2014.12.19. 18:03
Igencsak bosszantotta Daniel Ricciardo remeklése Sebastian Vettelt, s ez is közrejátszott abban, hogy a német a Ferrarihoz szerződött – állítja a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner.
Hogy az elmúlt években bajnoki címek egész sorát besöprő Red Bull uralkodása idén véget ér, arra az új szabályok miatt valamennyire lehetett számítani. Arra azonban kevésbé, hogy a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel életét olyan mértékben megkeseríti újdonsült csapattársa, ahogyan tette. Miközben a németnek ez volt az első olyan teljes szezonja a z F1-ben, amelyet futamgyőzelem nélkül zárt, Daniel Ricciardo háromszor is pezsgőzhetett a dobogó tetején, s a pontversenyben és az időmérőkön (12-szer volt jobb nála) is magabiztosan megverte csapattársát.
Vettelnek a visszavágásra már nem lesz esélye: 2015-től ugyanis a Ferrari versenyzőjeként folytatja. Noha ő maga többször is hangsúlyozta, nem idei gyengélkedése, sokkal inkább az olasz márka mítosza ösztönözte őt a váltásra, korábbi főnöke, Christian Horner amondó, közvetve Ricciardo teljesítménye is közrejátszott a versenyző döntésében. A brit úgy véli, Ricciardo az Olasz Nagydíj hajrájában ellene bemutatott pazar előzése „meghatározó pillanat volt” Vettel számára. Akkor az ausztrál váratlan húzással, irányt váltva cselezte ki kopottabb gumikon lévő csapattársát.
„Sebastian szokatlanul frusztrált volt az után a verseny után. Ez akkoriban történt, a nyári szünet után, amikor Sebastian – akit jól ismerek – érezhetően nagyon zavart volt, és nyilvánvaló volt, hogy valami jár a fejében. Úgy vélem, a Ferrari igen lelkesen udvarolta körbe, és úgy Spa és Monza környékén hozta meg a döntését is arról, hogy valami mást akar jövőre” – mondta Horner a BBC-nek.
A szakember elárulta, nem érte őt meglepetésként bajnoka döntése, mely aztán szerinte szeptemberben, Szingapúr táján vált véglegessé. „Szingapúrban már lehetett látni, hogy egy más ember lett. Nyugodtabb volt, és látszott rajta, hogy elszánta magát, de mindezt csak akkor tehette egyértelművé, amikor Fernando (Alonso) eldöntötte, távozik a Ferraritól. Szóval egyáltalán nem volt nagy meglepetés számomra.”
„Az időzítés megfelelő volt. Nagyszerű sorozata volt velünk, és már tizenkét éve a Red Bullnál volt. Négy bajnoki címet, 39 futamot nyert, 45 pole pozíciót szerzett, és szerintem arra gondolhatott: »Már huszonhét vagyok. Nem akarom úgy befejezni, hogy sosem vezettem a Ferrarit és nem volt esélyem arra, hogy oda menjek.« A Ferrari vonzereje minden versenyzőre hat.”
Horner egyébként kiemelte, Vettel idei gyengélkedésében a legnagyobb szerepe a megváltozott szabályoknak volt. „Nem tetszett neki, amivé a Forma–1 vált, és ennek hangot is adott: nem szerette az új motort, a hangját, amilyennek az autót érezte. Az elején igencsak maga alatt volt emiatt, de miután rájött, hogy ez nem fog megváltozni, túllépett rajta. Keményen dolgozott, mint mindig. De nagyon bosszantotta, hogy az autó nem csinálja azt, amit elvár tőle, és ez vegyült azzal, hogy a csapattársa közben több futamot is nyert, és olyan szinten teljesített, ahogy.”
„A szabályok jelentős mértékben változtak, és úgy tűnik, ez leginkább két versenyzőre, Sebre és Kimire (Räikkönen) hatott. Hogy lecsökkent a hátsó leszorítóerő, Sebastian számára döntő tényező volt. Ő azáltal volt gyors, hogy keményen használta az autó hátulját a lassabb kanyarok bejáratánál, és ez most idén lecsökkent, az elektronikus fékrendszerrel kiegészülve pedig elveszett az az érzése, ami addig meghatározó volt számára. Márpedig ő olyan versenyző, akinek számít ez az érzés, és mivel ez tompult, a teljesítményére is kihatott” – magyarázta Horner.