2014.12.21. 17:59
Feszült percek, örömteli pillanatok, bánatos, tanácstalan, néha humoros, esetleg ideges üzenetek. Az ESPN és az F1 Fanatic segítségével egész évben gyűjtöttük a futamok legérdekesebbnek, legemlékezetesebbnek, legmókásabbnak vélt üzeneteit – így szólt a rádió 2014-ben!
Ausztrál Nagydíj
„Van egy kis probléma a rádióval. Nem hallak!” – Kimi Räikkönen versenymérnökének.
„Milyen köröket futnak az élmezőnyben? Nyilván nem a mercedesek, hanem a többiek…” – kérdezte Jenson Button, miközben az élen Nico Roberg egyre nagyobb előnyre tett szert…
Maláj Nagydíj
„Vigyétek az utamból ezt a ki******* Williamst!” – Daniel Ricciardo kissé ideges lett, miután Valtteri Bottas feltartotta őt az esős időmérő edzésen. A finn végül megkapta „jutalmát”: az FIA három hellyel hátrasorolta a rajtrácson.
„Láttátok mit tett?! Nekem jött” – a futam elején még az éppen Kevin Magnussennel csatázó Felipe Massa volt ideges csapattársa nem megfelelő viselkedése miatt.
„Rendben Felipe, Valtteri gyorsabb nálad, ne tartsd fel” – visszhangzott a keserű múlt Felipe Massa rádiójában. Aztán vélhetően körülnézett, és látta, már nem egy piros autóban ül…
Bahreini Nagydíj
„Hú, mi volt ez?!” – tette fel a kérdést Esteban Gutiérrez, miután a 41. körben Pastor Maldonado jóvoltából szó szerint megfordult vele a világ…
„Na ezek után mondja bárki is nekem, hogy ez a sport unalmas” – Nico Rosberg csapattársával vívott elképesztő csatája után úgy érezte, sikerült elhallgattatni a kritikusokat.
Kínai Nagydíj
„Őszintén, ez most egy vicc?! Mondjátok meg neki, hogy menjen az utamból! Új gumikon van, még jó, hogy gyorsabb!” – Sebastian Vettel meglepve tapasztalta, hogy egy Caterham váratlanul elhúz mellette. Kobajasi Kamui úgy döntött, visszaveszi körét az eltérő stratégián lévő címvédőtől…
„Most intettek le a kockás zászlóval?” – „Negatív, menj tovább” – Lewis Hamilton nem hitt a szemének, amikor az utolsó előtti körben lendült előtte a kockás zászló. Pedig jól látta…
Spanyol Nagydíj
„A hátsó részem rakoncátlankodik” – „Immodium kell erre…” – csapta le a magas labdát a Sky Sports kommentátora, Martin Brundle Lewis Hamilton panaszkodása után.
„Lewis, nulla különbség Nicóhoz képest, az előnyöd 3,8”
„Hol voltatok az előző körökben, ember?!”
„Csak hagytuk, hogy átverekedd magad a forgalmon” – a csapattársa közeledésétől tartó Lewis Hamilton ingerült rádióbeszélgetésbe kezd versenymérnökével, Peter Bonningtonnal.
Monacói Nagydíj
Jól vagy? Jelezz vissza Lewis!”
„Nem látok a bal szememmel. Belement valami a szemembe” – Lewis Hamilton válasza egyike lehet azoknak, amit egy mérnök sohasem akar hallani versenyzőjétől, aki éppen a monacói pályán száguld a korlátok között.
