2014.02.27. 17:11
Sergio Pérez kihasználta a szuper-lágy abroncsok erejét a bahreini tesztsorozat 5. napján, míg a Red Bull Racing számára nem értek véget a problémák, de valamivel jobb a helyzet a Renault illetően, mint korábban.
Az eddig megszokottakhoz hasonlóan magyar idő szerint reggel 7 órakor vette kezdetét a teszt. Sokat nem kellett várnunk a versenyzőkre, akik közül sokan már egészen korán teljesíteni tudták a szokásos installációs körüket. A körülmények is ideálisabbak voltak, és átlagban 8°C-kal mutattak magasabb hőmérsékletet a hőmérők, ami jótékony hatással volt a gyorsabb körökre és a gumik felmelegítésére, valamint azoknak tapadására.
Ebben semmi meglepő nincs, hiszen a csapatok ezen a héten utoljára tesztelhetnek az évadnyitó Ausztrál Nagydíj előtt. A Red Bull meglehetően erősen kezdte a napot és sokáig úgy tűnt, hogy a csapat végre egy aktív napot zárhat, ám a csapatnak ismét csalódnia kellett, köszönhetően egy új melegedési problémának. A mérnökök korábban azt gondolták, hogy ezt a problémát már megoldották, de úgy látszik, mégsem ez a helyzet. Daniel Ricciardo a nap második felében rengeteget állt a bokszban, és a csapat sem tudott mit tenni ez ellen. Ricciardo azonban az utolsó fél órában ismét pályára tudott gurulni az RB10-essel.
A kistestvér, a Toro Rosso már szerencsésebb volt ennél, és Daniil Kvyat aktívabb tudott lenni az új STR volánja mögött, aminek a Renault is örülhetett, mivel a francia gyártó több új frissítéssel is készült Bahreinre.
Az egyik ilyen szoftveres frissítéssel bajlódott némi időt a Lotus, de végül ennél komolyabb problémával kellett szembenéznie a csapatnak, mely a kipufogó meghibásodása és az elemcserék miatt idő előtt kénytelen volt összepakolni. A specifikáció új volt, amivel még dolgoznia kell a gárdának. A britek nem mellesleg ma körülbelül 120 új elemet pakoltak fel az autójukra.
A Ferrari sem volt igazán szerencsés. Kimi Räikkönen ma többek között egy új első szárnyat is tesztelt az F14-T-n, de a finn szintén sokat állt a bokszban egy kisebb, de annál idegesítőbb probléma miatt. 2007 Forma-1 világbajnoka ezen a napon sem tudta teljesíteni a programját, és egyelőre úgy tűnik, hogy csak alatta tűnik kevésbé megbízhatónak az új Ferrari. A végén meg is állt alatta a gép.
A Mercedes lassabban kezdte a napot, ám végül Nico Rosberg nagyjából behozta a lemaradását a W05 volánja mögött és a 30 perces ebédszünetig sok kört tudott megtenni. A 2014-es Mercedes ma egy frissített oldaldobozt is tesztelt. Egyelőre úgy tűnik, hogy a kis légterelők jól teljesítettek.
A McLaren és a Williams ma “kéz a kézben” tesztelt. Kevin Magnussen és Valtteri Bottas együtt teljesített hosszabb etapokat és versenyszimulációt. Mindkét brit istálló biztató teljesítményt nyújtott a Pirelli közepes keverékén, de ma talán a Williams volt a jobb.
A nap “leghangosabb” szereplője a Force India volt, mely ma többek között egy versenyszimulációt is futott Sergio Pérez vezetésével. A mexikói versenyző magabiztosan terelgette a Mercedes motorral felszerelt autót, amivel az élen fejezte be a napot, köszönhetően a szuper-lágy abroncsoknak.
Ma összesen négy piros zászlót láthattunk. Először Kamui Kobayashi parkolta le a Caterham autóját, mellyel a déli harangszóig már nem is tudott visszatérni a pályára. Ezt követően Maldonado miatt állt a teszt, majd Kvyat következett. A végén pedig Räikkönen is feliratkozott a listára.
1. Perez Force India 1:35.290 /105 kör
2. Bottas Williams 1:36.184 / 128 kör
3. Räikkönen Ferrari 1:36.432 / 54 kör
4. Rosberg Mercedes 1:36.624 / 89 kör
5. Sutil Sauber 1:37.700 / 89 kör
6. Magnussen McLaren 1:37.825 / 109 kör
7. Ricciardo Red Bull 1:37.908 / 39 kör
8. Chilton Marussia 1:38.610 / 44 kör
9. Kvyat Toro Rosso 1:39.242 / 55 kör
10. Maldonado Lotus 1:40.599 / 31 kör
11. Kobayashi Caterham 1:42.285 / 19 kör