2015.12.12. 20:24
A Sebastian Vettel ltal hozott plusz kellett ahhoz, hogy futamgyztes aut vljon a Mercedestl egyelre tovbbra is elmarad Ferraribl 2015-ben – vlekedik James Allison. A technikai igazgat hangslyozta, kzben Kimi Rikknen is jobban megneheztette csapattrsa lett, mint az eredmnyekbl kitnik.
A 2014-es mlyrepls utn igazi fordulatot hozott a Ferrari szmra az idei szezon: msodik hely a konstruktri bajnoksgban, harmadik-negyedik pozci a versenyzk kzdelmben a Mercedes mgtt, s hrom futamgyzelem volt a mrlegk. Ennyivel persze tvolrl sem elgszenek meg, 2016-ban ugyanis mr nemcsak ldzk, igazi kihvk akarnak lenni.
James Allison, a csapat technikai igazgatja szerint erre minden eslyk meg is van. „Ha minden gy sikerl, ahogy tervezzk, relis eslynk lesz arra, hogy a kvetkez v igazi klasszikuss vljon az F1 szmra – a Ferrari szempontjbl remlem, mg ersebb lesz. De mondani knny, megcsinlni mr sokkal nehezebb lesz” – nyilatkozta a BBC-nek a 47 ves szakember.
Majd arrl is beszlt, hogy br a gyzelem nlkli 2014 utn kimondottan elgedettek lehetnek idei hrom sikerkkel, jl tudjk, hogy ez nem csupn autjuknak, de Sebastian Vettelnek is volt ksznhet. „Bahrein volt idn a leggyengbb versenye, ahol elkvetett egy-kt hibt – ez mutatta meg leginkbb, mit vitt vghez. Nem volt olyan j az autnk, mint a Mercedes, ez nyilvnval, de gy is nyertnk hrom futamot. Sebastian nyerte mindhrmat. s azrt nyert hromszor, azrt szerzett annyi dobogs helyezst, mert olyan apr csodkat krtnk tle, amivel versenykpess vlhatott az autnk, ami amgy nem volt nyer versenygp. pedig hozta ezeket a csodkat krrl krre, futamrl futamra, htvgrl htvgre. Aztn olykor, egy-kt alkalommal a teljes v ezer krbl bizonytkt lthattuk annak, hogy sem gp, hanem emberi lny. Ezen hibk mutatjk meg, milyen nagyszeren teljestett a tbbi versenyen” – mltatta bajnokt Allison.
Vettel emellett persze a versenyeken kvl, a garzsban, a gyrban is hozztette a magt a sikerekhez. A brit szakember szerint „nagyon knny vele egytt dolgozni”, mivel „pontosan tudja, milyen fontos a csapatmunka.” Elmondsa szerint hasonlt csupn egyszer, a 2000 s 2004 kztti ferraris idszakban tapasztalt plyafutsa sorn: Michael Schumacherrel. „A versenyzktl leginkbb azt vrod el, hogy legyenek gyorsak s ne hibzzanak. De a gyors s nem hibz versenyzk nem felttlenl rokonszenvesek is, akikkel knny kijnni. Sebastian az egyik szokatlan figura, aki rendkvl egyenes, akivel nagyon knny. Nem j, ha nincs egd, de visszafogja azt, hogy egy csoport, egy csapat rsze legyen. s ez egyfell kellemess teszi a szemlyt, msfell jelentsen nveli a csapat erejt, mert a szemly, akinek vasrnaponknt teljestenie kell, rszese akar lenni ennek a csapatnak. Csak kt olyan emberrel dolgoztam egytt, aki nagyon-nagyon rtette, mennyire fontos a csapat rsznek lenni: az egyik Michael, a msik Sebastian volt. Ezzel persze nem akarom kisebbteni a tbbieket – Sebastiannak s Michaelnek egyszeren ez volt a klnleges erssge.”
Ami a „tbbieket” illeti, Kimi Rikknen Vettelhez kpest felems vet zrt. Komoly ponthtrnyt szedett ssze csapatrsval szemben, nem nyert futamot, radsul csak hromszor llt a dobogn, mikzben kollgja 13-szor. Allison sem tagadja, a finnek van mg min javtania, azonban jelezte, tovbbra is hisz benne. „Bahreinben fantasztikus volt. De volt mg pr msik alkalom is, amikor megizzasztotta Sebastiant, rknyszertve, hogy igencsak tegye oda magt, ha le akarja t gyzni. Ms versenyeken pedig, mint Silverstone-ban, Sebastian teljesen nyltan elismerte, hogy kptelen tartani a lpst Kimivel a plya bizonyos rszein a versenyen, mert nem annyira gyors.”
„De mskor az v sorn Kimi hibkat kvetett el, balszerencss volt, tbbszr a mszaki hibk vetettk t vissza. Az v sorn ugyanakkor lthattuk, hogy Kimi nagyon is megdolgoztatja a pnzrt Sebastiant a pnzrt. Mr nagyon vrom a kvetkez szezont, mert tudom, hogy a kapcsolatuk ugyanolyan ers marad, s ltni fogjuk, mennyire hajtjk egymst. Kimi rendkvl tapasztalt s ers versenyz, s kvncsian vrom, mire lesz kpes a kvetkez vben” – tekintett elre Alliison.