2014.03.01. 20:03
A ngyszeres vilgbajnok soha nem volt mg ilyen nehz helyzetben a tli teszteket illeten, mikzben a csapat folyamatosan problmkba tkzik.
Az idei v remek lehetsget jelenthet arra, hogy leteszteljk Sebastian Vettel idegrendszert, mely sokat fejldhetett az elmlt vekben, amikor is rendre bajnok tudott lenni s meglt pr rdekes pillanatot. Az idei v azonban nem igazn akar jl indulni szmra.
Ma Bahreinben pldul csak 1,5 kilomterig jutott, ksznheten egy elektronikai problmnak. Remi Taffin a nmet Auto Motor und Sport krdsre elmondta, valsznleg egy rvidzrlat okozta a hibt, gy az akkumultor cserje mellett dntttek.
Hrom ra elteltvel sem javult igazn a helyzet, ezrt a csapat gy dnttt, hogy id eltt sszepakol s megkezdi a felkszlst az utols tesztnapra. A Red Bull hibzott a motor startprocedrnl, gy gyakorlatilag megpecsteldtt az osztrk csapat sorsa.
Vettel Jerezben 11 krt tett meg, addig Bahreinben jelenleg 72 ll a neve mellett. Ez sszesen 475 kilomternek, vagy msfl versenytvnak felel meg. A nmet vasrnap s htfn is autba lhet, amikor a grda egy filmes napot tart Bahreinben. Ezen a napon azonban csak 100 kilomtert tehetnek meg a Pirelli demo abroncsaival.
„jabb elemek rkeznek majd az autnkra, de erre nem tekintenk gy, mint egy tesztre.” – mondta a htfrl Vettel.
Clok az Ausztrl Nagydjra?
„Egyszeren csak el akarom rni a kocks zszlt.”
Christian Horner a nmet lapnak elrulta, korbban a kipufogt illeten is voltak problmik, de azokat mr megoldottk, m idkzben ms gondok is felvetdtek ezen a terleten. Dr. Helmut Marko mindekzben 165 lers klnbsgrl nyilatkozott a Mercedes motorjaihoz kpest, addig nhny csapattag 100, illetve 20 lerrl beszlt, teht ezek az informcik nem felttlen pontosak, de annyi bizonyos lehet, hogy a Mercedesnl messze elrbb jrnak az j csomaggal.
A Mercedes mrnkei kzben arrl beszlnek, hogy a GPS-es adatok szerint a Red Bull a kanyarokban bombaers, teht valsznleg az aut nmagban versenykpes, de a megbzhatsg hinya miatt a csapat nem tud igazn a fejlesztsekkel foglalkozni.
Horner hozztette, a motor mechanikusan rendben van, s ha a blokkok stimmelnek, valamint a szoftver is jl mkdik, akkor meg tudjk mutatni, hogy az autjuk milyen gyors is a valsgban.
Tovbbi problmt jelent, hogy a Renault egyes komponensei tlmelegszenek, vagy tlsgosan is ersen vibrlnak. Az RB10 azonban olyan, mint egy szemlyre szabott ltny, melyen mindennek millimteres pontossggal megvan a maga helye. Ennek tudhat be pldul az is, hogy a Toro Rosso ma 81, addig a Caterham 113 krt tudott megtenni. Az RB10 egy szuper-modern versenyaut, addig az STR s a maljok autja egy butbb vltozatot kpviselnek, ami nem csoda, hiszen az osztrkoknl Adrian Newey a ftervez s a kltsgvets is jval magasabb.
Mindekzben Adrian Newey tovbbra is a hts miatt aggdik leginkbb, melynek kvetkezmnyeknt az autn egy jabb csnya lyukat kellett vgniuk a szerelknek.
„Melbourne-ben ezt a helyzetet mr kezelnnk kell. Egy j autnk van, de nem tudjuk megmutatni.”