SEBASTIAN VETTEL HUNGARY >> WE RACE TO WIN !  Minden, ami Sebastian Vettel!!
Hrek Sebastianrl ( news )

Hat dolog, ami megvltoztatja az F1-et 2014-ben

2014.01.18. 08:09

Image and video hosting by TinyPic

A technika, a szablyok s a csapatok sszettele tern is rengeteg vltozst hoz a 2014-es Forma–1-es vad. A neves brit szakr, James Allen nemrg sszegyjttte azt a hat tnyezt, mely a legnagyobb befolyssal lehet a sportg kpnek idei alakulsra.

j technolgik

Idn a Forma–1 meznye a korbban hasznlt 2,4 literes V8-as motorokrl 1,6 literes V6-os turbmotorokra vlt, melyek egy az eddiginl (60 kW) nagyobb teljestmny, 120 kW-os ERS (mozgsi s henergia-visszanyer rendszer) trsul. Az j motorok fordulatszmt radsul 15 ezerre korltozzk, az eddig htsebessges vltkat pedig nyolcfokozatosra cserlik. Mindez az aerodinamikai vltozsokkal kiegszlve rengeteg jdonsgot eredmnyezhet – s egyes istllk szerint jelentsen trendezheti az ersorrendet is.
 
A Williams s a Toyota korbbi plyamrnke, Mark Gillan szerint ezen vltozsok remek eslyt knlnak a kiscsapatok szmra a felzrkzshoz. „A kisebb csapatok megprblhatjk megvltoztatni a tervezsi folyamataikat, abban a remnyben, hogy ezzel jelentsen vltoztathatnak a konstruktri bajnoksgban elfoglalt helykn. Ha n egy kiscsapatot vezetnk, egyrtelmen ez lenne a f clom” – mondta a Williams s Toyota korbbi plyamrnke, Mark Gillan James Allennek.
 
Dupla pontok a szezonzrn
 
Noha az jts sem a szurkolk tetszst nem nyerte el, sem pedig a rsztvevknl nem aratott osztatlan sikert, a legfrissebb hrek szerint kevs esly van arra, hogy az FIA a negatv fogadtats miatt mg az idnykezds eltt mdostson a pontduplzs szablyn, avagy eltrlje azt. James Allen kiemeli, a csapatok janur 22-ei tallkozjukon mg megvitathatjk ezen krdst, m amennyiben nem lesz vltozs, gy minden grdnak – s fleg a kicsiknek – reaglnia kell az j szablyra. „Mikzben a mltban a csapatok sokat kltttek pldul egy specilisan Monzra ksztett csomagra, amellyel csak ezen az egy, rendkvl alacsony leszortert ignyl plyn lehetett versenykpesnek lenni, most, a dupla pontok miatt inkbb az utols versenyre toldhat t a hangsly. A csapatoknak nagyon ravaszul ki kell tallniuk, miknt alaktsk idn a fejlesztsi terveiket” – rja e krdsrl Allen. S mindezzel arra is utal, hogy mikzben az elmlt vekben a bajnoksg msodik felben egyes istllk elszeretettel lltottk le aktulis autjuk fejlesztst – mondvn, mr nem sok eslyk van elrbb lpni a bajnoki tabelln –, idn a szezonzrn osztott ktszeres pontok miatt vltozhat a helyzet. A csapatok tudniillik tovbbra is a konstruktri helyezseik alapjn kapnak rszesedst az F1 ves bevteleibl.
 
