2015.04.11. 12:21
Megmentett egy szett lágy gumit a Ferrari – ebben, és ígéretes versenytempójában bízik a szombati lemaradásuk láttán némiképp meglepett Sebastian Vettel. A csapat technikai igazgatója viszont figyelmeztet: nehezebb dolguk lesz, mint Malajziában.
Már az időmérő edzésen elkezdődött a nagy taktikázás a vasárnapi futamra. Miután a Ferrarinál egyértelmű, hogy autójuk gumikímélő sajátosságainak köszönhetően a versenyen közelebb áll a Mercedeshez, mint az időmérőn, várhatóan a stratégia és a gumikezelés játsza majd a főszerepet vasárnap Sanghajban.
Sebastian Vettel éppen ezért nem esett kétségbe, amikor látta Lewis Hamilton és Nico Rosberg mai 0,8 másodperces előnyét. Azt azonban elárulta, némiképp meglepte őt a német gárda. „Tudtuk, hogy nehéz lesz igazán közel kerülni hozzájuk az időmérőn. A Q1 és főleg a Q2 nagyon ígéretes volt. A Q3-ban viszont úgy alakultak a dolgok, mint ahogy a szabadedzéseken. Szerettem volna egy kicsit közelebb kerülni a Mercedesekhez, de realistának kell lennünk. Mindkettejük remek munkát végzet, de szerintem mi is elégedettek lehetünk. Emlékeznünk kell arra, hogy honnan indultunk, és el kell érnünk ugyanazt az eredményt, bizonyítani kell, hogy ez nem puszta szerencse” – nyilatkozta Vettel a Sky Sportsnak.
Majd vasárnapi kilátásaikról beszélt, s elmondta, két dologban bízik. „Reméljük, hogy kicsit közelebb kerülhetünk a Mercedeshez vasárnap, mint most, de a különbség az edzéseken is ott volt közöttünk. Ők tehát az esélyesek, de talán kicsivel közelebb lesz a tempónk. Sikerült megmentenünk egy szett lágy gumit, ami talán a segítségünkre lesz holnap. Mindenekelőtt arra kell figyelnünk, hogy mindenkit magunk mögött tartsunk, de ha képesek leszünk rá, természetesen a Mercedest is támadni fogjuk.”
A döntő tényező az lehet, ki boldogul jobban a lágy gumikkal: ez a keverék ugyanis az etapok első felében jelentősen gyorsabb, mint a közepes – tehát sokat számít majd, ki mennyi ideig tud versenyképes köröket autózni velük. Hogy képesek lesznek-e hosszabbra nyújtani etapjaikat, s ez mennyire lesz segítségükre, Vettel egyelőre nem tudja. „Ez a taktikánktól függ, és attól, mennyire lesz hatásos. Ha tovább maradsz kint, az azt jelenti, hogy használt gumival maradsz a pályán, ami nemigen lehet gyorsabb az új garnitúránál. De úgy érzem, a taktika itt, Kínában most sokkal egyértelműbb mindenki számára, mint korábban, mert úgy fest, a pálya ezúttal nem koptatja annyira a gumikat.”
A technikai igazgató, James Allison is ugyanerre figyelmeztetett. „Más a helyzetünk, mint Malajziában, de a versenyen nem akkora lesz a különbség, mint a mai időmérőn. Mi képesek vagyunk többet kihozni az autónkból a versenyen, mint ők, emiatt holnap szorosabb lehet a küzdelem.”
„Az autó egyensúlya minden nap egészen jó volt, még ha ma kicsit nagyobb is volt a túlkormányzás. A versenyen sok múlik az egyensúlyon, de erről nem beszélnék részletesebben. A két kiállás mindenki számára kézenfekvőnek tűnik, szóval… meglátjuk. Az egy kiállás mindenesetre elég nagy butaság lenne itt…” – fogalmazott.
Lewis Hamilton ettől függetlenül óvatosan várja a vasárnapot. „A múltban itt mindig gyors volt a Ferrari. Nagyon gyors, és szerintem a hosszú etapokon közel lehetnek. Örülök a pole-nak, de nem lehetek túl izgatott miatta, mivel egy hosszú-hosszú verseny vár ránk” – nyilatkozta. Majd kiemelte, a két kiállás a Mercedes esetében is ígéretesebb taktikának tűnik. „Nagyjából két másodperc a különbség a két gumi között, szóval nem valószínű, hogy a három kiállást választom.”
Vettel kiemelte, nem csupán a Mercedesre, a mögöttük lévő Williamsekre is érdemes lesz figyelniük holnap. A német nyugodtabb lenne, ha csapattársát maga mellett tudhatná a rajtrácson. „Kár, hogy nem sikerült mindkét autónkkal a második sorba kerülni, úgy hallottam, Kimi kissé peches volt a bemelegítő körén. De holnap meglehet a versenytempónk. Meglátjuk, mire megyünk vele” – fogalmazott a négyszeres bajnok.
Allison pedig egyetértett vele. „Csalódást keltő, hogy nem a harmadik és negyedik rajtkockában állunk, mert szerintem a tempónk alapján ez lenne a megfelelő eredmény.