SEBASTIAN VETTEL HUNGARY >> WE RACE TO WIN !  Minden, ami Sebastian Vettel!!
Hírek Sebastianról ( news )

Amit a barcelonai tesztről tudni kell

2015.02.19. 08:20

Image and video hosting by TinyPic

Több mint két hét után a mai napon újra felbőgnek az F1-es motorok Spanyolországban. A szezon második, Barcelonában megtartott tesztje előtt ismét összegyűjtöttük a legfőbb tudnivalókat, valamint hogy mire is lesz érdemes figyelni az előttünk álló négy nap során.

Az év második tesztjére hagyományosan már számos újítással készülnek az istállók, akiknek versenyzői várhatóan egyre inkább autójuk beállításaival foglalatoskodnak majd. Később pedig (legkésőbb a második barcelonai teszten) aztán már valószínűleg több versenyszimulációt is várhatunk a résztvevőktől. A katalán pálya a szezon versenyei szempontjából sokkal inkább mérvadónak tekinthető, mint a gumikat erősen koptató Jerez, ráadásul az autók aerodinamikai sajátosságainak lemérésére is tökéletesen alkalmas.
 
Program
 
A tesztnapok reggel 9-től délután 17 óráig tartanak – hivatalos ebédszünet a hírek szerint ezúttal sem lesz. Hasonló program szerint zajlik majd a jövő heti gyakorlás is, ám annak első napján várhatóan még lesz egy bemutató is: a Force India ekkor ránthatja le a leplet a 2015-ös versenygépéről.
 
Résztvevők
 
Jerezhez képest Barcelonában eggyel nő a mezőny létszáma, miután a biztos 2015-ös indulók közül immáron a Force India is pályára lép – igaz csak 2014-es autójával. Az új versenygép a hírek szerint csak a jövő heti második gyakorláson debütál majd.
 
Ami a résztvevőket illeti, a legtöbb csapat a jerezihez képest fordított sorrendben küldi pályára versenyzőit, három istálló – a Williams, a Lotus és a Force India – azonban tesztversenyzőknek is lehetőséget ad.

Image and video hosting by TinyPic

Időjárás
 
Ahogyan két héttel ezelőtt, most Barcelonában is spanyolosan télies időben körözhet a mezőny. Az előrejelzések szerint 10-15 Celsius-fokos hőmérsékletre lehet számítani. A szerdai jelentések szerint a nyitónapon csak kisebb felhők jelennek majd meg az égen, ám pénteken borús idő várható. A csapadékra szombaton a legnagyobb az esély (70%), míg vasárnap akár 16 fokra is felmelegedhet a levegő, így akkor lehetnek a legkedvezőbbek a körülmények.
 
Pályaadatok – Barcelona, Circuit de Catalunya
 
Helyszín: Montmeló, Barcelona, Spanyolország
 
Hossz: 4,655 km
 
Kanyarok száma: 16 (9 jobb és 7 bal)
 
Körrekord: Kimi Räikkönen – 1:21.670 mp (Ferrari, 2008)
 
Forma-1-es futamok száma: 24 (Spanyol Nagydíj 1991-től napjainkig)
 
A leggyorsabb körök az elmúlt 5 évből, teszteken:
 
2014 – Pastor Maldonado, Lotus, 1:24.871 mp – évközi teszt a Spanyol Nagydíj után
 
2013 – Nico Rosberg, Mercedes, 1:20.130 mp
 
2012 – Kimi Räikkönen, Lotus, 1:22.030 mp
 
2011 – Michael Schumacher, Mercedes, 1:21.268 mp
 
2010 – Lewis Hamilton, McLaren, 1:20.472 mp
 
A leggyorsabb körök az elmúlt 5 évből, a Spanyol Nagydíjak időmérő edzésének utolsó szakaszából:
 
2014 – Lewis Hamilton, Mercedes, 1:25.232 mp
 
2013 – Nico Rosberg, Mercedes, 1:20.718 mp
 
2012 – Pastor Maldonado, Williams, 1:22.285 mp – Lewis Hamilton 1:21.707-et futott, de kizárták
 
