SEBASTIAN VETTEL HUNGARY >> WE RACE TO WIN !  Minden, ami Sebastian Vettel!!
Hírek Sebastianról ( news )

Vettel a listavezető

2017.06.24. 14:29
Címkék: hírek
Rekordgyanús mennyiségű kicsúszást, megpördülést és tolatást láthattunk az Azeri Nagydíj nyitónapján. A statisztikából kiderül, mely versenyzők hibáztak a legtöbbet, és mely kanyarok a legproblémásabbak.
 
A két szabadedzés során összesen 57 alkalommal lendült a sárga zászló Bakuban, egyszer virtuális biztonsági autóval, kétszer pedig piros zászlóval fogták vissza a mezőnyt. Bár erre vonatkozó információ nincs, az biztos, hogy ez az edzésnap a hibák szempontjából az utóbbi évek egyik listavezetője volt.
 
A vonatkozó statisztikákat a német Motorsport-Magazin gyűjtötte össze, és bár a sárga zászlós jelzések nem feltétlenül esnek egybe a vezetői hibákkal, beszédes adat, hogy a délutáni második gyakorlás 37 sárga zászlójából csupán egy volt köszönhető technikai hibának: Fernando Alonso váltóproblémája jelentette a kakukktojást. A több 36 esetben pályaelhagyás volt az ok.
 
Az első kanyarban volt a legtöbb elfékezés
 
A német szaklap kanyaronkénti statisztikát is közölt, melyből kiderül, a legtöbb bakit, 13-at az 1-es kanyarban láthattuk. 7-szer az első, 6-szor a második szabadedzésen csúsztak ki ott. A mutató nem meglepő, hiszen, a 2 kilométeres egyenes után e balkanyar előtt található a legkeményebb féktáv, melyen 2 másodperc alatt 4,6 G-erős is hat a versenyzőkre, s 340-ről nagyjából 120 km/órára lassulnak. A leglátványosabb hibát itt Max Verstappen vétette ott, aki túl későn döntötte el, hogy a kanyarbevétel helyett inkább a bukóteret kéne választania, s a falnak csapta Red Bullját.
 
A második legnehezebb kanyarnak a 3-as bizonyult, amely a második hosszú egyenes végén található, mely magába foglalja a második DRS-zónát is. Itt 320-ról 95 km/órára lassulnak az autók. Az első edzésen összesen 4-szer, a másodikon 6-szor lendült itt a sárga zászló.
 
A 8-as kanyarban is sok volt a hiba, és a nap három autótöréséből kettőre itt került sor. A pálya legkeskenyebb, bizonyos ponton mindössze 7 méter széles szakaszán és a lassú tempó (80 km/óra) ellenére könnyű hibázni, s ebben a magas kerékvetők is közrejátszanak. Délután összesen 8-szor sárgáztak ezen a helyen
 
Kanyarok és sárga zászlók pénteken (1. edzés/2. edzés):
 
1-es kanyar: 13 (7/6)
3-as kanyar: 10 (4/6)
8-as kanyar: 10 (2/8)
2-es kanyar: 9 (1/8)
15-ös kanyar: 7 (1/6)
4-es kanyar: 1 (0/1)
12-es kanyar: 1 (1/0)
 
Az edzésnap végén Sebastian Vettel még viccelődött is azon, hogy szinte a pálya összes bukóterét feltérképezte. „Pontosítanék: a 15-ösében nem jártam” – fűzte hozzá széles mosollyal. Az önirónia mögött azért némi bosszúság is lehetett: a bajnoki éllovas szokatlanul sokat hibázott, és mindenkinél többször idézett elő sárga zászlót: szám szerint 9-szer.
 
Ezzel Romain Grosjeant előzte meg eggyel, míg a „dobogó” harmadik fokára a csak délután szenvedő Lewis Hamilton állt fel.
 
Érdekesség, hogy a 20-ból mindössze 4 versenyző miatt nem lendült a sárga zászló a két edzés során. Ők Daniel Ricciardo (aki tavaly autót is tört itt), az újonc Lance Stroll, Nico Hülkenberg és Pascal Wehrlein voltak. Mindez persze nem jelenti azt, hogy egyikük sem vétett hibát, de olyan súlyosat nem, ami miatt figyelmeztetni kellett volna a társakat.
 
Versenyzők és sárga zászlók (1. edzés/2. edzés):
 
Vettel: 9 (2/7)
Grosjean: 8 (2/6)
Hamilton: 4 (0/4)
Palmer: 4 (2/2)
Alonso: 3 (0/3)
Vandoorne: 3 (1/2)
Verstappen: 3 (1/2)
Bottas: 2 (1/1)
Ericsson: 2 (0/2)
Massa: 2 (1/1)
Ocon: 2 (1/1)
Pérez: 2 (2/0)
Räikkönen: 2 (1/1)
Sainz: 2 (0/2)
Kvjat: 1 (0/1)
Magnussen: 1 (1/0)
 
A sok kicsúszásnak többféle oka van. Sokan a túl kemény gumikra panaszkodtak, melyeket a hektikus edzéseken, a pálya sajátosságai miatt, a meleg idő ellenére is nehéz volt munkára bírni. Ez megnehezítette az autók pályán tartását.
 
Romain Grosjeannak speciális problémája is volt: a fékekkel küzdött. „Egyáltalán nem éreztem őket” – magyarázta a Haas versenyzője. Sebastian Vettel eközben annak tudta be a sok hibát, hogy kevés a viszonyítási pont az egyforma kanyarokban. „Versenyzői szemszögből nehéz pálya ez, mert közel vannak a falak, és mind egyforma, ami miatt nincs viszonyítási pontod. Nem könnyű memorizálni a féktávokat, ami látszott is” – mutatott rá.
 
„Már nem is emlékszem, mikor használtam utoljára a hátramenetet, de ma háromszor is” – jegyezte meg. Az egyik legkomikusabb jelenetet a második edzés közepén láthattuk, amikor egyszerre csúsztak ki a 8-as kanyar bukóterébe Felipe Massával, aki aztán eltorlaszolta előtte a visszautat. „Egyenesen ment, az én gumim pedig blokkolt, és én is egyenesítettem. De elég sokáig tartott, mire megtaláltam a hátramenetet. A gombot vagy tizenötször nyomtam meg” – magyarázta Massa.
 
A trükkös 8-as
 
Ami a problémás 8-as kanyart illeti, Sergio Pérez a belső íven lévő kerékvetőt okolta a balesetéért, míg Jolyon Palmer elmondása szerint az ő hibája okát az jelentette, hogy rendkívül nehéz felmérni ott a féktávot. „Van, hogy irányításod alatt tartasz mindent, de lassúnak érzed magad, ezért a következő alkalommal egy kicsit jobban feszegeted a határt, és az már túl sok. A fékezés pengeélen táncolás. Én kicsit lassú voltam a nyolcasban, aztán egy kicsit később fékeztem, de blokkolt a kerekem, és egyenest a falnak mentem. Csak a fékezéssel kísérleteztem egy kicsit, de jött a blokkolás” – magyarázta a brit versenyző.
 
Vettel is hasonlótapasztalatokról számolt be. „Ma vagy hatvanszor teljesítettem azt a kanyart, és ebből harmincszor gondoltam úgy, hogy nem fogom bevenni Feszegeted a határokat, de ezen a helyen nagyon könnyű átlépni őket. Én párszor kihasználtam a dzsókeremet, és a bukóteret választottam. Nagyon szűk az a rész, és az emelkedőn fölfelé kell menned, a kanyart pedig vakon venni. És természetesen próbálsz a lehető legközelebb kerülni a falhoz” – magyarázta.
 
Érdekes lesz látni, hogy a folytatásban mennyire csökken a hibák száma Bakuban. A pálya felgumizódása talán segíthet, és talán a tét súlya is precízebbé teheti a versenyzőket. Vagy éppen hibába hajszolhatja őket. A múlt évben mindenesetre már láthattuk, hogy egy kaotikus délután milyen hatással lehet a mezőnyre. Akkor a GP2 versenyeit folyamatos balesetek és biztonsági autók jellemezték, amit látva az F1-es kollégák végül olyan óvatosak voltak vasárnap, hogy gyakorlatilag hibát sem láthattunk tőlük.
 
Fordító


A fordító nem tökéletes !

 

 
facebook
 

Üdvözöllek Sebastian Vettel magyar rajongói oldalán. A legfrissebb információkat osztom meg Sebastian Vettelről. Hírek, képek, videók! Ha Te is szereted Sebastiant kövess bennünket facebookon, twitteren, instagram.

További információkért,és friss hírekért kövesd a https://www.facebook.com/vettelhungary/ facebook oldalt!

 
Sebastian Vettel

 

Sebastian Vettel, autóversenyző és Négyszeres világbajnok a Forma-1 királykategóriában.  1987. július 3. -ban született. Heppenheim-ben, Németországban. Pályafutását 2006-ban a BMW Saubernél kezdte. Jelenleg az Aston Martin csapat pilótája. Sebastian az autóversenyzés mellett boldog családapa.

+News+Sebastian Vettel+Gallery+Blog+Extra+Live+On

 

+Hivatalos Oldal
+Facebook
+Instagram
+Twitter
+Tumblr

 

 
Eseménynaptár

 

A 2021-es versenynaptár
 
Május 23.: Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
Június 6.: Azeri Nagydíj, Baku
Június 13.: Kanadai Nagydíj, Montreal
Június 27.: Francia Nagydíj, Le Castellet
Július 4.: Osztrák Nagydíj, Spielberg
Július 18.: Brit Nagydíj, Silverstone
Augusztus 1.: Magyar Nagydíj, Hungaroring
Augusztus 29.: Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5.: Holland Nagydíj, Zandvoort
Szeptember 12.: Olasz Nagydíj, Monza
Szeptember 26.: Orosz Nagydíj, Szocsi
Október 3.: Szingapúri Nagydíj, Szingapúr
Október 10.: Japán Nagydíj, Szuzuka
Október 24.: Egyesült Államok Nagydíja, Austin
Október 31.: Mexikói Nagydíj, Mexikóváros
November 7.: Brazil Nagydíj, Sao Paulo
November 21.: Ausztrál Nagydíj, Melbourne
December 5.: Szaúd-Arábiai Nagydíj, Dzsidda
December 12.: Abu-Dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi
 
Archívum
 

 

lap tetejére

© 2013-2020 VETTEL.GPORTAL.HU - MAGYARORSZÁG SEBASTIAN VETTEL RAJONGÓI OLDALA

 Vagyok, aki vagyok. Nem próbálok meg más lenni, mint aki vagyok. Néhány embernek talán tetszik, másoknak lehet, hogy nem. De ez az élet. - Sebastian Vettel


Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal