A négyszeres világbajnok Lonatóban gokartozott február 10.-én a Tony Kart színeiben. Eddig képeket láthattunk az eseményről, most viszont itt egy videó, amiben láthatjuk gokartozni a négyszeres bajnokot.
Ilyen lesz a Ferrari idei végleges festése? Az olasz La Repubblica két vázlatot tett közzé az olaszok idei fényezéséről, mely az 1970-es éveket idézi meg.
Már jó ideje folynak a találgatások arról, hogy Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen idei versenygépe a pilótafülke körül fehér színezést kap, a La Repubblica pedig pénteken közzétett két fotót, melyek állításuk szerint egyenest a Ferrari gyárából, Maranellóból származó vázlatrajzok, s a 2016-os festés legutóbbi, végleges tervezetét szemléltetik.
A képekből az derül ki, hogy a Scuderia a Niki Lauda neve által fémjelzett sikerkorszakra utalva idézi meg a híres 1975-ös autó, a 312T külsejét: a versenyző mögött fehér sáv jelenik meg a motorborításon, miközben az airbox körül még egy olasz trikolor is körbefut. A lap szerint eredetileg azt tervezték, a kocsitest alján-oldalán is fehér csík fut majd végig (ld. az első képet), ám könnyen lehet, hogy a legalsó reklámok hátterét mégis meghagyják feketének. A fehér minta hangsúlyosabbá tételét egyébként nemcsak a múlt előtti tisztelgés, egyes szponzorfeliratok láthatóságának javítása is indokolta.
Az olaszok továbbra is úgy tudják, a Ferrari egy hét múlva, február 19-én leplezi majd le új versenygépét, mégpedig az interneten keresztül. Ezzel kapcsolatban a csapat pár hete egy játékot is meghirdetett a szurkolók számára, melynek végeredményéről mára ígértek részletes tájékoztatást.
Sebastian Vettel gokartozással hangolt a tesztidényre – a Tony Kart pedig fotókat is közölt tesztjéről.
Amint arról beszámoltunk, a Ferrari négyszeres bajnok versenyzője szerdán a Garda-tó közelében lévő lonatói pályán gokartozott, s hangolódott az egyre közelgő első F1-es téli tesztre. Vettel hivatalosan a Tony Kart-csapatnak tesztelt – többek között öccse, valamint a korábbi F1-es versenyző, Jarno Trulli társaságában.
A gokartcsapat beszámolója szerint a zöld overallt öltő német teljes értékű tesztmunkát végzett, segédkezett a Racer 401-es váz fejlesztésében. „A négyszeres bajnoknak még sok barátja van a csapatnál, amely most keményen és lelkesen dolgozott, miután a különleges vendégét üdvözölhette” – írták honlapjukon.
Érdekesség, hogy korábban a Tony Kart résztulajdonosa, Michael Schumacher is előszeretettel választotta az év ezen szakában a lonatói gokartos tesztelést ráhangolódásnak az idényre.
A Tony Kart fotói Vettel mostani, valamint Schumacher korábbi lonatói tesztjeiről:
Sebastian Vettel újra száguldott. A Ferrari versenyzője egy olaszországi pályán több mint száz kört teljesített gokartjával.
Bár a nyilvánosság szeme elől hosszú időre eltűnnek, így sem telnek tétlenül a Forma–1-es versenyzők két idény közti hónapjai. Sebastian Vettel szabadsága például csak újév napjáig tartott. A német januárban előbb egy korábbi Ferrarival tesztelt a csapat fioranói versenypályáján, adatot gyűjtve a szimulátor pontosságának felméréséhez. Aztán következett a Pirelli esőgumitesztje Spanyolországban – az utóbbi hetek pedig gyárlátogatásokkal és szimulátorozással teltek számára.
Szerdán azonban engedélyt kapott a Scuderiától arra, hogy amolyan kikapcsolódó edzésként a lonatói gokartpályán körözgessen egy 125 lóerős Tony Kart-géppel. A 28 éves német öcsével, a versenyzés világával szintén ismerkedő 16 esztendős Fabiannal, valamint a veterán Jarno Trullival osztozott a pályán. „Mindig hasznos pár kört teljesíteni – különösen az év ezen szakában” – nyilatkozta Vettel, akitől a Ferrari elnöke, Sergio Marchionne elvárja, hogy már Melbourne-ben esélyes legyen a futamgyőzelemre.
Autójáról közben egyre-másra szivárognak ki újabb és újabb információk, pletykák – az új motorról, az aerodinamikai változásokról, a csapat bizakodásáról egyaránt. Olasz források szerint a szimulációs mérések azt mutatják, akár egy-másfél másodpercet is javulhatnak 2015-höz képest. Franco Nugnes, a Motorsport munkatársa hangsúlyozta, abszolút teljesítményjavulásról van szó, ami annyit jelent, hogy miután a megbízhatóságra is figyelni kell, a tényleges időnyereség ennél kisebbre várható.
Becslések szerint a Mercedes előnye a múlt évben körönként 0,8 másodperc körül mozgott, s tekintve, hogy várhatóan ők is fejlődnek 2016-ra, a Scuderiának lesz is mit ledolgoznia. Franz Tost, a Ferrari múlt évi erőforrását használó Toro Rosso csapatfőnöke már csak emiatt sem vár csodát a maranellóiaktól. „A Mercedesnek óriási előnye van, idén is mindenkit megelőznek majd” – jósolta.
A Scuderia gyárában először bőgött fel a 2016-os fejlesztésű hajtóegység, melybe a csapat által közzétett videó révén már bele is hallgathattunk!
A Ferrari csapata komoly mérföldkőhöz ért ezen a héten: először indították be újfejlesztésű erőforrásukat olaszországi bázisukon. A csapat közösségi oldalán erről egy kellően titokzatos videót tett közzé, melyen ugyan semmi sem látszik, ám annál erőteljesebben hallatszik rajta a Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen új autóját hajtó V6-os turbó hangja!
A gárda egyébként a hírek szerint már az új autót is összeszerelte, melyet szerdán már Sebastian Vettel is megtekinthetett.
A Ferrari radikális változtatásokkal élt az új erőforrásán 2015-höz képest, ám többnyire bizonyított megoldásokat vett át, a mezőnyben úttörőnek számító újításokból keveset mutatott be – ez állapítható meg a motorról a Motorsport.com szakportálon közzétett grafika alapján.
A legfőbb változást a változtatható hosszúságú szívócsövek alkalmazása jelenti (5-ös pont a lentebb látható tweeten), amelyekkel egyrészt a turbómotorok bőséggel rendelkezésre álló nyomatéka szabályozható jobban, ami javítja az autó vezethetőségét, másrészt a nyers teljesítmény is növelhető. A kialakítást már tavaly év elején lehetővé tették a szabályok, a Ferrari azonban a többi motorgyártóval ellentétben csak egy év késéssel használja ezt ki.
Késlekedésük nem véletlen, hiszen a 2015-ös erőforrásban nem volt elég helyük beépíteni őket, mégpedig az egyedüliként a V-alakú hengersorok közt elhelyezkedő töltőlevegő-hűtőjük miatt. Ez utóbbit most részben a világbajnok Mercedes által is használt helyre, az üzemanyagtank fölé költöztették, részben viszont a bal oldaldoboz alján helyezték el (1) – abban a tekintetben ugyanis egyedülállóak maradtak, hogy kettébontották az alkatrészt. Räikkönenék rajongói számára jó hír, hogy a tavalyihoz képest összességében méretesebb töltőlevegő-hűtőre állítólag épp a megnövekedett teljesítmény (és hűtésigény) miatt volt szükség.
A részint lejjebb engedett hűtőegység függőleges irányban tehát nem változtat lényegesen a kocsi súlypontján, sőt, mivel a korábbi pozíciójához képest előbbre került, ezért mindent összevetve kedvezően befolyásolja azt – akárcsak a szélesebb, ám egy kicsivel szintén lejjebb eresztett olajtank (4), illetőleg a többi gyártó példáját követve szintén a motor baljára, azaz szintén előrébb kerülő kinetikus energia-visszanyerő rendszer (MGU-K, 3).
Utóbbi áthelyezésének legfőbb előnye, hogy így maga a komplett váltóház is előrébb csúszhat – elsősorban ezt teszi lehetővé azt, hogy az autó hátsó része (a „kólásüveg” szekció) jóval keskenyebbé váljon majd. A Ferrarinál egyébként idéntől a kuplungot is a váltóházon belül helyezik el (6).
Korábbi beszámolók szerint a fentiek mellett motorfronton még az égéstér hatékonyságának további növelésével lehet számolni, amitől szintén nagyobb teljesítményt várnak a mérnökök.
Összegzés
Igazán radikálisan új megoldást tehát „csak” a töltőlevegő-hűtő pozícionálásában találunk, de ez korántsem jelent rosszat – a többi változtatás részben vagy egészben a győztes Mercedes megoldásait másolja, a maranellóiak erőforrása pedig tavaly már ezek nélkül is alaposan megközelítette a címvédő alakulat motorjainak erejét.
A mostani újrarendezés részben tehát a motorerőt hivatott növelni (égéstér, szívócsövek), részben pedig az aerodinamikai csomag javításának ágyaz meg (MGU-K, váltóház, kuplung, olajtank és töltőlevegő-hűtő áthelyezése).
Aerodinamikailag egyébként – ahogy arról már korábban beszámoltunk – a kocsi eleje is szinte biztosan megújul, mégpedig a Mercedeséhez, vagy a Red Bulléhoz hasonlatosan rövid orrkúppal, amelyet a húzórudasról tolórudas első felfüggesztésre való átállás tesz majd lehetővé.
Először indították be a Ferrari új autóját Maranellóban. A csapat tesztre való felkészülése lassan a célegyenesébe ér.
Hosszú folyamat egy új autó megalkotása, és a csapatok igyekeznek minden rendelkezésükre álló órát kihasználni hozzá. Az egyik legmeghatározóbb mérföldkövet az jelenti a téli felkészülés kezdetekor, amikor először összerakják és beindítják az új konstrukciót. A Ferrarinál erre kedden került sor – a csapat közösségi oldalán adta hírül mindezt, egy sejtelmes, homályos kép társaságában.
A Scuderia a hírek szerint február 19-én tervezi bemutatni új autóját az interneten keresztül, majd egy nappal a barcelonai teszt kezdete előtt, február 21-én egy filmes nap keretében viszi először pályára. Egyre több forrás erősíti meg, hogy az autónak módosul a festése: abban nagyobb szerepet kap majd a fehér szín a cockpit körül. Olaszországi beszámolók szerint e módosítás ötlete Sergio Marchionne elnöktől származik, és több változat is fölvetődött, melyekről ezen a héten választják ki a véglegest.
Számos pletyka kering az új autó által jelentett fejlődésről is. Jelentős aerodinamikai változásokra számíthatunk, ráadásul az erőforrás terén is komoly előrelépés várható. A héten erről Massimo Rivola, a csapat volt sportigazgatója is beszélt, aki állítja, a vörösök hajtóegysége idén eléri majd a Mercedes szintjét.
Más kérdés, hogy azt nem tudni, a Mercedes mindeközben mekkorát fejlődik ezen a téren. Andy Cowell elmondása szerint már a múlt évben átlépték a 900 lóerőt, s idén télen legalább akkorát javulnak majd, mint egy éve. A Mercedes erőforrásait használó Williams technikai igazgatója, Pat Symonds amondó, már 2015-ben is rendkívül kiegyenlített volt a küzdelem a két gyártó között. „Nem tudom pontosan, milyen különbségek annak a hűtés terén, de a számításaink szerint nem sok az eltérés a Ferrari és a Mercedes erőforrása között. Legalábbis a partnercsapatoknak adott változatot tekintve” – fogalmazott, utalva arra, hogy a gyári Mercedes az övékénél azért hatékonyabb erőforrással versenyez, év végén ráadásul csak Lewis Hamiltonék használták az új, C-specifikációt.
Az olasz Autosprint szerint a Ferrari motorja turbóval és ERS-sel együtt 2014-ben 760 lóerőre volt képes. Ez az érték tudomásuk szerint 2015-ben 830-840 lóerőre emelkedett. Ahhoz tehát, hogy idén ők is átlépjék a 900 lóerős határt, még több teljesítményt kellene találniuk, mint 12 hónappal ezelőtt.
Üdvözöllek Sebastian Vettel magyar rajongói oldalán. A legfrissebb információkat osztom meg Sebastian Vettelről. Hírek, képek, videók! Ha Te is szereted Sebastiant kövess bennünket facebookon, twitteren, instagram.
Sebastian Vettel, autóversenyző és Négyszeres világbajnok a Forma-1 királykategóriában. 1987. július 3. -ban született. Heppenheim-ben, Németországban. Pályafutását 2006-ban a BMW Saubernél kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat pilótája. Sebastian az autóversenyzés mellett boldog családapa.
Vagyok, aki vagyok. Nem próbálok meg más lenni, mint aki vagyok. Néhány embernek talán tetszik, másoknak lehet, hogy nem. De ez az élet. - Sebastian Vettel