A Ferrari megosztott egy információmorzsát szurkolóival: a vörösök bejelentették, autójuk a maranellói főhadiszálláson már átesett a bejáratáson. Ezzel egyébként ők lettek a harmadik istálló, ami már hivatalosan is közölte, hogy „életre kelt” az új gép – ezt először a Mercedes, majd a Toro Rosso hozta nyilvánosságra.
Amatőr videofelvétel készült Sebastian Vettel csütörtöki tesztbalesetéről. A német tegnap délután a fioranói versenypálya hajtűkanyarja felé tartva egy tempós balos előtt csúszott a falba irányíthatatlanná vált autójával. A mobiltelefonnal készített felvétel alapján úgy tűnik, a Ferrari egy vízátfolyáson úszhatott fel.
Nem folytathatja a Ferrari a Pirellivel közös gumitesztjét Sebastian Vettel csütörtöki balesete miatt.
A négyszeres világbajnok Fioranóban az átalakított 2015-ös autóval tesztelte a Pirelli esőgumijait, ám egyik délutáni kivezető körén a 7-es kanyarban elvesztette uralmát a Ferrari fölött, amely előbb jobbra tört ki, majd balra a pálya szélén lévő falnak csapódott.
Bár Sebastian Vettel a könyökét beütötte, a hírek szerint ez még nem lett volna akadálya annak, hogy a tesztmunka folytatódjon pénteken – a versenyző megúszta sérülés nélkül. Nem úgy az átmeneti tesztautó, amely az olasz Motorsport szerint olyannyira megsérült, hogy tartalék alkatrészek hiányában (ne feledjük, egy átalakított autóról van szó) nem tudták rendbe hozni a kevés idő alatt, így sem Sebastian Vettel, sem az előzetes terv szerint ma tesztelő Antonio Giovinazzi nem hajthat pályára.
Ami a baleset körülményeit illeti, mivel délután mindössze 5 Celsius-fokot mértek Fioranóban, a vizes pályán vélhetően alig volt tapadása az autónak. A Pirelli az esős gumitesztekkel elsősorban éppen új fejlesztésű abroncsainak felmelegedési folyamatát próbálta felmérni és javítani – ám ilyen körülmények között nem volt egyszerű Vettel feladata.
A munka idő előtti befejezése ellenére a Scuderia szerint azért tanultak valamit. „Ez egy normál baleset volt egy mesterségesen felvizezett pályán” – nyilatkozta a Ferrari szóvivője a GPUpdate-nek. „A baleset előtt nagyjából negyven kört teljesítettünk délelőtt a különböző esőgumikkal – már 2018-ra tesztelünk –, és hasznos adatokat gyűjtöttünk.”
Vettel a hírek szerint már haza is utazott Maranellóból. A Pirelli az elkövetkező hetekben az átmeneti autóval rendelkező másik két csapattal, a Mercedesszel és a Red Bull-lal is tervez még esős gumiteszteket.
Nem a tervek szerint alakult a Pirelli és a Ferrari csütörtöki tesztje, Sebastian Vettel ugyanis balesetet szenvedett, ezzel pedig minden valószínűség szerint mára be is fejeződött a gyakorlás. Ami a legfontosabb, a német pilóta jól van.
Ma vette kezdetét a Pirelli első 2017-es tesztje, melynek célja az új esős abroncsok kipróbálása. Az olaszok a Ferrari segítségével készülnek a szezonra (a vörösök a tavalyi gyakorlások során használt hibridautót küldték pályára), az első napon azonban váratlan akadályba ütköztek.
A csapat saját pályáján tesztelő Sebastian Vettel az aszfaltcsík hajtűkanyarjához közeledve elveszítette az uralmát versenygépe felett, ami a helyszíni beszámolók – és a közösségi médiában megjelenő képek tanúsága – szerint a szalagkorlátnak csapódott. A négyszeres világbajnok szerencsére sértetlenül szállt ki az autóból.
Arról még nem érkeztek hírek, mennyire sérült az autó, az viszont biztosnak tűnik, hogy a gyakorlás ezzel idő előtt véget ért (nemrég a Motorsport olasz kiadásának tapasztalt tudósítója, Franco Nugnes is erről írt), bár a résztvevők ezt hivatalosan egyelőre még nem erősítették meg.
Holnap az eredeti tervek szerint a Ferrari harmadik számú pilótája, Antonio Giovinazzi gurul pályára Fioranóban, a mai történések azonban keresztülhúzhatják a fiatal olasz számításait, a Motorsport információi szerint ugyanis valószínűbb, hogy pénteken is a ma értékes köröket veszítő Vettel ül majd autóba. A célkeresztben egyébként a résztvevőtől függetlenül továbbra is az esőgumik lesznek.
Arról még nem érkeztek hírek, mennyire sérült az autó, az viszont biztosnak tűnik, hogy a gyakorlás ezzel idő előtt véget ért (nemrég a Motorsport olasz kiadásának tapasztalt tudósítója, Franco Nugnes is erről írt), bár a résztvevők ezt hivatalosan egyelőre még nem erősítették meg.
Holnap az eredeti tervek szerint a Ferrari harmadik számú pilótája, Antonio Giovinazzi gurul pályára Fioranóban, a mai történések azonban keresztülhúzhatják a fiatal olasz számításait, a Motorsport információi szerint ugyanis valószínűbb, hogy pénteken is a ma értékes köröket veszítő Vettel ül majd autóba. A célkeresztben egyébként a résztvevőtől függetlenül továbbra is az esőgumik lesznek.
Flavio Briatore szerint semmi esélye nem lesz a Ferrari Forma-1-es csapatának arra, hogy 2017-ben világbajnok legyen a Forma-1-ben.
Az olasz istálló mindent megtesz azért, hogy ismét a győztesek útjára lépjen, a 2017-es szabályváltozások pedig egy kicsit felforgathatják az erőviszonyokat a száguldó cirkuszban.
Briatore viszont azt mondja, a Ferrarinál alapvető változtatásokra van szükség – ezek viszont nem történtek meg az elmúlt évek kudarcai után.
„Az egyetlen különbség, hogy a vállalat elnöke, Sergio Marchionne semmiféle kijelentést nem tett a következő szezonra vonatkozóan. De egyébként semmi sem változott” – mondta Briatore az olasz Sky Sportnak.
„A csapat ugyanaz maradt. Ugyanazzal a kemencével és pékekkel csak ugyanolyan kenyeret lehet sütni, mint eddig.”
Briatore szerint a Red Bullnak nagyobb esélye lehet, ám a Mercedest így is nehéz lesz legyűrni.
„Sajnos a Mercedes előnye áthidalhatatlan, és van egy olyan versenyzőjük Hamilton személyében, aki tavaly DJ-skedéssel és síeléssel foglalkozott, idén viszont szerintem nem így fog hozzáállni a dolgokhoz” – mondta a szakember, majd ismét leszögezte, semmi esély arra, hogy pártfogoltja, Fernando Alonso a jövőben a Mercedes versenyzője legyen.
Nem lesz könnyű dolga idén a Pirellinek, és ezzel ők is tisztában vannak. Az idei évadtól például egy biztonsági autós fázis után a versenyautók felsorakoznak a rajtrácsra, hogy onnan, állórajttal folytassák a küzdelmet. A gyártó esőgumijai pedig már eddig is sok kritikát kaptak, ez a szabálymódosítás viszont még nagyobb kihívás elé állítja az abroncsokat.
A Ferrarival karöltve ezért az úgynevezett öszvérautóval (2015-ös átalakított versenyautó) teszteli majd az esőgumikat a Pirelli Fioranóban, február 9-én és 10-én.
A fejlesztés fő szempontja a gumik minél gyorsabb üzemi hőfokra való felmelegíthetősége lesz.
Gumitesztre használható autója egyébként a Ferrari mellett a Mercedesnek és a Red Bullnak van a mezőnyből. A Pirelli tárgyalásokat folytat a két másik csapattal is, hogy teljesebb képet kaphassanak a fejlesztések során.
Ahogyan arról csütörtökön és pénteken beszámoltunk, a Ferrari egy 2015-ös autóval tesztre invitálta a GP2-es második helyezett Antonio Giovinazzit. A jutalomjátékra a csapat hivatalos tesztpályáján, Fioranóban került sor.
A hivatalos hírek szerint pénteken a fiatal olasz harmadik számú versenyző mellé csatlakozott a Ferrari legutóbbi világbajnoka (aminek lassan 10 éve), Kimi Räikkönen is.
A fő szempont a pályadatok és a szimulátorban szerzett adatok összevetése volt. Amiről azonban nem szólt a fáma, az az, hogy nem csak pénteken, csütörtökön is volt „vendégmunkás” az ifjú tehetség mellett.
Pletykák és videófelvételek szerint Giovinazzi mellett csütörtökön Sebastian Vettel vezetett.
Nézegessünk videókat a pályáról, és a rajta körözgető versenyzőkről:
Üdvözöllek Sebastian Vettel magyar rajongói oldalán. A legfrissebb információkat osztom meg Sebastian Vettelről. Hírek, képek, videók! Ha Te is szereted Sebastiant kövess bennünket facebookon, twitteren, instagram.
Sebastian Vettel, autóversenyző és Négyszeres világbajnok a Forma-1 királykategóriában. 1987. július 3. -ban született. Heppenheim-ben, Németországban. Pályafutását 2006-ban a BMW Saubernél kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat pilótája. Sebastian az autóversenyzés mellett boldog családapa.
Vagyok, aki vagyok. Nem próbálok meg más lenni, mint aki vagyok. Néhány embernek talán tetszik, másoknak lehet, hogy nem. De ez az élet. - Sebastian Vettel