2016.04.16. 10:30
Úgy tűnt, lehet esélyük a pole-ra, ehhez képest még Daniel Ricciardo is eléjük ugrott. A Ferrari nem tudta kihasználni a lehetőséget, így Nico Rosberg megszerezte idei első edzéselsőségét Kínában. Lewis Hamilton eközben műszaki hibával már a Q1-ben búcsúzott.
A Q1 startja az első szabadedzést idézte, hiszen hamar előkerült a piros zászló. Ezzel együtt viszont nem csak a körözgetés, de az idő is megállt.
Az ok pedig egy amatőrnek tűnő hiba, melynek során a Manor újonc versenyzője, Pascal Wehrlein a falhoz csapta az autóját. De ahogy az M4 Sport állandó szakértője, Wéber Gábor a közvetítés alatt elmondta, az eset bárkivel megtörténhetett volna.
A Manor versenyautója ugyanis a célegyenesben állt hirtelen keresztbe, méghozzá a pályaegyenetlenségnek, egy vízátfolyásnak, valamint a száraz pályára való gumihasználatnak köszönhetően.
A célegyenesben található kisebb bukkanó után ugyanis - mely megdobta az autót - rögtön egy vízátfolyás következett, ami után nem volt mit tenni, a kipörgő kerekek hatására rögtön irányíthatatlanná vált a versenyautó.
Wehrlein elnézést kért a csapatától, és elmondta, nem volt mit tennie, a pályán pedig megkezdődött a szárítási folyamat, melybe manuálisan is besegítettek.
Mindez hozzávetőlegesen 25 perces késést eredményezett, ami után – immár Wehrlein nélkül – gyakorlatilag megkezdődhetett az időmérő edzés, hiszen a baleset előtt egyetlen mért kört sem jegyeztek.
Erőből egyelőre nem, de erő nélkül igen. A Mercedes első tájékoztatása szerint ugyanis az energia-visszanyerő rendszer meghibásodása miatt nem tudtak végül kört menni.
Ment, de a kelleténél lassabban, így Hamilton és Wehrlein mellett a Q1-ben kiesett még Rio Haryanto, Jolyon Palmer, Esteban Gutierrez és Kevin Magnussen.
A második etap hőse Nico Rosberg lett, aki csapatával húzott egy merészet, és a szuperlágy helyett lágy gumival próbált, és jutott tovább.
Lett egy negatív hős is, méghozzá a Force India, mely csapat valószínűleg rosszul rögzítette Nico Hülkenberg autóján a jobb első abroncsot, ami szépen el is oldalazott a versenygéptől. Ezzel együtt a német ha utolsóként is, de továbbjutott a következő szakaszba.
A Q2-t csak kis előnnyel, de a Ferrari párosa hozta, méghozzá Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel felállásban. Őket pedig valóban minimális hátránnyal követte az egyetlen lábon maradt mercedeses, a merész Nico Rosberg.
Bár ahogy Wéber Gábor elmondta, az, hogy a gárda be merte vállalni a lágy gumit a szuperlággyal szemben, annak valószínűleg az az oka, hogy valóban nincs nagy sebességkülönbség a két keverék között.
A szakasz végén távoztak a McLaren-bajnokok, a Sauberek, valamint Romain Grosjean és Felipe Massa.
A Q3 kérdése a lágy-szuperlágy sebességkülönbgsége volt, vagyis, hogy mit tud majd Rosberg, ha neki is felkerül a piros abroncs.
Első nekifutásra a németnek nem sikerült igazán villantania, de egy kicsit el is fékezte az utolsó előtti kanyart. Ennek köszönhetően az első ferraris pályáralépő, Kimi Räikkönen át is vette a vezetést.
A vörösök öröme azonban nem tartott sokáig. Nico Rosberg az utolsó esélyét kihasználva több mint 5 tizedet vert Räikkönen idejére, majd végül a Red Bullos Daniel Ricciardo is megelőzte a finnt.
A Ferrarisok hibáztak a legutolsó gyorskörükben, így végül a 3-4. helyre szorultak. Mögöttük a sorrend: Bottas, Kvjat, Perez, sainz, Verstappen és Nico Hülkenberg lett.
A Kínai Nagydíj időmérő edzésének végeredménye
1. Nico Rosberg Mercedes 1:35,402
2. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:35,917 +0,515
3. Kimi Räikkönen Ferrari 1:35,972 +0,570
4. Sebastian Vettel Ferrari 1:36,246 +0,844
5. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:36,296 +0,894
6. Danyiil Kvjat Red Bull-TAG Heuer 1:36,399 +0,997
7. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:36,865 +1,463
8. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari 1:36,881 +1,479
9. Max Verstappen Toro Rosso-Ferrari 1:37,194 +1,792
10. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes idő nélkül -------
11. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:37,347 +1,945
12. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:38,826 +3,424
13. Jenson Button McLaren-Honda 1:39,093 +3,691
14. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:39,830 +4,428
15. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:40,742 +5,340
16. Felipe Nasr Sauber-Ferrari 1:42,430 +7,028
17. Kevin Magnussen Renault 1:38,673 +3,271
18. Esteban Gutiérrez Haas-Ferrari 1:38,770 +3,368
19. Jolyon Palmer Renault 1:39,528 +4,126
20. Rio Haryanto Manor-Mercedes 1:40,264 +4,862
21. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes idő nélkül -------
22. Lewis Hamilton Mercedes idő nélkül -------
Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva