Hrek Sebastianrl ( news ) |
Ferrari-uralom Szocsiban – Vettel az len2017.04.28. 18:24
Br a jelek arra utaltak, hogy az orosz plya a Mercedesnek kedvez, egyelre a Ferrari mutatott meggyzbb formt rajta. Sebastian Vettel legfbb ellenfele eddig a feljavult Kimi Rikknen volt!
Hamar a lnyegre trt a kt lcsapat az Orosz Nagydj msodik szabadedzsn. A dleltt leggyorsabbnak bizonyul Kimi Rikknen pr perc utn azonnal az lre llt a szuperlgy gumikon. 1:36,8-as kre ugyan mg jcskn elmaradt a dleltti legjobbjtl, m arra sem kellett sokig vrni, hogy tlszrnyalja azt: hamar 1:35,980-ra javtott.
Sebastian Vettel elmaradt tle – els prblkozsuk utn a htrnya kzel 0,8 msodperc volt a finnel szemben. A Mercedesnl ekzben Lewis Hamilton fordtott a dleltti sorrenden. k is szuperlgyas etappal kezdtek, s a brit 0,6-et vert a harmadik helyre besorol kollgjra, 1:35,710-es krvel pedig a vezetst is tvette.
A Red Bull valamivel lassabban kezdte a gyakorlst. Daniel Ricciardo elszr 20 perc elteltvel lpett a gzra, s dleltti htrnyt megfelezve Rikknen mg sorolt be harmadikknt, 0,5 msodperces lemaradssal.
A Haas edzse ennl jval nehzkesebben indult. Kevin Magnussen s Romain Grosjean mr az els krkben komoly vezethetsgi problmkra panaszkodott. Az j Carbone Industrie-fkeket tesztel amerikaiak egyelre nehezen talljk a ritmust, mr a dleltt sem tntek tl elgedettnek. „Mi a pokol trtnik itt?!” – krdezte ingerlten Grosjean csapattl. Nem gy hangzott, mint aki rl, hogy vgre megoldst talltak egy ket tavaly ta ldz problmra…
A McLarennl ezzel szemben pozitv dolgok is trtntek. A dleltt motorhibval lell Stoffel Vandoorne ugyan begyjttt egy 15 rajthelyes bntetst, motorcserjt mr az edzs elejre sikerlt befejezni a szerelknek, gy a belga csupn gy negyed rt vesztett edzsbl.
Az els flra vgn a Ferrari volt az els csapat, amely ultralgy gumikon szguldott Szocsiban. Kreik alapjn gy fest, Kimi Rikknen s Sebastian Vettel az eddigi htvgkhez kpest jval szorosabb hzon belli csatnak nzhet elbe. Mindketten tbb, ht krkkel is megszaktott gyorskrt teljestettek. Gyorsabban Rikknen kezdett, aki elbb 1:34,721-es, majd 1:34,383-es idt futott. „gy tnik, Kimi jl rzi magt” – llaptotta meg Paul di Resta. Vettel els kt krben lassabbnak bizonyult csapattrsnl, akitl a msodik s harmadik szektorban maradt el minimlis mrtkben.
Ekkor csupn 0,097 msodperc vlasztotta el t az len ll „Jgembertl.”Aztn egy lassabb krt kveten jra nekilendlt, s ekkor mr 0,263 msodperccel jobbnak bizonyult. 1:34,120-es eredmnye 1,3 msodperccel jobb volt Nico Rosberg tavalyi pole-idejnl.
A kt ferraris krei rirnytottk a figyelmet egy Szocsiban jellemznek mondhat krdsre: milyen stratgival rhet el a legjobb krid az idmrn? A sima aszfalt nem knnyti meg a gumik flmelegtst, ezrt a csapatok hol egy, hol kt bemelegt krt vlasztanak, mieltt mindent beleadnnak. Ezen a tren a csapatok s a versenyzk kztt is lehetnek klnbsgek.
Mr csak emiatt is rdekes volt hallani, ahogyan Lewis Hamilton els ultralgyas prblkozsa sorn azt kzlte a rdin: „A gumik mr kszen llnak az els krben.” Ehhez kpest ezt, majd a kvetkez replkrt is megszaktotta – elbbit plyaelhagys miatt –, s is csak harmadszor volt kpes j idt autzni. Csakhogy legjobb kre gy is 1:34,829 volt, amivel nemcsak Vetteltl maradt el 0,7-del, de az ultralgyas etapjt lassabban kezd, utna viszont gyorsul Valtteri Bottastl is.
A finn 0,039 msodpercet vert r. A brit radsul mg ezt kveten is el-elhagyta a plyt, s rezheten voltak gondjai a plya els szektorban. Az edzs felhez kzeledve a kt Ferrari s Mercedes mg az els 40 percben nem sokat ltott, idkzben a 11. helyig visszaes, egyszer pedig ki is cssz Max Verstappen zrkzott fl, aki kzel 0,4-del volt gyorsabb Ricciardnl. Mgttk Massa, Hlkenberg, Magnussen s Prez volt a sorrend.
A dlutni edzs idmrs szimulcikrl szl rsze ezzel vget is rt, a folytatsban a csapatok mr a hossz etapokra helyeztk a hangslyt. Bottas, Hamilton s Vettel az ultralgy keverken kezdett, Rikknen a szuperlgyon. 2007 bajnoknak tempja egy korai elfkezs miatt nem tnt tl ersnek, Vettel viszont annl inkbb – a vrs autk eddig igencsak meggyz formt mutatnak Oroszorszgban.
Ugyanezt nem mondhatja el magrl a Red Bull s Max Verstappen. A holland versenyz dleltt sem tnt elgedettnek az RB13-assal, korbban a vltjra is panaszkodott, 20 perccel a dlutni edzs vge eltt pedig flre is kellett kormnyoznia autjt a 16-os kanyarbl kijvet. „Elszllt az er, elszllt az er” – zente csapatnak.
Mindssze 15 krt tudott teljesteni a msodik 90 perc sorn, s Szergej Szirotkin dleltti problmja utn ez mr msodik Renault-erforrs volt a htvgn, amely megadta magt.
A kzpmeznyt ezttal is Felipe Massa Williamse vezette, mgtte Nico Hlkenberg, Kevin Magnussen s Sergio Prez tette vltozatoss a sorrendet. A mezny vgn ismt a Sauberek zrtak, akik kz azonban ezttal bekeldtt Lance Stroll.
A msodik szabadedzs felvtelrl 22 ra 10 perctl lesz lthat az M4 Sporton. A szocsi program a szombati harmadik szabadedzssel folytatdik, melyet az M4 Sport s az M4 Sport.hu 10:55-s kezdssel lben kzvett.
Orosz Nagydj, 2. szabadedzs – vgeredmny:
1. Sebastian Vettel Ferrari 1:34,120 36
2. Kimi Rikknen Ferrari 1:34,383 +0,263 36
3. Valtteri Bottas Mercedes 1:34,790 +0,670 36
4. Lewis Hamilton Mercedes 1:34,829 +0,709 34
5. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:35,540 +1,420 15
6. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:35,910 +1,790 26
7. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:36,261 +2,141 39
8. Nico Hlkenberg Renault 1:36,329 +2,209 38
9. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:36,506 +2,386 31
10. Sergio Prez Force India-Mercedes 1:36,600 +2,480 38
11. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:36,654 +2,534 39
12. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:36,765 +2,645 27
13. Jolyon Palmer Renault 1:36,711 +2,591 22
14. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:37,039 +2,919 31
15. Carlos Sainz Toro Rosso-Renault 1:37,083 +2,963 36
16. Stoffel Vandoorne McLaren-Honda 1:37,125 +3,005 25
17. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Renault 1:37,300 +3,180 35
18. Pascal Wehrlein Sauber-Ferrari 1:37,441 +3,321 30
19. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:37,747 +3,627 36
20. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:37,819 +3,699 29
Sebastian Vettel Billy Monger balesetrl2017.04.28. 18:20
Sebastian Vettel kiemelte, a trtntek utn muszj elgondolkodni, lehet-e javtani brmit is a biztonsgon a hasonl esetek megakadlyozsa rdekben, s minden hasonl balesetbl le kell vonni a kvetkeztetseket
„Tragikus, ami trtnt. A kockzat mindig benne van. Ilyen tempnl brmi megtrtnhet. Ezt idnknt elfelejti az ember, mert – Istennek hla – nem trtnik meg olyan gyakran. De termszetesen mindent meg is tesznk az ilyen esetek elkerlsrt. Szortunk, hogy Billy felpljn”
Rikknen nyitott az len – Vettel 5. lett2017.04.28. 18:13
Kimi Rikknen elssgvel indult az Orosz Nagydj htvgje – a finn a sokat csszkl Mercedeseket elzte meg, mg a szintn piruettez Sebastian Vettel csak az 5. helyen zrt. Replt a Force India motorbortsa…
Az elz vekben megszokottnl melegebb, 25 Celsius-fokos idben vette kezdett az Orosz Nagydj els szabadedzse, a meznyben mindjrt kt hazai versenyzvel. Danyiil Kvjat szoks szerint a Toro Rossban lt, a Renault-nl Nico Hlkenberg autjt viszont az els msfl rban Szergej Szirotkin vezette. A francik azonban nem csak ezen a tren jtottak. Bahreinben tesztelt j els szrnyuk s levegt tvezet kerkagyuk is most debtl lesben – remnyeik szerint megoldst jelentve a versenyen tapasztalt gumiproblmikra.
Fejlesztsek persze ms csapatok autin is feltntek. A Red Bull pldul eltr oldaldobozokkal, klnbz lgterel lemezekkel kldte plyra Daniel Ricciardt s Max Verstappent. Az osztrkok folytatjk az RB13-as aerodinamikjnak rendbettelt – a remnyeik szerint vgs megoldst jelent j csomagjukat a kvetkez versenyen, Barcelonban vetik be.
Az els mrt idt Valtteri Bottas autzta, aki egy 1:39,871 msodperces eredmnnyel llt az lre. s Lewis Hamilton kezdtk a legaktvabban a munkt, a lgy gumikon, az els negyed ra fszerepljv mgis a hazai versenyz, Szergej Szirotkin vlt. „Valami gond van a motorral” – jelezte a rdin az orosz, mikzben autja megllt a 2-es kanyar utn.
Ezt hosszas tancskozs kvette az t elsre megszoksbl Nicnak nevez mrnkvel, m mire Mark Slade elmagyarzta neki, hogyan tudn jraindtani erforrst, a tancstalansgot trelmetlenl szemll plyabrk eltoltk t a buktrbl.
Miutn lendltek a zld zszlk, a kt Williams mutatott be ltvnyos csszklsokat; a bajnoki cmrt kzd Mercedes s Ferrari pedig fokozatosan lendletbe jtt. Sebastian Vettel a lgy gumin 1:37,607-es idvel mris megkzeltette a 2016-os pntek legjobb eredmnyt, m nem sokig llt az len, mivel az Ezstnyilakra mr ekkor flkerltek a szuperlgy abroncsok. Bottas s Hamilton is javtott eredmnyn, a gyorsabb pedig ezttal a finn volt, aki 1:36,119-es krt futva j fl msodpercet vert csapattrsra. Ksbb mindketten bemutattak kicsszsokat: Bottas egy abszolt legjobb els szektor utn hagyta el a plyt, mg Hamilton a 2-es kanyar j fekvrendrszer kerkvetit tesztelte egy kisebb ugratssal.
A negyedik helyen ll Kimi Rikknen ekzben a gumik vibrcijra panaszkodott. az els – mg lgygumis – etap utn csupn 28 ezreddel maradt el Vettel legjobbjtl.
Az els 40 perc elteltvel a Mercedesek s Ferrarik mgtt a mr 2,2 msodperces htrnyban lv Daniel Ricciardo, a tle 7 ezreddel elmarad Sergio Prez, valamint Felipe Massa, Max Verstappen, Esteban Ocon s Carlos Sainz sorakozott. Hamiltonk mellett egyedl Sainz hasznlta a szuperlgy abroncsokat, a tbbiek mind a lgy papucsokon futottak.
A Pirelli ltal biztostott pluszgumik visszaadsnak idszaka ezttal a megszokottnl hosszabb sznethez vezetett. A mezny j negyedrt pihent, a csapatok tbbsge adatelemzssel s az aut mdostsval tlttte ezt az idt – a Red Bullnl mindkt versenyz az autbl kiszllva, sisak nlkl vrakozott.
Mr csak 35 perc volt htra az edzsbl, amikor Kevin Magnussen megtrte a csndet. A Haas pnteken a Brembo helyett a Carbone Industrie fkjeit hasznlja, melyekkel mindkt versenyzjk elgedett volt a bahreini teszteken. A dn els kerekbl tbb fktvon is felszll fekete fst, mely a fkhibk eljele, ugyanakkor nem tnt tl biztat ltvnynak.
A kvetkez meneteknek a mezny tbbsge mr szuperlgy gumikkal vgott neki. „Msfl msodperces javulst vrunk a gumiktl” – jelezte Lance Strollnak a mrnke. A legltvnyosabb elrelpst elsknt Prez tette, aki felzrkzott harmadiknak a kt Mercedes mg.
Aztn kvetkezett Rikknen aki msodik prblkozsra futott egy 1:36,074-es idt, s ezzel 45 ezerddel Bottas el ugrott a tabella ln.
Sebastian Vettel ekkor nekivgni sem tudott gyorskrnek. A rdin azt jelezte, egy nagy elem hever a plyn. Hamar kiderlt, Esteban Ocon motorbortsa replt le. A francia lemeztelentett autval trt vissza a boxba, mikzben a rivlisok vlheten kvncsi szemmel figyeltk a lthatv vlt erforrst.
A szervezk gy dntttek, piros zszlval szaktjk flbe a krzst, amg megtiszttjk a plyt. A sznet mindssze 3 percig tartott. Vettel nem sokig ttlenkedett, egybl neki is vgott szuperlgyas krnek, m abba a 11-es kanyarban belehibzott. Csapattrshoz hasonlan neki is jra kellett prblkoznia. Hrom replkrt is teljestett, de csak 1,156 msodpercre tudta megkzelteni Rikknent, harmadik krben radsul meg is prdlt a 15-s kanyar kijratnl.
Hasonl piruettet Hamiltontl is lthattunk a hajrban egy elfkezs utn, javtst viszont mr nem. A Mercedes a tbbiekkel ellenttes programot futott, s a korai szuperlgyas kreiket lgyas etapok kvettk.
A Red Bullnl ezzel szemben Max Verstappennek sikerlt flzrkznia a 4. helyre. A hollandot az edzs kzepn vltgond htrltatta, s autja vezethetsgvel sem volt elgedett. Ennek ellenre kevesebb mint 0,1-del jobb idt futott csapattrsnl.
Az utols percekben inkbb csak a kzpmeznyben trtntek vltozsok, Ricciardo s Prez mg Felipe Massa s a tle csak pr ezreddel elmarad Lance Stroll zrkzott fl. A javtk kztt volt Stoffel Vandoorne is, aki azonban 3 perccel a leints eltt baljs zenettel szolglt csapatnak: „Nincs er, nincs er” – jelezte. Csapattrsa, Fernando Alonso ekzben a 13. helyen zrta az edzst, 2,7 msodperces htrnnyal.
A msodik szabadedzst magyar id szerint 14 rakor rendezik, az M4 Sporton felvtelrl, 22:10-es msorkezdssel lesz megtekinthet.
Orosz Nagydj, 1. szabadedzs – vgeredmny:
1. Kimi Rikknen Ferrari 1:36,074 19
2. Valtteri Bottas Mercedes 1:36,119 +0,045 24
3. Lewis Hamilton Mercedes 1:36,681 +0,607 23
4. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:37,174 +1,100 19
5. Sebastian Vettel Ferrari 1:37,230 +1,156 19
6. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:37,290 +1,216 19
7. Sergio Prez Force India-Mercedes 1:37,457 +1,383 29
8. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:37,900 +1,826 29
9. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:37,944 +1,870 30
10. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:38,065 +1,991 28
11. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Renault 1:38,496 +2,422 17
12. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:38,747 +2,673 23
13. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:38,813 +2,739 16
14. Carlos Sainz Toro Rosso-Renault 1:38,976 +2,902 17
15. Jolyon Palmer Renault 1:39,158 +3,084 16
16. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:39,533 +3,459 17
17. Stoffel Vandoorne McLaren-Honda 1:39,541 +3,467 19
18. Pascal Wehrlein Sauber-Ferrari 1:39,731 +3,657 21
19. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:40,079 +4,005 20
20. Szergej Szirotkin Renault id nlkl ------ 2
Vettel: Fejleszteni kell! Ez lesz a legfontosabb…2017.04.28. 18:07
Sebastian Vettel szerint a folyamatos fejleszts lehet a siker kulcsa a Mercedes elleni kzdelemben. A nmet szerint egyrtelm, hogy a Ferrarinak a fegyverkezsi versenyben is tartania kell a lpst, ha vgig harcban akar lenni a vilgbajnoki cmrt.
A vrsk nagyon jl kezdtk a szezont, az els hrom futambl ugyanis kettt megnyertek, a pontversenyt vezet Vettel szerint azonban ez nem jelent garancit arra, hogy a folytatsban is ilyen versenykpesek lesznek. A sikeretlen 2016-os szezon utn – melyben a Ferrari nem tudta megfelelen fejleszteni autjt – a nmet tudja, az jtsoknak fontos szerepk lesz.
„Azt hiszem, a kezdetektl fogva elgedettek lehetnk, hiszen mr Barcelonban lttuk s reztk, hogy az aut jl viselkedik. Nem lehet sok okunk a panaszra” – mondta az Orosz Nagydj sajtnapjn az SF70H versenygpessgrl, majd gyorsan hozztette. „Azta javultunk, de kulcsfontossg lesz, hogy a folytatsban is tudjunk fejldni.”
„Hrom futamot rendeztek s kettt megnyertnk, szval vannak pozitvumok, de mg mindig hossz t ll elttnk, s mg mindig van nhny dolog, amin javtanunk kell. Dolgok, melyekrl tudjuk, hogy javthatunk. Magunkkal kell trdnnk, s majd megltjuk, mi lesz” – magyarzta.
„Nagyon elgedettek lehetnk azzal, ahol most llunk s a mr teljestett futamokkal, klnsen a temp tekintetben, hiszen szerintem mindhrom versenyen hoztuk a Mercedes szintjt. Ktszer is mi voltunk a gyorsabbak, de az idei vre klnsen igaz, hogy minden lpsre koncentrlnunk kell, ha versenyben akarunk maradni, mikzben az autk fejldnek. gy rzem, a csapat most erre fkuszl, s n is erre fkuszlok” – zrta gondolatt a ngyszeres vilgbajnok.
jabb turbcsere vr Vettelre s Rikknenre2017.04.28. 18:04
jra turbt cserl a Ferrari mindkt autjban – az erforrsok tern egyedl a Mercedes ll gy, ahogyan tervezte.
Br a tlen szinte nem voltak problmik, s az eddigi versenyhtvgken is a j eredmnyekkel hvtk fel magukra a figyelmet, gy tnik, a Ferrarinl mgsem minden alakul tkletesen. A jelek arra utalnak, hogy nem vrt turbproblmik vannak. Romain Grosjeannl Ausztrliban lpett fel turbhiba, Bahreinben aztn elbb Kimi Rikknennl, majd Sebastian Vettelnl is cserlni kellett a nagydjhtvgn, mikzben a teszten is knyszersznetet tartottak hasonl okok miatt.
Az FIA ltal cstrtkn kiadott, a szocsi szabadedzsek eltti llapotot tkrz tblzatbl kiderl, mindkt vilgbajnok mr a msodik turbjt hasznlta Bahreinben, mely mell j V6-ost s MGU-H-t, energiatrolt s kzponti elektronikt is kaptak. Az Auto Motor und Sport viszont arrl szmolt be, hogy Oroszorszgban mris jn az jabb csere: mind a ngy idei erforrssal flszerelt autjukba (Ferrari s Haas) j turbfeltlt s MGU-H kerl, s ezzel Vettel s Rikknen neve mellett mr ott fognak sorakozni a veszlyt jelz 3-asok. Az FIA rszrl hivatalos megersts errl egyelre nem rkezett.
Ki kell persze emelni, hogy az eddig hasznlt egysgeket szabadedzseken mg bevethetik – kivve azokat, amelyek maradand krosodst szenvedtek el. Rikknen szahri pnteki hibja kapcsn nincs informci arrl, hasznlhat lesz-e mg az akkor megllt erforrsa.
A vilgbajnoki cmrt foly csatban ugyanakkor meghatroz szerepet jtszhatnak a mostani cserk. Mikzben a Ferrarinak minden bizonnyal bntetsre, bntetsekre kell szmtania az v ksbbi szakaszban, a Mercedes egyelre tartja magt eredeti temtervhez – egyedli motorgyrtknt nem kellett mg knyszercserket vgrehajtania.
Versenyzk s motorkomponensek az Orosz Nagydj kezdete eltt:
Versenyz V6-os Turb MGU-H MGU-K Energiatrol Kzponti elektronika
Lewis Hamilton 1 1 1 1 1 1
Valtteri Bottas 1 1 1 1 1 2
Daniel Ricciardo 1 1 1 1 1 2
Max Verstappen 1 1 1 1 1 2
Sebastian Vettel 1 2 2 1 2 2
Kimi Rikknen 2 2 2 1 2 2
Sergio Prez 1 1 1 1 1 1
Esteban Ocon 1 1 1 1 1 1
Felipe Massa 1 1 1 1 1 1
Lance Stroll 1 1 1 1 1 1
Fernando Alonso 2 2 2 2 1 1
Stoffel Vandoorne 2 3 3 2 2 2
Danyiil Kvjat 2 2 2 1 1 1
Carlos Sainz 2 2 2 3 2 2
Romain Grosjean 1 2 2 2 1 1
Kevin Magnussen 1 1 1 2 1 1
Nico Hlkenberg 2 2 2 2 1 2
Jolyon Palmer 1 1 1 1 1 1
Marcus Ericsson 1 1 1 1 1 1
Pascal Wehrlein 1 1 1 1 1 2
Vettel: Senki sem ktelkedhet Rikknen kpessgeiben2017.04.27. 18:44
Hiba a gyenge idnykezds, Sebastian Vettel vdelmbe vette csapattrst, akiben tovbbra is hisz. Nem vrja el, hogy msodik szm legyen mellette.
Finnek msodhegeds szerepben. Sem Kimi Rikknen, sem Valtteri Bottas nem tudott eddig kilpni csapattrsa rnykbl 2017-ben, ezrt Szocsiban az egyik kzponti tmt az jelenti, vajon a Ferrari s a Mercedes a szoros bajnoki csata miatt lefokozza-e ket msodik szmv, hogy gy nvelje Sebastian Vettel, illetve Lewis Hamilton eslyeit. m hiba a tallgats, valamennyi rintett arrl beszlt, nem kr a csapatsorrendbl.
Sebastian Vettel szerint mr az is hiba lenne, ha valaki lern Rikknen eslyeit az els hrom, vrakozst taln alulml versenye utn. „Taln nem olyan versenyeket futott, amilyeneket rdemelt volna. Legutbb a rajtja s az els kre sokba kerlt neki, msklnben is a dobogn llhatott volna” – vette vdelmbe a finnt a ngyszeres vilgbajnok. „A csapaton bell pontosan ltom, hogy mi trtnik, s eddig nem alakultak szzszzalkosan a dolgok szmra. De nem hinnm, hogy brki is ktelkedne benne a paddockban. az egyik legtehetsgesebb versenyznk. Nem hiszem, hogy brki kpes lenne elmenni a rali-vbre, s egybl gy teljesteni, mint , majd visszatrni, s jra egybl flvenni a tempt” – utalt csapattrsa 2010-es s 2011-es kihagysra.
„Nem gondolnm, hogy brki is ktelkedne a kpessgeiben, a tehetsgben. Egyszeren szksg van arra, hogy minden gy alakuljon, ahogy szeretnd. Ha megnzzk, tavaly is voltak versenyek, amelyeken nem gy alakultak, megvoltak a cscsok s mlypontok, de a szezon egszt tekintve ez mindig kiegyenltdik.”
Ennlfogva Vettelnl fl sem merl annak a lehetsge, hogy Rikknen az segdje legyen idn. „Az elmlt kt s fl vben teljesen nylt versenyt vvtunk egymssal. Volt, hogy szoros volt, volt, hogy tl szoros – pldul tavaly Knban a rszemrl… Ez nem volt idelis, de a csapattrsaddal ettl mg ugyangy prblsz harcolni, mint mindenki mssal” – fogalmazott.
Azt azrt hozztette, Maranellban is lteznek alapszablyok, melyeket minden krlmnyek kztt be kell tartaniuk, s melyeket bizonyos helyzetekben kvetnik kell. „Mindketten pontosan tudjuk, hogy a Ferrarinak versenyznk” – jegyezte meg.
Szocsi kedvez a Mercedesnek
A bajnoksg llovasa persze nemcsak csapattrsval foglalkozik a htvgn, szeretne jabb sikereket elrni. Knny dolga nem lesz. Szocsi papron tbb szempontbl is kedvez a Mercedesnek: a sima aszfalt nem hozza gy el a gumikops tern eddig tapasztalt problmikat, mint Bahrein, radsul karakterisztikjt tekintve is fekszik a plya az Ezstnylnak. Olyannyira, hogy a hrom v alatt mg egyetlen krben sem llt az len rajtuk kvl.
„Papron ez egy Mercedesnek kedvez plya, szval biztosan ersek lesznek. Minden ms meglepets lenne” – ismerte el Vettel is. „De volt itt pr kanyar, amelyben mr tavaly is ersnek reztem az autnkat. A DNS-e pedig valamennyire hasonl az ideinek is, mg ha a szablyok vltoztak is, s ms is vezetni. Szval mi is ersek lehetnk itt.”
Vettel abban bzik, az SF70H-val sikerlt olyan terleteken is fejldnik, amelyeken eddig gyengbbek voltak – erre alapozva oroszorszgi eslyeiket sem rja le. „Tavaly voltak helysznek, ahol gyengk voltunk, s remljk, hogy idn ersebbek lesznk. Megltjuk, hogy llunk. Az idjrs stabilnak tnik, de a gumik flmelegtse krl vannak krdjelek. Van, aki egy, msok kt krt teljestettek tavaly. Ilyen szempontbl nem knny mindent rendbe rakni ezen a plyn, fleg az idmrn” – tekintett elre.
Vettel sikerei a tz vvel ezelttinl is tbbet rnnek?2017.04.27. 18:39
Rszese volt a Schumacher-korszak sikereinek, az utols bajnoki gyzelmeknek, de a hanyatlsnak is. Nikolasz Tombazisz elmondta, mirt tekinti nagyobb vvmnynak a mostani idnykezdst a 2008-asnl, s mi a legfontosabb vltozs a Ferrarinl a tvozsa ta.
Hrom verseny, kt gyzelem – utoljra 2007-ben s 2008-ban, azaz utols egyni, illetve csapatbajnoki cmszerzsnek vben kezdett ennyire jl szezont a Ferrari. Akkor Kimi Rikknen s Felipe Massa osztoztak a gyzelmeken, Sebastian Vettel ezttal egymaga nyert kt futamot, amire utoljra Michael Schumacher volt kpes a maranelliakkal – szintn egy bajnoki vben, 2004-ben.
A grg Nikolasz Tombazisz az elz vtized sikereit elbb Rory Byrne segtjeknt, majd az istll ftervezknt lte meg. Azt kveten viszont maga is rszese volt a hanyatls idszaknak, melynek sorn csak bajnoki veresgek jutottak a Scuderinak, valamint a gyakori kritika, hogy technikai tren nem elg kreatvak s merszek. Tombaziszt 2014 vgn lltottk fel az azta mr teljesen talakult csapat tervezrszlegnek lrl, s miutn j csapata, a Manor mr megsznt, most kls szemllknt figyeli a vrsk sikereit.
Elmondsa szerint van egy jelents klnbsg a 2007-08-as ers idnykezdseik s a mostani nyitny kztt. „Akkoriban gy reztk, egy rkkvalsg telt mr el Michael bajnoki cme ta. Az els futamgyzelmek nbizalmat adtak neknk. De Vettel mostani gyzelmei rtkesebbek, mert egy teljesen jjszervezett csapat rte el ket” – llaptotta meg Tombazisz a La Gazzetta dello Sportnak. s nem mellesleg azta jabb 10 v telt el az utols bajnoki gyzelem ta.
A vrs autk korbbi megalkotjaknt gy ltja, az SF70H minden tren elrelps. „Hrom terleten rzek fejldst: az aerodinamika, a mechanika s a motor terletn is. A Ferrari egyelre a nyers temp tekintetben mg nincs a Mercedes szintjn. Azt sem szabad elfelejtennk, hogy a Mercedes a hrom futambl kettt stratgiai hibk miatt vesztett el. Az a tny azonban, hogy a Mercedes hibzik a taktika tern, szmomra azt sugallja, hogy a Ferrari komoly nyomst gyakorol rjuk. Hrom v dominancia utn nincsenek hozzszokva az effle kzdelemhez.”
Szerinte a legmeghatrozbb vltozst azonban nem az jelenti, hogy versenykpes az autjuk, sokkal inkbb az, hogy gy szerveztk jj a csapatot, hogy az immr tud versenykpes autt gyrtani.
Kvjat: Szvesen torpedzom meg Sebastiant2017.04.26. 18:32
Egy vvel a hrhedt tkzs utn Danyiil Kvjat mr nevetni is tud oroszorszgi hibasorozatn. A Szocsiban trtntek elindtottk a lejtn F1-es plyafutst, m gy rzi, azta sikerlt ismt emelked plyra llnia.
Sebastian Vettel a gumifalban l sszetrt Ferrarijban, s csak szitkozdik. Jl ismert jelenet a 2016-os Orosz Nagydjrl. A ngyszeres vilgbajnoknak minden oka meg is volt dhsnek lenni, hiszen Danyiil Kvjat elbb az els kanyarban hajtott bele htulrl, majd nem sokkal ksbb mg egyszer nekiment, vgleg kitve t a versenybl. Vettel az eset utn mg a Red Bull boxfalhoz is odastlt, s jelezte volt csapatfnknek, Christian Hornernek, ideje elbeszlgetnie az t mr Knban is felbosszant orosszal.
Kvjat szmra nem tl szp emlk az egy vvel ezeltti hazai futam – az volt az utols versenye a Red Bull szneiben. Helmut Marko sztszrtsgra s grcsssgre hivatkozva lltotta fel s veznyelte vissza a Toro Rosshoz, hogy helyet biztostson legjabb kedvencnek, Max Verstappennek.
Az ezt kvet depresszis idszaknak viszont mr vge, s ezt az is jelzi, hogy Kvjat a szocsi visszatrs eltt mr vicceldni is tudott az egy vvel ezeltt trtnteken. „Amikor Oroszorszgra gondolok, elsknt Sebastian jut az eszembe. Szvesen torpedzom meg Sebastiant, ez az hobbim!” – mondta komolytalanul. „Na j, mindenki tudja, hogy csak viccelek. Komolyra fordtva a szt: az els kanyarban taln az els, ami eszembe jut, az a fkezs…”
Kvjat a tavaly trtntek utn hosszasan emsztette magt, s ez a teljestmnyre is alaposan rnyomta blyegt. Akkor F1-es jvjt is bizonytalannak rezte, az elrelps lehetsge pedig a „lefokozs” utn nem tnt relisnak. Mra azonban ezen is tl van, teljes rtk felkszlst vgzett a tlen, visszaszokott a Toro Rossba, s mg az nbizalmt is visszanyerte. „Jobban kszen llok, mint valaha! Egyszeren csak vgzem a dolgomat, s mindig a Q3-ba jutok, vagy legalbbis kzel kerlk hozz. A tempm kvetkezetes, s nincsenek mr olyan megmagyarzhatatlan megingsok, mint a korbbi vekben” – llaptotta meg.
St, szerinte mg sosem volt olyan j formban az F1-ben, mint jelenleg. „Azt gondolom, ez gy van. Mindennek ssze kell jnnie ahhoz, hogy j eredmnyeket rjek el. Trelmesnek kell lennem.”
Elmondsa szerint a jobb hangulata s nagyobb magabiztossga azonban nemcsak annak ksznhet, hogy tgondolta a korbban trtnteket, gy rzi az idei szablyvltozsok is pozitvan hatottak r. „2014 s 2016 kztt elg frusztrl volt. Csak utas voltl az autban” – utalt a sokak ltal brlt sprols vezetsre.
Az orosznak emellett az is segtsgre van, hogy a Toro Rosso tkpesebb, mint tavaly az egyves Ferrari-motorokkal volt, radsul van egy nagyon ers csapattrsa, Carlos Sainz, aki mellett nem sokat rgdhat a mlton. „Hasonl belltsokkal versenyznk, s nagyjbl ugyanolyan gyorsak vagyunk. Csak a kanyar bejratnl s a fkezsnl vannak klnbsgek kzttnk. Megvannak a hullmhegyeink s hullmvlgyeink, de gy rdekesebb, mintha mindig csak egymsra vigyorognnk” – llaptotta meg.
Ami a htvgt illeti, Kvjat Szocsiban nem a 2016-os, inkbb a 2015-s formjt hozn. Akkor a Toro Rossval az 5. hellyel rvendeztette meg hazai kznsgt. „Oroszorszgban a Forma–1 nagy nvekedsnek indult 2014 ta. Az orszg szmra a legnagyobb elrelpst az jelentette, hogy lett sajt versenye. Ez mindig egy klnleges htvge szmomra, hiszen a hazai futamomrl van sz. Nagyon j idmrket futottam itt, de sosem sikerlt tkletes versenyt sszeraknom. Idn ez lesz a cl. Nagyon klassz itt versenyezni, mindig rzem az orosz szurkolk buzdtst, s szeretnm a legtbbet kihozni ebbl, hogy egy j eredmnnyel hlljam meg nekik. Ezttal szeretnk vgre szombaton s vasrnap is jl teljesteni” – tekintett elre a tavalyi 15. helyezett.
„Zokniban” versenyez Vettel...2017.04.26. 18:19
Taln gyorsabb nem lesz tle, mgis extrm jtsnak tnik: Sebastian Vettel klnleges zokni-cipben versenyez az orosz htvgtl!
A Forma–1-ben f az innovci – s ez nem korltozdik kizrlag az autk fejlesztsre. Sebastian Vettel mr a melbourne-i idnynyitn megejtett hivatalos versenyzfotzson furcsa lbbelit viselve jelent meg, az Orosz Nagydj htvgjn pedig elszr versenyez a Puma j fejleszts cipjben, mely sokkal inkbb hajaz egy zoknira…
A kslekeds okt az jelentette, hogy az extrm kinzet cip hasznlatt mg az FIA-nak is jv kellett hagynia, e folyamat pedig a tzllsgi tesztek miatt elhzdott. Szocsiban viszont els versenyt „teljesti” a furcsa zoknicip-
Az j lbbeli egyik legfbb klnlegessgt az jelenti, hogy nem alkalmaztak rajta varrst. „Megprbltuk a versenyzcipt a legszksgesebb sajtossgokra reduklni. Nem hasznltunk cipfzt, az egsz csak egyetlen anyagbl ll, s a fels rsze nylik, ezrt tkletesen illeszkedik a lbra, tartst s stabilitst biztostva neki, ami szintn nagyon fontos” – magyarzta Gregor Hbner, a Puma sportmarketing rszlegnek vezetje az Auto Bildnek.
A cip anyaga Nomex, talpa mgumibl kszlt, a ltez legknnyebb anyagbl, mely emellett tkletesen tapad is. Mindssze 135 grammot nyom. A gyrt trekedett a megfelel levegzsrl is, de elmondsuk szerint tzllv volt tenni a legnehezebb – ehhez hasznltk a Nomexet. „Szmunkra a versenyz vlemnye s szrevtelei a legfontosabbak, mert olyan cipt akarunk biztostani neki, amilyet szeretne. s ez sikerlt” – llaptotta meg Hbner.
Az j lbbeli egyik legfbb klnlegessgt az jelenti, hogy nem alkalmaztak rajta varrst. „Megprbltuk a versenyzcipt a legszksgesebb sajtossgokra reduklni. Nem hasznltunk cipfzt, az egsz csak egyetlen anyagbl ll, s a fels rsze nylik, ezrt tkletesen illeszkedik a lbra, tartst s stabilitst biztostva neki, ami szintn nagyon fontos” – magyarzta Gregor Hbner, a Puma sportmarketing rszlegnek vezetje az Auto Bildnek.
A cip anyaga Nomex, talpa mgumibl kszlt, a ltez legknnyebb anyagbl, mely emellett tkletesen tapad is. Mindssze 135 grammot nyom. A gyrt trekedett a megfelel levegzsrl is, de elmondsuk szerint tzllv volt tenni a legnehezebb – ehhez hasznltk a Nomexet. „Szmunkra a versenyz vlemnye s szrevtelei a legfontosabbak, mert olyan cipt akarunk biztostani neki, amilyet szeretne. s ez sikerlt” – llaptotta meg Hbner.
Sebastian Vettel titkos lete – egy msfajta interj…2017.04.26. 18:12
Ismt megjtotta rendhagy interjsorozatt a Forma–1 hivatalos honlapja. Els alanyuk a bajnoksgot vezet Sebastian Vettel volt, aki tbbek kztt elrulta, mely film rkatta meg t utoljra, megnevezte legknosabb hibjt, elrulta, mikor volt legutbb igazn dhs (nem Mexikban!), s mg egy elgondolkodtat tanccsal is elltott minket!
Eltekintve a Forma–1-tl, mi az, ami igazn megbizserget?
Sebastian Vettel: A sebessg gy ltalban.
Mely filmen srtl utoljra?
Vettel: Az Oroszlnon.
Mitl flsz?
Vettel: A gumikopstl! (nevet)
Melyik knyvet olvastad legutbb?
Vettel: Nem olvasok tl sokat…
Mit mondtak rlad a tanraid az iskolai rtkelsben?
Vettel: Ahogy mondtam: nem olvasok tl sokat!
Van bns szenvedlyed?
Vettel: A csokold.
Gyjtesz brmit is?
Vettel: Nem. Ezt a lehetsget megtartom ksbbre.
Mi hinyzik legjobban az otthonbl, amikor ton vagy?
Vettel: Az otthon, minden, ami hozz tartozik: az gyam, a prnm…
Mi volt a legrosszabb vsrod?
Vettel: Az biztos, hogy valami elektronikai kty, taln egy telefontlt – valami haszontalan dolog.
Milyen egy idelis versenymentes vasrnapod?
Vettel: Otthon vagyok, sokig alszom, sok idt tltk a csalddal s a bartokkal.
Mi volt a legknosabb hibd, amit valaha elkvettl?
Vettel: 2007, Fudzsi. (az jonc Vettel a biztonsgi auts fzisban belehajtott Mark Webberbe, mindketten gretes pozcibl estek ki.)
Mikor voltl legutbb igazn dhs?
Vettel: Amikor a nmet futballcsapat vesztett Franciaorszg ellen az Eurpa-bajnoksg eldntjben tavaly.
Melyik szuperkpessget vlasztand: replsi kpessg vagy lthatatlann vls?
Vettel: A repls. Megknnyten az letem! (nevet)
Mit nekelsz a zuhany alatt?
Vettel: Nem neklek…
Hiszel a szerelemben els ltsra?
Vettel: Mr nem, szerelmes vagyok.
Mi a legrosszabb abban, hogy hres vagy?
Vettel: Hresnek lenni! (nevet)
Az F1-en kvl mi tlt el a legnagyobb megelgedssel?
Vettel: Ha lazthatok, s a csaldommal, a bartaimmal tlthetem a szabadidmet.
Mi szerepel a bakancslistdon?
Vettel: Utazs, tbb idvel.
Hrom embert hvhatsz meg vacsorzni, lt vagy halottat is. Kik lennnek azok?
Vettel: Enzo Ferrari, Audrey Hepburn s Albert Einstein. rdekes beszlgets alakulna ki!
Mi volt a legjobb abban, hogy gyerek voltl?
Vettel: Nem ismerni az aggodalmat.
Mit kellene minden embernek legalbb egyszer kiprblnia az letben?
Vettel: Eltlteni pr hnapot offline.
| |
|
|
|
dvzllek Sebastian Vettel magyar rajongi oldaln. A legfrissebb informcikat osztom meg Sebastian Vettelrl. Hrek, kpek, videk! Ha Te is szereted Sebastiant kvess bennnket facebookon, twitteren, instagram.
Tovbbi informcikrt,s friss hrekrt kvesd a https://www.facebook.com/vettelhungary/ facebook oldalt!
| |
|
A 2021-es versenynaptr
Mjus 23.: Monaci Nagydj, Monte-Carlo
Jnius 6.: Azeri Nagydj, Baku
Jnius 13.: Kanadai Nagydj, Montreal
Jnius 27.: Francia Nagydj, Le Castellet
Jlius 4.: Osztrk Nagydj, Spielberg
Jlius 18.: Brit Nagydj, Silverstone
Augusztus 1.: Magyar Nagydj, Hungaroring
Augusztus 29.: Belga Nagydj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5.: Holland Nagydj, Zandvoort
Szeptember 12.: Olasz Nagydj, Monza
Szeptember 26.: Orosz Nagydj, Szocsi
Oktber 3.: Szingapri Nagydj, Szingapr
Oktber 10.: Japn Nagydj, Szuzuka
Oktber 24.: Egyeslt llamok Nagydja, Austin
Oktber 31.: Mexiki Nagydj, Mexikvros
November 7.: Brazil Nagydj, Sao Paulo
November 21.: Ausztrl Nagydj, Melbourne
December 5.: Szad-Arbiai Nagydj, Dzsidda
December 12.: Abu-Dzabi Nagydj, Abu-Dzabi
| |
|
|