2011 – Mark Webber, Red Bull, 1:20.981 mp
 
2010 – Mark Webber, Red Bull, 1:19.995 mp
 
A 10 leggyorsabb kör 2014-ből, a Spanyol Nagydíjak időmérő edzésének utolsó szakaszából:
 
1. Lewis Hamilton, Mercedes, 1:25,232 mp
 
2. Nico Rosberg, Mercedes, 1:25,400 mp
 
3. Daniel Ricciardo, Red Bull, 1:26,285 mp
 
4. Valtteri Bottas, Williams, 1:26,632 mp
 
5. Romain Grosjean, Lotus, 1:26,960 mp
 
6. Kimi Räikkönen, Ferrari, 1:27,104 mp
 
7. Fernando Alonso, Ferrari, 1:27,140 mp
 
8. Jenson Button, McLaren, 1:27,335 mp
 
9. Felipe Massa, Williams, 1:27,402 mp
 
10. Sebastian Vettel, Red Bull – a Q3-ban nem futott időt
 
11. Nico Hülkenberg, Force India, 1:27,685 mp – a Q2-ből
 
Kérdések Barcelona előtt
 
Mit tud a Ferrari valójában?
 
Legjobb időeredmények ide, könnyű autó oda, a szakértők egybehangzóan állítják, a Ferrari nagyot lépett előre 2014-es önmagához képest. Örömujjongásról azonban még szó sincs Maranellóban, az ugyanis egyelőre még nem derült ki, mindezen javulásuk mire lesz elég riválisaikkal szemben. Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen Jerezben talán a többiekénél könnyebb autóval körözgetett – az elkövetkező két hétben azonban várhatóan egyre több riválisuk követi majd példájukat, miként nekik is kell majd versenyszimulációkat is teljesíteniük. Így pedig talán lassan valóban kezd majd kirajzolódni a vörösök valódi ereje. Barcelona más szempontból is fontos lesz a Scuderia számára: míg Jerez a pálya felülete és karaktere miatt nem éppen mérvadó helyszín, a katalán pályán futamot is rendeznek majd idén, sajátosságainak köszönhetően pedig felfed minden aerodinamikai problémát és hiányosságot is. A csapat olasz források szerint pár, szemmel is észrevehető aerodinamikai újítást, valamint egy jelentős mértékben továbbfejlesztett motort is pályára visz majd. Ha a Ferrari így és ilyen körülmények között is jól muzsikál, hívei talán valóban kezdhetnek majd bizakodni.
 
Ezúttal „odateszi-e magát” a Mercedes és a Williams?
 
A megbízhatóság jelentette a fő szempontot a Mercedes számára Jerezben. A németek ennek megfelelően visszafogott tempóban, de mindenkinél messzebb jutottak a körszámokat tekintve. Noha autójuk még korántsem volt „golyóálló” az első négy napon, Barcelonában várhatóan már nekik is foglalkozniuk kell a beállítási és fejlesztési munkálatokkal. A kérdés csak az, mennyire próbálják félrevezetni riválisaikat. Jerezben hozzájuk hasonlóan egyébként a Williams is szolid teljesítményt mutatott szintén visszafojtott erőforrásával. A grove-iak ugyanakkor nagyon bizakodóan beszéltek új autójukról, s azt is elárulták, hogy szimulációik alapján a Ferrari szintjére várják magukat. Vajon ezúttal a köridőik is vetekszenek majd a vörösökével?
 
Látunk-e a Renault által ígért ugrásszerű javulást a Red Bulltól?
 
