SEBASTIAN VETTEL HUNGARY >> WE RACE TO WIN !  Minden, ami Sebastian Vettel!!
Hírek Sebastianról ( news )

Amit a jerezi tesztről tudni kell

2015.01.31. 21:41

Alig több mint két hónap telt el a tavalyi bajnokavatás óta, vasárnap a spanyolországi Jerezben máris újra felbőgnek az F1-es motorok, s kezdetét veszi a 2015-ös téli tesztidény. Összegyűjtöttük a teszthez kapcsolódó legfőbb tudnivalókat, s hogy mire lesz érdemes figyelni az elkövetkező négy napban!

Résztvevők Vasárnaptól szerdáig négy napon át Jerez de la Frontera vendége lesz a száguldó cirkusz mezőnye. Legalábbis annak nagy része, a Force India ugyanis még nem készült el idei autójával, s miután nem látta értelmét az előző évi konstrukcióval körözni, távol marad a gyakorlástól. Hasonlóan tesz a Caterham és a Marussia is, amely istállóknak egyre kevesebb esélyük van arra, hogy végül ott legyenek a 2015-ös rajtrácson. A következő négy napban tehát összesen 8 csapat 16 versenyzőjét láthatjuk majd – ezúttal kizárólag a bajnokságban indulók kapnak lehetőséget.

Noha a jerezi pálya gyakori helyszíne volt az elmúlt évek téli tesztjeinek, karakteréből adódóan nem tekinthető teljesen mérvadónak a szezon egészére nézve – elsősorban különös, sima aszfaltfelülete, valamint gyorsabb kanyarjai miatt.
 
Image and video hosting by TinyPic
Időjárás
 
Az elkövetkező napokra spanyolosan téli időjárást jósolnak: 10-15 fokot, napsütést, némi szelet. Csapadékra leginkább kedden lehet némi esély, addigra a szél is erősödhet.
 
Program
 
A tesztnapok mindegyike reggel 9-től délután 17 óráig tart majd (helyi és magyar idő szerint is), hivatalos ebédszünetet nem tartanak. Vasárnap ugyanakkor már korábban kezdődik a program: a Mercedes 8 óra 20 percre hirdette meg új autójának hivatalos leleplezését. A Red Bull egyelőre nem közölte, mikor ejti meg bemutatóját.
 
Pályaadatok – Jerez
 
Helyszín: Jerez de la Frontera, Cadiz, Andalúzia, Spanyolország.
Hossz: 4,428 km
Kanyarok száma: 13 (8 jobb és 5 bal)
Körrekord: Michael Schumacher – 1:15,650 mp (Ferrari, 2004)
Forma-1-es futamok száma: 7 (Spanyol Nagydíj 1986-1990; Európai Nagydíj 1994 és 1997)
 
Image and video hosting by TinyPic
 
Körszámok csapatonkénti bontásban – 2014:
 
1. Mercedes – 309 kör (1359,6 km)
2. Ferrari – 251 kör (1104,4 km)
3. McLaren – 245 kör (1078 km)
4. Williams – 175 kör (770 km)
5. Sauber – 163 kör (717,2 km)
6. Force India – 146 kör (642,4 km)
7. Caterham – 76 kör (334,4 km)
8. Toro Rosso – 54 kör (237,6 km)
9. Marussia – 30 kör (132 km)
10. Red Bull – 21 kör (92,4 km)
 
Körszámok gyártónkénti bontásban – 2014:
 
1. Mercedes – 875 kör (3850 km)
2. Ferrari – 444 kör (1953,6 km)
3. Renault – 151 kör (664,4 km)
 
A leggyorsabb körök az elmúlt 5 évből:
 
2014 – Kevin Magnussen, McLaren, 1:23,276 mp
2013 – Felipe Massa, Ferrari, 1:17,879 mp
2012 – Nico Rosberg, Mercedes, 1:17,613 mp
2011 – Rubens Barrichello, Williams, 1:19,832 mp
2010 – Jenson Button, McLaren,1:18,871 mp
 
A 10 leggyorsabb kör 2014-ből:
 
1. Kevin Magnussen, McLaren, 1:23,276 mp
2. Felipe Massa, Williams, 1:23,700 mp
3. Lewis Hamilton, Mercedes, 1:23,952 mp
4. Jenson Button, McLaren, 1:24,165 mp
5. Kimi Raikkonen, Ferrari, 1:24,812 mp
6. Valtteri Bottas, Williams, 1:25,344 mp
7. Fernando Alonso, Ferrari, 1:25,495 mp
8. Nico Rosberg, Mercedes, 1:25,588 mp
9. Nico Hulkenberg, Force India, 1:26,096 mp
10. Sergio Perez, Force India, 1:28,376 mp
 
6 kérdés Jerez előtt
 
Ismét egy rendkívüli Mercedest látunk majd?
 
Mindössze három olyan versenyt láthattunk 2014-ben, amelynek végén nem egy Mercedes-versenyző ünnepelt. A németek dominanciájának mértékét tavaly felállított rekordjaik jelzik, s hogy kiemelkednek a mezőnyből, azt már lényegében a legelső tavalyi tesztnapon érezhettük. De vajon tartható-e ez a tempó? Tény, a csapat eleve jelentős előnnyel vág neki az évnek, és a hírek szerint jó munkát is végeztek a tél folyamán. Ám minél jobban teljesít valaki, annál nehezebben tudja felülmúlni önmagát – és ezt Toto Wolff, a cég sportigazgatója is jól tudja. „Nagy kihívás volt még egy lépcsőfokot ugrani a fejlesztés terén. Valamennyi részletre oda kell figyelnünk ahhoz, hogy előnybe kerüljünk idén” – fogalmazott. Az egyik ilyen fontos részlet kétségkívül a megbízhatóság lesz. Egy éve ezen gyengeségük még nem okozott különösebb problémát számukra, ám ha a riválisok közeledtek, idén már aligha ússzák meg ilyen olcsón a bakikat.
 
Hogy indítja a Vettel utáni érát a Red Bull?
 
Sebastian Vettel és a Red Bull neve összeforrt az elmúlt évek során. A csapat és a versenyző együtt fejlődtek, s váltak győztessé, bajnokká, és egymást erősítve érték el a jobbnál jobb eredményeket. Idén azonban kapcsolatuk már csak múlt idő. Érdekes lesz látni, hogy boldogulnak bajnokuk nélkül 2015-ben, s a csapat rutinosabb versenyzője, Daniel Ricciardo képes lesz-e a négyszeres bajnok örökébe lépve irányítani a csapatot, pontos visszajelzéseket adni mérnökei számára. Az új szezon a Red Bull szempontjából amúgy is a változásokról szól. Vettel mellett Peter Prodromou is elhagyta a fedélzetet, sikertervezőjük, Adrian Newey pedig fokozatosan háttérbe vonul. Az új autó még az ő keze munkáját dicséri, de a hírek szerint máris megcsúszott kicsit a projekt: az RB11 csak pár nappal a jerezi rajt előtt ment át a kötelező törésteszten, így könnyen lehet, hogy az osztrákok az első gyakorláson még némi hátrányban lesznek egyes riválisaikhoz képest.
 
Megőrzi-e jó formáját a Williams?
 
Remek szezont teljesített 2014-ben a patinás brit alakulat, ám a nagy kérdés az, vajon tudják-e tartani hosszabb távon is ezt a tempót. Pat Symonds, az istálló újjászervezésének egyik irányítója a télen elmondta, a konstruktőri 3. helyről előrébb lépni valószínűleg nehezebb feladat, mint a mezőny végéről felzárkózni 3.-nak (ezt tették 2013-ról 2014-re). A csapat mindenesetre úgy tűnik, tovább fejlődik: számos új szponzorral erősítettek, s valóban komolyan gondolják, hogy újra megvetik lábukat az élcsapatok között. Ehhez azonban az is kell, hogy új autójuk már az első tesztnaptól kezdve legalább annyira megbízható legyen, mint elődje, hozza a szimulációk során mért adatokat, s megtartsa korábbi erényeit (kiváló végsebesség, jó fogyasztási mutatók), de közben előre is lépjen – például leszorítóerő szempontjából. Enélkül ugyanis aligha fogják maguk mögé utasítani a Red Bull, Ferrari, McLaren trió valamennyi tagját.
 
Milyen benyomást tesz Vettelre az új Ferrari?
 
Noha Sebastian Vettel tavaly két ízben is vezetett már F1-es Ferrarit (először nyáron Gerhard Berger korábbi autóját Ausztriában, aztán év végén Fernando Alonso 2012-es kocsiját), a vasárnapi lesz az első valódi tesztje a vörösökkel. Múlt évi abu-dzabi ferraris látogatása során a hírek szerint rendkívül jó benyomást tett csapata tagjaira, felvillanyozva a szerelőket – most az a kérdés, milyen benyomást tesz rá az SF15-T, amelyet már egy teljesen átszervezett istálló készített fel. Tavaly a Red Bullnál már láthattuk: a megfelelő felkészülés hiánya alapvetően rányomhatja a bélyegét a négyszeres bajnok szezonkezdésére. Ráadásul Vettel és a Ferrari Jerezben várhatóan azonnal képet kap arról is, hogy sikerült a felzárkózásért indított téli hadjárat, mennyit hozott a konyhára James Allisonék munkája, s mennyi teendőjuk lesz még a szezon során.
 
Meddig jut a McLaren az új Honda-motorral?
 
A 2014-es szezonzáró abu-dzabi tesztre külön tesztautót biztosított a McLaren a Honda rendelkezésére, hogy még az év vége előtt ki tudja próbálni teljesen új erőforrását. Két nap során mindössze öt körig jutottak, miután számos probléma lépett fel a különböző rendszerekben. Noha egyesek azonnal vészjóslatokat gyártottak a japánok visszatéréséről, nem szabad elfelejteni, hogy a Honda jelenleg nagyjából abban a fázisban jár projektjével, mint egy éve a többi motorgyártó. Cseppet sem lesz tehát mindegy, hogy Jerezben mercedesi vagy renault-i kezdést látunk-e tőlük – még akkor sem, ha nekik ezúttal a szezon közben is lesz még lehetőségük fejleszteni. Miután a téli felkészülés mindössze 12 tesztnapot jelent, a Honda számára életbevágóan fontos lenne a lehető legtöbb kört teljesíteni ahhoz, hogy minél alaposabban fel tudják térképezni hajtóegységüket. A gyors fejlesztésben segítségükre lehet a két rutinos bajnok, Fernando Alonso és Jenson Button – előbbinek azonban bizonyára kell majd némi pluszidő a régi-új csapatba való beilleszkedéshez is.
 
Újabb pofon vagy megkönnyebbülés vár-e a Toro Rossóra, a Lotusra és a Sauberre?
 
Nagy reményeket fűzött tavaly a Lotus egyedi tervezésű, aszimmetrikus orrkúppal ellátott autójához, ám már a legelső teszt során kiderült, új gépük nehezen vezethető, s alighanem nehéz szezon vár rájuk. Hasonló pofont kapott a Toro Rosso és a Sauber is az első pályatesztjén: előbbi csapat felkészülését a Renault állandó megbízhatósági problémái lehetetlenítették el, a svájciaknak pedig autójuk túlsúlyával, gyenge fékrendszerével, valamint a Ferrari-motor problémáival is meggyűlt a baja. 2015-ben mindhárman jelentős javulásban bíznak – s Jerezben máris kiderülhet, melyikük tanulta a legtöbbet a múlt hibáiból.

 

 
Fordító


A fordító nem tökéletes !

 

 
facebook
 

Üdvözöllek Sebastian Vettel magyar rajongói oldalán. A legfrissebb információkat osztom meg Sebastian Vettelről. Hírek, képek, videók! Ha Te is szereted Sebastiant kövess bennünket facebookon, twitteren, instagram.

További információkért,és friss hírekért kövesd a https://www.facebook.com/vettelhungary/ facebook oldalt!

 
Sebastian Vettel

 

Sebastian Vettel, autóversenyző és Négyszeres világbajnok a Forma-1 királykategóriában.  1987. július 3. -ban született. Heppenheim-ben, Németországban. Pályafutását 2006-ban a BMW Saubernél kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat pilótája. Sebastian az autóversenyzés mellett boldog családapa.

+News+Sebastian Vettel+Gallery+Blog+Extra+Live+On

 

+Hivatalos Oldal
+Facebook
+Instagram
+Twitter
+Tumblr

 

 
Eseménynaptár

 

A 2021-es versenynaptár
 
Május 23.: Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
Június 6.: Azeri Nagydíj, Baku
Június 13.: Kanadai Nagydíj, Montreal
Június 27.: Francia Nagydíj, Le Castellet
Július 4.: Osztrák Nagydíj, Spielberg
Július 18.: Brit Nagydíj, Silverstone
Augusztus 1.: Magyar Nagydíj, Hungaroring
Augusztus 29.: Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5.: Holland Nagydíj, Zandvoort
Szeptember 12.: Olasz Nagydíj, Monza
Szeptember 26.: Orosz Nagydíj, Szocsi
Október 3.: Szingapúri Nagydíj, Szingapúr
Október 10.: Japán Nagydíj, Szuzuka
Október 24.: Egyesült Államok Nagydíja, Austin
Október 31.: Mexikói Nagydíj, Mexikóváros
November 7.: Brazil Nagydíj, Sao Paulo
November 21.: Ausztrál Nagydíj, Melbourne
December 5.: Szaúd-Arábiai Nagydíj, Dzsidda
December 12.: Abu-Dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi
 
Archívum
 

 

lap tetejére

© 2013-2020 VETTEL.GPORTAL.HU - MAGYARORSZÁG SEBASTIAN VETTEL RAJONGÓI OLDALA

 Vagyok, aki vagyok. Nem próbálok meg más lenni, mint aki vagyok. Néhány embernek talán tetszik, másoknak lehet, hogy nem. De ez az élet. - Sebastian Vettel


Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal