Vettel egyelőre nem vár változást Allison távozásától
2016.07.28. 16:35
Rövidtávon nem jelent változást a Ferrari számára James Allison távozása Sebastian Vettel szerint. A német nem érzi úgy, hogy csapata híján lenne a megfelelő szakembereknek.
Szerdán vált biztossá, hogy a Ferrari szerződést bont brit technikai igazgatójával, az eddig felemelkedésük vezérének tartott James Allisonnal. Bár nyilvánvalónak tűnik, hogy a mezőny egyik legjobbjának tartott szakember távozása nagy veszteség a vörösöknek, Sebastian Vettel a csütörtöki sajtótájékoztatón jelezte, nem félti a Scuderiát.
A négyszeres bajnokot elsőként az új fejlemények kommentálására kérték. „Nincs igazán mit mondani erről. A közleményünkben benne volt, mi történt. Mattia (Binotto, Allison utódja – a szerk.) nagyon régóta a Ferrarinál van, kívülről-belülről ismeri a csapatunkat. Nyilván más lesz, de nem gondolnám, hogy rövidtávon sok minden megváltozna.”
Pedig a paddockban sokan vélik úgy, hogy Allison kiválása akár újra lejtmenetbe is teheti a Ferrarit. Az egyik újságíró fölvetette Vettelnek, hogy 2014-ben mind Sergio Marchionne elnök, mind Maurizio Arrivabene csapatfőnök úgy állt munkába, hogy előtte nem vállaltak semmilyen szerepet egyetlen F1-es csapat irányításában sem – miközben most egy motormérnököt neveztek ki a teljes technikai csapat élére, aki előtte még sosem foglalkozott az autók egészével.
A német azonban nem érzi úgy, hogy a Ferrari gyenge háttérrel rendelkezik. „Én úgy hiszem, hogy a megfelelő emberek dolgoznak nálunk. A sajtóban elég sok mindenről írnak. Főleg az elnökünkről, arról, hogy mi mindent vár el tőlünk, és hasonlók. Szerintem jó látni, hogy ennyire belefolyik a munkába, hajtja a csapatot, ráadásul Maranellóban is sok időt tölt, szóval nagyon jól tudja, miről beszél. Az elmúlt egy évben amúgy is mindent megtett azért, hogy átlássa, mi történik valójában.”
„Szerintem jó irányba tartunk. Ez most egy nagy változás, aminek nyilván nem lesz hatása a holnapra, csak inkább a távolabbi jövőre. De szerintem jó az irány. Az pedig, hogy nem volt közük a Forma–1-hez, nem teljesen igaz, hiszen Maurizio régóta itt van, ezért nagyon jól ismeri már ezt a sportágat, és nagyon jól is végzi a munkáját. A csapatunk is így érzi. Ő a főnökünk, és örülünk, hogy velünk van” – állt ki főnökei mellett, s utalt Arrivabene marlborós múltjára.
Miután a Ferrari idén még versenyt sem nyert, a Mercedes pedig egy híján az összeset, 2017-ben pedig komoly szabályváltozások következnek, fölvetődik, nem lenne-e érdemesebb a vörösöknek végleg föladni a mostani szezont, s rákészülni az új évre. „Már teljes gőzzel dolgozunk a 2017-es autón, ahogy más is” – jelezte Vettel. „Ezen a téren nincs különbség közöttünk. De van még pár dolog, amit megtanulhatunk idén, és emiatt is lenne szerintem hiba felhagyni az idei autó fejlesztésével. Az irányok nagyon is fontosak a jövő év szempontjából. Természetesen a hozzáállásunk más lesz, de van már egy nagy csoport, amely a gyárban már a következő évi projekten dolgozik.”
A négyszeres bajnok végül nemcsak csapata helyzetéről, a hétvégén rá váró hazai futamáról is szót ejtett, s jelezte, mindenképp visszatérnének a dobogóra, ahol már két futam óta nem állhattak. „Ez a pálya karakterét tekintve talán kicsit jobban fekszik nekünk, mint a múlt heti. De a győzelemre esélyesnek továbbra is a Mercedes számít. Mindent megteszünk, hogy a Ferrari legjobb formáját nyújtsuk, és természetesen jó érzés lenne számomra, ha felállhatnék a dobogóra. Hazai pályán különleges versenyezni, jó lenne visszaadni ebből valamit. De sok múlik azon, hogy alakul a verseny, lesz-e esélyünk nyerni. Ha nem, akkor sosem lehetsz elégedett, de ha minden simán alakul, egész versenyképesnek kell lennünk, így pedig a dobogó közelébe kerülhetünk” – tekintett előre.
Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva
Sebastian Vettel insists he is not worried about Ferrari's future prospects, despite the departure of technical director James Allison.
Ferrari announced earlier this week that it has agreed to a parting of ways with Allison, which comes in the wake of the death of his wife earlier this year and growing pressure on the Maranello-based team to deliver.
While the loss of Allison is a big blow to Ferrari, and the team will likely need to find a big-name replacement, Vettel says he has faith that the situation is not a cause for major concern – and he fully support newly appointed tech chief Matteo Binotto.
"I think we have stated in a press release what happened," he said. "I think Matteo has been in the team for a very long time so is very experienced and knows the team inside out.
"There will be a difference but short term it doesn't change much."
Ferrari president Sergio Marchionne has heaped the pressure on the team to deliver wins this year, and there are suggestions this has left the outfit afraid to be bold with car developments or strategy.
But while there has been speculation about the future of Maurizio Arrivabene as well, Vettel does not feel that the management structure in the team is not working well.
"I think we have the right people on board," he said. "Obviously there has been a lot in the press, especially about our president and what he expected from us.
"But it is good to see he is involved. He is pushing the team very hard and in Maranello he spends a lot of time there. He knows what he is talking about and generally trying to understand what is going on, especially in the last year.
"Things are heading in the right direction. There is a big change now but that doesn't impact on tomorrow's work. For the future no doubt about it, but things are heading in the right direction.
"In Maurizio's case, he has been involved for a long time. He knows the business very well and he is doing a very, very good. That is what we feel. He is the leader, he is the team principal and we are happy he is with us."
Although Allison's departure comes at a time when teams are switching most of their focus on to 2017 cars, Vettel insists that his absence should not prompt his chiefs to abandon work on the current chassis either.
"We are already working flat out on the 2017 car, but I think everybody is," he said. "The rules are very different but there is still stuff we can learn from this year, which is why it would be wrong to forget about this year's car."