legnagyobbak az eslyei a bajnoki gyzelemre. Mirt kne egyltaln gondolnia ilyesmire?”
Vettel a Juventusrt szort ma este2017.06.03. 12:33
Sebastian Vettel kilezett BL-dntt vr a szombat esttl, s azt is elrulta, mely labdargkrt rajongott a leginkbb.
Szombat este a legrangosabb eurpai klubserleg, a Bajnokok Ligja-trfea is gazdra tall. Cardiffban a Real Madrid s a Juventus labdargcsapata csap ssze egymssal a BL-cmrt. A meccset a Forma–1 ngyszeres vilgbajnoka s jelenlegi bajnoki llovasa, Sebastian Vettel is nagy rdekldssel vrja.
Nem nehz kitallni, melyik csapatrt szort inkbb. „Szerintem nagyon szoros meccs lesz. De remlem, hogy a Juventus fog nyerni. A Ferrarinl sok igazi Juventus-fanatikus van, s amgy sem vagyok nagy rajongja a Real Madridnak. Teht az olaszokrt szortok” – rulta el az Auto Bild Motorsportnak a hten egybknt ppen a Juventus futballstadionjban jtkonysgi meccset jtsz nmet.
Vettelrl kztudott, hogy szereti a futballt. „Mint mindenki Nmetorszgban, n is a focival kezdtem. De nem voltam benne olyan j. rlk annak, hogy vgl rtalltam az autversenyzsre.”
Kedvenc csapata az Eintracht Frankfurt, s br sosem titkolta, nem nagy rajongja a Bayern Mnchennek, kiderlt, kedvenc jtkosai mgis a bajor csapat korbbi sztrjai. „Sok jtkos volt, akire korbban felnztem. Lothar Matthus volt az els” – rulta el.
A kzelmlt nagyjai kzl pedig Bastian Schweinsteiger s Philipp Lahm jtka s szemlyisge nygzte le leginkbb. „Schweinsteiger igazi inspircit jelentett a nagyon fiatal generci szmra. Megmutatta, hogy ilyen fiatalon is lehet rvnyeslni a profi futballban. Philipp Lahm is egy nagyszer jtkos, aki a nmet nemzeti vlogatott, valamint a Bayern Mnchen csapatkapitnyaknt is hatalmas felelssget vllalt.”
Ami a klfldi jtkosokat illeti, Vettel a jelenkor kt legnagyobb sztrjt emelte ki. „Cristiano Ronaldo taln minden idk egyik legjobb jtkosa. a legkiforrottabb futballista, akit valaha lttam. s Lionel Messi is nagyon tehetsges, rm nzni a jtkt.”
Vettel imdta Monaco minden pillanatt2017.06.03. 12:23
Magval ragadta a hangulat s a sok rzelem Sebastian Vettelt monaci gyzelme utn. A hossz nyeretlensgi sorozat megszaktsa azt is megmutatja, sokkal ersebb a Ferrari, mint az utbbi idben brmikor.
Sebastian Vettel 25 pontra nvelte elnyt a bajnoksgban, a Ferrari megelzte a Mercedest s mr 17 egysggel vezet a konstruktrknl. Vasrnap egy 16 ve tart nyeretlensgi sorozatnak vetettek vget Monacban, utoljra Michael Schumachernek sikerlt nyernie a hercegsgben a vrskkel. Radsul ahogy akkor, gy ezttal is ketts gyzelmet arattak – a 2010-es Nmet Nagydj ta az elst. (A sors furcsa fintora, hogy az akkori hrhedt csapatutasts utn most is magyarzkodni voltak knytelenek versenyzik helycserje miatt.)
Vettel nem titkolta, szombati idmrs veresge utn maga alatt volt, mert addig volt a f eslyes, de a meghatroz pillanatban hibzott. „Egsz jjel azon agyaltam lmomban, hogyan tudnk elre kerlni a rajtnl, mert tudtam, hogy taln az lesz az egyetlen eslyem. Nem ment. Kiminek j rajtja volt, az enym csak rendben volt, nem igazn tudtam hov menni” – nyilatkozta a versenyt kveten.
A gyzelem sorsrl vgl a ksbbi kerkcserje dnttt – no meg az azt megelzen futott 5 kulcsfontossg kre. „Azok a krk meghatrozak voltak, mindent beleadtam. Jobb krket futottam, mint az idmrn, s nagyon elgedett voltam. Az aut kivl volt, s sszessgben fantasztikus htvgnk volt. Ez a csapat nagyon kemnyen dolgozik. Ez egy j v, de az emberek ugyanazok, a hangulat ugyanolyan, s most fontos, hogy tovbb dolgozzunk, fejlesszk az autt.”
Elmondsa szerint arra nem gondolt, hogy sikerlt kihasznlnia az eslyt, amit Lewis Hamilton gyenglkedsvel s rossz rajthelyezsvel kapott. Sokkal inkbb rl annak, hogy a mostani Ferrari htrl htre bizonytja, ersebb, mint az elmlt vekben brmikor. „Ezzel nem foglalkoztam, csak az szmtott, hogy ott llok fent, ltom a csapatot. Nehz idket ltnk meg egytt tavaly, s idn gy tnik, minden megfordult. Pedig a csapat ugyanaz, az emberek ugyanazok. Ezek sorn az apr pillanatok sorn jssz r, hogy milyen klnleges emberek k. Ketts gyzelem volt a cl, s megszereztk.”
„Hossz id telt el azta, hogy a Ferrari utoljra nyert itt, s erre most egy ketts gyzelem jtt, ez fantasztikus! Ltni a fikat az olasz himnusz nekelni – szerintem lehetetlensg nem libabrzni. Nagyon klnleges rzs ott llni s ket kpviselni. Szmomra ez teszi annyira klnlegess a versenyzst. Imdok vezetni, s ma imdtam vezetni. Imdtam azt a pr krt, amelyben igazn kemnyen feszegethettem a hatrokat, rintettem a falakat. Volt, hogy arra gondoltam, elvesztem az autt, de valahogy visszahoztam. Nagy lmny volt! Nagy adrenalinlket, mivel itt nincs hely a hibzsra. Az igazi jutalom, hogy ezek utn a dobogn llsz s zensz a gyrba – ez jelenti a lnyeget.”
Vettel 2011 utn msodszor nyert Monaco utcin – nem tagadta, ez is klnlegess tette az lmnyt. Ahogy az is, hogy pldakpe, Schumacher utn az els gyztese a Ferrarinak. „Monaco mindig is klnleges volt. Nagy figyelem vezi, sok az ember, komoly buzdtst kapunk. gy rzem, hogy a szezonkezdsnknek ksznheten egyre tbb a Ferrari-szurkol s a Ferrari-zszlk szma is nvekszik, amit j ltni. Sok ember vlttte, hogy Forza Ferrari. Az elmlt vekben taln nem volt ennyi olasz zszl, s ezt most j ltni. Nagy nap ez a csapat szmra. Elgg kimerltem, de nagyszer nap volt mindannyiunk szmra.”
„n lettem Michael ta az els a Ferrarival. Nem is tudom, nem is voltam tudatban ennek. A legfontosabb, hogy nyertnk. Biztos vagyok benne, hogy volt pr alkalom a mltban, amikor a Ferrari nyerhetett volna, de a lnyeg, hogy most megtrtnt” – sszegzett az idei harmadik gyzelmt arat ferraris.
|