2016.10.02. 10:45
Úgy tűnt, Sebastian Vettel komoly hátrányba hozta a bajnokságban Nico Rosberget rajt utáni ütközésükkel – ám a hajrában kigyulladt a biztos győzelem felé tartó Lewis Hamilton autója, s ezzel tovább nőtt a német pontelőnye! Elmaradt a bajnokavatás, Daniel Ricciardónak visszaadta a sors a korábban elvesztett győzelmet!
Úgy tűnt, Sebastian Vettel komoly hátrányba hozta a bajnokságban Nico Rosberget rajt utáni ütközésükkel – ám a hajrában kigyulladt a biztos győzelem felé tartó Lewis Hamilton autója, s ezzel tovább nőtt a német pontelőnye! Elmaradt a bajnokavatás, Daniel Ricciardónak visszaadta a sors a korábban elvesztett győzelmet!
A pilótaparádén Nico Rosberg egy vicces kérdésre reagálva azt mondta, jó messze van az első kanyar. Mint a futamon kiderült, olyannyira, hogy neki majdnem nem is sikerült elérnie odáig. Igaz, nem önszántából, de oda már pörögve érkezett a német. Sebastian Vettel gondolta talán kicsit túl a Ferrari képességeit, és legyűrve a folyamatosan szemtelenkedő Max Verstappent, még épp elérte honfitársa bal hátsóját. Csúszás lett a vége, ami a bajnoki táblát is érintette.
A pályán a mezőny végére, a pontversenyben a második helyre esett vissza a Mercedes versenyzője. Akkor.
Vettel pedig már mehetett is az öltözőbe, mert a saját autóját pedig mozgásképtelenné tette. De rászóltak, hogy még ne üljön fel a repülőre, mert jelenése lesz a bíráknál. Bajnoki éllovasokat nem koccintunk csak úgy ki a versenyből.
Az egészből Lewis Hamilton csak annyit érzékelt, hogy fogynak az ellenfelei, amit nyugtázandó még „bejött” egy kicsit a cirtuális safety car.
Miután Max Verstappen is lepacsizott a pályán Vettellel, és vesztett néhány helyet (plusz válogatott szavakkal jellemezte a német megmozdulását), Hamilton egy rövid időre megkapta anyakára az egyébként negyedik helyről rajtoló Daniel Ricciardót.
Az első pár körben egész erős ellenfélnek bizonyult a Red Bullos, de aztán Hamilton hamar kikerült a támadási zónából.
10 kör után Hamiilton már 3 másodperc körüli előnyt tudhatott magának Ricciardóval szemben, akit Räikkönen, Verstappen, Bottas, Sainz, Ericsson, Pérez, Rosberg és Palmer követett.
A következő 10 körben aztán nagyot fordult a világ. Verstappen panaszkodott, hogy nem elég jó a sebessége, ezért kijött a bokszba, ahol pedig lágy gumit kapott, és magasabb tempót kapcsolhatott. A holland jócskán kiállási időn belülre autózta magát, ami után az első helyeken autózok bokszba állásakor az élen találta magát.
Egy-egy kiállás mellett így Verstappen az élen állt a 23. körre. Mögötte Hamilton, Ricciardo, Räikkönen és a mezőny végéről kapaszkodó Nico Rosberg autózott.
A pályán Verstappen erős, 8 másodperces előnyben volt, de a korai kiállás nem nekikedvezett, ezért a csata úgy tűnt, még messze nem lefutott.
Aztán jött, amire senki nem számított. Lewis Hamilton autójában megadta magát a motor.
És ezzel mintha ismét 2013-ban lennénk. Két Red Bull az élen. Vajon a Multi 21 túlélte-e az akkori incidenst?
Akkor Mark Werbber, most a szintén ausztrál Daniel Ricciardo volt az élen, és mögötte a csapattárs.
Hamilton kiállása miatt előkerült a virtuális biztonsági autó, ami kicsit megakasztotta a küzdelmet, mivel a két Red Bull együtt érkezett az utolsó kerékcserére, és ezért Verstappen lemaradt. Ez a fajta biztonsági autó nem engedi meg a felzárkózást, így közel 3 másodperces hátrányban volt a holland, amikor zöld jelzést kapott a mezőny.
Ebből jó sokat lefaragott, majd végül nem bírta a tempót, így Daniel Ricciardo megszerezte idei első győzelmét!
Mögéje így csapattársa, Max Verstappen állhatott, akit pedig Nico Rosberg követhetett annak ellenére, hogy a mezőny végéről érkezett, ráadásul még egy 5 másodperces büntetést is elszenvedett.
A végül a negyedik helyen végző Kimi Räikkönennel csatázott a futam utolsó harmadában, de kissé túl optimistán (agresszíven?) szúrt be, és kis koccanás mellett előzött a német. Végül azonban összeszedett annyi előnyt, hogy a finn előtt tudott maradni nem csak a leintés pillanatában, hanem még a matekóra után is.
A nap versenyzője az F1.com-on való szavazás eredményeképpen Max Verstappen lett, de Fernando Alonso sem lett volna érdemtelen erre a címre. A spanyol az utolsó helyről a hetediken érkezett célba. És mellette csapattársa, a 300. futamot teljesítő Jenson Button is befért a top 10-be. Kilencedik lett.
Nico Rosberg tehát növelte előnyét a pontversenyben, a Mercedes nem lett bajnok a hétvégén. Így megyünk tovább a következő helyszínre, a Japán Nagydíjra, melyet jövő héten rendeznek a szuzukai pályán.
A Maláj Nagydíj végeredménye
1. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1 ó 37 p 12,776
2. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer +02,443
3. Nico Rosberg Mercedes +25,516
4. Kimi Räikkönen Ferrari +28,785
5. Valtteri Bottas Williams-Mercedes +1 p 01,582
6. Sergio Pérez Force India-Mercedes +1 p 03,794
7. Fernando Alonso McLaren-Honda +1 p 05,205
8. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes +1 p 14,062
9. Jenson Button McLaren-Honda +1 p 21,816
10. Jolyon Palmer Renault +1 p 35,466
11. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari +1 p 38,878
12. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari +1 kör
13. Felipe Massa Williams-Mercedes +1 kör
14. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Ferrari +1 kör
15. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes +1 kör
16. Esteban Ocon Manor-Mercedes +1 kör
17. Felipe Nasr Sauber-Ferrari +1 kör
18. Lewis Hamilton Mercedes kiesett
19. Esteban Gutiérrez Haas-Ferrari kiesett
20. Kevin Magnussen Renault kiesett
21. Romain Grosjean Haas-Ferrari kiesett
22. Sebastian Vettel Ferrari kiesett
Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb hírekről, kérlek lájkold a vettel.gportal.hu facebook oldalát ide kattintva