2016.07.08. 17:38
Lewis Hamilton könnyedén nyerte a második szabadedzést is Silverstone-ban, miután legfőbb ellenfele, Nico Rosberg műszaki probléma miatt pályára sem léphetett. A Mercedes első számú üldözőjének egyelőre a Ferrarikat megelőző Red Bullok tűnnek.
A délelőttinél valamivel barátságosabb, angolosan felhős-napos időben vágtak neki a versenyzők a Brit Nagydíj második szabadedzésének, mely azonban az elsőt uraló Mercedes számára némi idegeskedéssel indult. Nico Rosberg autója még a rajt idején is fölemelve, szétszedve várakozott a garázsban, mivel a szerelők olajszivárgást észleltek.
Harminc perccel később a német már felkészült az első menetre, be is ült autójába, ahonnan azonban nem sokkal később mérnökei mégis kitessékelték: a problémát nem sikerült megoldani, és mivel a rendelkezésre álló másfél óra nem lett volna elegendő az alaposabb átvizsgálásra, a Mercedes végül sajnálattal adta hírül, hogy bajnoki éllovasának edzése máris véget ért – holott valójában el sem kezdődött.
Ezzel Lewis Hamiltonra maradt a feladat, hogy teljesítse a csapat mai programját: időmérős körök, beállítások, hosszú etapok. A brit nagy lendülettel vágott bele a munkába: 15 perc elteltével első mért idejével máris átvette a vezetést Max Verstappentől.
Az edzésen hamar kiderült, nemcsak Ausztriában, Silverstone-ban is lehetnek veszélyesek a kerékvetők. A különleges, fekete-fehér festést kapó kövek most Danyiil Kvjatot tréfálták meg. Az orosz egyszerűen megpördült a Club-kanyarban, méghozzá olyan balszerencsésen, hogy a kövek miatt félig leszakadt az első szárnya, melynek egy darabja miatt később még a sárga zászlót is meglengették, hogy egy pályabíró eltávolítsa azt az aszfaltról.
Kvjatnak később volt egy újabb kicsúszása is a pálya azon szakaszán, amit már nem is hagyott szó nélkül: nem épp irodalmi stílusban jelezte mérnökének, hogy autóját vezethetetlennek érzi.
Sebastian Vettelnek Rosberggel ellentétben nem kellett várakoznia első etapjára. Bár Ferrarija délelőtt dadogva döcögött vissza a boxba, kiderült, nincs szükség váltócserére. A négyszeres bajnok a pár órával korábban még problémásnak hitt váltóval folytatta a körözést, miközben csapata megerősítette, az csupán egy pénteki egység, szombatra egy másik kerül a vörös gépbe.
Vettel a lágy gumival az első félóra végén egy 1:32,570-es idővel állt az élre – és ezzel ő nyitotta meg az igazi „időmérős” szimulációkat. Lewis Hamilton hamar válaszolt, és közel 1 másodperccel túlszárnyalta őt. Aztán a Silverstone-ban korábban rendszerint szárnyaló Red Bull is. Az osztrákok tapasztaltabb versenyzőjének, Daniel Ricciardónak sikerült 0,4 másodpercen belülre kerülnie a címvédővel szemben, de Max Verstappen is befurakodott Vettel elé. Jelezték, a kifinomult aerodinamikát igénylő aszfaltcsíkon újra megkeserítenék Maranello életét.
Féltávnál Hamiltont a két Red Bull, a két Ferrari, Fernando Alonso, Valtteri Bottas, Romain Grosjean, Felipe Massa és Carlos Sainz követte. Hátrébb a két Force India délelőttihez képest haloványabb teljesítménye, Pascal Wehrlein 16. helye, valamint Jenson Button utolsó pozíciója volt szembetűnő.
A 2009-es bajnokot túlmelegedés vetette vissza, s tartotta hosszabb időre a garázsban. Amikor aztán újra kimerészkedett, óvatos tempóval körözött, és jelezte, furcsán érkezik az erő a gázpedál lenyomásakor. Csapata azonnal vissza is hívta őt a boxba.
Az edzés második fele szokás szerint a hosszú etapok teljesítésével telt. Miközben Hamilton a lágy gumin rótta a köröket, Sebastian Vettel a közepes, Kimi Räikkönen pedig a kemény típust próbálgatta. A finn egyik körében kicsit messzire is ment, és kénytelen volt a füves bukótéren keresztül pályát rövidíteni.
A hajrában Vettelnek is volt egy izgalmas pillanata: a híres Stowe-kanyarnál a mindig támadó Max Verstappen fogta ki a szélárnyékát, ám amikor előzésre szánta volna rá magát, a négyszeres bajnok becsukta előtte a kaput.
A sorrend a legjobb tízben már csak egy helyen változott. Jenson Button műszaki problémái és vezethetőséggel, tapadáshiánnyal kapcsolatos panaszai után sikeresen zárkózott fel 9.-nek, így az új motorral fölvértezett McLaren a második gyakorlást mindkét autójával a top 10-ben zárta.
A leintés pillanatában délután megismétlődött ugyanaz a jelenet, mint délelőtt: ezúttal Sebastian Vettel helyett azonban Daniel Ricciardónak akadtak gondjai váltójával. Mérnöke figyelmeztette, sebességváltás nélkül igyekezzen vissza a boxba.
A hétvége programja szombaton a 11 órakor rajtoló 3. szabadedzéssel folytatódik, amit az M4 Sport 10 óra 55 perces műsorkezdéssel élőben közvetít.
Brit Nagydíj, 2. szabadedzés – végeredmény
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:31,660 36
2. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:32,051 +0,391 30
3. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:32,286 +0,626 36
4. Sebastian Vettel Ferrari 1:32,570 +0,910 40
5. Kimi Räikkönen Ferrari 1:32,736 +1,076 38
6. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:33,040 +1,380 31
7. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:33,493 +1,833 38
8. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:33,614 +1,954 32
9. Jenson Button McLaren-Honda 1:33,763 +2,103 20
10. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:33,801 +2,141 29
11. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari 1:33,840 +2,180 27
12. Esteban Gutiérrez Haas-Ferrari 1:34,000 +2,340 32
13. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Ferrari 1:34,139 +2,479 35
14. Felipe Nasr Sauber-Ferrari 1:34,154 +2,494 25
15. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes 1:34,321 +2,661 35
16. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:34,356 +2,696 37
17. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes 1:34,549 +2,889 40
18. Jolyon Palmer Renault 1:34,610 +2,950 41
19. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:34,722 +3,062 36
20. Kevin Magnussen Renault 1:34,959 +3,299 41
21. Rio Haryanto Manor-Mercedes 1:35,841 +4,181 36
22. Nico Rosberg Mercedes idő nélkül ------- 0