Osztrák Nagydíj
„Nincs reakció a gázadásra.” – „Értettem, megnézzük, pajtás. A többi autó az egyes kanyarnál jár.” – „A motor még megy, kérlek, mondjátok, mit tegyek!” – „Kapcsold le, állj félre és kapcsolt le. Az autók mögötted most jönnek az egyenesben.” – „Rendben. Valamiért most ismét van hajtás” – Sebastian Vettel és Guillaume Rocquelin sem érti pontosan, mi történik a Red Bull-lal…
„Csak mondjátok meg: azt akarjátok, hogy elengedjem, vagy sem?” – Nico Hülkenberg számára elég fájó volt hallani, hogy eltérő taktikán lévő csapattársa, Sergio Pérez gyorsabb nála, a mellébeszélésből pedig végképp nem kért…
„Rendben, Lewis! Buli van!” – utalt a futam végén Lewis Hamilton stílusában a versenymérnök, Peter Bonnington arra, hogy mostantól mindent elkövethet Nico Rosberg megelőzéséért.
Brit Nagydíj
„Második hely! Pompás!”
„Rendben srácok, remek munka volt. Mondom, ez olyan eső volt! Anglia az egyetlen hely a világon, ahol ilyet láthatunk. Ez nem feltétlenül jó, de mindenképpen egyedülálló” – csillogtatta meg meteorológusi képességeit Sebastian Vettel az időmérő után.
„Szép munka volt Nico! Negyedik hely!”
„Tényleg? Jézusom!” – Nico Hülkenberg (aki később bevallotta, hogy kis híján megszakította utolsó gyors körét) egy pillanat erejéig nem tudta elhinni, mennyi időt nyert az utolsó szektorban.
„És még egy…”
„Értettem!” – Vettel panasza, miután felfedezte, hogy csatájuk során Alonso „ismét kiszélesíti a pályát és jogosulatlan előnyhöz jut”. Eközben a másik oldalon is meglehetősen aktív volt a rádióforgalom, hiszen a spanyol Vettelre panaszkodott.
„A pálya kiszélesítése miatt használhatja a DRS-ét! Mit kellene még tennem?” – most éppen Alonso „árulkodik”, miközben próbálja megtartani ötödik pozícióját.
Német Nagydíj
„Növelnünk kell a távolságot Alonsóval szemben.”
„Jó. Ezt a hátsó gumiabroncsaimnak is mondd el!” – Sebastian Vettel humorosan közölte versenymérnökével, Guillaume Rocquelinnel, hogy autóján egyre gyorsabban kopnak az abroncsok.
„El kell mennünk a mágikus menübe a kiálláshoz.”
„Erről a kapcsolóról még nem is hallottam!”
„Rendben. Ne aggódj haver!” – Lewis Hamilton versenymérnöke, Peter Bonnington ebben a pillanatban fedezte fel, hogy versenyzőjének hiányos a „varázsgombokkal” kapcsolatos tudása?
Magyar Nagydíj
„Nem lassítok Nico miatt. Ha olyan közel kerül, hogy előzhessen, majd előzhet” – tette egyértelművé Lewis Hamilton, hogy nem áll szándékában elengedi csapattársát, Nico Rosberget.
Belga Nagydíj
„Nico nekem jött! Nico nekem jött!” – Lewis Hamilton első reakciója a Le Combes-ban történt koccanásuk után.
„Csal a 15-ös kanyarban, csal!” – Nico Rosberg mindeközben honfitársa, a pályát nem egyszer kiszélesítő Sebastian Vettel miatt panaszkodott, miközben nem találta a fogást a címvédőn.
Olasz Nagydíj
„Csak egy kicsit hibáztam, de nem tudod irányítani az autót, amikor a levegőben van” – mentegetőzött a Marussia brit versenyzője, Max Chilton miután a Roggia-sikánban található rázókő megdobta autóját, ami pillanatokkal később a gumifalba csapódott.
„Nincs fék! Ez az utolsó kör?”
„Nem, nem. Még két kör van hátra” – a válasz, amit a Toro Rosso orosz újonca talán hallani sem akart, miután felfedezte, hogy autója fékproblémákkal küzd. Danyiil Kvjat mindennek ellenére célba vitte autóját, ami mindenképpen dicséretre méltó.
Szingapúri Nagydíj
„Nem érdekel, nem érdekel! Ez már túl sok! A belünket kidolgozzuk, hogy jó időmérőnk legyen, és öt tizedet veszítünk egy egyszerű egyenesben!” – a tavalyi Szingapúri Nagydíjnak a 3. rajtkockából nekivágó Romain Grosjeannál betelt a pohár az időmérő edzésen, miután hiába küzdött, a Renault-motor miatt csak 16. lett.
„Meg kell állnom. Innom kell. Meg fogok halni!” – hangzott szegény Kvjat reményvesztett segélykérése a versenytáv kétharmadánál, miután a futam két órája alatt egy csepp innivalóhoz nem jutott elromlott italadagolójából a szingapúri hőségben…
„Az ülésem nagyon forró, éget!” „Túl forró, nem tudok inni – megégeti a számat!” – panaszkodott a másik pórul járt újonc, Kevin Magnussen, miután számára egy rejtélyes túlmelegedés tette szinte elviselhetetlenné a versenyzést, no meg az ivást.
„Rendben JEV, újabb öt másodperces büntetést adtak nekünk.” – „Mi a f**?!” – Jean-Éric Vergne harcolt, előzött, küzdött, majd miután az FIA bírái nem méltányolták pályaelhagyásait, kissé idegessé vált…
Orosz Nagydíj
„Sajnáljuk, Pastor. Ez teljes romhalmaz!” – megfordultak a szerepek a Lotusnál, s most kivételesen a csapat szidta a technikát, miután az időmérőn hamar megállt, s csak az utolsó előtti rajtkockát szerezte meg.
„Nektek kell tennetek valamit! Én nem tudok semmit se tenni!” – Felipe Massa kétségbeesése a Q1-ben, miután érezte, erőtlen Williamsével képtelen túlélni a kvalifikáció nyitókörét.
Amerikai Nagydíj
„Adrian, tudod folytatni?”
„Nem. Kib***ott Pérez, kilökött a pályáról!” – válaszolt indulatosan a Sauber német versenyzője, miután mexikói riválisa nekiütközött az első körben.
„Most már biztosan ki tudok menni, vagy szeretnétek, hogy valakit odaengedjek?” – gúnyolódott Jenson Button, miután a csapat az eredeti tervekkel ellentétben nem őt, hanem Kevin Magnussent hívta kerékcserére a futam 27. körében; a gumikkal küzdő brit pilótának tehát még egy kört kellett a pályán tölteni, a kiállás előtt pedig három pozíciót is veszített.
Brazil Nagydíj
„Ajajajajaj! Hogy lehet elkezdeni egy időmérőt feltöltetlen elemekkel?! Hogy?! Ez képtelenség! Hogy?!” – vonta kérdőre csapatát Fernando Alonso az időmérő edzés első szakaszában.
„A különbség közted és Lewis között 5,1 másodperc”
„Egy kis ideig ne mondd, mennyi a különbség, légy szíves” - Nico Rosberg és Tony Ross (versenymérnök) párbeszéde a verseny utolsó szakaszában, amikor Hamilton folyamatosan csökkentette lemaradást.
Abu-dzabi Nagydíj
„Szeretnék elmenni a végéig” – üzente reményvesztett hangon Rosberg az utolsó körökben csapatának, amely arra kérte őt, adja fel a hiábavaló küzdelmet.
„Reméljük, számít, hogy úgy vezettél, mintha loptad volna a kocsit” – dicsérte meg a versenymérnök Tom Stallard, Jenson Buttont, aki újra remekelt, s az ötödik helyen ért célba.
„Lewis, legenda vagy! Remek volt, haver!” – köszöntötte Harry herceg a friss világbajnokot, Lewis Hamiltont.
„Juhúúú! Világbajnok! Istenem, el sem hiszem!” – reagált felszabadultan a hat év után másodszor a csúcsra érő brit.