SEBASTIAN VETTEL HUNGARY >> WE RACE TO WIN !  Minden, ami Sebastian Vettel!!
Hrek Sebastianrl ( news )

Egy trkkel fogta vissza a Pirelli a versenyzket – 2016-tl vltozs jn!

2016.01.31. 07:19
Cmkk: hrek
Image and video hosting by TinyPic
 
Egyszer technikai magyarzat van arra, mirt korltoltk le a Pirelli abroncsai az elmlt vekben a versenyzket s autkat, sprolsra knyszertve ket a versenyeken. Az olaszok 2016-tl azonban egy j trkkel lltak el.
 
Elgedetlenek a versenyzk a Pirelli gyorsan kop, tlrzkeny gumijaival. Jeleztk is az olaszoknak s az F1 irnytinak: vltozst kvetelnek. Olyan abroncsokat, amelyekkel hosszabb ideig vezethetnek a hatron, melyekkel nem kell sprolni. Br nyilvnosan nem szabad brlniuk a sportg beszlltjt, idnknt tbb versenyz is tett utalst arra, messze sajt auti s kpessgei alatt kell maradnia a versenyeken, hogy megfelelen mkdtesse a gumikat. Pr ve a Red Bull is hangoztatta: autjuk tl jnak szmt a gumikhoz, mert hiba kpes mindenkinl magasabb kanyarsebessgekre, ezzel valjban csak jobban tnkreteszi a Pirelliket, melyek teht a jkat bntetik.
 
A Motor Sport magazin szakrtje, Mark Hughes felhvta a figyelmet arra, hogy a Pirellivel kapcsolatos problmt alapveten egy szokatlan gumitervezsi filozfia eredmnyezi: az olaszok nem hagyomnyos versenyabroncsokat gyrtanak, melyek a felleti kopsuk rvn vesztenek teljestmnykbl, hanem az gynevezett h ltali elhasznldsra ptenek. „Ezek a gumik h ltal lepl anyagokat tartalmaznak a keverkben, s ez alapvet rsze a gumikrl alkotott filozfinknak, melyeket a szervezk ltal meghatrozott irnyok szerint alkottunk meg: kiszmthatatlanabb versenyeket krtek tlnk” – ismeri el Paul Hembery, a gyrt sportigazgatja is, utalva arra, hogy amikor visszatrtek az F1-be, a rsztvevk tbb kerkcsert tztek ki clul.
 
A Pirelli ltal ennek elrshez vlasztott filozfia ugyanakkor a versenyzk aktulis panasznak legfbb okozja, radsul most mr a 2017-re tervezett szablymdostsok kapcsn is problmt jelent.
Ami visszafogja a versenyzket
 
A h ltal lepl gumik sajtossga, hogy tartalmaznak bizonyos manyagokat, melyek a hmrsklet vltozsra reaglva megvltoztatjk kmiai sszettelket, s ezzel mdostjk a gumi egsznek teljestmnyt, cskkentve azok rugalmassgt. Ez a folyamat (kezdete s mrtke) keverktl, plytl, idjrstl, aszfaltminsgtl fgg, m amikor vgbemegy, mr visszafordthatatlan: ha valaki egyszer tlhevti gumijt, akrmennyire is vesz vissza a tempbl azutn, nem kapja vissza a korbbi tapadst. A versenyzk ezrt is rzik gy, tojsokon lpdelve kell vezetnik, mgpedig bven sajt s autjuk korltai alatt. El kell tudniillik kerlnik a tlhevlst, ha hosszabb ideig letben kvnjk tartani az abroncsokat.
 
Mindez tbb rsztvev teljestmnyre negatvan hat: az aktulis meznybl tbbek kztt Nico Hlkenbergnek vagy Felipe Massnak sem felttlenl „zlik” annyira ez a tpus gumi, mert ltala nem tudjk kihozni a maximumot vezetsi stlusukbl.
 
A korbbi hagyomnyos gumik ezzel szemben nem tartalmaznak effle specilis anyagokat, azok pusztn a felleti kops rvn vesztettek teljestmnykbl, mgpedig sokkal kiszmthatbb s egyenletesebb temben, mint a Pirelli aktulis papucsai.
 
Nem vletlenl akartk jra a tankolst
 
Az olasz gyrt szmra a 2017-es megjuls s a versenyzk ltal kvetett hosszabb lettartam azrt jelent problmt, mert minl tovbb hasznljk ezeket a gumikat teljes ignybevtel mellett, annl nagyobb a veszlye annak, hogy tl nagy terhelst kapnak s sztrobbannak. Hembery viszont kiemelte, ennl masszvabb abroncsokat nem egyszer gyrtani – fleg nem tesztek nlkl. „Figyelembe kell venni, hogy az autk ma gy ktszz kilogrammal nehezebbek, mint pr vvel ezeltt. A tankols idszakban 500 kilogrammos autk krztek 18-20 krn t, majd j gumit kaptak. Most 700 kilogrammos autk tesznek meg 30 vagy mg tbb krt egy gumin” – magyarzta, majd elrulta, valjban k voltak azok, akik emiatt szerettk volna visszahozni a tankolst. „Ezrt vetettk fl a tankols visszatrst, de ez nem tetszett a csapatoknak, gy visszatrtnk a klyhhoz. Hatrozott irnymutatsra van szksgnk, hogy tudjuk, mit kell elrnnk. Mgpedig a lehet leghamarabb, mert az j gumikat tesztelni kell, s kifutunk az idbl.”
 
j, „ktrteg” gumik jnnek mr 2016-ban!
 
Hogy milyenek legyenek a jv gumijai, arrl a kvetkez hten fognak trgyalni az rintettek Milnban. De vltozs mr 2016-ban lesz ezen a tren, miutn a Pirelli elllt egy mdostssal. Az F1Racing magazin arrl szmolt be, hogy mr a mlt v vgi abu-dzabi teszten is olyan gumikat hasznltak a csapatok, amelyek norml futfellete vkonyabb a megszokottnl, s ez alatt egy olyan msodlagos fellet tallhat, amely jval kisebb tapadst biztost, ha a fltte lv rteg lekopik. A Pirelli ezzel a felleti kops rvn igyekszik elrni, hogy tbb killst lssunk a versenyeken: amikor eljutnak ezen msodlagos rteghez, a versenyzk drmai teljestmnyromlst fognak szlelni.
 
Pat Symonds, a Williams technikai igazgatja a kvetkezkppen rta le e mdostst: „A mostani gumik valjban kt keverkbl llnak. A fels rteg lehet kemny, kzepes, lgy, szuperlgy s ultralgy, alatta viszont van egy rvid let keverk is, amely sokkal kisebb tapadst biztost. Megltjuk, mikor rjk el a hirtelen teljestmnyvesztst. Nem tudom, ez szksgszeren ugyanazt eredmnyezi-e majd, mint amit a Pirelli els vben lttunk, de hasonl lehet. s ez teljesen ms hozzllshoz vezethet.”
 
Az idei „ketts” futfellet gumik elmletben nagyobb terhelst is kaphatnak, azaz tbb lesz a padlgzos versenyzs. Nem zrhat ki azonban, hogy a gyakorlatban bizonyos plykon, helyzetekben a versenyz jobban jr, ha tovbbra is sprol gumijval, mert gy egy killst is megtakarthat, s kzben idt is nyerhet teljes gzzel hajt ellenfelvel szemben, aki hiba gyorsabb, a plusz szervizelssel mgis idt veszt.
 
Ez s a szintn idn bevezetett szabad gumivlaszts egyttesen Symonds szerint komoly kavarodst okoz majd – a szezon elejn mindenkppen.  „Most az is rdekes, hogy magunk vlaszthatjuk meg, milyen keverkeket hasznlunk. De valjban mr elre el kellett dntennk, mg mieltt megismerhettk volna a gumik tpust. Ennlfogva az els versenyeken ki fog derlni, hogy egyesek taln mskppen vlasztottak volna, ha jobban ismerik mr a gumikops mrtkt s a gumik viselkedst” – fogalmazott, utalva arra, hogy logisztikai okok miatt az els, tengerentli futamokra mr a tesztidny eltt gumit kellett vlasztaniuk.
 
Fordt


A fordt nem tkletes !

 

 
facebook
 

dvzllek Sebastian Vettel magyar rajongi oldaln. A legfrissebb informcikat osztom meg Sebastian Vettelrl. Hrek, kpek, videk! Ha Te is szereted Sebastiant kvess bennnket facebookon, twitteren, instagram.

Tovbbi informcikrt,s friss hrekrt kvesd a https://www.facebook.com/vettelhungary/ facebook oldalt!

 
Sebastian Vettel

 

Sebastian Vettel, autversenyz s Ngyszeres vilgbajnok a Forma-1 kirlykategriban.  1987. jlius 3. -ban szletett. Heppenheim-ben, Nmetorszgban. Plyafutst 2006-ban a BMW Saubernl kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat piltja. Sebastian az autversenyzs mellett boldog csaldapa.

+News+Sebastian Vettel+Gallery+Blog+Extra+Live+On

 

+Hivatalos Oldal
+Facebook
+Instagram
+Twitter
+Tumblr

 

 
Esemnynaptr

 

A 2021-es versenynaptr
 
Mjus 23.: Monaci Nagydj, Monte-Carlo
Jnius 6.: Azeri Nagydj, Baku
Jnius 13.: Kanadai Nagydj, Montreal
Jnius 27.: Francia Nagydj, Le Castellet
Jlius 4.: Osztrk Nagydj, Spielberg
Jlius 18.: Brit Nagydj, Silverstone
Augusztus 1.: Magyar Nagydj, Hungaroring
Augusztus 29.: Belga Nagydj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5.: Holland Nagydj, Zandvoort
Szeptember 12.: Olasz Nagydj, Monza
Szeptember 26.: Orosz Nagydj, Szocsi
Oktber 3.: Szingapri Nagydj, Szingapr
Oktber 10.: Japn Nagydj, Szuzuka
Oktber 24.: Egyeslt llamok Nagydja, Austin
Oktber 31.: Mexiki Nagydj, Mexikvros
November 7.: Brazil Nagydj, Sao Paulo
November 21.: Ausztrl Nagydj, Melbourne
December 5.: Szad-Arbiai Nagydj, Dzsidda
December 12.: Abu-Dzabi Nagydj, Abu-Dzabi
 
Archvum
 

 

lap tetejre

© 2013-2020 VETTEL.GPORTAL.HU - MAGYARORSZG SEBASTIAN VETTEL RAJONGI OLDALA

 Vagyok, aki vagyok. Nem prblok meg ms lenni, mint aki vagyok. Nhny embernek taln tetszik, msoknak lehet, hogy nem. De ez az let. - Sebastian Vettel


Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU