2014.02.19. 10:13
A Red Bull Racing istálló minden tőle telhetőt megtett azért, hogy megoldja a hűtéssel kapcsolatos problémáit.
Már korábban beszámoltunk az osztrák csapat problémáiról. Adrian Newey főtervező is elismerte, hogy nem számoltak ilyen magas hőmérséklettel a Renault csomagját illetően.
Az Auto Motor und Sport tegnap egy gépen utazott Helmut Markóval, aki elmondta, két konfigurációt vittek el az RB10-hez Bahreinbe. Egy vészmegoldást bekészítettek arra az esetre, ha nem sikerült volna teljesen megoldani a hűtés terén tapasztalt nehézségeket. Az osztrák kifejtette, hogy részben sikerült megoldani a gondokat, de még nem mindent.
A Renault pedig egy frissített hardvert és szoftvert tett elérhetővé az ügyfelei számára a Jerezben tapasztalt problémákat követően.
Sebastian Vettel állítólag hamarosan pályára gurulhat Bahreinben, miközben a csapat szerelői egész délelőtt az RB10-en dolgoztak.
Vettel overálban van, kezében sisakkal – de nem az autó felé tart, hanem letudta a FOM hivatalos fotózását. “Hogy áll a helyzet?”- tette fel a kérdést az AMuS. “Az overált már felvettem”- felelte nevetve.
Ma reggel újabb alkatrészek érkeztek Bahreinbe, és csak délre sikerül feltenni ezeket az autóra. A Red Bullnál folyamatosan egyeztetnek: Christian Horner, Rob Marshall főtervező, Jean-Michel Jalinier, a Renault guruja, és Helmut Marko is egy asztalnál egyeztet.
Remi Taffin, a Renault Sport pályamérnöke a következőkkel kommentálta a helyzetet. “Nem azt mondom, hogy minden problémát megoldottunk, de azon már úrrá kellene lennünk, ami Jerezben gátolt minket. Most egy olyan alappal rendelkezünk, amivel képesnek kellene lennünk arra, hogy pályára guruljunk. Bahrein az első tesztünk. Természetesen most felbukkanhatnak újabb problémák, de olyan helyzetben kellene lennünk, hogy tovább tudunk fejlődni ezeken az alapokon.”
A rendszer bonyolult, ezért is nehéz elmagyarázni, mivel küszködtek Jerezben. Az biztos, hogy az akkumulátort nem töltötték fel az elektromos motorok, így azok működése sem volt 100 százalékos. Kontakthiba volt az akkumulátorban, és azonnal lekapcsolta a rendszert, amint a legkisebb hibajelentés is érkezett a rendszer felől. A Caterhamnek szerencséje volt a hardverrel, mivel olyan komponensekből készült, melyek működtek. Taffin elmondta,”a minőséggel voltak problémáik” a szóban forgó alkatrésznél.
Ehhez jön még az is, hogy rosszul volt beállítva a szoftver a turbó és a motor közötti összjáték vezérléséhez. “Ennek eredményeként teljes adatkáosz állt be a rendszerben”- írja az AMuS.
Az RB10 hamarosan pályára gurul Bahreinben, de ismét elestek pár órától. Marko elmondta, a jerezi probléma valónban összetett volt. “Még akkor sem tettünk volna meg sok kört Jerezben, ha az erőforrás rendben van. A hiba oka nálunk volt. Túl meleg lett a karosszéria alatt. Két megoldást hoztunk el Bahreinbe, melyeknek segíteni kellene”- mondta a konzulens.
“Hogy működnek-e, azt csak akkor tudjuk meg, ha tényleg kimegyünk a pályára”- reagált Vettel.