A McLaren után a Red Bull teljesítette a második legkevesebb kört Jerezben, a csapat és motorpartnere azonban mégsem aggódott. A Renault-nál a gyakorlást követően elismerték, szándékosan hosszúra nyújtották a tervezési időszakot, így kissé még felkészületlenül vágtak neki az első teszthétnek. Jól jelzi mindezt, hogy előre tudták, az ERS egy keveset tesztelt alkatrészével meggyűlik majd a bajuk. Hogy mégis körözhessenek, visszafojtott motorral léptek pályára. Rémi Taffin, a franciák mérnöke előrevetítette, Jerezhez képest további 1,5 másodperc van még idei erőforrásukban. Emellett pedig további javulás várható a Red Bulltól is, amely szintén éppen csak elkészült Jerezre. Tanácsadójuk, Helmut Marko úgy véli, Barcelonában már nem tétlenkedhetnek. „Minden tekintetben nagyon óvatosan hajtottunk Jerezben. A beállítások terén egyelőre nem végeztünk túl sok munkát. Barcelonában viszont már el kell kezdenünk gyorsítani a kocsi tempóján, máskülönben kifutunk az időből.”
 
Beindul-e a McLaren-Honda?
 
Legyenek bármilyen optimisták is a csapattagok nyilatkozatai, az a jerezi 79 kör négy nap alatt igencsak kevésnek tűnik. Érzik ezt a Hondánál is: a tanácsadó Gilles Simon már az idény első gyakorlásának végeztével Japánba utazott, hogy megoldást találjon a technikai problémákra. Ron Dennis azt ígérte, Barcelonára már egy továbbfejlesztett erőforrást használnak. Ezt az istálló már a hét eleji két barcelonai filmes nap keretén belül kipróbálhatta – ám spanyol források szerint továbbra is voltak gondjaik. Az idejük vészesen fogy: Jerez óta két hetük volt javítani, a barcelonai teszt között mindössze pár nap áll majd rendelkezésükre. Ahhoz pedig, hogy Fernando Alonso és Jenson Button is alaposabban megismerje az MP4-30-ast, mindenekelőtt kilométerekre lesz szükségük. A csapat Jerezben elégedetten konstatálta, hogy autójuk alapkoncepciója (beleértve a szűkre szabott kocsitest miatt kritikus pontnak számító hűtést) működik. Azt viszont még ki kell deríteniük, a 10-nél több körös etapok, valamint nagyobb igénybevétel (a csapat legjobb ideje Jerezben 6,8 másodperccel maradt el Räikkönen etalonjától) mellett is így van-e…
Ki lehet a középmezőny legjobbja?
 
Jobbnál jobb időket láthattuk az év első tesztjén a Sauber-istállótól. Gyanúsan jókat. Általános vélekedés, hogy a svájci kiscsapat kevés üzemanyaggal körözött – meglátjuk, Barcelonában is tartják-e magukat ezen irányhoz. Valós tempójukról leginkább akkor alkothatunk pontos képet, a riválisok is elkezdenek gyorsabb körökkel próbálkozni. A Toro Rosso eddig ilyesmivel nemigen foglalatoskodott. Jerezben még inkább csak két újonca felkészítésére helyezte a hangsúlyt, autójukat éppen ezért még sok tavalyi alkatrésszel szerelték föl. Barcelonában azonban a Renault újításai mellet talán saját fejlesztéseiket is próbára teszik. A Lotus mindeközben tovább folytathatja az ismerkedést a Mercedes-erőforrással. Az enstone-iak versenyzői a botrányosan gyenge tavalyi év után elégedetten nyilatkoztak idei autójukról – nagy kérdés, a továbbfejlesztett aerodinamika az ilyen szempontból rendkívül szigorú katalán pályán is jól vizsgázik-e.
 
Mire jut a Force India tavalyi autójával?
 
Aligha ilyen kezdésről ábrándozott a tavaly fennállása legjobb idényét futó, s 2015-ben ezt túlszárnyalni kívánó indiai csapat. Eredetileg már most csütörtökön be akarták mutatni idei autójukat, ám arra még tovább kell várni. Miután a 2014-es gépet túl költséges lett volna átalakítani, az istálló ráadásul a hírek szerint a Mercedes 2014-es erőforrásával köröz majd. Sok mozgásterük tehát nem marad: elsősorban csak Pascal Wehrleint, valamint a Pirelli legújabb fejlesztéseit tudják majd tesztelni – hacsak nem vetnek be pár, az új kocsira szánt alkatrészt.
 
Hogyan szerepelnek az „idegenlégiósok”?
 
Jerezben a négy nap során kizárólag a 2015-ös mezőny tagjait láthattuk autóba ülni – a barcelonai gyakorlásra azonban mindez megváltozik. A Williamsnél Susie Wolff kap egy napot csütörtökön, a Lotusnál pedig Romain Grosjeannak kell félreállnia a GP2-es bajnok Jolyon Palmer kedvéért. A brit tehetség most debütál új csapatánál. Rajtuk kívül még a Force India alkalmaz a négy nap során „idegenlégióst”: Pascal Wehrlein a Mercedes jóvoltából ülhet a silverstone-i gárda autójába – igaz, csak a 2014-esbe, de mindjárt két tesztnapon is!
 
Valóban sokat gyorsultak az autók?
 
Egy éve a mezőny Bahreinben teljesítette a tél utolsó két tesztjét, így Jerezzel ellentétben Barcelonáról ezúttal nincs összehasonlítási alapunk. Illetve mégis: a Spanyol Nagydíjon elért időeredmények – jóllehet azokat teljesen más körülmények között (tavasszal) érték el. A pole-kör Lewis Hamilton nevéhez fűződött, aki 1:25,232 másodperc alatt száguldott körbe a Q3-ban; míg a versenyen Sebastian Vettel volt a leggyorsabb 1:28,918-as idejével. Két hete Jerezben Kimi Räikkönen legjobb ideje 2,4 másodperccel volt jobb a 2014-es legjobb időnél – ám azt ki kell emelni, hogy a mezőny akkor még csak első pályatesztjét teljesítette a teljesen új autókkal. Barcelona talán e tekintetben is pontosabb képet ad majd.
 
Fordító


A fordító nem tökéletes !

 

 
facebook
 

Üdvözöllek Sebastian Vettel magyar rajongói oldalán. A legfrissebb információkat osztom meg Sebastian Vettelről. Hírek, képek, videók! Ha Te is szereted Sebastiant kövess bennünket facebookon, twitteren, instagram.

További információkért,és friss hírekért kövesd a https://www.facebook.com/vettelhungary/ facebook oldalt!

 
Sebastian Vettel

 

Sebastian Vettel, autóversenyző és Négyszeres világbajnok a Forma-1 királykategóriában.  1987. július 3. -ban született. Heppenheim-ben, Németországban. Pályafutását 2006-ban a BMW Saubernél kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat pilótája. Sebastian az autóversenyzés mellett boldog családapa.

+News+Sebastian Vettel+Gallery+Blog+Extra+Live+On

 

+Hivatalos Oldal
+Facebook
+Instagram
+Twitter
+Tumblr

 

 
Eseménynaptár

 

A 2021-es versenynaptár
 
Május 23.: Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
Június 6.: Azeri Nagydíj, Baku
Június 13.: Kanadai Nagydíj, Montreal
Június 27.: Francia Nagydíj, Le Castellet
Július 4.: Osztrák Nagydíj, Spielberg
Július 18.: Brit Nagydíj, Silverstone
Augusztus 1.: Magyar Nagydíj, Hungaroring
Augusztus 29.: Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5.: Holland Nagydíj, Zandvoort
Szeptember 12.: Olasz Nagydíj, Monza
Szeptember 26.: Orosz Nagydíj, Szocsi
Október 3.: Szingapúri Nagydíj, Szingapúr
Október 10.: Japán Nagydíj, Szuzuka
Október 24.: Egyesült Államok Nagydíja, Austin
Október 31.: Mexikói Nagydíj, Mexikóváros
November 7.: Brazil Nagydíj, Sao Paulo
November 21.: Ausztrál Nagydíj, Melbourne
December 5.: Szaúd-Arábiai Nagydíj, Dzsidda
December 12.: Abu-Dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi
 
Archívum
 

 

lap tetejére

© 2013-2020 VETTEL.GPORTAL.HU - MAGYARORSZÁG SEBASTIAN VETTEL RAJONGÓI OLDALA

 Vagyok, aki vagyok. Nem próbálok meg más lenni, mint aki vagyok. Néhány embernek talán tetszik, másoknak lehet, hogy nem. De ez az élet. - Sebastian Vettel


Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!