SEBASTIAN VETTEL HUNGARY >> WE RACE TO WIN !  Minden, ami Sebastian Vettel!!
Hírek Sebastianról ( news )

Berger: Vettel mindig ott fog versenyezni, ahol a legnagyobb az esély a sikerre

2014.06.21. 08:12

Image and video hosting by TinyPic

A korábbi autóversenyző, sportigazgató és csapattulajdonos, Gerhard Berger az Auto Bild Motorsportnak adott interjúban a múltról és jelenről mesélt, valamint betekintést engedett a jövőbeni terveibe is. Az interjúban Vettelről is mesél!
 
Sebastian Vettel nemrég az Ön 1988-as Ferrariját vezette. Van ok aggodalomra a Red Bullnál, hogy a Ferrari mítosza esetleg megfertőzte és átigazol?
 
Gerhard Berger: „Nem, Sebastian nem annyira érzelgős, mint én voltam. Vettel mindig is ott fog versenyezni, ahol a legnagyobb az esély a sikerre. Úgy gondolom, hogy erre a jövőben is a Red Bullnál látja majd legtöbb esélyt. Az az ő csapata.”
 
Korábban különcnek számított, hogy nem volt menedzsere, akárcsak Sebastian Vettelnek most.
 
Gerhard Berger: „Mindig magam intéztem a ferraris szerződéseimet. Először Enzo Ferrarival, később pedig Luca di Montezemolóval. Őt Niki Lauda látta el tanácsokkal.”
 
Hogyan zajlottak a tárgyalások?
 
Gerhard Berger: „Enzo irodájában mindig sötét volt és gyertyák égtek. Folyton a zsebkendőjébe köpködött. Rövid és fájdalommentes volt. Ő engem akart, én pedig a Ferrarihoz akartam igazolni. Akkoriban nem voltak nagy követelmények. Fiatal voltam és egy álom valósult meg azzal, hogy a Ferrarinál versenyezhettem.”
 
És mi a helyzet di Montezemolóval?
 
Gerhard Berger: „Luca nehezebb eset volt. A második alkalommal sok pénzről volt szó. Niki akkoriban sokat segített a tárgyalásokban.”
 
Hogyan térhet vissza a Ferrari a siker útjára?
 
Gerhard Berger: „Jelenleg nem tudom, hogy hogyan képzelik. Di Montezemolo Forma-1-es berkekben az egyik legtapasztaltabb ember. Emiatt nem vagyok biztos benne, hogy a jelenlegi csapatvezető végleges megoldás. Nem kizárt, hogy egy bennfentes is érkezik a csapathoz. Talán úgy csinálják, mint korábban a BMW. Akkoriban nagyon hasznos volt számomra, hogy Mario Theissen oldalán dolgozhattam, aki a vállalaton belül jól kiismerte magát.”
A Ferrari soha nem kérte meg Önt?
 
Gerhard Berger: „Folyton beszélgettünk, de semmi konkrétum nem hangzott el. Aki a Ferrarihoz megy, annak tisztában kell lennie azzal, hogy az egész életét ennek szenteli. Ahogyan azt Jean Todt is tette, napi húsz órát kell dolgoznod. Ez a siker kulcsa. A BMW-nél eltöltött időszak után a Toro Rosso résztulajdonosa voltam. Ha egyáltalán, akkor inkább már egy saját csapat mellett tenném le a voksomat.”
 
Mi szükséges ahhoz, hogy hivatalos szerepben térjen vissza a Forma-1-be?
 
Gerhard Berger: „Amennyiben egy konkrét ajánlatot kapnék egy gyártótól vagy egy olyan konszerntől, mint a Red Bull, akkor elgondolkoznék rajta. Ellenkező esetben csak álmatlan éjszakákat okoznék magamnak.”
 
Mi az, amin változtatni kellene?
 
Gerhard Berger: „Vagy több pénzt kell adni a csapatoknak vagy csökkenteni kell a költségeket.”
 
Jelenleg tanácsadóként dolgozik az FIA utánpótlás sorozatiban. Hogyan zajlik egy munkanapja?
 
Gerhard Berger: „Amikor az irodában vagyok, délelőtt kilenc órakor kezdek és a munka bármeddig elhúzódhat. Innen intézem a vállalkozásom (egy fuvarozó cég) ügyeit és az FIA-s dolgokat is. Olykor Genfbe vagy Párizsba kell utaznom. Ezek teszik teljessé a tevékenységemet és új tapasztalatokra tehetek szert. Voltam versenyző, majd egy olyan nagy konszernnek dolgoztam, mint a BMW, a Toro Rossónál pedig saját csapatom volt. Ezzel a feladattal lett teljes a kép. Néhányan azt mondják, hogy nincs szükség az FIA-ra. Ezt én másképp látom. Mindig szükség van egy úgynevezett független rendőrségre, amely garantálja, hogy a sport fair és hiteles legyen. A támogatóknak, a befektetőknek és a sportolóknak is szükségük van erre. A Forma-1 csak úgy működhet megfelelően, ha a gazdasági ügyeket egy olyan erőskezű ember irányítja, mint Bernie Ecclestone és az FIA-t is egy keménykezű ember képviseli. Ez Jean Todt révén is adott. Ideális esetben az sem árt, ha a felek jól együtt tudnak működni.”
 
Mi az oka annak, hogy az FIA valamennyi utánpótlás géposztályával foglalkozik, a Forma-1-es világbajnoksággal azonban nem?
 
Gerhard Berger: „Nem akartam, mert ilyenkor könnyen az érdekharcok játékszere lehetsz. Jean Todt és Bernie Ecclestone révén két kemény személyiség találkozik. Hamar előfordulhat, hogy két szék közül a pad alá esel és végül csak inas leszel.”
Izgalmas feladat lenne Bernie Ecclestone posztján ülni?
Gerhard Berger: „Gazdasági szempontból igen. (nevet) Gyakran felteszik nekem ezt a kérdést. Ez azonban túl nagy falat lenne nekem. Hogy miért? Fontos, hogy anyagilag független legyél. Alapvető követelmény, hogy résztulajdonod legyen a Forma-1-es üzletben. Ellenkező esetben a gyártók nagykutyái és a dörzsölt csapatvezetők szétszaggatnak.”
 
Térjünk rá a Forma-1 aktuális helyzetére. Hogyan ítéli meg a szabályokat?
 
Gerhard Berger: „Jónak tartom. Technikailag nagy kihívást jelentenek. Ennek így is kell lennie a Forma-1-ben, hiszen ezért írják ki a konstruktőrök versenyét. El kell ismerni, hogy a Forma-1 olyan költséges lett, hogy nehéz előteremteni a szükséges költségvetést. Max Mosley éppen ezért szorgalmazta, hogy a motor legfeljebb öt vagy hat millióba kerülhet évente. Éppen az ellenkezője valósult meg. Manapság az aggregátok 20-30 millióba kerülnek évente. A Caterham, a Sauber és a Marussia mégis miből fizesse ki ezt?”
 
Mi történik, ha néhány kiscsapat kiszáll, mert nem tudják finanszírozni a szereplést?
 
Gerhard Berger: „Akkor a nagy gyártók három autóval versenyeznek. Rövid távon ez lenne a legjobb megoldás. Az azonban kétséges, hogy hosszú távon is ez a megfelelő lépés.”
 
A kulcsszó a Williams: A csapat hosszú ideig sikeres volt, szinte verhetetlen. Most a középmezőnyben harcolnak. Mivel magyarázható egy ilyen visszaesés?
 
Gerhard Berger: „Egész egyszerűen: a Williams nem élt azzal a lehetőséggel, amit a fiatal, ötletgazdag szakemberek tudnak nyújtani. Különösen azt követően, hogy Adrian Newey elhagyta őket. Newey minden csapatnál 70 százalékban volt felelős a sikerért. Ez így volt a Williamsnél, a McLarennél és a Red Bull Racingnél is. Newey egy zseni. Ha egy olyan csapat, mint a Red Bull szabad kezdet ad neki, négy bajnoki cím lehet az eredmény.”
 
Newey szerepe a jelenlegi szabályok mellett is döntő lehet? Jelenleg a motornak sokkal fontosabb szerepe van, mint az aerodinamikának, amely idén a háttérbe szorult?
 
Gerhard Berger: „Igen, még mindig. Még mindig a Red Bull autója a leggyorsabb. A Mercedes ugyanakkor kihasználja a nagy konszernben rejlő lehetőségeket és az új szabályokat a végsőkig a maga javára fordította. A Renault és a Ferrari sajnos nem végzett ilyen jó munkát. A Ferrari mentségére szolgál, hogy technikailag nincsenek olyan lehetőségeik, mint a Mercedesnek. A Renault-nak lenne, ők azonban alábecsülték a szabályokat. A Renault hátránya olyan nagy, hogy ezt még egy olyan zseni sem tudja kompenzálni, mint Newey. Még nem. De csak idő kérdése és a Red Bull ismét versenyben lesz. Arról sem szabad megfeledkezni, hogy a Mercedes autója is nagyon jó. Emellett Nico Rosberg és Lewis Hamilton révén két élversenyzőjük van.”
 
Ki a jobb közülük?
 
Gerhard Berger: „Egy szinten vannak, de mindenkinek más az erőssége. Hamilton inkább ösztönös versenyző, aki az őstehetségére hagyatkozik. Rosberg is nagyon gyors, de ő inkább az elemző típus és fejben erős. Úgy gondolom, hogy Nico a kitartóbb.”
 
Fordító


A fordító nem tökéletes !

 

 
facebook
 

Üdvözöllek Sebastian Vettel magyar rajongói oldalán. A legfrissebb információkat osztom meg Sebastian Vettelről. Hírek, képek, videók! Ha Te is szereted Sebastiant kövess bennünket facebookon, twitteren, instagram.

További információkért,és friss hírekért kövesd a https://www.facebook.com/vettelhungary/ facebook oldalt!

 
Sebastian Vettel

 

Sebastian Vettel, autóversenyző és Négyszeres világbajnok a Forma-1 királykategóriában.  1987. július 3. -ban született. Heppenheim-ben, Németországban. Pályafutását 2006-ban a BMW Saubernél kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat pilótája. Sebastian az autóversenyzés mellett boldog családapa.

+News+Sebastian Vettel+Gallery+Blog+Extra+Live+On

 

+Hivatalos Oldal
+Facebook
+Instagram
+Twitter
+Tumblr

 

 
Eseménynaptár

 

A 2021-es versenynaptár
 
Május 23.: Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
Június 6.: Azeri Nagydíj, Baku
Június 13.: Kanadai Nagydíj, Montreal
Június 27.: Francia Nagydíj, Le Castellet
Július 4.: Osztrák Nagydíj, Spielberg
Július 18.: Brit Nagydíj, Silverstone
Augusztus 1.: Magyar Nagydíj, Hungaroring
Augusztus 29.: Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5.: Holland Nagydíj, Zandvoort
Szeptember 12.: Olasz Nagydíj, Monza
Szeptember 26.: Orosz Nagydíj, Szocsi
Október 3.: Szingapúri Nagydíj, Szingapúr
Október 10.: Japán Nagydíj, Szuzuka
Október 24.: Egyesült Államok Nagydíja, Austin
Október 31.: Mexikói Nagydíj, Mexikóváros
November 7.: Brazil Nagydíj, Sao Paulo
November 21.: Ausztrál Nagydíj, Melbourne
December 5.: Szaúd-Arábiai Nagydíj, Dzsidda
December 12.: Abu-Dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi
 
Archívum
 

 

lap tetejére

© 2013-2020 VETTEL.GPORTAL.HU - MAGYARORSZÁG SEBASTIAN VETTEL RAJONGÓI OLDALA

 Vagyok, aki vagyok. Nem próbálok meg más lenni, mint aki vagyok. Néhány embernek talán tetszik, másoknak lehet, hogy nem. De ez az élet. - Sebastian Vettel


Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?