2016.11.13. 20:18
Csak lett verseny, de a bajnokavatás elnapolva! Lewis Hamilton végig irányítása alatt tartotta a kaotikus Brazil Nagydíjat, Rosberg biztosra játszott, és favoritként érkezik Abu-Dzabiba. Max Verstappen a mezőnyön átgázolva ért fel a dobogóra!
Nehézkesen indult a Forma–1-es világbajnoki sorozat idei utolsó előtti futama, miután a verseny előtt leszakadt az ég Interlagosban. A Haas szombaton remeklő francia versenyzője, Romain Grosjean például már fel sem sorakozhatott a rajtrácsra, miután még a felvezető körben az eső áldozatává vált.
A versenyirányítás elsőre egy 10 perces halasztást rendelt el, majd miután a csapadék nem nagyon akart alábbhagyni, hét körig a biztonsági autó mögött hajtott a mezőny.
Akkor aztán a lovak közé csapott a pole-ból induló Lewis Hamilton és úgy otthagyta a kissé elszundikáló csapattársát, hogy annak esélye sem volt a közelébe férkőzni, egészen a következő biztonsági autós periódusig.
Nem úgy a negyedik helyről rajtoló Max Verstappen, aki már az első kanyarban megelőzte az előle rajtoló Kimi Räikkönent. Méghozzá valahogy úgy, mint 2006-ban Michael Schumacher az utolsó ferraris futamán. A belső íven.
Verstappen az előzést követően látványosan kerülte a versenyívet, ahogy Fernando Alonso tette például a 2006-os Magyar Nagydíjon, ahol percenként kikerült egy-egy poroszkáló autót is egyben.
Az események aztán, ahogy az esőben általában szoktak, felgyorsultak...
Először Sebastian Vettel forgott meg a célegyenesre fordulása során, majd a sauberes Marcus Ericsson csapta oda az autóját ugyanott. Ekkor jött be másodjára a biztonsági autó. Majd az újraindítást követően már jöhetett is volna újra, de a versenyigazgató lefújta… Piros zászlóval megállította ugyanis, miután Kimi Räikkönen a célegyenesben egyszerűen a gyorsítás során megforgott, és összetörte az autóját. A 250. futamán.
Jött tehát egy kis szünet, aztán egy kis biztonsági autós körözgetés, és újabb piros zászló a 28. körben, a helyi nézők lefelé mutató hüvelykujjaival megtámogatva.
Ezt ki is húzták a kétórás határig, majd ismét jött Verstappen…
Egy kör után a harmadik helyről felugrott a másodikra, úgy, hogy körbeautózta Nico Rosberget a célegyenest követő Senna-S végén. Előbb úgy tűnt, hogy akár még az élen autózó Hamiltont is megtámadhatja, de amint 1 másodpercen belülre került Verstappen, a brit a gázba taposott.
Hamar komoly rések alakultak ki a három dobogóvárományos között, ami akkorára dagadt Verstappen és Rosberg között, hogy amikor a holland szűken fordult az egyenesre, és majdnem eldobta az autóját, a német még akkor sem tudta megelőzni azt.
Verstappenék bepróbálkoztak egy köztes esőgumival, de mint kiderült, hibába volt tőle gyors a Red Bull, a húzással csak annyit értek el, hogy a csapat kirántotta versenyzőjét a két Mercedes közül.
Aztán, habár mindenki a Rosberg, Hamilton csatára figyelt, az a bizonyos reflektorfény hirtelen a búcsúzó Felipe Massára irányult. A brazil ahogy az ezen a futamon már sokaknak sikerült, a célegyenesre ráfordítóban dobta el az autóját, és törte is össze. Mindez pedig azt jelentette, hogy ennyi volt számára a hazai közönség előtt a búcsúfutam. De nem a búcsúzás az „övéitől”. A hátára kapta a brazil zászlót, és azzal vonult vissza a boxba a helyiek nagy örömére. A garázsok előtt pedig a csapattagok tapsolták az elballagó Massát. Hatalmas köszöntés a Mercedestől, ölelkezés a Ferrarinál, majd jött a család…
Egy kis biztonsági autós periódus után ismét mehetett minden a maga útján. Visszaállt a rend, Hamilton vezetett, Rosberg kötelezően hozta a második helyet…
Verstappen? Ő az ötödik kiállása után a mezőny közepébe csúszott, de talán itt bevillanhatott édesapja 2000-es kanadai futama, és bekapcsolt még egy rotort a csónakján. Előzött belül, mentett egyet kívül, csúszott, mászott, és kúszott. Látványosan. Egészen a dobogó legalsó fokáig.
Valami olyasmit művelt, mint Michael Schumacher szárazon az utolsó ferraris futamán itt 2006-ban. Ez látványosabb volt, az érzelmesebb.
A Brazil Nagydíj végeredménye
1. Lewis Hamilton Mercedes 3 ó 1 p 1,335 mp
2. Nico Rosberg Mercedes +11,455 mp
3. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer +21,481 mp
4. Sergio Pérez Force India-Mercedes +25,346 mp
5. Sebastian Vettel Ferrari +26,334 mp
6. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari +29,160 mp
7. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes +29,827 mp
8. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer +30,486 mp
9. Felipe Nasr Sauber-Ferrari +42,620 mp
10. Fernando Alonso McLaren-Honda +44,432 mp
11. Valtteri Bottas Williams-Mercedes +45,292 mp
12. Esteban Ocon Manor-Mercedes +45,809 mp
13. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Ferrari +51,192 mp
14. Kevin Magnussen Renault +51,555 mp
15. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes +1 p 00,498 mp
16. Jenson Button McLaren-Honda +1 p 21,994 mp
17. Esteban Gutiérrez Haas-Ferrari kiesett
18. Felipe Massa Williams-Mercedes kiesett
19. Jolyon Palmer Renault kiesett
20. Kimi Räikkönen Ferrari kiesett
21. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari kiesett
22. Romain Grosjean Haas-Ferrari nem indult