2015.01.23. 17:53

Meglehet, hogy Sebastian Vettelre nehz idk vrnak a Ferrarinl, a nmetnek ugyanis csapattrshoz, Kimi Rikknenhez hasonlan egy olyan autra van szksge, ami passzol vezetsi stlushoz, hiszen ellenkez esetben nehezebben tud megfelelen teljesteni – vli Gary Anderson.
A Ferrari komoly remnyekkel vgott neki a 2014-es szezonnak, az istll eredmnyei azonban elmaradtak a vrttl: tavaly 1993 ta elszr zrtk futamgyzelem nlkl az vet s 2009 utn elszr nem kerltek a legjobb hrom kz az sszetettben. A kibrndt eredmnyek hatsra a csapat komoly tszerzsekbe kezdett; egy v alatt tbb magas beoszts mrnk, kt csapatvezet s a gyr elnke is tvozott. Arrl, mindez milyen hatssal lesz a csapat teljestmnyre, egyelre csak tallgatni lehet – legutbb a korbbi F1-es ftervez, Gary Anderson elemezte a helyzetet az Autosport magazin olvasinak krdseire vlaszolva.
„A szerkezeti talakts mindig nehz, hiszen az embereknek idre van szksgk ahhoz, hogy sszecsiszoldjanak. Vegyk csak a Mercedes pldjt: nekik is hrom vig tartott az ptkezs, pedig amikor tvettk az istllt, a Brawn GP egy igazi lcsapatnak tnt, s gy ltszott, ismt ott lehetnek a mezny elejn” – kezdi a szakr. „Persze mindez lehetv teszi, hogy az ember megvltoztassa a vllalt mkdst. Hasznos is lehet, s az sem gond, ha egy kicsit megcsszik a tervezs, hiszen ha valami mr le van rajzolva, s a gyrts az emltett tervek alapjn indul, akkor ott mr nehezebben tudsz vltoztatni, mintha vrnl egy kicsit magval a tervezssel!” – teszi hozz.
„A Red Bull egyik elnye az volt, hogy amikor megvsrolta a Jaguart s vltoztatott a korbbi stratgin, akkor kpes volt a lehet legjobb autt ellltani a lehet legkevesebb id alatt. A technikai szakembereknek maximalizlniuk kell az idt, ami alatt ltrehozhatjk a lehet legjobb csomagot. Ha sikerl ezt megvalstani, s maga az talakts is megfelel, akkor a szezon kzben is jobban fejleszthetsz. De abban az esetben, ha a Ferrari csak kicserli a nvtblkat az ajtkon s nem elg nyitott arra, hogy reagljon, akkor ez az egsz nagyon sok idt vehet ignybe. Az id fog vlaszt adni arra a krdsre, melyik ton indult el a Ferrari” – folytatja a gondolatmenett.
A vrsk nemcsak csapatuk sszetteln, hanem versenyzi prosukon is vltoztattak a 2015-s vad eltt: a McLarenhez igazol Fernando Alonso helyt Sebastian Vettel vette t. Sokak szerint a Ferrarinak a jelenlegi helyzetben pont a ngyszeres vilgbajnokra volt szksge, ugyanis visszavezetheti a csapatot a mezny lre. Anderson nem szeretne komolyabb jslatokba bocstkozni, azt azonban nem tartja kizrtnak, hogy a nmetre – s magra az alakulatra is – nehz idk vrnak, ha nem kap olyan autt, ami tkletesen megfelel vezetsi stlusnak.
„Nos, ami j szerzemnyt s magt a versenyzi prost illeti: el tudom kpzelni, hogy a Ferrari ezttal tl nagy fba vgta a fejszjt! Michael Schumacher volt az egyik legjobb versenyz, azok kzl, akiket lttam, abban a tekintetben, hogyan tudott alkalmazkodni a versenyautk karakterhez. Mindig kemnyen hajtott, brmit is kellett elvezetnie az adott vasrnap dlutn; ebben Fernando Alonso sem sokkal maradt el tle, ahogyan azt lthattuk a Ferrarinl tlttt vek alatt” – kezdi magyarzatt a korbbi ftervez.
„Most nzzk Kimi Rikknent: folyamatosan kzd, ha a versenyaut nem olyan, amilyennek szereti. Nem tud mi kezdeni az alulkormnyzottsggal s a Lotusnl is lthattuk, hogy a lehet legjobb visszajelzsekre van szksge pldul a kormnnyal kapcsolatban, ellenkez esetben ugyanis nem tud jl teljesteni. Vettelnek is olyan autra van szksge, ami megfelel a stlusnak. pldul fantasztikus volt, amikor a csapatok hasznlhattk a befjt-diffzorokat, de amikor betiltottk ezeket, akkor lthattuk, hogy tbben kzdtt, pedig igyekezett ugyangy vezetni az autt. A Red Bullnl ott volt Adrian Newey, aki tudta, hogy mire van szksge, kpes volt sszehangolni az autt a versenyzvel. Nem tudom a Ferrarinl lesz-e mellette ilyen ember, szval szerintem kemny idk vrnak r, s egy ideig nehz lesz a dolga” – zrja gondolatait a szakr.