A szlcsatorna s a CFD hasznlatnak korltozsa
 
A fejleszts terleten a csapatok dolgt idn egyfell megknnyti, hogy a szezon sorn ismt engedlyezett lesz a tesztels: az FIA j szablya ngyszer kt tesztnapot engedlyezett 2014-ben, melyek kzl egy nap viszont a Pirelli (kizrlag a gumit lehet tesztelni). Ezzel prhuzamosan ugyanakkor cskkentettk a szlcsatorna, valamint a CFD (szmtgpes folyadkdinamika) tesztek maximlisan megengedett idejt. „A radiklis szablyvltozsok miatt minden korbbinl jobban kell majd reaglniuk a csapatoknak egyes problmkra, erre ugyanakkor minden korbbinl kevesebb lehetsgk lesz, mivel mostantl mg az lcsapatok is csak maximum heti harminc rn t hasznlhatjk a szlcsatornjukat s a CFD-szmtgpeiket. A cskkens htterben a kltsgkmls ll, amivel taln millikat is megsprolhatnak majd a rsztvevk, hiszen jval kevesebb ramot fogyasztanak pldul a szlcsatornkkal. Radsul ez a nagyokat is arra ksztetheti, hogy tbbszr adjk brbe a szlcsatornjukat, esetleg kiscsapatokkal osszk meg azt” – rja Allen.
 
A szakr hozzteszi, miutn a jvben az FIA az vkzi tesztek miatt eltrli az egyenes plys aerodinamikai gyakorlsokat, vlheten az v kzbeni teszteken s a nagydjhtvgk pnteki szabadedzsein a megszokottnl tbb hasonl tesztet lthatunk majd.
 
Vltoz minimumtmeg-hatr
 
Miutn az j technolgik (turbfeltlt, nagyobb teljestmny energia-visszanyer rendszerek) jelents tmegnvekedst eredmnyeznek, a 2014-es autk a korbbi 642 kilogramm helyett minimum 690 kilogrammot fognak nyomni (versenyzvel egytt). Egyes csapatok (pl. Red Bull) ugyanakkor szerettk volna elrni, hogy ezen hatrrtk tovbbi tz kilogrammal emelkedjen, mivel a mrnkknek gy nehz lesz minimlis szinten tartani j autik tmegt, s ezzel a nehezebb versenyzk htrnyos helyzetbe kerlhetnek. Mark Gillan gy vli, mindez vals problmt fog jelenteni egyes rsztvevk szmra. „Ezekkel a hihetetlenl bonyolult autkkal a csapatok igyekeznek minl tbb mszert elhelyezni autikon, hogy mrni tudjanak bizonyos dolgokat. Ez mrpedig plusztmeggel jr. Ha ennek fejben mg nehezebb versenyzd is van, akkor viszont mr nem biztos, hogy minden mrst megengedhetsz magadnak” – mondta a korbbi plyamrnk.
 
Mindez pedig mr egyenesen a megbzhatsg krdshez vezet minket. j technolgikrl lvn sz a csapatoknak vlasztaniuk kell: vagy a megbzhatsgot helyezik eltrbe, mg ha az esetleg a gyorsasg rovsra is megy; vagy nagyobb kockzatot vllalnak, s elssorban a teljestmny nvelsre sszpontostanak.
 
Megbzhatsg
 
A mr felsorolt szmos technikai vltozs egyttal azt is jelenti, hogy a mrnkknek a megszokottnl jval tbb terletre kell egyszerre figyelnik, ami viszont a hibzs lehetsgt is nagyban nveli. Egyes szakrtk szerint emiatt az v els felben az erviszonyok tern a megbzhatsg mg a teljestmnynl is meghatrozbb tnyez lesz. Az FIA radsul szigortott a megbzhatsgra vonatkoz szablyain: a versenyzk a szezon sorn mr csak t erforrssal gazdlkodhatnak az eddig nyolc helyett, s egy-egy meghibsod rszegysg cserje is slyosabb bntetseket vonhat maga utn (klnbz mrtk htrasorolst a rajtrcson).
 
A megfelel tli felkszls ezek miatt akr aranyat is rhet az idei szezonban – ppen ezrt sokan gy vlik, a Lotus pldul mris komoly htrnyba kerlt azzal, hogy bejelentette, nem vesz rsz az els teszten Jerezben. James Allen lland szakrtje szintn ezen llspontot kpviseli. „Ott kell lenned Jerezben. A versenyzsnl idn a megbzhatsg fog dominlni, legalbbis az v els felben mindenkppen, mivel az j erforrs annyira bonyolult. Nagyon sok jdonsgot kell kontroll alatt tartani, s nehzsget jelent mg a hts krdse is. Ha mr ilyen korn vesztesz a plyn eltlttt idbl, az mr a valdi vkezds eltt kellemetlen helyzetbe hoz az j technolgik tern. A norml, V8-as motorokkal knny volt a helyzet, de egy turberforrs htrendszert fejleszteni mr korntsem az. Radsul az v els felben tbb forr verseny is lesz, teht annyit kell tesztelned, amennyit csak lehet. 2014-ben kihagyni az els gyakorlst sokkal nagyobb gond, mint korbban volt” – mondja Mark Gillan. James Allen pedig hozzteszi, idn a hts tern szmos innovatv megoldsra szmthatunk majd.
 
Korltozott zemanyag-fogyaszts
 
Idn tovbbi komoly vltozst jelent technikai tren, hogy a versenyzknek a korbbi gyakorlattl eltren most egysgesen szz kilogrammnyi zemanyag ll rendelkezskre ahhoz, hogy befejezzk a versenyt. Mindez nem csupn a mrnkket, de a versenyzket is komoly kihvs el lltja majd: a futam sorn a helyzettk fggen kell varilniuk vezetsi stlusukat, s gy kell agresszvnek lennik, hogy kzben szem eltt tartjk a sprols szksgessgt is.
 
„Ezen a tren nehzsget jelenthet az FIA ltal ktelezv tett egysges zemanyag-tfolyst mr szenzorok hasznlata is. Ez nyoms al helyezi a gyrtt, hogy mindenkppen megbzhat eszkzt gyrtson, mert ha brmely autn gond lesz a szenzorral, az kaotikus versenyeket eredmnyezhet” – teszi hozz Allen.
 
Fordt


A fordt nem tkletes !

 

 
facebook
 

dvzllek Sebastian Vettel magyar rajongi oldaln. A legfrissebb informcikat osztom meg Sebastian Vettelrl. Hrek, kpek, videk! Ha Te is szereted Sebastiant kvess bennnket facebookon, twitteren, instagram.

Tovbbi informcikrt,s friss hrekrt kvesd a https://www.facebook.com/vettelhungary/ facebook oldalt!

 
Sebastian Vettel

 

Sebastian Vettel, autversenyz s Ngyszeres vilgbajnok a Forma-1 kirlykategriban.  1987. jlius 3. -ban szletett. Heppenheim-ben, Nmetorszgban. Plyafutst 2006-ban a BMW Saubernl kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat piltja. Sebastian az autversenyzs mellett boldog csaldapa.

+News+Sebastian Vettel+Gallery+Blog+Extra+Live+On

 

+Hivatalos Oldal
+Facebook
+Instagram
+Twitter
+Tumblr

 

 
Esemnynaptr

 

A 2021-es versenynaptr
 
Mjus 23.: Monaci Nagydj, Monte-Carlo
Jnius 6.: Azeri Nagydj, Baku
Jnius 13.: Kanadai Nagydj, Montreal
Jnius 27.: Francia Nagydj, Le Castellet
Jlius 4.: Osztrk Nagydj, Spielberg
Jlius 18.: Brit Nagydj, Silverstone
Augusztus 1.: Magyar Nagydj, Hungaroring
Augusztus 29.: Belga Nagydj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5.: Holland Nagydj, Zandvoort
Szeptember 12.: Olasz Nagydj, Monza
Szeptember 26.: Orosz Nagydj, Szocsi
Oktber 3.: Szingapri Nagydj, Szingapr
Oktber 10.: Japn Nagydj, Szuzuka
Oktber 24.: Egyeslt llamok Nagydja, Austin
Oktber 31.: Mexiki Nagydj, Mexikvros
November 7.: Brazil Nagydj, Sao Paulo
November 21.: Ausztrl Nagydj, Melbourne
December 5.: Szad-Arbiai Nagydj, Dzsidda
December 12.: Abu-Dzabi Nagydj, Abu-Dzabi
 
Archvum
 

 

lap tetejre

© 2013-2020 VETTEL.GPORTAL.HU - MAGYARORSZG SEBASTIAN VETTEL RAJONGI OLDALA

 Vagyok, aki vagyok. Nem prblok meg ms lenni, mint aki vagyok. Nhny embernek taln tetszik, msoknak lehet, hogy nem. De ez az let. - Sebastian Vettel


Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros