2013.10.12. 12:15
Sebastian a második helyet szerezted meg a rajtrácson, úgy tűnik, mintha hibáztál volna. Mennyire játszott közre a KERS meghibásodása??
SV: Az utólagos spekulációk nem az én világom. Lássuk pozítivan a helyzetet: Elégedett voltam a köreimmel, és ez az ami számít. Tökéletes volt az autó, fantasztikusan működött az első szektorban. Sajnos a KERS meghibásodott, de holnap egy hosszú verseny áll előttünk, úgyhogy a dolgok gyorsan változhatnak.
Koreában a jobb első gumi volt a leggyengébb lánccszem a versenyen. Holnap a bal első gumi lesz az?
SV: Nem hiszem, hogy az első gumikkal problémák lesznek, ha csak nem csinálsz valami hülyeséget, amikor fékezel és blokkolod őket. Leszámítva azt, hogy a hátsó kerekek jobban lesznek terhelve.
Mark Webber valószínűleg holnap megnehezíti a dolgodat. Mire számítassz Lewis Hamilton is kellemetlenséget fog okozni neked?
SV: BIztos vagyok benne, hogy megpróbálják mind a ketten.. Azt hiszem, hogy Mark és én megpróbáljuk majd a legtöbbet kihozni magunkból a versenyen.
Mikor jöttél rá, hogy a KERS-el probléma van?
SV: Nekünk már kérdéses volt az FP3, - az az, hogy mi okozta azt, ezért idő előtt megszakítottuk az FP3-at és megváltoztattuk az elemeket. Sajnos ugyanez a probléma került a felszínre az időmérő edzésen, ami azt jelenti, hogy nem tudtuk elhárítani a problémát. Most leülünk, és majd megpróbáltuk kielemezni, hogy mi okozta a hibát. - és reméljük, hogy megtaláljuk a hiba forrását.
Megtudod magyarázni, hogy mi a különbség a KERS és a KERS nélküli versenyzés között?
SV: Először is nincs extra erő 6 másodpercig.. - de ez bármelyik pályára vonatkozik. Az a különbség, hogy nincs nálad az a kocsi,amihez hozzászoktál. - különösen fékezéskor. Azt mondom, hogy elégedett vagyok a körömmel, de valójában nem az a legrosszabb a pályán, hogy nincs KERS-ed, de vannak olyan részek, ahol drágán megfizetsz, ha nincs KERS-ed.
Mit jelent mindez a versenyen?
SV: Nos, meg kell találnunk a problémát, és megoldani azt. Ez az " A " terv. Ha ez nem működik, meg kell próbálni KERS nélkül versenyzni.
Mi a taktikád a holnapi napra, hogy a dobogó felső fokára kerülj?
SV: Lehagyom Markot. Először koncentrálni fogunk a kezdésre, de ez egy hosszú verseny, és a gumiabroncsoknak kulcsfontosságú szerepük van, úgyhogy jobb lesz rájuk oda figyelni. Persze szeretnék kezdeni egy hellyel előrébb, de a második hely sem okoz csalódást.Mark erős volt egész hétvégén, így gratulálok neki. KERS-el szerezte meg a pole idejét, igen. Hogyan győzhettük volna le? Nem tudom. Mint már mondtam, én nagyon elégedett vagyok a körömmel.
Egy győzelem a holnapi napon eldöntheti a világbajnokságot. MI jár a fejedben?
SV: Beszélni a győzelemről - és arról hogy mit jelenthet ez- nem az én világom. Jót akarok versenyezni a kedvenc pályáim közül az egyiken és a rajongóknak egy jó showt akarok adni. Minden mást majd látni fogunk.