Grip interj folytatsa2015.09.02. 15:45

Az els rszt mr itt lthatttok
Melyik hrom aut van rajta a bakancslistdon? Brmit vlaszthatsz – modern s klasszikus autt is. Szereted a rgebbi autkat?
„…Igen. A Ferrarinak van egy olyan sorozata, amit azrt tartanak, hogy megmaradjanak a trtnelmi Forma-1-es autk. Nekem nagyon tetszik a 2004-es aut, ez Michael- volt. Az elmlt hat hnapban rengeteg Ferrarit vezettem, ami nagyon men. De ms autk… Ezt most tnyleg t kell gondolnom. Szeretnk egy Porsche 550 Spydert vezetni, ez a James Dean Porsche.”
Vezetted mr a 959-et?
„Nem, mg nem. J?”
Lenygz.
„Szerintem kicsit viccesen nz ki. Szval szimpln eszttikai okokbl nemet mondank r. Ez zls krdse. Kiprblnm a 62 GTO-t is. Az emberek sokat beszlnek errl az autrl, de nem sokaknak van egy otthon. Egy tesztvezets vicces lenne. s ms versenyautk… rengeteg van. Azonban a legjobban a 2004-es rdekel engem, a dominancija s a V10-es motor miatt.”
Melyik az abszolt kedvenc autd a gyerekkorodbl, s most melyik az?
„Ugyanaz. A Ferrari F40. Nem hazudok! s nem azrt, mert a Ferrari az most a Ferrari, de ez mindig is gy volt. Volt egy ilyen auts sznyegem, amin jtszottam, s mindig az F40 nyert.”
OK, s most van is egy ilyened ugye?
„Igen. Van.”
Piros?
„Piros. Az auts sznyegen is pirossal jtszottam. Azon volt is pr karcols, de szerencsre az jon egy sincs – hla Istennek!”
Milyen volt, amikor letedben elszr ltl Forma-1-es autban – hogy rezted magad fiziklisan s rzelmileg, amikor kiszlltl?
„Szval, amikor kihajtottam a bokszbl, azonnal a hatrokat feszegettem, s teljes gzzal mentem, mert tudni akartam, hogy mire kpes. Az els nap utn a fiziklis erm vge fel jrtam, s mentlisan is – az els pr kr utn azt gondoltam magamban, hogy OK, bszke vagyok r, hogy vezettem egy Forma-1-es autt, mert ez valami egy ember letben, de szmomra semmi. Ez egy elg rendkvli reakci volt tlem. Egy Williams volnja mgtt ltem, 2005-s aut V10-es motorral, ami tbb mint 900 lervel ment – s gy reztem, hogy OK, nagyon ksznm, de ennyi.”
„A nyakam kimerlt, fiziklisan egy roncs voltam. Amikor fkeztem, csak a biztonsgi vet lttam. Tbb nem tudtam egyenesen tartani a fejem. Szval igen, elg kemny volt. Pr kr utn hozzszoksz a tapadshoz. A fkek voltak a legbmulatosabbak – amikor az eszed azt sgja, hogy meg kell llnod, s fkezned kell, mert mr ott is a kvetkez kanyar! Ennek eredmnyekpp nagyon kemnyen fkeztem, s nagyon hamar. Krrl krre kicsit ksbb fkeztem. Sok ermbe telt, de nevetsgesen szrakoztat volt. Amikor ki kellett szllnom, s vge volt, valjban csak folytatni akartam.”
Mihez hasonltand? Mrmint a tapadst!
„Nos, gy gondolom, hogy ha van egy igazn beteg motorod, s kemnyen rlpsz a gzra, akkor taln a kt rzs elg hasonl – tapads szempontbl.”
Ezt tesztelted valahol?
„Tapasztalatbl beszlek.”
OK, mit vezettl? Errl beszlhetsz?
„Igen, persze. Egyszer vezettem egy superbike-ot. Kiprbltam. Csak egyenesen. Ez volt az els alkalom, hogy valami olyat vezettem az utakon, ami a Forma-1-es autra emlkeztetett. Azonban az autban ez valami ms, ami kr, mert az emberek mindig tudni szeretnk, hogy milyen rzs Forma-1-es autt vezetni, s legszvesebben csak annyit mondanl, hogy prbld ki! De ez nem ilyen egyszer.”
Valami olyat kellene ptenik, ami az egsz autt modellezn, s amiben a versenyzk levehetnk a sisakot, s akkor ltnnk, hogy mosolyogtok-e. Te mosolyognl?
„Uhhhh, nem tudom. Egy kicsit taln. A nap vgn ez igazn fraszt, s szerintem, ha megnzed egy sel vagy egy fut arct, akkor lthatod, hogy kemnyen kzd. s egy versenyz nem csak kocsikzgat krbe-krbe egy hatalmas vigyorral az arcn…”
Volt mr olyan pillanatod a Forma-1-es autban, amikor azt gondoltad, hogy sszecsinlod magad… a baleset, a kockzatos manver, a driftels vagy valami hasonl miatt?
„Igen. Azonban azt kell mondjam, hogy soha nem volt nagy balesetem (lekopogja az autn). Vannak pillanatok, amikor a hatrokat feszegeted, illetve t is lped, majd elveszted az uralmad az aut felett, de ltalban folytatni tudtam utna. Minden rendben volt.”
Mire gondoltl elszr, amikor feltettem Neked a krdst?
„Volt egy balesetem, amikor eltrtem az ujjam. Spban. Elvesztettem az autt, ahogy jttem ki az Eau Rouge-bl, s nekimentem a falnak. Uh, igen… De ahogy mondtam, eddig nem volt nagy balesetem, hogy gy mondjam. Ezek a pillanatok, amikor elveszted az autt, ezek elg sokkolak tudnak lenni – ez mindig megtrtnhet. A pillanat, amikor tnyleg elveszted az uralmad, s tbb nem tudod kontrolllni – na ez tnyleg nem tl j. Amikor mr semmit sem tehetsz, s tudod, hogy hamarosan becsapdsz, ez igazn nem mondhat nagyszer rzsnek… de OK. Ez rsze az egsznek.”
|