2016.09.18. 16:38
A Red Bull mindent feltett egy lapra: Daniel Ricciardo nagy hajrájával Nico Rosberg megizzadt a győzelemért. Lewis Hamilton nem hagyta veszni az utolsó dobogós helyet – de a bajnoki elsősége oda. Sebastian Vettel 17 pozíciót javítva zárkózott fel csapattársa mögé!
Olyan nincs, hogy egy Szingapúri Nagydíjon ne legyen biztonsági autós periódus. A 2016-os futamon elég volt hozzá a rajt is. Ott Nico Hülkenberg lett kéretlen Toro Rosso szendvicstöltelék, amit rögtön a fal mellé köptek. Megrágva!
A német versenyének ezzel vége is volt.
A biztonság kedvéért berendelték a biztonsági autót, amit nagy sietve ki is küldtek, a pályabírók pedig fejvesztve menekültek.
Merthogy túl korán eresztették szélnek a mezőnyt, az érkező F1-es autók láttán pedig a még a pályán szolgálatot tévő szakember fejvesztve rohant le az ideális ívről.
Talán a helyi áramszolgáltató már nem tudott elegendő energiát adni a biztonsági kamerák számára. A versenyzők éjszaka is napfényben versenyeznek, a döntéshozók pedig vakon vezényelnek...
Ami az elrontott startot illeti, Rosberg remekül eljött, de társaival egyetemben be is ment a boxba. Verstappen még az elején hátramenetbe kapcsolt (7), Alonso pedig rajtrakétákat gyújtott (5), mint anno a renault-s éveiben.
Később mindketten főszereplővé váltak egyazon esemény kapcsán. Alonso a hetedik helyen hajtott a futam feléhez közeledve, míg az évad során helyet cserélő Danyiil Kvjat és Max Verstappen egymásra találtak. Az orosz volt elöl, a trónfosztó pedig megpróbálta ezt a pozíciót is elvenni tőle.
Kvjat jó orosz módjára azonban mindenféle támadást visszavert, majd csapatától azt az üzenetet kapta, hogy a valódi ellenfele az előtte haladó Fernando Alonso. Az üzenet mögötti üzenet az volt valószínűleg, hogy engedje el a nagytesónál hajtó Verstappent.
A Toro Rosszós nem engedett, végül saját csapata egy bokszba hívással mentette meg Verstappent, és vele együtt valószínűleg két versenyautót is. No meg talán Alonsót.
Itt egy kicsit le is ült a futam, majd 14 körrel a vége előtt egy szempillantás alatt felállt.
A negyedik kerékcserehullám úgy alakult, hogy Nico Rosberget nem vitte magával. Az élen volt, de nagyon lassú is egyben. A mögötte egy kerékcserényire hajtó Daniel Ricciardo olykor több mint 3 másodperccel is gyorsabb volt nála.
A Red Bull arról tájékoztatta Ricciardót, hogy számításaik szerint négy körrel a vége előtt utol is éri majd az élen hajtót.
Merész húzás volt a Mercedestől, de mint kiderült, tökéletesen működött. Ricciardo nem érte végül utol Rosberget, aki végig uralva a futamot, sorozatban harmadjára ért elsőként célba.
Rosberg és Ricciardo mögött változatlan a sorrend. A dobogóra még Lewis Hamilton fért fel, de a futam során ez nem volt ilyen egyértelmű.
Hamiltont ugyanis Kimi Räikkönen egy a brit által (aki a fékek túlmelegedésével küzdött) elkövetett hiba után megelőzte, de a mercedeses a következő kiállásnál sikeresen a finn elé került, és ebben a sorrendben értek célba.
Bár a 2016-os Szingapúri Nagydíj nem tűnt annyira izgalmasnak, valószínű, hogy ha csak egy körrel tovább tart, már más végeredménye lett volna. Ricciardo ugyanis a végére fél másodpercen belülre került, és jóval frissebb gumijainak és ismert habitusának köszönhetően valószínűleg megpróbálkozott volna az előzéssel.
A Forma–1-ben nincs Ha, így Rosberg nyert, és 8 pont előnnyel vezeti a tabellát csapattársa, Lewis Hamilton előtt.
A nap versenyzője címet az a Sebastian Vettel nyerte el, aki a mezőny végéről egészen az ötödik helyig tornászta fel magát közvetlen csapattársa, a 3. helyet is megjáró Kimi Räikkönen mögé.
A Forma–1-es sorozat még két hétig pihen. A október 2-ai hétvégén Malajziában folytatódik a világbajnokság.
A Szingapúri Nagydíj végeredménye
1. Nico Rosberg Mercedes 1 ó 55 p 48,950 mp
2. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer +0,488 mp
3. Lewis Hamilton Mercedes +8,038 mp
4. Kimi Räikkönen Ferrari +10,219 mp
5. Sebastian Vettel Ferrari +27,694 mp
6. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer +1 p 11,197 mp
7. Fernando Alonso McLaren-Honda +1 p 29,198 mp
8. Sergio Pérez Force India-Mercedes +1 p 51,062mp
9. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Ferrari +1 p 51,557mp
10. Kevin Magnussen Renault +1 p 59,952 mp
11. Esteban Gutiérrez Haas-Ferrari +1 kör
12. Felipe Massa Williams-Mercedes +1 kör
13. Felipe Nasr Sauber-Ferrari +1 kör
14. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari +1 kör
15. Jolyon Palmer Renault +1 kör
16. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes +1 kör
17. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari +1 kör
18. Esteban Ocon Manor-Mercedes +2 kör
19. Jenson Button McLaren-Honda kiesett
20. Valtteri Bottas Williams-Mercedes kiesett
21. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes kiesett
22. Romain Grosjean Haas-Ferrari nem indult
Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva